MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem jön, késik, kimarad

2010. május 22. - Ashi Valkoinen

A következő levél elég egyszerűen írja le a problémát, bár jó lenne, ha konkrét vonatszámokkal és dátumokkal támasztaná alá állítását olvasónk. Aki esetleg arrafelé utazik: tényleg ilyen bonyolult a helyzet arrafelé?


30 perces várás után jöttem haza szakadó esőben, mert felhívott a barátom, hogy a vonat 60 percet késik. És ez nem az első eset. A barátom Budafokon lakik, elég gyakran utazom emiatt vonattal. Rendszeresen nézem a mav-start honlapját, hogy mikor indulnak a vonatok, de úgy tűnik fölöslegesen, mert így is midig várnom kell. Nem tudom, hogy melyik az az ország, ahol ezt meg mernék csinálni, hogy csak úgy kiírják, hogy : ,,ez a vonat nem közlekedik", 180- 360 perces késések vannak, a legtöbb pár csepp eső miatt. Borzalmasan felháborítónak tartom, hogy télen a fagyban, nyáron a negyven fokban én folyamatosan a vonatra várok. Esténént néha a Campónánál kihagynak egy vonatot, csak a következő jön, vagy nagyon sokat késik. Elegem van ebből, és szívesen visszakérném minden alkalommal a jegy árát (bár 60 ft-ért nem fogok jelenetet rendezni).

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr522022633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2010.05.22. 12:26:20

Előző psztban már megvolt, hogy mi az a pár csepp eső, nem részletezem...

"[...]Aki esetleg arrafelé utazik: tényleg ilyen bonyolult a helyzet arrafelé?"
A 30a (Budapest-Déli - Székesfehérvár) vonalon a pályafelújítás is bekavar, elég cifra késések tudnak adódni...
Pillanatnyilag Dinnyés-Gárdony közt egy vágány van, Martonvásáron túl nem tudom mi van, de a felújítás hivatalosan '12 év végéig van kiírva, ha jól tudom Fehérvártól Tárnokig. Addig lehet számítani iszonyatos késésekre akár ezen a vonalon. Volt már, hogy a szokásos 38 perces menetidőm 1,5-2 órára bővült. De ez van. Majd jobb lesz.

VJV Man 2010.05.22. 13:28:39

Annyira azért nem gáz arra sem a helyzet.
A vágányzár miatt a vonatok nem mennek Martonig, csak Tárnokig, amik most a vihar miatt kimaradtak.

A hölgy (remélem nem valami deviáns úr aki a barátjához siet) emelje meg a popóját, menjen el Edelénybe és nézze már mi az a pár csepp eső...

Szerencsére írni tud ha már olvasni (híreket) nem...

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.22. 16:25:16

A hölgy, ha jól olvasom nem egyetlen esetről írt, hanem arról, hogy rendszeres, minden esőzés esetén megjelenő problémáról van szó, nem érzem úgy, hogy ez elsősorban a mostani esőről szólna. A friss késés viszont érthető...

Ha jól emlékszem akkor viszont ezen a vonalon akadt olyan időszak is, amikor ugye a motorvonattal éppen tartható menetrend párosult mozdonyvontatással, a jelenlegi munkálatok, stb. sokat tettek azért, hogy összegyűljön sok negatív tapasztalat szépen lassan.

Az pedig régi kérdés, hogy jobb törekedni a rövidebb menetidőre, vagy a "biztosan tartható" menetidő sok tartalékkal legyen a jellemző, minden állomáson és megállóhelyen extra várakozással, de késés nélkül.

VJV Man 2010.05.22. 19:22:00

@52: A biztosan tartható menetrenddel is van gond, mert akkor meg azt hallgatja a "kaller", hogy miért tart ennyi ideig az út, hisz egy hetem ég jóval hamarabb oda lehetett érni, és is csak a mávnál történhet meg...

Ashi Valkoinen 2010.05.22. 20:02:25

@VJV Man: Erre van megoldás: nem kellene szétszórni a flirteket mindenhova, és akkor az 1-es, 30-as, 40-es kiadható lenne csak motorvonattal.

Nagymoli 2010.05.22. 20:15:13

Mostani eső tényleg brutális. Néztem régi videókat, auto.indavideo.hu/video/Havas_jarat/ <----régen lehetett látni ilyesmit, na meg egy-két meghökkentő hóeltakarítást a vasútnál, és ment a vonat kétméteres hófal mellett is. Most meg leesik 10 cm hó, az is csak vízszintesen, foltokban, és az irodákban megijednek a managerek, és leáll a fél vasút utasításra...
"nem tudtunk felkészülni a télre", ez a kedvencem. :-D Minden évben van tél, még nem szokták meg? :-D Remélik, hogy kimarad szökőévben? Rendkívüli időjárást aláírom. De a naptár szerinti télre nem felkészülni, pfff

