MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tömött nyári IC, légkondi nélkül

2010. szeptember 15. - Ashi Valkoinen

Kedves Donát!
 
Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap elküldtem nekik, hátha írnak vmi olyasmit, hogy "türelmét kérjük, levele feldolgozás alatt áll", vagy vmi hasonlót. Hát nem így történt, de nem sok értelmét látom annak, hogy így naponta küldözgessek e-maileket. Mi lenne a jó megoldás? Nem tudom, hogy a levelemben jogos panaszokat fogalmazok-e meg, de a mávnak az a dolga, hogy ezekre is válaszoljon, és megmondja, hogy nincs igazam. De semmi sem történik, és kezdem azt hinni, hogy a leveleim a spam mappába kerülnek. Neked is volt ilyen tapasztalatod? Tavaly nyáron is volt egy ehhez hasonló történetem, de akkor 17 kérdést tettem fel, és mikor másfél hónap után naponta küldtem el a levelet, visszaírtak, hogy legyek türelemmel, hamarosan válaszolnak, és aztán tényleg válaszoltak. De most nincs semmi visszajelzés az automatikus válaszon kívül.
Lassan eljutok oda, hogy már nem is a levélben foglaltakat kifogásolom, hanem azt, hogy az Ügyfélszolgálat semmibe veszi az utast.
 
Üdv:
L.
 
    Tisztelt Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság!

    2010. július 11-én a Bajáról 14:45-kor induló 833-as számú InterRégióval illetve a Sárbogárdon hozzá csatlakozó 536-os számú Dráva-Hernád InterCity vonattal utaztam Bajáról Budapest-Kelenföld állomásra. Ezzel az utazással kapcsolatban szeretnék néhány kérdésemre választ kapni.  

    A Dráva-Hernád InterCity vonatra pótjegy váltása kötelező, amely nem tartalmazza a helybiztosítást. Úgy tudom, hogy csak annyi pótjegyet adnak el erre a vonatra, amennyi ülőhely van, hogy teljesüljön az IC-vel való utazás legfontosabb feltétele: ne legyen álló utas. A 2010. július 11-i 536-os Dráva-Hernád InterCity vonaton azonban annyi utas utazott, hogy nem találtam ülőhelyet egyik kocsiban sem, és rajtam kívül szinte minden utas így járt, aki Sárbogárdon szállt fel.

    Kérdésem, hogy hogyan fordulhat elő ilyen eset.

    Sajnos egész utazás alatt nem találkoztunk jegyvizsgálóval, aki ezt a helyzetet kezelni tudta volna, vagy igazolást tudott volna kiadni a pótjeggyel rendelkező, de leülni nem tudó utasoknak, hogy kártérítési igényükkel a Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársasághoz fordulhassanak.

    Kérdésem, hogy ilyen esetben mit tehet az utas. Jogosult-e kártérítésre, ha rendelkezik pótjeggyel, de mégsem tud leülni? Ha nem található a jegyvizsgáló, ezáltal nem lehet tőle igazolást kérni, hogyan tudja igazolni az utas egy esetleges kártérítési eljárásban, hogy valóban nem teljesült az IC-vel való utazás legfontosabb feltétele; az, hogy ne legyen álló utas?

    Ugyanezen 536-os számú Dráva-Hernád InterCity vonaton nem, vagy nem kielégítően működött a légkondícionáló, nagyon meleg volt a vonaton. Tudom, hogy a klíma csak akkor működik megfelelően, ha az ablakok csukva vannak, de ha csukott ablaknál sem működik megfelelően (mint az említett esetben), akkor biztosítani kellene máshonnan (pl. nyitható ablakokkal) a friss levegő beáramlását. Sajnos ezen a vonaton, a kocsi folyosóján, ahol állnom kellett az ülőhelyek hiánya miatt, csak egy ablak volt, ezt a többi utassal egyetértésben szerettük volna kinyitni, hogy friss levegő jöjjön be, de zárva volt. Roppant veszélyesnek tartom, hogy nagy nyári melegben egy zárt kocsiban, ahol ráadásul a tervezettnél jóval többen tartózkodnak, nem biztosítják a friss levegő beáramlását, ugyanis többen rosszullétre panaszkodtak. Ahogy fentebb említettem, jegyvizsgáló/utaskísérő nem járt abban a kocsiban, nem tudott segíteni senki az ablak nyitásában.  

