MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Le akarják bontani a gárdonyi állomást a kifizetetlen alvállalkozók

2011. április 27. - Vittore

Egy történet a Balkánról Magyarországról:

Bontani kezdik az állomást

Pénzükért demonstrálnak a kifizetetlen alvállalkozók

Felvonulnak a vasútállomás bontásához Gárdonyban csütörtök reggel a Tárnok–Székesfehérvár-vasútvonal építésében közreműködő, pénzükre hiába váró alvállalkozók.

A féltucatnyi cég több mint százmillió forintnyi számlája rendezését követeli. Ígérik: teherautóik előreláthatólag reggel kilenc óráig megérkeznek a bontásra ítélt állomáshoz, és ha munkájukat erővel nem gátolják meg, munkatársaik 17 óráig végeznek a korábban beépített anyagok elszállításával. A balhé garantált, a MÁV a bejelentett munkavégzés idejére nem állítja le vonatait.

A hónapok óta minden lehetséges fórumon hiába kilincselő kisvállalkozók tavaly még vasutat építeni jártak a Velencei-tóhoz. A monori Kámea Consult Kft. transzparense alatt gyülekező cégek – a Cran Bt., a Gerulus, a Polintrade és a Drex-Car Kft. – vezetői nem gondolták, hogy eljön az idő, amikor bontani mennek majd. Fél évvel ezelőtt azonban hoppon maradtak: megrendelőjük, a Hunterép Smaragd Kft. lényegében felszívódott az alvállalkozók pénzével. Az állítólag fizetésképtelenné vált társaság helyett megbízója, a Tárnok–Székesfehérvár-vasútvonalat 54,9 milliárd forintért építő SZCKM 2008 konzorcium, illetve tagvállalata, a Mávépcell Kft. sem akar fizetni. De nem hozott megoldást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. fellépése sem.

Az egyre kétségbeesettebb beszállítók így április elején elhatározták: más megoldás híján visszaveszik, ami szerintük az övék. Vagyis a gárdonyi vasútállomás területén mindazt kibontják és visszaszállítják telephelyükre, amit megrendelőjük fizetés nélkül vitt el tőlük. Szándékaikról az állami vasút vezetését is tájékoztatták: kérték, hogy a MÁV a munkálatok idejére gondoskodjon a vonatok leállításáról.

Az érintettek arról még vitatkoznak, hogy a Kámea Consult és a vele együttműködő beszállítók mit vihetnek Gárdonyból és mit nem. Mi több, az alvállalkozók és az SZCKM 2008 konzorcium nem jutottak közös nevezőre arról sem, hogy a kifizetetlenül beépített anyagok végül kit illetnek. AMÁV viszont betartotta az ígéretét, és válaszolt a bontásra készülő cégeknek.

Túrós András, a MÁV biztonsági igazgatója lapunk értesülése szerint levelében úgy fogalmazott: „A vasútüzem szüneteltetését és a vágányzárat nincs módomban elrendelni és azt nem is támogatom.” Egyúttal arra is felhívta a figyelmet, hogy a vállalkozók tartózkodjanak a beépített anyagok „önhatalommal történő birtokbavételétől, különös figyelemmel arra, hogy e magatartás bűncselekmény elkövetésének tényállási elemeit is megvalósíthatja”.

A Gárdonyba készülő Kámea Consultot képviselő Komjáti Péter értett a szóból, de szerinte az építőanyagok kibontásánál nem ügyfelei járnak el szabálytalanul. Úgy tartja: a Kámea Consult nem segítséget kért az állami vasúttól tevékenységéhez. Ehelyett egyértelműen jelezték: április 28-án 9 és 17 óra között milyen jellegű munkálatokat végeznek Gárdonyban. Így megítélése szerint, ha a MÁV nem rendeli el a vonatforgalom szüneteltetését, a vasútüzem biztonságát veszélyeztető helyzetek kialakulásáért kizárólag a vasút illetékeseit terheli a felelősség.
 

Forrás: Népszabadság Online

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr62858585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.27. 18:07:44

Nem kifejezetten vasúti ügy, azt leszámítva, hogy most vasútállomást bontanak.

