MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Veszélyeztették az utasokat?

2011. július 22. - Vittore.

T. a levelében arról ír, hogy szülei Budapestről Kaposvárra utaztak a 8006-os számú sebesvonattal, melyet Döbröközön feltartóztattak és az utasokat átszállították a késő IC806-os vonatra.

A baj ott kezdődött, hogy az IC egy peron nélküli vágányon állt meg, így az alacsonyabb utasoknak az állánál kezdődött a vonat lépcsője. Ráadásul míg az utasok a felszállással küszködtek, a vonatvezető is elkezdett kiabálni, mint hamarosan kiderült, arra figyelmeztette őket, hogy a Dombóvár-Budapest között közlekedő IC803 mellettük fog elrobogni.

Az elrobogás teljes sebességgel be is következett, T. édesanyját a hazafelé tartó vasutas szorította az álló IC-hez, hogy el ne sodorja a másik...

Íme a levél:

Tisztelt Új MÁV blog!

 

Szüleim 2011. május 25-én utaztak Budapestről Kaposvárra a Déli pályaudvarról 15.16-kor induló 8006 számú sebesvonattal. Mindketten hatvan év felettiek, így nem mozognak könnyen, ráadásul édesanyám pont kórházból tartott haza.

 

 

Egészen Döbröközig nem volt semmi probléma az utazással némi késéstől eltekintve. Döbrököz előtt a jegyvizsgáló tájékoztatta a Dombóváron Bátaszék és Kaposvár felé átszálló utasokat, hogy Döbröközön át kell szállniuk a mögöttük haladó IC806-os vonatra.

 

Ezzel alapvetően nem is lett volna semmi gond.

  

Döbröközön a 8006-os a második vágányra érkezett, körülbelül húsz átszálló utas szállt le és egy szolgálatból hazatétérő vasutas hölgy. Hamarosan megérkezett az IC806 is, ami a peron nélküli negyedik vágányra járt be! Az átszálló utasok megrökönyödtek: az alacsonyabbaknak az orránál volt a kocsik lépcsője, hogyan szálljanak oda fel? S ami még felháborítóbb: a peronos harmadik vágány üres volt!

  

Felszállás közben az IC806 mozdonyvezetője kiabálni kezdett az éppen felszálló utasok felé. Hogy mit kiabált, szüleim nem értették pontosan, de a szolgálatból hazatérő vasutas hölgy lerakta a biciklijét és az IC806-ra felszállással küszködő utasok segítségére sietett.

 

Hamarosan kiderült, miért kiabált a mozdonyvezető: három fénypont jelent meg a Dombóvár felőli váltókörzeten túl, ez nem volt más, mint a Dombóvár felől jövő, Budapestre tartó IC803. Ekkorra az IC806-ra már csak édesanyám és egy anyuka a gyerekeivel nem tudott felszállni, ők ott álltak a vonat mellett, édesanyámat az említett vasutas hölgy nyomta a vonathoz miközben próbálta saját magát is védeni: az IC803 a peronos harmadik vágányon teljes sebességgel söpört át. Édesanyám rettegett, gondolom az anyuka a gyerekeivel nem kevésbé, és a vasutas hölgy sem lehetett éppen nyugodt.

  

Világossá vált, hogy a késő IC806-tal előztetni akarták a 8006-ot úgy, hogy Dombóváron a csatlakozó vonatoknak csak ezt az egy vonatot kelljen bevárniuk. A MÁV a lehető legszerencsétlenebb módon oldotta meg a problémát. Hibázott a menetirányító, majd óriásit hibázott a döbröközi szolgálattevő. A cég meggondolatlan dolgozói emberek életét veszélyeztették néhány perc késés lefaragása miatt.

  

Szánalmas és felháborító a történet folytatása: Dombóváron a csatlakozó vonatok bevárták a 8006-ot, sőt, a 8006 és a 8206 egyszerre jártak ki Dombóvárról.

