MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

RE: 100 perces késés Balatonra menet

2010. július 12. - Ashi Valkoinen

Nesze semmi, fogd meg jól válaszlevél.


Kedves Donát,
Néhány kérdésemre a balatoni utazással kapcsolatban (az átszállásokkal kapcsolatban és általában a vonatkésésekkel kapcsolatos kompenzáció kérdését is érintve...) az Ügyfélszolgálattól kapott válaszokat továbbitom Önöknek:

Tisztelt Utasunk!                      

                  

 

Köszönettel vettük elektronikus levelét, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

 

A Budapest – Székesfehérvár – Balatonfüred – Tapolca vasútvonal 2009/2010. évi menetrendi struktúrájának tervezésekor arra törekedtünk, – az előző évi tapasztalatokat és utasaink visszajelzéseit is figyelembe véve – hogy a közvetlen eljutás lehetőségeit növeljük. Ennek érdekében a Balaton északi partján 2 órás átszállásmentes eljutást biztosító ütemes gyorsvonati menetrend került bevezetésre, továbbá Székesfehérvár állomáson a regionális forgalomban közlekedő személyvonatok esetében az átszállási időtartam kedvezőbb, 10 percen belüli csatlakozási idővel került kialakításra a Budapest felől/felé érkező/induló gyorsvonatokról/ra. Ezen felül a nyári menetrendi időszakban a vonalon közlekedő 7 pár gyorsvonatból 3 pár Balatonfüred és Tapolca állomások között – az itt elhelyezkedő települések lakossági igényeinek megfelelően – minden állomáson és megállóhelyen megállnak. Bevezetésre került továbbá egy személyvonatpár, amely Budapest – Tapolca (és vissza) viszonylatban egész évben közlekedik.

 

A vonatkésésre vonatkozóan jelezzük, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegükből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. Ilyenek például a szélsőséges időjárási viszonyok, műszaki meghibásodások (biztosítóberendezési hiba, síntörés, felsővezeték-szakadás, stb.), balesetek, forgalmi nehézségek. Egy másik igen fontos tényező a menetrend szerinti közlekedésben, az egyvágányú pálya (Székesfehérvár - Tapolca vonalszakasz, illetve a pályafelújításban érintett elővárosi vonalrész), amely számos nehézséget gördíthet a forgalom lebonyolítása elé. Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan, mivel a vonatok találkozása, csak a kijelölt és megfelelő berendezéssel, illetve személyzettel ellátott állomásokon lehetséges. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések.

 

A Balaton északi partján bekövetkezett löszfal omlása miatti átszállásos közlekedést munkatársaink a lehető legoptimálisabb módon oldották meg, a vonatpótló autóbusz Székesfehérvártól történő közlekedtetése viszont a menetidőt növelte volna.

 

Az új Üzletszabályzatunk vonatkozó rendelkezései alapján az utasok jogai kedvezően bővültek a vonatkésés, a vonatkimaradás és a csatlakozásmulasztás esetén, ezért a visszatérítési és a kártérítési rendszer jelentősen átalakult. Az utasok számára kedvezőbb átalány-kártérítési rendszer lépett életbe. A feláras vonatok késésekor nemcsak a pót- és helyjegy árának, hanem a teljes (pót- és helyjegy árával növelt) menetjegy árának - 30 és 119 perc közötti késés esetén - a késett vonatra eső részének 25 %-a, - a 120 percet elérő vagy azt meghaladó késés esetén pedig az 50 %-a jár vissza az érintett utasok számára a benyújtott igények alapján.

 

Őszintén sajnáljuk, de a fenti átalány-kártérítést csak és kizárólag feláras vonataink igénybe vétele esetén biztosítjuk.

Köszönjük megkeresését. Ezúton szeretnénk szíves elnézését kérni a késéssel okozott problémák miatt, biztosítani szeretnénk arról, hogy Társaságunk mindent megtesz a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr822146235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giraffa 2010.07.12. 13:42:57

Egyértelmű, hogy a MÁV nem fizet. Magyarország.

jobbos 2010.07.12. 13:50:55

Most végülis mi itt a panasz?
Eddig úgy volt, hogy a helyjegy, pótjegy árát lehetett visszakérni, ha több mint 15 percet késett egy IC.
Most a sima jegy + helyjegy árának 25%-át, ha 30 percet késik legalább, de ugyanúgy csak feláras vonatra (értsd IC) érvényes ez, mint régen.

