MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tuti IC út

2011. május 31. - Vittore.

Tibor levelét elolvasva már megint előjött az a csúnya érzés, hogy ez már valahol, valakivel megtörtént már. Hát persze, velem, mondjuk kb. ötször. Az ember megveszi a jegyet, a vonat lerohad, vagy leszakad valami, stb., aztán mindenki szarik az utasra, legendák kelnek szárnya, s a kaller persze eltűnik.

Na ekkor jön elő a legnyugodtabb emberből is az állat, hogy ilyen nincs, aztán mégis van - ez Magyarisztán .. A mai történetünkben van IC, turista Ferihegyről, paraszt kaller, lerohadó vonat, tapló ügyfélszolgálatos, csodás szervezés és 140 perces út helyett 320 perces út.

Tessék, lehet olvasni (ugye továbbra is küldi mindenki a leveleket??):

Tisztelt címzett!
 
Időnként használom a MÁV szolgáltatásait, mondhatják rám, hogy tudok élni. Sőt, miután ilyenkor kizárólag Intercityvel utazom, nagyjából elégedett voltam a szolgáltatással – eddig. Ami azonban a május 30-án hétfőn este történt, arra nehéz magyarázatot találni.
 
Az öszvér vonatom (Intercity-gyors kombó) 17.53-kor gurult ki a Nyugatiból, a terv szerint 20.15 körül érkezett volna Szegedre. Egy laptopos csávó már Kőbánya-Kispest környékén összeszólalkozott a kalauzzal, a vagon egyik ajtaját ugyanis nem lehetett becsukni, aki utazott már az előtérben az tudja, hogy mondjuk hanghatásban mi a kettő közötti különbség, a helyjegy áráért cserébe ennyit mindenki elvárhat…
 
Aztán a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnél jött a szokásos móka. Külföldi házaspár, plusz 2 éves gyerekük felszáll, majdnem európai körülményeket találnak és leülnek. A kaller érkezik, idegen nyelvet nem beszél, viszont a büntetést máris kiszabná. Erre az iménti laptopos fickó segít neki, vagy inkább a külföldieknek – gondolom szólt nekik, ha a gyorsvonati részre átcuccolnak, akkor nem kapnak pótdíjat. Az apuka negyedórán keresztül hurcolta a bőröndöket és a babakocsi kellékeit. Más téma ugyan, de az Intercity vagonokon semmi, de semmi nem jelzi (mondjukt egy felirat vagy akármi), hogy az egy helyjegyes rész, csak az állomáson a hangosbeszélő hívja fel erre a figyelmet.
 
Mellékesen Köki és az 1-es terminál között volt még egy kéregető is az Intercity-n, aki csak akkor ment tovább, ha pénzt dobtál a poharába. Gondolom a szaga és a hamarabb szabadulsz elv miatt tették meg ezt sokan.
 
Na de ez még csak a kezdet volt.  Ceglédre érve már kezdett gyanús lenni, hogy vajon miért vár a vonat az állomáson a megszokott 2-3 percnél többet. A legrosszabbra senki sem számított. Jó negyedórával később előkerült egy utaskísérő, akit közölte, hogy felsővezeték zárlat miatt megjósolhatatlan ideig várakozunk.
 
Közben a vonatok minden irányban közlekedtek, csak arra nem, amerre a szegediek menni szerettek volna. Az első egy óra gyorsan elröppent, majd 100 percnyi várakozás után az a hír terjedt el, hogy egy darabon buszokkal szállítják tovább a tisztelt utazóközönséget.
 
Közben persze egyre türelmetlenebb lett mindenki, leginkább amiatt, hogy szinte semmiféle tájékoztatást nem kaptunk - hiába van az Intercity részen erre alkalmas hangosítás. A buszos pletyka igaznak bizonyult – kérdésre (!) a kalauz is megerősítette ezt! A tömeg kitódult a ceglédi állomás elé, ahol újabb 15-20 perc várakozás után feltűnt egy tizenegynéhány ülőhelyes kisbusz... A többségnél ekkor kezdett elszakadni a cérna, kicsivel később aztán két nagyobb, nagyjából 40 személyes szállítójármű is előkerült. De már ekkor is látszott, hogy ennyi embert minimum három fordulóval lehet a célpontként kitűzött Nyársapátra átvinni – onnan meg a Pest felé igyekvőket visszahozni.
 
A buszos kör első turnusára felfértem, majd sikerült elbóklászni a tök sötétben álló csere vonathoz is. A vasutasok arra nem jöttek rá, hogyha kint lebukik a nap, akkor a vonatban sem lehet lámpa nélkül látni, ugye milyen érdekes dolgok ezek? Valaki a vagonból telefonált valami MÁV központba, állítólag azt a választ kapta, hogy az egy-két laptoppal megvilágított vonatban, este fél tíz magasságában  keressen utaskísérőt… Erre a reklamáló csóka - ha jól értettem - azt válaszolta, hogy esze ágában sincs a cuccait hátra hagyva, a sötéten meredező vonatban vagy esetleg amellett botorkálni, ellenben a XXI. század hihetetlen vívmányaira, így a nagy távolságok legyőzésére és komoly problémák megoldására is alkalmas mobiltelefonra hívta fel a figyelmet. Akár úgy is, hogy talán megadják a kalauz számát és majd ő esetleg csörgeti. Na erre állítólag kinyomat őt az MÁV ügyfélszolgálatosa, nem tudom így volt-e, az események sodrásában nem tartom kizártnak…
 
Na aztán végre valahára tényleg feltűnt nyársapáti állomáson is egy kalauz és lőn világosság, de infó továbbra is nuku, egy szót nem szólt az utasokhoz, hogy mikor indul tovább a vonat, gyors léptekkel távozott. Ekkor már eluralkodott a fáradt beletörődés az utasokon, már vitatkozni sem maradt kedve senkinek. A buszokkal érkező újabb sorstársak végül azt mondták, hogy tényleg három kanyarral sikerül csak mindenki áthozni Ceglédről, így végül 22 óra körül elindultunk. Szegedig már csak annyi történt, hogy a csatlakozás miatt aggódóktól óvatosan megkérdezték, vajon mennyien vannak és szeretnének-e tovább menni. A létszámot nem tudom, a válasz persze borítékolható volt, ki az aki a szegedi nagyállomáson szeretné az éjszakáját tölteni? Senki!
 
