MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tűzijáték után

2011. augusztus 24. - Vittore.

Augusztus 20-a az egyik legnagyobb és leglátogatottabb ünnepünk, már ami a budapesti tűzijátékos részét érinti. Jómagam is a pesti rakparton álltam, s átéltem azt a tömegnyomort, amit két levélírónk is megírt nekünk. Én a tűzijáték vége után kb. háromnegyed órával mentem haza, a 7-es busz még ekkor is tömve volt.

A MÁV-nál sajnos úgy látszik augusztus 20-a csak egy sima napnak számít, s még véletlenül sem gondoltak bele abba, hogy a vidékiek ugyanilyen nagy számban szeretnének majd hazautazni. A Nyugati-pályaudvarra érkező Zoltán és Róbert azzal szembesült ugyanis, hogy egyetlen motorvonat vár rájuk, s arra kellene felférnie az összes utasnak.

A két különálló történet itt olvasható, mi azért a MÁV-Startnak is írunk egy levelet, hogy megérdeklődjük, ki volt ilyen előrelátó, hogy egy motorkocsival várta a tömeget.

Kedves Vittore!

Augusztus 20 Magyarország és a magyarság legnagyobb ünnepe! Gyönyörű napsütéses idő volt, meleg is volt, de minden szép és jó volt, leszámítva a hazautat.

Mikor a tűzijáték véget ért, el indultunk haza a budai alsó rakpartról a Nyugati pályaudvarra, hogy a 22:43-as személyvonatot elérjük el... jó sok időnk volt ráértünk sétálni is vagyis nem siettünk a pesti éjszakában.

Megérkezünk a pályaudvarra és a vonatunk a 15. vágányról indult. Mikor odaértünk először nagyon megörvendtem, mert szép új Flirt várt minket amik csak hétvégén járnak a 100a-n, de sajnos csak EGY darab motorvonat volt!

A peron amúgy is szűk a 15-16 vágányok között és tömegnyomor volt a peronon valamint a vonatokon is mivel a 16-os vágányon meg EGY db Desiró állt és indult Lajosmizsére...ez egyszerűen szörnyű!!! Hol volt a MÁV-nak az esze? Ilyenkor inkább megerősíteni kellett volna a vonatokat nem pedig betolni egy motorvonatot vagy mentesítő járatot küldeni.

Persze szidtam rendesen a MÁV-ot. Jó hát ezzel a vonattal már elmenni nem lehet, szóval úgy döntöttünk, hogy akkor már inkább elmegyünk a következő vonattal (23:43), ami a 8. vágány elejéről indult, na ez már árulkodott, hogy ez is egy Flirt motorvonat lesz.

A 8. vágánynál is álltunk vagy 15 percet mert annak az ajtaja nem nyílt ki (gondolom még nem volt feszültség alatt vagy valami ilyesmi). Mikor a gomb zölden világított gyorsan tódultak be az emberek a vonatba és pillanatok alatt megtelt a kis Flirt. Ez a vonat is tömve indult el Szolnokra.

Jó elhiszem a MÁV-nak hogy ezeket a vonatokat egyszerűbb üzemeltetni meg, hogy gazdaságosabbak, meg visszatáplál meg egyéb, de amikor egy ilyen nagy ünnepkor, mint az államalapítás ünnepe és annak a záró rendezvénye a tűzijátékra több ezer ember kilátogat és fizetnek a szolgáltatásért (ha csak 50%-ot is), akkor normálisan juttassa el A-ból B-be az "utazó közönséget".

Nekem mostanában különösebb bajom nem volt a MÁV-val, de ez a nap kiverte a biztosítékot. Remélem legközelebb azért egy kicsit odafigyelnek az ilyenekre is.

Üdvözlettel: Zoltán


Szia!

Az augusztus 20-án tűzijatékról való haza evickélésünkről írnék nektek.

Maga az állami ünnep és a puffogtatás a duna felett barátnőmmel és pár haverral teljesen jól telt, ellenben a hazatérésünk...

Úgy döntöttünk hogy mivel hosszú napunk volt időben indulunk haza és a 22:43 nyugatiból induló monorig közlekedő személyvonattal megyünk haza Vecsésre.

Hiába volt tömeg mindenhol simán odaértünk megvettük a jegyet és mikor fél 11kor ott álltunk a peronon csak néztünk mint borjú az új kapura.

Ugyanis az  az új fajta piros motorvonat volt (bocs de csak annyira érdekelnek hogy újak és klímásak) abból is csak egy. És persze tömve volt de úgy hogy a zemberek egymást préselték fel rá, abszolut tömegnyomor az ajtók előtt.

Úgy döntöttünk a 23:43-sal megyünk csak ami szintén tömve indult el Monor fele, ami azért volt bosszantó mert ott két új motorvonat volt összekaocsolva amit aztán szépen szétkapcsoltak hagy nyomorogjunk.

A kérdésem a következő? Mért nincs ilyenkor tehermentesítő plusz járat, hisz nem csak a pestiek a kiváncsiak a tűzijátékra?

Vagy ha már nem indítanak gyakrabban vonatot mért nem a régi fajta megy akár 6-7 kocsival hogy mindenki felférjen rá?

Egyszerűen agyrém amit művelnek a MÁV-nál. És a legszebb, hogy Szegedre indítottak plusz vonatot viszont az meg csak gyorsvonatként üzemel...

Csak nektek küldöm nem hiszem hogy lenne értelme a MÁV-nak is elküldeni, eddig is magasból tettek az igényekre...

Norbi

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!





Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr423173391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2011.08.24. 08:53:54

Vác felé sem ment a szokottnál hosszabb vonat...

