MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nemzetközi pénztár Baján - 1 jegy kiadása 1 nap

2010. június 28. - Ashi Valkoinen

 Sziasztok!

Egyszerűen csak nem tudok napirendre térni a dolog felett. Meg tudná nekem valaki magyarázni, hogy mi tart egy Szolnok-Kolozsvár vonatjegy kiadásába több, mint 1 napig?
Jövő hétfőn indulnék Kolozsvárra, Szolnokon szállnék fel a nemzetközi IC-re. Ugye ebben semmi meglepő nincs. Nekünk. Mert a bajai vasútállomás jegypénztárosának van. Jó előre, ma, azaz június 24-én, nemzetközi pénztár nyitvatartási idejében (mert hogy az itt igencsak szűkre szabott: hétfő 08-15 óráig, kedd-péntek: 08-13:30-ig) felkerestem a bajai vasútállomást. Június 28-án szeretnék indulni, még egyszer kihangsúlyozom
(.Azért is jöttem most már napokkal előbb, mert egyszer már majdnem meghiúsulni látszott az utazásom, mikor is már bőröndökkel felszerelve álltam az állomáson, hogy veszek egy jegyet Erdélybe, csak úgy, mert miért is ne, arra indulnék éppen, ez még igen csak munkanapomon és munkaidőben  is történt ráadásul. Sajnos nem volt kisvárosi tapasztalatom, így az nem is sikerült akkor, de ez egy másik történet.)
Szóval a jegypénztári ablak szokás szerint elfüggönyözve. Holott most az előre már felírt nyitvatartási idő szerint mentem. Mivel ott nem volt senki, hát a belföldinél próbálkoztam. Ahol elképedve néztek rám, hogy azt a nemzetközinél kell. Mondom oké, de ott nincs senki. Akkor előkerítettek valakit, akin nem volt egyenruha, civilben volt, és ki sem nyitotta a pénztárt, egész egyszerűen egyszer csak a semmiből odasétált hozzám egy civil nő az állomáson, és el kezdett velem beszélgetni, hogy nahát, mindenki Erdélybe utazik mostanában... Ráadásul, nem tudtam eldönteni, hogy be van nyugtatózva, vagy drogozik. Persze lehet, hogy tényleg beteg.
Rá kellett kérdeznem, hogy majd tőle kell jegyet venni, vagy csak beszélgetünk itt a folyosón.
Kiderült ő volna hivatott kitölteni a jegyet, ami HOLNAPRA meg is lesz. Néztem rá bambán, hogy miért holnapra. "Mert ki kell számolni." Ez volt a válasz. Mondtam, hogy adjon egy számológépet, meg internetet (Elvirán fenn vannak a jegyárak, és kiszámolom.) De nem, neki már van mára EGY azaz EGY nemzetközi jegye, így nem biztos, hogy kész lesz vele. Az nem olyan egyszerű. Így felírta egy kis papírfecnire(!), hogy hova és melyik vonattal utaznék, majd eltűnt. És holnap mehetek érte.
Magyarázzátok meg nekem, mi tart egy nemzetközi jegy kitöltésén (amihez én már megnéztem a pontos időpontot, járatszámot) 1 teljes napig???????????
Igaz, hogy ebben a városban nincsenek távolságok, de nekem nem esik útba a vasútállomás, nem akarok többször menni egy vonatjegyért. Gondoltam legközelebb majd csak akkor jövök, amikor indul a vonatom.

Kriszta

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr632115180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pretoryan 2010.06.28. 09:51:23

Azért ez nem semmi! Szerintem ennél fejlettebb volt a vasút jegyrendszere a múlt század elején!

ebtani 2010.06.28. 11:14:09

a mávot én sem bírom mostanság. megvettem a jegyem csornáig. győrben kellett volna átszállnom. az railjet késett 25 percet, a másik vonat elment, így vehettem még buszjegyet is. tehát kétszer fizettem a győr-csorna távolságot.. remek....