  

Az említett vonatok menetrend szerint Dombóváron találkoznak. A késés miatt felmerülő problémát többféleképpen is meg lehetett volna oldani, a megoldásba bele kellett venni az IC803 után néhány perccel érkező 8003 számú sebesvonatot is. Kézenfekvőnek tűnik az IC806 harmadik vágányra fogadása majd az IC803 áthaladása a negyedik vágányon, de ezzel a 8003-at nem lehetett szabad peronos vágányra fogadni csak a már az állomáson tartózkodó vonatok mozgatásával. Ez pedig – feltételezem – nem olyan egyszerű, biztosan előkészületet és tolatásvezetőt igényelt volna és persze további késést okozott volna. Így én azt gondolom, hogy a vonatkeresztezés áthelyezése Dombóvárról Döbröközre szakmai hiba és az utasok életének felelőtlen veszélyeztetése volt.

  

Tisztelettel, 

 

T.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Elindult hírlevelünk, ha érdekel a vasút, vagy olvashatónak találtad ezt a bejegyzést, akkor kattints ide, és olvasd a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr63087664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.07.22. 07:58:07

Alapvetően ez súlyos hiba volt, h peron nélküli vágányra ment a vonat, amire át kellett szállni ,ez megengedhetetlen. Ha peron mellé áll akkor mindez nem történik meg. De hogy adhattak szabad jelzést egy áthaladó vonatnak ha egyszer még átszállás zajlott vagyis utasok kolbászoltak át a vágányon a vonat felé? A min. az volna, h megfogják a vonatot és mondjuk hívóval járatják be akkor ugye 15-el mehet csak, így pedig nem veszélyes az utasokra.

A vasutas hölgy viszont minden dicséretet megérdemel amit lehetett abban a helyzetben tenni azt megtette.

kewcheg 2011.07.22. 09:30:54

Három nagy büdös kommunista szervezetrendszer van ebben az országban,amit meg kellene szüntetni.Az első a MÁV,ezért az esetért tarkólövés a felelősöknek.(a msik kettő a rendőrség, a bíróság és az ügyészség.)

M_R 2011.07.22. 09:39:57

@kewcheg: Lassan az egész ország az lesz: nagy büdös kommunista szervezet... Miért pont a zállami MÁV lenne más...

Borcsika 2011.07.22. 09:56:16

Végiggondoltam, hogy mit élhettek át, amikor eldübörgött mellettük a vonat. Ez gondatlan veszélyeztetés...

Kuruttya 2011.07.22. 09:59:43

Aki dolgozott már bármilyen nagy állami szervezetnél tudhatja, hogy ép ésszel nehéz felfogni azokat az állapotokat, amik egy ilyen helyen vannak. Szervezetlenség, fejetlenség, az irodai emberek egyszerűen nem csinálnak semmit, csak bejárnak passziánszozni a gépükre, egy öt perces feladat túlzás nélkül évekig (!) tud elhúzódni, mert nem volt kedve megcsinálni annak, akinek kéne... a versenyszférában 5 percig nem húznák ezek az emberek.

esef 2011.07.22. 10:07:23

és ha lett volna egy kerekesszékes, azt hogy emelik át ott Mucsaröcsöge-Felsőn? amúgy nem is tudtam, hogy az IC már Döbröközön is megáll. :)
idióta vasutasok...

lyken 2011.07.22. 10:12:00

@Adani: "A vasutas hölgy viszont minden dicséretet megérdemel amit lehetett abban a helyzetben tenni azt megtette."
Légy nyugodt, ha ebből bármi lesz, akkor ő lesz a bűnbak.

LuciFerko 2011.07.22. 10:12:38

A lepsényi állomáson meg rendszeresen elindul a vonat miközben még szállnak le az utasok. Én vasárnap jöttem Budapestről, és miközben két nagy bőrönddel kászálódtam le, elindult. Két nagy pakkal mozgó szerelvényről leugrani meg nem kellemes dolog. Az ottaniak szerint ez sajnos rendszeres. És még velem ordibáltak, hogy miért nem siettem a leszállással. De azon a lépcsőn két bőrönddel... Meg csomó gyerek is volt a vagonban, nem akartam eléjük tolakodni. Szóval vonatozásból egy darabig elegem van -.-

LuciFerko 2011.07.22. 10:15:51

Ja és több szemtanúm is van az esetre, ők mesélték, hogy ez sajnos nem egyedi eset.

dzsaszper 2011.07.22. 10:20:53

Kedves posztoló, ha komolyan gondolod, amit leírtál, és pláne ha családtag tanúk is vannak, akkor érdemes elfáradni egy rendőrségre.
Vasúti közlekedés veszélyeztetés vétségének alapos gyanúja, ismeretlen tettes, Btk. 185. paragrafus,
ld. jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=3352.395634&celpara=185#xcel

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.22. 10:49:58

Belegondolok, milyen lehet egy vonat 80-nal az orrod előtt...
a sín szintjéről már egy magányosan álldogálló mozdony is impresszív jelenség.