Nem akarom a MÁV-ot védeni, mert én is beszívtam tegnap este egy laza másfél órás késést, de tájékozódjon már az ember mielőtt nekiáll kártérítést igényelni.

Yoe. (ahogyavilagotlatom.blog.hu) 2010.07.12. 13:51:09

Tavaly nyáron sűrűn utaztam a Bp-Keszthely/Nagykanizsa vonalon.
Hetente írtam panaszlevelet a MÁV-nak, szinte mindegyik válasz a fenti sorokkal volt tele.
Szerintem egy ügyfélpanaszmegválaszolószoftver generálja a válaszokat.

ampierre 2010.07.12. 13:51:28

"biztosítóberendezési hiba, síntörés, felsővezeték-szakadás"

Meg kell kérdezni, hogy ezeknek a megelőzését milyen arányban tartalmazza a jegy ára, és azt az összeget oda kell adják :)))))))

jobbos 2010.07.12. 14:08:44

MÁV alternatíva pedig létezik már régóta, www.oszkar.com :)

KolompárRómeó 2010.07.12. 14:12:53

Az optimális már eleve felsőfok. Hogy lehet ezt tovább fokozni?

bovaryné 2010.07.12. 14:13:04

Gyakran utazom Pécs - Budapest között. Az elmúlt fél évben egyszer nem fordult elő, hogy a vonat pontosan ért volna be. (Egyfolytában szélsőségesek az időjárási viszonyok, meghibásodnak a biztosítóberendezések, eltörnek a sínek, elszakadnak a felsővezetékek, balesetekkel és forgalmi nehézségekkel kell szembenéznünk. Na, persze!) Átlagban 10-20 percet késik a vonat. Tudja jól ezt a MÁV. Erre mit csinál? Új rendszert vezet be: 30 perc késés után térít. Ami azért ritka... Fizesd az "extra" szolgáltatást, és tudd: 29 perc késés teljesen természetes. (Legutóbb, pont 29 percet késett a vonat a forgalmi irodában csücsülő hölgy szerint. naná, hogy nem fizettek.) Ha bárki ennyit késne rendszeresen a munkahelyéről/suliból, akkor... MÁV = vicc.

bovaryné 2010.07.12. 14:14:16

És igen: oszkar.com amikor csak lehet! Sajnos Pécs - Bp viszonylatban elég kevés az autós.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2010.07.12. 14:31:19

no nekem nincs ilyen bajom, itt, nincs vasút és kész, idegbaj+meg visszafizetés megszüntetve. Mert ez Magyarország.
1,5 hét múlva lelépünk, de az eddigi tapasztalatok miatt inkább megkérünk egy kedves ismerőst, hogy vigyen fel minket a repülőtérre.
Faszkivan:(

borisz 2010.07.12. 14:32:10

nekem nem is a pénz-nem-visszaadás a fájó, hanem a nulla tájékoztatás. péntek délben 55 percet ültünk a keletiben a vonaton, annk indulására várva, de még a kallerek sem tudták megmondani, hogy el tudunk-e menni vízért, olvasnivalóért amíg állunk, mert azt sem tudták mi a baj, sem azt, hogy mikor indulunk.
eleve vicces volt, mert 12.59-kor ért be a vonat, közben a hangosbemondó bőszen mondogatta a 13.00-ás indulást, ami már azért is röhej, mert a menetrendből (és tapasztalatból) tudni lehet, hogy fél órás 'átszerelésre' van szüksége minden nap ennek a járatnak a továbbindításhoz. tehát eleve egy combos hazugsággal kezdtek, aztán majd' egy órán át kussoltak.
szóval azért a rohadt drága jegyért (+ az évi 300mrd) jó lenne legalább némi információ morzsához jutniuk az utasoknak.

Pubi a professzor 2010.07.12. 14:32:49

@bovaryné: Csak, hogy mindenféle tévhitet elhesegessek, nem a vasút találta ki, hanem egységes Uniós rendelet a 30 perc...
Lehet hálás bókokat és köszöneteket küldeni Unió elvtársnak...
A levélből pedig csak nekem tűnt fel, hogy a vonatpótló buszozás miatt volt a késés nagyrésze...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2010.07.12. 14:35:12

Csak én érzek némi feszültséget az alábbi kijelentések között?

