MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Dávid elcseszett IC útja

2011. május 02. - Vittore.

Dávid hazafelé IC-vel utazott, amikor elromlott a vonat. Átrakták őket egy másik vonatra, amin persze tömegnyomor lett. Dávidnak ezután jött csak a fekete leves, hiszen neki is ki kellett töltenie azt a nyomtatványt, amivel visszakaphatja a helyjegye árát. A történetet egy-az-egyben átvettem Dávidtól, aki megkért, hogy a blogjára azért dobjak egy linket. Hát íme:

Pest-Gödöllő: 1 óra

Megjártam Pestet valamelyik nap vonattal (az biztos, hogy többet nem). Odafelé semmi különösebb gond nem volt, fejtettem a rejtvényeket elmebeteg módon és egész gyorsan elrepült az a ~2 óra. Pest az elmúlt 1-2 hét alatt se változott semmit, leszámítva, hogy a Keletiben és környékén még több a hajléktalan. Kijöttemkor épp két roma úriembert igazoltattak a rend őrei, nem irigylem a munkájukat. Hétvége örömére jó nagy tömeg is volt, alig jutottam el a metróig. A kallereket természetesen most sem zavarta különösebben, hogy mutatok-e nekik bármit, kedélyesen ették a tökmagot. A Déliben épphogy elértem a vonatot, egy csaj mögöttem már hiába nyomkodta a gombot – őszintén sajnálom, remélem olvas.


Visszafelé örültem, hogy minden vonatot-metrót elértem, annak már kevésbé, hogy a következő vonatra lófasz volt, nem jegy. Jártam egy kört (közben egy srác odajött, hogy alkoholra gyűjt – eddig ő volt a legjobb kéregető, egyébként nem volt hajléktalan) és egy rettentő ízléses (nem, nem volt az) úriember cigit kért. (Hogy miért nem tudják őket eltünteni a Keletiből, az egy másik kérdéskör)
Végül elindult az IC Miskolc felé, Gödöllő előtt aztán megállt, tolatott egy kicsit, majd még egy kicsit és megint megállt. 1 óra álldogálás után kezdtük megunni a várakozást, végül kimentek páran a kalauzhoz, hogy mi a tök van, aki ennek örömére szólt, hogy bizonytalan ideig állunk, bemegyünk Gödöllőre és majd átszállunk a következőre.

Ezzel még nem is volt baj, áttereltek minket a Hernád IC-re, amin tömegnyomor lett rögtön. Egy srác mellettem mesélte, hogy elvileg visszajár a helyjegy ára (ezt tudtam eddig), de most már nem, csak a 20%-a. Reméltem, hogy csak áprilisi tréfának szánta…
Hát nem, úgyhogy innentől jön a MÁV-szidás. Oké, hogy elromlik a vonat. Oké, hogy átszállunk egy másikra.
Régen késés esetén az volt a szabály, hogy a helyjegy árát a pénztáros visszaadja.
De ki volt az az idióta barom állat, aki kitalálta, hogy most már ki kell tölteni egy félrecsúszottan lefénymásolt űrlapot, valahogy eljuttatni nekik, majd pár hónap alatt visszautalják a helyjegy és a jegy 20%-át. Egy másodosztályú, teljes árú jegy esetén ez ~672+108 forint. Rohangálsz a pénzért egy csomót és talán visszakapsz 780 forintot. Fantasztikus, nem? Aki meg 90%-os jeggyel kószál, az meg ~67+108 forintot…

Azért beírtam nekik az IC-újságba, hogy köszönöm, hogy 1 óra alatt leértünk BP-ről Pestre, valamint azt is, hogy “Keleti kényelem, nyugati ár”.

Ha te valamiért nem veszel jegyet, nem kérdezik meg, hogy miért, hanem megbüntetnek. Ha ők elszúrnak valamit, egy ideig korrektek, aztán vége a mulatságnak srácok, szaladgáljatok ti a pénzetek töredékéért, örüljetek, hogy van mivel hazajönni.

Most, majd’ 1 órával a posztolás után megnéztem a papírt alaposabban, amit ezek az aljas ge** mocskos fa*******k adtak nekem. Hát ezt beszkennelem és beszúrom nektek, mert sírva fetrengek a röhögéstől. Nem elég, hogy kevesebb pénzt adnak vissza, elérik, hogy senki se kérje vissza! Olyan infókat kérnek el, amit valószínűleg a kutya sem tud. Őszintén kívánok a kitalálóknak és a kivitelezőknek egy jó 10 órás álldogálást valahol Szibériában a semmi közepén!
 