    Kérdésem, hogy ilyen esetben mit tehet az utas. Jogosult-e kártérítésre, ha rendelkezik IC pótjeggyel, de nem kapja meg az elégséges komfortfokozati szolgáltatást? Ha találkozik jegyvizsgálóval, kaphat-e tőle igazolást az esetről, hogy ez alapján indítson kártérítési eljárást? Nem egyszer hallottam arról, hogy mikor valaki kártérítést kért a klímaberendezés hibája miatt, akkor a pénztárablakban azt a választ kapta, hogy keresse meg a jegyvizsgálót, aki igazolni tudja a hibát. Tisztázzák, kérem, hogy a klíma hibája esetén mi a követendő eljárás (függetlenül attól, hogy van-e ülőhely a vonaton).

    Továbbá kérdésem, hogy mi okozza az IC kocsikban a légjavító berendezés rendszeres hibáját. Sajnos nem ez az első eset, hogy fülledt, meleg, gyakorlatilag nyitható ablak nélküli kocsiban kellett utaznom. Javaslom nagyméretű nyitható ablakkal rendelkező IC kocsik közlekedtetését, hogy a klímaberendezés hibája esetén is friss levegőhöz juthassanak az utasok.  

    Mielőbbi válaszukat várva tisztelettel:

L.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr882296959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2010.09.15. 12:46:30

Úgy tudom, hogy jegyvizsgáló nélkül nem közlekedhet a személyszállító vonat, tehát bizonyosan lennie kellett a vonaton. Mi a megoldás ebben az esetben (hiszen akár vészhelyzet vagy egyéb ok miatt is szükség lehet a vonat személyzetére)? Végig kell menni a vonaton, és valahol csak lesz (hacsak nem zárkózott be a személyzeti WC-be...). Az azért elgondolkodtató, hogy a két perc híján egy órás úton nem volt képes végigmenni a vonaton és ellenőrizni a jegyeket, legalább az új felszállókét. Mert itt írogattak már sokszor vasutasok, hogy hát hogyan gondoljuk, nem érnek végig, jegyzőkönyvet kell kiállítani, az utas fél óráig keresi a jegyét, stb... Meg sem próbálják, az itt a helyzet, mert ha korábban végigment volna, akkor a sárbogárdi megálló után is elég lett volna az egy óra csak azon utasok ellenőrzésére, akik ott szálltak fel. És akkor találkozott volna vele az utas is.

A légkondiról meg annyit, hogy ne gondolja a kedves utas, hogy csak ő tapasztal ilyeneket. Vannak vonatok, ahol valóban jól működik a dolog, és sajnos nagyon gyakran alig-alig (annak ellenére, hogy valami hangot lehet hallani, de a hatásfoka nagyon alacsony). Ilyenkor mi a helyzet? Ki dönti el, hogy mi a megfelelő? A jv. azt mondja, hogy márpedig működik, hiszen lehet hallani is, nem ad igazolást, mert nincs rá ok. Én meg azt tapasztalom, hogy nincs levegő, és folyik rólam a víz.

charlie 2010.09.15. 17:18:03

pótjegy lehet több egy vonaton, azért hívják helybiztosítás nélküli pótjegynek.

Válaszolniuk meg 45, vagy 60 nap alatt kell, ezt szokták is tartani.

A légkondiról annyit, hogy az meg nincs. Az új vonatok kivételével maximum légjavító van, ami meg lófaszt se ér...

És már nincs is a pótjegybe klíma felár, vagymi.