"az átszállási időtartam kedvezőbb, 10 percen belüli csatlakozási idővel került kialakításra"
vs.
"Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan"

Kila37 2010.07.12. 14:41:56

Én is a Pécs-Bp vonalon szoktam késni a MÁVval.. legutóbb egy reggel megyek este jövök túrát ejtettem meg, felfele késett majdnem egy órát (még jó hogy nem időre mentem), aztán mikor a Pécsre visszamenőre vettem a helyjegyet bepróbálkoztam a pénztáros néninél hogy nem adják-e vissza az árát és akkor cserélhetünk jegyet. Erre ő kioktató hangnemben elmagyarázott annyit hogy változott a rendszer (fent leírt módon), nem lehet, ő nem tud semmit, nem tájlkoztatták, menjek fel az ügyfélszolgálatra. Ehhez persze már nem volt kedvem pár szár forintért..

Kivlov 2010.07.12. 15:10:06

a mávot régesrég el kellett volna adni, vagy felszámolni...

Glg 2010.07.12. 15:35:18

máv for president. magyarországon ha az embernek nincs kocsija (+rengeteg pénze a horribilis üzemanyagárakra, és más sarcokra) küzdhet az idegbaj ellen a folyton késő vonatok vagy a zötykölődő zsúfolt buszok csendéletében. ami minkettőnél általános az a légkondícionálás szinte teljes hiánya, és néha a szellőzésé is (ic-n néha van ac-s kocsi de ritka, buszon meg sok a fasz sofőr aki nem kapcsolja be, na jó az új személyvonatként üzemelő flirt-ök és talent-ek légkondisak). mindez csak azért h a pénzhiány miatt tömegközlekedésre szorüló emberek még szarabbul érezzék magukat. és még csodálkoznak h a magyarok nagy általánosságban pesszimisták.

georg 48 2010.07.12. 15:52:28

Én hatvan éves elmúltam! Pici gyerekként sem tudtam megérteni, kishazánkban miért késnek állandóan a vonatok. Ha nyár van azért, ha tél, azért. De ez haggyán! Egy-másfél órát!? Mi a bánatos szentszart csinálnak? Azóta jártak a holdon, felfedezték a DNS-t, félig-meddig a rákot is tudják gyógyítani. De a vonatok csak késnek.
És persze milliókat kapnak a MÁV vezérek. Mostmár nem csak nyugaton, hanem Romániában is 160-180 al mennek a csühögők, itt nyáron 40 km.-es korlátozások vannak, mert görbe a sin. És persze késik.

Kivlov 2010.07.12. 16:03:17

@georg 48:
mondom. fel kell számolni az egész gittegyletet. naplopók ezreit foglalkoztatja érdemi munkavégzés nélkül közpénzen. és azt szajkózzák, h nincs forrás adócsökkentésre. máv, bkv, segélyezettek, rokik => saccra 1000 mrd megfogható...

diktatorikus kleptokrácia 2010.07.12. 16:05:04

az üzemeltető (máv) feladata, hogy a biztber és egyéb, a biztonságos közlekedést biztosító (bocs a szóismétlésért) berendezéseket megfelelő állapotban tartsa, így ezekre a meghibásodásokra hivatkozni eleve öngól. mi lenne, ha ennek analógiájára a malév kezdene védekező kampányba? vagy bármelyik légitársaság? hát az garantált, hogy senki nem ülne repülőre.
bullshit - hogy szép magyarosch szóval reagáljak a máv (marha áll a vágányon) dumájára. kenjük a szart, mi nem vagyunk hibásak. baze, építsenek templomot, dzsámit, minaretet, sztúpát, meg a faxom tudja, mit az állomások mellé, hogy ott rögtön kérdőre lehessen vonni istent, allahot, jahvét, buddhát, akárkit az időjárásért, az esőért, a napsütésért, minden ócska kis trükkért, amiért a szentséges máv járatai késnek.
abszurdisztán

