MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Túlzásba vitt klíma reggel 8-kor

2010. július 19. - Ashi Valkoinen

Szolgálati közlemény: ezen a héten nem leszek, ezért előre beélesített posztok lesznek. Moderálni sajnos nem tudok majd, de remélhetőleg nem lesz baj.


 

Szia Georgejr!
 
Éppen az ágyat nyomom két napja, mert lázas vagyok, mandulagyulladásom van, szétszakad a fejem, szúr a vesém és minden végtagom gyenge és fáj. Nem, nem rossz helyre írtam, mielőtt még bárki ezt gondolná, csak július 10-én reggel a 6.30-as KVARNER IC-vel utaztam a Keletiből Balatonboglárig.  Nyomatták a klímát rendesen, amikor a külső hőmérséklet kora reggel klíma nélkül is elfogadható volt. Nem tudtam, hogy nyáron bundában kell elindulni a Balatonra, már csak azért sem, mert visszafelé egy mezei "gyorsvonaton" az ablakokat pedig lehúzni nem lehetett. 2 in 1. Hűtőkamra és szauna. Köztes megoldás nincs csillagászati összegekért. A késésről már nem is beszélek, az állomásom sem mondák be, mert arról statisztikát kell vezetni és rontja a „számokat”, így az eggyel előbb induló vonatot is sikerült elérnem, mert az is késett 40 percet. Nevetséges és szánalmas, hogy olyan országban élek, ahol ellophatják az ember autóját minden következmény nélkül és az ez miatt igénybe vett utazási formát választva, meg belebetegszem plusz pótdíjért. Minden hasonló sorstársamnak jobbulást kívánok, mert voltunk páran a vonaton, akik  dideregtünk a Balaton felé. 
Üdv.
Akik nyáron is fáznak…


A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr582159669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 10:16:30

CSak csendben kérdezek rá, mert erre nem utal a post:
Megkérték a jegyvizsgálót, hogy segítsen a helyzeten?
Mertő pikk-pakk megoldja a gondot a szabályzóval...
Én is volt, hogy kértem, a külső 20 fok mellé nem kell idebent 12 és azonnal átállította.

Nagymoli 2010.07.19. 11:30:13

Piszok bonyolult lehet megoldani, hogy mérve legyen a belső levegő hőmérséklete, és ez alapján kapcsoljon be, vagy ki a klíma/fűtés. Vagy valaki letekerte minimum hőfokra, hátha jobban hűt? Mint a lemerült elemes távirányítónál, ha "erősebben nyomod, hamarabb kapcsol"? :-D Esetleg primitív módon a klíma teljesítményét lehet állítani, de semmi nem méri a levegő hőmérsékletet?

Pretoryan 2010.07.19. 15:28:13

Én fordítva jártam múlt héten. Hölgyeim és uraim kedden fűtöttek a vonaton. Kint 37 bent 47 naaaagyon jó volt! :-) Én szóltam a kallernak, le is vette, miközben hangosan hmm... "kedves" anyázta a karbantartókat...

Adani 2010.07.19. 15:51:02

Én örülök ha végre fázhatok egy kicsit az elmúlt hetek után. A klíma jó dolog ,de mélyhűtőt tényleg nem kell csinálni.

Azt meg hiába hiszik ,h attól hamarabb lehűt, h kisebbre állítod, mert nincs így. Ez épp olyan mint mikor ha sietsz akkor többször megnyomod a lift hívógombját hátha attól gyorsabban odaér. Vagy mikor késik a vonat és az állomáson a peronon állva állandóan az órádat nézed mintha attól hamarabb odaérne.

HPL 2010.07.19. 16:53:01

Túl nagy elvárásaitok vannak! A MÁV-nál a takarítást is kihívásokat okoz, nemhogy egy klíma beállítása. :)

@Adani: Tök "entellektüel" az avatarod.
Bocs, az OFF-ért.

Bankersbox 2010.07.19. 17:00:54

Nem egyforma a hoerzetunk. Soxor izzadok meg, amikor meg jellemzoen a holgyeket, meg a vinasszokonyak hallom rinyalni, hogy milyen hideg van. Inkabb fazzak.