Fekete Mamba 2011.07.22. 10:57:10

Csak idő kérdése, hogy vasúti tömegbaleset következzen be. És már tudom is, hogy a hivatalos verzió szerint kik lesznek felelősek érte.

redriot77 2011.07.22. 11:08:26

Az utasok ott a sín mellett életveszélyben voltak. A vonatok nem természeti képződmények, hanem emberek szervezik a forgalmukat, emberek vezetik őket, ami történt nem magától történt - a felelősöknek börtönben a helye.

Körtepálinka 2011.07.22. 11:37:42

Ha már mindenképpen Döbröközön akarták ezt a mutatványt megcsinálni, akkor a 8006-ot a másodikra, az IC806-ot meg a harmadik vágányra kellett volna fogadni. Az IC803 haladhatott volna a negyedik vágányon, majd amikor áthaladt, a 8006-tal az utasok figyelmeztetése után ki kellett volna tolni a nyílt vonalra a vjv irányításával és átállni a negyedikre, így a 8003 mehetett volna a peronos második vágányra. Ennyi az egész.

oOMoHiOo (törölt) 2011.07.22. 11:57:47

@kewcheg: te, ezt a hülyeséget magadtól találtad ki, vagy valami pártpropaganda?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2011.07.22. 11:58:37

@Körtepálinka: ott a pont! De ennyi logisztikai készség sem szorult beléjük? Jó oké ne szoruljon, de ezért vannak a SZABÁLYOK, és ELŐÍRÁSOK amiket be kell tartani, hogy mások életét ne veszélyeztessük. Írjatok feljelentést, ahogy @dzsaszper mondja, majd fel lesz ez göngyölítve!!! Legalább valami nyoma legyen az ilyen eseteknek!

"Hát hol élünk?... beszarok"

Peetee 2011.07.22. 12:15:21

Tökmindegy, ha elütött volna 150ember az IC, akkor ráfogják valami menetirányítóra, aztán holnapután már ugyanígy csinálják ,csak benne lesz az utazási szabályzatban, hogy: "Átszállás esetén felelősséget nem vállalunk!"

LuciFerko 2011.07.22. 12:16:07

@dzsaszper: Aztán meddig húzódna a dolog? Jobblenne kiállni videózni az állomásra és elkapni egy ilyen esetet, azt elküldeni a Tényekbe.

LuciFerko 2011.07.22. 12:20:32

Ja és ittis a késésre hivatkoztak, hogy sietni kell. De az előző állomáson Kiscséripusztán több mint 10 percig állt, ott meg jó ha 2 ember le/fel szállt.

LouiS 2011.07.22. 12:24:08

@Fekete Mamba: úgy kezdődik, hogy az elmúlt nyolc és és egy vezetéknévvel folytatódik?

T-5 2011.07.22. 13:21:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Erről van szó. Én feljelentést tennék, nem ide irogatnék.

Admin321 (törölt) 2011.07.22. 13:34:36

ennyi. ilyen a máv, egy undorító rakás szar és még veszélyes is. ez Mo 2011

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.22. 13:35:16

"az alacsonyabbaknak az orránál volt a kocsik lépcsője, hogyan szálljanak oda fel? "

Ehhez bizony igen alacsonynak, max 90 centi magasnak kellett lenni... 160 centivel már az ablaköv alsó élét érinti az ember.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.22. 13:40:30

@esef:
Mozgássérült utas esetén azért más operatív intézkedést hoznak. Az irányító is tud a kerekesszékes utas közlekedéséről, és ilyen esetben máshogy intézkedik. Őket csak speciális emelővel szabad szabályosan emelni, tehát át sem szállhatott volna.

