MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Horror

2011. augusztus 03. - Vittore.

László idős szüleivel utazott Siófokról a Déli-pályaudvarra, s mivel a hőségriadó idején tették ezt, ezért már előre megváltották a helyjegyet az IC-re.

A horrorisztikus utazás a vonat beérkezésekor kezdődött, mert nem mondták be a hangosbemondón, a vonat melyik része lesz az IC, ráadásul Lászlóék alig bírtak felszállni, mert már indult is a vonat. Úgy látom, ez lassan kezd általánossá válni, így ezt a levelet is továbbítom a MÁV-Start ügyfélszolgálatának, hátha nekünk válaszolnak.

Természetesen az út nem volt a továbbiakban sem zökkenőmentes, de erről talán már hadd meséljen László, én átadom a szót:

Tisztelt Megintallunk.hu!

2011. július 9-én, szombaton Siófokról utaztunk a Délibe idős szüleimmel. A hőségriadóra tekintettel előre megváltottuk az IC pót- és helyjegyet.

Siófokon nem mondták be, hogy a vonaton lévő egyetlen IC kocsi hol helyezkedik el, mi előre álltunk, természetesen a végén volt.

Alig tudtunk felszállni, mert már csukódtak az ajtók. Az IC kocsiban a klíma nem működött, az ablakok nem nyithatók.

Kellemes szauna hőmérséklet uralkodott a kocsiban. A kalauz csak a második felszólításra volt hajlandó igazolni, hogy nem működik a klíma, holott előtte pont ő volt az, aki sikertelenül próbálta megjavítani azt.

A Déliben az igazolással a jegypénztárban próbáltuk meg visszakérni a klíma hiánya miatt az IC pótjegy árát, de 15 perces sorban állás után átküldtek az ügyfélszolgálatra.


Az ügyfélszolgálatos közölte, hogy az üzletszabályzat alapján csak bónt tud adni (amit újabb horror utazáshoz tudunk csak felhasználni), de kp-t azt nem ad.

Nem volt mit tenni, elfogadtam a 3x360 Ft helyett a 3x300 Ft értékű bónt (fabatkát).

Itthon néztem meg az üzletszabályzatot, ami szerint köteles lett volna az utas kérésére az ügyfélszolgálat kp-t adni.

A START ügyfélszolgálatára írt panaszomat a mai napig nem válaszolták meg.

Üdvözlettel, egy volt utas

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr763122032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.03. 08:14:18

Gyakorlatilag ez az a panaszlevél, ami "feleslegesen" kerül ki. Egyaz, hogy ha jól melékszem ez már rövid beküldésként (vagy kommentként?) egyszer szerepelt. Másik meg az hogy olvasás közben már merült fel bennem, hogy írom az ügyfélszolgálatos hibáját, mert felfelé kell kerekítani nem le (360-at 400-ra,) illetve az utas kéréésére kp-t kell visszaadni, amit ráadásul már a pénztárban is megtehet, azonnal. Egyértelműen Ügyfélszolgálat hiba, panaszt kell tenni. Node az utas már megtette, amire a választ várja, 30 napon belül vagyunk.
Tehát tulajdonképpen ez a panasz nem panasz, az utas nagyon helyesen minden lépést megtett a helyzet tisztázására, várjuk az ÜFSZ válaszát. Addig viszont csak ámuldozhatunk a levélen...

Vittore. 2011.08.03. 08:39:55

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Olvastad? Érdekes, én nem emlékeztem rá. Egyébként régebbi levél, nem ma érkezett.

Adani 2011.08.03. 09:07:44

30 napon belüli választ nálam is elintézték annyival, h küldtek egy levelet 30 napon belül ,h megkaptuk, de még ki kell vizsgálnunk türelmét kérjük stb. Aztán két hónap múlva jött a szokásos nesze semmi fogd meg jól válasz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.03. 10:03:47

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

"Ügyfélszolgálat hiba, panaszt kell tenni. Node az utas már megtette, amire a választ várja, 30 napon belül vagyunk. "

Anno ügyfélszolgálatosként (Nem MÁV - szolgáltatás) a bejövő levelekre kettő, azaz KETTŐ (munka)nap múlva postázni kellett a választ.

lolperec 2011.08.03. 14:10:40

hatszáz forintért sorbanállni?
amíg az embernek vannak elvei és rengeteg szabadideje, addig nincs baj :)

lyken 2011.08.03. 14:31:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jó nektek. Nálunk 24 óra volt a limit, de volt amikor 12. Persze nyilván más a helyzet, amikor az ügyfélszolgálati vezető és a felettese állása és fizetése a csoportja hatékonyságának függvénye.

Nagymoli 2011.08.03. 14:37:18

@lolperec: Nem a 600 Ft a lényeg! Teljesen mindegy, mekkora összegről van szó! A menetjeggyel az ember egy elvárható szintű szolgáltatásra kötött szerződést. A jegyvásálás megtörtént, a szerződés maradéktalan teljesítése viszont NEM! Szolgáltatást várunk a pénzért! Éppúgy a menetjegyek, bérletek (tudom, veszteséges a személyszállítás) áráért, mint például a nyögdíjjállamosítás után a Máv utódoknak kifizetett 300 milliárdért...

dzsaszper 2011.08.03. 14:53:37

Tanulság másoknak.

