MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hatalmas találmány a Budapest-bérlet

2011. május 08. - Vittore.

Tegnap ki kellett mennem a XIX. kerületbe, s mivel én Zuglóban lakom, így az útvonalterv.hu-t hívtam segítségül. Pár perc múlva már megint anyáztam magam, mert nekem Kőbánya-Kispest még mindig a metrót jelenti, így BKV-val közlekedve ügyesen elbuszoztam volna a Ferenciek teréig, aztán ott átszálltam volna a kék metróra.

Szerencsére az útvonalterv.hu nem ilyen hülye, úgyhogy javaslatára a MÁV-ot választottam. Íme az Elvira és a választható vonatok:

 

A választási lehetőségek száma nagy volt, hiszen Zuglóban jónéhány vonat megáll, ahogy megáll Kőbánya-Kispesten is. A 14:09-es vonatot választottam. A felszálláskor megint örömmel konstatáltam, hogy sikerült egy jó állapotú kocsit kifognom, úgy látom ez az elővárosi vonatoknál egyre inkább általánossá válik..

Csináltam egy videót is, mely a Kőbánya alsó megállótól Kőbánya-Kispest megállóig tart. Ajánlom mindenki figyelmébe a 01:03 és a 02:55 időpontokat, amikor is egy géphang bemondja a következő megállót magyarul, németül, angolul. Amikor először hallottam hasonló hangos utastájékoztatást Magyarországon, akkor éppen egy GYSEV vonaton ültem, és azon gondolkoztam, mikor lesz ilyen a MÁV-nál is. Utána a MÁV is bevezette ezt a vadonatúj Desiro és Flirt vonatokon, majd úgy látszik az elővárosi, modernizált szerelvényeken is.

Összegezve: az elővárosi közlekedés, legalább is a budapesti része nagyon rendben van, bárcsak ilyen lenne a belföldi MÁV közlekedés is. A Budapest-bérlettel az út kemény 7-10 percig tartott, plusz díj nélkül. És a végére, íme a videó (halkan hozzáteszem, hogy most jöttem rá, hogy ilyen gyakori vonatközlekedésnél simán tudok videózni és kényelmesen hazajutni is, így a jövőben is lesznek itt majd videók...):

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr372886524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.05.08. 16:20:19

egy kérdés:

budapest bérlettel (amit a bkv pénztárakban lehet venni) ki lehet menni ferihegyre vonattal a nyugatiból?

záporjózsi 2011.05.08. 16:21:17

@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus: Igen. Az egyesített bérlettel már 2005 óta ki lehet menni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.08. 16:35:54

@Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus: Aki nem szereti a sorbanállást, azoknak mondom, hogy a Budapest-bérlet természetesen a MÁV és a Volánok pénztáraiban is megvehető!

Vogon 2011.05.08. 16:38:53

köszönöm az infókat. A 2,5 éves kölkömmel szoktam vonatozni, mert odavan érte, elvileg neki kell :I amikor tudatlanságból én is kértem eddig mindig adtak.. most megnéztem, legutóbb két 6 éven alulit adtak. Ha lehet neten kérni regjegyet akkor tök jó, mert a picurral nem olyan jó sorban állni.

záporjózsi 2011.05.08. 16:41:58

@Vogon: Automatából még mindig nem lehet reget venni? Nemrég kísértem egy idősebb ismerőst, akkor még nem ment...

kacsa! 2011.05.08. 16:52:48

Miután 2 lassújelen (szar a pálya, 40-nel lehet rajta menni) áthaladtál, már ott is vagy Húgyszag-Kispest állomáson :)
Üdvözöllek a MÁV utasok között!

nwp 2011.05.08. 17:00:24

Ez akár buta kérdésnek is tűnhet, de gyakran járok Solymárról Budapestre vonattal, ilyenkor csak Ürömig veszek jegyet (egy megállóra), onnantól érvényes a Budapest Bérletem. Na de azzal ülhetek első osztályra?

AczélGyuribácsi 2011.05.08. 17:15:09

Véleményem szerint mindenki fizesse - legalább arányosan - azt a mennyiséget, melyet igénybe vesz!
Most azonban a kis búzavirág sokadik ostoba ötlete miatt a budapesti nagy többséggel fizettetik meg azok díját, akik igénybe veszik, pontosabban igénybe VEHETIK például a MÁV szolgáltatásait!
Így, hogy azoknak is kötelező a MÁV és Volán többlet megfizetése, akiknél ezek soha nem vehetők igénybe, így, hogy a budapesti jegyár két "véglete" között közel 33-szoros (!!!!) különbség van azok javára akik a lényegesen többet utaznak a BKV járatain (33-szor több üzemanyagot, amortizációt, munkabért stb. vesznek igénybe, mint akik csak egy-két megállót utaznának...), szóval ez nem más, mint
LOPÁS!
A budapesti utazók majd 80%-nak a MEGLOPÁSA!
Persze, jó ötlet - ha nem neked kell fizetni!
És főleg jó ötlet, ha HELYETTED MÁS FIZETI az utadat!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.08. 17:19:11

@AczélGyuribácsi: még szerencse, hogy ezt ilyen jól tudod te seggfej.
Legalább nézz utána, mielőtt beleugatsz!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.08. 17:21:39

@AczélGyuribácsi: miért nem vagyok meglepve, hogy beleolvasva a fröcsögéseibe, kiderült: ez is egy a sok neonáci barom közül? :D

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.08. 17:21:53

@záporjózsi: Azon a viszonylaton igen, mivel a Desirók első osztálya másodosztályúként van meghirdetve, így bármely jeggyel ülhetsz oda.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.08. 17:25:04

@nwp: Igen. L. ^

@AczélGyuribácsi: Tévedés. A BKV és a Budapest-bérlet ára közti különbség pontosan egy éves jegyáremelésnyi volt, tehát abban az évben annyi történt, hogy az éves rendes jegyáremelésért cserébe (ha akarod) immár volánozhatsz és vonatozhatsz is, illetve annak az elenyésző kisebbségnek, akinek eddig is BKSZ-bérlete volt, a jegyáremelés abban az évben kivételesen nem jelentkezett (cserébe megkapták a jóval nagyobb áremelést a vasúti bérleteken).

