MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az ügyfélszolgálat válaszolt

2011. május 04. - Vittore.

Pont tegnap írtam, hogy nem küldöm el a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatának a blogra érkező olvasói leveleket, erre ma jött a válaszuk egy korábbi levélre. 

A múltkori levélben éppen Orsi elmélkedett azon, vajon miért is nem lehet a vonatokon bankkártyával jegyet venni? Hódi Richárd, az Üfsz. szakértője válaszolt. A választ örömmel vettem, hiszen fontos egy magára valamit is adó vállalatnak, hogy kezelje az ügyfélpanaszokat, felvetéseket. Én meg azért viszem ezt a blogot, hogy a MÁV mindig jobb és jobb legyen...

Hát íme, itt a hivatalos válaszlevél:

Tisztelt * Viktor!

Köszönjük, hogy a járataink fedélzetén történő bankkártyás fizetéssel kapcsolatos javaslatot megküldte részünkre. A felvetett kérdéssel kapcsolatosan Társaságunk álláspontjáról a következőkben tájékoztatjuk:  

Előjáróban szeretnénk jelezni, hogy a bankkártyás fedélzeti fizetés lehetősége a partner közlekedési Társaságok esetén sem megoldott még, így sem a BKV, így sem a HÉV, sem a VOLÁN járatokon nem lehetséges az jellegű szolgáltatás igénybevétele.Mindazonáltal a MÁV-START Zrt. természetesen törekszik szolgáltatásainak folyamatos fejlesztésére, így a bankkártyás fizetés lehetőségének a vonatok fedélzetére történő kiterjesztésére is szerepel fejlesztési céljaink között. Jelenleg zajlik jegyértékesítési rendszerünk megújítási programjának előkészítése, mely az állomási jegyértékesítés korszerűsítése mellett, középtávon a fedélzeti jegykiadó rendszereink fejlesztését is megcélozza. Ennek keretében nyílik majd lehetőség olyan adatátviteli rendszerek és kapcsolatok létrehozására, melyek lehetővé teszik majd a fedélzeti bankkártyás fizetést is.

Ugyanakkor jelezni szeretnénk, hogy ez olyan magas költségigényű beruházás, melynek megvalósulását Társaságunk jövőbeni gazdasági lehetőségei nagyban befolyásolják.

Itt szeretnénk megjegyezni, hogy bankkártyás fizetés alternatív fizetési szolgáltatás, melynek hiánya, esetleg pillanatnyi működésképtelensége nem teszi semmissé utasaink azon Üzletszabályzatban meghatározott kötelezettségét, hogy az utazás megkezdésekor érvényes menetjeggyel szükséges rendelkezniük, amennyiben a felszállási állomáson a menetjegy megváltásának lehetősége biztosított.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Társaságunkkal kapcsolatosan megjelenő híreket, véleményeket természetesen folyamatosan nyomon követjük, így az Önök blogján megjelenő tartalmakat is figyelemmel kísérjük, melyeket igyekszünk hasznosítani, utasaink észrevételeit a vállalati működés során figyelembe vesszük

Ugyanakkor jelezzük, hogy Társaságunk az Ügyfélszolgálatán keresztül utasaitól közvetlenül beérkező panaszok megválaszolására törekszik, a blogjukon megjelenő tartalmak kommentálása megítélésünk szerint az ott megjelenő és a tartalmat elérő magánszemélyek véleménynyilvánítási lehetősége.

A fentiek alapján tisztelettel kérjük, hogy a bejegyzéseket tevő utasokat tájékoztassák, hogy amennyiben észrevételeikre választ, panaszaikra megoldást várnak, úgy közvetlenül forduljanak Társaságunkhoz. Természetesen, ebben az esetben is lehetőségük nyílik arra, hogy utasaink döntése nyomán a válaszlevelünket Önök is leközöljék.

Megkeresését, támogató segítségé ezúton is köszönjük.

Itt szeretnénk figyelmébe ajánlani hírlevél szolgáltatásunkat, amelynek segítségével elektronikus levél formájában személyre szabott információkat kaphat legújabb akcióinkról, menetrendi módosításainkról. Hírlevél szolgáltatásunkat a következő hivatkozásra kattintva érheti el: http://hirlevel.mav-start.hu/.

Üdvözlettel:

Hódi Richárd

ügyfélszolgálati szakértő

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr932877942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.05.04. 21:37:15

Nagyon jó, de vajon érdemben mikor fognak a március 11é írt levelemre válaszolni? Eddig csak sablonválasz jött.

