MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tumultus a Desiro-n

2011. október 21. - Vittore.

László a Facebook üzenőfalunkra posztolta be a képét, melyben a MÁV Desiro vonatjának zsúfoltságárról ír:

2011.10.20. a, Kőbánya Kispesten várjuk a Lajosmizsei vonatot. És időben érkezik (nagyjából)! De mi is jött?? Egy darab a MÁV által nagy dicsben tartott Siemens Desiro, amire már Kő-Kin se lehetett normálisan felférni! És ez nem az első eset. Ilyenkor, mikor vége a munkának, a diákok is mennek haza, mért EGY!! Ilyet küldenek??? Aki elindítja, azt kellene a szőnyeg szélére állítani, hozzá nemértés miatt!

És itt a kép is (kattintásra nagyobb lesz):

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr753319205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.10.21. 13:39:16

Igazi tömegnyomor. Mintha a 7-es buszt látnám, na az volt eddig olyan ,h akármikor is mentem vele, mindig tömegnyomor volt. Kora reggel és késő este is. A bosnyákon felszállva még nem ,de még a Keleti előtt mindig megtelt.

Nagymoli 2011.10.21. 15:26:44

És ilyen utasszámmal veszteséges a személyszállítás? :)

záporjózsi 2011.10.21. 15:53:20

@Adani: Ebből mennyi volt a városhatárt átlépő utas? Hányan volta Ócsán?

lyken 2011.10.21. 16:02:09

Pont Desiro túlzsufoltság miatt van sok levélváltásnyi levelezésem a MÁV-al. Többek közt tájékoztattak arról is, hogy tudják, hogy 20-30%-al túl van terhelve a max engedélyezett létszám. És majd csinálnak valamit. Addig kérik szíves türelmemet. Ez volt 2009 februárban. Ha még mindig vonatoznék akkor marha türelmesnek kéne lennem.

@Nagymoli: Csak az Egomi vonalon féltucat embert ismerek aki emiatt a szardíniás konzervesdi miatt átállt autós bejárásra. Úgyhogy ja, elképzelhető, hogy túl jól termelt és inkább lerontották az átlag MÁV szintvonalra. Úgyhogy mostanra ez is veszteséges.

trockij111 2011.10.21. 16:04:44

Tipikus elővárosi kènyeskedés. Minden duplaszolgàlatom előtt ès utàn több mint 200 km-t utazok. De a szaros èrd alsò-felső, tàrnok ès martonvàsàri bagázsnak màr akkor tele van a gatyàja, ha ùgy nèz ki, hogy "csak" a 15 perccel kèsőbbi vonatot érik el.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.10.21. 19:19:09

Gyáli kollégám az ilyen képek miatt jár kocsival.Pedig a háza előtt áll meg szinte a vonat, és a Nyugatitól három megálló a munkahelyünk.

lyken 2011.10.21. 19:59:02

@trockij111: "Tipikus elővárosi kènyeskedés."
Nincs mese, el van kurvulva a sok elővárosi idióta aki a jegyéért szolgáltatást vár. Ahelyett, hogy kussolna és hálát adna az égnek, hogy nem marhavagonnal kell menni.

Nagymoli 2011.10.21. 20:10:07

@lyken: Jaja! vagy fizetne jegyet, és gyalogolhatna a sínek között... ;-)

Nagymoli 2011.10.21. 20:13:00

Esztergom-Komárom közt gépek dolgoznak a síneken, fotóztam is párat. Kíváncsi vagyok, hogy toldozgatás csak, vagy esetleg valami sebességbeli, minőségbeli változás is lesz? (Persze tudom, hogy nullás lassúmenetet nem lehet kitenni, úgyhogy csak foltozás) :)

záporjózsi 2011.10.23. 09:08:12

"Persze tudom, hogy nullás lassúmenetet nem lehet kitenni"
LOL. Volt már rá példa. Botrány lett. Pályakanalazgatás is.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most már bejön a vonat a Nyugatiba...
Egyébként érdekes, hogy mondjuk a 173E-n minden reggel ugyanez van. A belváros azzal időben nem sokkal több. Csak éppen hozzászoktak és nincs más.