Vittore. 2011.05.08. 17:29:03

@terribad: azért, mert ekkora embertömegnél (utazásszámnál) valószínűleg 1-2 Ft jegyenként a biztosítás. Vagy még annyi sem.

pbence 2011.05.08. 17:43:37

@AczélGyuribácsi:
Gondoltam, hogy egyszer ezt valaki felveti. Olyan emberek szokták, akik nem tudnak gondolkozni.
Én is hápoghatnék, hogy mi a f*sznak veszem meg a Budapest Bérletet, mikor az életben nem járok mondjuk Észak-Budán? És ezek a k*csögök kifizettetik velem a szentendrei HÉV díját is! Hát ez milyen már!
Persze nem mondok ilyet, mert én örülök, hogy ha esetleg olyan dolog van, ami miatt arra kell mennem, akkor nincs probléma, nem kell többezerért jegyet vennem.
Egyébként azon lehet vitázni, hogy zónákra osszuk-e Budapestet, de az hülyeség lenne, hogy közlekedési eszközök szerint osztjuk fel.

pbence 2011.05.08. 17:44:35

@tóni:
Épp ezt mondom, én nem tartalak bliccelőnek, csak ugye van egy szabály, amit be kell tartani. (Személy szerint én meg sem büntettelek volna a kalauz helyében, de biztos nagyon hivatalos ember volt.)

Jegkoko 2011.05.08. 17:57:33

Én azt nem értem, hogy a máv hogy számolja ki hogy a 20 km es bérlet 14 ezer, mig a 6 km es pedig 9300.Ez mégis hogy a fenébe jön ki?

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.08. 17:59:13

@pbence: Ha nagyon hivatalos, akkor a bünti mellé megveteti a jegyet a Keletiből az első olyan IC-megállóig, ahol a vonatról szabad leszállni. Mivel Kelenföldön a vonatok csak fölszállás céljából állnak meg, ez típustól függően Sárbogárd, Tatabánya vagy Győr lehetett.

Máris a kétszerese a számla...

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.08. 18:01:32

@Jegkoko: 5 kilométerenként van a határ, a jegyár viszont nem kétszeres, ha kétszer akkora távon utazol, mivel a költségek egy jórésze a megtett kilométertől független (például nyílván a Budapesthez legközelebbi szakaszra kell méretezni a kocsiszámot, ami a vonat utolsó pár állomásán már nagyon sok). Ez olyan, mint a taxiban az alapdíj+km-díj számítása, csak taxival nem mész el mondjuk Debrecenbe.

gozos 2011.05.08. 18:03:56

Ügyes dolgok ezek. De az igazi az lesz, ha egyszer itthon is megvalósul az, hogy Vácról 20 percenként járó vonattal lehet Kelenföldre eljutni. Lásd még München. A belváros alatt nem metróban, hanem perces követési távolságú vonatokban gondolkoztak, amelyek a túloldali agglomerációig közlekednek - így agglomeráció-város-agglomeráció viszonylatot járnak és EGYETLEN átszállással szinte bárhova eljutsz.

www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/download/schnellbahnnetz_regionalzuege11.pdf

kéne egy nick 2011.05.08. 18:06:46

Az azért elég szégyen, hogy valaki ennyire nem ismeri a várost, amiben lakik, és Zuglóból neki a Ferenciek tere a leglogikusabb átszállás a kék metróra.

És erre még büszke is...

Röhej.

msadmin 2011.05.08. 18:07:35

nekem is van ilyen Bp bérletem. ha a nyugatiból vecsésre akarok menni akkor kell vennem kieg. jegyet? vagy hogy? és azt honnan számolják? kallertől nem lehet venni?

pbence 2011.05.08. 18:16:16

@msadmin:
Kell venned kiegészítő jegyet, mert a Bp. bérlet csak Ferihegyig érvényes.
Vecsésre így 5 km-es jegy kell Ferihegytől, ami talán 155 forint (nem tudom pontosan).
Kallertől csak akkor vehetsz, ha olyan helyen szálltál fel, ahol nincs jegykiadás. Hiába van jegyed egy bizonyos ideig, akkor is a felszállás helye számít. (Legalábbis hivatalosan. Sokan kiadják akkor is, ha mondjuk a Nyugatiban szálltál fel. De arra inkább ne alapozz.)

Kivlov 2011.05.08. 18:30:24

tudod mi a nagy találmány, apa?
a bliccelés, mert az kerül a legkevesebbe...

Adani 2011.05.08. 18:42:30

@pbence:

Ez benne van, mert ugye csak összvonalas bérlet van. Pl. én is joggal mondhatnám , minek fizetek é a teljes hálózatért mikor napi rendszerességgel csak egyet eszek igénybe a kettes metrót. Ezt már én is mondtam többször,h lehetne olcsóbban egy olyan bérlet, ami csak egy tetszőlegesen kiválasztott vonalra jó. Sőt ha rajtam múlna lenne 3 vonalas is, tetszőlegesen választható vonalakkal ill. csak metró esetleg csak villamosbérlet. Aki nem használ csak 3 vonalat, nem kéne az összeset fizetnie. Nekem pl. a csak metróra érvényes bérlet megfelelni, metróállomás közelében lakom, a munkahely is ott van.

snr torrente 2011.05.08. 19:30:05

Budapest-bérlet kb. 3-4 éve jó MÁVra, Volán buszra Budapesten belül, nem? Ezért picit nem értem a posztot... de persze jó, ha népszerűsítik / terjesztik a dolgot.

Szabályai se túl bonyolultak. MÁV esetében amire pótjegy kell (pl. IC), azon nem használható. Gyakorlatilag egy sima 2.osztályú jegyként viselkedik a bérlet. Ennyi.

snr torrente 2011.05.08. 19:35:42

@gozos: ilyen más európai városban is van. Még a spanyolok is meg bírták csinálni pl. Madridban vagy Barcelonában. (mármint nem kell hozzá német precizitás :) )

@kéne egy nick: tényleg röhej. Az átlag magyar nem tud olvasni, vagy kérdezni?

Giraffa 2011.05.08. 20:06:16

Csodálatos akkor lenne, ha nem csak a budapestiek kapnák meg a jogot a MÁV-vonalainak használatáért a bérletük megvásárlásával, hanem a valamelyik budapesti állomásig szóló MÁV havibérlet tulajdonosai is megkapnák a jogot a BKV-járatainak használatára...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.08. 20:28:39

@al kotmány aláiro álamfö: Az tök más. Az ingyenesen utazók pl. a nyugdíjasok. Nekik kell regisztrációs jegy. Aki BKV bérlettel utazik, annak nem.

kubatov_kommunista 2011.05.08. 20:50:24

Nem új dolog ez. Csak korlátozottak a lehetőségek.
De pl. hamarosan pestimrén lesz dolgom és azt hiszem, pont vonathoz fogom igazítani (bár az is tetű lassú ezen a vonalon de még mindig egyszerűbb mint a metró+busz kombó.)