Nem baj ha a Te fantáziád nem terjed el addig, hogy egy kerekesszékessel hogy intéznék a helyzetet operatívan, de ettől más még nem idióta.
Ítélkeztek itt a szabályok ismerete nélkül.
Én azt mondanám, meg kell nézni az Állomási Végrehajtási Utasítást hogy helyben mik az együtt lebonyolítható menetek.
Lehet hogy ott szabályos. Példaképp Ferencvárosban ez a manőver szabályos.
A peron veszélyes mindig mindne körülmény között. Gyakorlatilag a sínek mentén tartózkodik az ember, ilyen helyzetekre számítani kell.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.22. 13:44:13

Persze tényleg tudni kellene a helyi ÁVU mit tartalmaz.

zozo6296 2011.07.22. 13:53:41

Múltkor egy késői vonatról szálltam le Nagytétényben és abban a pillanatban ahogy leszálltam, elindult a szerelvény. Csak utána jöttem rá, hogy ott helyben le kellett volna baszni a forgalmistát, csak már elmentem a helyszínről. A mávnak nem nem írtam, mert nem írtam föl az esetet, hogy mikor volt, én meg tyúkeszű vagyok.

És amúgy pont tegnap, ugyanitt Nttny-ben a 7 kocsis 22.31-es fonyódi a 7 kocsijával nem tudott teljesen a 2. peron mellet megállni, úgyhogy a kövek mellé voltam kénytelen leszállni az utolsó kocsiból. A dolog pikantériája, hogy marha gyorsan lefékezett a vonat és alig álltunk, én pedig alig észleletem, hogy megérkeztünk. Kallerunknak viszont most is marha sürgős volt a menesztés, mert alig álltunk 1 percet. Jó is lett volna, ha nem indul 10 perc késéssel és el is értem volna a buszomat, ugyanis hazáig sétálhattam a ~13°C-ban.

Mikor a nagy BKV sztrájk volt, éppen akkor vettem széket és vonattal vittem haza, mivel más a közelben nem járt. Barosstelepen a 6 kocsis Bhv-val képtelen volt a szentem megállni végig a peron mellett, úgyhogy akkor is a kövekre szálltam le az utolsó kocsiból ~15 kg-os dobozzal a kezmben.

Ilyen poszt volt is már juteszembe, akkor Érd felsőn a 4 kocsis távolsági vonat nem tudott megállni a peron mellett. Vicc.

lyken 2011.07.22. 13:55:51

@zozo6296: "Mikor a nagy BKV sztrájk volt, éppen akkor vettem széket és vonattal vittem haza..."
Látod? Inkább kocsit vettél volna. :)

savrola 2011.07.22. 13:58:53

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Mond neked valamit az, hogy peron nélküli? Nem ismerem a konkrét helyszínt, de azt tudom, ha két vágány között állsz a töltésen, akkor elvileg egy mélyedésben állsz, ergo a lépcső relatíve magasabban van, a megszokotthoz képest. A többi védekezésed is alapvetően szánalmas, mert egy vasúti töltésen még egy fiatalabbnak is nehezebb stabilan közlekedni, nemhogy időseknek. A mozdonyvezető is nyugodtan lelassíthatott volna 30-40-re, ha látta, hogy többen a vágányok között vannak. A veszélyeztetés fenn áll. A máv meg gyökér, mint mindig. Hetente károsítják meg saját magukat több ezer forinttal, pusztán az én utazásomból kifolyólag, és még csak nem is tudnak róla! :D Mindegy, én jól járok vele! :D Idióták gyülekezete! :D

zozo6296 2011.07.22. 14:08:30

Ingyenes nemzetközi útak a MÁV Utasellátó egykori főnöke barátainak

Vazze, utak; nem útak!!!!

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.22. 14:34:55

@savrola:
Képzeld mond.
Neked viszont láthatóan semmit.
Ha nincs peron akkor az ember legalacsonyabban sk-15 as szinten áll. Tehát a sínkorona szintjéről 15 centivel leljebb maximum. Mert amúgy meg nem lenne töltéskő a végényok között.
Gondolom egyedül is ki tudod számolni (?), hogy az ember orráig érő lépcső még mindig igen erős túlzás.

