MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rövid beküldések

2011. július 23. - Vittore.

Ez a bejegyzés hivatott ismét összegyűjteni azokat a rövidebb olvasói beküldéseket, melyeket az oldalmenüben található gyorsbeküldővel kaptunk

Nem is húzom tovább a dolgot, íme:

1.

Sziasztok,

A héten többször is téma volt az állomás ""kapacitásprobléma"". Ez Vácon is így van. A 75 (Vác-Balassagyarmat) vonalon utazom lassan 10 éve napi rendszerességgel, egy héten legalább 2x,megállítanak a jelzőnél minket.Amikor az állomásra beérünk kb. 2 vonat van a 9 vágányon tehát nem hiszem, hogy kapacitás miatt nem tudnak beengedni minket. Ilyen esetekben nem ritka, hogy a csatlakozó vonatot az orrunk előtt engedik el. Pedig ha nem állítanának meg minket minden gond nélkül elérnénk ( emiatt néha komolyabb 10-15 perces késést is összeszedünk)... nem egy ember emiatt nem ér be a munkahelyére.

Na ez mi ha nem szivatás?...

Üdv,
Lacimaster


2.

10%-ot fizessenek a MÁV nyugdíjasok... Tételezzük fel, csak 1 forintot fizessenek. A díjmentesség és az 1 forint között látszólag alig van különbség.

És itt már el is vesztettük a csatát. Mert precedens lett teremtve.És azután bármikor emelhető 10, 20, 30...100%-ra.

Hát senki sem látott még a saját életében ilyet? Felhívom mindenki figyelmét Magyarországon élünk.

Az első Ic vonat pótjegye 35 forint volt. Most mennyi? Mi drágult ezen ennyit?

A Máv nyugdíjasok igazoványkérő csomagja. Ha a munkavállalóktól legalább százszor nem kérte el a MÁV ezeket az adatokat, akkor egyszer sem. Nincs a Mávnál számítógép? De van több ezer!

3.

Minap vettem észre, hogy eltörölték a Déli pályaudvaron a nemrég bevezetett, állítólagosan a sorban állás idejét drasztikusan csökkentő "egysoros sorban állás" módszert. Legalább is az utasokat nyájként terelő oszlopok már nincsenek sehol sem. Én személy szerint nem is bánom, mivel ha a pályaudvar 20 pénztárából csak 2 van nyitva, felesleges egy ilyen rendszer sikerében bízni.

4.

Milyen címre lehet panaszlevelet küldeni? (Ahonnan választ is kapok)

A tegnapi nap majdnem 4 óra alatt sikerült hazaérni Agárdról! Felháborító körülmények, szemtelen vasutasok, életveszélyes vonatok!

5.

Nem tudja véletlenül valaki, tényleg van-e szó arról, hogy a Kunszentmiklós-Tass vonalon közlekedő kohószökevényeket lecserélik? Az egyik utas "biztos" forrrásból tudja, hogy most időnként azért jár csak 2 kocsi, mert felújításon van a többi, de a MÁV-tól hiába kérdeztük, válasz nem jött.

6.

Én csak azt nem értem, hogy ha már ennyi késés van, mi a jóistennek nem lehet kitenni a MÁVSTART weboldalára ezt: http://iemig.mav-trakcio.hu/3.0/

Legalább ti tegyétek ki ide a főoldal tetejére jól látható helyre, nem értem miért titkolja a MÁV hogy ilyen is létezik.

7.

Üdv,

csak a fűtéssel kapcsolatban szeretném megerősíteni az egyik beküldő élményét, valóban, a Lajosmizsei járaton is tapasztaltam, hogy azokon a nagyon régi járatokon, ahol egy kicsit az ülésbe is be van vezetve egy kis hő, ment a fűtés. Bár amikor ott voltam nem volt nagyon erős, de sokkal melegebb volt a fűtőtest mint bármelyik fém része a vonatnak, egyértelműen megállapítható volt hogy fűtöttek. Természetesen amikor a vonat állt a hőség elviselhetetlen volt.

fac

8.

Nemzetközi jegyet (bécsi kirándulójegy) lehet dátum nélkül előre venni?

(9.

ma afehérgyarmat eger viszonylatban közlekedö6522számu személy lerohadt de viszont se busz hejette se segéjgép csak a rá 2óra múlva közlekedö szeméj)

10.

Kedves Vittore!

A ""sztrájk a cseh vasutaknál"" poszt, illetve ""MÁV start hírek"" box kapcsán jutott eszembe, hogy talán célszerű lenne feltenned egy http://iemig.mav-trakcio.hu/ és elvirá-s linket is valamelyik dobozba - csak, hogy az errejáró mindig láthassa, miben mókuskál épp a vasút. Persze ze csak ez ötlet.

üdv:
sirdavegd

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr203090355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.23. 16:50:31

Nem hiszem, hogy arra kéne utazni, hogy "kilóra" meglegyenek a bejegyzések. Akinek szemmel láthatóan a nyolc általánosa is csak négy első-négy második összetétellel van meg, annak lehet, hogy jobb lenne inkább nem kirakni a levelét. :)

Vittore. 2011.07.23. 19:06:05

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Az e levél elrettentő céllal jelent meg, azt hittem észrevehető a stilisztika. Amúgy meg aki beküldi a levelét, azt megjelentetjük, hacsak nem ütközik egyéb akadályokba. (Ráadásul a hétvége az ilyen..)

pbence 2011.07.23. 19:16:28

A iemig.mav-trakcio.hu/3.0/ oldalról csak annyit, hogy azért "titkolják", mert - és most jön az örök sláger - nem egy cégről van szó. A személyszállítást a MÁV-START végzi, ezt az oldalt meg a MÁV-TRAKCIÓ üzemelteti. Logikát nem kell abban keresni, miért nem hirdetik az oldalt, egyszerű tény, hogy a MÁV leányvállalatai direkt nem működnek együtt (és persze könnyen egymásra hárítják a felelősséget).

pbence 2011.07.23. 19:18:14

(Ellenben az ELVIRA-n fent vannak a késések, azok ugyanabból az adatbázisból származnak, mint ez a térképes dolog, tehát valamilyen együttműködés van. De akkor sem értem, a térképet minek titkolni, más országok büszkék rá, hogy van ilyenjük, Magyarországon meg még csak nem is tudnak róla az emberek.)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.24. 20:26:31

A másodikat valaki esetleg le tudja fordítani magyarra?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.25. 00:28:06

@pbence: És például a térképen a 8029-es Dombóvár-Déli járat 1188 perces késése valós?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.07.25. 00:29:15

@pbence: Az Elvirával csak az a probléma, hogy csak az aznapi vonatok késése van fent, éjfélkor törlik az előző napi adatokat.

pbence 2011.07.26. 02:18:27

@Peti817172M: Hm, hát a magyar vasutat ismerve akár az is lehetne :)
Az ELVIRA meg tényleg törli aznap éjfélkor az összes adatot, sőt 10 óra 5 perc körül is, így még egy egész napot sem tárol le. De a térképes verzióban sem lehet tudtommal visszamenőleg böngészni a késéseket.
Régen "imádtam" ezt a rendszert, amikor még nem annyira volt természetes a használat a mozdonyvezetők részéről. Valószínűleg nem rögzítették az érkezéseket/indulásokat (vagy nem tudom, hogy megy ez), és volt olyan, hogy úgy tűnt, mintha egy vonat el sem indult volna, holott rendesen közlekedett. Szerencsére mára már nincs ilyen, minden megy a legnagyobb rendben.