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.08. 22:11:15

Ezeket a Bhv kocsikat nagyon szépen felújították a 70-es évek szintjén. De 2011-ben így kiadni egy vonatkocsit szerintem már elég elmaradott dolog. Se légkondi, se wi-fi, se egy normális kijelző nincs a kocsiban. (Legalább is Hatvan és Szolnok között, a 82-es vonalon.) Én 2011-ben elvárnék a 4-es ülésekhez egy-egy konnektort is.

Kopi3.14 2011.05.09. 00:33:59

@gozos: amikor egy négyes metrót nem engednek kifúrni, akkor majd a komplett vasútrendszert engedik? Szerintem városszerkezetileg München annyira nem nyerő példa, közlekedésileg sem tartom csúcs ötletnek, bár a fejpályaudvart másképp már nem lehet javítani, az tény. Szerintem inkább a Köln-Bécs jelleg működhetne, bár a kölni modellhez jelentős átépítések kellenének a városban.

ropile 2011.05.09. 02:08:21

akkor csak egy mondat a margóra,
amíg ez fontos volt is kocsival jártam, mert Veresegyházról bejutni igazi lehetetlenség....
Vonat, óránként, egy óra alatt tudja megtennia 27km -t....
Néha van ilyen gyorsított, ami nagyszerü, de amikor az ember megy munkába van esélye, este, ha jövök munkából kb. elképzelhetetlen... és akkor jön az a nagyszerü élmény, hogy 18.59 -kor leszállok a villamosról, elrohanok a 2es vágányhoz, még látom elmenni a vonatot... majd várok egy órát, és egy órát zötykölődök.. és azon a vonaton nem hogy 3 nyelvű utastájékoztatás, de még ablak sincs mindíg, illetve a parasztok előszeretettel füveznek a budiban...
szóval autó

ropile 2011.05.09. 02:10:18

@Kopi3.14: figy, azért az a tény, hogy van S-Bahn és értelmes időnként jár nagy szó, az, hogy az átszállás egyik irányból a másikba nem úgy megy, hogy budapest keleti, onnan BKV budapest nyugi, hanem Marienplatz / Hauptbahnhof... kiszálsz, felszálsz.
A buszokkal pedig épp bárhova el tudsz jutni, rentábilis módon.

Ugyan drágább, de nem annyival, hogy ne érje meg.

ropile 2011.05.09. 02:13:06

@tildy:): ők sem ingyen utaznak, csak más fizeti.... ezt lenne jó megérteni, hogy nincs olyan hogy ingyen, olyan van, hogy valakinek részben, vagy egészben más átvállalja....

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.09. 05:31:17

@ropile: imádnivaló, mennyire tudod te is... Ehhh... mikor még a magyar nyelvet sem ismered igazán... (gyk: fogalma sincs, mit jelent az ingyenes utazás kifejezés)

záporjózsi 2011.05.09. 06:37:18

@Benbe: Valóban, a Solymárt nem néztem, elnézést. :)

@AczélGyuribácsi: Amit Te mondasz, az a használatarányos díjfizetés. Túl sok helyen bizonyították már be, hogy vagy taszítja a rendszeres utasokat, vagy nagy hiányt okoz, így talán nem kellene erőltetni.
Persze tudok megoldást a problémádra: járj jeggyel, az nem érvényes a vonatra.

@pbence: Ez jogosulatlan igénybevétel, mérlegelési lehetősége nincs.

@Jegkoko: Ezek rendeletben meghatározott legmagasabb értékek. Lefelé eltérhet. Elvileg.

@Giraffa: Opcionálisan megvásárolható hozzá. A bérlet ugyanis területi, azaz ha van BB-d, a vasúti bérletedet rövidítheted, ha nincs, akkor vonalbérletként csak a vasútra érvényes.

záporjózsi 2011.05.09. 06:58:47

@fovarosi.blog.hu: Konnektorra milyen igény volt kb. 15-20 éve? Mert a felújítások értékelésekor kb. ennyit kell visszamenni az első célkitűzések leírásáig... A wi-fi valamivel egyszerűbb, de a vasúton elég egyedi előírások vannak, így nem mindig lehet valami egyszerű vackot betenni. Emellett valahogy a hálózatra is csatlakozni kell.

Adani 2011.05.09. 07:58:53

@záporjózsi:

Ha a Gysev meg tudja oldani akkor csak meg lehet valahogy.

juliusbond 2011.05.09. 08:26:00

Ritkán közlekedek BKV-val, így van egy gyűjtő a tárcámban, ha kell, legyen. Mostanában gyakrabban közlekednék Zugló-Nyugati útvonalon. De oda a jegy nem jó, venni kellene egy MÁV jegyet fele annyiért.
Sajnos sokszor "nem marad rá idő", így bliccelek.
Ha elfogadnák a BKV jegyet, az király lenne.

Adani 2011.05.09. 10:41:59

@juliusbond:

Vonatjegyből is lehet tartalékolni párat. Lehet kérni időpont nélkül. Lebélyegezteted indulás előtt és kész. Az más kérdés, ilyen pár perces egy megállós etapoknál kockázat nélkül bliccelhetsz, mert a kallerek nagy része itt már nem kér jegyet, nincs értelme. Nem is ér oda időben másrészt meg ha el is kap valakit ideje se lenne utasleadásit írni a büntiről, meg ugye közli az utas, h nem igazolom magam pótdíjat se fizetek leszállok a következőnél, ami a ugyebár a végállomás. Szar helyzet, de ez van, tudják ezt a kallerek se, Nyugati Zugló között se szokás erőltetni a dolgot, értelmetlen. Hasonló még a Keleti-Kelenföld. Sokaknak szokásuk Kelenföldig jegyet venni és a Keletiig bejönni, gyorsabb mint busszal és a lebukás veszélye minimális. Máriabesnyő-Gödöllő távon jártam még így. Alig 2-3 perc az út, akkor se biztos,h megtalálod a kallert ha keresed (Besnyőn nincs jegykiadás csak délelőtt), meg ugye lesz ideje jegyet nyomtatni, pénzt elvenni, visszaadni? Jó eséllyel csak legyint, h hagyjál már, nem találkoztunk és kész úgyis leszállsz Gödöllőn.

juliusbond 2011.05.09. 10:45:52

Én szeretnék fizetni az útért. És egyszerűen...a pecsétes dolog nem megoldás,mert az plusz 5 perc, a 7 perces úthoz.

