MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

3 órás késés

2010. május 20. - Ashi Valkoinen

Kálmán Imre EN vonattal volt egy kis fennakadás vasárnap Budaörsön, levél alant.


Sziasztok!
 
Hétvégente mindig utaznom kell valahova így viszonylag gyakran vonatozom a Győr-Bp viszonylatban. Szerettem a vonatot mert gyors és kényelmes, de a legutóbbi élmény után nem biztos, hogy vonatra ülök legközelebb.
Vasárnap este 21:05-kor indult a Kálmán Imre EN a Keletiből (Münchenig közlekedik), és 22:31-re kellett volna Győrbe érnie. A győri érkezést ehhez képest sikerült hétfő hajnali kb 1:30-ra teljesíteni. A mozdony elütött egy ágat az áramszedőjével, és Budaörsön 2 óra 20 percet állt, úgy hogy kb 1,5 órán keresztül semmi nem történt (láthatóan). Aztán rendbetették a mozdonyt, de akkor meg leszakadt a felsővezeték. A győri út további részén még 40 perc késés gyűlt össze piros lámpáknak (éjfél körül!), és lassú haladásnak (értsd kb. 30km/h) köszönhetően. Mivel én Győrig utaztam "csak" az elvesztegetett 3 óra zavar, meg hogy elég keveset aludtam mert másnap dolgoznom kellett, de voltak akik repülőt, vagy Müncheni csatlakozást késtek le.
Nem értem miért nem lehetett egyszerűen mozdonycserével megoldani a dolgot (a kalauz azt mondta erről, hogy nem olyan egysezrű :), GyESEV-es mozdony volt gondolom azért :)), valamint, hogy miért kényszeríti térdre a MÁV hálózatát a legapróbb időjárási anomália is.
A MÁV hozzáállását jól tükrözi, hogy pótjegyet semelyik vonatra nem kellett váltani-mondván úgyis késni fog, és úgyis mindenki visszakéri :).
Az üggyel kapcsolatban írtam az ügyfélszolgálatuknak is...kíváncsian várom a választ.
 
Üdv: L. Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr602018147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2010.05.20. 15:41:57

"viszonylag gyakran vonatozom a Győr-Bp viszonylatban. Szerettem a vonatot mert gyors és kényelmes, de a legutóbbi élmény után nem biztos, hogy vonatra ülök legközelebb."

Kénytelen leszel, mert az M1-et lezárták, a környéken meg dugó van emiatt. ;)

Amúgy részvétem a késésért.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 15:59:35

"hogy miért kényszeríti térdre a MÁV hálózatát a legapróbb időjárási anomália is."

Most hogy így mondod, az elmúlt egy hét történései valóban apróbb időjárási anomáliának nevezhető....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 16:27:08

Amúgy válaszolva pár felvetésedre:

A látszólag nem történik semmi várakozás az volt, amíg a felsővezetékesek kiértek. Mivel azokon a napokon volt jópár a "kisebb időjárási anomália" által felsővezetékben okozott pusztítás a legtöbb felővezetékes dolgozott, így nyilván nem tudtak azonnal menni, illetve nem is Budaörsön állomásoznak.
Mozdonyt sem lehet alapból sem leakasztani 2-t a szögről, olyat, ami egy nemzetközi vonat elejére megfelelő (több feszültség és áramnem) végképp nem. Ebből Magyarországon van jelenleg 15, a repceföldiek béreltjeit nem számolva. A MÁV-nak 10 darabja van, ebből az adott időben 3 vagy 4 minimum úton volt gyorsvonattal 3 állandó teherfordás, tehát maradt 3 ha egy sem javít, vagy épp egy sincsen napi vizsgálaton, vagy bárhol máshol bevetésen. (De.)
Tehát talán látható, hogy nem várt 2 ilyen mozdony ugrásra készen, "hátha" alapon.

A 40 perc késés nem a "pirpos lámpáknak" (úristen, egyáltalán vonaton voltál? Éjjel, piros lámpák ?! ) volt köszönhető, hanem annak, hogy jelentős sebességkorlátozást vezettek be Bicskéig 140 helyett 60 km/ó-val szabadott menni a viharos erejű szél, illetve a vihar miatti fakidöntés veszélye miatt.
Mondjuk egy 140 vagy 160 km/ó-val nem olyan kelelmes a találkozás egy töltésre dőlt testesebb fával.

Emeleltt Budaörs után térközzavar volt, vlószínűleg egy beázott kábel miatt. Ne feledjük, Magyarországon 1-2 nap alatt majd másfél havi csapadékmennyiség hullott le egyszerre, semmi nincs ilyen terhelésre tervezve.
Valószínűleg ekkor láthattál "piros lámpákat" ugyanis ha biztberzavarból (vagy épp a sínre ömlött jelentős csapadéktól) álfoglaltság keletkezik, akkor csökkentett sebességgel kell közlekedni, mondjuk azért, hogy ne rohanjunk bele az intercity hátuljába, a'la Monorierdő, 2008.