Bar ha a posztolo az agyat nyomja, hogy tudott a vonatra felszallni? Hordagyon felraktak?

internationale 2010.07.19. 17:10:20

Jobbulást!
Én reggel 5.45-kor indultam a Keletiből, odakint kb. 25 fok, vittem a pántos fölé két hosszú ujjú pólót meg kendőt, és zoknit. De a vonat indulásáig lent álltam a vágány mellett.
Az a MÁV-taktika (már kifigyeltem), hogy kb. egy órán át tökig tekerik a légkondi gombját, majd leállítják, és mikor elfogy az összes oxigén a levegőből, megint jégvermet csinálnak.
Én ízületi gyuszi után utaztam, paráztam, mint állat. És mindenki ott didergett.
A jegykezelőnek (az a kalauz?) szólni? Minimum kétesélyes. Persze, lehet próbálkozni, de én már rég felhagytam vele. Nem jó élmény, ha folyamatosan ledorongolják vagy kiröhögik az embert, hogy mit dumál, örüljön, hogy elviszi a vonat.
Szerintem egyszerűbb lenne, ha helyesen használnák a légkondit. Szerintem nem bonyolult megtanulni... ámbár van egy mondás, hogy a vasutasnak a második szomszédja is... ja, meg van egy olyan dolog, hogy ablak. Mondjuk az intercittyeken nem nagyon, az is egy olyan túlhaladott valami.

Labasmaz 2010.07.19. 17:30:16

@Nagymoli: Ez bizonyos taviranyitok eseteben pedig valoban igy mukodik. Ket szembeforditott fesu fogaihoz hasonloan egymas koze nyulo foliareszek folott levo, vezeto gumibol keszult erintkezot nyomsz ra a foliakra a gombbal. Amikor csokken az elemben a feszultseg, akkor erosebben lenyomva a gumi es a folia kozotti atmeneti ellenallas kicsit csokken, ill. kicsivel nagyobb lesz a gumi ellaposodasa miatt az erintkezo felulet is, igy valoban elofordulhat, hogy "erosebben nyomva" meg eppen mukodik, mig "siman lenyomva" mar nem elegendo a tapfeszultseg.

:-)

Labasmaz 2010.07.19. 17:33:34

@internationale: Minap volt valamelyik blogon, csak ott a turistacsoporttal egyutt utazo vezetorol volt szo. A leiras szerint a harmadik beszolas utan kapott egy nagy fulest, majd amikor rendort akart hivni, megmondtak neki, hogy ne tegye, ha a sajat laban akar visszaterni Magyarorszagra, nem hordagyon. Utana volt respekt, es erdekes modon kepes is, hajlando is volt megcsinalni a dolgat.

Nem mondom, hogy ez kovetendo viselkedesminta, de ketsegtelen, hogy egyes, elszigetelt esetekben mukodhet. Viszont azt nem art eszben tartani, hogy egy igy viselkedo kalauzformaert is pont annyit adnak, mint egy rendes emberert...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.07.19. 17:49:16

szánalmas. most épp az a baj, hogy van klíma? csodálatos.

reggel is kb. 25-28 fok volt aznap, ami egy zárt vasúti kocsiban még melegebb. de neked bele kellet pofáznod, bazmeg.

remélem, elpusztulsz azon az ágyon!

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.07.19. 17:50:24

egyébként nem rád vagyok mérges, hanem azokra, akiknek semmi sem jó.

jobbulást.

datolyamag 2010.07.19. 18:25:00

Áprilisban, májusban reggelente még elég hűvös van. A vonaton viszont ezerrel megy a klíma. A MÁV-nál úgy látszik csak két véglet van: vagy megfagy vagy megsül az ember.

morden2 2010.07.19. 18:48:27

Hasonlót tapasztaltam én is 4:38as vonaton hajnalba megy ezerrel a légkondi, szembeülő utast rázza a hideg, bennem még dolgozik az esti alkohol annyira nem fáztam, de nem kellemes végigülni az utat hidegben, lehet vezetnek valami statisztikát a légkondiról és ahol van azért járatják tökig, hogy felhúzzák a %-ot :DDD

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2010.07.19. 18:58:25

Nekem egy hónapja sikerült túlhűtött IC-en megfázni. Pluszba mellém ült egy köhögő fiatalember, akiről sikeresen átszóródtak rám a megszállói. Egy hétig tartott mire kigyógyultam a majdnem tüdőgyulladásból.
Nem egészséges a klíma. Ráadásul milyen már, hogy az IC-en NEM nyithatóak az ablakok?!

