MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kedvezményes IC jegyek és vízosztás a MÁV-nál

2011. augusztus 22. - Vittore.

A MÁV-Start Zrt. a hőségriadó miatt elengedi az IC-kocsik komfortdíját, így csak a 140 Ft-os helyjegyet kell megfizetni a jegy ára mellé. Az intézkedés még holnap, kedden 11 és 18 óra között érvényes, amit a továbbiakban a vállalat meghosszabbíthat a meleg függvényében.

Emellett a vasút napi több mint 30000 palack vizet oszt szét tizenegy nagyobb vasútállomáson, illetve az IC-kocsikban ez az ingyenes folyadék kérhető az étkezőkocsik személyzetétől.

Még most megkérjük az olvasóinkat, hogy ha véletlenül nem adnák ki a büfékocsiban az ingyenesen járó védőitalt, akkor kérje a kalauz segítségét, vagy írjon nekünk az ujmavblog@gmail.com címre és mi itt is megjelenítjük az esetleges panaszt, illetve továbbítjuk azt a MÁV-Start ügyfélszolgálata felé.

Íme a teljes hír:

Hőségriadó: elengedi a MÁV az InterCity vonatokon a komfortdíjat

 

A személyszállító vasúttársaság a rendkívül meleg időjárásra való tekintettel hétfő délután és holnap a legmelegebb órákban díjmentesen szolgáltatja ki a pótjegyeket az InterCity vonatokra. A hőség ideje alatt a MÁV-START Zrt. tizenegy nagyobb vasútállomáson, továbbá a közlekedő étkezőkocsikban ásványvizet biztosít a vonatok utasainak.
 
A MÁV-START Zrt. a hőségre való tekintettel a mai napon 14 órától 18 óráig, továbbá holnap 11 és 18 óra között az InterCity vonatok esetében elengedi a pótjegyek árát, továbbá a pót- és helyjegyköteles vonatokra csak a helyjegyeket (140 forint) kell az utasoknak megfizetni.

Az intézkedést a vasúttársaság a hőség függvényében meghosszabbítja, de a kedvezmény a Railjet járatokra - azok emelt komfortfokozata miatt - nem vonatkozik. A már előre megváltott pót- és helyjegyek esetében a komfortdíjat visszatéríti a vasúttársaság.

A MÁV-START Zrt. a hőség ideje alatt a három budapesti fejállomáson, nyolc nagyobb vidéki állomáson és a közlekedő étkezőkocsijaiban ásványvizet biztosít a vonatok utasainak. Az utasok Budapesten a Keleti, a Nyugati és a Déli pályaudvaron, a miskolci, a szegedi, a szombathelyi, a debreceni, a pécsi, a szolnoki, a nagykanizsai és a nyíregyházi állomáson a peronon tartózkodó személyzettől tudják átvenni az ásványvizet a rendelkezésre álló készlet erejéig, ami naponta összesen több mint harmincezer palack.

A vonatok fedélzetén az étkezőkocsi üzemeltetőjétől lehet kérni az ingyenes ásványvizet, vagy a jegyvizsgáló tud segítségképpen információval szolgálni.

A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, és amennyiben a 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be.

A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a vasúti pályában, a magas sínhőmérsékletnél - 50-60 Celsius-fok között - a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be.

A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak. Emiatt a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés, sérülés előfordulhat a nagy melegben. A MÁV Zrt. pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó ügyeletesei folyamatosan készen állnak arra, hogy kijavítsák a keletkező pályahibákat.

A vasúttársaság a szabadban dolgozó vasutasok számára biztosítja a törvényben előírt munkavédelmi és munkabiztonsági feltételeket. Az erős napsugárzásnak kitett dolgozók számára megfelelő védőfelszerelést, korlátlan mennyiségű ásványvizet, és óránként 10-15 perc pihenőidőt biztosít. Rendkívüli helyzet esetén az átlagostól eltérő munkaszervezési intézkedések léphetnek életbe -olvasható a cég közleményében.

Forrás: Inforádió.hu

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr713171638

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MÁV 2011.08.23. 22:10:31

0:57-től ... nem tudnak a légkondicionáló berendezések a vonatok fedélzetén olyan hőmérsékletet előállítani, amit az utasok elvárnának ... Akkor minek a légkondi? Tényleg ennyire hülyék vagytok?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.22. 21:05:20

11 és 18 óra között.

Mi számít? Az indulás? Érkezés? vagy ha jelzett időközben a vonat menetrend szerint úton van?

vanek ur 2011.08.22. 23:28:38

Akartam volna mondani, hogy nézd meg a START oldalán, de ott még nincs kint a hír...

Az IHO sem írt többet (iho.hu/hir/a-mav-elengedi-az-ic-potjegyek-arat), viszont van itt egy érdekes mondat:

"a MÁV-Start szóvivője közölte, azért térítik vissza a pótjegyek árát, mert a hőségben a fokozott igénybevétel miatt gyakrabban hibásodnak meg a klímaberendezések,"

Nem azért, de a klímaberendezések azért vannak, hogy a hőségben működjenek, sőt, akkor működjenek csak igazán. Talán mégsem ezen kellett volna spórolni (megfelelő teljesítményű gépet kellett volna telepíteni, és azt rendesen karbantartani).

lurkó 2011.08.23. 00:36:03

Jé!! Végre megtudtam hogy miért volt az utasok háromnegyedének dijmentes pótjegye a citymen. Mondjuk gratula ismét a vezetőinknek hogy ezt a meló után órákkal kell megtudjam egy vasútszidásból élő blogról!

Vittore. 2011.08.23. 01:07:41

@lurkó: 1. nem a vasútszidásból él meg a blog
2. tulajdonképpen a blog nem él meg semmiből, mert viszi a pénzt, szóval azt mondhatom, hogy a fizetésemből él a blog...

gozos 2011.08.23. 03:00:50

Vajon nem a normális szolgáltatásra kellene törekedni?
Rövidtávon tuti drágább, de középtávon azt hiszem ez lenne a megtérülőbb. Lásd még: ICE közlekedés Németországban. Ott embernek nézik az utast. Ha a légkondi nem bírja, abból botrány van. Itthon pedig kapsz érte valami nevetséges kedvezményt és fogd be a szád.

És ez igaz arra is, hogy ha IC-vel mész, nem feltétlen találsz rajta büfékocsit. Akkor miért feláras, ha nem teljesíti az elvárható szolgáltatást?

Köszönöm, nem kérem a nevetséget összegű kedvezményt. Én szolgáltatást kérek. Ha nincs szolgáltatás, akkor menjen csődbe a fuvarozótársaság!

Kzsolt 2011.08.25. 17:48:36

Ez a legjobb:
"A MÁV-Start Zrt. a hőségriadó miatt elengedi az IC-kocsik komfortdíját, így csak a 140 Ft-os helyjegyet kell megfizetni a jegy ára mellé."

Komfortdíj :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.25. 18:12:15

@Kzsolt:
Ebben mi olyan hatalmas vicces, hogy 8 centis szmájlit igényelt?
Az IC pót és helyjegy 2 tételből tevődik össze:
400 ft-os komfortdíj és 140 ft-os helyjegy. Így lesz 540 ft.

Kzsolt 2011.08.25. 19:28:03

Maga a komfortdíj egy vicc kategória. A máv a másik.