MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A kommentelők is zokon vették

2011. július 12. - Vittore.

Számos levél ül még a postaládánkban, melyben a hőségriadó alatt a nyílt pályán veszteglő kocsikban utazó utasok írtak. Mindegyik sorra fog kerülni.

Sok látogató azonban nem olvassa a kommenteket, hozzászólásokat, így most az utóbbi napok bejegyzései alól kiválogattam ide azon történeteket, melyeket a hozzászólók osztottak meg velünk.

Íme a gyűjtemény:

1.

Ma én is igy jártam és nem először hanem sokadszor a Balaton északi parti vonalon. Székesfehérvári átszállás után a vonat "bizonytalan ideig" nem indult el, a mai rekkenő hőségben ott dekkoltunk az állomáson és --úgy látszik az időjárás teszi hogy leáll a munka--más vonatok is így jártak. 1 órás késéssel indultunk el azért, mert a kocsikhoz "nem találtak megfelelő mozdonyt" --ennyit tudtam meg az ügyfélszolgálattól...A vonat nem volt légkondis, de hűtött üdítőt nem szolgáltak fel...
1 hónapja utaztunk utoljára és ugyanezen okból ugyanezen a vonalon 75 perces késést tapasztaltunk (akkor még nem volt hőségriadó)...Állítólag napi gyakorisággal késnek ott is a vonatok ekkorát. Ki a hibás? Biztos utána lehetne nézni ki vagy kik nem végzik megfelelően a munkájukat...És ezeknek a rendesen dolgozó emberek vannak kiszolgáltatva!
(balatoni utas)


2.

Tegnap én is utaztam volna, vidékre a szüleimhez, a zuglói megállóból indultam volna, 25 perc késés mondtak be, 45 percig vártam. Úgy döntöttem visszaváltom a jegyem és nem utazom. 20% levonással kaptam vissza a pénzem, vagyis kb 400 forintot fizettem azért, hogy 45 percig állhattam a melegben a megállóbán.
Ahhoz hogy visszakapjam név, lakhely személyigazolvány számot kért, a pénztáros hölgy aki már a köszönést is személyes sértésnek éli meg.
(kbz)

3.

Tegnap ezt én is kifogtam a Kökin. 13 17-es ceglédi vonat fél 3-kor jött. Nagyon ügyes voltam, 2-ig dolgoztam és elértem a negyed 2-es vonatot. :))
Csak azt mondaná meg végre valaki, hogy még meddig lesz szent tehén az IC. Egymás után engedték el az IC-ket és a gyorsvonatokat. Ha már úgyis késik 70 percet és ezért visszajár a helyjegy ára akár engedhetnék a sima vonatokat is.
Volt egy gázolás is a héten ezen a vonalon. OK, helyszínelés, rendőrség stb..., de megint az IC-k mentek előbb, a mi melós vonatunk meg álldogált.
(Kale-idoszkóp)

4.

Némi plusz info:
- Tegnap a Bp-Szolnok-Záhony vonalon a 12:28-as vonat 14 órakor indult, amivel sikerült is zavartalanul eljutni Törökszemtmiklósig, ahonnan továbbindulva kb. a semmi közepén nemes egyszerűséggel letört a villanyszedő.
Szegény kallert azért sajnáltam, mert a megállásunkkor telefonált, hogy ez a mai nap során a 300 perc késést is überelni fogja, amit eddig összeszedett...
Személy szerint Kabáig akartam menni, de amikor kiderült, hogy a mozdony, amit küldtek csak Püspökladányig megy, majd megint egy jó kör malmozás, inkább kértem a telefonos segítséget.
Időpontok : 12:28-kor kellett volna indulnia, 14:00-kor indult el valójában, kb. 16 órakor robbant le, és 18:54-re ért be Püspökladányba...
(Mihaja414)

5.

Tegnap, Debrecenben jártam a vasútállomáson, a kijelzőn szereplő 8 járatból 4 elé késés volt írva, a legtöbb 150 perc késés azt hiszem a Szolnok-Bp vonalon volt, majd később módosították 210 percre. Szerintem sikerült azt a pár megmaradt utast is a buszközlekedés vagy a saját autó beszerzése felé mozdítani.
(romeocavalli)

6.