A pótjegymentesség fikázása meg jelelmzően magyar... Ha van sapka azért ha nincs azért...
Elrendelik, hogy ne kelljen pótjegy sehol, megkímélve az utasokat a visszaváltás kellemetlenségeitől, rögtön megy a fika... Jobban tetszett volna, ha állhattál volna sorban visszaváltani?? :-(((

Ja, és zárzónak:

Piros a majom segge. Vasúton vörös szín van, lámpa az asztalodon, a pálya mellett jelzők vannak.
Nem fikaként, csak ha már ennyit gépeltem, tanuljunk is valamit :-)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 16:28:12

Jah, és az is a vasút "rugalmatlanságát" fémjelzi, hogy elfogadják a Győrbe közlekedő vonatokon a Kisalföld Volán és a Volánbusz győrbe szóló bérleteit az M1 autópálya lezárása miatt.

chachi 2010.05.20. 16:29:02

Amikor bemondja a hangos,hogy a pótjegyköteles vonatokra nem kell pótjegy,akkor nem örülni kell,hanem gondolkodni...

chachi 2010.05.20. 16:36:55

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem ezt a piros/vörös,lámpa/jelző,indítás/menesztés dolgot nem kellene erőltetni.Szerintem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 16:42:21

@chachi:
A kalauz és a jegyvizsgáló valamit a vonatvezető és a mozdonyvezető közötti külömbségre már rávilágítottam, bízok a csodákban :-))))
De írtam, hogy nem fikaként inkább csak bónusznak írtam :D

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.05.20. 16:43:25

@chachi: Nem erőltette, csak mondta, amúgy meg tényleg ez az elnevezése, és nagyon hülyén néz ki így leírva a piros lámpa annak ami nem csak képen lát vonatot. :) Ha egy reptéren garázst mondasz, mindenki hülyén néz rád, de persze leesik nekik, hogy a hangárra gondolsz. Tetszőleges egyéb szakmából mondhatnánk ilyen példákat, hülyébb nem lesz tőle senki, hogyha úgy mondja az ilyesmit, mint azok akik értenek is hozzá. :)

chachi 2010.05.20. 16:53:31

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Piros lámpás a ház,vörös lámpás a negyed.
/amúgy a reptéren van egy csomó garázs/

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 16:57:32

@chachi:
Szerintem a negyed is piroslámpás...
Valszeg a reptéren is van garázs csak nem repülő áll benne, mert a repülők hangárban állnak.
De ilyen pl. a villamosgarázs is, ami remíz inkább.

Rhönadler 2010.05.20. 17:00:26

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: a reptéren a legjobb az a "hátsó kisszárny" a repülőn

chachi 2010.05.20. 17:02:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
A reptéri tűzoltók meg a vörös izzós hangárban.
Hagyjuk,innét homárra való.:D

Adani 2010.05.20. 17:36:37

A vasutasok és a vasútbarátok még a kanyarra szoktak ugrani mondván olyan nincs a vasúton csak a közúton a vasúton csak ívek vannak. Meg a betontalpfára hiszen az is vasbeton keresztalj :)

A vöröshöz pedig a vasúton valamiért nagyon ragaszkodnak, a közlekedési lámpa viszont már ha jól tudom a KRESZ szerint is piros ( és villanyrendőrnek meg közúti fényjelzőnek se sokan nevezik).

A poszthoz meg annyit, h ez nem kis időjárási anomália volt tényleg nem normális dolog ,h ennyi eső esik meg május közepén ilyen szar idő van, ilyenkor érthető ha a vasutat is megviseli. Volt, ahol egyenesen a töltést mosta ki a sok víz a sínek alól, több kisvasutat is tönkretett a sok eső. Közutakat is sok helyen nem csak a vasutat viselte meg.
Pár hete meg ugye a vulkáni hamu a légiközlekedést bénította meg az is előre nem látható vis major volt.

Poha 2010.05.20. 18:54:44

En is szoktam utazni vonattal, sok dolog fel szokott baszni rendesen. Peldul, hogy a Keletiben miert csak 5 perccel az indulas elott rakjak ki, hogy melyik vaganyrol indul a miskolci IC. Addig millio ember csak var es var. Ruhellem a mavot rendesen.
De eeeez a post.... Hat bazz. A fel orszag lepusztult a viharok es az esozes miatt. Leszakadt felsovezetek, elutott ag?!? Szted masok a kibaszott 3oras keses miatt paraznak?! Ilyen dolgokra egyszeruen nem lehet felkeszulni!
En a vulkan miatt vonattal jottem nemreg vissza Munchenbol, mert lezartak a repteret. Fikazzam a lufit, mert hogy mekkora luzerek?!?
Aki ismer mas blogokrol, tudja, hogy nem szoktam ilyet irni, de te sztem egy fasz vagy!
"Szerettem a vonatot mert gyors és kényelmes, de a legutóbbi élmény után nem biztos, hogy vonatra ülök legközelebb." :-DDD
Ha most autoban ulnel mit mondanal??? Kit szidnal?
Jeeez!