Tonyeaux 2010.07.12. 16:07:29

Én itt balatonfüreden vagyok jelenleg. Nem tudom elképzelni, hogy engedheti meg magának a máv, hogy magyarország legnagyobb üdülő övezete mentén mondhatni nevetségesen brutálisan késnek a vonatok, kesze kusza bemondás, satöbbi satöbbi. Elég sokat vonatozok országszerte, és mindenhol késés. Fogják erre is, arra is. de kérem, hogy beszélhetünk sintörésről jelzőmeghibásodásról már kb 3-4 éve, ha nem több. Az egyik kedvenc vonalamon anno a gőzössel félórával volt kevesebb a menetidő. Ma a modern gépek korszakában félórával több. ENgem nem érdekel a pálya állapot, nem vasutas vagyok, hanem csak utas. Oldják meg. EZ mnegengedhetetlen dolog. Japánban az állomásfőnök harakirit csinálna, itt meg még a dolgozók sem tudják hogy mi miért és mennyit késik. Jópár ezer embert kéne alaposan seggberugdosni. Télen késés, mert hideg van törik a sin, nyáron késés, meleg van törik a sin, tavasszal vihar, a szél töri a sint, ősszel meg a távozó madarak miatt törik. Hagyjuk már, ez egy vicc, ami sajnos sok ember kárára megy. Nem a pénzt sajnálom, mert minek, kifizettem oké. Azt sajnálom hogy ennyire buták, hogy ezt megengedik maguknak. Főleg itt, a balaton körül. Hát mindenki reszkető lábbal megy ki az állomásra, hogy vajon mi mennyit késik. A másik, a Tapolca - Záhony vonat... Miért csak egy vonatpár közlekedik ebből, amikor Tapolcától Záhonyig csurig van? Kéne már asztalborogatás a vasútnál, mert ez így nem működik, max ugandában... De ez Európa közepe, meg únió, meg satöbbi. Ha lejönne Brüsszelből civilben két fejes, hogy vonatozik egyet, sírva mennének haza, majd azonnal golyó általi halál a felelősöknek, akik megengedik, hogy ez egyáltalán így lehet. Szóval kapják be...

Tonyeaux 2010.07.12. 16:13:06

@Kivlov: A máv már régesrég el van adva, és fel van számolva, járj utána a dolgoknak...

jobbos 2010.07.12. 16:19:31

@Tonyeaux: szerintem nem pont így értette, csak elfelejtette hozzátenni, hogy atomot neki, helyét felszántani, majd sóval behinteni.

Kivlov 2010.07.12. 16:21:35

@Tonyeaux:
akkor meg finanszírozza a tulaja, ne én az adómból.
az én autómat se te finanszírozod.
de amúgy jobbosnak van igaza. atomot...

Sir Nyű 2010.07.12. 16:34:46

A MAV-nak semmi nem johetett volna jobban, mint ez a 30 perces EU-s buzisag. Persze tajekoztatas errol is semmi, de az nem is meglepo. Azert jo, mert sokan hagyjak a picsaba az egeszet, mikor meglatjak a kitoltendo lepedot ezer adattal. Nekem mar van ketto is, mert mostanaban a kor-IC-vel sikerul jonnom Miskolcrol, ahol kiirjak a 10-15 peerces kesest, de 20-25-tel kesobb er be Miskolcra, aztan indulasra abbol meg tobb lesz, igy boritekolhato a feloras keses. Minden penteken, barmelyik kor-IC. Megint az a kerdes, ha nem lehet tartani a menetrendet, miert nem igazitjak a valos menetidokhoz?

banpepe 2010.07.12. 17:13:30

off: Én csak a Balatoni vonatokkal azt nem értem, hogy miért csak és kizárólag 1. osztályú vonattal leeht eljutni a nap 90%-ába Balatonlellére mondjuk? Miért fizessek plusz 400 ft-ot, ha nem akarok?

lábaska 2010.07.12. 18:29:05

Minek ragozzuk?Kiskunhalas-Baja (kb 60 km) vonattal 80 perc, autóval 40 perc.Két embernek már megéri autóval menni.Egyébként Moldova Györgynek van egy könyve:"Akit a mozdony füstje megcsapott", olvassátok el. 30 évvel ezelőtt írta, de mintha ma lenne...

SlafRock · http://holdontul.wordpress.com/ 2010.07.12. 18:51:34

A keleti végeken sem jobb a helyzet, általában a csatlakozás nem várja meg azt a járatot, amihez csatlakozna. Ez elég gáz, főleg ha az utolsóról van szó.
Javaslatom MÁV alternatívára:
www.youtube.com/watch?v=de2oErVNiT0

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 20:11:10

Ashi!

Ezt a patkány biszex buzit nem tiltottad már ki egyszer?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 20:11:55

@lábaska:
Jah, remek regény, minden 10.szava igaz...
Igaz, újságíró tollából származik.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 20:12:31

@banpepe:
Csak 1.o. vonat a MÁV-nál nincs szerintem félreértettél valamit...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 20:14:34

@Sir Nyű:
"Persze tajekoztatas errol is semmi, de az nem is meglepo."