Mi most ulunk szarvason a palyaudvaron, es a jelenlegi allas szerint egy oras kesessel indul pestre a vonat, es este tiz helyett fel egykor erunk haza.
Jegyarat vissza nem teritenek, mert nem IC, csak gyorsvonat, ami azert durva, mert kevesbe all a mav erdekeben a menetrend betartasa, hiszen nem kell ugyse visszacsengetniuk.
(tíz deka párizsi)

7.

azért a nyugati országrész is szív, 40 fokos melegben nem megy a légkondi, ablakok nem nyithatók ic-n (15:00kor szombathelyről induló IC, 56-os kocsi). kaller elmenekült, lincshangulat.
(Metál -e a bimetál?)

8.

Tegnap a menetrendtől eltérően az eredetileg 17:23-kor érkező pesti zónázó Monorról 17:53-kor indult tovább.
(csabivonat)

9.

Én 9-én Pestre akartam menni Martonból, mikor bementem az állomásra az előző ELŐTTI gyorsvonat állt "forgalmi okokból" az állomáson, aztán 10 perc után elment, és jött egy másik, amire nem lehetett felszállni, mert "forgalmi okokból" áll (azaz mert meg kell várnia, míg az előző elég messzire megy). Aztán fél óra késéssel megjött az én vonatom is, hohy utána fél órát álljon még Martonon. SZombaton visszafele jövet "csak" 20 percet késett a vonat, de ezt a legnagyobb melegben.
+bónusz poén, aminek semmi köze a MÁVhoz, de azért jólesett ott a 40 fokban: vettem egy üveg kólát a Déliben, mert már előre láttam, hogy nem fogom kibírni az utat, nos olyat kaptam, amit aztán nem bírtam kinyitni. (úgyhogy végig a vonaqt ablakában álltam, hogy legalább a huzat hűsítsen)
(SomyTomy)

10.

Üdv!
Tegnap mi Miskolcról jöttünk volna. 16 28-kor indul elméletileg, 16 15.re voltunk kint, nézem, sehol semmi kiírás, aztán egyszer csak hirtelen hopp, 130 perc késés!!! Eddig nem tudták, bakker? Másfél éves gyerekkel, mindegy vettünk a 17 28-as IC-re jegyet, oda csak első osztájra volt, plusz 2* 840 forint, nem is egymás mellé. Légkondi ment, de kívülről a 38 fokos levegőt szívta be, sokat nem ért. Viszont ez legalább időben beért.
Úgy látom, ma se jobb a hejzet, a 17 35-ös Sátoraljaújhelyi 108 perces késésben van...
(G46)

11.

Emberek!
Nem fogjátok elhinni!
Tegnap jöttem fel Pestre a máv (tudtommal) legmodernebb szerelvényén a Flirten. Tegnap, amikor hajnalban sem süllyedt a a hőmérő higanyszála húsz fok alá.
És ment a fűtés!
Na ezt magyarázza meg valaki... most komolyan...
(Terézágyú)

12.

Én is vasárnap utaztam a MÁV-val,a vonat majdnem egy órás késéssel indult, így háztól-házig 4 órás volt a Miskolc-Budapest út... Sajnos a vonaton kívül más alternatívát nem tudok, mert kutyával utazom, aki a buszt, autót nem igazán bírja.
Úgyhogy nekem majdnem minden utazásnál megy a szopás 1000-rel. :S:S
(ezanévmárfoglalt)

13.