A MÁV csak akkor visíthat, hogy ne vigyék el az anyagokat, ha már kifizette a munkát. Amíg a MÁV nem utalt, addig a MÁVnak KUSS!

Ungurján Carcosa 2011.04.28. 09:44:01

Uram!

A MÁV nem fizet, nem fizethet, nem is fog mert nem ő a megrendelő, hanem a NIF Zrt. Amíg nem tájékozódik arról, amit ír, és köze nincs a mondandójának a tényekhez, addig, hogy klasszikust idézzek:

KUSS!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.04.28. 12:34:01

Magyarországon értelmezési problémák vannak - immáron azóta, hogy a Monarchia összeomlott és jöttek a franciák az ollókkal, hogy átszabják a határokat. Valószínű, hogy direkt ilyenné neveltek bennünket, mintegy kísérleti patkányokká, mely szerint igenis lehet egy egykoron büszke és gerinces népet nem hogy rabszolgasorba, hanem ennél is lejjebb "vezényelni", taníttatni, lökni és bökdösni.

Abban az esetben, ha pénzért elvállalom, hogy megcsinálom neked, Béla, a cuccost, és ezzel ráadásul sok-sok munkaórát töltök, majd te nem fizetsz nekem és ezért hónapok múltán el akarom vinni a még mindig SAJÁT ANYAGAIMAT, amiket beépítettem neked a cuccosba, hát senkinek semmi köze a dologhoz, hiszen az nem ütközhet törvénybe. Az ott, Béla, az enyém. Az én ajtóm, küszöböm, mennyezetem, bármim, amit a két kezemmel csináltam - és amiért nem fizettél. Szóval egy olyan országban, ahol azért még fellelhetők a gerincesek (az igazi magyarok), csak elrettentő és igazságtalan törvényekkel lehet(ne) meggátolni a teljesen logikus folytatását Béla nemfizetésének...

Ha vállalkozó lennék, rendelkeznék pár igen erős teherautóval és a rezsim a törvényekre hivatkozva utamat állná a jogos "anyagvisszavételnél", elgondolkoznék azon, hogyan is kellene büntetni azon ostobákat, akik ezeket az aljas, csalókat védelmező törvényeket hozzák és betartatják. Mert nem mindenkinek olyan erős a kocsija/háza/nyaralója, hogy kibírja a több tonnás teherautók "véletlen" belemasírozását és a későbbi kéztörléseket, vállvonogatásokat. Egyszer s mindenkorra érdemes lenne már megtanulni: a magyart immáron 100 éve elnyomtátok, de valamiért megszületett (felnevelődött) egy olyan generáció, amelyik visszanövesztette a gerincét és agya is lett hozzá, amivel gondolkodik. Ezeket az embereket ma náciknak meg szélsőjobbosoknak nevezzük, rettegnünk kell tőlük, miközben csak a jussukat akarják (mint esetünkben), ami teljesen érthető.

És ha elviszik a saját beépített anyagaikat, még nem beszéltünk a kifizetetlen óradíjakról, úgyhogy, Bélám, jobban tennéd, ha befognád, mert szép a cipőd, szép a ruhád... még a végén pucéran mész haza, ha eladható ing van rajtad! :-)

agymosott.blog.hu

MonoriGyula 2011.04.28. 21:13:50

Ha azt hiszed, hogy minden állami beruházás fizetési problémáira ráhúzható a Megyeri-híd sztori, akkor nagyon tévedsz.

Nálunk itt Monoron azt beszélik, hogy a fél évvel ezelőtt "felszívódott" Hunterép-Smaragd Kft-nek a felszívódás időszakában, ugyanaz az ügyvéd tolta a szekerét a már akkor is dühös beszállítókkal szemben aki most a pénzére régóta váró társaság jogász "képviselője".

A Hunterép-Smaragd Kft-t ugyanezen képviselője kijárta, hogy a hoppon maradt vállalkozók várjanak csak nyugodtan, mert még megbízója nem kapta meg a pénzét.
Azóta megkapta. Több százmilliót. Az összes megrendelőjétől, hiánytalanul. Aztán januárban a Mávépcell szerződést bontott A Hunterép-Snaragd Kft-vel. De előtte minden pénzügyi kötelezettségét teljesítette. Még amit nem biztos, hogy kellett volna azt is.