Mondhatni felemásra sikerült ez az augusztus 20. Az elővárosi vonatokkal semmit nem csináltak (pedig a közelből talán többen is jönnek tüzijátékot nézni, mint az ország másik végéből), viszont a Szegedre és Debrecenbe is ment mentesítő vonat.

www.mav-start.hu/hirek/archivum.php?xquery=augusztus%2020&mid=14e4a5d72a5a24

jack o'neill 2011.08.24. 09:45:00

Rugalmasság b+, ez az aminek hiányában szenved a Start...
Pár helyen gondolom 5/10/vagy több Flirt állt üresen várva a másnapi melót. Nem hiszem, hogy olyan hű, de komoly gond lett volna megoldani az erősítés kérdését.

lyken 2011.08.24. 11:12:37

"Ilyenkor inkább megerősíteni kellett volna a vonatokat nem pedig betolni egy motorvonatot vagy mentesítő járatot küldeni."
Nemrég egy MÁV fan állította, hogy ilyen nincs, hogy csak alibiből indítanak vagont a járatpénz megkapásáért. Pedig látjuk, hogy van.

A wikis cikke szerint a Flirtnek van 200 ülő- és 164 állóhelye. A Desiro-s tapasztalataim szerint a gyári számokat a valóságban túl szokták lépni. Tegyük fel, hogy 200 utas nem fért be és a következővel kellett mennie. A MÁV-nak tényleg nem éri meg 200 utas? Jobb arra kapacitálni őket, hogy jövőre inkább ne vonatozzatok?

"Csak nektek küldöm nem hiszem hogy lenne értelme a MÁV-nak is elküldeni, eddig is magasból tettek az igényekre..."
Ez olyan szépen kifejezi azt, amit amúgy mindenki érez. A MÁV-nak lehet írni, de egy "köszönjük, észrevételeit továbbítottuk főnökünknek, (aki jót röhög majd rajta mielőtt a kukába dobja) további szép napot és kellemes utazást" típusú válaszokon kívül érdemi dolog nem történik.

@jack o'neill: "Nem hiszem, hogy olyan hű, de komoly gond lett volna megoldani az erősítés kérdését."
Dehogynem. Ugyanis ez esetben kooperálni kellett volna a trakció akció csoportjával, akik összekapcsolgatják a szerelvényeket.(Szétkapcsolni persze tudták, sajnos csak az összekapcsolási szagemberek mentek haza.) Szóval ne kívánjunk a cégtől lehetetlent.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.24. 11:27:33

Én Balatonfüreden néztem, kocsival voltam (Füred mellett van a nyaralónk).

Tüzijháték után hatalmas tömeg, kicsit kivártunk, ettünk egy fagyit, majd utána indultunk. A füredi rendőröknek volt annyi eszük, hogy a kritikus helyekre kiálltak, és irányítottak.

Pár éve az érdi volán mentesítő járatokat indított, nem keveset. A tömött csuklósok kb 5 percenként indultak Érdre.

Miért a MÁV az a hely, ahol ilyen rugalmatlan és merev a dolog?

Adani 2011.08.24. 11:57:06

Ráadásul erre lehetett számítani ,h most so9kan jönnek ,de mikor hosszú hétvége előtt is képesek 3 kocsival elküldeni Romániába az IC-t akkor ezen nem is csodálkozom. Azt meg nem hiszem el ,h erre nem lehetne készülni és a bp-i fejpályaudvarokra még jóval hamarabb hozni tartalék szerelvényeket vagy vasúti kocsikat? Tök mind1 milyen, ami épp van, este már amúgy se kell sok helyre a kocsi

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.24. 16:16:51

@Adani: "hozni tartalék szerelvényeket vagy vasúti kocsikat"

Álmodsz királyfi?
A keletiben ha a Samut pótolni kell akkor 1 db (egyetlen) darab IC minőségű kocsi marad.
Ha a samut nem kell pótolni akkor 4. (Négy)
Aug 20.-án a nyakam ráteszem, hogy ezek futottak. 4 kocsi nem sok.
Ez a jelenlegi kocsipark ezzel kell gazdálkodni.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.24. 16:18:34

@jack o'neill:

"Pár helyen gondolom 5/10/vagy több Flirt állt üresen várva a másnapi melót. "

A filrteknek 95-96%-os rendelkezésre állást kell produkálniuk.
60 flirt van tessék kiszámolni, hogy mennyi állhat baleset-javítás-karbantartás miatt!!
De ha leszel olyan kedves és megmutatod hol álldogált 5/10/több flirt munka nélkül, garantáltan munkába lesznek állítva.........

Igaz ez a 95-96% most le fog csökkenni, mert elérik a főjavítás idejét az első példányok. Akkor azokat tartósan ki kell kapni a fordából.

Az a kommentelő

jack o'neill 2011.08.24. 18:22:41

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Olvasd már el légyszíves mégegyszer, amit írtam!
1, Nem napra pontosan, de legalább ebből: vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/2010/12/201004_16-24_vegl.pdf tudom, hogy mennyi lehet a rendelkezésre állása az NPV-knek.
2, Az ON járműhőz kapcsolódó index fórumban nagyjából le-le szokták írni, ha van vmi extra gond ami miatt pár kiesik.
3, Azt meg ne mond, hogy augusztus 20-án, szombat este kint szaladgál az NPV-k 95/96%-a, mert nem hiszem el.
4, Mondjuk a posztban is van, hogy a csatolt egység egyik felét akkor vették le:
"mert ott két új motorvonat volt összekaocsolva amit aztán szépen szétkapcsoltak hagy nyomorogjunk". Szóval még is volt legalább EGY jármű ami szabad volt, csak nem kellett volna szétszedni őket. (Persze - amit nem tudunk - hogy annk volt-e baja, vagy akármi ami miatt lehet, nem is mehetett volna.)