DePassant 2010.06.28. 14:22:55

:) jó öreg nemzetközi jegykiadás :)
Vidéki menetjegyirodák/állomások sosem álltak a helyzet magaslatán. 2 sztori a postírónak, hogy érezze, nincs egyedül:
1) "Én nem tudok semmilyen kedvezményről, így nem adhatom ki a nemzetközi menetjegyet, csak teljes áron" - volt a reakció amikor 'Relationspreis' kedvezményű jegyet akartam venni egy vidéki menetjegyirodában... BP-Keletiben már tudtak a kedvezményről :)
2) Amikor újraindult a vonatközlekedés Bp-Szarajevó közt, bementem, hogy megérdeklődjem a jegyárakat. 20 perc eredménytelen lapozgatás és keresgélés után a kisasszony kétségbeesetten fordult hozzám: "Az melyik országban is van?"
Ezek után, ha csak egy napot kell várni egy jegyre, az még egészen 'elfogadható' :)
Az pedig csak hab a tortán, hogy amikor bementem egy Bp-Pozsony jegyet venni az egyik menetjegyirodába, a hölgy elkezdte lelkesen kiállítani a jegyet - a belföldi gépen :) Valahogy nem találta meg Pozsonyt, és akkor esett le neki. Persze én vagyok a hibás, hogy nem Bratislavát mondtam...

eml 2010.06.28. 16:41:40

2010 június 28 van. Ez a poszt mikori? 1880-as? Ja akkor még nem volt internet. Azt hogy egy friss, nem hiszem el. Ha mégis, akkor ideje a MÁV helyét sóval beszórni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 17:48:01

@ebtani:
Elképzelhető, hogy a gysevet kellett volna meginterjúvolnod, miért nem várta be a vonatuk a MÁV csatlakozást...
De nembaj, leghyen ez (is) a máv hibája ;-)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 17:50:02

Amúgy sajnos ehhez tényleg nem lehet mit hozzászólni, a nemzetközi jegykiadás a Startnál, pontosabban úgy ámblokk a MÁV-nál a béka segge alatt van...
Talán enyhít majd a helyzeten, ha az eTicket nemzetközi jegyeket is kiad majd, otthonról, a kanapéban ülve :P
De a pénztárban egyelőre sok változás nem várható :(

banpepe 2010.06.28. 22:39:13

Ennél már csak az volt a jobb, mikor Oroszlányba előttem álló akart Tatabányáig venni jegyet pénztárba, és 1000-esből nem tudott visszaadni a pénztáros 800 ft-ot. Amikor utána odamentem, meg is kérdeztem, hogy 15ft-ot tud e visszaadni. Nem hiszem el, hogy egy pénztárba nincs 800 ft. Ha meg nincs, akkor nagy a gáz.

vanek ur 2010.06.28. 22:41:30

Lassan egész Európában a MÁV az utolsó, ahol még tollal írogatják a nemzetközi menetjegyeket, egy halom paksamétában keresgélve az árakat. Mindenütt máshol már rég számítógépen van az egész. Ez (is) szégyenletes.
Mi olyan rohadt bonyolult egy vonatjegyben, ami csak annyiban különbözik a belfölditől, hogy a célállomás egy másik országban van??
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Ha az interneten meg lehet oldani, a pénztárban miért nem?

vanek ur 2010.06.28. 22:45:24

@banpepe: Erről viszont már volt szó. Drága dolog váltópénzzel ellátni a pénztárakat, nagyon nem mindegy, hogy mennyit adnak. Van 3-4 hasonló visszaadás előtted, és neked máris nem jut.
Gondolj bele: hányszor fordult már elő veled más helyen (boltban, moziban, étteremben, stb.), hogy a pénztáros aprót kért, mert szűkében volt?
Fizess kártyával, akkor nincs ilyen gond! Ja, hogy a MÁVnál ezt nem mindenhol lehet? Na _ez_ a probléma, ezt kellene megoldani már sürgősen.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 23:10:24

@vanek ur:
"Ja, hogy a MÁVnál ezt nem mindenhol lehet? Na _ez_ a probléma, ezt kellene megoldani már sürgősen."

Azért nem hiszem, hogy Karakószörcsökön a kártyás fizetés hiánya annyira hatalmas probléma lenne.
Ahol szükséges, és indokolt, ott lehet kártyával fizetni.
Nameg bővítik is ezek körét...