Ashi Valkoinen 2010.05.20. 19:16:46

Egyébként vörösbe esett válasza lefedi a magyarázatot az adott eseményre... de ne felejtsétek el, hogy egy mezei utas NEM tudja, hogy hány kétáramnemű mozdonyunk van, hogy mi a hamis foglaltság biztosítóberendezés beázásánál, sőt, esetleg még azon sem gondolkodott el soha, hogy milyen, ha fa dől a pályára.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 19:21:02

Ashi!

Ezt a biszex buzit nem lehetne innen kitiltani?

Minden blogon ezt csinálja, beír 1-2 mondatot, mintha hozzászólna a témához közben meg a buzi adatlapjt reklámozza...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 19:22:36

@Ashi Valkoinen:

A kommented elejét még megértem, ez nem is róható fel neki, azonban szerintem ha egy 5 éves gyereket megkérdezel szerinte mi történik ha a vonat elé fa dől, minimum azt mondja: "Nagy baj". Ehhez sok ész nem kell...

efi 2010.05.20. 19:34:53

"@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
"jelentős sebességkorlátozást vezettek be Bicskéig 140 helyett 60 km/ó-val szabadott menni a viharos erejű szél, illetve a vihar miatti fakidöntés veszélye miatt. "
Nem kellett volna, ha a fákat kivágják onnan, ahonnan kell. A GYSEV vonalon miért nem volt sebességkorlátozás és miért nem dőlt semmi a sínekre? Ott sem volt szélcsend és esett is.

hgf 2010.05.20. 20:17:29

Kedves Vörösbe satöbbi! Kösz, ha így megvilágítod, mi minden okozza a három órás késést, hasznos lesz az ilyesmit tudni a következőnél. (Én is éltem már át ilyet.) De az utast nem érdemes hibáztatni a türelmetlenségért. Az utas csak ül, és ül és ül, és aztán még tovább ül a nagy fene semmi kellős közepén, és a vonat nem mozdul, és az utas csak ennyit tud. Mivelhogy tájékoztatás nem létezik.

Amikor velem esett meg hasonló kis késés, senki sem szólt hozzánk egy árva szót sem se a késés okáról, se a várható indulásról, és amikor nagyon udvariasan és szelíden meg merészeltem kérdezni a kalauz hölgyet (aki akár jegyvizsgáló is lehetett felőlem), a fejemet majd' leharapta a zaklatásért.

Szóval az utas türelmetlen, és nem azért, mert túl hülye felfogni, hogy nincs mozdony, hanem mert ezt senki sem köti az orrára. Nem emberként kezelik, hanem rakományként.

Nagymoli 2010.05.20. 20:21:31

Szerdán Győrbe "jöttünk-mentünk" Komárom irányából... Eleinte nem sejtettünk semmit, csak fura volt a sok kamion. Később szidtuk a vasutat, hogy a francért kellett megszüntetni a vonatokat Esztergom-Komárom közt, mert így autót kellett használni.... Az araszoló sorban... :-/

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 20:48:00

@efi:
Gysev vonalon is volt bőven probléma, ahogy külfökldi vasutakon is volt bőven gebasz...

A legnagyobb baj az, hogy az esetek 90%-ában olyan fa dől a sínekre, ami nem MÁV területen van.
A MÁV területe vágánytengely+ 4 méter, nos azt be kell látni, hogy 4 méteren belül nem sűrűn van ilyen problémát okozó fa. Van őven, de inkább bokrok, amik komolyan űrszelvény problémákat okozhatnak, de 20-30 méteres fák nincsenek ilyen közelben...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 20:48:38

@Nagymoli:
Ne a vasutat szidd, hanem a minisztériumot, hogy nem rendelt meg rá személyszállítást. A vonal nincs megszűntetve, mindeni dolgozik ugyanúgy tovább, tehervonatok vannak.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 20:50:49

@hgf:
Értem én, hisz én is utas vagyok, csak rálátok dolgokra. Például arra, hogy az eseek magas részében az utas hamarabb szerez infmrációt az állás okáról mint a jegyvizsgáló. Nekem is volt, hogy én mondtam meg a jegyvágónak, miért állunk.
Ez nyilván a cégen belüli kommunikáció hibája, és nem az utasé. Csak hogy látható legyen, sokszor nem azért nincs infó, mert a jegyvizsgáló lusta bemondani.