@trockij111: Ez annyit jelent, hogy a városi és az elővárosi közlekedés között nincs is akkora különbség. Neked a 200 km-re a 15' egy normál MÁV-os késés. Nálunk egy kimaradt busz, amire az ember számít, hogy beérjen dolgozni.

pbence 2011.10.23. 23:46:05

Nincs megadva, hogy ez pontosan melyik vonat, csak hogy melyik nap történt az eset. De gondolom a Nyugatiból 16:18-kor induló vonatról van szó. Szerencsére én nem mentem aznap ezzel.
Viszont másnap reggel (október 21.) is hasonló kedvességet kaptunk ettől a "szolgáltató" cégtől. Szintén csúcsidő, a vonat elvileg 8:12-re érkezik a Nyugatiba. De úgy gondolták, elég egy Desiro is. Szánalmas egy banda, mit ne mondjak.
A legszomorúbb, hogy a jegyvizsgáló is állandóan azt mondogatja ilyen esetekben, hogy az a baj, hogy az utasok elég kicsi hányada tesz utólag panaszt. Ez tényleg elég nagy baj,a START-nál el vannak kényelmesedve, azt gondolják, bármit megtehetnek.

@trockij111: Ha neked ez megfelel, akkor egészségedre. Nekem ilyen "szolgáltatás" nem kell.
Másrészt meg nem tudom, milyen 15 perces követésről beszélsz, én nem tudok ilyesmiről délután. De ha mégis van, akkor igen, a 15 perc is fontos, senki nem akar "csak úgy" 15 percet várni.

@záporjózsi: Nem értem a kérdést, miért fontos, hányan voltak Ócsán? Eleve Felsőpakony a lajosmizsei vonal legnagyobb forgalmú megállója, mert ott nem jár busz, és akinek egy kis esze van, az hagyja a picsába ezt a szarkupac 142-est. (Elnézést a káromkodásért, de én 5 éve nap mint nap itt járok, és erre már nem lehet szép szavakat mondani.) És nem értem, mennyivel teszi jobbá a helyzetet, hogy "csak" 45 percig kellett nyomorogni, nem tovább.

"Most már bejön a vonat a Nyugatiba..."
Igen, szerintem ezt tudja Karl... is, meg a kollégája is, de hiába csak kb. 35-40 perc az út Gyálról a Nyugatiig, ha ilyen szar kiszámíthatatlan a szolgáltatás.

"Egyébként érdekes, hogy mondjuk a 173E-n minden reggel ugyanez van."
Azért általánosságban ezt nem mondanám. Sokat jártam vele, ilyen tömörülés már ott sem számít mindennaposnak. Másrészt ha nagy is a tömeg,
a) teljesen más a busz belső elrendezése. Arra lett kitalálva, hogy sokan tudjanak állni rajta. Ezzel szemben a Desiro rohadtul nem erre lett kitalálva.
b) az emberek többsége max. 10-15 percet utazik ilyen tömegben. A szar, 40-nel döcögő vonaton több tíz kilométeres távokon kissé más a helyzet.

Kopi3.14 2011.10.24. 02:33:56

@lyken: jobb volt a Dezsőkék előtti állapot nekik?

Adani 2011.10.24. 09:04:06

@Kopi3.14:

Pár éve még nagy gond volt azon a vonalon a sok rongálás, bőven az átlagon felüli volt arrafelé a rongálás, sokak véleménye volt ,hogy oda nem való Dezső nem érdemlik meg az ottani utasok, igazából marhavagont kéne oda rakni, azt verjék szét. Jött is onnan vissza sok Dezső lefújva, megrongált ülésekkel stb. Főleg Örkény környéke veszélyes ebből a szempontból.

lyken 2011.10.24. 17:50:37

@Kopi3.14: Mihez képest és kiknek?