Nagymoli 2010.05.22. 20:22:37

@Ashi Valkoinen: 10 pontos ötlet, bárkié is volt. :-D Lerontani a menetidőt, hogy a régebbi gépek is tudják tartani? Akkor már inkább az újak a jó vonalra, rövid menetidővel, és ha vesznek újakat, apránként lehetne bővíteni a flirtes vonalakat. Mellesleg a Flirtekre nem lehetne emeltebb sebességeket megengedni a mozdonyos vonatokéhoz képest? (tengelyterhelés, stb...) Nagyon kívülálló vagyok, de tuti, hogy lehetne sok mindent értelmesebben szervezni, többletköltség nélkül is. Lehet, nem értek hozzá, de bosszant, hogy az adónkat elherdálják, értelmes felhasználás helyett.

VJV Man 2010.05.22. 20:33:25

@Ashi Valkoinen: Ha az 1, 30, 40-es vonal rendben megy, attól még van pár elővárosi vonal ahol viszont ugyan úgy fennmarad a probléma.

VJV Man 2010.05.22. 20:34:23

@Nagymoli: Sok helyen a pálya nem enged többet. (sőt, a legtöbb helyen az a gond)

Nagymoli 2010.05.22. 20:50:37

@VJV Man: Épp erre gondoltam.. ahol a a pálya vacak, nem bírja a nagy tengelynyomást, ott a könnyű motorvonatok mehetnének gyorsabban. Vagy hibás elképzelés? Nálunk a pálya eléggé fura, girbegurba kanyargós, na jó, ívekkel van teleszórva. ;-) de van benne pár nyílegyenes hosszú szakasz, felújított részekkel. Ott mehetne gyorsabban talán? Persze csak perceket lehetne nyerni, de sok kis percnyerés, és már busz helyett vonattal utaznak az emberek. Kényelmes. De hihetetlenül lassú. Sajnos az utasokért versenyezni kell, nem ajándékba adják a pénzt. Hibás az a felfogás, hogy levisszük az utasokat ("rakományt"), úgy, ahogy, aztán a bevétel majd állam bácsi majd adja a pénzt, ami kiesik a szolgáltatás riasztó színvonala miatt. Ahogy hibás felfogás volt a jegyvizsgáló hölgyé is, aki szeretett felénk dolgozni, merthogy nincs utas, lehet pihenni. Az "eggyes kirakatvasúton" meg utált, mert sok meló volt. Meg is lett az eredménye, nincs utas, neki sem lesz állása. De nem hibáztattam érte a hölgyet, nem ő volt az oka, ő is csak áldozata egy hibás vezetésnek.

Nagymoli 2010.05.22. 21:04:16

És folytatva az előzőt. Nincs utas, zárjuk be! hehe, azt sosem vizsgálják, miért nincs utas, mit lehetne tenni érte, hol a hiba? Ilyen alapon apránként az egész országot be lehet zárni. Haladunk is errefelé, egyre több a munkanélküli.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.22. 21:10:23

@VJV Man: Pontosan tudom, hogy ez a baj vele, ezért mondtam, régi kérdés hogy melyik a jobb. A kiszámíthatóság, ahol nem buksz csatlakozást, nehezen borul a menetrend, stb... vagy a gyorsaság, amivel emberi időben elérsz valahova és versenyképes alternatíva a vasút.

Tudom, ha 230as pálya lenne, lehetőleg 4 (vagy több) vágányú, akkor lehetne egyszerre gyorsnak és pontosnak lenni a legtöbb esetben, csak akkor meg ugye az árral lenne baj.

Nagymoli 2010.05.22. 21:37:28

@52: Gyorsaság, ugyanazzal a vonatpárral többször fordulni. Egyet lekésel? Pech, jön a következő, legközelebb majd talán összejön. De várakozni, várakozni, lassan menni bosszantó. Nem kell feltétlen 230km/h mindenhová. de 10km/h tartósan, éveken át??? Öregasszonyok a temetőből hazafelé tekerve leelőzik a vonatot? Ehh! Bocs mamik! ;-) Árakra reagálva. Ugye állam bácsi önti a pénzt a vasútba, a jegyárak bevételei ehhez képest alamizsnák. Picit olcsóbbá tenni, az is utasszám-növelő. Sok utas, sok kis bevétel. És sok utas kedvéért érdemes államilag támogatni a vasutat, úgy nem pénzkidobás. Még ha veszteséges is, de mi pénzünkből, minket szállít... Nem mint a 4-es metró, hogy egész ország fizeti, de a fővárosiak használják főleg.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 17:24:41

@Nagymoli:
Egyszerűen nincs akivel felkészüljenek rá. Ki lettek rúgva.