Adani 2011.05.09. 12:03:10

@juliusbond:

Veszel pár 5 km-es kutyanyelv jegyet (lehet még kapni valahol Bp-n?). Esetleg automatából előre pár Zugló-Nyugati jegyet aztán miután utaztál összetéped.

záporjózsi 2011.05.09. 14:04:43

@Adani: Mindent meg lehet oldani, csak nem feltétlenül egyszerű. A FLIRT-be meg a 3G IC kocsikba már viszonylag korrekt konnektorokat terveztek.

@juliusbond: Jegyautomata a megoldás.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.05.09. 14:15:59

@záporjózsi: "Konnektorra milyen igény volt kb. 15-20 éve? Mert a felújítások értékelésekor kb. ennyit kell visszamenni az első célkitűzések leírásáig..." Ne haragudj, de ezzel mintha azt mondanád, hogy az elmúlt 15-20 évben képtelenség volt egy felújítást módosítani?

Adani 2011.05.09. 14:25:15

@záporjózsi:

Na igen egyre több IC kocsiban van már, csak elővigyázatosságból kint van egy áthúzott laptop piktogram nehogy baj legyen belőle ha kinyírja valakinek a gépét. Egyébként egy pár ezresért kapható túlfeszvédő megoldja bajt.

lurkó 2011.05.09. 15:35:12

@tildy:): Nyugdíjasoknak ingyen utazás??? Regisztrációs jeggyel??? Hát ezt hol olvastad?
65 év felett, 6 év alatt, hadirokkant, menekült ennyi akiknek kell a regjegy. A nyugdíjas továbbra is az utalványa alapján utazhat kedvezménnyel.

lurkó 2011.05.09. 15:37:38

@Kivlov: Már kezdtem hiányolni az ilyen nagy magyar mintapolgár hozzászólásokat! Megnyugodtam, ez még mindig nem európa!

lurkó 2011.05.09. 15:40:18

@terribad: Talán elkerülte a figyelmedet hogy IC ről van szó és ott nem percenként következnek a megállók.

Kivlov 2011.05.09. 15:56:23

@lurkó:
apa, majd akkr európázzál, ha itt is annyit keresnek mint arrafelé és nem csak az áraink lesznek olyanok.
Addig meg minek fizessenek a tetű bkv-nak, mávnak, hogy ellopja a pénzemet??? akkor inkább én lopom el a sajátomat...

lurkó 2011.05.09. 17:24:40

@Kivlov: Gyermekem! Ellopod a sajátodat? Azt meg hogyan kivitelezed? De még ha sikerül is eléggé kleptomán lehetsz ha még azt is lopnod kell ami már amúgy is a tiéd!
Hogy miért fizess? Mert nem hiszem hogy neked jól esne ha a munkádat amit elvégeztél nem fizetnék ki legyen az bármilyen minőségü is.

Kivlov 2011.05.09. 18:12:17

@lurkó:
milyen munkáról beszélsz? arról, hogy össze van szarva a budi + tiszta retek a vagon??? akkor ott ki is végezte el a munkáját?
arról nem is beszélve, hogy vicc az ingyenutazgatás a nyuggereknek...

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.09. 18:32:11

@Kivlov: a vicc az, hogy egy ilyen nyuggerező korcs, amilyen te is vagy, egyáltalán élhet. Anyád nyugodtan agyonverhetne, amiért a nagyszüleidet sértegeted. Persze gondolom, ha ilyennek nevelt, akkor ő sem különb nálad.

pbence 2011.05.09. 18:33:25

@Kivlov:
"arról nem is beszélve, hogy vicc az ingyenutazgatás a nyuggereknek..."
Orbán-császár rendelte el, hogy ezt az egyetlen kedvezményt semmiképp se töröljék el. Hiába, rájött, hogy kell a szavazóbázis. Nem csak az MSZP-nek jött jól.

pbence 2011.05.09. 18:35:41

@al kotmány aláiro álamfö:
Szerintem itt senki nem sérteget senkit. Lehet, hogy a stílus nem megfelelő, de a dolognak van igazságtartalma.
Tényleg egy vicc, hogy a 65 éven felüliek bármikor bárhova ingyen utazhatnak, ráadásul ezt úgy rendeli el az állam, hogy a közlekedési cégeknek ki sem fizeti az ebből keletkező hiányt. Ez kb. a kommunizmus szintje.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.09. 18:46:45

@pbence: de, ez a "nyuggerezés" kifejezetten sértő szándékot mutat.
Az meg szimpla baromság, hogy ebből bármi kára származna akár a MÁV-nak, akár a BKV-nek, akár a Volánnak. Nincs annyi 65 év feletti utas, hogy miattuk bárki lemaradna a járműről, mi több, annyian sincsenek, hogy miattuk kellene sűrűbben közlekedtetni a járműveket. Akkor meg hol az az óriási hiány, amit okoznak?
Egyszerűen kitört belőletek az antiszociális neveltetés, ami manapság divattá vált.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.09. 18:48:12

@pbence: ez meg egy külön faszság részedről. A nyugdíjas korosztályban lényegesen több a jobbikot és a fideszt támogató, mint ahány mszp szimpatizáns van.

pbence 2011.05.09. 18:50:26

@al kotmány aláiro álamfö:
Nem, ezzel a logikával bárki utazhatna ingyen. Mindig ki lehet nézni egy csoportot, akikre rá lehet fogni, hogy nincsenek sokan, hát miért ne utazzanak ingyen. De ez nem így működik. Én nem mondom, hogy ne kapjanak a 65 éven felüliek valamilyen kedvezményt, de hogy 0, azaz nulla forintért bárhova utazgassanak, az nincs rendben.

pbence 2011.05.09. 18:52:54

@al kotmány aláiro álamfö:
Fogalmam sincs, csak azt látom, hogy az elmúlt 20 évben senki nem merte eltörölni ezt a kedvezményt, csak a dolgozókkal meg a diákokkal szívóztak, a nyugdíjasok mindig érintetlenek maradtak utazási kedvezmény ügyben.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.09. 18:54:49

@pbence: szüleidnek őszinte gratulációm! Igazi, XXI. századi tahót neveltek fel. Ők valóban nem fogják megérdemelni, hogy ingyen utazhassanak.

pbence 2011.05.09. 18:56:16

@al kotmány aláiro álamfö:
Köszönöm, személyeskedésbe nem megyek bele.
Én észérveket hoztam fel, te meg már másodszor faszozol meg sértegetsz. Ettől még nem lesz igazad, legfeljebb trollnak fognak nézni.
De felőlem csinálhatod.

