MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A Stadler fogja szervizelni a Bombardier Talentjeit

2011. augusztus 03. - Vittore.

Tavaly év végén a MÁV Zrt. pályázatot írt ki 10 darab Bombardier Talent vonat karbantartására, melynek győztesét most hirdették ki. A nyertes a Stadler lett, mely mérföldkőnek nevezte a győzelmet: eddig még sohasem szerezték meg olyan vonatok karbantartását, melyet más cég gyártott le.

Ennek ellenére közleményükben hangsúlyozták, a tapasztalat megvan, hiszen már 2007 óta saját maguk szervizelik a MÁV-nak leszállított 30+30 darab Flirt motorvonatukat.

Íme a hír:

A Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. nyerte a Bombardier Talent vonatok karbantartására kiírt tendert a MÁV-nál.

A Magyar Államvasutak Zrt. tavaly év végén hirdetett közbeszerzést tíz Bombardier Talent villamos motorvonat karbantartására.

 

A Stadler Rail Csoport leányvállalata a tíz Bombardier gyártmányú motorvonat preventív karbantartását 2017-ig látja majd el. A felek a karbantartási szerződést - a tervek szerint - augusztusban írják alá, a vonatok szervizelését a Stadler a szerződés értelmében 2011. október 1-jén kezdi meg pusztaszabolcsi telephelyén.

A Stadler cég közleményében hangsúlyozza, hogy a közbeszerzés eredménye mérföldkő számukra, hiszen más társaság által gyártott vasúti járművek preventív karbantartására a cégcsoport most kapott először megbízást.

A társaság kiemeli: a motorvonatok karbantartásában már tapasztalatokkal rendelkeznek, 2007 óta végzik a MÁV megbízásából Stadler által gyártott hatvan FLIRT villamos vonat teljes körű szervizelését. A 30+30 darab elővárosi vonat szállítására és karbantartására vonatkozó megbízást a Stadler még 2005-ben nyerte el.

Dunai Zoltán, a Stadler magyarországi országigazgatója a közleményben hangsúlyozza: mindent megtesznek azért, hogy ugyanolyan színvonalon végezzék a Talent motorvonatok karbantartását, mint a saját gyártású FLIRT járművek esetében, amelyek igen magas, több mint 94 százalékos rendelkezésre állás mellett üzemelnek a MÁV-nál.

Forrás: MTI

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr23122375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2011.08.03. 15:07:14

Nehezen emésztette meg a Bombardier a 30+30 motorvonat buktát. Bedobta a 10 Butus ócsóér' dolgot. Így noha elbukták a nagyfalatot, egy kicsit szépítettek. Erre most? A Stadler már a finálé után évekkel is rájuk vert eggyet. :D
Mondjuk a Butusról hallott dolgok alapján felkészülhetnek szabolcson....

Árpádiusz 2011.08.03. 15:25:55

Ráadásul a Bombardier hazai pályán (Anglia) is kikapott. Egy állami tendert elhappoltak a németek, most meg hisztizik a szakszervezet, hogy több ezer munkahely került emiatt veszélybe. Csak tudnám, hogy azok az emberek mit csináltak eddig, ha emiatt került a munkájuk veszélybe...

jack o'neill 2011.08.03. 20:02:57

@Árpádiusz: Ja, ráadásul tegyük hozzá, hogy a Talent 2 sem tűnik egyenlőre egy über sikeres konstrukciónak (lásd DB-nél).

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.04. 09:13:57

Én ezt nem értem:
a Bombardiernek Dunakeszin van egy üzeme. Ott, miért nem tudják megoldani ezt?

hegylako01 2011.08.04. 10:18:27

@Labzo: A szerelvény a MÁV-é neki kell szervizelni. Amire vagy nem képes vagy nem akarja (talán jobb is). A jelenlegi jogszabályok szerint, ha ezt a tevékenységet ki akarja adni külső cégnek. Akkor közbeszerzést kell folytatni. A pályázati anyagot akárki megveheti illetve megpályázhatja.
Meg van adva egy súlyozási pont rendszer ami alapján döntés születik.
Általában MO-n az ár számít a legjobban, a döntésben.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2011.08.04. 22:30:16

@hegylako01: De volt már másabb együttműködés a MÁV és a Bombardier között, a felújított, 3G-s IC kocsik is Dunakeszin készültek.
Igaz, ők tudják, de az is lehet, hogy a Talenteket a GySEV fogja üzemeltetné, mivel úgyis a magyar - osztrák határon, illetve annak a mentén szolgáltatnak.