A Kámea képviselője most talán ugyanazokat képviseli akiket 6 hónappal ezelőtt várakozásra kényszerített.

Igaz egy szakember jó szerződésének elkészítéséhez idő kell.

Legalább is itt a városban ezt beszélik.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.05.01. 10:54:05

"és ezért hónapok múltán el akarom vinni a még mindig SAJÁT ANYAGAIMAT, amiket beépítettem neked a cuccosba, hát senkinek semmi köze a dologhoz, hiszen az nem ütközhet törvénybe. Az ott, Béla, az enyém."

Igen. Ez abban az esetben van így ha a szerződésben nem rendelkeztek ennek ellenkezőjéről.
Ezek a szerencsétlen építők olyan szerződést írtak alá, hogy az anyag beépítésével annak tulajdonjoga átszáll a beruházóra. Tehát sajnos nekik most sakk-matt van.
Nomeg azért egy közérdekű üzemben nem úgy működik, hogy csak úgy gondolok egyet és bontok.

Mondom mindezt attól függetlenül, hogy 100%-is egyetértek velük, és igazuk is van.
De bizonyára ő sem örülne, ha az anyja lélegeztetőgépét vinne el egy vállalkozó a kórházból mondván, nem fizették ki.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.01. 15:04:51

A főnököm barátja építési vállalkozó.

Hasonló cipőben volt, kiment és elkezdték bontani a tetejét a társasháznak.

A kivitelező ZSEBBEN kihozta neki a helyszínre a 62 millió Ft-ot, amivel tartozott neki.

komjatius (törölt) 2011.05.12. 20:50:21

Tisztelt Monori Gyula! Kimérős szaloncukor! Többiek!

Csupán véletlen, hogy rábukkantam ezekre a cikkekre, s az érdekes kommentekre.
Lássunk csodát, személyes érintettségemmel voltam kénytelen szembesülni, így megszólítva érzem magam, és reagálnék a felvetésekre. Egyben az egész történetre.
Valóban én képviselem, illetve a mi irodánk képviseli a hoppon maradt beszállítókat. Nyilván nem tehetném ezt, egységesen, valamennyi cég megbízásából, ha a legkisebb gyanú is felmerülne arra, hogy magam is közreműködtem a a probléma generálásában. Ezt a gyanúsítást kikérem magamnak.
A valóság ezzel szemben az, hogy az elmúlt fél évben minden létező megoldást próbáltunk igénybe venni, hogy a pénzünkhöz jussunk, és kivédjük azokat a sunyi trükköket, amikkel próbáltak kijátszani minket. A Hunterép Smaragd Kft. nem szívódott fel, sem fél éve, sem most, tessék megnézni az internetes cégkivonatukat. Igen, valóban megakadályoztuk azt, hogy fél éve, egy ál-beszállító felszámoltassa a nevezett céget, és ezzel örökre elússzon a pénzünk. De ezzel nem az ő szekerüket toltuk, hanem a sajátunkét. Ezzel azokét a dolgozókét, akik több havi fizetést nem kaptak meg, mert nem volt miből.
A beépített kábelcsatornák, védőcsövek és egyebek pedig mind a mai napig a beszállítók tulajdonát képezik. A megkötött szerződések nem hogy kizárnák a tulajdonjog fenntartását a teljes kifizetésig, épp ellenkezőleg, kifejezetten rögzítik azt.
Tehát teljesen jogszerűen járunk el, ha a tulajdonunkat birtokba kívánjuk venni. Vagy visszaadja a MÁV, ami a miénk, vagy valaki tényleg kifizeti a beépített termékek vételárát, és akkor az övé, azt csinál vele, amit akar.
Reméljük, hogy sikerül valamilyen megegyezésre jutni, és nem az lesz a történet vége, hogy a frissen megépült vasútvonal működésképtelenné válik.

Tisztelettel,
Dr. Komjáti Péter