Kopi3.14 2011.05.09. 20:30:36

@ropile: Mondtam ennek ellenkezőjét egy szóval is? Fuss neki még egyszer!

lurkó 2011.05.09. 21:03:08

@Kivlov: Hát ha neked az a munkád hogy össze szard a budit és retkezd a kocsikat akkor igen arról beszéltem. De mindegy hogy mi a munkád a lényegén amit irtam nem változtat.

lurkó 2011.05.09. 21:09:03

És leirom mégegyszer: A nyugdíjasok szelvény alapján egy évben 16 db 50% os és 2 db 90% os kedvezményt vehetnek igénybe!!! Ez jár a nyugdíjasnak! Aki történetesen elérte a 65 éves kort akkortól jár a dijmentes utazás! De ez nem nyugdijhoz kötött! Aki meg nem hajlandó ezt felfogni annak úgy kell!

záporjózsi 2011.05.10. 06:30:35

@fovarosi.blog.hu: Így van. Ha egy tervet a MÁV-nál elfogadnak, azt nem hajlandók módosítani, mert
- ha minden ilyet módosítanának, sosem lenne elfogadott terv
- ha mégis, akkor nem lenne két egyforma kocsi
- abból a 15-20 évből az effektív felújító munka max. 10 év, a többi aktatologatás.

@Adani: Valszeg van is olyan kapcsoló, hogy h nincs hálózati fesz, akkor vegye el a konnektorról a 230-at.

@pbence: A 65+ kedvezménynek alapvetően nincs értelme, mert ha a nyugellátásban részesülők kapnának egy magas kedvezményt egységesen, akkor átlátható és elszámolható lenne - azaz sok dolog kiderülne. Ezt pedig semelyik politikus nem akarja. Mellesleg ha ezzel foglalkozik a nép, addig nem kérdez mást.

Adani 2011.05.10. 08:07:08

@záporjózsi:

Szerintem se kell ingyen utazni 65+ felett, a regjegy annyival jobb, h mérhető hányna vannak és benyújtható a számla erről a MÁV részéről az államnak. Az meg, h nincsenek annyian. Hát elég sokan utaznak csak azért, mert ingyenes. Egynek van dolga pl. orvoshoz vagy piacra megy és még legalább 10-en kísérik el csak azért, mert ingyen van és lehet pletyózni közben. A helyi járatú buszok rendszeresen tele vannak 65 éven felüliekkel ott élnek társasági életet. Elég egy vidéki várost megnézni. Legalább azt meg kéne lépni ,h csúcsidőben ne járjon a kedvezmény, mindjárt csökkenne a zsúfoltság.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 08:10:50

@Adani: úgy két éve még elég sokat utazgattam határon innen. Én nem emlékszem, hogy olyan sok idős ember szívta volna el a magadfajták elől a levegőt. Sem buszon, sem vonaton.
De továbbra is tartom: az ilyenek szülei megérdemelnek minden rosszat, amit a tisztelt csemetéjük korosztályától megkapnak majd.
És remélem, hogy megkapják.

Adani 2011.05.10. 08:49:49

@al kotmány aláiro álamfö:

Meg tudnád indokolni azt,h miért is járna pusztán azért, mert 65 éves elmúlt valaki ingyen utazás? Miközben megszorítások vannak, mert nincs pénz semmire, a diákok kedvezményét is visszavették 67.5-ről 50%-ra a jegyárakat is emelni kellett többször is, de ez maradt. Miért? Mellesleg egyik környéki országban sincs ilyen, okkal. Nálunk meg az EU-s állampolgároknak is jár.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 09:00:20

@Adani: visszavették? Ez jó, én még 50%-os bérlettel jártam diákként...
Nem "jár", egy gesztus az idősek felé. Tudom, ezt a korosztályod már nem fogja fel. Már az is csoda, ha a tizen-huszonévesek átadják a helyüket az öregeknek. :(
Ha jól sejtem, a regisztrációs jegyek is csak azt bizonyították, hogy nem jelentene érdemi költségcsökkentést az sem, ha elvennék az öregektől ezt a kedvezményt.
Én munkanélküli vagyok elég régóta, mégsem zavar, hogy az öregektől nem kérnek pénzt az utazásért.
Sajnos azt kell mondjam, a mai huszonéves és fiatalabb korosztály többségéből egy tökéletesen antiszociális, önző csürhe lesz.
Ez jól látszik pl. ezen a témán is.

Adani 2011.05.10. 09:23:27

@al kotmány aláiro álamfö:

Ha jól emlékszem 2007-ben történt mindez, hirtelen több mint duplájára emelkedett akkor egy hazautazás ára a vonatjegy 550 ft körül volt előtte utána 1150 ft lett. A buszjegy 65 ft-ról 125 ft-ra emelkedett.

Nem jár, tehát nem adjuk. 90%-os jegyet pl. már elfogadhatónak tartanék.

Attól pedig, h valaki elmúlt 65 miért kéne előjogokat adni? A kor az nem érdem, hanem állapot.
Az ülőhelyemet pedig át szoktam adni az teljesen független ettől. De attól mert valaki megélt egy kort még nem jár neki automatice tisztelet. Ha kiérdemli megkapja, de sokszor pont az öregasszonyok viselkednek a legalpáribb módon. A buszhoz úgy rohan, h az olimpia rekordot is megjavíthatná 100-on de a buszon már hangosan dünnyög és nyög, h fáj a lába ülőhelyet neki ,de most rögtön, akkor is ha félig üres a busz. Ugyebár "ezek a mai fiatalok" szöveg is ismerős, de hát aki flegma és bunkó az tőlem nem kap tiszteletet akkor se ha idős, mint mondtam a kor állapot és nem érdem. Aki nem az annak természetesen kijár a tisztelet.

záporjózsi 2011.05.10. 09:32:54

@al kotmány aláiro álamfö: A regisztrációs jegyek jól mutatják a témához való hozzáállást. Vannak, akik igenis meg akarják számolni az ingyenes utazásokat, csak éppen annyit nem lehet elérni, hogy az utasok mindegyike 5-10%-ot fizessen. Ehelyett a regjegy az utasnak ingyen van, a szolgáltatónak meg sok pénzébe, amit persze mindenki a közösből fizet. Nem volt még olyan nyugdíjas, akinek ha azt mondtam, hogy 5-10%-ot kell fizetnie, akkor kardjába dőlt volna. Ellenben nincs az a vád, hogy jegy nélkül utazik, nem fizet, stb. Legalább is helyköziben. A helyi összetettebb, ott csak az elektronikus jegy tudja elegendően meggyorsítani a népszámlálást és az ellenőrzést.
Mondhatnám, hogy aki azon a párton van, hogy egy jelképes (a jegykiállítás költségére mondtak annak idején valami 50 Ft-ot, mint közvetlen költséget!!!) összeget nem szabad az utazásért elkérni, az antiszociális, gazdaságilag alulművelt, a zavarosban érdekelt, önző csürhe. De nem mondom. Fogalmazzunk úgy, hogy a folyamatokat nem megfelelő mélységig látja.