Végül 3 óra késéssel sikerült az egyébként kb. 2 óra 20 perces utat letudni. Ez önmagában még nem is lett volna akkora gond, de ahogy a problémát kezelték és megoldották a MÁV munkatársai, valamint ahogy tájékoztatták/illetve nem tájékoztatták az utasokat, na az kritikán alulinak bizonyult. Nekem már arra sem maradt energiám és kedvem, hogy a jegy árát visszakérjem, sokan szerintem nem is tudtak/tudnak erről a lehetőségről. Ahogy hallom amikor ezt a levelet írom épp’ a Nyugatiban van zárlat vagyis ott sem mennek a vonatok. Tegnap a káoszban ez is elhangzott ötletként a rutinosabb, hasonló problémákkal rendszerint találkozó utasok szájából – ha ez egy időről időre előforduló nehézség, akkor miért nem lehet vésztartalékként dízel vonatokat alkalmazni?
 
Üdvözlettel egy fáradt utas
****  Tibor
 
U.i.: mellékelt levelemet a Tékozló homár fogyasztóvédelmi és az Új Máv Blognak is elküldtem.

 

Veled is hasonló történt? Történeted, észrevételed, fontos közlendőd van, mely megjelenthet itt, az Új MÁV Blogon? Az e-mailt az ujmavblog@gmail.com címre küldheted, és mi kitesszük történeted!



Kérlek töltsd ki egyperces kérdőívünket az olvasói levelekről! Szeretnénk még jobbá tenni az oldalt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr242946822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Neanderthal 2011.05.31. 22:45:17

Hat, nem szerettem volna ezt vegigjarni, de olvasva olyan volt mint egy regi poenos magyar film.

CM2131 2011.05.31. 23:05:07

Én is ott voltam, meg tudom erősíteni a sztorit, a külföldieket, a kéregetőt, meg az ügyfélszolgálatossal tárgyaló srácot is, sőt én voltam az egyik világító laptop :).
Magam részéről a kalauzokra nem haragszom, ők ugyanolyan tájékozatlanok voltak, sőt 8 óra körül az egyik kalauznő körbejárt, hogy megnézték interneten(!) hogy 20:40-kor megy busz Kecskemétre, ha valaki nem győzi tovább a várakozást.
A MÁV szervezetlensége viszont elképesztő: műszaki hibák persze történhetnek, de hogy csak 2 óra elteltével döntenek a pótlóbuszokról az döbbenet.
Az meg egészen szürreális volt valóban, hogy a buszra való átszállást csak az utasok terjesztették egymás között, a sötétben az ember csak sodródott a tömeggel, se a buszra várva, se a buszon, se a Nyársapátiban a sötétbe borult másik vonaton nem szólt senki hozzánk egy szót sem. Csak az 'ennyi ember nem tévedhet' érzés tartotta a lelket mindenkiben.

átlátó 2011.05.31. 23:11:51

Bács Melinda MÁV. ügyfélszolgálati referens az illetékes és az ő főnöke, aki valamilyen András. Ők majd elmondják. :) A szóhasználtra ügyelni, mert ilyenkor fokozottabban érzékenyek az ilyesmire ott az irodában.

SBSB 2011.05.31. 23:19:39

@átlátó: a fene az érzékenységüket. Pfff.

vanek ur 2011.05.31. 23:21:37

A MÁV egészének(!) már rég ki kellett volna dolgozni egy közös haváriatervet, vonalanként és állomásonként. Mikor mi történik, és milyen módon lehet úgy lebonyolítani a forgalmat, hogy az utasoknak a lehető legkisebb kényelmetlenséget okozzák. Ezeket a terveket szépen fel kell tenni a polcokra a központban, és ott, amire vonatkozik, baj esetén meg elővenni, és alkalmazni. Sőt: lehetne szimulátorral gyakorolni is ezeket a helyzeteket (létezik ilyen program).

Azt azonban be kell látni, hogy a buszos pótlás nem olyan egyszerű dolog. Ha van is szerződése a MÁV-START-nak a Volánokkal, el kell érniük egy diszpécsert (már ez sem egyszerű), utána lehet imádkozni, hogy legyen a közelben elég szabad busz és sofőr, akit ki lehet küldeni vonatpótlásra. Az nem várható el, hogy a MÁV-START súlyos tízmilliókat fizessen azért, hogy országosan olyan 20-30 központi helyen, mindenütt 5-10 busz álljon egész nap készenlétben sofőrrel együtt, hátha szükség lesz rájuk (és egy-egy telephelyen az év 350 napján nincs is rájuk szükség).
A dízelmozdonyok tartalékolásával ugyanez a helyzet. Először is kell néhány (országosan olyan 20-30 db) megfelelő teljesítményű dízelmozdony, ami csak azért van, hogy ilyen helyzetben be lehessen őket vetni. Jelenleg - mondanom se kell - nincs ennyi. Másodszor is ezekre a mozdonyokra is kell mozdonyvezető, aki az év 350 napján ott van készenlétben, effektív munkát nem végez. Ez se kevés pénz...

Amit MÁV csoport megtehet: jobb szervezés (haváriatervek) és jobb tájékoztatás.

vanek ur 2011.05.31. 23:25:09

@átlátó: Mint azt már egy másik posztnál is említettem, érdemes az alapvető udvariasságot még egy panaszlevélben is megtartani.

Csak a miheztartás végett, a MÁV-START honlapjáról:
"(Tájékoztatjuk, hogy a névtelen, trágár kifejezéseket tartalmazó megkereséseket feldolgozzuk, de válaszolni nem áll módunkban.)"

lyken 2011.05.31. 23:29:16

"előjött az a csúnya érzés, hogy ez már valahol, valakivel megtörtént már. Hát persze, velem, mondjuk kb. ötször. Az ember megveszi a jegyet, a vonat lerohad, vagy leszakad valami, stb., aztán mindenki szarik az utasra, legendák kelnek szárnya, s a kaller persze eltűnik."

Zseniális leírás. Szerintem simán elég lenne, ha beírná mindenki, hogy hányszor esett meg vele hasonló. Arra azért kiváncsi lennék, hogy a szerencsétlen külföldi hogy boldogult a gyerekkel.
Velem anno 2 év alatt azt hiszem ötször történt meg, hogy a 90 percből 200-240 lett. Az első eset után pótakku meg egy könyv ment a laptopnak menetfelszerelésként a hátizsákba. Aztán mikor szakadt a cérna akkor kocsira való átállás lett.

