MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rövid beküldések

2011. július 05. - Vittore.

Az oldalsó menüben található űrlappal rendszeresen érkeznek rövidebb szösszenetek is, most ezekből kerül ki megint egy válogatás. Van, amelyik azért kerül ki, mert elmond nekünk valamit, mások meg segítséget kérnek, hátha itt okosan össze tudjátok dobni nekik a választ.

Hát akkor íme a legfrissebb termés:

1.

Azt szeretném megtudni hogy 8 általánossal lehet e valaki vasutas?

2.

Nyíregyháza-Miskolc felöl Bp. Keletibe közlekedő IC.-vel miért kell a Keletibe elmenni, ha Én a Gödöllői Egyetemre megyek? Miskolc Bp. között csak Füzesabonyban áll meg az IC, ami kb. az út fele. Ezzel szembe a Nyugatiba érkező IC-k Ferihegy, Kőbánya-Kispest, Zuglón is megállnak!!! Logikus az lenne, ha a Miskolcról a Keletibe közlekedő IC-k megállnának Hatvanban vagy Gödöllőn ahonnan elővárosi vonatok közlekednek éás megállnak minden állomáson így sdok utasnak nermkellene a Keletibe be és vissza utazni. Lehet, hogy az IC utazók létszáma is növekedne ezzel. Üdv Kopasz utas

3.

Én is Bécsből szeretnék hazajönni, már egy hete!!! Ha igy megy tovább, kint maradok, és menedékjogot kérek! A blog is sztrájkol??? Üdvözlöm a Gaskot, talán ideje lenne dolgozni!!!!! Vagy még mindig tart a sztrájk???!!!

4.

Tisztelt Máv. SZERETNÉK ÖNÖKNÉL DOLGOZNI VONATOK TAKARITÁSA POZICIOBAN. KÉREM HA LEHETSÉGES EZ KÉREM JELEZZÉK HA NEM AKKOR IS JELEZZÉK. TISZTELETTEL........K. NÓRA

5.

Nos. Legutóbb Szombathelyre utaztunk. Elhatároztuk, h adunk egy esélyt a MÁVnak, nem kocsival mentünk. Pénteki nap volt, Intercity-re, első osztályra vettünk jegyet. Ez kettőnknek cirka 22 ezer volt. A légkondi nem műküdött, az ablakokat nem lehetett lehúzni, kinn 35 fok, késtünk 50 percet, büfékocsi nincs, Balkán. Soha többet!

6.

Üdvözlöm. Nekem az lenne a kérdésem hogy elmúltam már 26 éves de még nem vagyok 27. Akkor még igénybe vehetem a vonaton a 33%-os kedvezményt? Köszönettel: egy utas

7.

Má megint a Prekop. Ezekkel mindig csak baj van. Én is mentem vóna oda dolgozni, de nem volt erköcsim egy baleset okoás miatt. Ja, de egyes prekopos vezetők ellen meg eljárás van hamisításér, na valakinek minden lehet mi? Ennyit a prekopró.

8.

Felháboritónak, sőt gusztustalan dolognak tartom, hogy a jelenlegi kormány MÁV adósságát, a magánnyugdítagok pénzéből kívánja ki fizetni!! Miért nem azokkal a MÁV vezetőkkel fizetetik meg a hiányt akik szét lopták a vasútat!!!

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr673039417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.05. 10:11:37

Az utcsó kommentező azért nem mondott teljesen nagy höJeséget! Emeljük fel a jegyárakat annyira, hogy kiderüljön, hogy kell-e valóban nekünk a MÁV. Ha meg egyéb megfontolások is vannak, akkor meg adjunk normális pénzt nekik, hogy ne hitelből kelljen finanszírozni a működést.

Én egyébként privatizálnám és akkor kiderülne, hogy lehetne ezt hatékonyabban is csinálni.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.05. 10:42:26

@TrueY: Azzal kéne kezdeni, hogy az állam adóbevételből finanszírozza a pályavasutat, és a közszolgáltatásokra a pályahasználati díj 0 HUF. Akkor elértük azt ami a közúton van, tehát a buszos közlekedés esetében.