Állomáson a két vágány kötött nincs mélyedés de nyíltvonalon is elég ritkán. (Hacsak nem az sk-k közötti rész nevezed mélyedésnek... )

lurkó 2011.07.22. 14:42:28

Döbröközön peronnak nevezhető képződmény nincs egy vágánynál sem! A második - harmadik vágányok köze van kicsit magasabban feltöltve egyébként meg valami salak szerű anyaggal talpfaszintig. A negyedik vágányon tehervonaton kívül mást még nem is láttam. ÁVU nem lehet úgy megfogalmazva hogy az életet testi épséget veszélyeztessen. Itt páran konkrétan megszegtek egy halom szabályt a saját utasitásukból!

dzsaszper 2011.07.22. 15:15:48

@LuciFerko: az sem utolsó módszer...

Wakka 2011.07.22. 15:18:24

Bejárat hívójelzés,kijárat szintén,és így 15km/ó-val szépen átballag az IC-nek nevezett képződmény.

savrola 2011.07.22. 15:50:15

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Szánalmas, hogy úgy próbálod védeni a mundér becsületét, hogy a posztolót burkoltan hazugozod! Ha gondolod látogass el pl. Vácra és magad győződhetsz meg, hogy vannak olyan vágányszakaszok, ahol a vonat lépcsőjének alsó foka nyakig érhet alacsonyabb emberek esetében. És olyan is van, hogy a vonat úgy áll meg, hogy nincs kiépített peron a szerelvény legalább 1/3-ad részénél.

zgabi 2011.07.22. 15:57:21

Tényleg súlyos szakmai hiba történt, köszönhetően a döbröközi forgalmistának, mert egyértelműen ő a hibás.
Addig oké, hogy a 8006-ost bejáratja a második vágányra.
Ha helyesen csinálta volna, akkor az IC806 a harmadikra jár be, és az IC803-ast pedig áthaladtatja a negyediken, kitérőben, 40 km/h sebességgel. Ezzel ugyan veszít kb. 2 percet az áthaladó IC, viszont senki sem lett volna veszélyeztetve. Ezt akkor is így kellett volna csinálnia a forgalmistának, ha a menetirányító másképpen utasítja, mert forgalmi szabállyal ellentétes utasítást nem hajthat végre. Megfognám a fülét a döbröközi forgalmistának, de a menetirányítónak is. Hol tanulták ezek a szakmát? A libalegelőn, ahol sohasem járt még vonat?

zgabi 2011.07.22. 15:59:45

@Körtepálinka: Bocs' ugyanazt írtam le, amit már te leírtál előttem. Nem olvastam figyelmesen végig a kommenteket. De annak örülök, hogy ugyanúgy látjuk a dolgot. A döbröközi szolgálattevőnek vajon miért nem jutott eszébe ez a megoldás?

Wakka 2011.07.22. 16:22:21

@zgabi:
Tegyük fel,hogy van egy szabad vágányod,és azon át kell haladtatnod egy vonatot,és a mellette levő vágányokon utasokkal teli személyvonatok állnak.Szigetperon nincs.
Hogyan csinálnád?

zozo6296 2011.07.22. 16:46:03

@Kimérős szaloncukor (Lédig): @lurkó: @zgabi:, meg úgy a többiek,
www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=dobr , tessék tanulmányozni a két képet, hogy mi lett volna a biztonságos megoldás!

lurkó 2011.07.22. 16:57:09

@zozo6296: F2 utasitás 16.5.9. Szerintem egyértelmü. Idézem az utolsó mondatot: "Ha az utasok védelme a fentiek szerint nem biztosítható, akkor az érkező vonatot a bejárati jelzővel meg kell állítani."
Egyébként nem kell bemutatni az állomást sajnos sokszor van szerencsém élvezni a "vendégszeretetét" a második vágánynak!

lurkó 2011.07.22. 17:00:51

@Wakka: F2 utasítás 16.5.9.