Snake 2011.08.24. 18:46:51

@jack o'neill: "Szóval még is volt legalább EGY jármű ami szabad volt" Vagy nem. Lehetett más feladata is.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.24. 20:24:20

Ők az állami támogatásból élnek, miért tettek volna oda több kocsit?

Ez olyan lenne, mintha a gazdag nyugdíjas elmenne éhbérért dolgozni.

Amúgy most néztem egy filmet az Indiai vasútról, ott egy évben egyszer a vezérigazgató minden fővonalon végigmegy, az állomásvezetők feljönnek hozzá a vonatra és elmondják a gondokat. Pedig kicsivel nagyobb ország.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.24. 21:38:58

Számold ki: A Flirtnek 31 tonna a terhelhetősége 211 ülőhelyre (tehát álló utasokkal is a megengedett tömeg alatt marad), egy személyvonati kocsin 6 tonna a terhelhetőség, tehát csak ülő utasokkal számolva 75 kg/utas, azaz álló utasokkal már túllépi a megengedett tömeget.

Ha a MÁV-nak el kell szállítania 400 utast, mit ér meg neki jobban beállítani? Egy szóló flirtet, ami elbír 400 utast, vagy egy 6 kocsis mozdonyos vonatot? Esetleg beállít 4 kocsit kockáztatva egy túlterhelésből adódó balesetet?

padorjan 2011.08.24. 21:55:12

Mi is ezzel a járattal szerettem volna utazni. A tömeget látva haverral úgy döntöttünk, hogy elmegyünk a Desiroval Zuglóig. Ott átszálltunk az ellenirányú Záhonyból érkező vonatra és visszamentünk. Ennivaló beszerzése után elindultunk a 8. vágányra, de a táblán kint volt a mentesítő és inkább arra szálltunk fel. Nem bántuk meg, mert volt ülőhely bőven az 5+1 kocsis vonaton.

A vonal saját topikjában frissiben megírt véleményem és a válasz egy hozzáértő tollából:
forum.index.hu/Article/jumpTree?a=112247986&t=9119288

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.24. 21:59:50

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

"Ez a jelenlegi kocsipark ezzel kell gazdálkodni."

Ebbe nem kellene belenyugodni.

kacsa! 2011.08.24. 22:17:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Így van. A MÁV-ból hiányzó 2000 milliárd forintot (elmaradt fejlesztések az elmúlt 20 évben) ki kell pengetni.

savrola 2011.08.24. 23:04:59

Vác felé mostanában - az a járat, amivel én járok - a 40 éves, bőrüléses megy. Mondanom sem kell, 40 fokban ez milyen kva jó. Nem elég, hogy bőr, az ülések magasítottak, a levegő kevésbé jár benne. Ráadásul késik rendszeresen 10 percet. Azon gondolkodom, hogy a jegyárak mikor fognak úgy csökkenni egyik napról a másikra, mint ahogy a szolgáltatás színvonala. Amíg ez nem változik, addig fönntartom magamnak a jogot, hogy elblicceljek 1-1 rövidebb szakaszt, ami még így sem teszi ki az utazásaim 1 százalékát sem.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.24. 23:46:07

@savrola: 40 éves bőrüléses? Akkor az vagy Bhv vagy By, olyanok viszont nem járnak Vác felé.

Ashi Valkoinen 2011.08.25. 00:13:44

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Tatabányán minden hétköznap 6-8 egység áll, van amelyik csatolt már délután 5-től, aztán érkeznek a Déliből a délutáni sűrítőjáratok, rendre Tatabánya végállomással és másnap hajnalig várakozással.

Ashi Valkoinen 2011.08.25. 00:17:35

@Peti817172M: De igen, mert pár Hernyó beadta a kulcsot. Járműtopikjában írnak a pótlásokról is (flirt + bhv-s inga is akad).

ricamaca 2011.08.25. 01:04:13

Már minden valamire való faluban van tüzijáték. Minek felutazni? De a tv-ben is jobban látható, mint a tömegben...Ami a MÁV-ot illeti, a mai számitástechnikai háttérrel már nem lenne nagy beruházás, ha lehetne ülőhelyet biztosítani a vonatokon, ami a kötelező helyjegy árának fele-harmada lenne. Aki szeretné bebiztosítani az ülőhelyét, ennyit talán áldozna rá, és a szolgáltató is pontosabban tervezhetne (feltéve hogy előre megveszik a jegyeket).

csipkefa 2011.08.25. 07:00:54

Gyakorlott vonattal utazó tudja, hogy zsúfot npon nem az utolsó pillanatban száll fel a vonatra, és nem sétálgat nyugodtan előtte, mert nagyon teli lesz a vonat.

Én meg sem lepődöm. De komolyan. Ezen kár siránkoznotok.

savrola 2011.08.25. 07:11:19

@Peti817172M: Ja, akkor nevezz hazugnak. De az biztos, hogy múlt héten minden nap, és most hétfőn is (azóta nem voltam) Bhv-k voltak.

záporjózsi 2011.08.25. 08:14:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Tüzijháték után hatalmas tömeg, kicsit kivártunk, ettünk egy fagyit, majd utána indultunk. A füredi rendőröknek volt annyi eszük, hogy a kritikus helyekre kiálltak, és irányítottak."
Ilyenkor azért én nem szoktam megnyugodni, a rendőrök nálunk pocsékul irányítanak. Ahhoz képest a sárga villogó még alárendelt úton is Mennyország...