Ha belegondolsz a mozdonyvezető szolgálatban van, a jegyvizsgáló szolgálatban van, szerelvény van, mégis sok vonat áll a végállomáson ahelyett, hogy futna. Ami változó költség az a karbantartási igény növekedés, a vontatási áramfelvétel (vagy a dízel, az kicsit drágább), de ezek százalékosan nagyon kicsik. Ami viszont sok, az a pályahasználati díj, ami meg nem azért sok, mert egy 120 tonnás Flirt olyan nagyon igénybe venné a pályát. Van évi X milliárd költség országosan, azt kicsit súlyozva leosztották a vonatokra és kijött az ár. De ez nem azt jelenti, hogy +1 vonat közlekedtetése annyival drágább, és -1 vonattal annyit lehet spórolni. A pályát jórészt az időjárás rongálja, ha évi 1 vonat jár rajta, sokat akkor sem lehet spórolni a karbantartáson.

Ezzel a jó hosszú szövegeléssel arra akartam rávilágítani, hogy a pályahasználati díj nélkül a MÁV-Start (nem a MÁV, azaz a pályavasút) még akár működőképes cég is lehetne. A hatékonyságról meg nem is érdemes vitázni, a magyar vasúton ez a szó ismeretlen . :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.05. 15:41:28

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

* A sín kicsit más mint a közút. Pl. én is szívesen rámennék, mert nekem az lenne a legjobb út, de nem tehetem. Az aszfalton meg igen.

* Azért kellene privatizálni, hogy kénytelen legyen hatékonyan működni. Elég meghallgatni Badár vicces elbeszéléseit, hogy mi mindent loptak a kollégáival 15 éves pályafutása alatt.

mildi 2011.07.05. 16:47:41

1. lehet persze. bakter pl.
4. cégünk nem foglalkozik a vonatok takarításával.
...eh, ez félreérthetőre sikeredett. szal, a máv-nak nincsenek takarítói....ez se jobb...a máv külsős takarító cégekkel (pl. prekop) végezteti a takarítást. takarítói állásra náluk kell pályázni (értsd: a takarító nem vasutas, nem jár arcképes a vagonsepregetésért)
6. 26év ALATTIAK kedvezménye...(nem)

fővizsgáló 2011.07.05. 16:58:15

Nahh megpróbálkozok én is:
1. kevés az olyan pozíció, amihez nem kell érettségi (lásd a már említett váltókezelő, kocsirendező, tolatásvezető)
2.Ezt tessék a menetrendszerkesztők felé továbbítani, de sajnos egy fecske nem csinál nyarat
3.épp ma közlekedett le velem nem egy vonat, semmi sztrájk nincs-értelmetlen kérdés
4. Megválaszolták, irány a RIC, Prekop és tsai, nem vasutas meló, nemvasutas bérért-annál többért-100e/hó
5.Ezt szó nélkül hagyták? Igazolás....stb?
A többit hagyjuk.... :-)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.05. 17:16:56

@TrueY: Az a vicc, hogy rámehetsz. Csak be kell szerezned néhány engedélyt, vasútbiztonsági tanúsítványt meg a fene tudja még miket az NKH-tól. Ezek után csak annyi gondod van, hogy a VPE-től kérsz egy menetvonalat és mész. Ez a vasútliberalizáció lényege. A gond az, hogy a pályahasználati díj nem olyan mértékű, mint az autópálya matrica, hanem brutálisan magas. Ha meg közúton nem autópályán mész akkor nem fizetsz érte, de ha vasúton egy gazos mellékvonalon akarsz 10-zel csettegni, arra ugyanúgy fizetned kell, jó sokat.

Törzsgyökeres szentesi 2011.07.05. 19:49:01

Ajánlom a munka irán érdeklődök figyelmébe, igaz kicsit már "megkopott" a film:
www.youtube.com/watch?v=2e7hEP9oVOY

A rövid kérdések egy része inkább április 1 kategória.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.05. 21:20:37

2-eshez:

Ha megál Hatvanban, utána Gödöllőn, majd Aszódon, majd Vámosgyörk, később Ludas, Nyékládháza.....

IC. nem áll meg mindenhol. Ferihegyen megáll. Utána meg fontos városi csomópontokon áll meg. Kőbánya felsőről, Rákosról, Rákoscsabáról ugynezt nem lehet elmondani.

