MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Ügyfélszolgálat

2011. június 22. - Vittore.

Hát ez vicc a köbön, a tegnapi, Ügyfélszolgálat című bejegyzésünk után Miklós ismét írt, van fejlemény. Persze ne várjunk sokat, mert a MÁV-nak küldött levélre visszaírták, hogy köszi, de küldd tovább a levelet a MÁV-Startnak, kedves barátom..

Ez még eddig oké is, mert jogilag már nem egy cég, de ha éppen nem személyszállítással kapcsolatos panaszunk lenne, akkor először irány a Google, és keressük meg az illetékes irodát? Kicsit olyan magyar narancsos ez is: kicsit vasút, kicsit máv, de mégsem a MÁV Zrt...

Íme a levél:

Tisztelt Vittore!

Még annyit fűznék hozzá a levelemhez, hogy a
panasziroda@mav.hu -ra írt levelemre a következő kaptam válaszul:

"Tisztelt * Miklós! 

A MÁV Zrt. panaszirodájához irt e-mailjeit megkaptuk. Mivel Ön a MÁV-START Zrt. szolgáltatásait kifogásolja, mi érdemben nem tudunk intézkedni, csak továbbítani azt a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata részére. Valamennyi megkeresésére Tőlük kaphat választ.

Üdvözlettel:

Dr. Siska Judit"

 

Kérésemre a hölgy továbbította az illetékes felé a levelemet. (egyébként nem egészen értem, hogy a két vállalat hol válik külön.) A panaszomra azóta egyébként válasz nem érkezett!

Üdvözlettel.

* Miklós

 

Partnereink által, az Új MÁV Blog olvasóinak biztosított kedvezmény:

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr963006944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.22. 22:24:04

A MÁV Zrt. a pályavasút, a Start a személyszállítási szolgáltatást nyújtó cég aki a MÁV Zrt. pályáját használja. Kb olyan, mintha a megyei közútkezelőnek írnál levelet, hogy késett a busz. Erre nyilván széttárják a kezüket és továbbküldik a Volánnak.

Sunnyboy1979 2011.06.22. 23:03:48

Korrekt volt a hölgy, kérésemre továbbküldte a levelet. Egyébként nem értem ezt széttagozódást, el tudja nekem valaki magyarázni, hogy miért működik így a MÁV? (értem, hogy egyik a személyszállítási szolgáltatást nyújtó cég, a másik meg a pálya tulaja úgymond, de miért kell ezt e kettőt szétválasztani?) És semmi negatív felhang nincs a kérdésemben, tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi a logika benne... Markos Miklós (mielőtt megint valaki beírná, hogy miért nem vállalom a nevemet :D :D)

lyken 2011.06.22. 23:40:36

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Kb olyan, mintha a megyei közútkezelőnek írnál levelet, hogy késett a busz."
Nem, mert ott nem közös a vezérigazgató személye. Itt központi az irányítás, a tulajdonlás, a döntéshozás. A felaprózott struktúra mindössze azért felel, hogy semminek ne legyen felelőse.

@Sunnyboy1979: "Egyébként nem értem ezt széttagozódást, el tudja nekem valaki magyarázni, hogy miért működik így a MÁV?"
Persze, ez roppant egyszerű: flood.blog.hu/2009/12/03/vezessunk_be_uj_vallalatiranyitasi_rendszert

Lásd 3. kocka. Kellett kínálni valami megoldást és mivel értelmeset nem tudtak, így feldarabolták a céget. A nyereségeseket eladták, a maradék pedig megmaradt állami kézben.
Ezt nyilvánvalóan vissza kell csinálni, mert a jelen formájában működésképtelen. Gondolom ez jön 2-3 éven belül majd, mint nagy ötlet.

ZBR 2011.06.22. 23:54:14

@Sunnyboy1979:
Ezt hívják vasútliberalizációnak. Az EU-s síneken szabad lesz a verseny előbb vagy utóbb. Teherszállításnál előbb; ott már most is kismillió cég van: Floyd, Rail Cargo Hungaria (leánykori nevén MÁV Cargo), MMV, Train Hungary, stb.
Szóval, azért kellett különválasztani, hogy majd jöhessenek a versenytársak.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.06.25. 02:31:51

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Mondjuk én se nagyon értem, mert például a személykocsikat és a motorvonatokat is a start üzemelteti, ennek ellenére előbbieknek 50-55-tel, utóbbiaknak 95-55-tel kezdődik a pályaszáma. Sőt, a Bz meg 90-55-tel kezdődik. Logika a köbön.