"Pár éve az érdi volán mentesítő járatokat indított, nem keveset. A tömött csuklósok kb 5 percenként indultak Érdre.
Miért a MÁV az a hely, ahol ilyen rugalmatlan és merev a dolog? "
A Volánok esetében a másod-, harmad-, stb. részek tele vannak, így a mozgatott férőhelyek vaskosan behozzák az árukat - az utasok ugyanis szépen fizetnek is.
A MÁV esetében valószínű könyvelési nehézséget okoz a következő: Ha egy FLIRT-et másik FLIRT-tel megerősítenek, akkor azután szépen ketyegnek a Forintok/Eurók a Stadlernek. Kell rá többlet személyzet is, az is ketyeg. Többlet villany is, az is ketyeg. De ezeket a megnövekedett utasforgalom ellensúlyozná is. Viszont a pályahasználatot szépen szétosztják és attól megy el a START minden motivációja. Más kérdés, hogy az üzletpolitikai 50% miatt igazából visszafelé önszántából ingyen viszi az utasokat, csak éppen ezt nem nagyon tudja feldolgozni. A többlet vonatokért természetesen többlet phd-t kell fizetni, így azok egyelőre esélytelenek - vagy el kell törölni az üzletpolitikai 50%-ot és készíteni kell egy BKV-START közös díjterméket, amellyel mindkét cég jól jár.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.25. 08:53:11

Nos, akkor én is elregélem a 20. napomat, de a MÁV-ot illetően semmi panaszom nincsen. Telefonon rendeltem IC jegyet (17.-én, mert volt még hely bőven), amihez kódot SMS-ben kaptam. Ha már kód, akkor nem értem, miért nem használható fel a kioszkban (nem hinném, hogy pont a MÁV az, akinek nem mindegy, hogy a neten, vagy telefonon rendeli meg az ember), de nekem (is) nem okoz gondot a legközelebbi jegypénztár meglátogatása (ott, amúgy 3 perc alatt végeztem is, mert előttem, szinte nem is volt sor).
A vonaton furcsálltam, hogy pont, menetirányhoz képest, hátra néző hűlőhelyhez szólt a jegyem (a moziban te magad ki tudod választani, hova akarod megválasztani a jegyet, de a MÁV-nak 5 éve nem sikerült ilyent összehoznia, pedig ez is, egy utas csalogató lépés lenne, arról nem is beszélve, hogy a MÁV jól tudja, hogy melyik ülőhely, pontosan hol is van), mert én sem bírok, hosszabb távon, hátra ülve utazni (nehogy miattam pluszban takarítsanak), de végül is, sikerült hely jegyet cserélnem (mondjuk, akivel cseréltem, az is jól járt vele, legalább a párja mellé ült). A kalauz meg rugalmas volt, nem érdekelte őt a hely jegyes dolog, gondolom azért, mert senki sem szólt érte. A kalauzról még csak annyit, hogy valaki macskát szállított az IC-n, ami elvileg tilos lenne, mert ez is kisülhetne belőle: megintallunkvazze.blog.hu/2011/08/13/macskas_kaland , de ő nem csinált gondot belőle, mert amúgy is, 'utazó ketrecben' volt, csak szólt az utasnak, hogy most szerencséje volt, de máskor inkább kérdezzen előbb.
Debrecenből haza fele tartva, csak annyi történt, hogy az egyik idős néni beesett a sín és a vonat közé, onnan kellett kiszedni őt. Hiába voltak ott legalább tízen, de igazából az egyik kalauz segédkezett (aki ráadásul még megvárták, hogy oda érkezzen).
Bp.-re, kicsit késve érkezett a vonat, de haza fele menet ez nem okozott gondot.
Igen, Debrecenen voltam, de nem a karneválon, bár aki szereti (nem csak vonatos, hanem villamosos, buszos) képeket (is) nézni, annak ajánlom a fotóimat:
www.facebook.com/media/set/?set=a.252043524819997.69746.100000430543958
(mobilos képek, ezért is sikerültek ilyenre, de az utolsó képen, egy TRAX akar látszani).

franta 2011.08.25. 08:55:02

@ricamaca: "Már minden valamire való faluban van tüzijáték. Minek felutazni? De a tv-ben is jobban látható, mint a tömegben..."
Mi van?! A posztoló EZEN a rendezvényen akart részt venni, amihez joga van. És jogosan kritizál egy infrastruktúrát.
Ha van a VB döntőre jegyem, akkor arra kimegyek, holott Észak-Koreát leszámítva a világ minden országában leadja legalább egy TV csatorna, illetve minden valamire való vagy nem való faluban van foci.
Mondom ezt úgy, hogy pesti lakos vagyok, de gyerekkorom óta nem voltam a tűzijátékon, mert nem érdekel.

KolompárRómeó 2011.08.25. 09:00:52

Nekem eszembe sem jutott a szabadidőmben szarosbudapest közelébe sem menni (minden nap kénytelen vagyok bejárni, MÁV-val teszem), így ilyen problémák nem merültek fel :)

gorillka 2011.08.25. 09:18:13

én sem értem ezt a tűzijáték mániát. Kibattyogsz a tömegbe, állsz, vársz, robban, sípol, puffog, persze szép is, mindez a tömegben, majd vége, hazaindulsz a tömeggel...
hogy vidékről nem utaznék egy tűzijátékért az is biztos
egyébként nem úgy van, hogy tömegrendezvény esetén a szervezőknek kell biztosítani a járulékos dolgokat, gondolok itt az orvosi biztosításra, rendőri jelenlétre és a normál menetidőn felüli tömegközlekedési eszközök üzembe állítására?
mármint ezek anyagi fedezetét kell állniuk...

gigabursch 2011.08.25. 09:18:59

A MÁV dolgozói állományának 90% (főleg a vezető beosztásúakat) munkára minden szinten alkalmatlan.