@Adani: Az 50% sokáig volt, amellett volt egy jóval magasabb a lakóhely és az iskola közötti kedvezmény. Aztán valakinek feltűnt, hogy sokan úgy váltanak lakóhelyet vagy iskolát, ahogy fizikailag lehetetlen. Erre lett a 67,5% egységesen. Most ez megváltozott, van bérletkedvezmény és jegykedvezmény.

záporjózsi 2011.05.10. 09:34:15

@Adani: "90%-os jegyet pl. már elfogadhatónak tartanék. "
Jééé, Te sem szívatni akarsz?! Hogy lehet ez?!

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 09:35:55

@Adani: hagyjuk. Tipikus példánya vagy a fentebb vázolt, XXI. századi huszonévesnek. (ha egyáltalán vagy annyi)
Titeket így neveltek. Például fogalmad sincs, mi a különbség előjog és gesztus között.
Manapság egyébként érdemnek is tekinthető, ha valaki túléli a 65. születésnapját. Az ifjúság csak állapot. Öregnek lenni, már-már érdem.
Egyébként még hazudsz is. Lásd "át szoktam adni" vs. "... buszhoz úgy rohan ...". Csak a tahóságod próbálod mentegetni, de nem megy.

Ugyan még nagyon messze vagyok a nyugdíjas kortól, de úgy egy hónapja nyűglődök a derekam miatt. Adott esetben, meg tudom erőltetni magam, hogy fussak a busz után, de nagyon szar dolog így álldogálni a zötykölődő járműveken. Képzeld el ugyanezt, csak húsz-harminc-negyven évnyi plusz teherrel! Nem megy? Nem csodálom. Az én korosztályomat is szidták az öregek, hogy "bezzeg az én időmben", de ilyen fokú tahóságot, amit tőletek tapasztalok a való életben és a fórumokon... ilyet max. a legbunkóbbak engedtek meg maguknak, nem ez volt a természetes.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 09:41:06

@záporjózsi: "nem volt még olyan nyugdíjas".
Persze, mert nem létszükséglet az utazás, max. otthon marad. Rólad feltételeztem, érted, hogy miről beszélek. Tévedtem.

A reg.jegy, ha jól tudom, nem egy végleges állapotnak lett kitalálva, pusztán fel akarták mérni vele, hogy hányan veszik igénybe az ingyenes utazási lehetőséget. És ha jól tudom, részben azért lett leállítva, mert az előző kormány alatt találták ki (javíts ki, ha tévedek), részben meg azért is, mert kiderült, hogy elég kevesen utaznak így.

Dilettantizmus legmagasabb foka = blog.hu rendszer 2011.05.10. 10:30:07

modoros.blog.hu/2011/05/09/olvasoi_rovat_a_nyugdijasgyulolo - utálom ezt a blogot, mint a szart, csak akkor tévedek oda, ha címlapon virít, de kivételesen ajánlom figyelmetekbe.

---------------
És természetesen kurvaanyját annak a sok tehetségtelen, baromarcúnak, akik ezt a blog.hu nevű fosadékot összerakták és üzemeltetik!

vanek ur 2011.05.10. 10:30:37

@al kotmány aláiro álamfö: Először is a regisztrációs jegy él és virul még most is.
Másodszor is nem igaz, hogy kevesen utaznak így. www.fogyasztok.hu/cikk/20110203/regisztracios-jegy---tizmillioan-utaznak-ingyen
Érdemes a Kőrös Volán igazgatójának a nyilatkozatát külön is beidézni ide:
"A bevezetés utáni első hónapokban már látszódott, aztán a pontos adatok ismeretében beigazolódott, hogy háromszor annyian utaznak ingyenesen társaságunk járatain, mint amennyit feltételeztünk. Az állami árkiegészítést is a korábban becsült szám alapján kapjuk, melynek összege tavaly sem változott."
A helyzet valószínűleg a többi közlekedési társaságnál is ugyanez.
Egyébként nagyszüleim ahhoz voltak szokva, hogy mindenért fizetni kell, ingyenebéd nincs, ezért őket kifejezetten zavarja az ingyen utazás.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 10:53:09

@vanek ur: ??? pár hónapja azt mondták, hogy felszámol(j/t)ák, mert felesleges pénzkidobás. Mégis megtartották?

Na mind1, ezen nem veszünk össze. A volán igazgatójának meg kb. annyira tudok hinni e téren, mint egy politikusnak. De tökmindegy, én továbbra is azt mondom, hogy amennyi 65 feletti ember utazgat ingyenesen, az nem növeli számottevően a tömegközlekedés terheit. Ha mind otthonmaradnának, a járatsűrűség akkor sem változhatna, nem lennének érezhetően kevésbé zsúfoltak a járművek.

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 10:54:30

@vanek ur: lehet, hogy erre emlékeztem?
"Bár a kormányváltás előtt még ésszerűtlenségre hivatkozva eltörölte volna a Fidesz, a Világgazdaság szerint a fejlesztési minisztérium egyetért a regisztrációs jegy eredeti céljaival. A jegytípust azonban átalakítanák, a regisztrációs jegyből nyert adatokat is felhasználó jogszabály előkészítés alatt áll."
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110121-tavasszal-atalakulhat-a-regisztracios-jegy.html

záporjózsi 2011.05.10. 11:57:51

@al kotmány aláiro álamfö: Tökéletesen értelek. Te érzelmi alapokon közelítesz meg egy kérdést, ahol nincs helye érzelemnek. Viszont ezzel a hozzáállással támogatod az átláthatatlan és pazarló "gazdálkodást". Szabad. Sőt, 20 éve mindenki ilyen alapon megy el szavazni, így nincs, aki a döntéshozókat szembesítse a számokkal. A döntéshozók pedig dalolva elégítik ki a választók igényeit.