Pár alkalommal már meséltem, hogy a MÁV-Cargonál hogy ment a kirúgás, az volt jellemző az egész vasútra.
Aki vitte a vasutat kirúgták, a vízfej m aradt.
Nem az a baj, hogy nem készülnek fel, hanem nincs aki felkészüljön. Ennyi...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 17:28:40

@Nagymoli:
Ezt magyarázd el a magasságos minisztériumnak... Ott nem éritk meg az olcsóbb jegy-több jegyvásárló elvet...

Az idióta M4 felfogásod meg jobb is abbahagyni. Jajj ország fizeti, és csak a pestiek utaznak...

A szegedi villamosfelújítást én is fizetem pedig 2x voltam szegeden.
De ha köcsög akarok lenni, azt is mondhatnám, hogy az árvízvédekezést is az ország fizeti, pedig csak Borsodban okozott nagy gondot.
De nem mondom nem akarok köcsög lenni, hisz ugyanakkora ostobaság ez amit mondtam, mint amit te.

Nagymoli 2010.05.23. 22:00:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: M4 csak egy "példaszerűség" akart lenni, nem az én felfogásom. Pesten a sok ember érdeke a metró, éppúgy, ahogy a kis településeken is a tömegközlekedés, csak ott alapból kevesebben vannak. Nem jutott jobb eszembe. Minisztériumban meg nem magyarázok. Elvileg jártak iskolába, Tudniuk kell számolni! Tőlem lehet metró, villamos, sőt trolikat is kellene több városba, na meg drótokat húzni a meglévő sínek fölé! Ideje lenni rákészülni a kőolaj nélkülözésére. Ez az én felfogásom. Viszont holnap mennék Pestre. Nézegetjük a tömegközlekedést, nem szeretek Pesten vezetni, de vonat megszűnt felénk, buszon tömegnyomor várható, és az sem biztos, hogy bármi holnapi tömegközlekedéssel haza tudunk jönni, megyünk kocsival. Árvíz részedről rossz példa, egész országot érintette, nem csak Borsodot. Autópálya alámosás miatt Komárom felé lett terelve a forgalom. És itt alá is írom, az M4 példa tényleg rossz volt. Nem nagyon használok autópályát, de a hiánya katasztrófa, számomra is, mert az általam használt út lett túlzsúfolt. Na de nagyon topic off lettünk. :-)

Kopi3.14 2010.05.25. 13:04:19

@Nagymoli: bocs, az a kurva metró nem csak a pestiek érdeke, hanem midnekié, akinek Bp-n lenne dolga valamilyen formában. Pl sok embert lecsalhat az autóról, akik jelenleg elövárosból autóznak, utána vonat plusz metró módon közlekedhetnek, s a vidéki, pestre be nem járónak is jobb lehet, mert kisrebb forgalom lesz a pályán neki, vagy a környezö kis utakon, amerre járna. Egy összetett országon átívelö utazásnál is jól jöhet nagoyn, ha egy gyors városon áthaladó közlekedési eszköz kerül az utasokhoz, ami a felszíni közlekedési problémáktól nem szív.

Nagymoli 2010.05.25. 13:50:50

@Kopi3.14: szerettem volna én is lecsalódni az autóról. Nem sikerült, tömegközlekedéssel tegnap esélyem sem lett volna. :-( De ha már autóval mentem oda, ott is azzal közlekedtem. P+R parkoló, fizess, hogy parkolj, aztán fizess, hogy tömegközlekedj... Na mondjuk, tegnap vigyorogva tömegközlekedtünk is, a gyermekvasúton. ;-) De hogy a Jarre koncertől mivel tudtunk volna hazajönni autón kívül még aznap? Szal az a "kurva metró" rossz példa volt, mint mondtam. És én is szívesen lecsalódnék az autóról, ott, ahol lakom is! Némi extra problémám: buszon pl. édesanyám igencsak sápadozni szokott, nem bírja. Vagy elviszem autóval, vagy odateker bringával. Vasút nálunk=0

A Gyula 2010.05.26. 08:47:16

@Kopi3.14: Csak nem mindegy milyen áron.

Nagymoli 2010.05.26. 19:40:04

@A Gyula: Néhány Nokia doboz sok mindent megold! ;-)

Rabbeleben 2010.05.27. 16:11:58

@52:
A martoni vonatoknál mozdonyos vontatással ugyanúgy tartható a menetidő, mint motorvonattal, a FLIRT sajátosságai miatt.
Gond akkor van, ha a tölt üzem nem jön össze.

Nagymoli 2010.06.04. 20:39:18

@Kopi3.14: www.origo.hu/itthon/20100604-hutlen-kezelest-gyanit-a-rendorseg-a-4es-metronal.html <-----pl ez a baj a 4-es metróval. Szép, hogy építik, meg az autópályákat, meg mindent, azzal sincs baj, hogy a mi pénzünkből. A baj ott kezdődik, hogy a "mi pénzünkből" néhány jelentéktelen milliárdocska eltűnik.