@CM2131: "A MÁV szervezetlensége viszont elképesztő: műszaki hibák persze történhetnek, de hogy csak 2 óra elteltével döntenek a pótlóbuszokról az döbbenet."

Nem annyira. Olvasd el ezt: vastagbor.blog.hu/2011/05/30/jol_sejtettuk_mav
Kiszerveztek mindent ami nyereséges, benthagyták ami nem az és csökkentették a támogatást.

@átlátó: "mert ilyenkor fokozottabban érzékenyek az ilyesmire ott az irodában."
Milyenkor? Utas nem érzékeny vajon arra, ha szivatják?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.05.31. 23:29:56

Legutóbb május 11-én volt szerencsém pótló buszozni Nagykőrös és Kecskemét között. Akkor nekem "csak" egy óra volt a késés, ámde találkoztam az egy órával korábbi vonatra felszállt sorstársakkal is.

lyken 2011.05.31. 23:37:32

@vanek ur: "Másodszor is ezekre a mozdonyokra is kell mozdonyvezető, aki az év 350 napján ott van készenlétben, effektív munkát nem végez. Ez se kevés pénz..."

Erről eszembe jut egy nemrég olvasott adat a MÁV dolgozók arányáról: Fizikai dolgozók: 27434, szellemi: 13020.

Vajon, ha kirugnának mondjuk 5000 naplopó aktakukacot, akkor abból kijönne a tartalék vonatok meg a 20-30 vezér készenlétje? Vaaaaagy... A karbantartás ára?

Bónusz kérdés: Erről nem lesz post? vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz

Érdekelne a törzsközönség véleménye, hogy tényleg lehet-e az, hogy jelen infók szerint európában mindenhol 1 millió euro körül van egy km pálya felújítása, nálunk ez a 6-7-szerese? Reális ez?

Gáborom 2011.05.31. 23:37:34

Én megértem a kalauzokat is, mert attól tartok, hogy őket , akik szemtől-szemben állnak az utassal azaz ők a frontosok, szóval őket hagyják leszarva a feletteseik, akik meg jól elvannak az irodáikban,távol az ügyfelektől. Nemcsak a MÁV-nál, hanem minden szolgáltatónál, főleg ha állami.
Szóval infók nélkül ők sem tudnak semmit tenni, és hát ember legyen a talpán, aki a hazai közönséget ép elmével elviseli.Sajnos nagyon sok a bunkó a magyarok között, így az utasok között is. Gondolom egy idő után érzéketlenné válik a legjobb kalauz is, aki egyben vonatirányító is vagy valami hasonló is - mondjuk: fedélzeti tiszt.

Nem tudom a helyes kifejezést, csak utas szoktam lenni, viszont szolgáltatóként megvan a véleményem a nagyközönségről - mint le is írtam, és kérem, ne azok vegyék magukra, akik valóban a normális emberek közé tartoznak.Talán még ők vannak többségben.

judgejules 2011.05.31. 23:46:54

Én csak annyival fejelném meg a történetet, hogy mi is hétfőn utaztunk Szegedre, annyi nehezítéssel, hogy Kisvárdáról indultunk, ami alapból 4 és fél óra utazás. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a Ceglédi csatlakozást rendszerint lekéssük, hozzászoktunk már, hogy bele kell kalkulálni az útba, így rögtön 5 és fél óra lesz az a 4 és fél.
Viszont a tegnapi túltett mindenen. Elindultunk menetrendszerűen Kisvárdáról 14:53kor, azonban Püspökladány előtt nyílt pályán megállt a vonat, és bemondták az IC-n, hogy bizonytalan ideig nem indul tovább műszaki okok miatt. Aztán nagy nehezen bedöcögtünk P.ladányba, ahol szintén műszaki okok miatt bizonytalan ideig nem indultunk tovább. Ez a bizonytalan idő egy óráig tartott, tehát pont elértük a következő csatlakozást Cegléden, aminek nagyon megörültünk, aztán jött a kalauz felhívása a Nyársapátnál történt kábelhibára. Onnantól egyezik a történet a cikk írójával.
(Azt mellékesen jegyzem meg, hogy az az IC, amivel Ceglédig közlekedtünk Cegléden szintén állt egy órát, annyi időbe telt kiszedni egy meghibásodott vagont a szerelvényről.)
Rekordot döntött az utazásunk, mivel 4 és fél óra helyett sikerült 8 és fél óra alatt megérkezni Szegedre fél 12 körül.
Köszönjük MÁV!

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.05.31. 23:55:59

Látjátok, kis Hazánkban kalandos élni. :)

Ez legalább IC volt, egy jó kis lepukkant sebesvonat esetében szerintem a fél utasközönség dalolva feküdt volna keresztbe a síneken :)

Amidazophen 2011.06.01. 00:14:35

@lyken: "Kiszerveztek mindent ami nyereséges, benthagyták ami nem az és csökkentették a támogatást."

Az valószinűleg egyetlen utast sem érdekel ebben az országban, hogy mit szerveztek ki és mit nem. Az ötvenes években, amikor még gőzvontatás volt, a beszálló pernye ellenére is sokkal tisztábbak voltak a kocsik, mint ma. Emlékszem: a Nyugatiban rendszeresen mosták kivűlről a beérkező kocsik ablakait, még akkor is, ha azok tisztának látszottak. A kalauzok tisztességesek voltak a végtelenségig, és remek étkezőkocsi is volt a távolsági gyorsokon - bár mindig drágán.

Ma meg? A szlovák és cseh vonatok (és nem a nemzetköziek!) fényévnyi távolságra vannak a mi vasútunktól. Valakinek egyszer fel kellene állnia a parlamentben és kimondani végre: a magyar vasúti közlekedés szinvonala alulmúlja a tadzsikét is (ha van ott vasút, nem tudom).

A probléma egyszerűen megoldhatatlan. A MÁV-ot végleg bezárni nem lehet (kórházakat igen), pénzt adni rá nem is érdemes, mert vannak szürke eminenciások, akik az anyagi forrásokat feltűnés nélkül képesek más csatornákba irányitani.