Ezek makacs dolgok, tények

vanek ur 2011.08.25. 09:37:15

@Labzo: "Telefonon rendeltem IC jegyet (17.-én, mert volt még hely bőven), amihez kódot SMS-ben kaptam. Ha már kód, akkor nem értem, miért nem használható fel a kioszkban"

Azért, mert amit telefonon rendelsz, azt még nem fizetted ki. A kioszkba nem tudsz pénzt bedobálni, ezért nem veheted ott át a telefonos jegyet.

"a moziban te magad ki tudod választani, hova akarod megválasztani a jegyet, de a MÁV-nak 5 éve nem sikerült ilyent összehoznia, pedig ez is, egy utas csalogató lépés lenne, arról nem is beszélve, hogy a MÁV jól tudja, hogy melyik ülőhely, pontosan hol is van"

Amíg még azt sem tudják garantálni, hogy egy adott vonat mindig azonos kocsiösszeállítással menjen, addig a konkrét helyre szóló foglalás esélytelen. A menetirány pedig még inkább. Viszont azt már most is meg lehetne csinálni, hogy ablak mellé, vagy asztalhoz kérhesse az ember a jegyet.

vanek ur 2011.08.25. 09:37:54

@gigabursch: Ha ez lenne a helyzet, akkor nem nagyon menne itt egy vonat sem.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.08.25. 10:18:07

szerintetek a bkv mit csinál egy koncert után? az véget ér 23.30-kor, s az utsó metró, busz meg elment 23.15-kor. ki a faszt érdekelnek az utasigények?

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.25. 10:27:02

@vanek ur:
"Azért, mert amit telefonon rendelsz, azt még nem fizetted ki. A kioszkba nem tudsz pénzt bedobálni, ezért nem veheted ott át a telefonos jegyet."
Fejlesztés, fejlesztés (ha nem lehet pénzt bedobálni a kioszkba, akkor lehetne egy párat, bankkártya leolvasóval is ellátni), de a telefonos/SMS-es rendelésre is rengeteg alternatíva létezik, hadd ne soroljam fel (úgysem alkalmazná a MÁV).

"Amíg még azt sem tudják garantálni, hogy egy adott vonat mindig azonos kocsiösszeállítással menjen, addig a konkrét helyre szóló foglalás esélytelen. A menetirány pedig még inkább. Viszont azt már most is meg lehetne csinálni, hogy ablak mellé, vagy asztalhoz kérhesse az ember a jegyet."
Tudtommal még mindig, IC-ről beszélünk, aminél elvileg jobban oda kéne figyelnie a MÁV-nak (a többi vonathoz képest). A menetirányt meg tudják, legalább ha más kocsi az, akkor alkalmazzanak erre egy rendszert, hogy rugalmas lehessen.
Azért jogos, ha a MÁV-nál tényleg az utasok az elsők, akkor az itteni blogon, sokkal kevesebb bejegyzés lenne (főleg az utaspanaszokból).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.25. 10:44:22

@záporjózsi:

"a kritikus helyekre kiálltak, és irányítottak."
Ilyenkor azért én nem szoktam megnyugodni,"

Nem tudom, mennyire ismered Füredet. Az Anna Grand Hotelban parkoltam, elmentem a Kisfaludy strand felé, hogy ha másképp nem, hát Csopak fele kanyarodva, majd a felső úton visszajöve, esetleg a 71-esen megfordulva távozzak hazafelé.
A 71-re kifordulván a 71-es forgalmát irányították, tehát egyből tudtam balra fordulni Arácsnak, ahol az arácsi lámpához akkor érkezett egy rendőrautó, de szerintem ott nem volt szükség irányításra, nem tudom maradt-e, mert én felkanyarodtam a Koloska fele, és a felső úton a Gombás-kúria felöl mentem Újtelepre.

maps.google.hu/maps?saddr=T%C3%A1ncsics+Mih%C3%A1ly+utca&daddr=Mikes+Kelemen+utca+to:Munk%C3%A1csy+Mih%C3%A1ly+utca+to:Gemering+utca+to:L%C3%B3czy+Lajos+%C3%BAt+to:L%C3%B3czy+Lajos+%C3%BAt+to:Ar%C3%A1csi+%C3%BAt+to:Siske+utca&hl=hu&ie=UTF8&ll=46.956297,17.886171&spn=0.028941,0.054502&sll=46.959431,17.865636&sspn=0.007235,0.013626&geocode=FR-BzAIdfhARAQ%3BFcKMzAIdXiERAQ%3BFeGKzAIdAEoRAQ%3BFZqdzAIdizcRAQ%3BFbuXzAIdYRYRAQ%3BFdi3zAIdTBIRAQ%3BFQKTzAIdZMEQAQ%3BFZSNzAId8pcQAQ&vpsrc=6&mra=mi&mrsp=7&sz=16&t=h&z=14

Ez nekem 15 perces út sem volt. Lassan mentem, mert nagyon nagy volt a gyalogos és kerékpáros forgalom, sokan az úton sétáltak, lámpa nélkül tekertek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.25. 10:50:31

@záporjózsi:

A másik feléhez:

Aug 20-án a volán vasárnapi menetrend szerint jár. A zsámbéki üzemegység (régebbi adatok!) munkanapokon 52 fordával (és busszal és emberrel ) dolgozott, míg munkaszüneti napokon kb 22-vel.

Ergo aug 20 itt is plusz pénz, plusz logisztika, ha másnap munkanap van, mert a pihenőidőknek meg kell lennie, plusz gázolaj, plusz amortizáció, stb.

Úthasználat valóban nincs.

Ugyanakkor az 50% üzletpolitikát a MÁV adta, ha adta, tegyen róla, hogy élni is lehessen vele.