A kép kattintásra nagyul… (A fénymásolat van így félrecsúszva!)

Forrás: Dávid, nerv.us.to

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr892869420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2011.05.02. 09:34:55

Ez nem a MÁV sara az EU ragaszkodott hozzá, ebben kivételesen ártatlan a MÁV.

Alensha 2011.05.02. 14:50:58

Pest–Miskolc viszonylatban busszal sokkal érdemesebb, át kell szállni Egerben, de azzal együtt is csak kb. 3,5 óra (pénteken van közvetlen járat is, azzal még rövidebb) és akkor nem húznak le, nem a koszban ülsz, nem kéregetnek a csövesek, és akkorra ér oda, amikorra mondják. 2 év alatt egyszer volt háromnegyed óra késésem, mert baleset volt az autópályán.

„Aki meg 90%-os jeggyel kószál, az meg ~67+108 forintot…”

Aki meg 90%-os jeggyel kószál, az meg örüljön, hogy a többi utas terhére majdnem ingyen utazik.

DePassant 2011.05.02. 16:32:04

Dávid! Mennyi elpazarolt karakter. Ennyi idő alatt szépen ki tudtad volna tölteni azt a nyomtatványt és a máv-nak visszajuttatni :) Eddig mindenki azért sírt, mert "senki nem fog sorba állni xxx perc késés után a sz@ros 500 Ft-ért", most meg az a baj, hogy többet kapsz vissza (egyébként is 25% és nem 20%), és nem kell akkor rögtön sorba állni, egy éven belül bármikor leadhatod a papírt...

Az még érdekelne, hogy melyek azok az infók, melyeket a "kutya sem tud"? Azért remélem nem a Vezetéknév, Keresztnév mezőknél akadtál el...

U.i.: Amennyi energia volt ezt bescannelni, annyi erővel le is tölthetted volna a máv honlapjáról a "nem elcsúszott" verziót :) Mondjuk ez tényleg szánalmas, hogy már a fénymásolás sem megy gond nélkül...

Vittore. 2011.05.02. 16:43:05

@DePassant: igen, de amit meg te mondasz, az nem a MÁv hibája, hanem az egyik irodistáé, aki belebaszta a papírt a fénymásolóba, hogy "jólesz az úgy bazzeg" alapon és így rakta ki

Alensha 2011.05.02. 19:03:48

@DePassant: ha lekéstél egy csatlakozást, akkor honnan varázsolod elő a rég elment vonat típusát, számát? én még ha az orrom előtt állna egy vonat, akkor se tudnám, hol kell ezt megnézni rajta. elvileg dátumból és menetrend szerinti indulási időből a MÁVnak minden vonatát be kellene tudni azonosítani, vagy ennyire nincsenek képben, hogy melyik járművük mikor hol mászkál? gondolom, a Volánnál elég lenne akár csak azt bemondani, hogy „az a buszuk, amelyik a múlt héten késett”, rögtön tudnák.

(tényleg, az „indulási idő” rovatba a menetrend szerinti vagy a tényleges indulási időt kell írni? nagyon nem mindegy ezeknél :D)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 19:32:09

Ezt a papírt nem nehéz kitölteni.

Sokkal jobban piszkálja a csőrömet, hogy 1 órán keresztül a kalauz miért nem szólt az utasokhoz.

Adani 2011.05.02. 20:38:04

@Alensha:

A vonatszámot pl. az elvirán tudod megnézni, de nem mindnenki szaladgál mobilnetre alkalmas telefonal és pláne nem fizet elő mobilnetre.

Nervus 2011.05.02. 22:01:04

@DePassant: akkor válaszolnék. Egyrészt blogolok, tehát a blogra történeteket írok meg. Azt is, ami esetleg karakterpazarlás.
Valóban nem a vezetéknév és keresztnév mezőknél akadtam el.
Egyrészt nem a saját szempontomból próbáltam vázolni a helyzetet, hanem másokéból.
Nyilván én meg tudom keresni a vonatszámot neten, de egy netet nem ismerő/nem használó valaki nem.

Ráadásul aki 90%-os jeggyel flangál (mint írtam) lófaszt sem kap vissza. Az, hogy ez kinek a terhére van, az nem számít - van ilyen és kész.