De hogy az EU-ban még egy ilyen szemét közszolgáltatás, mint nálunk a vasút, biztosan nincsen.

moTmeN 2011.06.01. 00:19:08

@Ianitorum Regalium Magister: mondjuk ez a Portugaliaban atelt sztorimhoz kepest lofitty. Ott sikerult 8 orat varakozni egy gyenge zapor utan beallo zarlat miatt. Mentesitobusz sehol. A vegcelt hajnali kettokor sikerult elerni (foglalt szallas persze nem volt, ugy kellett a hoszteleket felzorgetni, mire egy ablaktalan szobat sikerult keriteni).
Mindenesetre arrafele keves embert huzott fel a tema, volt, aki kempinggazon melegitett konzervkajat, szoval jo buli volt.

Jossarian 2011.06.01. 00:50:32

"európában mindenhol 1 millió euro körül van egy km pálya felújítása, nálunk ez a 6-7-szerese? Reális ez?"

Orulok, hogy vegre valaki eszreveszi az ilyen aranytalansagokat, szerintem ezt kellene minel inkabb tudatositani, sulykolni a fejekbe. Es a kerdest, hogy miert??? A valasz termeszetesen nyilvanvalo, elloptak a kulonbseget.

Es a kerdesre valaszolva, igen, realis. Ez az arany ervenyes autopalyaepitesnel is, 1 az 5-7 hez; konkretan, a foldbeasott viaduktos autopalyaszakasz (kb 40 km) 5-7szer kerult tobbe, mint az ugyanolyan hosszu svedorszagi (sundsvall folotti) autopalyaszakasz. Es a sved palyan ha jol emlekszem, epult vagy 12 hid is meg legalabb ugyanennyi alagut. Ha valaki pontos szamokra kivancsi, szivesen utanezek :)

Lehet szamolni, vasutnal detto...

Jossarian 2011.06.01. 00:51:36

@lyken: ja es lyken kommentjere szerettem volna valaszkent kuldeni az elobbit :)

Jossarian 2011.06.01. 01:06:00

@Amidazophen: "A probléma egyszerűen megoldhatatlan" - nem, nem megoldhatatlan. Sot a megoldas nagyon is egyszeru. A vezerkar felso 40% at(legalabb...) azonnali hatalyal kirugni, es a helukre allitani, ideiglenes jelleggel, egy un. valsagkezelo brigadot egy erre szakosodott nyugat europai cegtol. Azok rendet raknak, kikepzik az uj brigadot, aztan mar csak fenntartani kell a rendet.

Es az otlet lopott, lasd Iacocca eltrajza, A 70-es evekben a Ford konszernt igy raktak rendbe. Es a mav (csupa kisbetuvel :) ) ennel azert joval kisebb falat :)

Amidazophen 2011.06.01. 01:12:12

@Jossarian: Ebben a velejéig korrumpálódott és prostituálódott felső szintű vezetésre valamikor alkalmas rétegben senkinek nem lenne érdeke rendberakni ezt a (kisbetűs, oké!) mávot. És abban sem lennék bizots, hogy sikerülne egy ilyen stábot összehozni.

Akik pedig esetleg képesek lennének rá, azokat meg az állam nem volna hajlandó megfizetni.

Ez szerintem a 22-es csapdája.

Jossarian 2011.06.01. 01:25:56

@Amidazophen: Vegkielegitesekbol meg lehetne oldani :) Egyebkent megertem, hogy pesszimista vagy, de ez a modszer nem uj, es szamtalan esetben mukodott mar. Akit erdekel, olvasson utana, van irodalma.

Na jo ejt mindenkinek

BKV reszelő 2011.06.01. 05:13:39

Autót kell venni, máv "szolgáltatást" ignorálni. Menjenek szépen tönkre.

Semper Fidelis 2011.06.01. 05:54:38

2000-ben egy "kellemes" vasúti élmény után (volt némi konfliktusom a pirézekkel a vonaton) eldöntöttem, hogy veszek egy autót, és többé nem ülök vonatra. Azóta így is van, és úgy látom, jól döntöttem.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2011.06.01. 06:11:42

a homárral van sajnos nem túl jó tapasztalatom.

KolompárRómeó 2011.06.01. 07:02:10

Majd kap egy sajnálkozó levelet, miszerint ők nem tehetnek semmiről.

És második éve MINDEN hétköznap lenyomom a Kiskunfélegyháza-Nugáti szakaszt, volt pár hasonló "kalandom". A nevezett utat csak azért úsztam meg, mert az eggyel korábbival távoztam okádék fővárosunkból.

Szóval ahhoz képest, hogy mennyit mennek a vonatok, szinte elenyésző az ilyen esetek száma.

Ettől függetlenül dühítő.

esef 2011.06.01. 07:21:24

vagy 10 éve volt már, hogy Érd előtt megállt az IC, se kép, se hang. telefonon meg annyit mondott (erősködött) a MÁV, hogy a vonat rendben és időben beért a Déli pu-ba.
tehát az égvilágon semmi nem változott azóta...

Pretoryan 2011.06.01. 07:27:03

Szerintem, a MÁV-val nincs semmi probléma! Faszán megoldanak minden problémát, gond nélkül kivizsgáltak és megoldottak egy jópár hibát a vonalon, alig pár óra alatt. A baj itt az utasokkal van. Mindig belerondítanak a képbe, azzal hogy el akarnak jutni A-ból B-be, ráadásul időben. Bah és még tájékoztatást is akarnak, meg (non plus ultra) pótló járatokat. Nem is tudom mit gondolnak az utasok. Szégyelljék magukat.
(irónia bele értendő)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.01. 07:40:29

Akksi kell a vonatba az ilyen esetekre. Azt még nem számoltam ki, hogy mekkora. Amúgy ezek nem dízelesek?

Thorwald 2011.06.01. 07:55:43

koszonjuk szepen a mav szetszervezeset, igy egyreszt sokkal lassabban tortenik minden (tobb reszrol kell donteshozonak rabolintania a buszberlesre pl) de cserebe lehet masra mutogatni...

jo otlet volt tenyleg.... NOT!

Pretoryan 2011.06.01. 08:04:04

@esef: "vagy 10 éve volt már, ...
tehát az égvilágon semmi nem változott azóta..."

De, minden egy kicsit szarabb lett!

Fix 2011.06.01. 09:00:09

A szokásos, mindennapos problémák... Ez azt hiszem, nem fog változni, amíg állami kézben van a tömegközlekedés, illetve nem fizeti meg mindenki ennek az árát. Nem arra gondolok, hogy legyen drágább a bérlet, hanem arra, hogy a 65 év felettiek is fizessenek, ne utazgathassanak ingyen, kedvük szerint fel-alá az országban.