@vanek ur: Vannak olyanok, akik elég idősek már ehhez. ;)

Velvetesek! Kurvaanyátokat! 2011.05.10. 12:34:57

@záporjózsi: nem. Én _emberi_ alapon közelíem azt a kérdést, amit te és a hozzád hasonlók pusztán számokban.
Nekem az ember, az ember. Neked egy szám, ami ha már nem fizet, akkor rontja a statisztikádat.

---------------
A blog.hu-s csürhe meg elmehet a kurvaanyjába, ha nem képest egy normálisan működő rendszert összerakni és üzemeltetni.

vanek ur 2011.05.10. 12:47:17

@al kotmány aláiro álamfö:
A regisztrációs jegy arról szól, hogy 2010 előtt becsültek egy számot, hányan utaznak ingyen, és az alapján kaptak térítést a vállalatok, a regisztrációs jeggyel viszont mérhetővé - és ezáltal elszámolhatóvá - válik az a teljesítmény, amit az ingyen utazók elszállítása jelent.

Még néhány link arról, hogy 2-3-szoros a mért eredmény ahhoz képest, mint amiről korábban a becslések szóltak:
vastagbor.blog.hu/2011/02/19/nincs_ingyenebed_csak_ingyenutazas
vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/ingyenes-utazas-de-meddig-338774

"De tökmindegy, én továbbra is azt mondom, hogy amennyi 65 feletti ember utazgat ingyenesen, az nem növeli számottevően a tömegközlekedés terheit."
Ezen az alapon utazzon mindenki ingyen, hiszen ez nem növeli számottevően a tömegközlekedés terheit. A busz/vonat mindenképp megy, ha vannak rajta, ha nem, nem igaz?

És még valami, amit már többször is beírtam regisztrációs jegy témában: Nagy Bandó Andrásnak volt egy száma, címe: Levél Németh Miklóshoz. Akkor íródott, amikor bevezették (akkor még csak)a 70 év felettiek ingyenes utazását. Két mondatot idéznék belőle, de az egész számot leírva és meghallgatható formában is pillanatok alatt kiadja a google.
"Tudod, Miklós fiam, jó ez az ingyenes utaztatás, de talán jobb lenne, ha a nyugdíj mellé kaphatnék havonta egy vonatjegy árát, mondjuk Hegyeshalom és Záhony közt retúr!...
Így akkor nemcsak csirkenyakra, de akár farhátra is futná a pénzemből! ..."

fidesz = házmesterek pártja 2011.05.10. 13:42:55

@vanek ur:
"Ezen az alapon utazzon mindenki ingyen, hiszen ez nem növeli számottevően a tömegközlekedés terheit. "

Tipikus maszatolás. Mondhatni, SI faktor.
Mondjuk egy buszon utazik járatonként egy-két, ne adj isten három-négy, a jelenlegi szabályok szerint ingyenesen utazó nyugdíjas. (messze nincs ennyi)
Mekkora kimutatható költségcsökkenést okozna, ha ők nem lennének ott? Semmit. Mert annak a nyomorult busznak akkor is mennie kell, ha nincs utas.

Mindegy. Nem fárasztom magam veletek.

Ti számokként kezelitek a nyugdíjasokat, akik viszik a ti adóforintjaitokat. Nekem továbbra is emberek maradnak.
Remélem, a szüleitek is hasonló szintű támogatást várhatnak majdan tőletek, tudják meg, mit neveltek gyerek helyett!

lurkó 2011.05.10. 15:54:55

@al kotmány aláiro álamfö: Jó egy igazgatónak ne higgy de nekem mint jegyvizsgálónak légyszi hidd el nagyon sokan veszik igénybe és sajnos sokan jogtalanul ezt a kedvezményt. És hidd el nagyon megalázó egy 62-63 éves emberrel szócsatázni arról hogy ez neki miért nem jár miközben a vele utazó "mariskának" meg igen. Valóban az volt a szándék hogy bebizonyitsák kevesen veszik igénybe ezt a kedvezményt de a bevezetés után jött a pofára esés hogy fele anyit fizetett az állam mint kellett volna ezért szeretnék a regjegyet megszüntetni mert igy kimutatható a valós érték és a vele okozott veszteség is.

lurkó 2011.05.10. 16:04:37

Légyszi ne hagyjátok hogy a k.anyázós hozzászólások megjelenjenek ezen a blogon mert az a szinvonal esését jelentené! Köszi!

pbence 2011.05.10. 17:56:26

@al kotmány aláiro álamfö:
Már megint előadod itt a szent embert, aki jól kioszt mindenkit, hogy ki kit hogyan nevelt, és ki mit érdemel, mert csak ő a tökéletes.
Hidd el, hogy ez baromira nem érdekel senkit, csak egyre ellenszenvesebb leszel, ahogy erkölcsileg mások fölé helyezed magad immár minden kommentedben, közben pedig egyáltalán nincs mire alapoznod ezt.
És légy szíves, többet ne vedd már a szádra mások szülőjét, csak mert nem ért egyet a demagóg véleményeddel.
Ha pedig továbbra sem megy magadban tartanod a mai társadalomról alkotott véleményedet (aminek baromira nincs köze a vasúti témához), akkor szerintem csinálj magadnak egy blogot, és ott írd ki magadból.

vanek ur 2011.05.10. 20:30:04

@al kotmány aláiro álamfö:
"Mekkora kimutatható költségcsökkenést okozna, ha ők nem lennének ott? Semmit. Mert annak a nyomorult busznak akkor is mennie kell, ha nincs utas. "

Mekkora költségkülönbség van egy üresen és egy tele közlekedő busz között? Mondhatni elhanyagolható. Tehát miért is ne utazhatna mindenki ingyen? (Csak a te gondolatmeneted követve...)

"Nekem továbbra is emberek maradnak."

Lehet, de mint ahogy korábban megjegyeztem, ingyenebéd nincs. _Valakinek_ fizetnie kell. Fizetnie kell azért a buszért, s gázolajért, a sofőr béréréért, a gumiért, a szervizelésért, az útért(!)... Ugyanez megvan a vasútnál is. Aki megveszi a teljes árú jegyet, az ezeknek a költségeknek kb. 20%-át fizeti meg a jegyárban, a többi állami támogatás, a te, az én, a mindannyiunk adójából. Ugyanebből fizeti az állam a kedvezményes jegyekből a kedvezményt, és az ingyen utazók után is. Az adókból.