Jáj...
A hetvege elbaltazott volt a mav reszerol nem kicsit. Mi is ICvel mentunk szolnokrol pestre... oda is vissza is masfel oras kesessel... mondjuk az ICken volt legkondi.
A nem legkondis vonatokon tuti szivas volt ezerrel.
Azon csodalkoztam, h nem osztottak vizet, mert ilyenkor szoktak... gondolom a hetvege miatt nem. Ugyanis ilyenkor sokkal tobbet kell fizetniuk a foglalkoztatottaknak.
Amugy meg a regi jarmupark miatt van ez az egesz. Lerobbannak a vonatok ha jon a meleg/hideg. A mozdonyvezeto is emberbol van raadasul ott aztan tenyleg meleg van... A kalauz szinten. Nem legiutaskisero es nem boltos, persze tudom neki is kellene egy kis (?) udvariassagot tanulnia, de 800 fokban o is ugyanugy szenved csak meg egyenruhaban is kell flangalnia...
A tajekoztatas meg... ugyan hagyjuk. A MAV direkt azt mondta, hogy a nyugati elott biztosito berendezeseket cserelnek, kozben meg ahogy lattam felkaptak a sineket...
Nevetseges.
De ahogy egy szemfules kommentelo is irta: a feldarabolasnak koszonhetoen sokkal tobb embernek kell engedelyezni, ha potlovonat inditasarol van szo. Lassabb a folyamat.
(Thorwald)

14.

Szombaton az esztergomi desiré is légkondi nélkül ment. Tényleg hogy adhatják ki forgalomba az ilyet?
(Sir Nyű)

15.

Mi is jól megszívtuk a Cegléd-Szolnok vonalon. Mikor megállt a zónázó mondtam is az ismerősömnek, hogy azonnal le a vonatról, mert itt fogunk megdögleni. Bent állt egy IC és átszálltunk rá, mint a zónázó utasainak legalább fele.
Nem érdekelt, hogy mit helyeztek kilátásba ezért. 30.000 Ft körül van a havi bérletem és az IC ugyanott állt meg, mint a zónázó. Nem értem hogy lehet ennyire rugalmatlan a máv. Változás pedig nem lesz, amíg csak elájul valaki. Majd ha meghal valaki a melegtől az egyik járaton, akkor talán.
Ez egy ilyen ország.
(mruniverzum)

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



A jobb felső sarokba kikerült az idei Goldenblog verseny ajánlója. Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, nevezd az Új MÁV Blogot a Goldenblog idei versenyére!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr343061284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegylako01 2011.07.13. 07:47:55

Azt nem értem, hogy ha nem is osztanak vizet ilyen olyan okokból, de miért nem adják ki alvállalkozónak a jogot, hogy áruljon a hűtött üdítőt (gyorson is). 35 fokba azért lenne forgalom...

petya.bacsi 2011.07.13. 08:13:58

Sokszor nem értem, hogy nyáron a hőség, a rekkenő, tikkasztó kánikula miért számít extrémnek. Nincs ebben semmi extrém. Nyár van, fel kell készülni, hogy esetleg a szokottnál is melegebb lesz.

Ráadásul - ami nagyon dühítő -, hogy minden csatornán erről beszélnek, beszéltek, tehát - elvileg - fel lehetne készülni ilyen helyzetekre.

Bár, szerintem a vonattal közlekedőknek a Hófrász című fejezet biztos ismerősen cseng :D Igaz, akkor nem a rekkenő hőségé volt a főszerep. Hanem Tél kapitányé.

Én nem légkondis "proli munkásszerelvénnyel" közlekedtem a hétvégén, baromi meleg volt, sütött a nap, a lehúzott ablakok sem segítettek sokat, az otthonról hozott behűtött vizecském el is fogyott a 90 perces út alatt.

Jim Raynor 2011.07.13. 10:47:17

Bear Grylls a következő túlélőműsorát nyugodtan forgathatná egy magyar vonaton.....

vik_ 2011.07.13. 11:07:31

Kivancsi vagyok hogy ki jelezte a problemakat irasban a MAV-nak...

lyken 2011.07.13. 11:19:50

Van egy olyan érzésem, hogy az Orange Ways jövőre már MÁV árban fog járatokat üzemeltetni a Balatonra. Ha 10.000 ft-ért levisznek Horvátországba(600-650 km) légkondicionált busszal, akkor a Balatonra is le tudnak vinni 5000-ért(100-150km). Ez a piaci űr rohadt gyorsan be lesz töltve.