Nagymoli 2010.05.20. 21:07:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Irónia volt abban a szidásban... Talán kiérezni, hogy nem a vasút volt értve a szavaim mögött :-( Ott voltunk az utolsó BZ-n, amikor "bezárták a vonalat". iho.hu -n a képeinkkel illusztrálták a cikket az utolsó vonatról. Minisztériumot szidni? Felesleges... azt nem fogják bezárni... Sem leépíteni, lecserélni, korszerűsíteni... Kíváncsi vagyok, fideszék elindítják újra a személyszállítást? Nem bízom bennük, de kampányszövegnek jól hangzott.

Nagymoli 2010.05.20. 21:24:05

@hgf: információszerzés? az "információs társadalom korában"? :-D Legegyszerűbb, ha felhív a "rakomány" :-D valakit, hogy nézze meg a neten, mi történt a vasúton. ;-)Néha mintha hamarabb lenne a neten cikk róla, hogy mi a probléma oka, mint ahogy a rakomány, és a rakománnyal összezárt dolgozók megtudják.

hgf 2010.05.20. 21:45:40

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ha szerelni kellene a telefont, akkor azt mondja a szolgálTaTó, hogy az informatikai rendszerükkel van a gond, a kollégák nem látták a bejegyzést, a számla elveszett A Rendszerben, a cégen belüli kommunikáció a hibás.

Ha az internetet kellene bekötni, akkor a szerelő megint nem látta a bejegyzést, az igény elveszett megint A Rendszerben, az ígért visszahívásról nem tájékoztatta az ügyintézőt a kolléga, a cégen belüli kommunikáció a hibás.

Amikor bementem egy pici számtech-üzletbe fejhallgatót venni, akkor azt mondta az eladó, hogy ezer bocsánat a termék jelen nem létele miatt, de ő nem tudta, hogy én ma jövök, mert a miskolci telefonos kollégák nem szóltak, a cégen belüli kommunikáció a hibás.

Ez most nemzeti sport Magyarországon?

Nem "a cégen belüli kommunikáció hibája" áll fenn a MÁV-nál, á-á. Hanem a MÁV mint egységes egész magasról tesz az utasra. A MÁV-on belül olyan a légkör, olyanok a reflexek és a hozzáállás, hogy az utasnak csak tessék szíves lenni felfordulni, de nekünk ne alkalmatlankodjon itt a kérdezősködésével.

És engem egy csöppet sem érdekel a MÁV (precízen a MÁV-Start) szervezeti felépítése, a részek egymáshoz való viszonya, a belső hírközlés problémái, meg a kalauz (felőlem jegyvizsgáló) tájékozatlanságának intra-vállalati okai. Világos? Nem érdekel. Nem is akarok hallani róla. A magyarázkodás sem érdekel.

Ha legközelebb valaki azzal jön, hogy a cégen belüli kommunikáció a hibás, az illető gerincéből kicibált idegpályákkal fogom összekötni a helyszínt a kérdéses cég kommunikációs központjával.

qdiace 2010.05.20. 22:11:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "bízok a csodákban"

-zom.

Ha már ennyire pontosan akarsz fogalmazni... :)

VJV Man 2010.05.20. 22:12:42

@Nagymoli: Van remény, hogy újra indul. Én már tényként hallottam, hogy azon a vonalon hamarosan vissza állítják a személyszállítást.

VJV Man 2010.05.20. 22:14:15

@chachi: A vörös fontos. Ha vizsgán pirosat mondasz, megköszönik a közreműködésed és elköszönnek.
(ahogy az F1 és F2 is vörös könyv, mert vérrel írták)

VJV Man 2010.05.20. 22:17:24

@efi: Sebesség korlátozás pl. Bicskéig azért volt, mert ott 140-es a vonal, és nyilván ilyen sebességgel nem igazán tudsz megállni egy kidőlt fa előtt...
A gysev vonalak azért ennyire nem gyorsak, csak ott a 80 helyett 60 fel sem tűnik.

Adani 2010.05.20. 22:19:10

@VJV Man:

Nekem vasútbarát mondta mikor véletlenül találkoztunk egy vonalbeutazáson, h betontalpfa nincs ezért kiröhögnének egy fórumtalin, az vasbeton keresztalj, kanyar sincs, itt ívnek hívják.
Később egy másik ismerősöm mondta, h az újoncokat is szívatták a PFT-sek mikor hasonlókat mondtak. Volt, akit elzavartak az állomásfőnökhöz ,h kérje el a kanyarfúrót. El is ment érte. :)

Reméljük pár vonalat tényleg újranyitnak, legutóbb decemberben valóban sok vonalat zártak be indokolatlanul, volt köztük villamosított is. Mondjuk pont Békés megyében két olyat zártak be, ami tuti nem indul újra ott valóban volt létjogosultsága a bezárásnak. Az egyik a legendás Kisszénás-Kondoros volt, ahol igazi személyforgalom sose volt, még fénykorában sem nagyon. Ott mindig is a teherforgalom volt jelentős ameddig ki nem nyírták.