Wakka 2011.07.22. 17:01:22

@zozo6296:
Most már valóban sokkal okosabbak lettünk.Fantasztikus kép,de eddig is tudtuk,hogy nincs szigetperon.

lurkó 2011.07.22. 17:03:36

@Wakka: De legcélszerübb és észszerübb amit leírt zgabi. A két megálló vonat második és harmadik vágányra a haladó a negyedikre.

zozo6296 2011.07.22. 17:22:45

@lurkó: Akkor ok. Bár elkeserítő, hogy vannak még ilyen "peronok"!
@Wakka: Nem kell ám flegmázni!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.07.22. 18:04:34

Ez bizony súlyos hiba volt, és faszkorbács fog járni annak, aki ezt így szervezte, ha kiderül, márpedig a blogbejegyzés után valószínűleg ki fog. Ilyenkor egyetlen helyes megoldás van, gyorsvonat megáll a bejáraton, IC bejár az állomásra, és amint szabadult a pálya, küldeni az IC-t, még mielőtt el tudnak kezdeni leszállni az emberek.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.07.22. 18:06:17

@zozo6296: még ha csak vidéken lennének. Nézd meg Kőbánya felsőt. Az első vágány mellett gyakorlatilag semmi peron nincs, biciklit feltenni igazi kihívás.

Kapitányság 2011.07.22. 18:19:52

Ezen most rendesen meglepődtem,hogy ilyen előfordulhat..:S Tényleg úgy kellett volna csinálni ahogy zgabi írta. Ráadásul az egészre semmi szükség nem lett volna...De miért nem hívta fel a döbröközi forgalmista Dombóvárt, hogy megvárják-e a sebest?...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.07.22. 19:38:24

@Kapitányság: egész biztosan felhívta, máshogy nem kap engedélyt. Mindenki tudott róla, hogy mi mikor érkezik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.22. 20:01:10

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

"Ítélkeztek itt a szabályok ismerete nélkül."

Mi van azzal a szabállyal, amely azt mondja ki, hogy a bent álló vonat és a fogadó épület között nem menesztünk,nem engedünk áthaladni, és mindig a legmesszebbi vonatot menesztjük először?

Ahoj- 2011.07.22. 20:05:43

@Borcsika: Agárdon is néha úgy robognak el a vonatok (főleg régebben) hogy az újságot kitépte a kezemből. Nem értem hogy hamár most átépítik az állomást mi a fenének nem lehetett nagyobb helyet hagyni a középperonnak vagy szélső peronosra építeni?

zozo6296 2011.07.23. 18:40:42

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Ott nem csak az első vágány mellet nincs semmi, ugyanígy a másodiknál és a harmadiknál és a negyediknél sincs szinte semmi.
Ugyanígy Rákospalota-Újpesten, Rákos elsőbb vágányain, Hároson, Diósdon meg a satöbbin. Nevetséges.

Adani 2011.07.23. 18:45:25

@zozo6296:

Rákospalota-Újpesten van peron, bár elég keskeny. Pont a héten voltam ott mikor rossz vonatra szálltam.

AndOr 2011.07.23. 21:06:33

@kewcheg: "Három nagy büdös..." Írtál egyet, meg a másik kettőt ami három lett. Szóval az a négyes trió. És ez még nem is matematika...
Egyébként meg tényleg megdöbbentő az eset, erre magyarázat lehet sokféle, de mentség nem. Ahogy felelős sem. :(

gcsabi 2011.07.24. 13:10:52

@Wakka:
Bejárati hívó, ha az utasok már fel- és leszálltak,addig legfeljebb megáll. Hangos: az yx vágányon tehervonat közlekedik, kisétál az adott helyre és szükség esetén lassan jelzéssel vagy akár megállj jelzéssel szabályozza a tehervonat sebességét/ ami a hívó miatt max. 15km/h.
Aki ezt nem tudja, az ne tegyen vörös sapkát a fejére!
A döbröközi "kolléga" valószínűleg nyert egy Rendkívüli vizsgát ezzel az akciójával, ahol nem szoktak túl segítőkészek lenni a vizsgáztatók de legalább nagyon részletesen számon kérik az utasítás ismeretet. Komoly esélye van, hogy nem fog sikerülni neki.
Egyébként szakmailag elképesztő volt ez az eset.
Gyakorlatilag minden szabályt sikerült megsérteni!
@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Nincs az az ÁVU amiben ez így lenne szabályozva, ahogy történt. Az ÁVU nem tartalmazhat utasítás ellenes technológiát, ahhoz képest csak szigoríthat, megengedőbb nem lehet!
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nincsen ilyen szabály ami ezt kategorikusan tiltja.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.24. 14:06:56