NemesekErnyo 2010.07.19. 18:58:42

@datolyamag: Ebből számítódik az éves átlag :)

kpityu2 2010.07.19. 19:10:28

Hidegben a klímák sokkal kevesebbet fogyasztanak. Azoknak a nyavalyás utasoknak meg semmi se jó. Ha van klíma az a baj, ha nincs az.

Mylady 2010.07.19. 19:24:32

Hehe :) Múlt héten volt szerencsém hasonlót tapasztalni. A reggel 7-kor induló vonaton olyan volt a hőmérséklet, hogy pulcsit vettem és magam alá húztam a lábam, mert baromira fázott.
Mikor kerestem a kallert, átmentem az 1. osztályra, sokkal kellemesebb volt a klima. Biztos azért, mert ott drágább a jegy.

Halkan jegyzem meg, nem ic, hanem ec volt, Münchenből jött, és teljesen rendben volt. Tiszta, kulturált. Kár, hogy kevés az ilyen.

athéni szél és spártai eső 2010.07.19. 19:35:30

Egy hete Sopron felé, kint alsóhangon 35 fok, nálam semmi meleg ruha, mivel csak 1 napra mentem, az emberek kezdtek pulóverbe (sőt, kiskabátba!!) öltözni annyira durván hideg volt. Kerestem a kalauzt a vonaton, nem találtam, kb 100 perc múlva jött jegyet ellenőrizni, akkor szóltam, h kicsit lejjebb tekerhetné. Nem volt 15 foknál több.

athéni szél és spártai eső 2010.07.19. 19:37:17

Természetesen az is igaz, h utaztam teljesen leizzadós körülmények között nem is keveset a MÁV-al.
Nem lenne 1, akkora nagy befektetés mérni hány fok van és attól függően be/ki kapcsolni a klímát 2, odafigyelni a kalauz által ilyen apróságokra.

lárvalányhaj 2010.07.19. 19:42:01

Jelentem, a Kvarner IC-n amióta a világ a világ, ilyen hideg van.
Pár éve Horvátországban dolgoztam, és rendszeresen volt alkalmam megtapasztalni a Kvarner áldásait. Az első alkalom óta, amikor több, mint öt órát utaztam a plusz kilenc és fél Celsiusos vonaton, erre a járatra kizárólag a következő felszereléssel szállok fel:

1) 2 db kötött pulóver
2) hosszú tréningnadrág
3) kispárna
4) gyapjútakaró (alváshoz)

(A múlt héten viszont ugyanígy IC-vel utaztunk Budapestről Sopronba és vissza, a klíma nélküli, alig 40 fokos vonaton... azt hittem, h ez a spórolás jele, de ha a Kvarnert emellett is plusz tíz fokosra hűtik le, akkor tényleg nem értem.)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 19:53:31

@lárvalányhaj:
Nem, szimplán a GySEV IC kocsijai már rendesen szarrá vannak menve, többek között ennek egyik jele a klíma hiánya.
Elég sokan panaszkondak rá, joggal, ezzel az indokkal a pótjegy árának komfortdíj része élből visszajár.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 19:55:55

@athéni szél és spártai eső:
Mérve van a külső-belső hőmérséklet, akartam feltenni róla fotót de egyet sem találok...