Tudsz valami pontosabbat a vonal újranyitásokról?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 22:26:55

@qdiace:
A pontos fogalmazás vagy a szaknyelvi megfogalmazás illetve a helyesírási hiba nálam nem egy egyenesen van, de azért köszönöm.
Ha valakinek a helyesírási hibáját javítottam volna, és abban lenne hiba, megértem a megjegyzásed, így nem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 22:28:06

@VJV Man:
Csatlakozom, én is tényszerű kijelentésben találkoztam ezzel az információval.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 22:30:47

@hgf:
Ha ennyire nem érdekel semmi, miért nem zárkózol be egy ablaktalan szobába és akkor nem kell semmivel sem foglalkoznod?
Ha ennyire nem érdekel a válasz a felvetésedre, akkor miért nem tartod meg magadnak?

Amúgy meg ha eldöntötted, hogy a vasút leszarja az utasait, akkor legyen így, én ebből a hitedből nem foglak kitéríteni.
Megszoktam már, hogy megnő a hülyék koncentrációja itt, ha címlapos a blog.

Kérdés, ha mindenki leszarja az utast, miért látni szerencsére egyre több dolgozót aki az utas elégedettségéért dolgozik? (Többek között ebben a posztban is vannak ilyen munkavállalók.)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.20. 22:31:34

@Nagymoli:
Jó, nem jött át az irónia :P

Én az Aszód-Vác utolsó vonatra mentem el...

hgf 2010.05.21. 00:39:17

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Te nem értesz, de ez nem lep meg. Figyu, próbálok egyszerű lenni:

- Nem azt állítom, hogy a vasúti alkalmazottak tesznek az utasra, hiszen magam is találkozom egy csomó kedves, segítőkész, felkészült dolgozóval, és igazad van, egyre többel. Hanem azt állítom, hogy maga a cég, a MÁV Start, mint egységes egész, tűrhetetlen mentalitású, és ezen legföljebb kicsit segít az egyes dolgozók embersége.

- Nem azt állítom, hogy nincs mentség a tájékoztatás elmaradására, hanem azt, hogy ez a mentség ("a belső kommunikáció zavara") nem kell érdekeljen. Nincs a tenyeremre tetoválva a MÁV Start vagy bármelyik másik szolgáltató szervezeti felépítése, és nem is lesz. Nekem ne jöjjenek a cég belső hibáival, mert a cég az utas számára egy darab egész.

Gondolom, érthető voltam. Egy kis vállalati kultúráról beszélnék, ha nem esik le. A vállalati kultúra mocskos, megkövülten szocialista, utast lekezelő hiányán pedig NEM segít az, hogy egyre több és több kedves és hatékony alkalmazottja van a cégnek egyébként.

hgf 2010.05.21. 00:43:23

De mielőtt bárkit megsértenék, szeretném deklarálni a következőket. Minden tiszteletem azoké a MÁV Start alkalmazottaké vagy vezetőké, legyenek bármilyen pozícióban, akik a cég általános hozzáállása ellenére becsülettel látják el a munkájukat. Nagyon örülök, hogy a számuk szemmel láthatóan gyarapszik. Minden megbecsülés megilleti őket, és csak remélni lehet, hogy egyszer a munkájuk nyomán kifejlődik egy szolgáltató, barátságos vasút a jelenlegi utálatos monopolmaradvány helyén.

chachi 2010.05.21. 07:27:47

@hgf:
Egy blogon nem deklarálni kell valamit,hanem véleményt nyilvánítani.
Egyébként az én véleményem is ugyanez.

A Gyula 2010.05.21. 08:07:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

"(Többek között ebben a posztban is vannak ilyen munkavállalók.)" - Csatlakozom. :D

VJV Man 2010.05.21. 08:23:06

@hgf és Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szerintem kicsit elbeszéltetek egymás mellett...

VJV Man 2010.05.21. 08:24:29

@Adani: Tényként csak ezt a vonalat hallottam, de szerintem pár vonal még életre kelhet, hisz teljesen értelmetlen volt a bezárásuk.

Glg 2010.05.21. 09:51:10

Én küldtem a levelet.
Na most:

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: a nem történik semmi nem történik semmi volt mert a vezeték csak később szakadt le-amikor már a mozdony működött. mozdonyt meg tudjanak már leakasztani-miért van h pl az osztrákoknál megy. azt meg leszarom h a piros lámpa kifejezés megfelel e a vasút terminusz technikuszainak, ez nem egy szakblog, és kurvára piros volt mert láttam a mozdony előtt amikor kinéztem-pont ezért volt furcsa mert éjjel volt. szóval had ne mond már meg h mit láttam meg mit nem, a sebességkorlátozásokról én is tudtam. a pótjegyet meg azért nem adták ki h nekik ne legyen vele gubanc, nem h az utasoknak jobb legyen. "Piros a majom segge. Vasúton vörös szín van, lámpa az asztalodon, a pálya mellett jelzők vannak."-ha ennyire imádod a vasutat miért nem vezel feleségül egy mozdonyt.