lyken 2011.07.13. 11:22:33

MÁV ára perpill a koszos tákolmány szerelvényekkel 2800-3200 ft BP-Fonyód. Ha az Orange km díjait vesszük, akkor ekkora táv kb 2000-3500 ft körül van. Ha hozzávesszük, hogy légkondis, a tömegnyomor kizárt az online booking miatt és késés szinte nincs, akkor simán versenyképes 5000-ért is.

winston01 2011.07.13. 11:23:54

@vik_:

Anélkül bitos nem tudnak róla. (Sajnos ez valószínűleg nem vicc.)

lyken 2011.07.13. 11:25:35

@winston01: Nehéz elhinni, hogy nem néznek tévét, nem hallgatnak rádiót, nem olvasnak origót, indexet és nem kísérik figyelemmel a panaszblogokat.

Vittore. 2011.07.13. 11:30:50

@winston01: @lyken: Nagyon magas szintű szakértők (is) olvassák a blogot és a hozzászólásokat, jó példa erre az ütemes menetrendre beérkezett szakértői összefoglaló.

vik_ 2011.07.13. 11:59:38

@Vittore.: Ha szar a szolgaltatas azt a szolgaltatonak jelezni kell kozvetlenul hogy valaki intezkedjen... ez teljesen normalis dolog minden nagy vallalatnal. A blog nem biztosit kozvetlen visszajelzest a MAV-nak, hacsak nem a MAV uzemelteti a blogot vagy a MAV honlapjan kommentelsz.
A szolgaltatasok kialakitasanal (ami valoszinu hogy inkabb a marketing reszenek tekintendo), mindenfele felmereseket, kozvelemeny kutatast figyelembe vehetnek. Ha viszont konkret technikai illetve szervezesi problemarol van szo egy mar (elviekben...) teljesitett szolgaltatasrol, akkor nyilvan konkret minosegi kifogast kellene emelni.
Szoval hiaba olvassak a blogot, ha nincs igazi mminosegi kifogas: panaszkonyv bejegyzes, level az ugyfeltol a szolgaltatonak, stb.
A blog amugy nem feltetlenul tartalmaz eleg adatot a problema megoldasara: ha mondjuk valaki azt mondja, hogy nem ment a leegkondi a vonaton, akkor tudni kellene mi a szama a vonatnak, melyik kocsiban ult, hol vette a jegyet, hol volt az leirva hogy lennie kell legkondinak, kinek jelezte a problemat nev szerint es hol... stb.
Ha a problemat valaki a megfelelo csatornakon jelzi, akkor a blog segithet abban hogy a problema nagyobb nyilvanossagot kapjon, de onmagaban nem eleg. Gyakorlatilag semmi nem kotelez egy MAV-ot arra hogy blogok alapjan barmit is csinaljon, plane ha penzbe kerul.

lyken 2011.07.13. 12:04:24

@Vittore.: Azt aláírom, hogy szakértők is olvassák a blogot. De az illetékes döntéshozók is leereszkednek ide néha, hogy szembesüljenek a valósággal? Esetleg felülnek a probléma megértése érdekében közemberként egy BP-Nagykanizsa-BP vonatra a nyári kánikulában? Másodosztályú személyre, úgy, hogy azt se tudja róluk a személyzet, hogy menni fog?

vik_ 2011.07.13. 12:35:12

@lyken: Nem biztos hogy a donteshozonak azert fizetik a fizeteset hogy oda vissza furikazzon Nagykanizsa es Budapest kozott...
Amugy ahogy mar fentebb irtam: ha ures a panaszkonyv akkor nincs problema...
Egyebkent, valoban ures az a kib****tt panaszkonyv??? Van valaki akinek panaszkonyv referenciaval rendelkezo problemaja van???
Megforditva: van valaki aki tett barmit annak erdekeben, hogy a problemaja megoldodjon?

petya.bacsi 2011.07.13. 13:30:21

@Vittore.: Alapból úgy kellene küldeni mindenkinek az észrevételét, hogy egyet a MÁV-nak, egyet másolatban a blognak. És így biztos, hogy eljut a MÁV-hoz is - akik persze a szokásos rizsát meg blablát küldik vissza ctrl+c ctrl+v alapon -.

