MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Furcsa kaland

2011. október 28. - Vittore.

Az oldalmenüben található gyorsbeküldővel érkezett a következő levél, amihez nem igazán tudunk hozzászólni, mivel kicsit furcsa ez a történet.

A beküldő ugyanis megvette a jegyet a testvérének, amire a kiadáskor rossz dátumot írtak, így a testvért megbüntették. Innentől furcsa a dolog, hiszen Budapesten visszakapta a büntetés árát, de elvették tőle a hazaútra szólós jegyet.

Az állandó kommentelőinket kérdezzük, hogy ez hogyan történhetett? Miért kellett elvenni a még fel sem használt levelet?

Íme a levél:

Tesvéremnek szeretetből vásároltam egy oda-vissza jegyet Békéscsaba-Budapest viszonylatban (hogy tudjon meglátogatni, hiszen munkanélküli). Ez történt 2011 aug 22-én, s kérve, hogy  aug 26-án fog utazni.

Sajnos a jegyet aug 27-re dátumozták, így a kalauz megbüntette 6000 párszáz forintra, azaz egy másik oda-vissza út árára, plusz helyjegy másik 220 ft. Budapesten sikerült vissza kapni a 6 ezer párszáz forintot, viszont a meglévő jegyet a MÁV eletette bizonyítéknak (fénymásolás és jegyzőkönyv után ), így újra kellett 3240 Ft-ért vásárolnom egy visszaútra szóló jegyet.

Úgy gondolom ügyes húzás ez! Nem értem miért nem utazhatott visszafelé azzal a jeggyel? Az elővételi jegy hány napig érvényes? Miért kell pontos dátumot megadni az uatazás kezdetét illetően? Ha  a jegyadó hibázott miért nekem kell fizetni? Szóval ez a kis kirándulás nekem 10000 ft-ba került hatezer helyett!

Tényleg ügyes a MÁV!

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr53335968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

názmin (törölt) 2011.10.28. 15:44:25

Nem értem hogy mi a gond,a jegyárát vissza adták utána kellet egy egy útra szóló jegyet venni tehát semmi plusz kiadás egyedül ami plusz kiadás volt azaz ic potjegy 220 forintos ára a leirtak alapján!!!!

vanek ur 2011.10.28. 17:14:06

Naivabbnál naivabb kérdések.

"Miért kell pontos dátumot megadni az utazás kezdetét illetően?"
Azért, mert a jegy egy meghatározott időtartamra érvényes. Az időtartamnak vagy az elejét, vagy a végét meg kell adni ahhoz, hogy értelmezhető legyen.

"Nem értem miért nem utazhatott visszafelé azzal a jeggyel?"
Azért, amiért odafelé is megbüntették: a jegy még nem volt érvényes. Színházban sem ülhetsz be az egy nappal korábbi előadásra, hiába játsszák ugyanazt a darabot.

"Ha a jegyadó hibázott miért nekem kell fizetni?" Azért, mert utólag nem lehet bizonyítani, hogy mit kértél. A pénztáros is emberből van, hibázhat, félreértheti, ezért amikor a pénztáros odaadja neked a jegyet, rögtön meg kell nézni, hogy azt adta-e, amit kértél. Ha észreveszed a hibát ott helyben, azt a pénztáros köteles (és képes is) azonnal, pluszköltség felszámítása nélkül javítani. Ezzel a kis aprósággal sok későbbi kényelmetlenségtől kímélheted meg magad.

@názmin: Szerintem a jegyet visszaváltották (érvényessége még nem kezdődött meg), a büntetést viszont nem engedték el. Az új jegyet pedig meg kell venni, hiszen nincs a visszaútra jegye. A büntetés pedig jogos, mivel érvénytelen jeggyel utazott.

názmin (törölt) 2011.10.28. 17:24:13

@vanek ur: Tényleg ugy lehetett ahogy irtad az utazás és a büntetés!VAN EGY EGYÉRTELMŰ SZABÁLY HOGY PÉNZTÁRTÓL VALÓ TÁVOZÁS UTÁN REKLAMÁCIÓNAK HELYE NINCS!!!

názmin (törölt) 2011.10.28. 17:33:29

Egyébként ha a levéliro tudta hogy mikor lessz az utazás nem kellet volna elövételesen megváltani a jegyet hanem arra a napra kérhette volna amikor megváltotta és 15 napon belül bármikor megkezdhette volna az utazást!!!!!!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.10.28. 17:39:59

@vanek ur: De amikor visszafelé ment volna, akkor már érvényes lett volna.

Kopi3.14 2011.10.28. 18:16:26

Mivel retúr jegyről van szó, száz km felett, ezért nem is kellett volna semmit tenni, csak megvenni aznapi érvényességgel és kalap kabát. A száz km alatti utazásokat kell megkezdeni még aznap retúr esetben.

@Peti817172M: mivel a MÁV-nak kellett az eredeti jegy, így hiába lett volna visszaútra érvénye,s nem tudta volna felhasználni. Szerintem ez ebben a formájában utasbarát hozzáállás volt a részükről.

bootyi 2011.10.28. 19:06:54

Ma megint késtem a MÁV miatt (főnököm megdícsért). Heringként, megalázó módon utaztam megint a veresi vonalon.

Alensha 2011.10.29. 23:29:06

ezért érdemes vásárláskor ellenőrizni, azt a jegyet kaptad-e, amelyiket kérted, mert én is tapasztaltam, hogy teljesen találomra adják...

gerakos 2011.11.01. 09:47:07

Leírtam már párszor de leírom megint, bár valószínűleg csak azok olvassák el akik tisztában vannak vele h az utasnak kötelessége a jegyét ellenőrizni és az azon szereplő adatok helyességéről megbizonyosodni. NEM A PÉNZTÁROS HIBÁZOTT HANEM ÖN.

vanek ur 2011.11.01. 20:50:55

@gerakos: Attól, hogy kiabálsz, még nincs igazad.

Az ember 26-ára kérte a jegyet és 27-ére kapta. Ez bizony azt jelenti, hogy hibázott a pénztáros.

Az utasnak nem "kötelessége a jegyét ellenőrizni és az azon szereplő adatok helyességéről megbizonyosodni". Viszont érdekében áll, így tudja ugyanis a pénztáros esetleges hibáinak a következményeit elkerülni. A pénztáros félrehallhatja kérést, félreütheti a gombot, és még ha ellenőrzi is magát, még akkor is benne van a tévedés lehetősége.
A visszajáró pénzt sem köteles senki megszámolni, mégis szinte mindenki megteszi (én is). Ugyanezt kellene megszokni a vonatjegynél is. De nem kötelesség.

MÁVoskaller 2011.11.26. 12:41:45

@vanek ur:
Igen... elképzelhetően a pénztáros hibázott.
De az is valamilyen szinten, aki a menetjegyet vásárolta, hiszen nem nézte meg, hogy a megfelelő menetjegyet kapta-e amit kért, főleg hogy ráadásul nem is saját részre vásárolta azt...
A vasúti pénztárakba is ki kellene függeszteni, hogy "A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el".
Bár igazából semmi értelme nem lenne az egésznek, mivel a kedves utas/utasok akkor sem foglalkoznának jobban azzal, hogy jó e a jegy amit vettek vagy sem, mert ugyanúgy rohannának.