MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A TTR rendszer üzembehelyezése

2011. június 30. - Vittore.

A MÁV Sajtóosztálya egy sajtóközlemény juttatott el hozzánk, melyet én most egy-az-egyben leközlök. A közlemény arról szól, hogy üzembe helyezték a Közép-Európában egyedülálló TTR rendszert. Nekem speciel két mondat nagyon megragadta a figyelmem: Az új szisztémában egyértelműsíthető lesz, hogy mikor történt a rendellenesség, ki javította azt ki, mindez mennyi időbe telt és milyen költségvonzattal járt. A korábban papír alapú naplókban, kartonokon rögzített dokumentálást felváltja egy költséghatékonyabb, elektronikus alapon történő üzemeltetés és adatkinyerés.

Íme a közlemény:

SAJTÓKÖZLEMÉNY

A jövő elkezdődött a MÁV távközlésében is

Budapest, 2011. június 30. –  Közép-Európában egyedülálló távközlést üzemeltető támogató rendszert (TTR) helyeztek üzembe június 30-án, Budapesten a MÁV Zrt-nél. A rendszer gyökeresen változtatja meg a MÁV szolgáltatási színvonalának nyomon-követhetőségét. A régi rendszert egy jelképes gombnyomással dr. Mosóczi László, a MÁV Zrt. infrastruktúra általános vezérigazgató-helyettese állította le, majd az újat dr. Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára indította el. A korszakváltást jelentő eseményre a MÁV Zrt. Horog utcai Távközlési Központjában került sor.

 

Az új rendszer életbe léptetését a távközlés felgyorsult modernizációja tette szükségessé. A TTR üzembe helyezésével létrejön egy egységes, központi adatbázis, amely tartalmaz egy országos hibafelügyeleti rendszert (HelpDesk), melynek segítségével a felmerülő problémák gyorsan azonosíthatók, az elhárítás, a kialakított központi irányítás mellett azonnal elindítható. Mindemellett kiépül egy, a hibákat azonnal jelző riasztási rendszer is. Az új szisztémában egyértelműsíthető lesz, hogy mikor történt a rendellenesség, ki javította azt ki, mindez mennyi időbe telt és milyen költségvonzattal járt. A korábban papír alapú naplókban, kartonokon rögzített dokumentálást felváltja egy költséghatékonyabb, elektronikus alapon történő üzemeltetés és adatkinyerés.

A TTR tehát egy olyan komplex és korszerű rendszer, amely képes a MÁV Csoport-tagok szerteágazó szolgáltatásait központilag átlátni, nyomon követni, és a hibákkal kapcsolatos információkat gyorsan, hatékonyan feldolgozni. A vasúti távközlés területén új távlatokat nyitó TTR-nek köszönhetően a MÁV Zrt. versenyképes üzleti szolgáltatásokat nyújthat külső és belső partnereinek. A rendszer üzembe helyezésével a folyamatok átláthatóbbá válnak, megszűnnek a felesleges párhuzamosságok, lehetőség adódik a hibák gyors kiszűrésére azáltal, hogy minden információ egy központba fut be és kerül feldolgozásra.

(A kép kattintásra nagyobb lesz, új ablakban nyílik)


Dr. Nyitrai Zsolt beszédében hangsúlyozta, hogy fontos mérföldkő a MÁV modernizációjában a TTR rendszer bevezetése. A kormány 2010 végén fogadta el a digitális cselekvési tervet, aminek három főszereplői az állampolgárok, a vállalkozások és az állam. Utóbbi esetében az átláthatóság, a hatékonyság, a szolgáltató állam megteremtése a cél. Ehhez a szándékhoz illeszkedik a MÁV teljesen megújuló távközlési rendszere, ugyanis a vasúttársaságnál a TTR révén erősödik az üzleti szemlélet, illetve a rendszer az állampolgárok és a külső partnerek számára is precízebb elszámolásokat nyújt a szolgáltatásokról és a költségekről. Ugyanakkor az új rendszer az utasok biztonságát is növeli. A kormány feltett szándéka a MÁV megerősítése, ezt mutatja az is, hogy a Kínával nemrég kötött együttműködési megállapodásokban a vasút is komoly szerepet kapott.

Dr. Mosóczi László kiemelte: „a távközlés a vasúti közlekedés számos területén, szinte minden fázisban jelen van, az utastájékoztatástól a jegyeladáson, az állomásokon keresztül a mozdonyrádiókig, azaz alapvető eleme a vonatok közlekedtetésének. A MÁV 7500 kilométeres vasúti hálózatán nagyon sok és sokféle berendezést üzemeltet, ezek egységes felügyeleti alá kerültek, a TTR 1500 különböző feladatot vezérel. A most üzembe helyezett rendszer korrekt elszámolást biztosít az utaztató, fuvaroztató vállalatok felé. Egyébként az országban 1967-ben elsőként a MÁV-nál létesült elektromechanikus Rotary-rendszer, a MÁV az állami vállalatok közt mindig élen járt a távközlésben, most is igyekszünk ezt folytatni.”