Miskolcról Gödöllőre ajánlom a gyorsvonatokat.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.06. 09:45:21

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Ok! Reggel felpattanok a kicsit átalakított kocsimra (bár tudom, hogy lehet ilyen teherautókat venni is). Beszólok a diszpécsernek, hogy kérek a Keleti Pu. és Kelenföld között egy vonalat. Gondolom pár óra/nap múlva válaszolnak, és már mehetek is. Ez így nem megy! Az utat azonnal használhatom.

Szóval nem reális alternatíva a köz-közlekedésre. Ha megtehetném, hogy bármelyik vasúti átjáróban simán leengedem a vasúti kerekeimet és megyek, akkor lenne az.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.07.06. 12:42:29

@TrueY: Elég furcsa igényeid vannak, de van egy rossz hírem, a Rákos patakban sem tudsz a tengeralattjáróddal közlekedni. :) Sőt, ha kicsit reálisabb példát akarsz, Ferihegyen sem kapsz slotot csúcsidőben a 2 személyes Cessnáddal, bármennyire is szeretnél. Vannak olyan közlekedési ágazatok, ahol a kapacitás úgy használható ki, ha kevesebb, de nagyobb kapacitású jármű közlekedik. Bár ha belegondolsz a közútra is ez vonatkozik, a dugók leginkább úgy alakulnak ki, hogy nagyon sokan egyedül mennek az autóban, ami ugyebár eléggé rettenetes kapacitás kihasználást jelent.

Amit viszont mondani akartam, mielőtt nekiálltál marhaságokkal kiforgatni a szavaimat az az volt, hogy a vasúton, a közúttal ellentétben a teljes infrastruktúra költséget az igénybe vevő fizeti. A pályahasználati díj ráadásul egy látszólagos dolog, km-re, megállásra, tehát megszámolható, igénybe vett szolgáltatásra van vetítve, holott a pályafenntartás költsége a rajta közlekedő vonatok számától alig függ. Ha még ehhez hozzávesszük, hogy az állam által megrendelt közszolgáltatás "költségét" a Start a szintén állam által finanszírozott pályavasútnak fizeti be, beláthatjuk, hogy a vonatok számának csökkentésével a rendszer nem lesz számottevően olcsóbb, amit nyerünk, az annyi, hogy az egyik zsebből kevesebb pénzt kell átpakolni a másikba. Ha ezt az átpakolgatást "költségként" jelenítjük meg azzal, hogy a közösségi közlekedésre terheljük a brutális infrastruktúra költséget (amit a közútnál nem teszünk meg sem az egyéni sem a közösségi közlekedés, de még a teherszállítás esetében sem), nem kell csodálkozni, hogy veszteséges lesz a dolog. Legyen az, hogy a közúthoz hasonlóan a vasutat is az állam kezeli, és hasonlóan minimális díjért igénybe vehető. A maradék költségeket lehet vizsgálgatni, mert azért ott is lehetne találni néhány feleslegesen kidobott forintot, ezt aláírom.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.06. 13:20:05

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Elég furcsa igényeid vannak, de van egy rossz hírem, a Rákos patakban sem tudsz a tengeralattjáróddal közlekedni."

Ok, ez igaz. De most a vasút és az aszfalt relációt feszegettük. A fix költségek a vasútnál sokkal kevesebb szereplőre oszlanak el.

Bocs, nem volt szándékomban kiforgatni a szavaidat.

zozoli10 2011.07.06. 14:33:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazad is van meg nem is!
egyrészt a IC ne álljon meg minden bokorban, de a fontosabb csomópontokban igen! Tehát ha Gödöllőn nem is, de Hatvanban meg kell(ene) állítani, hisz fontos csomópont és ebben igaza van a beírónak...az elővárosból, ha Miskolcra akarnék utazni és mondjuk inkább IC-vel akkor azért ne menjek be a Keletibe.
Azt hiszem régen volt erről egy poszt is hogy a IC miért nem áll meg Hatvanban. Mindenesetre ez jó ötlet csak valahogyan a MÁV még nem gondolkozott el ezen.