Egy hónapon át a hangosbemondón keresztül tájékoztattak a változásról.
Azóta is kint vannak a plakátok, amik erről szólnak.
A honlapjukon is fent volt, de nyakamat rá, hogy most is fent van.

Iagazd van, neked személyreszóló tértivevényes levelet nem küldtek a változásról, de a tájékozódás lehetősége adott volt.
SZerintem nézz körül magad körül, mielőtt vádaskodsz, mert az információ előtted volt, van, csak el kell olvasni...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 20:19:18

@georg 48:
Nálunk is mennek 160-nal vonatok.
És Romániában is görbe a sín.

Elég komoly probléma egész Európában, hogy a semleges sínhőmérséklet értéke már rég nem annyi mint amit mondjuk 5-10 éve alkalmaztak.
Globális felmelegedés HELLO!!
Hol volt 10 éve 40 fok nyáron Mo-n? Sehol...

Ezért törik a sín, ezért görbül a sín...
Nem csak nálunk, mindenhol.
Sajnos a fizika törvényei máshol is érvényesek.

banpepe 2010.07.12. 21:07:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Legmagasab kocsiosztály: 1

Van ahol meg ez áll: Legmagasabb kocsiosztály: 2

Vagy pedig: Legmagasabb kocsiosztály 1-2

De nézd meg te is, lehet úgy egyszerűbben megérted:) Budapest-Balatonlellét nézem én.
Ha én néztem be vmit, bocsi, de nekem ez jön le, hogy ahol az van, hogy 1/2, vagy 2, csak azon van 2. osztály, ahol meg csak 1 van, ott meg csak 1. osztály.

banpepe 2010.07.12. 21:10:31

@Cigizz olcsóbban!: Ilyen nálunk is van, hogy vagy megfagysz, vagy megsülsz. (Desiro) Valamelyik nap múlt héten is utaztam vele, de a klíma ment, persze mintha fagyasztóba lennénk. Kalauzt nem láttam, hogy szóljak neki, több utas is már mondta, hogy eléggé hideg van. Ilyenkor hol vannak a kaauzok/kalauz? Vagy amikor kint 40 fok van, és megy a fűtés? Akkor miért a vezetőnél van végig?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 21:17:31

@banpepe:
A legmagasabb kifejezés azt jelenti, hogy lehet, hogy van annál alacsonyabb is nem?? :-)))

Ahol 1-est látsz, ott van 1 és 2.o kocsi is.
Ahol 2-est látsz, ott csak 2.o, kocsi van.

Ahol 1-est és 2-est is látsz, az egy átszállásos vonat, és az első vonat legmagasabb kocsiosztálya 1 (tehát van benne 1 és 2.o. kocsi is) a második vonat, amire átszállsz csak 2.o. kocsikkal közlekedik.

Szerintem tök egyértelmű :)))

pbence 2010.07.12. 21:18:38

@kikodugo: @Sir Nyű: Igaz, hogy ezt a dolgot az EU szabályozza. (Amúgy minden vonatra érvényes ez a szabály, de a magyar vasút felmentést kapott, így csak a feláras vonatokra kell alkalmaznia.) Viszont kizártnak tartom, hogy egy vasúti cég nem dönthet úgy, hogy ennél kisebb késésnél is fizet. Tehát kényelmes a MÁV-START részéről az EU mögé bújni, de nem az nem állapot, hogy bármilyen IC következmények nélkül késhet 30 percet. Ez nem szolgáltatás. (Persze nem erre az esetre értem, hiszen itt valóban egy kényszerhelyzet volt a pótlás miatt.)

AndOr 2010.07.12. 21:19:06

@banpepe: Az én logikám szerint, ha a _legmagasabb_ az 1. osztály, az nem zárja ki az alacsonyabbat. A legmagasabb nem a csak szinonímája.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.12. 21:21:05

@pbence:
Persze hogy dönthet.

De mégis miért döntene??

Ami a törvényben elő van írva, azt ő teljesíti, innantől jogilag nem fogható meg...

Amúgy ne tessék elfelejteni, hogy a Start Üzletszabályzatát biza a Minisztérium és az NKH hagyja jóvá, tehát az államnak mint tulajdonosnak bizony érdeke, hogy csak a jogszabályokat elégítsék ki, plusz extra visszatérítéseket ne adjanak...