Először is pénztároshiba hogy átküld.
Másodszor is ügyfélszolgálati hiba.
Félő, hogy szándékos -- meg kellene vizsgálni, utasításba adta-e ezt az ügymenetet valaki?

Ilyenekért (meg a műszaki állapot miatt) érzi az ember Magyarországon nem Európában magát, hanem a Balkánon...

T-5 2011.08.03. 15:03:19

@lolperec: Te figyi, én most a feléért is sorban állnék, tudod?

Kattrin 2011.08.03. 15:08:12

Sziasztok!
Velem pár éve fordult elő, hogy az IC-n nem működött a légkondi. Engem nem zavart, mert fiatal vagyok. De egy utas szóvá tette a kalauznak, a kalauz pedig elintézte, hogy akik azon a kocsin ültek, azok visszakaptak valamennyi pénzt. Mikor leszálltam, odamentem a jegypénztárhoz, és tényleg visszakaptam. :)
De csak ez az egy ilyen eset fordult elő eddig velem.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.08.03. 15:54:34

@Vittore.: nekem is rémlik, valahol már olvastam. de lehet hogy nem itt. talán homáron lehetett.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.08.03. 15:58:05

egyébként az milyen már, hogy megyek a vasútra 10-15perccel indulás előtt, IC jegyet időben foglaltam telefonon. azt mondja a pénztáros hogy késni fog 60 percet az IC. és emiatt a mondat miatt én már nem kaphattam vissza a végállomáson a pénzt, mert hogy tájékoztattak előre. köszi eldönthettem hogy akarok e késni 60 percet, vagy el se indulok. persze a pótjegyet kifizettették. aki pestről indult az visszakapta az ic pótjegy árát..
ja ez sok éve volt.

názmin (törölt) 2011.08.04. 15:34:41

Ezek a kocsik többségében 20-67 számú PÉCSI honállomású kocsik ezért igazából nem bíztositott a karbantartásuk néha gázzal fel kellene tölteni szűrőt kipucolni stb egyébként ha valaki utazás előtt tájékozódik az tudja hogy az ic kocsi BUDAPEST felé mindig a vonat végén KESZTHELY felé pedig vonat elején található!!Sajnos nem írtad hogy konkrétan melyik vonatról volt szó lehet hogy pont ami SOPRONBÓL közlekedik BUDAPESTRE és akkor azt kérdem én hol javítsák meg és mikor?

názmin (törölt) 2011.08.05. 15:03:30

@Nagymoli: Légyszi olvasd el a lejjeb irt hozzá szolásom és ird meg hogy lehetne elvárt szintű szolgáltatást biztositani ennek a dolognak a fűggvényében!!!!!!!!!

názmin (törölt) 2011.08.05. 15:04:32

@Nagymoli: Bocs FELLJEBB IRT HOSSZÁSZOLÁSOMRA GONDOLTAM!

Nagymoli 2011.08.05. 16:57:41

@názmin: Mondjuk, ha a vezetőség helyett a karbantartók számát gyarapítanák! De a karbantartást mindenütt leépítik a minimumszintre, járműjavítókat szüntetnek be, vonnak össze, stb. Pedig inkább bővíteni kellene... Például akár Sopronban is létesíthetnének felőlem. Csak akkor nem lehetne pénzt kitalicskázni, mert kellene a munkára, munkásokra is fordítani. Vagyis ez nagyon nem az én feladatom, én megelégszem annyival, hogyha valamire elfogadják a pénzt, akkor az ellenértékét, azaz a szolgáltatást teljesítsék! Én sem hivatkozhatok arra, hogy most épp ezen a vonalon utazok, de nincs épp pénz nálam, majd küldök, ha épp a páncélszekrényem környékén járok!

názmin (törölt) 2011.08.05. 18:02:35

@Nagymoli: Teljesen igazad van hogy nem aktakukacok kellenek hanem fizikai dolgozok,én csak azt akartam szemléltetni hogy amig azaz ic kocsi újra PÉCSRE ér az szerény számitásom szerint is min 2-3 nap,de ezek között a kocsik között van olyan is aminek a honállomása PÉCS de a karbantartási helye pedig SZEGED!!!!!!!!!!

Nagymoli 2011.08.05. 20:48:34

@názmin: Na igen, és ezt még tudják tovább is bonyolítani... Fognak még "fejlődni"! De várjuk ki a végét, hátha jó irányba fejlődnek! (0,1% valószínűséggel, ismerve az utóbbi 20-50 évet)

zozo6296 2011.08.07. 16:58:55

@Adani: Én a 2010. júniusában küldött levelemre nem kaptam választ, ezt bepanaszoltam a fogyasztóvédelmiseknél és írták, hogy pénzbírságot szabtak ki a MÁVra :Đ Bár a levélre még most sem kaptam választ.
Ugyanígy a 2010. decemberében küldött levelemre sem, amit ugyanúgy elküldtem a NFH-nak. Pedig a levél végére írtam, hogy amennyiben nem válaszolnak időben, ismételelten az NFH-hoz fogok fordulni.

Amúgy ha megy a klíma és nem kéne, akkor is kérhetek jegyzőkönyvezést és pénzvisszafizetést?