Egy olyan országban pedig, ahol jelentős azok száma, akik fizetésnapkor elrohannak az automatához, és letermelik az egész pénzt a kártyáról, mondván KP a lényeg, hát mit is mondjak...
Meg ahol az 5-6 éve bankkártyával rendelkező jóember még életében nem használta fizetésre a kártyát...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 23:11:12

@vanek ur:
Azért az interneten se egyszerű, de meg elsz oldva, nem tudom mikorra. Pár dolgot rendezni kell körülötte.
De legnkább pénz kérdése szerintem, és akaraté...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 23:11:48

@1116001:
Passz. Folyamatban.
Az a biztos, ami 3 napja elmúlt.
De számlaigénylés is lett, úgyhogy :-))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.28. 23:14:26

!!! ASHI !!!

Érdemes lenne megszellőztetni a vonalmegnyitás témáját.
5-ös és 142b vonalra 2 vonatpár maradék 3 vonalta napi 4 vonatpár a megrendelt mennyiség!!

Ha lehet ne veke és barátai körből olvass, mert ők csak a máv szidásáig jutnak el, bár érthető, hisz fideszközeli szervezet nem mondhatja, hogy a saját minisztériumuk a barom... :(

A Start fasza 8 vonatpáras menetrendet tervezett erre az RKI és a minisztérium 2 vonatpárra ad megrendelést...

banpepe 2010.06.28. 23:46:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Azért nem hiszem, hogy Karakószörcsökön a kártyás fizetés hiánya annyira hatalmas probléma lenne. " Azért Oroszlány nem a világvége. Elég sok ipari park van, stb. Nem hiszem el, hogy délután 4 órakkor nincs 800 ft a pénztárba. @vanek ur: "Gondolj bele: hányszor fordult már elő veled más helyen (boltban, moziban, étteremben, stb.), hogy a pénztáros aprót kért, mert szűkében volt" Dolgoztam kis bódéba a Váci úti Hipernél. Nem bent, hanem kint a parkolóba. Az első vevőnek tudtam visszaadni 20.000-ból ha 200 forintért vásárol. És nem 1000-est adott, ahnem 20.000-t. Ez a különbség a MÁV, meg egy normális eladó között. Ha meg nincs 800 ft a kasszába, az már eléggé gáz. Amúgy meg Tbánya 17 perc, tehát akár a jv is tudna menni váltóért, bár nem tudom, hogy ez hogy van. Viszont ami érdekes, hogy a jv egyből tudott neki visszaadni 800 ft-ot. A pénztárost meg nem is minősíteném. Köszönni nem tudott, a jegyet si csak odaba..ta. De lehet ezért én vagyok a hibás, mert nem tud köszönni.

vanek ur 2010.06.29. 08:28:56

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Tyúk vagy tojás? Lehessen mindenhol kártyával fizetni, és megszokják az embereke, vagy előbb változtassunk az emberek gondolkodásmódján, és csak utána építsük ki az infrastruktúrát? Én az első lehetőségre szavazok. Legyen POS terminál akár Karakószörcsökön is.

vanek ur 2010.06.29. 08:33:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Továbbra is az a kérdés, hogy ha az interneten megoldható - és ezek szerint meg is oldják előbb-utóbb - akkor a pénztárban miért nem?
Ha jól számolom, 2 éve van internetes jegyvásárlás. Ha azóta fejlesztik a nemzetközit, akkor eddig 2 év munka van benne. Gondolom a pénztárakba ugyanennyi munka lenne kifejleszteni. Számítógépek és hálózatok már 10 éve is voltak, vagyis 8 éve lehetne normális (értsd: számítógépes) nemzetközi jegykiadás. Miért nincs?

vanek ur 2010.06.29. 08:36:30

@banpepe: "Az első vevőnek tudtam visszaadni 20.000-ból ha 200 forintért vásárol." És a másodiknak? Én is dolgoztam pénztárban, volt úgy, hogy a nap közepén minden vevőt megkérdeztem, tud-e aprót adni. (Szerencsére ott volt arra lehetőség, hogy váltassak, ha minden kötél szakad, amit néha ki is kellett használni.) Viszont láttam a másik oldalt is: nem volt olcsó, hogy minden nap megfelelő mennyiségű és címletű váltópénzzel nyithasson a pénztár.