AndOr 2010.07.12. 21:25:29

@borisz: Hasonló helyzetben szabályosan megsajnáltam a jv.-t. Kérdeztük, mikor indul, ő meg pironkodva monda, hogy fogalma sincs, egyelőre mozdonyunk sincs. Csakhogy így nem tudtuk, van-e annyi idő, hogy leugorjunk valami kajáért-piáért, de megnyugtatott, menjünk csak, nem engedi el a vonatot, amíg vissza nem érünk. Tehetett volna többet ennél?

AndOr 2010.07.12. 22:14:21

@jobbos: Beteget nem megölni kell, hanem segíteni a gyógyulásban.

kerdesek05 2010.07.12. 22:45:04

Hazánkban is lenne felelős a mindennapos megfőlés után a vonatokon????

index.hu/bulvar/2010/07/12/megfoztek_az_utasokat_a_nemet_vonatokon/

banpepe 2010.07.12. 23:07:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Valamiért eltűnt a kommentem. Most már értem, akkro én értettem félre. Köszi a tájékoztatást.

Tonyeaux 2010.07.12. 23:25:15

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Ne haragudj nem bántani akarlak, de amiket te megcáfolsz itt jelenleg, na azoknak közük nincs a cikkhez. A globális felmelegedéssel is baromságot mondassz, mert ez marhára nem az utas baja. Most ezért nehogy már mi kezdjük sajnálni őket. Amúgy én dolgoztam ott... És odateszem, még a dolgozók is elégedetlenek. Nagy vasútbarát lehetsz, ha így véded a dolgokat, de ez itt nehéz. Hidd csak el, nagyon gáz ez a helyzet. Debrecen - Gyöngyös 4óra, kocsival 1óra 15. Ha kör ic-zek, akkor rugóssal drágább a jegy, és félórát nyerek, már ha megvár a csatlakozás. Úgyfest max ingával jársz, vagy azzal sem. Ha te is dolgozó vagy, akkor meg egy békés kis helyen, ahová nem érnek el ezek a gondok. Vagy beépített ember vagy, nem tudom. Mindenesetre indulj csak el, és gondolkozz utas szemmel, mert nem csak vasútbarát utazik a vonaton. Sőt többségében... Ne az utas baja legyen már hogy a máv alapvető dolgokat nem tud helyén kezelni. Ezt sehol sem nyelik le, sehol. Te se eröltesd, nézz körül a az országban alaposan...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.13. 12:24:07

@Tonyeaux:
Marhára kevered a dolgokat...
Egy szóval sem állítottam azt, hogy mindez az utas hibája lenne.
De a te elved követve, ami nem az utas hibája, az nem is létezik?? Grat...
Igenis valós probléma amit írtam, és amit írtam, a semleges sínhőmérséklet emelkedése egy felvetésre volt válasz, amiben kifogásolta az illető, hogy SZERINTE, hangsúlyozom szerinte csak Magyarországon jelent problémát a sín elvetemedése, eltörése.

Senki nem mondta hogy a dolgozók elégedetlenek lennének, én is tudom, mi hogy megy... Aki elégedett dolgozóként a jelen rendszerrel, az szarik bele, úgyanúgy ellébecolna más munkahelyen is mint a MÁV-nál. Róluk korábban írtam kommentet, tegnap még segédmunkás ma mávos. Sajnos ilyen is van, de nem ez a többség, szerencsére.

A helyzetet meg nem kell bemutatni, évi 25-27 ezer km-t mávozok, és nem napi ingázom. Lehet számolni.
Csináltam olyat is, hogy 5 nap alatt 2700 km-t mentem mávval. Van gond, de nem ennyire dramatikus mint ahogy itt előadják sokan.
Az elmúlt 2 évben 4x csináltam ilyen körutakat kishazánkban cca 9000 km-t tettem meg így, és egyetlen alkalommal sem késtem le csatlakozást a MÁV hibájából! Pedig sokszor 0 (NULLA) és nem egyszer 1-2-3 perc volt átszállásra!
Az egyetlen csatlakozásmulasztásom az én hibám volt, mert nem értünk át Újszegedre Szeged nagyállomásról mint ahogy terveztük...
És amikor napi 8-9-10 csatlakozást kell sikeresen teljesítened, ott igen jó arány az, hogy egyszer sem késtünk le egyet sem MÁV hibából.