Sok érdekes pofa megfordul amúgy a pályaudvarokon, az biztos:). Van itt egy blog, hasonló jellegű témákról:
mindennapiember.blog.hu/

Tower13 2011.06.01. 09:01:46

@lyken: El vagy sajnos tévedve. Az adott szellemi dolgozók igen nagy része laboros, végtelenül pofátlanul kevés pénzért (értsd kémikus, fizikus) akik azon dolgoznak, hogy vizsgálják, ellenőrzik meddig jó a vonatban az olaj, az áramszigetelés, stb..
Ugyanakkor bizony a központban már kicsit több az aktavizsla.

A pályafelújításra. Ugye ez költői kérdés volt?
@Gáborom:
Lehet, hogy elfásultak. Lehet, nekik sem könnyű. Viszont ha fizetek egy szolgáltatásért, akkor elvárom a teljesítést, kifogás, meg ilyesmi nem kell. És bizony voltam már "bunkó" kallerral. Mivel a vonat már induláskor 40 percet késett, az érkező kallernak mondtam, "Gyere vissza 40 perc múlva.. Késik a jegy". Mert szó szerint annyi történt, hogy közölték a vonat 10 perc késéssel indul. Ezt 40 percig mondták. Meg a türelmemet kérték. :) (addigra már nem sok volt)

Nem értek hozzá, de! A miskolci vasútállomáson átlag 3-4 dízel mozdon várakozik, rohad szép lassan.
Rákos állomáson is van 2-3 dízel unatkozva, rozsdálva, vagy csak félretolva.

@KolompárRómeó: Sajna azt kell mondjam nem egyeznek tapasztalataink. Évekig jártam gödöllőre minden nap. Ami 35-45 perc vonatút. Persze menetrend szerint. 30% ban ez inkább volt 50-65 perc. Ám ezen kívül átlag 10% ban volt ez másfél két óra is. És képzeljétek ezt hiába mondja az ember mind vizsgán, mind tárgyaláson, hogy ezért késtem. A vizsga már véget ért, a tárgyalás dettó. Te meg le vagy...
És esetleg a helyjegy árát visszafizetik. VAgy közlik, hogy nekik fel nem róható a hiba. (ha karambol volt nem szóltunk egy szót sem, mert van olyan, és arról nem tehet a máv. Meg azt a hírben szereplő megerősítés miatt legalább vizsgán elfogadják. Tárgyaláson nem. Mert az idő pénz)

halszájú 2011.06.01. 09:07:23

@Fix: szvsz nem (csak) a megfizetésről van szó.
debrecenben a kossuthon végeztem még a nyolcvanas években, és a felsőbb szemeszterekben budapestről ingáztam hetente háromszor.
voltak (gyakran) malőrök, de valahogy az maradt meg bennem, hogy minden mávos igyekezett: a kalauz nem volt tahó, volt tájékoztatás az állomáson, a pótbuszra feltaláltál stb.

Radio Silicon 2011.06.01. 09:10:11

@Jossarian: Mondjuk, ahogy a magyar munkatempót látom, azt mondanám, hogy ugyan egy nagy része eltűnik a korrupcióban, de a hatékonytalanság és lustaság miatt ugyancsak sok pénz vesz kárba.

gigabursch 2011.06.01. 09:12:01

Egyszer már én is küldtem el a rák faszára kallert IC-n. (Sopron-Bp)
A görény amellett, hogy semmilyen idegen nyelvet nem tudott, még magyarul sem beszélt tisztességesen.
Elkezdett szövegelni egy Velencéből jött ifjú (talán német )párnak, hogy nincs helyjegye és ezért büntetés jár. Egyik utas tolmácsolt. Mikor a szarházi elkezdett neki pampogni arról, hogy különben is, ő minden bírságból kap vissza, tehát neki érdeke a bírságolás, akkor kiakadt nálam a biztosító szeg.

Mondtam a patkánynak, hogy kishaver: "jelenleg Győr és Csorna között vagyunk GySEV szakaszon, ráadásul GySEV kocsiban. Te itt senkit nem büntetsz meg MÁV-os létedre arról gondoskodom, mert hamarabb esel át törésteszten, mint gondolnád. Mindameleltt, hogy a MÁV az egyetlen olyan faszarcú banda ebben a nyomorult Európában, amely képtelen úgy helyjegyet adni, hogy kívánt székre leülhessek, még arra is képtelen, hogy összebogozza az információs rendszerét a külföldi társaságokkal, hogy nemzetköziben tudjanak helyjegyet biztosítani.
Tehát ha az utas kifizette a jegyét, ami ott van a kezében, eszébe ne jusson büntetgetni, mert a Jó Isten haragját zúdítom rá (ez utóbbihoz voltunk ott már épp elegen).
Faszarcú kaller rádöbbent, hogy el kéne húznia a taknyos picsába.

Úgy tűnik 2003 óta nem javult a helyzet.

Mgyartalan Álvasút

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.01. 09:37:31

Lehet, az IC-knek vontatniuk kellene egy kisebb dízelmozdonyt is pluszban, hogy ha gáz van, akkor vagy 30-as tempóban, de el tudjon még csoszogni a célállomásig. Lehet, ugyanaddig tartana, mint állni, várakozni, átszállni, de legalább ez a bizonytalanság és a szedelőzködés megszűnne.

A mozdonyvezető meg csak átszállna a másik mozdonyra (képzelem én nagy naivan), aztán 10 perc múlva már megyünk is tovább.

Sokorai_Atala 2011.06.01. 09:39:52

Mindennel egyetértve, azért ne feledkzzünk el a kábel, sín és egyéb alkatrészlopásokról, ami miatt gyakran alakul ki ilyen helyzet

Dr. Bélus___ 2011.06.01. 09:54:18

Ugyan, ugyan. Nekem a rekordom 3 órás úton (Békéscsaba-Budapest, most már csak 2.5 normál esetben az út, de akkor még annyi volt) 6 órás késés, azaz összesen 9 óra. Felsővezetékszakadás, elromló mozdony, személyvonattá leminősítés... És a kabátomra olvadó eperlé folyt egy másik utas tatyójából. De amúgy jó nap lett volna, ha nem kellett volna alvás nélkül dolgozni menni másnap. :)

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.06.01. 09:54:45

@Gee Halen:
Ez nem úgy megy. Egyrészt,mert ha azt nézzük,hogy mennyi szerelvény indul egy napon az országból, ahhoz képest elenyésző a meghibásodások száma.