Snake 2011.06.25. 03:31:23

@Peti817172M: Megint azt hiszed, te vagy a helikopter...

Nézz már utána az UIC pályaszámok rendszerének.

Na jó, segítek: 1.-2. számjegy személy- és teherkocsiknál (50-79 ill. 00-49 és 80-89) a forg. csererendszert, vontató- és speciális járműveknél (90-98 ill. 99) pedig az alapvető műszaki jellemzőkre utanak.

Jelen esetben az 50 a belföldi forgalmú kocsira, a 95 a dízelmotorvonatra a 90 pedig egy korábbi jogszabály értelmében a vontatójárműre utal.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.25. 08:17:01

@Snake:
folytatás:
Az 55 pedig nem a MÁV-ra, hanem Magyarországra, tehát, ha a valaki alapít egy vasúttársaságot (Pl a BKK kiszervezi a HÉV-et) az is 55 lesz.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.25. 08:30:16

@lyken: A különválasztás egy EU-s szabály miatt van, a pályakapacitás elosztást nem végezheti operátor cég. Magyarra, illetve közútra fordítva, olyan volt a helyzet, mint ha a Waberers mondaná meg, hogy ki mikor használhatja a magyar autópálya hálózatot. Emiatt szét kellett választani a pályavasutat a pályát használó cégektől, csak kicsit túlzásba estek. Ezen felül határidőre nem sikerült megoldani a szétválasztást rendesen, ezért jött létre a Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft. Az előbbi analógia szerint: még mindig a Waberers üzemelteti az autópályát, csak van egy külön (állami) cég, aki megmondja, hogy ő mikor, meg az összes többi cég mikor mehet rá. Igen, a MÁV pályavasútnak a VPE ad menetvonalat ahhoz, hogy pl felsővezeték karbantartás miatt lefoglalja a pályát pár órára.
A szükséges széttagolás amúgy annyi lett volna mint a németeknél. A DB Netz a pálya üzemeltetője (mint itt a MÁV Zrt), de mivel külön cég, pályakapacitás elosztást is végezhet. Ezen kívül vannak a szolgáltatók, személy vagy áruszállító cégek, mint a buszosok, vagy kamionosok a közúton. Ami jelenleg egy elképzelhető jövőkép, hogy a MÁV Trakció (mozdonyok, mozdonyvezetők, a motorvonatok vezetői IS!), a MÁV Gépészet (karbantartók), meg a MÁV Start (személykocsik, motorvonatok, jegyvizsgálók) újból össze lesz vonva, hogy "házon belül" elintézzék mozdonyvezetőket, a beosztásokat, a karbantartást stb. Ami biztos nem lesz ebbe újra belevonva, az a MÁV Zrt (pályavasút), illetve a VPE Kft (pályakapacitás elosztás). Mondjuk, ha rendesen el lenne különítve a pálya és az operátor terület, akkor még összevonható lenne a MÁV és a VPE is, mivel már nem lenne köze a Starthoz. Lényeg, hogy aminek külön kell lennie az biztos külön fog maradni.

lyken 2011.06.25. 09:46:15

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Igen, józan paraszti ésszel azt gondolta volna az ember, hogy ha EU-s szabályozás az ok, akkor két cégnek kéne lennie. Ha meg zavarosban halászásról akkor többnek.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.25. 11:07:01

@lyken: Nem mondanám ki így konkrétan, hogy mindenki aki ebben részt vett zavarosban pecázásra ment, persze biztos volt ilyen is. Valami olyasmi volt a koncepció, hogy a Gépészet nem csak a Start járműveit tartja karban, hanem külsős melót is vállal. A Trakció nem csak a személyvonatokat húzza, hanem tehervonatokat is. Mintha lenne egy hotel, aminek van egy házi péksége amit különvesznek, hogy a konkurens hotel ne a másiktól vegye a kiflit, hanem egy pékségtől. De ettől még a pékség a konkurens hotel épületében működik, mert el már nem költöztették. :)