HUnter27 2010.09.15. 21:43:24

@rickyramirez: Én már utaztam úgy az egyik esti páratlan "kör IC-n", hogy nem találtam a jv-t. Végigmentem a vonaton pedig, az 1. osztályú vagont is megnéztem de nagyon jól álcázhatta magát valahol... A vonaton meg dohányoztak, márpedig a kör IC vonatok füstmentesek, ha jól tudom... Jegyellenőrzés sem volt, gondoltam magamban, hogy erre is kár volt jegyet venni, ennyi erővel...
A tömött IC-hez pedig annyit, hogy anno sokszor jöttem haza Siófokról az esti Kvarnerrel... iskolaidőszakban volt, hogy álltam Sv-ig vagy akár Klf-ig is... Elég durva volt, erősítés a szerelvényen szinte nulla volt:S Volt, hogy az előtte levő és jóval korábban induló "fürdőssel" akartam feljutni Bp-re, és igencsak szerencsém volt, hogy tudtam helyet találni első osztályon... A 2. osztályt meg sem próbáltam, esélytelen lett volna...

laczkoficzko 2010.09.16. 07:41:46

Kedves charlie!

A 66. napnál járunk, és úgy tudtam, hogy 30 napon belül kell válaszolniuk. De ha 60, az is lejárt.

"pótjegy lehet több egy vonaton, azért hívják helybiztosítás nélküli pótjegynek."
Nos a tavalyi 17 kérdéses levélváltásom során (többször is visszaküldtem néhány kérdést, mert nem válaszoltak rá kielégítően) szinte minden levelükben benne volt, hogy az IC legfontosabb jellemzője az, hogy nincs álló utas. Ezért van szükség a 400 ft-os pótjegyre is. Idézem szeretett társaságunkat az említett levelekből (másik vonatokra vonatkozott a kérdésem, de a lényegen nem változtat):

"A Budapest – Pécs vonalon, többnyire nemzetközi forgalomban is közlekedő, illetve közvetlen kocsikat továbbító InterCity vonatok közlekednek. Az ilyen járatokra, helybiztosítás nélküli InterCity pótjegyeket, illetve a nem InterCity minőségű kocsikba és egyes kijelölt járatokra kedvezményes pótjegy árakat hirdettünk meg. A pótjegyváltás kötelező jellege – akár kedvezményes, akár nem – a zsúfoltság kialakulásának lehetőségét zárja ki, biztosítva ezzel az InterCity járatok egyik fontos jellemzőjét, az álló utasok nélküli közlekedést. A 258-as Dráva InterCity-re a fent leírtak miatt szükséges pótjegyet váltani."
"Köszönettel vettük ismételt megkeresését, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a Sugovica InterCity járatunk a 2009/2010-es menetrendi időszakban is Desiro motorvonatokkal közlekedik. A 400 Ft pótdíj a zsúfoltság kialakulását is hivatott megakadályozni, hiszen, amennyiben pótdíj nélkül lenne igénybe vehető, a személy és gyorsvonatokhoz hasonlóan, álló utasokkal is közlekedne a járat, amely nem felelne meg az InterCity vonatok jellegének."

(Arról már nem is beszélek, hogy nem az volt a kérdésem, hogy miért kell pótjegy, hanem az, hogy ez miért 400 ft, mikor a Desiro más vonalakon személyvonatként közlekedik, felár nélkül. Régen 220 ft-os pótjegy volt rá, és akkor sem volt zsúfolt, mert akkor is csak annyi pótjegyet adtak el, amennyi ülőhely van a vonaton)

A klíma felárról:
"Az 540 Ft-os pótjegy, amint Ön is írja, 140 Ft-os helybiztosítási díjat és 400 Ft-os komfortdíjat tartalmaz. A komfortdíj a kényelmesebb utazási feltételeket fedezi (klímaberendezés, jobb hangszigetelés, önműködő ajtók, tágasabb belső tér, kulturált mellékhelyiségek, stb.), míg a helybiztosításidíj az ülőhelyfoglalást."
Mivel a 400 ft-os pótjegy, amit a Dráva-Hernád IC-re kell váltani, nem tartalmaz helybiztsoítást, ezért az 540 ft-ból fennmaradó 400 ft a komfortfokozat, vagyis igenis benne van a klíma.

sütöde 2010.09.16. 15:07:20

Hová jutott ez az ország !? Nem értem mit akar ez az elvetemült " utas" , hol él ez az ember ? Vegyen jegyet és ha felült a vonatra fogja be a száját, -ha panaszleveket gyárt, akkor maradjon otthon az idióta és több ideje lesz firkálni, sőt több hely jut a kedves (nem baromságokat és a kákán csomót kereső) utasoknak ! Akinek ez az élete, hogy egyfolytában firkáljon ,az nemhogy választ, de még lófaszt sem érdemel.