Dr. Máthé János, a kivitelező NETvisor Zrt. vezérigazgatója elmondta: "a már meglévő elemeknél hatékonyabb, mérhető minőségű, magasabb szintű szolgáltatást biztosít az új projekt, sőt az új szolgáltatások is könnyebben bevezethetők általa. Az állami vállalatok részére mintaként szolgálhat ez a rendszer." dr. Prónay Gábor, a projekt minőségbiztosa hangsúlyozta: "Nagyon fontos állomás a magyar infokommunikációs infrastruktúra fejlesztésében a MÁV Zrt.-nél bevezetett üzemeltetést támogató rendszer. A vasúttársaság ez által komoly távközlési szolgáltatóvá vált."

A MÁV Zrt. az új távközlés támogató rendszerének üzembe helyezésével képessé válik arra, hogy nemzetközi összehasonlításban is helytálló szintre fejlessze szolgáltatásainak minőségét, hatékonyságát és átláthatóságát.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Magyar Államvasutak zRt.

1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60.

Telefon: (06-1) 511-3186  l  Fax: (06-1) 511-4931
E-mail: sajto@mav.hu

  

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr993028709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.07.01. 12:36:20

Köszönettel: az utazóközönség. Mindig élmény, amikor egy nagy szervezet tesz valamit a belső működés hatékonyságának fokozása érdekében. Csak működjön...

savrola 2011.07.01. 14:13:10

80%-a sablon szöveg! Egy porszívó gyár működését is be lehetne helyettesíteni. Örülnék, ha konkretizálnák, hogy ez mit is jelent a hétköznapi gyakorlatban - sejtem, de azért nem egyértelmű.

seik 2011.07.01. 15:34:38

A falon lógó bal alsó monitoron mintha devizapiaci árfolyam menne :)

seik 2011.07.01. 15:35:33

Azazhogy a jobb alsón, na.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.01. 15:37:08

"a MÁV az állami vállalatok közt mindig élen járt a távközlésben, most is igyekszünk ezt folytatn"

Ezen jót kacagtam!
2004-ben még betárcsázós modemek voltak némelyik állomáson.

NkdGn 2011.07.01. 16:44:44

@seik: Árfolyam az, de valószínűleg az elektromos áramé.

NkdGn 2011.07.01. 16:48:55

Azért jellemző, egyik gépen XP, néhányon Win7... a felére licencelték az újabbat, a másikra már nem futotta? Remek többletköltségeket okozhat ez az összevisszaság.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.07.01. 17:36:18

@Sün‼: Viszont saját országos telefonhálózata is volt, olyan helyeken is, ahol sokáig csak kézi kapcsolással lehetett csak a telefonálni (pl Celldömölk), az állomáson meg ment a crossbar.

pbence 2011.07.02. 02:35:06

Tényleg nincs sok konkrétum, de ha ez az, amire kb. gondolok, akkor ez a hír az év híre a MÁV-val kapcsolatban. Szóval tényleg nagy dolog történt most, kíváncsian várom, lesz-e érezhető eredménye!

Kzsolt 2011.07.02. 08:10:48

@seik:

Eredetileg a CoD ment rajta, csak jöttek fényképezni... :D

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.07.02. 10:40:03

@Sün‼: "2004-ben még betárcsázós modemek voltak némelyik állomáson."

Igen, abban a 2004-ben amikor a lakosság internet-ellátottsága még a béka segge alatt volt, és Sulinet és egyéb okosságokkal igyneekztek ezen változtatni. Amikor az ADSL még "kiváltság" volt, mert a MATÁV (akkor még az volt szerintem?) arra hivatkozva nem kötötte be, hogy lassú lenne, meg messze van a telefonközpont...

Tehát ebben az időben a MÁV egyes állomásain ha más nem is, de betárgcsázóssal lehetett kapcsolódni a hálózathoz. Szerintem annyira nem hatalmas szégyen.

Mindamallett pedig, hogy a MÁV-nak saját telefonhálózata van, amit otthonról vagy épp a mobilomról bármikor elérek egy előhívóval, és a háborúban amikor a polgári telefonhálózatok rég összeomlottak a MÁV rendszere még mindig működött.
Nos látod ezek fényében egyáltalán nem szégyen az a betárcsázós 2004-ben.

Aurum08 2011.07.03. 12:16:38

Örülhet a Greenpeace, néhány ezer fa megmenekül :D
Az a 30 milliárd nem itt megy el, de legalább egy lépés a hatékonyság és takarékosság felé. Gratulálok!

Ha valaki érti is PONTOSAN, hogy ez mire jó:
Ha teszem azt, egy áramszünet miatt nem működik ez a központ, képes összeomlani országos szinten a MÁV, vagy ez csak a hibaelhárítás újabb gátja lesz?