@gcsabi:

Nem fogom kikeresni, mer nem F2 szakon végeztem, de régebben mikor mozdonyt vezettem 8nemhivatalosan), valamint az egyik állomás csinos pályakezdő FSZT-jének csaptam a szelet, akkor még megvolt.

gcsabi 2011.07.24. 15:03:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Úgy látszik, nem az F.2 vonatfogadás és menesztés pontjai voltak a "szélcsapás" tárgya :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.24. 15:35:26

@gcsabi:

A kislány elmagyarázta, hogy mivel nem középperonok vannak,mint Székesfehérvár, Kelenföld, stb, hanem a vágányokon keresztül közelítik meg az utasok a vonatot, az állomáson levő személyvonatok közül minig a legmesszebbit kell előszőr meneszteni, mivel a le-felszállító vonat és a fogadó épület között a vonatforgalom tilos. utas és életvédelem.

Akkoriban még a V43 elején vörös csillag volt. Mindegyikén.

ha az elmúlt 20 évben ezt a szabályt felemésztette a fejlődés, akkor rossz irányba fejlődünk.

lurkó 2011.07.24. 15:58:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na ez az ami az ÁVU-ban lehet leírva az utasitásban igy konkrétan nincs leszabályozva.

gcsabi 2011.07.24. 17:11:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajna az én első menesztett vonatomon is még jócskán piros csillag volt:)
Az állomási technológia szabályozza a kijelölt vágányokat-ezt látod a menetrendeken és újabban az ELVIRÁN is. Az állomási technológus készíti a menetrend alapján, figyelembe véve, hogy mit enged meg a bizber, lehetőleg az előbb érkező előre a későbbi hátrébb, ha nincsen peron meg aluljáró, de nem lehet mindig ehhez igazodni. Ezért sem lehet általánosságban tiltani! A vonat indításnak, fogadásnak és utasvédelemnek vannak szablyai. Kb. ezeket sértette a döbröközi forgalmász. Alapesetben ez a kijelölt vágány a vonatnak és oda kell fogadni, indítani. Ettől el lehet térni, mert nem lehet mindig alkalmazni(késés, bizber hiba, vágányzár stb.) ASlapesetben nem halasztok át vonatot a személyvonatos vágányok között, de szükség esetén meg lehet tenni, csak be kell tartani a szabályokat, nagyjából ahogy fent leírtam.
@lurkó:
Az ávu-ban az van, melyik a vonatfogadó vágány és melyik a személyvonati. Az állomási technológia vonatonként kijelöli a vágányokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.25. 12:16:48

@gcsabi:

Első hsz-edben azt írod, fikázunk a szabályok ismerete nélkül. Légyszi írd meg az alapszabályokat ilyen esetekben, illetve azt, merre milyen esetben lehet tőlük eltérni, és kérd meg Vittorét, tegye ki akár posztnak is. És akkor legközelebb már tudni fogjuk a szabályokat.

Én is sokkal jobban szeretek úgy fikázni (már bocsánat), ha tudom, miért fikázhatok, és miért nem.

gcsabi 2011.07.25. 18:09:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
" Első hsz-edben azt írod, fikázunk a szabályok ismerete nélkül"
Én ilyesmit még véletlenül sem írtam! Azt hiszem összekeversz " Kimérős szaloncukor (Lédig)" olvtárssal.
Ne várjad tőlem, hogy "forgalmi oktatást" tartsak. Azért ez egy szakma, amit tanulni kell. Pár szóval leírtam nagy vonalakban, hogy lehet megoldani egy ilyen problémát/Bejárati hívó, ha az utasok már fel- és leszálltak,addig legfeljebb megáll. Hangos: az yx vágányon tehervonat közlekedik, kisétál az adott helyre és szükség esetén lassan jelzéssel vagy akár megállj jelzéssel szabályozza a tehervonat sebességét/ ami a hívó miatt max. 15km/h.
Aki ezt nem tudja, az ne tegyen vörös sapkát a fejére!/

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.25. 21:07:01

@gcsabi:

Tényleg összekevertelek, viszont fainul és érthetően leírtad, hogy kellett volna.