Snake 2010.09.16. 15:08:55

@rickyramirez: "hacsak nem zárkózott be a személyzeti WC-be..." Nincs személyzeti WC.

pbence 2010.09.16. 15:49:16

@Snake: Eleve semmilyen WC nincs a legtöbb vonaton, csak kocsinként 1-2 koszos, büdös és szűk helyiség, ahol van egy lyuk a padlón (egyesek WC-kagylónak nevezik), valami kis edényszerűség a falra szerelve (egyesek kézmosónak nevezik). Vizet mindkettő félévente lát, szappan szintén ritkán van az ilyen helyiségekben, hasonlóan a papírhoz. Hozzányúlni semmihez nem tanácsos, célszerű minél előbb elhagyni az ilyen helyeket, sőt, jobb be sem menni.
Ezzel szemben érthetetlen módon "WC" felirat van az ilyen helyiségek ajtajára ragasztva. Többször kérdeztem a MÁV-START-tól, hogyan is gondolják ezt, de szerintük ezzel is minden rendben van.

Na de ez nem ide tartozik, csak kitört belőlem, bocs.

laczkoficzko 2010.09.16. 16:50:20

@sütöde: Nem tudom, hogy nekem (a levélíró) szólt-e, de ha igen, akkor csak annyit szeretnék reagálni, hogy megvettem a jegyet, ahogy mindig, és nem tudtam ülni a vonaton (ellentétben a feltételezéseddel), ezért panaszkodtam a kedves vasúttársaságnak, ugyanis nem azt a szolgáltatást nyújtották, amit ígértek ezért a pénzért. Ennyi történt.
Egyébként éppen ma érkezett meg a válaszlevél, melyben elnézést kérnek mind a klímáért, mind a zsúfoltságért, ami a pótjegyet nem vásárló "utasok" miatt fordulhatott elő, a jegyvizsgálóval kapcsolatos észrevételeket pedig köszönik és megvizsgálják. Tudom, kitörölhetem vele, de legalábbis udvariasságból elismerik, hogy hibáztak. Pont.

rickyramirez 2010.09.16. 23:17:17

@Snake:
Lehet, hogy a kérdéses vonaton nem volt személyzeti WC, de a railjeten pl. van. Úgyhogy igenis van olyan vonat, amelyiken található ilyen, tehát a kategorikus tagadás nem helytálló.

rickyramirez 2010.09.16. 23:26:34

@charlie:
Bocsánat, de a pótjegyet sem adják ki számolatlanul, erről már többször volt itt is szó. Akkor miért kéne fizetni, ha nem kapunk érte semmi többletet (jelen esetben azt, hogy bizonyosan le lehet ülni)? Akkor csak jogtalan "lenyúlás" lenne. Vagy az a többlet, hogy normális állapotú a WC, vagy hogy magától nyílik az ajtó?
A légkondit meg nevezhetjük légjavítónak, az átlagos utas számára teljesen mindegy. Az átalgos utas számára az a fontos, hogy ha felszállt, akkor meleg és levegőtlenség fogadja-e, vagy kellemes hőmérséklet.

Snake 2010.09.17. 14:18:11

@rickyramirez: Erről nem tudtam. Biztos, hogy WC, nem pedig szolgálati szakasz?

pbence 2010.09.18. 16:22:17

@laczkoficzko: Az idióta sütödének kár volt válaszolni. Nem is értem, mit akart ezzel a hozzászólásával.

pbence 2010.09.18. 19:25:06

@sütöde: Nem értem, hogy a hozzászólásodat komolyan gondoltad-e, meg hogy úgy egyáltalán minek szúrtad be ide. Kérlek, ne rontsd itt ezekkel az idióta hozzáállású, káromkodásoktól sem mentes kommentekkel a színvonalat.

...