A gond az, hogy a hőérzet egyénfüggő, lehet, hogy pl. a kalauz is kellemesnek érzi, meg még 10 utas de esetleg egy 11.-nek már kellemetlen a hideg.
Ilyenkor legegyszerűbb szólni, hogy fázik a delikvens, akkor mindenképp állítani fog rajta a jegyvizsgáló.
De amíg az utasok nem jelzik, hogy szerintük hűvös a kocsi, addig miért piszkálna hozzá a jegyvágó?
Abból lesz az, hogy ő melegebbre állítja, az utas meg panaszkodik, hogy nem megy rendesen a klíma.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 19:58:59

@Nyman:
Így van, tegnapelőtt két öregasszony jött szembe ballonkabátban.
Hát mégjobban melegem lett a látványuktól...

morden2 2010.07.19. 20:03:24

@kpityu2: csak a szélsőségeket nem bírjuk :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 20:04:23

@internationale:
Nem máv taktika, egyzserűen technológia...
Előfűtésen van a kocsi (ez nem feltétlenül fűtést jelent, nyilván melegben hűtés a klímás kocsikon, de a tápellátásukat fűtési feszültségnek nevezik, ezért mondják, hogy előfűtésen van a kocsi).
Ezt a mozdony vonatra járása előtt lekapcsolják.
Amíg a mozdony akasztását végzik, fékpróbákat, stb. nem lehet feszültség alatt a szerelvény, mert a dolgozó nem mászhat be feszültség alatt áűlló kocsik közé. Ilyenkor az áramszedő sem lehet felengedve. Ezidő alatt a klíma nem üzemel tápellátás hiányában.
Miután ezzel végeztek, szedő felenged, ismét lesz tápáram ekkor nagyobb teljesítményen fog menni a klíma magától, ugyanis a belső tér elkezdett melegedni.

Menet közben is sokszor hallani, hogy a klíma kikapcsol, ez fázishatároknál jelentkezik, amikor szintén ki van kapcsolva az áramellátás.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 20:07:15

@datolyamag:
Nem. A MÁV-nál sajnos sok-sok olyan utas van, aki áprilisban is hiányolja a klímát az IC vonatról. Merthogyőazértfizetett, és akkor bizony menjen.
Élőben is volt már szerencsém ilyenhez, aki verte a mellét, hogy a pótjegyet azért vette, hogy legyen klíma.
Közben meg odakint volt 20 fok...

morden2 2010.07.19. 20:07:17

lehet a honlapjukról kalibrálják a légkondit :D
www.mav.hu
Sebességkorlátozások a kánikula miatt

Bővebben
2010. július 19. 4:40

no comment :D

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 20:10:14

@Gamma Leonis:
"Nem egészséges a klíma. Ráadásul milyen már, hogy az IC-en NEM nyithatóak az ablakok?! "

Milyen már mégis milyen? :-D

UIC előírás...
Többek között nyomásálló kocsiszekrény miatt.
Mellékesen meg azért hogy a klímás kocsikon ne húzgálják le az ablakot a T. utasok...

Aki jártas Budapesten, az ismeri a Vlvo buszokat. Ezerrel megy a klíma, de az ablakot kinyitja a birka... Pedig 3 megállóként az automata is bemondja, hogy ne tegyék...

AzHofi 2010.07.19. 20:21:19

Több vitamin, több zőcség, gyümőcs, több testmozgás, kevesebb szintetikus élelmiszer, több szabad levegő, és akkor nem lesz minden kis szellőtől prüszkölés.

lárvalányhaj 2010.07.19. 20:23:49

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Eddig azért nem szóltam, mert az a tapasztalatom, hogy akkor sem változik semmi, ha szól az ember, csak felvállal egy csomó felesleges konfliktust. Augusztusban megint ezzel a járattal fogok utazni, akkor majd teszek egy próbát.

(Egyébként biztos vagyok benne, hogy 15 foknál nincs melegebb a vonaton, a következő alkalommal hőmérőt is viszek magammal.)

Reggie 2010.07.19. 20:32:59

Fertozo betegkent egyaltalan mit kerestel a vonaton?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 20:46:30

@lárvalányhaj:
ŐSzintén nem értem mi a konfliktus ebben...
Én aárhnyzsor szóltam, mindig állítottak rajta, különösebb beszólás nélkül...
Nem ököllel kell kiverni belőle az állítást elég egy szép kérés :-)

¿Qué tapas hay? 2010.07.19. 21:13:41

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "UIC előírás...
Többek között nyomásálló kocsiszekrény miatt. "

Hogy micsoda?

¿Qué tapas hay? 2010.07.19. 21:36:31

Milyen UIC előírás?
Mire vonatkozik?
Hogy jön itt képbe a nyomásállóság?