@Poha: az a helyzet szararc h nem először fordult elő h durván beszoptam a máv miatt, csak eddig nem írtam róla. kurvára tudom sajnálni h van lóvéd münchenből repülőzni. a vulkánra arra nem lehet felkészülni-pár napok tetves esőre igen, de nem kell ennyi eső ahhoz h a máv bedögöljön, 0C° és befagy az összes váltó-pedig az nem kiemelkedően hideg.
annak meg semmi köze ennek a vonatnak a késéséhez, h a fél ország elázott, nem mindig ahhoz kell voszonyítani h lehetne roszabb is.

@hgf: végre valaki aki érti miről van szó. :)

VJV Man 2010.05.21. 10:01:43

@Glg: Mozdonyt nem lehet csak úgy leakasztani.
Van mikor akár 100 km-nél messzebbről kell bevárni a gépet. A gép meg csak nem indulhat neki, mert a menetrendbe be tud zavarni. Szóval mikor szabad a pálya akkor tud csak közlekedni.

Senki nem mondta, hogy neked tudnod kellene, hogy a piros az vörös. Eleve úgy lett leírva, hogy esetleg tanuljunk is valamit. (amúgy is gáz azzal takarózni, hogy én nem tudtam, mert "nem tudni dogokról az nem érdem")
Senki nem várja el, hogy vöröst mondj, vagy írj, csak meg lett említve, hogy valójában ez a neve. Tanulni nem szégyen.

Szerintem meg az a probléma, hogy nem érted meg, hogy ez a "pár nap eső" mit is tett valójában. Ezreket kellett kitelepíteni. Házak dőltek össze, emberek váltak otthontalanná. (persze leszarhatod és mantrázhatod a 3 órás késést, de ilyen esetben ez benne van a pakliban)

Glg 2010.05.21. 10:11:59

@VJV Man: a mozdony cserénél én abból indultam ki h osztrákoknál 20 perc alatt kicserélték a rj mozdonyát amikor behányt.
tudom h tajákoztató jelleggel lett leírva csak nem olyan hangnemben.
tény h vannak sokkal nagyobb gondok az eső miatt, de az nem ide tartozik. ez olyan h pl látom az utcán h eltörik valakinek a kezét és felháborodok, te meg azt mondod h: ugyan már én meg azt láttam h megölnek valakit.

Adani 2010.05.21. 11:27:19

@Glg:

Biztos szerencsétek volt és állomásközelben robbant le és pont volt kéznél egy másik, ami behúzza az állomásig. Ha ilyen helyzet van akkor nálunk is megoldhatják így. Volt már olyan, h az állomás előtt döglött meg Bz, és volt éppen egy tartalék Csörgő az állomáson, ami egy későbbi vonatot vitt volna. Kiküldték, h húzza be a Bz-t, behúzta aztán leakadt és ment a dolgára, vagyis vissza a később induló vonat élére.
De ez nagyon ritka ,h pont olyan állomásközelben robban le, ahol pont van bevethető gép és még ember is, aki elvezeti.

Általában nem ez a helyzet, nyíltvonalon robban le, esetleg vezetékszakadásnál még a pályáról is fel kell szedni az odahullott vezetéket stb.

Kopi3.14 2010.05.21. 12:22:23

@Glg: köhöm, hogy lehet erre az idöjárásra flekészülni? Micsoda finom hangnem amúgy... Faszfej?

VJV Man 2010.05.21. 12:39:35

@Glg: plélda: Szombathelyi vonalon megadja magát a gép, akkor lehet, hogy Pécsről küldenek másikat, mert csak ott van szabad gép. (ezt azért írom, mert erre már volt példa).
Ha nincs közelben, akkor bizony várni kell, míg oda ér.
Persze van arra is példa, hogy kb 10 perc alatt meg van a csere.

efi 2010.05.21. 17:50:52

@VJV Man:
Milyen 80?
A Sopron-Győr vonal 80%-a 120, 20%-a 100 km/h.

52 · http://52nap.blog.hu 2010.05.21. 17:53:41

@Glg: A pár nap eső, eddigi rekord (abszolút értelemben) árvizet hoz, úgy mossa alá az autópályát, hogy napokra le kell zárni az ideiglenes javítás sem két napos munka, a véglegesről ki tudja mikor lesz kész.

Ez a pár napos eső meg a hozzá tartozó kis szél ezek szerint a vasút mellett a közúton is komoly problémákat okozott. Meg a hajózást is kb. lehetetlenné tette. Meg, ne legyünk már szégyellősek, zivatarcellában repülni sem igazán szabad...