Hová jutott ez az ország?! Nem értem, miért nem szolgáltatást kap az utas, aki tisztességesen kifizette a jegyek árát, hol él a "szolgáltató"? Szolgáltasson és ha ezért pénzt kap, örüljön, és válaszoljon tisztességesen az esetleges panaszlevelekre. Aki nem képes szolgáltatást nyújtani, a hibáit elismerni, és értük elnézést kérni, az nemhogy pénzt, de még lófaszt sem érdemel.

charlie 2010.09.19. 12:00:29

@pbence: hmm, most akkor te melyik országba is jársz? Elég sokat utazom, de az esetek nagy részében van víz, papír és még szappan is.

És nyugaton is nagyon sok vonat nem tartályos...

@rickyramirez: az osztrákoknak, nem a mávosoknak....

pbence 2010.09.19. 12:03:51

@charlie: Elővárosban sajnos szinte mindig megfeledkeznek a feltöltésről. Kivétel a Stadler, mert érdekes módon ott mindig van minden. De már a Desiro sem szent, többnyire abból is csak csöpög a víz, nincs szappan és papír sem...

charlie 2010.09.19. 12:07:16

@rickyramirez: a biztosan le tudsz ülnit helyjegynek nevezik. volt olyanod? nem? akkor viszont nem biztos, hogy le tudsz ülni.

Szóval, hol is vállalják, hogy pótjeggyel biztos ülőhelyed is van?

Helyjegy = az utas menetjegye mellett az ülőhely biztosítását igazoló bizonylat.
Pótjegy = az utas menetjegye mellett az emelt szintű kényelmi szolgáltatás igénybe vételére jogosító bizonylat

PÓTJEGY, ÜLŐHELYBIZTOSÍTÁS

A pótjegyköteles vonatra az utasnak a menetjegyen felül pótjegyet is
kell váltania. A kötelező ülőhelybiztosítással meghirdetett vonat csak menetjeggyel és előzetesen megváltott pót- és helyjeggyel, helyjeggyel vehető igénybe.

pbence 2010.09.19. 13:08:41

@charlie: A MÁV-START saját álláspontja:
"A pótjegyváltás kötelező jellege – akár kedvezményes, akár nem – a zsúfoltság kialakulásának lehetőségét zárja ki, biztosítva ezzel az InterCity járatok egyik fontos jellemzőjét, az álló utasok nélküli közlekedést."

Amit meg Te írsz:
"Pótjegy = az utas menetjegye mellett az emelt szintű kényelmi szolgáltatás igénybe vételére jogosító bizonylat"
Ez az én álláspontom, de mégis milyen kényelmi szolgáltatásról van itt szó? Főleg akkor, ha a Te álláspontod szerint még csak ülni sem feltétlenül lehet, akkor miben különbözik az egész egy sima gyorsvonattól? (Ahol - szerintem - szintén biztosítani kellene mindenkinek az ülőhelyet.)

pbence 2010.09.19. 13:33:04

@charlie: "A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg. A válaszadási határidő legfeljebb 30 nap."
www.mav-start.hu/ugyfelszolgalat/index.php

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.09.19. 22:49:50

Azért 4 fok különbséget még a légjavító is tud csinálni, annál több meg nem kell.

charlie 2010.09.20. 16:38:29

@pbence: semmire nem valo a potjegy ez teny, de attol meg az nem helybiztositas.

Potjegyrol a napokban jelent meg egy cikk az iho.hu-n, olvasd el.

Az, meg, hogy egy ufsz-es irt valamit nem allasfoglalas, csak tajekiztatas - amit ugye raadasul olyanok irnak akik lehet eletukben nem voltak vonat kozelebe. Az uzletszabalyzat a mervado.

zozo6296 2010.09.23. 18:06:19

Csak mondom hogy ha nem tudsz csak ülő utasokat szállító vonaton leülni, akár a cakumpakk(menetjegy+feláras faxság) jegy árának ötszörösét is visszakövetelheted.
Nem vagyok vasutas meg vonatbuzi de célszerű tudni.
Amúgy tegnap voltam a NFH-nál és azt mondták egyébként h e-mail az nem hivatalos panaszlevél ergo nem kötelesek rá válaszolni. (Tapasztalom. Június 23 óta....)