Pretoryan 2010.06.29. 09:44:22

Szerintem is legyen minden állomáson kártyás fizetés, az a legkorrektebb. Igen Karakószörcsögön és Simagöröngyösön is, mégis csak a XXI. században élünk vagy mi, bár ma már a chip leolvasós cuccokat is be kéne vonni, és terjeszteni, mert azér' nem árt.

Vagy 5x elolvastam a kezdő posztot és belegondolva tényleg lehet az 1 napban valami. Ha figyelmesen elolvassátok, látható hogy a nemzetközi pénztárosnak arra a napra már volt egy jegye, azért lássuk be kettőt nem engedélyez a szakszervezet. (irónia volt még mindig nem ocsúdtam fel a sokkból azért!)

banpepe 2010.06.29. 11:08:46

@vanek ur: Az igaz, hogy nem volt több száz vevő naponta, de soha nem kellett a 2 hónap alatt váltóért rohangálni. Igen, kérdésedre válaszolva, tudtam visszaadni mindenkinek, nem kellett aprót kérnem. De lehet, hogy az volt a titka, hogy csak 2 naponta lett elvíve a pénz. Meg mindenféle pénzből volt nálam. 1-10.000 ft-ig.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.06.29. 12:42:08

@Pretoryan: Úgy első nekifutásra Mucsaröcsöge alsóra minek pénztár? Havi sok százezres tétel, a munkáltatónak a nettó bér kb kétszeresébe kerül egy alkalmazott, és minimum 2 kell belőlük, ha nyitva tartást is akarunk. Vagy van pénztár 8tól 4ig, csak hétköznap, de az meg ritka értelmes megoldás. Ezen felül rezsi, karbantartás, kutyafüle, viszi a pénzt rendesen. Tehát kisebb forgalmú vonalakon, ahol a jv még ki tudja adni a jegyeket, simán meg kell szüntetni a pénztárat. Információt úgy sem tud adni, jegyet is csak duzzogva.

A következő fejlesztési lépés lehetne, hogy jó, ne legyen a jv táskájában 300 ropi váltó, mert az nem túl célszerű. Fogadjon el kártyát. Apám élettársa virágboltokat üzemeltet. Egyszer volt egy rendezvényen, művház kertjében standon, legközelebbi konnektor 50 méterre. Az emberek meg csodálkozva lestek, hogy jé, itt lehet kártyával fizetni, és lelkesen igénybe is vették. Nem ördöngősség, akksis terminál, kell bele egy SIM kártya, meg GSM kapcsolat. Kb ahol van mobil térerő ott lehet kártyával fizetni. És ez nem egy vasúttársaság volt, hanem egy kis családi cég, 4 virágbolttal. Ha ők meg tudták csinálni talán próbálkozhatna a MÁV is.

Az pedig a világ szégyene, hogy nagyobb városi állomásokon, főleg ahol már gépi jegykiadás is van, nem lehet kártyával fizetni. Erre azt hiszem 2010ben felesleges is pazarolni a szót.

lurkó 2010.06.29. 21:33:52

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Szinte mindenben egyetértek veled csak ez a jv kártyaelfogadás nem túl átgondolt. Mert az országban nagyon sok olyan terület van ahol nincs lefedettség. Másrészt annyira belassítaná a fedélzeti jegykiadást/ellenőrzést hogy vagy több jv kellene vagy a vonatok személyszállító kapacitását csökkenteni.

vanek ur 2010.06.30. 08:31:03

@lurkó: A vonaton történő bankkártyás fizetés bevezetésénél a térerő hiányát nagyobb akadálynak látom, mint azt, hogy "annyira belassítaná a fedélzeti jegykiadást..."
Ahogy egyik-másik kollégád a különböző helyekről (zsebből, táska mélyéről, pénztárcából) előhúz egy nagy marék aprót, majd elkezd benne kotorászni, hogy mennyit is adjon vissza, sokkal lassabb, mint egy kártyás fizetés PIN kód beírással és fecnialáírással együtt.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.06.30. 15:43:36

@lurkó:
Nem tudom, hogy egy ilyen terminálnak milyen kapcsolat kell, de saját tapasztalat alapján, ahol a hívás szakadozik, érthetetlen, ott az SMS kis adatcsomagja néhány másodpercen belül azért átküzdi magát. Megoldás lehetne még egy GSM repeater a járművekre, hasznos a kártyás fizetéshez is, meg még az utasok is értékelnék. Nyilván 100%-os lefedettség így sem lenne, de azért a legtöbb vonalon használható lenne a rendszer.