De legalább eljut, a blognak hála meg nyilvánosságra is kerülnek a dolgok.

lyken 2011.07.13. 13:53:51

@vik_: "Nem biztos hogy a donteshozonak azert fizetik a fizeteset hogy oda vissza furikazzon Nagykanizsa es Budapest kozott..."
Ez egy igen szomorú hozzáállás. Versenyszférában a jobb cégeknél az igazgatók is kimennek évi 2-3 alkalommal ügyfélhez, hogy tapasztalják a realitást. Érdekes, hogy profitorientált cégeknél, ahol az igazgató napi fizetése 100-250 ezer forint, ez belefér. Merthogy munkaköri kötelességként van kezelve az ügyfelek életének jobbá tétele a terméken keresztül.
Sajnos a MÁV se nem profit se nem utas orientált jelenleg.

Kedves Vik! Az ügyféllátogatás arra való, hogy a vállalati struktúra tagjai személyesen is lássanak, "szagoljanak" ügyfeleket. Mivel a MÁV szállítmányozással foglalkozik, így az ő esetében ez abból áll, hogy "oda vissza furikazzon Nagykanizsa es Budapest kozott...".
Elhiszem, hogy az irodád hűvöséből ez a gondolat kissé túl "forrónak" tűnik.

hegylako01 2011.07.13. 14:01:52

@lyken: Nagyon is igazad van! Most van kapott a cég új marketing igazgatót ahol dolgozom és az új főnök szépen elkezdte végig látogatni a vidéki kirendeltségeket, hogy megnézze kikkel és hogyan dolgozik.

2011.07.13. 14:52:37

BKV, MÁV már megérett mind a kettő a szép lebontásra.

Lehet normálisan működtetni az utasszállító cégeket, csak ezt a magyarok még nem tanulták meg hogyan kell.

záporjózsi 2011.07.13. 14:56:16

@lyken: ...és nem fog járatengedélyt kapni. Persze ha a narancs szín most nagyon divatos, akkor az is lehet, hogy kap. De akkor nem a MÁV-ot kell bezárni, hanem az országot.

záporjózsi 2011.07.13. 15:04:45

@Vittore.: Na igen, csak a magyar vasúton aki ért a vasúthoz azt elüldözik a vasutasok. Igen, azokat is, akik vasutasok, de ennek ellenére értenek hozzá és érteni is akarnak hozzá.

lyken 2011.07.13. 15:05:08

@vágtázó halottkém: "Lehet normálisan működtetni az utasszállító cégeket, csak ezt a magyarok még nem tanulták meg hogyan kell."
Ezzel nem értek egyet, ez ordas demagóg hozzáállás. Ha egy cégnél nincs kontroll, akkor elvész a fegyelem. Ha a munkaerő ezt látja, akkor a cég az alsóbb szinteken is elzüllik. Ha ezt úgy kezelik, hogy állami dotáció van rendszeresen, akkor a jelenség csak fokozódik.

Ez nem nemzetiség függő. Ha amerikában így szabadjára engednél egy céget, akkor ott is ez lenne.
Az a nagy büdös helyzet, hogy cégeket nem lehet 4 éves ciklusokban működtetni. Márpedig Magyarországon 4 éves ciklusban működik minden a politikusok kontroll mániája miatt. Senki nem gondolkodik valódi távlatokban, valódi tervekben.
Meg lehet nézni, hogy hova jut a magyar, ha összefog és távlatokban gondolkodik(és dolgozik), pártoskodás helyett: www.mno.hu/portal/791382