Véleményem szerint nem lehetséges dízelmozdonyt "vontatni".
A villamosmozdonyok személykocsik szállítására alkalmasak elsősorban és egy X tonnás batár dízelt nem képesek vontatni (vagyis elképzelhető,hogy képesek,de akkor 2 nap alatt érnél A-ból B-be) Ráadásul,ha nyílt pályán ledöglik a cumó, akkor a szerelvény után kapcsolt dízelmozdony a szerelvény elejére való kapcsolása eléggé megoldhatatlan (mivel a mozdony nem csak mozdony,hanem vannak vontató-,tolató-stb. mozdonyok.)

konyhakész pumi 2011.06.01. 09:59:11

Azért ha 12 utasból 11-nek nem volna 90%kedvezménye
talán más volna a helyzet Magyarisztánban is.

Thrasher 2011.06.01. 10:12:18

Akár úgy is, hogy talán megadják a kalauz számát és majd ő esetleg csörgeti.

lol

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.01. 10:12:43

@vanek ur: "haváriaterv": ez ugye katasztrófa terv szerűség lenne. De ha naponta van ebből tucat, akkor az már a megszokott élet része és nem különleges dolog... Nem fognak +20% gördülőállományt + személyzet fenntartani, hogy ha bárhol beüt valami, akkor meg tudják oldani. -300 mrd-os költségvetéssel.

Reterro 2011.06.01. 10:23:10

Sajnos a szlovák vasút szintjén sem kecsegtetőbb a helyzet, s nálunk még az is súlyosbítja a helyzetet, hogy például a kalauzok, jegyárusok központilag nem szólalnak meg magyarul, még ott sem, ahol tényleg mindenki magyar. És most nem a szlovák ajkúakra gondolok.
A változások szele pedig csak nagyon lassan kezd fújdogálni, hogy arról ne is beszéljek, milyen színvonalon vannak a kocsik. Én ebből a szempontból szeretek Magyarországon utazni, mert ott sokkal magasabb az átlagos szint.

Zoller 2011.06.01. 10:37:43

Beszarsz Nyársapát öcsém tiszta celeb hely.
Nyomd be gugli-ba nyársapát és annyi nyalánkságot ad ki. Mondjuk az nehezményezem hogy rendszeresen elírják a nevét (nyársapáti-nak írják) de így fajintosabban hangzik

Démonmac1 2011.06.01. 10:39:39

"Lehet, az IC-knek vontatniuk kellene egy kisebb dízelmozdonyt is pluszban"

Nem koltséghatékony, uzembentartási költségek, alkatrészutánpótlás, raádásul az a mozdony ami vontatja, annak is van költségvonzata. Extra áramfelhasználás (légellenálás stb)
Ez sajnos a legjobb helyen is elofordul, hogy lerohad a vonat, az egy másik kérdés, hogy az utastájékoztatás és elszállítás másutt, hogy megy:)

zum trucc 2011.06.01. 10:43:39

ha valami ennyire nem működik, mint a MÁV, akkor be kell zárni.
Én nem is használom, végeztem velük.

Démonmac1 2011.06.01. 10:51:24

"ha valami ennyire nem működik, mint a MÁV, akkor be kell zárni."
megpróbálták, megszuntettek pár szárnyvonalat, erre most visszacsináltak párat belőle. Ha normálisan lenne megcsinálva akkor akár műkodhetne is.

Többszor utaztam már egzotikusabb vasútvonalakon, pl Bejing-Lhasa, félelmetesen nagy differencia van, működőképesség, ár érték arány:)
az más kérdés, hogy a határőrök valószínűleg a helyszínen lelövik a kábeltolvajokat^^

átlátó 2011.06.01. 10:58:35

@SBSB: Akkor bólogassunk, meg igyunk. :)
@vanek ur: Most már hangosabban mondom Vanek úr, hogy az udvariasság szükségességében nincs vita köztünk... azonban 1./ Mikor a szolgáltató, jelen esetben a MÁV.eredendően nem végzi a feladatát megfelelően, 2./ Ezt szóvá téve 3./ az alakalmazottai többszöri tagolt elmondás és kérés után se értik 4./ akkor a továbbiakban teljesen mindegy, hogy szépen mondom azt, hogy szépen, 5./ vagy nem szépen mondom azt, hogy szépen kérem... ugyanis már ab ovo, tehát az eredendő problémát se ismerik föl.
Namost ilyenkor nem szokom már a szavakat Arany János szerint formálni, de köszönöm, hogy nevelni igyekszel te is. Ahogy a MÁV-nak is segítek a nem szép szavak formálásával, mert ettől legalább tudnak valamire hivatkozni, meg ők is feladatuknak tekintik a nevelésemet. Holott az eredendő probléma gyökerei náluk vannak elásva és az azzal való foglaatosságot ha retardált alkalmazottuk nem érti, - mint említettem először szép szavakkal néhányszor, - arról nem én tehetek. Akkor ezt most megbeszéltük. És nagyon utálok balek lenni hosszú távan. Vanek úr, aki érti az udvarias beszédet, az elsőre is érti... aki meg többedszerre se érti az udvarias formulában előadott tartalmat, az úgyis leragad ott, hogy vele nem szépen beszélnek.
Ahogy az etnikum is abba köt bele mikor lopáson (betörésen, rabláson, emberölésen, stb.), hogy vele csúnyán beszélnek, - miután már többször segítettek neki eligazodni a világ dolgaiban, hogy ez egyébként igen illetlen dolog. Vanek úr ügyfélszolgálatos tetszik lenni a MÁV kötelékén belül? Csak kérdem és jó napot kívánok nagy tisztelettel.