Vittore. 2011.05.04. 22:14:36

@Adani: Na de Dani, ez VIP, te meg khmmm :):):)

(Amúgy valamit csináltál? Nem jelent meg a kommented, előbb ki kellett moderálnom az adminban, majd újra beengedni, így lett látható...)

Adani 2011.05.04. 22:23:14

@Vittore.:

Nem tudok róla, bárm,it csináltam volna.

Na igen IP. Egyébként még a régi MÁV blogra történeted is megírtam.
Március 15 előtti hosszú hétvégére utaztam haza a Maros IC-vel a 120-as vonalon és a MÁ képes volt egy első és két másodosztályú kocsival kiadni azt a vonatot. Plafonon lógtak az utasok, mert persze hosszú hétvégén a szokásosnál is jóval több utas van. Csak az első kocsiba volt hely a budinál. Két és fél órát állni a retyó mellett nem kellemes Ráadásul már 2 órával előbb se adtak ki IC pótjegyet rá így még ezeken túl leettek +500ft-al is. A kaller mondta amúgy ,h máskor is ennyi kocsi van csak és akkor is kevés panaszt kell írni hátha változik valami. Megtettem, válasz nuku. Arra godolni merek, h mondjuk Szolnokon felteének rá még pár kocsit. Ugyanmár az már túl utasbarát lenne.

Okos mackó 2011.05.05. 09:12:09

Egészen korrekt válasz. Lusta ember vagyok, de valahogy volt kedvem végigolvasni :)

A hírlevélre megpróbáltam feliratkozni, mert nem egyszer volt, hogy egy pillanatra elutaztam valahova, de vissza nem mehettem, mert felszedték a síneket...
Ám szembetaláltam magam egy adatkezelési hibával:D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.05. 10:00:35

Majd ha lesz WiFi a vonatokon, akkor lesz bakkártyás fizetés is. :)

Én egyelőre annak örülnék, ha a Nyugati Pu. - Kőbánya Alsó reláción nem késne a vonat 10 percet. Már persze ez a jobbik eset. A múltkori felső vezeték szakadáskor Elvira azt mondta, hogy nincs késés. Miközben 20 percet vártam az állomáson. Tegnap meg azt mondta Elvira, hogy pontos a vonat. Futok, elérem, ... nem az volt. :(

gozos 2011.05.05. 15:44:50

Vajon a MÁV-Start beszélőviszonyban van a német vasúttal?

Esetleg velük összefogva olcsóbban juthatna bankkártyás modern berendezésekhez, mintha hazai tendert íratna ki.

Másrészt példát lehetne venni az ottani munkamorálról, tisztaságról, stb. Azaz miért büszkék ott a vasútra.

Meglepett magyar szemmel nézve, hogy az ICE WC-it egy út alatt kétszer felmossák (menet közben!), az előtéri hulladékgyűjtőt pedig menet közben ürítik, majd a következő állomáson leszáll a takarító a szemetes zsákkal, majd kis pihenés után száll fel a következő megálló vonatra takarítani menet közben.

Ezek apróságnak tűnnek, de amikor két felnőttnek már drágább vonattal A-ból B-be jutnia, akkor azért a koszos WC és az unott jegyvágó nem igazán jó üzleti fogás.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.05. 16:38:55

@gozos: Bocs, de tudnál egy összehasonlító árat mondani, mondjuk egy 300 km-es IC relációra? MÁV vs DB. ;)

mildi 2011.05.05. 17:47:05

"Előjáróban szeretnénk jelezni, hogy a bankkártyás fedélzeti fizetés lehetősége a partner közlekedési Társaságok esetén sem megoldott még, így sem a BKV, így sem a HÉV, sem a VOLÁN járatokon nem lehetséges az jellegű szolgáltatás "
blabla. nem ez volt a kérdés.

korrekt válasz. mégis, mit válaszolhatott volna szerencsétlen, hogy sci-fi (ha nem fantasy) maga az ötlet is? :)

hcpetrov 2011.05.05. 19:08:20

@TrueY: WiFi már van a vonatokon, igaz a GYSEV-nél.

A legtöbb GYSEV-es kocsiban rá lehet kapcsolódni a vezeték nélküli netre!

gozos 2011.05.05. 20:40:10

@TrueY: Itthon a 30 napos 70 km-es gyorsvonati bérlet 49 000 Ft, németeknél 219,30 EUR (58.000 Ft).