A 65 év felettiek ingyen utaztatásáért az állam eleve a felét-harmadát adja oda a közlekedési cégeknek, mint amennyi a tényleges utazások után járna. A teljes összeg éves szinten több tízmilliárd forintra rúg.

Most jön a sokmilliárdos kérdés: Vajon tényleg ez a legjobb módja az idősek támogatásának? Akik közül egyébként sokan egy munkával eltöltött élet után havi 60-70 ezer forintból próbálnak meg kijönni. Nem lenne jobb ezt a pénzt inkább olyasmire költeni, amivel tényleg javulna az életminőségük? Csak ha már emberként szeretnénk kezelni az időseket...

záporjózsi 2011.05.10. 21:37:40

@Velvetesek! Kurvaanyátokat!: "Én _emberi_ alapon közelíem azt a kérdést, amit te és a hozzád hasonlók pusztán számokban."
Ez lényeges különbség. A költségvetésnél nem az emberi alap számít, hanem a számok.

Kéne lassan egy nagy láda, ahol ilyenkor rögtön be lehet dobatni a választójogot...

záporjózsi 2011.05.10. 21:39:49

@vanek ur: A 60-70 ezresek még szinte a szerencsések, van sokkal lejjebb is. Nem mintha 60-70 ezerből meg lehetne élni tisztességesen.

Adani 2011.05.10. 21:45:09

@záporjózsi:

Abból azért már talán meg lehet. Hiszen sokan munkabérből kénytelenek ennyiből élni kb. És ugye egy dolgoz 25-30 évesnek valószínűleg ebből fizetnie kell a bérletet (havi 10 ezer), törlesztőrészletet pl. a lakásra, amit egy nyugdíjasnak már nem kell. A vidékiek amúgy jobb helyzetbe vannak, kertes házban ugye lehet, a kertbe termelni zöldséget, akár tyúkokat is tarthat meg valami más haszonállatot, ha van kandallója vagy vegyes tüzelésű kazánja még a rezsin is spórolhat. Ugye a gáz sokba kerül, de fával kiváltható.

záporjózsi 2011.05.10. 21:49:44

@Adani: Lehet azon vitatkozni, hogy hol kezdődik az éhhalál, de gondolom egyértelmű, hogy a 60-70 ezres havi pénz sosem nagy. Ha gyógyszerre kell akkor sem, ha bérletre meg gyerekre kell, akkor sem. A "borítékon kívüli juttatások" még mindig a régi rendszer maradványai. Az akkor logikus és rendszerszintű volt. Most nem az. Bontandó.

Adani 2011.05.10. 21:56:50

@záporjózsi:

Valóban nem sok.

De vajon azoknak mennyi lesz, akik úgy dolgoznak ,h nincsenek bejelentve, vagy csak minimálbérre azoknak mennyi lesz? Sokszor nincs is sok választásuk, vagy elfogadják vagy mehetnek ahová akarnak.

lurkó 2011.05.11. 15:41:48

Hú jól elkanyarodtunk az eredeti témától. Mindenesetre tényleg jó a BB de sajnálom hogy sokan visszaélnek vele jellemzően Érdiek elfelejtenek kiegészítő bérletet/jegyet venni. Vagy gyorsvonaton ami meg sem áll Érd-Felső és Kelenföld között is csak felmutatják és teszik is el mint aki jól végezte a dolgát.

Adani 2011.05.11. 15:55:01

@lurkó:

Visszaélés meg bliccelés anélkül is van. A 2-es vonalon pl. hiszen ideális terep erre. Sűrű megállóközök, alig van olyan hely, ahol van jegykiadás, a vonatok dugig vannak, a kaller nem tud végigjárni percenként, mindkét fél részéről ideális a terep a mutyizásra. Az utasnál az,h behazudja a legutolsó elhagyott állomást mint felszállási helyet és onnan kér jegyet, a kaller részéről meg a féláron zsebbe a jegy ára és kellemes utazást megoldáshoz.

De ugyanez az elfelejtek kiegészítőt venni megvolt pl. a Gödöllői HÉV-en is Kistarcsa kórháznál, mint úticélnál, ott már megoldották egyszerűen kitolták addig az érvényességi határt. De a csömörin még mindig az van, h Csömörre kieg jegy kell alig +1 km-ért, persze,h nem sokan veszik meg önként.

pbence 2011.05.11. 22:39:04

@lurkó:
Na igen, a gyorsvonaton vannak "jópofa" emberek. Pár hónapja valaki halál nyugodtan felmutatta a BB-t a pécsi gyorson, Kelenföldet elhagyva.
JV: Kiegészítő?
Utas: Csak Nagytétény-Érdligetig megyek.
JV: De ez gyorsvonat, ott nem áll meg.
Utas (még ő volt felháborodva): De hát a hangos azt mondta, hogy megáll. Akkor hol tudok leszállni?
JV: Érd felsőn.
Utas: Az jó.
Aztán a JV hagyta a francba, nem kért tőle semmit. Én el is hittem egy pillanatig, hogy igazat mond, de miután a JV elment, valami olyasmin kezdtek röhögni az utastársával, hogy "még szerencse, hogy mindig más kaller van".

záporjózsi 2011.05.12. 06:18:11

@Adani: Igazad van - viszont ez nem a jegyárak kérdése. Végre addig el kellene jutni, hogy a jegyár a fizetéstől ne függjön. Persze a gázár, a villanyár, a vízár se.
A határ környékén mindig vannak gondok, ezért kellene a rendszert alapjaiban átalakítani. Mindenkinek jobb lenne...

Adani 2011.05.12. 08:24:20

@pbence:

Egyik volt kollégám is így járt egyszer, elnézte és gyorsvonatra szállt, az meg nem áll meg Ferihegy után Ceglédig ő meg Vecsésig ment volna. Mikor ezt közölte vele a kaller kompromisszumos megoldást lett, h 2000 ft-ot ad neki és meghúzza a vészféket. Még így is jobban járt mintha Ceglédig el kell mennie majd vissza.

Még régebben úgy kb. 3-4 éve meg Szegedre mentem volna, de úgy volt,h Vásárhelynél leszállok ottani ismerősökkel találkozni és majd utána megyünk Szegedre. Bealudtam Vásárhely után viszont a kaller felébresztett, még épp időben Népkerten le tudtam szállni, csak hát ugye mire visszagyalogoltam a síneken Vásárhelyre már alig maradt idő bármire is a következő vonatig.