Térkép:
www.t-mobile.hu/lakossagi/ugyintezes/lefedettseg/gsm/

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.06.30. 15:52:24

@lurkó:
A másik felvetésre, hogy lassítaná a jegykiadást. Egyrészt szerintem nem olyan vészes az az idő, amíg egy ilyen terminál elvégzi a dolgát, pár másodperc, főleg az újabb gépeken. Ahol még őskövületek vannak, ott még tényleg lassú tud lenni a dolog, nem tudom mit csináltak másképp, de tényleg lassabbak. Nyilván egy ilyen beszerzésnél modern kütyüket vennének. A másik dolog az a felszállók száma. Ahol nagy az utasforgalom ott meg kell tartani a pénztárat az állomáson, ahol pedig kicsi, ott úgyis kevés ember száll fel, és nem kell olyan sok jegyet kiadni. Ha a kettő közé akarunk még egy szintet, arra ott az állomási telepített jegykiadó automata.

Megjegyzem a svédeknél minden tele van olyan automatákkal ami csak kártyát fogad el, készpénzt nem. Nyilván ott jóval elterjedtebb a kártyás fizetés, nálunk azért ezt nem lépném meg, de tény hogy azzal is sokat lehet spórolni, hogy nem kell pénzszállító autókkal körbemenni naponta.

lurkó 2010.06.30. 23:40:06

@vanek ur: Különbség kettőn között hogy én tapasztalatból beszélek. Jegyvizsgálóként dolgozok de ez nem volt sajnos mindig így. Hidd el tudok különbséget tenni kp-s és kártyás fizetés ideje között.

lurkó 2010.06.30. 23:52:19

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Sajnos volt szerencsém megtapasztalni hogy magyarországon hogy működik a terminál rendszer. Volt hogy 10 órán keresztül kint volt a tábla hogy kártyát nem fogadunk el. Ezekre az esetekre volt egy vasalónk ha az ügyfél nem tudott kp.-val fizetni. És nehogy már a jv. tehessen róla ha épp nem működik a rendszer mégis ujabb támadási felület. :-(( Nem kell van igy is elég.

lurkó 2010.06.30. 23:56:38

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Németországban 2000 környékén leselejtezet jegykiadógépekkel dolgozunk jelenleg. Átgondolva szerinted milyen terminálrendszer jönne szóba??? Nem svéd hanem MAGYARISZTÁNBAN vagyunk!!! Korrupció mindenek felett!!

vanek ur 2010.07.01. 11:33:24

@lurkó: Ahogy írtam fentebb, én is dolgoztam pénztárban, lehetett kp-val és kártyával is fizetni. De vásárlóként is van elég sok tapasztalatom.
Egy pénztárban, ahol a pénzek címletenként el vannak különítve, egy gyakorlott pénztáros gyorsabban le tudja bonyolítani a készpénzes fizetést, mint a kártyást. A vonaton én még nem láttam jegyvizsgálót, akinél a fémpénzek is címletenként el lennének különítve, mindig egy nagy marék apróból kotorászta ki a visszajárót. Így viszont lehet gyorsabb a kártyás fizetés.
Természetesen mindezek gyorsasága a vevőtől is függ. Ha nem tudja a kódot, vagy elgépeli, akkor a kártyás fizetés a lassabb. Ha a vevő kezd el apróért kotorászni a pénztárcájában, vagy úgy kell összeguberálnia a fizetendő összeget, akkor a készpénzes fizetés a lassabb. És a készpénzes fizetésnél ott van a kockázat, vajon tud-e épp visszaadni az ember, vagy sem.

charlie 2010.07.01. 22:47:40

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: mert, s folirjak a kispappirra a kartyas jegy adatait az milyen?! tovabb tart mint a fizetes...