Megközelítettük az országos rekord szintű szelet, sok helyen helyi szinten szépen megdőltek a rekordok.

Erre nem csak a vasút nem tud felkészülni, de a természet sem erre készíti azokat a fákat amik amúgy nem nyúlnak be a vasúti űrszelvénybe, de ilyenkor ütközés van belőle.

Adj hálát az égnek, hogy nem lett belőle komolyabb baj. De az, hogy akkora hülye legyen valaki, hogy nem fogja fel, hogy ilyen helyzetben akkor állhat neki megvizsgálni a dolgokat valaki, ha nincs egy vízes vezeték és egy vízes mozdony között veszélyesen közel az áram alatt lévő vezetékhez... Na az ciki. Pedig elmagyarázták ugye, hogy mire kellett várni.

Mint az is, hogy valaki önállóan nem jön rá, hogy vasúton pl. egy "előzés" nem túl könnyű, így a szerelvény elejére plusz mozdonyt tenni sem lenne könnyű, még akor sem, ha lenne. Ehhez nem vasúti szakembernek kell lenni, csak használni kellene egy kicsit a fejed, nehogy berozsdásodjon az eső miatt.

Nem kell tudnod, hogyan működik egy biztosítóberendezés, de nem árt gyanakodnod arra, hogy mint minden elektromos rendszer, ez is érzékeny pl. a vízre. A normálisnál sokkal több víz pedig meghibásodást okozhat, ha pedig ez kiderül, akkor óvatosabban kell közlekedni. Miként akkor is, ha a szél ki tudja mit söpör a vasúti pályára. Hogy tetődarabot, ágat vagy tövestől kitépett fát... az abból a szempontból mindegy, hogy mindegyik miatt lassítani kell.

Téged minősít, hogy másokat szararcnak nevezel: DE rekordokat jelentő időjárási szélsőségre sehol nincsenek felkészülve.

@hgf: Az utas azért nem tudja, hogy mikor fogtok indulni, mert a jegyvizsgáló sem tudja, a jegyvizsgáló azért nem tudja, mert pl. nem tudja (nem tudhatja) pontosan mi a baj, ezt még valaki vizsgálja amint kiér, hogy mikor ér ki az meg csak kisebb részben függ a forgalomtól, nagyobb részben függ attól, hogy az előző hasonló esetnél mikor végez, ott mi is a diagnózis ami meg még ismeretlen.

A Gyula 2010.05.21. 18:16:38

@52: Szerinted van értelme az ilyeneknek magyarázni?

VJV Man 2010.05.21. 18:25:09

@efi: De nem csak az a GYsev vonal. A többség az nem 120-as azt elhiheted, és nem is 100-as...

A Gyula 2010.05.21. 18:27:57

@VJV Man: Még nem, de hamarosan az lesz vagy jobb.

A Gyula 2010.05.21. 18:41:31

@Snake: Pedig itt csak 60-nal ment.

Nagymoli 2010.05.21. 20:11:11

@52: Megnézném, melyik brigád szerel ilyen időjárásban mondjuk leszakadt felsővezetéket, és hogy tudják megoldani. Vagy a kidőlt fákat levonszolni ledaruzni. Nem épp gyerekjáték lehet, erre azt mondom, a késés érthető. Elismerésem a dolgozóknak! Kíváncsi lennék,mondjuk hány pályakarbantartó munkaerő, és gép van, na meg hogy egy emberre hány főnök jut. A leépítéseknél sajnos nem a megfelelő embereket küldhették el, a vízfej maradt, a dolgozók repültek. 30-60 éves gépek, vagonok száguldoznak akár 10 km/h lassújelek mellett, és csodálkoznak, hogy sok a késés, nincs utas... Pár hozzászólással ezelőtt írtam, hogy visszaindítják talán a vasutat felénk. Eddig ok, és hogyan lesz versenyképes? 54km/h csúcssebesség, koszos vagonok, 15-20 km/h átlagsebesség? Nem túl vonzó! Mi mondjuk néha vonatozunk, de csak mert ráérünk, kirándulunk, és nem vezetni, hanem sörözni szeretnék néha. Meg nem tagadom, van bennem némi vasútmánia. :-) Régen legalább olcsó közlekedési eszköz volt, ma már az autó is olcsóbb, és a busz is kb egy árban van vele. Sok-sok pénzt kellene beletolni a vasútba, fejlesztésre, nem lenyúlásra, hogy jövője legyen. Szerintem. ;-) Nagyon sok lemaradást kellene bepótolni.

Ashi Valkoinen 2010.05.21. 23:32:14

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: nem azon nem gondolkodik el, hogy a fa beesett a pályára, akkor mitörtént, hanem meg sem fordul a fejében, hogy a fa a pályára dőlhet. Eddig csak annyit látott a vonatból, hogy vonat megy, a fák meg állnak.

biszexet meg kidobtam mindörökre.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 16:50:24

@Glg:
Barátom, kiérdemelted a "Hét seggfeje" címet!