Adani 2011.05.05. 20:45:29

@gozos:

Tegyük hozzá ott a bérek is magasabbak. 49.000 ft-ért itthon meddig is dolgozunk? Egy német meg mennyit dolgozik 220 euróért?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.05. 20:49:06

Maszatol és mentegetőzik.

"Előjáróban szeretnénk jelezni, hogy a bankkártyás fedélzeti fizetés lehetősége a partner közlekedési Társaságok esetén sem megoldott még, így sem a BKV, így sem a HÉV, sem a VOLÁN járatokon nem lehetséges az jellegű szolgáltatás "
Ez a rész tetszett a legjobban. A szomszédban Ilonka néni már 93 éves, és bizony sokszor maga alá piszkít, noha szellemileg még egész jó állapotú, sőt, még járni is tud.
Ugye nam baj, ha nem a MÁV-os szemléletet teszem magamévá, és ennek ellenére szobatisztaságra nevelem a gyerekeimet, sőt még a kiskutyámat is?

vanek ur 2011.05.05. 22:25:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azt a mondatot valóban nem kellett volna. A lényeg ugyanis a következő 2 mondat:
"Ennek keretében nyílik majd lehetőség olyan adatátviteli rendszerek és kapcsolatok létrehozására, melyek lehetővé teszik majd a fedélzeti bankkártyás fizetést is.
Ugyanakkor jelezni szeretnénk, hogy ez olyan magas költségigényű beruházás, melynek megvalósulását Társaságunk jövőbeni gazdasági lehetőségei nagyban befolyásolják."
Vagyis: fejleszteni kell hozzá, ami sok pénzbe kerül. Márpedig az utóbbi 10-15 évben fejlesztésre nem sokat költött a MÁV, azt is hitelből, ami így rögtön 20-30%-ot drágított az egész bolton.

@gozos: "Vajon a MÁV-Start beszélőviszonyban van a német vasúttal?
Esetleg velük összefogva olcsóbban juthatna bankkártyás modern berendezésekhez, mintha hazai tendert íratna ki."
Mivel a beruházás a milliárdos nagyságrendet közelíti, EU-s tendert kell kiírni. Ettől nem lesz olcsóbb, viszont sokkal lassabb lesz az eljárás. Azt viszont nem lehet eljátszani, hogy "betársulnak" a németekhez, már csak azért sem, mert a németeknek már van ilyen gépük, tehát eszük ágában sincs venni újabbakat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.05. 22:47:29

@vanek ur:
Mennyivel jobb lenne olvasni mondjuk egy Volán társaság válaszát, hogy 'sajnos mi még nem tudtuk járatainkon a kártyás fizetést megoldani, biztosíthatom, hogy partnerünk, a MÁV példáját, ahol már lehet kártyával fizetni, igyekszünk haladéktalanul követni.'

Szemléletváltás! Kedves MÁV!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.06. 09:45:25

@hcpetrov: A MÁV-on is, csak használhatod a saját 3G-det és perkálhatsz a TéTeVo-nek. :) A GYESEV az ugye nem (egészen) magyar? :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.06. 09:47:41

@gozos: Kösz! Akkor ez a feltételezés nem nyert. Biztos az adókból jut több... Ami viszont tuti nagyobb arrafelé.

Egyébként egy frappáns átkötéssel nem lehetne ezt közmunkában csinálni? Mondjuk ez csak olyan településen lenne megoldás, ahol megáll a vonat. :)

Adani 2011.05.06. 09:57:07

@TrueY:

A saját 3G megy, de nem mindig, de erről nem a MÁV tehet, hanem a szolgáltatók, elvileg ugye mindenhol van térerő, de gyakorlatban nem így van. Van mikor az Edge se megy nemhogy a 3G Szajol és Szolnok között a T-nél a Tisza híd és az állomás között van egy fehér folt, ahol még telefonálni se lehet. Valahol Újszász-Nagykáta között is van. De mindkét helyen csak kb. 1 percig tart a dolog, utána rögtön full térerőre áll.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.06. 10:12:20

@Adani: Ok! Igaz, de azért nem jellemező (egyelőre), hogy streame-elnél. Kis adásszünet nem csak a földhöz. :)

Minden esetre jól esne egy WiFi a vonatra.

Adani 2011.05.06. 11:01:43

@TrueY:

Tényleg nem pláne 100 megás csomaggal. De akinek korlátlanja van az hallgathat pl. online rádiót.
A wifit én is tudnám díjazni, ha már konnektorok vannak az IC-n és szerencsés esetben működnek is.