átlátó 2011.06.01. 11:01:11

@átlátó: ...és jut eszembe Vanek úr, hogy az utasok mi vagyunk, mi, akik fizetünk. Meg kell előzzelek. Ezért mi, az utasok nem kívánjuk azt, hogy az ülepünket nyaldossák, ellenben vannak a minimum elvárásaink, mert ugye ismétlem, fizetünk ezért.

mréveiller 2011.06.01. 11:04:32

'a keller nem beszél idegen nyelvet" megint ez a k_rva magyar önostorozás. figyeljél már romániában meg szlovákiában sem tudnak egy kukkot se. ha ilyen jó fej vagy akkor segíthetsz neki. a másik az amíg az állam nem áldoz a vasút korszerűsítésére ez lesz. szóval ne lepődjön meg senki

Netuddki. 2011.06.01. 11:04:38

Vezetőket felnégyelni! Aztán újakat alkalmazni.
De tulajdonképpen kik is a vezetők? Állami cég, csak nem a mindenkori kormány?

Ianitorum Regalium Magister · http://regnihungariae.blog.hu/ 2011.06.01. 11:07:47

@mréveiller:

Meg amíg a helyjegyes vonatok helyeinek 70%-át nyugdíjasok foglalják le ingyen...

Netuddki. 2011.06.01. 11:08:06

@mréveiller: Na idefigyelj kicsihuszár! Ne a levélírót fikázd! Az idegennyelv "csak" a legkisebb probléma volt.

Amúgy meg már a valódi termelő cégeknél a legutolsó (nem pejoratívan érteni) takarítónőtől is megkövetelik a nyelvtudást B+! Ebből is látszik nincs itt valódi munkanélküliség. Ugyanis akkor a munkára képtelenek helyett rövid úton vennének fel olyanokat akik dolgozni is akarnak...

Netuddki. 2011.06.01. 11:11:58

@vanek ur: Erre meg azt mondom ott a mávstart ügyfélszolgálatnál ne a levél hangnemével foglalkozzanak, hanem a felvetett problémával. Ostoba vogonok (nem vagonok, vogonok)!

macitalp 2011.06.01. 11:19:12

Szasz Fejo, üdv mindekinek!

Hát poénosnak éppen poénos csak nem film hanem az nagy magyar valóság.

Kb. 2 éve hallgattam egy beszélgetés egy Fidesz mukival valamelyik rádióban, szerencsére a csóka nevére sem emlékszem, de ugye akkor ő ellenzékben volt. Szó szerint nem tudom már visszaadni a sztorit de azóta tudom, hogy én előbb halok meg mintsem a MÁV-ból normális szolgáltató cég lenne. Tehát röviden:
Riporter: Mi lenne ha a kormány nem egyenlítené ki a MÁV hihetetlen-elképesztő-sok-millárdos tartozását?
Fidesz muki: Csődbe menne.
Riporter: És az miért lenne baj? Akkor nem lenne vonatközlekedés Magyarországon?
Fidesz muki: Lenne, mert idejönne az osztrák meg a német vasút és átvenné a szolgáltatást.
Riporter: És ez miért lenne baj?
Fidesz muki: Mert ilyen jegyárak és ennyi kedvezményezett utas mellett nem tudná nyereségesen működtetni a hálózatot. Meg kellene szüntetni az összes kedvezményt vagy állami támogatást adni.
Riporter: És ez miért lenne baj?
Fidesz muki: Ha ugyis támogatni kell az államnak akkor inkább a magyar MÁV-ot támogassuk mint egy külföldit!

És itt vége. Sajnos a riporternek már nem volt annyi esze vagy bátorsága (szeretne ő rádiós lenni Fidesz kormány alatt is), hogy kimondja, az osztrák vagy a német cég bizonyosan magasabb szinvonalú szolgáltatást nyújta ugyanezzel a támogatással. Támogassuk inkább a hazai szart.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2011.06.01. 11:21:05

Nekem is volt már a menetrend szerint 2 és fél órás helyett közel 6 órás utam Szegedre.

Történt egy szép téli napon, hogy az éjszaka esett kb. 3 cm hó, na meg hideg is volt. Ami ugyebár télen totál váratlan dolog.

Felszálltam a menetrend szerint azt hiszem 9.53-kor induló hibrid IC-re Szeged felé. (Mellesleg jó találmánynak tartam ezt a megoldást.) És 9.53-kor nem indultunk el. Nagyjából fél óra múlva bemondja a kalauz:
"Tisztelt Utasaink! A vonat előreláthatólag ...."
némi szünet közben hallkan de érthetően
".....most mit mondjak?........" érthetetlen beszélgetés, majd előlről kezdi:
"Tisztelt Utasaink! A vonat előreláthatólag ........ bizonytalan idejű késéssel indul."

10.30 körül elkezdtek felszállni a 10.53-as IC-vel indulók. Végül is hely volt. Jól meg voltunk. Megállapítottuk, hogy ők végül kevésbé szívnak, mert 1 órával kevesebbet késnek.
A kalauz a bemondást többször megismételte.

Majd dél magasságában el is indultunk. El is értünk az Állatkertig. Onnan pedig ez volt a menet: pár száz méter csigatempó - veszteglés - csigatempó veszteglés.

Interneten megnéztem, hogy minden vonattal ez a helyzet. A 7.53-kor majd 8.53-kor tényleg induló IC is hatalmas késéssel érkezett meg KÖKI-re. Onnan viszont már nem szedett be nagyobb késést.

Be is jutottunk a KÖKI-re, ahol még kicsit vártunk.

Aztán KÖKI-től úgy szólván nem is szedett össze több késést a vonat cirka további 25 - 30 percnél. A menetrend szerinti kb. negyed egy helyett majd nem 4-kor ért a vonat Szegedre.

Ennyi volt a kaland.

ne most 2011.06.01. 11:23:03

A MÁV ilyen esetekben sokkal jobb a helyzet megoldásában,mint nyugaton. Sajnos a tájékoztatás nem a szíve csücske, ugyanis az utasok 99%-a k.anyázni fog, mert ez Mo.

lyken 2011.06.01. 12:17:28

@ne most: "A MÁV ilyen esetekben sokkal jobb a helyzet megoldásában,mint nyugaton."

LOL, ezt kétlem. Észak-Nyugati példa: Vonat forgalmi akadály miatt késett volna 18 percet. (Tehát havaria, semmi köze hozzá technikailag, etikailag, jogilag) Kaller végigment és megkérdezett mindenkit, hogy hova megy. Jellemzően két csatlakozó vonatot kellett mindenkinek elérnie, aki továbbment. Az egyik vonatot értesítették, hogy várjon. A másikkal csak 3 ember ment volna két megálló távra, ezért azt a vonatot elengedték és a vasút költségén biztosítotak a 3 utasnak egy taxit a célállomásig.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.01. 12:36:07

@Ianitorum Regalium Magister: WTF? Egy V43-as röhögve elhúz 2200 tonnát 80-90-nel. 3 személykocsi van kb 80 tonna, ugyanennyi egy mozdony is. Nézd meg a déliből hány vonat indul úgy hogy egy plusz mozdony is be van sorozva, mert viszik pl. fehérvárra vizsgálni.

