MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Menetrenden kívüli megálló

2010. május 19. - Ashi Valkoinen

Szaporodnak a levelek, úgyhogy ma kettő is lesz.


Szia!

Rendszeresen utazom Békéscsabáról Budapestre. Visszafelé szinte mindig a 18.13-as vonattal jövök (7408 számú vonat) Budapest Keletiből.

Menetrend szerint ez a vonat Szolnokig nem áll meg. Menetrend szerint nem. Viszont menetrenden kívül igen. Ez a vonat mindig megáll Újszász-on. Nem forgalmi okból, mert a forgalmista már várja. Pár ember leszáll, aztán meneszti és meg tovább a vonat.

A problémám csak az, hogy mire eddig eljut a vonat, már simán 5-6 percet késik, az újszászi kis maszek megálló erre még rátesz. Békéscsabára már olyan késéssel ér a vonat, hogy mindig egy hajszálon múlik, hogy elérem-e a csatlakozást. Ha nem érem el, akkor majdnem két órát kell várni Bcsabán a következő vonatra, tehát van tétje a dolognak.

A kérdésem csak ennyi: ilyen szabadon alakítható a menetrend? A vasutasoktól a haverok megrendelik, hogy álljon meg a vonat akárhol, és akkor megáll? Vagy csak az Elvira nem naprakész?

Üdv:

KR

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr752015321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.05.19. 13:35:40

Ez már régi történet. A szolgálati menetrendben ott az újszászi megállás, a miértet nem tudom. Persze mivel nem hivatalos megállás így utas nem szállhat elvileg se le se fel. Gyakorlatilag nem hiszem ,h visszarángatnák aki leszáll, de felfelé már lehetnek bajok mert a kallernek mutatodaz újszászi jegyet lehet megbüntet mert nem szállhattál volna fel. Szajolból tudok hasonló esetről vonat megállt, pedig hivatalosan nem kéne neki emberünk felszállt, Szajolon nincs jegykiadás ( akkor nem volt, mert épült az állomás nemtom most van-e) kaller büntetni akarta aztán kidumálta, h mégis hogy büntetne meg valakit aki amúgy ott se lehetne vagy vmi hasonló dumával. :)
Ha már úgyis megáll vmiért akkor egyszerűbb lenne a hagyományos menetrendbe is betenni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.19. 14:00:24

Régi téma, ahogyan Adani is mondta.

Vannak vonatok, melyeknek elő van írva a szolgálati célú megállás.
Tudtommal a menetrendben nincs benne, hanem írásbelit adnak róla. Többnyire az 5-6 órási szolgálatváltások idejében van ilyen. Országosan kb 10-15 vonat érintett.

Adani 2010.05.19. 14:03:47

Konkrétan ez az Újszászos megállás is megvolt már évekkel ezelőtt is, én is utaztam arra már jónéhányszor, és igen van, amelyik megáll. Ha tud valaki szerezni szolgálati menetrendet akkor találhat még ilyen rejtett megállásokat, profitálni is lehet belőle, de ritka, h pont ez jöjjön kapóra.

chachi 2010.05.19. 15:29:22

Kb.10 éve az Ister EN(!)-nak volt Újszászon 'forgalmi okból történő megállása'.Pár éve pedig a 'Tisza'nevű ruszki gyorsnak.

chachi 2010.05.19. 16:02:29

Az egészben az a leggusztustalanabb,hogy ebben a tudatban utazó Bp.-Újszász bérlettel rendelkező utast pótdíjaztak a vonaton.Az arcképesekkel utazó menetirányítók és az oszt.vez.úr(?),akik miatt naponta megállnak ezek a vonatok,mindezt természetesnek veszik./mielőtt valaki bemásolná a SZÜSZ ide vonatkozó részét,kérem kíméljen meg ettől./

A Gyula 2010.05.19. 16:18:56

@chachi: "arcképesekkel utazó menetirányítók és az oszt.vez.úr(?)" Miért nem tőlük érdeklődtél, az illetésektől, hogy is vannak ezek a dolgok?

chachi 2010.05.19. 16:25:30

@A Gyula: Szerinted az korrekt,hogy egy Bp.Újszász bérlettel utazó,Újszászon leszálló utasnak kiegészítő jegyet kelljen váltania Szolnokig?