jack o'neill 2011.07.13. 15:36:18

A 9-eshez kapcsolódva egy gondolat:
Adva van pl a fehérvári vonal és mondjuk nem gyenge késések vannak. Kint áll az utas az állomáson többed magával és az elővárosi 10-20-30-40 percet késik, de addig meg megáll az állomáson "Forgalmi okokból" X számú gyorsvonat, amin utascsere nincs.
A kérdésem. Ilyenkor nem lehetne megoldani, hogy (amig hely van) a "Forgalmi okok" miatt ácsorgó szerelvényre is felszállhassnak? Ha úgy is ott áll 10 perceket, az utascsere időben nem oszt, nem szoroz, viszont egy rakás ember eljutását segíthetné (na, meg a MÁV nem létező rugalmasságán javítana). Hovatovább, pl a Sz.fehérvár felől késve, a Velencei tóról haza igyekvőkkel teli, Déli felé kolbászoló személyvonat tömöttségén is enyhítene.
Ez vajon megoldható lenne? Vagy valami technikai/"szabályazszabály"/stb ok miatt kivitelezhetetlen?

vik_ 2011.07.13. 15:37:15

@lyken: valahogy az az erzesem hogy nem erted mit irok... Jelezted valaha a problemadat annak aki tudna a megoldas erdekeben valamit tenni? Ha nem, akkor ne is remelj megoldast... Vannak akik elsore felfogjak ezt...
Ami a fonokot illeti, egyet ertek veled, hogy jobb lenne ha egyszer o is kiprobalna... Azonban a problemak amiket ebben a blogban irtak nem oldhato meg egy egyszeri probauttal... A fonoknek meg az a dolga egy nagyobb cegnel hogy megszervezze a rendszeres minosegi ellenorzest a hozzaerto ellenorrel vagy szakertovel es nem az hogy maga vegezze el az ellenorzest minden alkalommal.

jack o'neill 2011.07.13. 15:42:38

11-eshez:
Elég sokat utazom (naponta) Flirt-en, de ilyen időben működő FŰTÉS nekem új. Az, hogy a klíma lefagyaszt, mint a mirelit csirkét az már gyakoribb.

Klíma 2:
Egyre többször olvasom, hogy a Desiro-kon nem működik. Gyárilag ennyire problémás a cucc, vagy a MÁV (Gépészet?/Start?/NASA?) ba*zik karbantartani?

lyken 2011.07.13. 21:16:57

@vik_: "valahogy az az erzesem hogy nem erted mit irok... Jelezted valaha a problemadat annak aki tudna a megoldas erdekeben valamit tenni? Ha nem, akkor ne is remelj megoldast... Vannak akik elsore felfogjak ezt..."
Kérlek meséld el kinek kéne jeleznem. Az ügyfélszolgálatnak és az illetékes államtitkárnak (meg az aszisztensének)jeleztem ezen gondolataimat. De nagyon szívesen megírnám másnak is, csak éppen:
- az államtitkárságról nem válaszolnak
- az ügyfélszolgálat köszöni a visszajelzést, továbbították észrevételemet(aztán nem történik semmi)
Van archívban fél tucat 10-12 körös levelezésem az üf. szolgálattal. Szerintem normális ember az első két levélváltás után nem ír többet, mert levonja a konkluziót, hogy két különböző ügyben nagyjából ugyanazt a sablonválaszt kapta, majd egyikben se történik előrelépés.

"A fonoknek meg az a dolga egy nagyobb cegnel hogy megszervezze a rendszeres minosegi ellenorzest a hozzaerto ellenorrel vagy szakertovel es nem az hogy maga vegezze el az ellenorzest minden alkalommal."
Ez így igaz. Csak akkor ismernie kéne, hogy mivel dolgozik(eszközök), kikkel dolgozik(munkaerő) és a morált se ártana megismernie a pénztártól a kallerig. Ennek hiányában ül az állami légkondis Audiban és a talpnyaló tintanyalóitól kapja a riportokat, akiket talpnyaló beosztottjaik tájékoztatnak, akik féltik a zsíros állásukat, ezért kozmetikázzák az adatokat. Nagynéném dolgozott az Andrássy úti főosztályon 20 évet, pontosan tudom, hogy mennek ott a dolgok.