MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Közös agglomerációs bérlet?

2011. március 17. - Ashi Valkoinen
Önmagában nem is a "vészhelyzetek" esetén, hanem általánosságban is működhetne ilyesmi.

Kedves Blogg!
 
 
Az elmúlt hetekben a médiákban többször is elhangzott, hogy a jövőben komolyabban odafigyelnek a közösségi közlekedés javítására, ezt többek között Vitézy Dávid is hangsúlyozta különböző fórumokon. Egyik ígéretük, hogy  szándékukban áll összhangolni a MÁV és a VOLÁN járatait. Erre hivatkozva lenne egy ötletem illetve kérdésem.
Agglomerációs övezetben, Veresegyházon lakom - a MÁV szolgáltatásait erre a vonalra azt hiszem bőven kivesézték az elmúlt években - így most nem is ez a célom.  A város ez elmúlt években rohamosan fejlődött, mára mintegy 17ezer ember lakja, akik közül igen sokan járnak be dolgozni, de sok az iskolás is, akik Fótra illetve Budapestre utaznak nap mint nap, így  nagyon is aktuálissá vált a problémamentes  közlekedés megoldása. 
Jelenleg a helyzet a következő:  A Volán járat a város egyik szakaszát fedi le, míg a MÁV a másikat.
A  Volán buszvégállomás és a vonatállomás között mintegy 20-25 perc gyaloglási távolság van. Bár a vonatállomás mellett is van buszvégállomás kiépítve, ( sőt nemrégiben kiépítésre került egy színvonalas  P+R parkoló is), de oda a budapesti buszok nem jönnek be, csak a környéki járatok (pld Gödöllő). Visszatérve a MÁV szolgáltatási színvonalára, sajnos igen gyakran maradnak ki járatok, a késésekről már nem is beszélve. ( az elmúlt két hétben – 10 munkanap - pld. 5 alkalommal is kimaradt az egyik  reggeli csúcsjárat). Az utasok ilyenkor két dolgot tehetnek: várnak a következő vonatra (40 perc), elindulnak kocsival, vagy elgyalogolnak a budapesti busz megállójához.
 Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a budapesti busz bejönne a vonatállomáshoz (ez cca. +5 perc menetidő) és ilyen krach esetén a bérlettel rendelkezők igénybe vehetnék a VOLÁN járatát. Lehet, hogy ez még csak fikció a részemről, de ha tényleg komolyan gondolják az "öszehangolást" nagyon is ésszerű javaslatnak tartanám.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr282743126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Totty_ 2011.03.18. 22:46:01

másrészt érdemes lenne elgondolkodni a párhuzamosan közlekedő buszokra és vonatokra is egyaránt érvényes bérletröl, ami minimálisan lenne több, mint ami egyre érvényes (pl. bérletár 20 %-a) így aki a vonattól messzebb lakik, az mehetne busszal az állomsára, vagy ha pont busz megy az adott orában és vonat nem akkor mehetne busszal vagy ami közelebb van ahhoz a helyhez ahova megy, erre tökéletes példa lenen szerintem a Veresegyház-Budapest szakasz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.03.21. 19:39:46

Hazánkban a busz és a vonat sokszor egymás ellen dolgozik, holott pont az agglomerációban kellene kiegészítsék egymást.

pbence 2011.03.21. 22:54:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sajnos az illetékes "szakemberek" a kormányban immár jó sok éve nem tudják megoldani ezt a problémát. Az a baj, hogy eddig több is azt gondolta, hogy sikerült. De hát aki hivatali autóval jár, az honnan tudná, hogy még mindig nem jó a rendszer?

Blackmore 2011.03.24. 12:48:20

Ilyen nem lesz, mert akkor kevesebb pénzt akaszthatnának le rólad.