Jelen formájában ez egy kicsit olyan, mikor a 3 db-os készletre hirdetek akciót, egy olyan termékből, amiből eredeti áron is napi szinten elmegy 60 db.

Megjegyzem, ez a pályahasználat a MÁV egyik zsebéből a másikba pakolt pénz. Azt, hogy jujjujj fizetni kell, ha jár a Flirt, inkább nem kommentálom, mert akkor sok Mávos anyukája nem tudna nyugodtan ebédelni.

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2011.08.25. 11:35:36

Most könyörgök, mi ez a felháborodás, ráadásul az állam s*gge nyalásával ("Augusztus 20 Magyarország és a magyarság legnagyobb ünnepe!")? Maradjunk annyiban, hogy ennél prolibb "ünnep" még a húsvét meg a névnapok sincsenek, amit ráadásul sikerül megkoronázni ezzel az eszement puffogtatással és a hátrahagyott mocsokkal?

De ettől függetlenül miért csodálkozik bárki is, amikor egy zenés fesztivál vagy egy akármilyen más rendezvény alkalmával nem képesek erősíteni a vonatokat? Ez egyébként amúgy nem magyar sajátosság. Mentem én már haza Csehországban úgy fesztiválról, hogy az utolsó vonat egyetlen Bz-motorkocsit jelentett, amit több mint 100-an tömtünk ki, és egy csomóan ott is maradtak a peronon. (Aztán a cseh vasút megtalálta a megoldást, és megszüntette ezt a vonatot, tehát el se tudsz menni korábban, ha már a műsor második fele nem érdekel.) Vagy másfél hete Németországban, amikor a Hansa Rostock szurkolóbrigádja (amely mennyiségben és viselkedésében is felér azzal a tömeggel, amit nálunk a Fradi vagy az Újpest mozgat meg) lepte el az egységes összeállítású vasárnap esti hazamenős járatot.

@Labzo: és @vanek ur: A konkrét helyre való helykiadást nálunk szerencsésebb helyeken sem nagyon tudják megoldani minden vonatra. Pontosan azért, mert 1. semmivel nem lehet garantálni, hogy a megfelelő típusú kocsi lesz azon a helyen (az IC-kocsik is 80 helyesek, meg a nemzetközi kocsik is, de az utóbbiakban máshogy vannak elhelyezve a helyek), 2. akármilyen kocsi is van ott, az két irányba is állhat ilyen-olyan okokból, és sok helyen nincs is egy olyan technika (fordítókorong vagy deltavágány) amivel megoldhatják, hogy minden kocsi egy irányba nézzen. Ezt még nyugaton is csak a mindig egységes összeállítású vonatoknál (ICE, railjet, TGV) tudták megoldani, de ott se garantálja semmi, hogy nem áll az _egész vonat_ ellenkező irányba.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.25. 12:19:11

@no-night:
Van olyan egyirányú villamos, ami a végállomásra való beállása után, gép segítségével megfordítják az ülőhelyeket, hogy ne nézzen hátra. Igen, kicsit drága technika, de ahol a villamos nem tud megfordulni, ott ezt alkalmazzák. Azért annyira nem elterjedt megoldás ez, én is csak azért írok róla, mert létező dolog, nem azért, mert nálunk is alkalmazni kéne. Mégis, engem elsősorban nem az érdekel, hogy Nyugaton, vagy Keleten mi a helyzet, hanem elsősorban a hazai pálya érdekel. Ha valamit mi, elsőnek tudnánk alkotni, akkor miért is ne élnénk vele?
A másik: azért a MÁV-osok csak jól tudják a kocsikat, még ha nem is, egy héttel előre, de akkor is, a változásokról is időben tudnak. Az, hogy elfelejtik tájékoztatni az utasokat, az már másik dolog, de olykor, az utasok egy részének az is sokat jelent, hogy rendesen közlekedik a vonat, illetve a tisztaságával sincsen különösebb kivetni való.
Igaz, elsősorban a MÁV-nál ez túl sokat jelentene, de ezért, az extra szolgáltatásért nyugodtan elkérhetnék a helyjegyért járó összeget, mert jelenleg olyan paradoxonban él a MÁV, hogy olykor, a helyjegy nélküli, elővárosi vonat, sokkal komfortosabb, mint egyes IC-k. Ezt is meg lehetne könnyen oldani, de nem igazán a Cityszerdával, hanem azzal, hogy a 0 komfortú IC kocsikon nem kérnek helyjegyért pénzt, így legalább van egy kis ösztönző erő is xD.
Az is megtehetnék 0 lépés gyanánt, hogy a helyjegy (lehetőleg probléma mentesen) felcserélhető legyen, ha az utas nem bírja ki, a menetiránnyal háttal való utazást az IC-n. Ezzel a MÁV is és az utas is jól járna.

vanek ur 2011.08.25. 17:20:13

@Labzo: Inkább az a probléma, hogy ha ki kell venni egy kocsit a vonatból (műszaki hiba miatt), és egy másikat tesznek be, ami nem ugyanolyan (mert csak olyan van tartalékban). Innentől kezdve pedig nem olyan helyen ülsz, amilyenre foglaltál. Pl. van olyan IC kocsi, amiben csak 4-es helyek vannak asztallal, és van olyan, amiben 4 db ilyen hely van, a többi asztal nélküli.