Snake 2010.07.19. 21:37:42

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem tudom mi nem érthető neki, de ezen most én is elcsodálkoztam, ugyanis a MÁV-Startnak nincsen nyomásálló kocsija(egyiknek sem kezdődik 73-mal az 12 jegyű UIC pályaszáma, csak 50,51 és 61-es van)

Snake 2010.07.19. 21:39:29

A MÁV-Startnak nincsen 73-mal kezdődő pályaszámú kocsija, azaz nincsenek nyomásálló kocsijai.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 21:55:05

@Snake:
A pályaszám már réges-régen nemdefiniálja rendesen a kocsi tulajdonságait...
Példának okáért évekig közlekedett olyan kocsi és közlekedik most is aminek eltérő pályaszáma volt a két oldalán...
A Flirtek is első 30 db 94 második 30 db 95 -tel kezdődik, de senki nem tudja megmagyarázni, hogy miért.
Mert csak...

¿Qué tapas hay? 2010.07.19. 22:03:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Flirtek is első 30 db 94 második 30 db 95 -tel kezdődik, de senki nem tudja megmagyarázni, hogy miért."

Nem fordítva? Mert akkor a magyarázatot neked is tudnod kellene.

Szóval melyik döntvényről volt szó feljebb?

Snake 2010.07.19. 22:13:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Melyik személykocsiaink nyomásállóak?
A dunakeszi kocsicsalád posta-Bhv-stól nem
A halbik nem
A győri kocsik és leszármazottaik (ide értve a -67-eseket is) nem
A lengyel és bautzeni/görlitzi kocsik nem
A DWA-k és DWA-DVJ-k talán, bár a Bpm a légkondit és a lehúzható ablakokat nem számítva megegyezik a Bpmz-vel, tehát nem nyomásálló

Akkor marad a 3G IC, a GOSA és a CAF család. Ezek közül melyik a nyomásálló?

És motorvonatból van nekünk nyomásálló?

lurkó 2010.07.19. 22:17:27

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Ilyenkor az áramszedő sem lehet felengedve." Majdnem igaz. Reteszelőkulcs kivétele és átadása az előírt. Mert leeresztett áramszedőnél a kompresszor sem működik és nem tölti a szerelvényt.

Hogy miért nem nyithatók az IC kocsik ablakai? Mert az utasok képesek lennének működő klíma mellett kinyitni. Egyébként valóban érdekes hogy menyire nagy a különböző emberek hőérzete. Tényleg kell szólni a jegyvizsgálónak hogy tegyen valamit de elöször boxolják le egymásközt az utasok hogy mi is legyen az.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.19. 22:22:14

@¿Qué tapas hay?:
Tényleg nem tudom miért lett a váltás 94/95 között... Miért?

¿Qué tapas hay? 2010.07.19. 22:31:32

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
A 95-ösöknél a járműszám megállapítása az UIC 438-3 szerint történt (kiegészítőszám-elv), a 94-eseknél meg az OPE TSI (2006/920 EK) típusjel-elve szerint.

Amúgy a felsorolt járműtípusok közül a CAF kocsik szekrénye készült a nyomásállóvá alakíthatóság követelményei szerint (elvben a 95-91, gyakorlatban a 71-91, 88-91 és 95-91 kivételével), de a nyomásállósághoz szükséges szerelvényezés (légcsappantyúk, nyomáshullám-érzékelő, feljáróajtók, homlokátjárók) nélkül.

lurkó 2010.07.19. 22:32:58

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ezek közül a CAF hangzik ismerösnek. Ha jól emlékszem azokon nincs az a kis bukóablak mint a 20-67-esen.

lurkó 2010.07.19. 22:39:31

Nyomásállóság belföldi forgalomban? Nem tudom menyi előnye lenne. Jók lennének a meglévők is csak az a fránya klima lehetne stabilabban üzemkész.