Ákibard! 2010.09.23. 18:49:17

@wboy:

Csak úgy mondom, hogy ez cakkumpakk hülyeség, kérlek ne is terjeszd!

Van ilyen szabály, de csak a helybiztosítással közlekedő vonatokon és csak akkor ha 30 percen belül nem találnak Neked szabad ülőhelyet.

zozo6296 2010.09.23. 20:42:53

@Ákibard!: mi a hülyeség benne?
A "ha nem tudsz csak ülő utasokat szállító vonaton leülni," nem volna ugyanaz mint a "de csak a helybiztosítással közlekedő vonatokon "?

zozo6296 2010.09.23. 20:48:24

mondom hülye blogmotor!

Ákibard! 2010.09.23. 20:55:12

@wboy:
Jah, mea culpa.
Nálad a helybiztosításos vonat a csak ülő utasos vonat :D
Oké.
Akkor igazad van, szorri.

zozo6296 2010.09.23. 21:18:10

@Ákibard!: hosszú szó és nem akartam leírni =)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:16:32

@Snake: Igen, a railjet-en van személyzeti WC, a bistro kocsi előtti utolsó 2. osztályú kocsi egyik mellékhelyisége a személyzeti

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:18:40

@pbence: Azért as Desiro, mint IC minőség élből vicces és az állam helyében (mint megrendelő) már rég fenéken kellett volna rúgni azt, aki kitalálta.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:21:36

@charlie: A volt munkahelyemen is lett személyzeti WC, én, mint ott dolgozó mégsem használhattam, ugyanis a büféhez tartozott (törvény írja elő, hogy külön kell legyen). Tehét az rj-n is lehet, hogy a bistro-hoz tartozik...

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:26:32

@pbence: Jajj, a Flirt-öket se emeld ki, azokon sincs 40%-ban se víz se szapan vagy épp valamelyik 50%-osan. Pedig elég sokat utazom/utaztam Flirt-tel. (Bp.-Győr-Bp. naponta, ezek között van elég sok Flirt-ös út).

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:33:16

@charlie: "A kötelező ülőhelybiztosítással meghirdetett vonat csak menetjeggyel és előzetesen megváltott pót- és helyjeggyel, helyjeggyel vehető igénybe."

Nincs olyan, hogy helyjegy. Amit akarsz írni, ott csak az van, hogy pót- és helyjegy. A helyjegy különben semmit mást nem ér, csak hogy meghatározzák, hová ülhetsz egy olyan szar programmal, hogy az első kocsin tumultus lesz, a másikon meg alig lesznek, de azok is csak a kocsi egyik részén. Borzalmas, inkább csak pótjegy.

Máskülönben pótjegyes vonat esetében pótjegyet csak az ülőhelyek 80%-ára adhatnak el. TEHÁT MIRŐL BESZÉLSZ?

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.10.14. 20:36:32

@charlie: Azért állították félre az osztrákok az EC-ket azzal, hogy álló utasokkal NEM ENGEDIK BE?

Pedig csak pótjegyes! - Tehát NINCS igazad!

pbence 2010.10.14. 20:37:36

@Közlekedésguru: Eddig ezt nem tapasztaltam, még érdekesnek is tartottam, hogy a FLIRT-ök ilyen jól ellátottak.
De lehet, hogy csak én vagyok nagyon elfogult a többi elővárosi vonathoz képest... Mert azokon az állapotok siralmasak.

pbence 2010.10.14. 20:39:51

@Közlekedésguru: Ez igaz. De a "vicces" szó helyett inkább a "siralmas" és a "szánalmas", na meg a "pofátlan" szavak jutnak erről eszembe... Várom már, amikor a FLIRT-ből is IC lesz.

charlie 2010.10.15. 09:12:45

@Közlekedésguru: Expresszeken csak helyjegy van. Szóval van ilyen.

Az Üzletszabályzatban benne van, hogy van helyjegy, tehát van. Az, hogy gyakorlatilag nem igen alkalmazzák magában (a két expresszt kivéve), az megint más téma.