DePassant 2011.05.03. 22:12:25

@Nervus: A kifizetett kártérítés arányban áll a megváltott menetjegy árával. Ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy a 400 Ft-os vonatjegyedre kapj 1000 Ft kártérítést? Ennyi erővel a nyugdíjas is lobogtathatná a reg. jegyét...

Vonatszámot meg lehet kérdezni a kalauztól, meg lehet nézni az állomáson a sárga/fehér táblákon és végsősoron meg lehet kérdezni a jegypénztárost vagy ha van információst. Akár később is, annyira gyakran nem változik a menetrend. Mellesleg az IC pótjegyre pedig szépen rá van nyomtatva :))) Ne hagyd, hogy az internet nyújtotta kényelem ennyire leszűkítse a látóteredet...

Tehát mindenre van megoldás, bár értem én, hogy sokkal egyszerűbb panaszkodni. Ami késés esetén jogos egyébként.

DePassant 2011.05.03. 22:19:00

@Alensha:

"ha lekéstél egy csatlakozást, akkor honnan varázsolod elő a rég elment vonat típusát, számát?"

Előző komment

"gondolom, a Volánnál elég lenne akár csak azt bemondani, hogy „az a buszuk, amelyik a múlt héten késett”, rögtön tudnák."

Valószínű... "Amelyik a múlt héten késett? Melyik a többszáz közül?" :)

"(tényleg, az „indulási idő” rovatba a menetrend szerinti vagy a tényleges indulási időt kell írni? nagyon nem mindegy ezeknél :D)"

3. pont: Utazás TERVEZETT adatai
4. pont: Utazás TÉNYLEGES adatai
Most ez tényleg olyan bonyolult???

Adani 2011.05.03. 22:24:17

@DePassant:

A Volánnál se egyszerű a dolog. Mikor középiskolás voltam busszal jártam a másik városba lévő suliba. Ha késett (ami azért elég sűrűn megesett), és emiatt én is elkéstem, akkor ha igazolást kértem akkor egyrészt be kellett menni a végállomásra, a pénztárostól kéri, de persze sok diák állt sorba és mindenkinek egyenként adtak. Több órás móka. Legtöbbször csak legyintettünk és mentünk be és mondtuk ,h késett a busz és ,h melyikkel jöttünk. A MÁV-nál úgy tudom már úgy megy, h megkérdezik ki melyik suliból van és adnak egy igazolást sulinként.

berlin_mount 2011.05.07. 17:32:53

“Keleti kényelem, nyugati ár”

Ha nyugaton utaznál pl. Németország, akkor a teljesárú jegyedért kb. 7100 HUF-nak megfelelő eurót kell fizetned, a közel 180 kilométeres útra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.07. 22:48:46

@berlin_mount:

Német bérek viszonylatában nézd a 7000 Ft-nyi eurot, illetve magyar bérek viszonylatában a 3100 Ft-ot. Npha nominálisan a magyar a fele, a bér viszont kb a tizede.

(A két vasút szolgáltatásai közti különbségről regényeket lehetne írni)

berlin_mount 2011.05.08. 07:55:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a mávnak viszont a munkabéreken kívül, minden annyiba kerül, mint a német vasútnak. Sőt többe, mert a felét még le kell "adózni" nokiásdobozban az éppen aktuális országházi vámszedőknek. Én erről az oldalról nézem, nagyon sajnálom, hogy a magyar utas nem keres annyit, mint a német.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.08. 12:27:58

@berlin_mount:

A szempontod jogos!

Ugyanakkor lássuk, hoga a DB sok helyen magának termeli meg az áramot (nem emlékszem a Bahn TV ide vonatkozó műsorára szó szerint, de talán még feleslege is van néha, amiből el tud adni), míg a MÁV ''megkapja a villanyszámlát''.

Adani 2011.05.08. 12:39:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Sőt van saját kőbányájuk is, így az ágyazatoz a bazaltkőért se fizetnek. A MÁV-nak is volt, de ugye privatizáció meg hasonlók, sőt ugyebár már asszem síngyártás sincs az országban, vagy max. Diósgyőrben.

berlin_mount 2011.05.08. 13:14:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A MÁV-ot mi tartja vissza attól, hogy legalább a most felújítandó állomásoknál saját energiaellátásra álljon át? Ja, azt karban kellene tartani, az meg a magyar vasútnak nem divat, inkább szarrá rohadjon és újat építünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.08. 13:43:53

@berlin_mount:

"A MÁV-ot mi tartja vissza attól, hogy legalább a most felújítandó állomásoknál saját energiaellátásra álljon át?"

Szemléletváltásra lenne szükség