MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Árvíz vs. MÁV

2010. június 23. - Ashi Valkoinen

Igen, ilyen megszólítással jött. Mivel nincs friss levél, ezért ezt teszem ki, bár a stílusa - számomra - nem túl megnyerő.


Tisztelt MÁV- figyelő!
Május 26- án értesültem róla, hogy az árvízhelyzet a Budapest- Balassagyarmat vasútvonalra- és emellett nyilván még sok más vasútvonalra is- hatással volt. Egy héttel később utaztam ezen a vonalon, és megértéssel vettem tudomásul, hogy a röpke néhány napsütéses óra nem volt elég a Nógrádkövesd- Magyarnándor közötti, a víz által megrongált vasúti pálya helyreállítására. A vonatpótló autóbusz Nógrádkövesden várta az utasokat, és minimális késéssel közlekedett. (A csomagcipelés és a helyhiány jelen esetben elhanyagolható jelenség.)
Visszafelé a vonatpótló autóbusz hátrányait megkerülve autóval utaztam Nógrádkövesdig. Itt azonban közölték, hogy a Budapestre közlekedő vonat fél óra késéssel indul. Ezt előzőleg a MÁV weboldalán nem jelezték. Persze, tájékoztatás sosem volt, az előző állítást tekintsük semmisnek.
Az eset június első hétvégéjén történt. Arról nincsenek információm, hogyan utazik vonattal a Fővárosba, aki hétköznap a munkahelyére vagy vizsgára- tehát pontosságot kívánó helyre- utazik.
A megértésemet folyton köszönő vasúttársaság iránt akkor kezdtem értetlen dühöt érezni, amikor ma ellátogattam a MÁV honlapjára, és a kánikula napjai után semmilyen változást nem tapasztaltam a Nógrádkövesd- Balassagyarmat vasútvonalon történő közlekedésben.
A levelem célja csupán az ártatlan érdeklődés. Miért nem élvez előnyt egy olyan pályaszakasz, amely Budapest elérését (is) szolgálja? Az tény, hogy két kistelepülés közötti pályaszakaszról van szó. Viszont így a legközelebbi város, Balassagyarmat sem közelíthető meg vasúton. Vagy ez csak engem zavar?
Persze, bizonyára sok a munka és kevés az ember. De mit csinálnak nyolc órában azok az alkalmazottak, akik a jelenleg nem üzemelő szakaszon dolgoz(ná)nak?
A megértésem és türelmem végét már látom világítani az alagút végén egy olyan országban, ahol ha én vagy bármelyik átlagember nem végzi elég jól és elég gyorsan a munkáját, akkor elbocsátják. A MÁV pedig, aki végül is csak egy egész ország A-ból B-be juttatásáért felelős, 3 hét alatt sem tudja helyreállítani legalább a megszokott rendet? Ami lássuk be, nem a kötöttpályás személyszállás magasiskolája lenne, hanem csak valami minimum alatti dolog, ami- tapasztalatból tudjuk- csak megszokás kérdése.
Kérem, ha végre használhatóvá válik a fent (már oly sokszor) említett szakasz, akkor kezdődjön el újra a sztrájk. Intézzünk el mindent egy füst alatt, ha már úgysem tapsol az utazóközönség.

Üdvözlettel,
Egy utazni "vágyó"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr452103276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenshikun 2010.06.23. 11:43:32

Azért június adott munkát rendesen a pályakarbantartótnak, és azért nem éppen normális mennyiségben és kiterjedésben. Egy pálya újáépítése gyakorlatilag sok esetben azért nehezebb meló, mint sokan gondolnák, amint lesz szabadon karbantartó csoport küldeni fogják őket ez szinte biztos.

gozos 2010.06.23. 12:09:31

A lényeg még mindig azon van, hogy a személyszállító szerelvény jusson el az uticéljáig.

Az utas? Az nem mérhető oly könnyedén és nem is erőlteti senki, másodlagos szempont.

Mint írtam régebben, főként baleseteknél figyelhető meg, hogy az egymással farkasszemet néző motorvonatok UTASAIT nem próbálják kicserélni és fordulnak vissza - hiszen a vonatnak (de buszra is igaz!) kell célba érnie. Az utas hogy órákat vár feleslegesen - ez a tény másodlagos.

punkers22 2010.06.23. 13:43:10

Ezt már észrevehettétek volna hogy a máv magas beosztású emberei nem azt nézik hogy az utasok idöben eljussanak AbolBbe,hanem hogy minden vonat leközlekedjen mégha másfél óra késéssel is,mert a statisztikának ez a fontos(vonatok 95%közlekedett=jutalmak)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.06.23. 13:52:42

A baj ott van, hogy sokan az ilyen helyzeteket úgy képzelik, hogy hát volt egy kis eső, elmosott 1-2 dolgot, de amint kisüt a nap,másnaptól ödötté-bódottá minden rendben.
Csak mert otthon látta, hogy a pocsolyát felszárította a nap.
Sajnos ez nem így van...
A levélírónak bátran ki lehet próbálnia otthon, hogy fog egy ásót, leás 2 ásónyomnyira. Nem kell ményebb csak 2 azaz olyan 40 centi. Tocsogó vizes lesz az altalaj. Sőt, mondok mégrosszabbat: 2 hét kánikula után is...
Sajnos a talaj lassabban szárad ki, a talajvíz lassabban húzódik vissza, ahhoz pár napos kánikulának nevezett 25-30 fok nem elég.