Kopi3.14 2011.10.24. 21:55:45

@lyken: a féltucat ismerősödnek a Dezső előtti állapot.

pbence 2011.10.24. 22:07:49

@Kopi3.14:
Tudtommal, amikor bejöttek a Desirok, még nem voltak ilyen problémák, és kifejezetten nőtt az utasszám a vonalon. De nem is tudom, ennek talán 10 éve már. Azóta kissé megsínylették ezek a vonatok a MÁV semmilyen karbantartását, és ebből fakadóan a színvonal is meredeken csökkent. Ugyan nem járok gyakran arra, de a 142-es vonal tökéletesen tükrözi a 2-est. (Talán nekünk még kicsit jobb is, mert elég sok a Csörgő inga.)
Egyébként meg badarság a múltba visszatekintgetni, és verni a mellünket, hogy "akkor bezzeg még ennél is szarabb volt". De tudom, sajnos az egész vasútnak ez a hozzáállása mindenhez, és még örülnünk kellene, hogy nem marhavagont küldenek.
A személyes véleményem meg az, hogy sokszor visszasírom a 142-esre a csak Csörgős menetrendet. Komolyan mondom, kevesebb gond van velük, mint ezekkel a kívülről nagyon szép, de amúgy sok mindenre nem jó Desirokkal.

Adani 2011.10.24. 22:30:01

@pbence:

A 2-es vonalon a Dezsők miatt nőtt az utasszám, ez tény, de előtte Bzmotok jártak a vonaton azoknál meg tényleg jobbak a Dezsők.

Meg ugye a 10-es út is akkoriban kezdett bedugulni, tehát ez is rásegített a dologra. És igen 2004-2005 körül a Dezsők még újak voltak és mindenki rácsodálkozott. Amúgy a baj az vele, h nem arra használják, amire való. Elővárosi forgalomra tervezték, ami ugye 30-40 km és ugyanennyi perc menetidő, de egy 2 órás úton már kényelmetlen az ülés kevés az 1 WC/szerelvény. Ugyanez van az Uzsgyival. Békéscsaba-Szeged vonalon is mikor mindig az ment ezért szidták 2 órás úton nem kényelmes meg azon a szar pályán, mert ugye elég érzékeny a pályahibákra, dobál meg nyikorog meg kileng minden felé mint a szambatáncos 3.14csája.

pbence 2011.10.24. 23:38:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Tudom, majdnem rajta voltam, több ismerősöm rajta is volt, erről beszélt ma egész nap Felsőpakony. (Állítólag már itt látszott, hogy nagyon füstöl.) Én a következővel mentem, alig 2 órát késett.
Nem vitatom, hogy a Csörgőket le kellene cserélni, de a Desirok sem megbízhatóbbak náluk műszakilag. Lehet, hogy nem gyullad ki, de utast szállítani ugyanúgy nem tud, ha elromlik.

lyken 2011.10.25. 19:42:44

@Kopi3.14: Viszonyítottak. 3 desiro is megtelt emberekkel. Ennek ellenére 2 éve sok járat le lett "fokozva" egykocsisra és reggelenként tömegszexet játszanak rajta az emberek. Ennél nagyjából bármi jobb.

Kopi3.14 2011.10.25. 21:14:06

@pbence: Kötekedés: a csörgő akkor sem tud utast szállítani, ha működik. Azt a mögé aggatott kocsik tudják. :P

pbence 2011.10.28. 21:58:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajnos én sem tudom, a hírekben csak "olaj"-at emlegettek.

názmin (törölt) 2011.10.29. 04:04:49

@pbence: A csörgőket ezért cserélik le HÖRGÖKRE mert az megbizhatobb,ha elromlik benn valami akkor megáll és nem mozdul ellenben a csörgön sok mindent lehet bütykölni és ellehet vele ballagni egy darabig!!