Persze nem ez lenne a megoldás, hanem az, hogy megcsinálják rendesen a pályát és a felsővezetéket.

Kosinva 2011.06.01. 14:42:31

A Budapest-Pécs IC általánosan szokott késni 15-30 percet, de amikor késik egy órát a vonat néha már azon se lepődnek meg az utasok és ez akkor bosszantó nagyon, ha az ember az utolsó IC-vel megy és 20-30 percnyi késes pont elég arra, hogy az utolsó helyi busz is elmenjen és ha az ember nem az állomás közelébe lakik, akkor marad a taxi vagy a gyalogolás.

ZBR 2011.06.01. 15:13:43

@macitalp:
Amit hallottál az a "két hülye beszélget" szituáció volt. Nem jön ide semmilyen külföldi vasút szolgáltatni, pláne nem magasabb színvonalon, pláne nem holnaptól.
Legoptimistább forgatókönyv:
Valószínűleg az ÖBB valamit csinálna a Railjet érdekében (ha úgy érzi, hogy rentábilis), esetleg egy-két másik vonal életben maradna még, de ezzel slussz. Ja, és mire bárki elkezdene itt szolgáltatni, alsó hangon egy-két év lenne. Mire csak megszerezné a szükséges engedélyeket, személyzetet, stb.. A vonatok nem állnak hegyekben a német vasutaknál sem. Vagy megveszik a MÁV levetett ócskavasait, vagy innen-onnan összeszedegetnek valamit, ami nagyjából a halberstadti kocsik szintjét eléri, aztán ennyi.
Az infrastruktúrán pedig végképp nem hajtana ki a 120-as lassújel magától...

záporjózsi 2011.06.01. 17:21:46

@lyken: Jó kérdés, hogy ördögtől való-e az ilyen arány. Egy jól felszerelt vasútnál nem. Mondom egy jól felszerelt vasútnál. Mint ahogy az sem, hogy alacsony szinten lehet dönteni az általad említett taxiról, mert úgy a legolcsóbb a helyzet megoldása (a taxiköltség visszajön, mert az utas holnap is utazni akar vonaton).

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Azért annyira nem röhög a Szili 1000 t fölött. Pláne nem, ha 80 fölé is kell vinnie (vicces volt utazni egy kb. 800 t-s gyorsvonattal - késett is rendesen). Egy személykocsi meg üresen 35-55 t, befogadóképesség kb. 80 fő.

@macitalp: Ha látja, hogy ilyet is lehet, miért csinálna jobbat?

@mréveiller: Hallottam már német (nem, nem osztrák) kalauzt konyhamagyarul beszélni, mert a vonatja Bp-re ment.

@Ianitorum Regalium Magister: Nem ezért probléma. Van pl. olyan dízel, amelyet ha a villany mögé kapcsolsz, akkor húz is, de a villany táplálja. Csak épp nekünk nincs olyan. Ha meg egy Csörgőt mögé teszel, annál vigyázni kell a hidraulikára. Nem egyszerű rendesen hidegre szerelni és utána nyílt vonalon újra üzembe helyezni. Szendvicsmozdonyként pedig nehézkesen közlekedik.
Ettől még gond a sok egyvágányú szakasz, gond a karbantartás hiánya és sok más is.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2011.06.01. 20:16:41

@záporjózsi: nem mondom, hogy annyira "röhögve" rángatja, csak arra próbáltam rámutatni, hogy azért az, hogy kap plusz nyolcvan tonnát, még nem vágja földhöz.
1000 t-s vonattal (jó lesz az 500-nak is, ami kb 12 kocsi...) meg akkor késik a vonat szilivel, ha balfasz a vezér, és 1000V/1000A-rel meri csak húzni (esetleg vissza van véve a max motorfesz 1050V-ra á la Szolnok...) plusz rengeteg lassújel van a pályán, ami a menetrend tervezésekor nem volt benne.

záporjózsi 2011.06.02. 06:38:41

@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Spéci vonat volt, asszem 2-t egybe vettek, talán 17 vagy még több kocsi volt. És nem By-k.

lüke 2011.06.02. 14:47:42

nahát
minden szinten szinte minden- lerohadt

gerakos 2011.07.21. 21:32:32

Kedves Tibor!

Megértem önt, ez valóban felháborító! Arra a gondolatára szeretnék válaszolni, miszerint miért nincsen dízel utánpótlás. Feltételezem hogy ön nem MÁV alkalmazott. A járműpark dízel része így áll össze:

- M62 dízelmozdony. A legerősebb dízelek, a Szovjetunióban gyártották őket teherszállításra, vonatfűtésre képtelenek ezért télen személyszállításra használhatatlanok, átlagéletkoruk 40 év körül van, ezért annyira nem megbízhatóak, körülbelül 100 működőképes gép van még állományban, de pesten 10nél biztos nincs több amelyek általában folyamatosan dolgoznak. Maximális sebességük 100 km/h komolyabb vonatoknál pedig inkább csak 90-80.

-M41 dízelmozdony. Átlagéletkoruk hasonló az M62 gépekhez. Vonatfűtésük van, de gyengébbek mint az M62. körülbelül 70 működőképes gép van még, de ezek jobbára a mellékvonalakon szolgálnak. Maximális sebességük 100 km/h viszont egy 9-10 kocsis szerelvényt nem hiszem hogy 60 km/h-nál gyorsabban tudnának vontatni.

-ezeken kívül már csak tolató dízelmozdonyok vannak, amiknek az erőit nem részletezném, mivel nem hiszem hogy ezek alkalmasak lennének fővonal vonatok továbbítására.

-motorvonatok minimális számban éppen akadnak de azok is mind használatban amiket nem lehet elvonni az eredeti feladataiktól.

Egy új típusú dízelmozdony beszerzésére pedig biztosan nincs pénz, még a meglévők rendes karbantartására sincs. Ezért nem tudnak megfelelő dízel utánpótlásról gondoskodni.

Sajnálatos eset ami történt, remélem máskor ilyen nem fordul elő.