Ha most ész nélkül nekiállnának pályát építeni, annak az lenne az eredménye, hogy párnapon belül megsüllyedne, és jönne az értetlenkedő panaszlevél, hogy háá 2 napja csinálták meg, és megint le vagyon zárva. És akkor még jól járunk, ha nem egy ablakos vonat borul ki egy süllyedés miatt, tele utasokkal, későbbi áldozatokkal. Naugye.
A MÁV elég keményen kezeli ezeket az alámosásos témákat, amióta jópár évvel ezelőtt egy tehervonat kiborult Herendnél egy alámosás miatt... Tehát ez nem játék dolog.
Lehet, hogy maga a töltés száraz, de jobbra-balra áll a víz a földeken, a töltésen is ugyanazon a szinten víz lesz.

Tehát emiatt nem kell háborogni, nem azért nincs kijavítva mert szarnak bele, hanem mert technikailag nem érdemes, és nem vállalható.

Nagyszentjános-Győrszentiván szakaszon is már lassan 2 hónapja ott virít a 20-as lassújel, nem szárad ki a pálya... Jobbra balra víz, süllyed a pálya, senki nem vállalja a nagyobb sebességű közlekedés engedélyezését.
Folyamatosan mérik a süllyedést, és bíznak bene, hogy nem esik több...:S

Kopi3.14 2010.06.23. 16:24:14

Megemlíteném, hogy Pécsről a közösségi közlekedés az elmúlt két-három napban igen problémás volt, de a MÁV pécsi részlegein dolgozó szolgálattevők, startos ügyintézők, pénztárosok, jegyvizsgálók midnannyian rendkívül emberien segítőkészen intézkedtek, utasbarátok voltak. A takarítószemélyzet is a beérkező vonatot azonnal ellepte, vonatot állítottak ki, hátha mégis mehet, az utassal nem akartak kitolni. Akinek mégis kellemetlensége,, anyagi kára származott belőle az is az üzletszabályzat miatt járt így, nem ügyintésői okból. Ha lesz lendületem hozzá, lehet összefoglalom, elég kalandos történet volt ez most.

martinasz 2010.06.24. 22:56:07

Jó estét! na most akkor ehhez én is szeretnék egy konkrét ténnyel hozzászólni....bár valószínű,hogy a T.Daninak,és természetesen a T.Vörösbe esett kommentezőtársank nem valószínű,hogy elnyerem a tetszését/dohányzás is lesz benne/....de nem is ez a célom! Nekem még soha nem volt problémám vasutassal,de ami tenap előtt reggel történt az bizony nem tetszett,és gondolkodtam,hogy megírom az ügyfélszolgálatnak....de aztán letettem róla nem vagyok olyan tipus!.....Aszód Jun 22 reggel 8 óra: A Drégelypalánk-Aszód személy.és a Balasssagyarmat-Bp Keleti gyors "egybekapcsolva" érkezik be 20 perc késéssel "mert idefelé Mohorán elromlott a vonatpótló busz és csak így tudtuk megoldani"....a vonatot Aszódon szétkapcsolják az első 3 kocsi megy pestre az utólsó meg vissza Gyarmatra....25 perc késéssel el is indulunk a T.Jegyvizsgáló Hölgy szokás szerint beül a vezér mellé....aztán Galgaguta és Nógrádkövesd között előmászik hiszen kövesden neki is át kell szállnia a vonatpótóra....addigra a peronon már többen is elszívták a második cigijüket,az enyém még égett...meg is talált a lelkem...(erre tíz év alatt még nem volt példa)asszongya a lelkem,hatalmát fitogtatva,hogy ugye nem jól látom ,hogy dohányzik ..erre én: ugye nem jól hallom a 25 perces késésért tetszik elnézést kérni?...aztán persze eldobtam a cigit,hadd legyen a kincsemnek jó napja....na megérkezünk Kövesdre Átszállunk a buszra kérdem a sofőrt hogy ugye nem Becske alsón fog megállni a szakadó esőben 1.5km-re a falutol, hanem bent a faluban ha már így alakul erre azt válaszolja hogy ő bizony vonatpótló, és igenis a Becske alsón áll meg 1.5 km a falutól....és fogja magát és rágyújt...erre én szólok a Jegyvizsgáló hölgynek,hogy ugyan most nem zavarja a füst mint 10 perce a vonaton? Nem válaszolt csak elvörösödött.és elkezdett bezsélgetni az ismerősével aki Becskére utazott...ez volt a szerncsém a Nógrád VOLÁN ZRT dicső gépkocsivezetője velem is kegyet gyakorolt nem tett ki a falutól 1.5 km-re hanem ugyanazon az úton egy méter kerülő nélkül Balassagyarmat felé ,1.5 km-el arrébb a faluban állt meg....hát ennyi...elnézést ha túl hosszúra sikerült....Jó éjt mindenkinek!