Ettől függetlenül tisztában vagyok azzal, hogy komoly problémák vannak, vannak tipikusan kirívó és renitens vasútvonalak, de agyfaszt kapok a "Mindeig minden vonat késik" és hasonszőrű fröcsögések után.
Én tudom igazolni késésadatokkal, pontos indulási időkkel az utazásaimat, a fröcsögők sohasem. Szerinted miért?

Michael Collins 2010.07.13. 13:12:33

Kicsit OFF, de a balaton északipartjához csatlakozó történet!
Kb. 1994-ben utaztam le Balatonfüredre, úgy este 6 körül (onnan átszálltam volna személyvonmatra), elég álmos voltam, szóval már Kenföldön elaludtam, abban a biztos tudatban, hogy a kalauz majd úgy is felébreszt, mikor kéri a jegyem, az meg tuti Székesfenérvár elött lesz. Na ehhez képest kezeleteln jeggyel Ukkon ébredtem :)! Az OK, hogy én elaludtam, de hogy végezte a dolgát a kalauz, ha nem kezelte a jegyem?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.07.13. 13:44:00

@Michael Collins:
Gondolom egész egyszerűen emberséges volt, és nem ébresztett fel... Feltételezem gondolta este van fáradt vagy...

Nem úgy mint engem tavaly Győr felé, én soha nem alszom vonaton, de akkor 2x12 ó éjjel, 6-kor végeztem reggel 7-kor már a Keletiben voltam, a vonaton. Tényleg elaludtam... Tatabánya előtt elkezdte rázni a vállam, felkómálok, ő, mondom egy pillanat, mutatom a bérletet.
Ja bérletes? Akkor hagyja csak köszönöm...
Nem átkoztam el csak kicsit :-)

Michael Collins 2010.07.13. 14:31:28

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Na ebben nem értek egyett veled. Ha a jegyek ellenőrzése a feladata, akkor igenis ébressze föl az alvó delikvenseket! Persze, ha bliccel az alvó, vagy azt tettető utas, akkor nem hibás a kalaúz, aki nem végezte a dolgát!

DePassant 2010.07.13. 16:46:43

@kerdesek05: Ott kicsit más a helyzet, az ablakok általában nem nyithatók, tehát ha lerohad a kondi akkor tuti szauna az egész.
Baromi kellemetlen helyzet, főleg mert a vonatok nyakig voltak szünidei kisiskolásokkal, és ők nem bírták a meleget, nem is beszélve a gondolom (valahol jogosan)hisztériás tanárnénikről. A DB az orvosi segítségre szoruló utasokat ellátta, illetve 150%-t a jegyárnak visszatéríti. A többi utas 50%-ot kap az elszenvedett kellemetlenségek miatt.
A vezetők nyilvánosan elnézést kértek több, helyen, illetve kiadták a vonatkísérőknek (jv), hogy legközelebb az első állomáson meg kell állni ilyen helyzetben.
Az továbbra is rejtély, hogy a jv miért engedte tovább a vonatot pl. Wolfsburgból, illetve az utasok miért nem szálltak le/vészfékeztek, amikor már több mint egy órája szaunáztak... Sztem egyszerűen nem volt annyira gáz a helyzet, mint ahogy a bulvárosított cikk megírta...
Az mondjuk megfordult a fejemben, hogy itthon max egy máv-blog poszt lenne egy ilyen történetből, kétlem, hogy a vezetők nyilvánosan vezeklenének... 150%-os kárpótlás meg max az esti mesében lenne :)

gcsabi 2010.07.13. 17:16:15

@DePassant:
Tápos németek :) Próbáljanak ki egy 3-órás utat egy bz-ben. Annak sincsen kinyitható ablaka, csak a pár cm2 -es bukóablak!
Ja!, és azon is annyiba kerül egy km mint a fentebb szidott desirón!