Jelentkezz érte az ügyfélszolgálaton, átveheted!

Ashi!

Javaslom, egy IQ teszt bevezetését a poszolóknak!

De minimum egy aláírással elismert nyilatkozat, hogy ha a posztoló a hülye, akkor azt megmondjuk...
Az ilyen idióta nyisson magának blogot, ha nem tetszik, hogy ha hülye akkor megmondjuk, hogy márpedig hülye.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 16:53:35

@Glg:

Azért arra még kíváncsi lennék, honnan a büdös f.szból tudod, hogy az osztrákoknál csak úgy a szögről akasszák le a mozdonyt?! XD
Máűr csak azért, mert 3 mozdonyunk jelenleg is az osztrákoknak van bérbeadva :D Lehet azért mert olyan sok volt nekik nem tudtak választani, inkább béreltek tőlünk nem? :D

A "piros lámpa" éjjel szarért meglepő éjjel?

1) Mert ostoba vagy
2) it vártál, majd a vasúton is sárgán villog éjjel mint a közúton?!

Bassszus... :D Eszméletlen milyen hülye ostoba emberek vannak.
Bár ez nem is baj, a baj inkább az, hogy világgá is kürtölik :-))))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 16:56:18

@Adani:
Nem.
Hanem Budapestről Gigant vontatta, és az osztrákoknak volt 2 órájuk leakasztani hozzá egy taurust, ami továbbviszi hegyesből.

Az osztrák sem úgy akasztotta le, hogy "Húvazze megálltunk Bivajbasznádon, szaladjatok ide egy mozdonnyal"... Ez sehol nincs így...
Csak van még 1-2 ember itt aki nem érti meg, hogy itt többségben szakmai emberek vannak akiket kár etetni ilyen marhaságokkal...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.23. 16:59:30

@A Gyula:
Szerintem semmi...
Viszont 52 stílusa nagyon tetszett... :-)

Glg 2010.05.25. 15:15:51

@Kopi3.14: úgy ahogy a mérnököknél is létezik olyan fogalom h biztonsági tényező, btw csak olyan amilyen hangnemre válaszoltam.

@52: jelen esetben épp csak szemerkélt az eső szóval nemhinném h komoly áthúzásveszély lett volna. az előzést pedig nagyon eygszerűen meg lehetett volna oldani, tekintve hogy állomáson voltunk-előttünk mögöttünk váltó. a lassú haladással nem lett volna semmi bajom-érthető, a nem haladás viszont nem pálya.

@Adani: nem velem történt a szitu úgyh részleteket nem tudok. szerencse kérdése is egyértelműen, h cserélni lehessen.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: (aka Jelző a középső nevem): hmm...örvendek, gondolom a díjat neked alapították anno. pont szarok bele honnan volt nekik mozdony! volt...az a lényeg. nem érdekel, hogyan működik a redszer, az érdekel h működjön, és nem akarom megérteni h miért nem teszi, mert az sem fogja akarni megérteni akinek anyagi kára származott(gondolom) ebből a késésből. a piros lámpa meg azért nem érthető éjjel mert amikor még tehervonat se jár mégis miapicsa van a vonat előtt (kivéve ha nem a te általad említett ál(l)foglaltság)?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.25. 15:32:29

@Glg:
Honnan a szarból vetted hogy nem jár tehervonat éjjel?! :-D
Pont akkor van a legnagyobb teherforgalom...
Anyám, tényleg ostoba vagy...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.25. 15:33:22

@Glg:
Tapló kommentelőnek tapló válasz. Neked ez jár.

Amúgy menj gyalog, az biztos pontos nem késik és nem kell tudnod hogy működik...

Glg 2010.05.25. 19:46:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: nekem ezt mondták émmeg nemértek hozzá szal el kellet fogadjam-dehát hiába nem születhet mindenki vasúti lexikonnak mint te. btw lehet nem tűnt fel de aki nem arcoskodott annak normálisan válaszoltam...
mr. énmajdmegmondomhogyhülyevagy.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.25. 20:33:48

@Glg:

Na, a végére csak eljutottunk oda, hogy nem is tudsz valamit, de kész tényként állítod, és csak harcolsz, hogy szerinted igazad van...
Ezzel nincs gond, nem kell érteni a vasúthoz, vagy semmi máshoz, de ha az adott szakterülethez jobban értő ember elmond valamit, akkor azt el kell fogadni, nem pedig arcoskodni, ahogyan teszed te is.

Szépen elmondtam a vasúton nincs piros, vörös van, mégis ezen vered a nyálad, pedig más is mondta, hogy egyáltalán nem volt bántó a stílusom.
Nézz tükörbe náha.