Egyébként nem igazán értem, mi ez a nagy gond a menetiránynak háttal való üléssel. Gyerekkoromban én se bírtam. Aztán felnőttem, közben jöttek az IC-k, és kaptam a helyeket menetiránynak háttal. És nem lettem rosszul. Azóta meg teljesen megszoktam, és egyáltalán nem okoz gondot, ha ilyen helyet kapok. Mint ahogy megszoktam a buszozást is (igaz, buszon olvasás közben még mindig rosszul tudok lenni, viszont vonaton még menetiránynak háttal sem okoz gondot), meg egy csomó olyan dolgot, amitől gyerekkoromban szó szerint rosszul voltam.

Snake 2011.08.25. 21:41:15

@Peti817172M: "Számold ki: A Flirtnek 31 tonna a terhelhetősége 211 ülőhelyre (tehát álló utasokkal is a megengedett tömeg alatt marad), egy személyvonati kocsin 6 tonna a terhelhetőség, tehát csak ülő utasokkal számolva 75 kg/utas, azaz álló utasokkal már túllépi a megengedett tömeget."
Ezek a tömegadatok mind-mind képzett, a vasúttechnológiában használatos tömegek- nem felelnek meg a valódi, mért tömegnek.

Álljon itt egy példa:
H-START Ds 51 55 95-80 000 sorozatú, RIC forgalmú poggyászkocsi
Saját tömeg: 39 t
Raksúly: 10 t
Összes tömeg: 44 t
Nyilván az önmagában 39 tonnás, 10 tonnával megrakott kocsi 5 tonnával több, mint az öszes tömegként megadott érték.

záporjózsi 2011.08.26. 10:26:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A rendőrök irányítási képességére kívántam csak utalni. Kétszemélyes üzemben már volt olyan, hogy mindenki szeme láttára összevesztek. (!)
A másikhoz csak annyit, hogy ezek mind gördülőköltségek. A vasútnál ha csak a gördülő lenne, akkor ugyanúgy megérné erősíteni, mint a Volánoknak.
A phd nem a MÁV egyik zsebéből a másikba megy, hanem az állam egyik zsebéből a másikba. Hogy mi a különbség? Csak annyi, hogy ezekben az esetekben különösen látszik, hogy a pályafenntartás és a személyszállítás viszonya nálunk elég "érdekes". A pályát a személyszállításon keresztül finanszírozza az az állam, amelyik a személyszállítást megrendeli és ezért jelentős kapacitásbővítést hajt végre (az áruforgalomnak kevesebb is elég lenne, illetve mások az igényei). Ez a kapacitásbővítés viszont nem a személyszállítót, hanem a pályahálózat fenntartóját érinti, viszont átterheli a személyszállítóra, ahol ez veszteségként jelentkezik, így nem tud koncentrálni arra, hogy jó szolgáltatást nyújtson - nem mellesleg több pénz is folyik el a mindenféle lukakon...

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.26. 15:29:19

@vanek ur:
Ezen interjú megírása után - megintallunkvazze.blog.hu/2008/08/12/interju_a_gysev_egyik_jegyvizsgalojaval - bátran merem állítani azt, hogy nem vaktában beszélek, mert az interjú alany, (már amennyire) a MÁV-os dolgokban is jártas. Innen tudom, azt, hogy a MÁV-os dolgozók mindent előre tudnak (persze azon emberekre gondolok, akiknek ez a feladatuk), ha változás történik, akkor azt is (még akkor is, ha az esetek egy részét, Vis Majorra fogják).
Azért örülök neki, hogy neked nem okoz gondot, a menetiránnyal hátra való utazás. Én, mivel nem vagyok frontérzékeny, ezért nem érdekel, hogy mit mondanak a TV-ben, amikor adott fronthatások, emberre gyakorolt tényezői ismertetik.

vanek ur 2011.08.26. 22:30:37

@Labzo: Azt én is tudom, hogy van egy terv, hogy mikor melyik vonatban milyen kocsik vannak. Azonban a MÁV-nál túl gyakran írja felül az élet a tervet. Így tehát az, hogy te előző nap lefoglalsz egy helyet egy adott típusú kocsiban másnapra, még nem jelenti azt, hogy másnap az a típusú kocsi fog menni a vonatban, vagy a kocsi úgy fog állni menetirányban.

"Azért örülök neki, hogy neked nem okoz gondot, a menetiránnyal hátra való utazás."

Azt írtam, hogy _most már_ nem okoz gondot. Kinőttem, megszoktam, nevezd, ahogy akarod. Ez nem egy betegség vagy állapot, mint a frontérzékenység. Azt javaslom, hogy egyszer próbáld ki, hogy leülsz menetiránynak háttal, és ha elkezdesz szédülni, akkor állj fel egy kis időre, járkálj, majd ülj vissza.

ettől függetlenül a tapasztalatom az, hogy ha megkérsz valakit, hogy cseréljetek helyet, mert nem bírod menetiránynak háttal, akkor többnyire hajlandó rá.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.29. 12:03:53

@vanek ur: az igaz, hogy az élet felül írja a tervet, de a MÁV-nál minden jelentve van, vagyis nem sunyi módon csinálják ezt. Aki be van ebbe avatva, az tud róla, aki nem, az nem.
"Azt írtam, hogy _most már_ nem okoz gondot. Kinőttem, megszoktam, nevezd, ahogy akarod. Ez nem egy betegség vagy állapot, mint a frontérzékenység. Azt javaslom, hogy egyszer próbáld ki, hogy leülsz menetiránynak háttal, és ha elkezdesz szédülni, akkor állj fel egy kis időre, járkálj, majd ülj vissza."
Köszönöm a tanácsokat, ezeket én is, jól ismerem, de inkább próbálom úgy kezelni ezt, hogy nem menetiránnyal háttal ülök. Más embernél is hallottam ilyen jellegű problémámról és nála olyan, mintha frontérzékenységről lenne szó (lehet, hogy az idős kora miatt).