Tonyeaux 2010.07.13. 17:42:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Figyeljmár, ne mentegetőzz. Mondom, utas vagyok, nem érdekel, oldják meg. Igenis késnek mindenfelé szinte mindíg. Te szerencsés vagy. Elhiszem, hogy sokat utazgatol fotózgatni, és sikerült jól kifognod a dolgokat. Egyszerűen nem értem, miért véded. Ha németországban van egy ilyen klímás balhé, látod, nemzetközileg kiveri a biztosítékot. Nállunk naponta hány ilyen balhé van? MD-motorvonatokon alig lehet lehúzni az ablakokat, mert bekalapálták a sineket, hogy télen le ne essenek. De július van basszus. Pláne a 108-ason, a hortobágyi puszta közepén, agyphasst kapsz a melegtől... Pénteken még jól csurig is van, hogy állni is lehessen rajta...A helyzet katasztrófa. Egy két fővonalon tarthatóak a dolgok, de ha egy kör ic-vel mész, azzal is borítékolhatod a félórát, télen nyáron. És még rengeteg ilyen vonat van. Értsd meg, nem véletlen van ez a blog, ha itt nagyon védelembe kezdesz, halott arc.
Visszatérve a cikkre. Ha szerinted nemzetközileg nem felháborító, hogy hónapok óta, inkább évek óta folyamatosan késnek a vonatok, bizonytalan a közlekedés, a túristák által legjobban látogatott környéken, a balaton partján, akkor magadra vess. Lehet neked is ki lenne a nemi szerved, ha záhonyból, mire ideérsz sokszor meg van 9óra... Majdnem annyi pénzért, amennyiért meg repülővel kimész angliába 2óra alatt. Utas szemlélet, nem vasút buzi. Ez ami itt van minden, csak nem elfogadható.

utóiratként: Csak a vasút szeretete vezérelt anno a vasúthoz, de ez már rég nem az, réges rég nem az, amit megszerettem. Szét van barmolva az egész. Ennek ellenére szeretem a vasutat, mint olyan, de a MÁV-ot rühellem... A 70-es-80as években volt a fénykor, azóta csak a leépülés.

Tonyeaux 2010.07.13. 17:45:11

Lehet "flört" megt "dezső", kirakat, kirakat, ahogy a tekenő is. Mert tiszántúlra nemnagyon jutnak ezek a csodamasinák. Amíg 120 km megtétele 4órába tellik, addig nekem senki sem mondja, hogy ez így korrekt. Ahogy az sem az, hogy késés van. És igen, kapják be az illetékesek. Kifogást én is tudok találni mindenre, te is azt keresel, megmagyarázod, körbeírod szakmailag, fogod mindenre... én is el tudom magyarázni mi miért van. De ez nem az utas baja, ezt értsd meg. Mert az utas azt sem tudja "melyik az eleje melyik a hátulja" a sineknek.

punkers22 2010.07.13. 23:00:04

@Tonyeaux: Az tény hogy keletre csak azok a szerelvények jutnak,amiket már nyugaton szégyellenek!Hidd el tudom milyen az állapot keleten hisz én is itt dolgozok,napi 6-8 órát vonatozok,de nem a jegyvizsgálót kell szidni ha:
-Késik a vonat.
-Hideg/meleg van.
-Nem lehet le/fel húzni az ablakot.
Mert ha mi tehetnénk valamit ezek ellen akkor megtettük volna,mert mi sem szeretünk:
-Késni.
-Fázni/izzadni.
Mi is örülnénk ha kulturáltabb kocsikban kellene dolgozni napi 12 órát!Csak ennyit kellene megérteni és nem rögtön annak anyázni akit először meglátsz!

vanek ur 2010.07.14. 06:30:46

@Tonyeaux: Bocs, hogy belevau.

Egy hír most júliusból: "Története legnagyobb szabású beruházására készül a Deutsche Bahn német állami vasúttársaság; 2014-ig összesen 41 milliárd eurót fordítanak a hálózat fejlesztésére és új vonatszerelvények beszerzésére."

A magyar vasút évente kb. 1,5 milliárd eurót költ, szinte teljes egészében a mindennapi működésre. Fejlesztésre alig jut belőle, mint ahogy alig jutott az elmúlt 20-30 évben. Márpedig ennyi idő alatt majdnem a teljes kocsiparkot és szinte az összes mozdonyt le kellett volna cserélni, pályákat kellett volna felújítani, stb. De gyakran karbantartásból is csak a legfontosabbra jutott.
Hogy itt tart a magyar vasút, az csak részben a mindenkori vasúti vezetés hibája, a mindenkori állami vezetés legalább ugyanilyen mértékben felelős. 20 év alatt kb. 2000 milliárd forinttal adós az állam a vasútnak, amiből fejleszteni kellett volna. És tudjuk, hogy a bevételeknek csak egy része fordítódik ténylegesen a vasútra, a többi kézen-közön eltűnik...