Az zavaró néha, h éppen telefonálsz és a vakfoltra érve a vonal megszakad, ha ilyen van pl. hazafele megyek és otthonról hívnak, ha megszakad és kb. 1 perc múlva hívom őket újra akkor már tudják, h Szajolon vagy.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.06. 11:14:48

@Adani: Akkor ez nem is bug, ez fícsör! :)

ZBR 2011.05.07. 20:12:19

@Adani:
"Arra godolni merek, h mondjuk Szolnokon felteének rá még pár kocsit. Ugyanmár az már túl utasbarát lenne. "

hápersze, halmokban állnak a kocsik, csak arra várva, hogy mikor dobhatják rá őket pluszba a vonatra. Ostoba vagy.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 09:23:53

@ZBR: Igazad van! Egyébként meg a menetrendet percre pontosan kellene tartani és akkor nem kell feleslegesen tartogatni a vagonokat.

Én Hollandiában láttam, hogy az állomásra "A" peronra ÉS(!) a "B" peronra bejönnek a vonatok, az utasok átszállnak és mennek tovább. Nálunk egy 17 perces úton tud a vonat 20 percet késni! :( Ha meg leesik 3 cm hó, akkor órákat.

Adani 2011.05.09. 10:26:10

@TrueY:

Cegléden még mikor bejött az ütemes menetrend akkor így ment, ha épp nem volt semmi gond akkor működött is. Befutott az öszvér vonat Szeged felől, vagy a gyors Szolnok felől, megállt a 4-5 vágányok egyikén mellé befutott nem sokkal utána a Szeged felé vagy Bp felé menő vonat, közös peronon átszállás és mindegyik megy a szélrózsa minden irányába. Lakiteleken is azóta van négyes kereszt, egyszerre futnak be minden irányból és átszállás után mennek a dolgukra. Kecskemét, Kiskunfélegyháza, Kunszent, Szolnok, minden irányban van vonat.

Mellesleg Szolnokon akár még lehet is tartalék kocsi, hiszen van rendezőpályaudvar, vasúti csomópont is. Sokszor látni pl. kirohanós mezőtúri személyt, amin két kocsi van holott egy is bőven elég annak a pár utasnak (főleg estefelé). Ha pl. egy vonat heringjáratként indul a Keletiből akkor a kaller megtehetné ,h odaszól mobilon Szolnokra, h próbáljanak még pár kocsit keríteni, mert kéne, addig úgyse áll meg sehol, van majdnem másfél óra mire odaér, addig akár össze is lehet szedni párat, és mire odaér a vonat már ott a tolatócsapat is, rátolják a kocsikat összekapcs fékpróba és mehet is. Pár perc késés lesz, de tömegnyomor nem. Nem ördögtől való dolog ez, hiszen pl. Szentesen már volt rá példa, megoldották, igaz ott Bzmot volt és +1 pótkocsit csaptak hozzá a vonathoz, mire odaért ott várta a vágányon, előrehúzott váltó állít, visszatolat kocsit felvesz megy tovább. Sőt asszem a 11-esen is megcsinálták már, mert a vártnál többen jöttek

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 15:49:57

@Adani: A lényeget leírtad: "akkor így ment, ha épp nem volt semmi gond". Ennek valószínűsége erősen közelít a nullához! Felsővezeték szakadás, váltó befagyás, alvó bakter...

Adani 2011.05.09. 16:11:53

@TrueY:

Ott általában nem voltak nagy gondok, 1-2 perc késés előfordult és csak párszor volt olyan, h a csatlakozás ennyit nem várt, mert úgy gondolták szép a ceglédi állomás átépítés alatt még egy óráig gyönyörködhetünk benne. Felemelő dolog gyökkettővel araszolni be Ceglédre közben a szemközti vágányon látni, h megy el a szolnoki csatlakozás. Szidta is ilyenkor mindenki a MÁV-ot rendesen. Hát még mikor beért a vonat és AZONNAL menesztették a csatlakozást, ajtó nyílik másik vonalon ajtó záródik és elindul kifelé. Hogy ott mit kapott a palacsintasütős forgalmász, sztem egy hétig csuklottak a felmenői. :)

Nagyobb késések akkor voltak mikor tényleg extrém dolog történt, madzagszakadás, vihar, öngyilkost vagy mazsola autóst fogott a vonat.