"ettől függetlenül a tapasztalatom az, hogy ha megkérsz valakit, hogy cseréljetek helyet, mert nem bírod menetiránynak háttal, akkor többnyire hajlandó rá."
Örülök neki, mert egy tahót, ez ügyben, én fogtam ki, nevezetesen olyan embert, aki IC-n (!) képes volt elfoglalni a mellette levő helyet és egyáltalán nem volt megértő ilyen ügyben és nehezményezte azt is, ha valaki melléült, hiába oda szólt a helyjegye.

Kenderice 2011.10.17. 13:11:31

A fenti mizéria engem is érintett, de akkor én felfértem a szerelvényre, sok utas viszont nem.
Másnap panaszt írtam a máv ügyfélszolgálatnak, amelyre a mai napig nem érkezett válasz.
Írtam a tékozló homárnak is hátha kiteszik, de ez eddig nem történt meg.
Bemásolom ide a panaszlevelet, okulásképpen:

Alábbi történetemet panaszként 2011 augusztus 21.-én küldtem el a máv panaszkezelési részlegének.
Mivel a törvényben előírt 30 nap letelt, amely időtartamon belül válaszolni kell minden utaspanaszra, ezért panaszt teszek az illetékes hatóságnál és ezzel párhuzamosan egy poszt elhelyezését fogom kérni a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blogban is valóra váltandó a máv felé tett ezen ígéretemet.
A máv internetes panaszbejelentési oldalán a következő megjegyzést olvastam:
"Tájékoztatjuk, hogy a névtelen, trágár kifejezéseket tartalmazó megkereséseket feldolgozzuk, de válaszolni nem áll módunkban."
Mivel a poszt szövege gyakorlatilag ugyan az, mint amelyet tőlem megkaptak panaszként, kérem jelezze valaki, ha trágár szavakat talál benne, hátha emiatt nem kaptam választ.
Akkor következzen a panasz:

Elkövettem azt a hibát, hogy többedmagammal igénybe vettem a máv szolgáltatását és lakóhelyemről (Üllö) vonattal utaztunk Budapestre, hogy egy egész napos kirándulás keretében vegyünk részt a 2011 augusztus 20.-i rendezvényeken.
Nagyon jól éreztük magunkat és úgy döntöttünk, hogy a nap "fénypontjaként" megnézzük a tűzijátékot is.
Na ezt nem kellett volna, mert az utána következő intermezzo megkeserítette tartalmas napunk emlékeit.
A tűzijátéknak szokás szerint 21:30-kor lett vége.
Munkaszüneti napokon ilyenkor már csak óránként járnak vonatok Budapest-Monor viszonylatban. Mivel vonat 21:38-kor indul a nyugati pályaudvarról, annak elérése
esélytelen volt. A következő vonat 22:43-kor indult, így csak ez jöhetett szóba.
Rajtam kívül még több százan gondolkodtak így, mert rengeteg ember (főként gyermekes családok) szeretett volna azzal a vonattal hazamenni.
Gondolom, mivel az illetékes forgalomtervező-irányító (nem tudom mi a beosztásának megnevezése) nem vehetett részt a gyönyörű tűzijátékon ezért úgy gondolhatta, hogyha ö nem tudott ott lenni, hát másnak is keserítsük meg a napja végét. A már ilyen későn szokásos, külön mozdony vontatta kocsikból álló szerelvény helyett a rövid, Budapest-Monor viszonylatban hétvégén, napközben közlekedő motorvonat szerelvényt (flirt, hernyó, kinek hogy tetszik) rakatta be, gondolom azért, mert ebbe kevesebb utas fér.
Gonosz tréfája sikerült, mert már az indulás előtt a nyugati pályaudvaron sok ember nem fért fel a vonatra. A sorra következő megállóhelyeken (bp-zugló, kőbánya-alsó, kőbánya-kispest) sem tudott 2-3 embernél több felpréselődni a vonatra. Minden állomáson maradtak le utasok.
Nekünk szerencsére sikerült felférnünk, mert indulás előtt 40 perccel már a vonaton voltunk, panaszomat azon "utasaik" nevében is teszem, aki nem tudtak felszállni a vonatra, ezért az 1 órával későbbivel tudtak csak hazamenni, valamint azon utasok nevében, akik kénytelenek voltak hering módjára egymáshoz préselődve utazni.
Már epekedve várom sablonválaszukat amelyben a következő szokásos hazugságaikkal próbálják majd menteni a mundér becsületét:
1. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert elromlott a váltóberendezés és a tárolóvágányról nem tudták bevinni a szokásos szerelvényt.
2. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert a mozdonyvezető rosszul lett, a motorvonat vezetője meg pont ráért.
3. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert felsővezeték-szakadás volt dombóvár állomáson.
4. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert megint befagytak a váltók.
5. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert nem tudtuk, hogy augusztus 20.-án, a tűzijáték után mindig ilyen sok ember szokott lenni évek óta.
6. Azért volt rövidebb motorvonat a hosszú szerelvény helyett, mert nem értünk a munkánkhoz, nem tanulunk hibáinkból, nem érdekel az utasok véleménye-panasza, mert nincs sem hivatal sem hatóság sem bíróság amely ezért minket elmarasztalna vagy felelősségre vonna.
A helyes válasz valószínűleg a 6. verzió lenne, de az első 5 közül fognak majd hazudni valamit vagy kreatívak lesznek és kitalálnak valami újat (láthatatlan meteor becsapódása, érezhetetlen földrengés, napkitörés, árvíz, szélvihar, vagy éppen azért, mert akkor már sötét volt.
Epekedve várom válaszukat és ha megint csak mellébeszélés lesz, akkor az ki fog kerülni az index.hu Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blog oldalára is.