Légnyomásos Gyuri 2010.07.20. 09:10:54

Áprilisban kopogtatnak nálam Cegléden egyszerre kettő utas(hozzáteszem üvöltve),hogy az egyik fázik,a másik pedig megrohad a melegben(csíkos inga),egy rövid töprengés után javasoltam,hogy cseréljenek helyet így mindenki jól jár!A végletekig lestrapált,és kevés nemzetközi normáknak megfelelő kocsikkal nehéz szolgáltatni.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 14:15:18

Szerintem hőmérsékletet mér, tekintve, hogy ugyanazon a beállításon télen fűt, nyáron fűt. Viszont problémás, hogy elég lassan reagál a klíma a termosztát állítására, így a türelmetlenebb jegyvizsgálók túltekerik a szükségesnél.

Amúgy azt sose értettem, hogy miért kell a ventilátort is leállítani, ha nincs nagyfesz? Az segédüzemről megy, oxigén meg nem árt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 14:16:39

Amúgy meg, ha az embernek van négyszögkulcsa, akkor mindig kellemes idő van a vonaton :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 14:19:25

A vonatklímák másik problémája, hogy minimális teljesítményen megy a ventilátor, így 3-4 fokos levegőt fúj be, amitől lefagy az ember lába (főleg mikor baromi okosan a lábtérbe fújatják a hideget, de az ablakpárkányos megoldás se különb. Úgy látszik a tervezők nem tanultak fizikát.) de légcsere alig van.

A megoldás az lenne, hogy ventilátor nagy teljesítményen, és a fűtés szabályzásával megoldani, hogy ha nincs rá szükség, akkor ne jéghideget fújjon.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.20. 14:22:34

@Adani: Attól függ. Autókban a digitális változat a fűtés szabályásával is machinál, tehát 16 fokra állítva hidegebbet fúj, mint mondjuk 22 fokon.

zozo6296 2010.07.21. 01:43:29

@Peti817172M: juuuj hallod én mindennél jobban szeretnék egy négyszögkulcsot :$=) Mikor tudnék egyet átvenni? :$

Nem hozzáértő 2010.07.21. 09:44:50

@internationale: Ha nem szólsz neki, akkor meg tuti egyesélyes, nem fog történni semmi, mert tudod néma gyereknek anyja se érti a szavát...

Nem hozzáértő 2010.07.21. 09:46:38

Azt is szoktam bírni, hogy lehúzzák az ablakot, de közben elvárják, hogy működjön a légjavító. Nem értik meg, hogy a berendezés nem képes lehűteni az egész világot. Ez is biztos a vasút, a jegyvizsgáló és a berendezés hibája.

Nem hozzáértő 2010.07.21. 09:48:45

@Labasmaz: "igy viselkedo kalauzformaert is pont annyit adnak, mint egy rendes emberert... " Többet, mert közfeladatot ellátó személy.

Nem hozzáértő 2010.07.21. 10:04:19

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Az új utasbarát üzletszabályzatban nincs szó komfortdíj térítésről, és nincs is térítés, azon okoskodó jogászoknak köszönhetően, akik ezt megalkották. Vajon erre miért nem gondoltak? A régi szerintem utasbarátabb üzletszabályzat miért nem volt nekik jó?

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.21. 16:35:35

@Adani: Inverteres légkondiról hallottál már? :)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.07.21. 16:36:34

@wboy: Bármelyik szerszámboltban vehetsz. 8x8-as profilú.

Ákibard! 2010.07.21. 17:34:37

@Peti817172M:
Ne vedd észre, hogy cikizett...

Nagymoli 2010.07.24. 17:53:22

@Labasmaz: Elég erősen nyomva meg lehet vakarni a fejet, hogy az eltört panellel mi legyen. :-D Hiába nyomod erősebben, vagy gyengébben, ha az IR LED nem igazán sugároz már. :-D
Viszont kíváncsian várom mikor fog felénk járni klímás, vagy anélküli "ablakos vonat". Merthogy tavaly december óta nem jár felénk. Mondjuk, én a Csörgő vontatású sokéves műbörüléses, nyáron izzasztós vonatokat kedveltem. Lehúzható ablak, tempó miatt lehetett bámészkodni, de aludni is kényelmes volt. BZ-n csak feszengek, sem ablaknyithatóság, sem kényelem. De még így is inkább vasút, mint tolongás a buszokon.
süti beállítások módosítása