martinasz 2010.06.24. 23:12:41

Egyébként a vonalon a baj már megint az ALAGÚTNÁL van már rég föl kellett volna robbantani (még a nagyapám is állt ott őrségben a háború alatt) nem pedig több tízmilliokat pocsékolni rá az utóbbi években...csak nem lehet,állítolag azért mert műemlék!

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2010.06.28. 16:15:05

Szeretem az olyan postokat, amik a környékünkről szólnak... Csak kár, hogy most megint negatív dolgok kapcsán kerültünk be...

Én Püspökhatvanban lakom az említett vonalon...
Tavaly méltattam a bringás ingázókat érintő pár kérdést, de természetesen a problémák felvetésén kívül nem jutunk bentebb...

Akkor pár infó a 78as vonalrólról a szakértők kedvéért :) /picit hosszabban/
- Aszód - Galgamácsa - Balassagyarmat
- elhanyagolt pálya, Galgamácsától nem villamosított, bár sokak szerint az ország egyik stratégiailag fontos vonala ( arra az esetre, ha a Budapest - Vác - Balassagyarmat, vagy az Aszód - Galgamácsa - Vácrátót - Vác (személyszállítás az utolsó szárnyvonal bezárás óta nincs, teherforgalom gyér, villamosított) vonal kiesne
- Utasszám aránylag magas, Aszódra (tőlünk 20km), Gödöllőre(~35), Budapestre (70, Keleti pu.) az egyetlen vasúti bejutási lehetőség, és lényegesen kényelmesebb a ritkán járó zsúfolt buszoknál (50km Bp.)
- Szerelvény : Bzmot
- Bp.-re bejutás Aszódi átszállással Hatvani személy vagy Eger/Sátoraljaújhely felől érkező gyorssal, kb 1,5 óra
- Bp. re közvetlenül napi 2 vonat, amiknek a Keleti 10es vágányán van "bérelt helye" (legalábbis onnan más vonator még nem láttam indulni), a feljövő vonat Bzmot, elől-hátul motor, kettő közt mostanság 1 vagon, de az elmúlt 2 hónapban jöttem egyszer 2 motor+3 vagonnal is

Jelen helyzetre vonatkozó megjegyzések:
- A forgalmi rend helyreállítására vonatkozólag július közepe-vége az IGÉRET
- A műhelykocsi Aszódon áll legtöbbször, egy szintén ingázó ismerősöm állítása szerint nem nagyon látták mocorogni, párszor kimentek vele, de gondolom még nem találják alkalmasnak a terepet
- A Nógrádkövesdre lejuttatott technika nagy része lestrapált, a közvetlen BP. járat motorkocsijait nemrég csinálták meg, teljes generállal (festés, kárpit, falburkolat)
- Tankolásra csak Hatvanban van lehetőség, ezért az Aszódról induló csatlakozások gyakran késnek, mivel nem érnek vissza az idejükre (22:50kor induló utolsó az elmúlt két hétben 3x)

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2010.06.30. 15:37:25

@martinasz: Drégelypalánk - Aszód vonat NINCS!!!!

Aszód - Balassagyarmat VAN

Mirelittündér 2010.07.04. 14:00:10

"Főjelző"-re reagálva annyit, hogy megkérdeztem egy, az említett vonalon dolgozó kalauzt, hogy mikorra áll helyre a rend. Azt válaszolta, hogy pénteken. Kérdésemre, hogy melyik pénteken, nevetve válaszolta, hogy jogos a kérdés, nekik is csak ígérgetnek, közlekedés pedig továbbra sincs. Majd hozzátette: már az utómunkálatok zajlanak, a mérnökre kellett egy hónapot várni, aki nem tudta időben teljesíteni a feladatot, nem tudja, melyik iskolába járt, de szerinte semelyikbe... Nagyot nevettünk, de a helyzet mégis keserű volt. Bár a kalauz mondatai engem igazoltak, szomorú, hogy a helyzet a jövőben nem sok jóval kecsegtet.