Alensha 2011.07.06. 16:15:18

Miskolc–Budapest viszonylatban a MÁV egyetlen plusz szolgáltatása a Volánhoz képest, hogy vannak az IC-k, amik nem állnak meg minden tanyán. Ez jó lenne, ha így maradna, sőt, buszból is jó lenne, ha lenne olyan, ami csak megyeszékhelyeket köt össze. (Volánfigyelő blog nem lesz? :) Füzesabonyban se azért áll meg, mert az akkora metropolisz, hanem valszeg azért, mert az Eger vasúti kapcsolata.

lac40 2011.07.06. 17:08:01

5. üzenethez: A szombathelyi IC kocsikkal általában mindig van valami probléma (tapasztalat). Volt, amikor nem nyílt ki a szomszéd kocsiba vezető ajtó, s a mi kocsinkban lévő WC nem volt használható, a másik kocsiba pedig nem tudtunk átmenni a toalettre. Volt télen olyan is, hogy az utastérajtó elektronikája megkergült, s magától kinyílt, nagyon hideg volt akkor, hiába ment a fűtés. Volt olyan kocsi (másodosztályú is), amelyben nem működött rendesen a légkondicionálás, de volt sok olyan is, amelyiken annyira jól ment, hogy fel kellett venni nyáron is egy pulcsit. A kalauzok rendszeresen írják a hibabejelentőket, de nagyon lassan javítják meg, sajnos. Büfékocsi két éve volt még, nem tudom, miért vették le (ma már egyik járaton sincs ilyen szolgáltatás).

csabivonat 2011.07.11. 20:00:47

5.üzenethez:
Még jó, hogy azt nem kéred, hogy minden állomáson és megállóhelyen álljon meg az IC.
Ennyi erővel itt, Monoron is megállítatnád az IC-t, mert innen indul a helyi?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.01. 00:08:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Na de mi abban a logika, hogy pl. Szolnoktól kifelé minden 10 ezer főnél nagyobb településen megáll az IC, még Berényben is, ahol elágazás sincs, sőt még a 4000 fős Kétegyházán is. A 20000 fős, elágazással is rendelkező Hatvanban, meg a 34000 fős HÉV kapcsolattal rendelkező Gödöllőn meg nem. Pedig Kökin is csak a metrókapcsolat miatt állnak meg.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.08.01. 00:13:52

@Peti817172M: Én leszabályoznám, hogy IC-t csak 20000 fő feletti település fő állomásán, vagy 20000 fő feletti települést érintő vonal kiágazásánál, illetve metró, hév, repülőtéri kapcsolat esetén lehessen megállítani.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.08.01. 07:30:08

@Peti817172M:
Te okos. Bcsaba felé pont nem jó a példád mert arra az ütemes menetrend miatt az IC ugyanott áll meg ahol a gyorsvonat. Egyfajta kényszermegoldás a vonal kapacitása miatt...

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.08.01. 17:17:40

@Kimérős szaloncukor (Lédig):
Nem feltétlenül nevezném kényszernek, legalábbis nem csak a vonal tulajdonságai miatt, mivel már kétvágányú lett az is. Tehát nem az a helyzet mint Szeged felé. Az Alföldön egyszerűen más a településszerkezet, és nem lehet/nem kell 3 szintű kiszolgálást biztosítani. A Dunántúlon, illetve északon, a 80-as vonal mellett is inkább az a jellemző, hogy sok, egymáshoz közel elhelyezkedő pici falu van, és néhol kisebb-nagyobb városok. Ehhez igazodva vannak bokorugró személyvonatok, van (rendes) IC, a kettő között pedig van a gyorsvonat. Persze hozzájön még Miskolc vonzáskörzete, ami önmagában akkora, hogy egyáltalán képes megtölteni egy majdnem megállás nélküli pesti járatot.
Az Alföldön inkább az van, hogy megy a vonat sok km-t, város. Megint 20 km puszta (közte persze van pár tanya, de ott nyilván még a személyvonat sem áll meg) megint város. Utasforgalmi szempontból nem igazán lehetne 3 "szintet" kialakítani, marad a bokorugró, meg egy másik ami gyorsabb. Az igazi megoldás Békéscsaba felé is valami olyasmi lenne mint a szegedi, tehát minden órában egy távolsági vonat, amiben van helyjegy nélküli, meg helyjegyes kocsi is.
Az meg, hogy Budapest környékén mi hogy, hol áll meg, az meg önmagában érdekes, eléggé zsúfoltak a vonalak. Kökin például majdnem mindegy, hogy megáll vagy sem, onnan befelé, már gyakorlatilag egymásra vannak pakolva a menetvonalak, közel ugyanolyan menetidővel megy az IC meg a helyi elővárosi személy is, mert másképp nem fér be.