A Gyula 2010.05.19. 16:35:17

@chachi: Kérdésre kérdés a válasz? Hol írtam, hogy korrekt vagy nem korrekt, amúgy úgyis sejtheted mi a véleményem, úgyhogy felesleges kérdés. Inkább a kérdésemre válaszolnál.

chachi 2010.05.19. 16:43:48

@A Gyula: Hogyan tudom megkérdezni,ha nem vagyok ott?Fővizsgálók művelték ezt 3 bérletessel.

A Gyula 2010.05.19. 16:46:06

@chachi: Akkor honnan tudod, hogy ""arcképesekkel utazó menetirányítók és az oszt.vez.úr(?)"-ak utaztak?

A Gyula 2010.05.19. 16:50:25

@chachi: "mielőtt valaki bemásolná a SZÜSZ ide vonatkozó részét,kérem kíméljen meg ettől" - Ha zavar, ha bemásolom az adott problémakör megoldásához tartozó üzletszabályzati részt, ne olvasd ezt a blogot, a szabályok ismerete sokat segít megérteni mi a szabályos és mi a szabálytalan.

chachi 2010.05.19. 16:58:54

@A Gyula: Menj be Újszászon a forgalmiba,és kérdezd meg a rendelkezőt,hogy a 7408 miért áll meg forgami okból.Vagy azt,hogy a 371-2,vagy a 16-os miért álltak meg az elmúlt években.De az állomás melletti kocsmában is válaszolni tudnak a kérdésedre.
Józan paraszti ésszel pedig ki is tudtad volna következtetni.

A Gyula 2010.05.19. 17:19:40

@chachi: Téged érdekelt, kérdezd meg te, én csak reagáltam a hülyeségeidre.

chachi 2010.05.19. 17:25:41

@A Gyula: Amit erre szívem szerint írnék,azt törölnék.

petya.bacsi 2010.05.19. 19:32:02

A vasutasok bármelyik vonatot megállíthatják. Tök mindegy melyik vonat. Ha az egrivel jövök akkor az is megáll és folytathatnám.

Múltkor jót vigyorogtam, a mozdonyvezető kihúzott a francba, és a potyázó vasutas kollégáik így a töltésen szálltak le anyázva és öklüket rázva :D :D

Idilli jelenet volt.

Ashi Valkoinen 2010.05.19. 19:40:06

@A Gyula: Offtopikba írja, ott nem érdekel, meddig mentek el az "érvelésben".

Egyébként köszönjük az érdemi válaszokat mindenkinek! Szerintetek nem lehetne elintézni, hogy akkor ezek hivatalos megállók legyenek?

A Gyula 2010.05.19. 19:54:25

@Ashi Valkoinen: Ne haragudj, de legtöbbször chachi provokál (nemcsak engem), egy idő után te is megunnád, hogy igyekszel szakmailag is korrekt válaszokat adni és közben folyamatosan lehurrognak.

A Gyula 2010.05.19. 19:55:30

@petya.bacsi: Ez legyen életed legnagyobb öröme.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.19. 19:56:20

@petya.bacsi:
Azért ez a "vasutasok akármelyiket megállíthatják" ez nem igaz.

Főleg amióta MFB van, igen hamar kiderül a suttyom megállás...

Ezek a vonatok hivatalosan állnak meg, mondom összesen van kb 15, de az, hogy Béla megnéri Józsit hogy lassíccson má' az nem megy...

Kíváncsi lennék mit szólnál, ha lenne egy céges járat mondjuk a munkahelyedre, de egyszer a vezető úgy dönt, hogy bemegy a szomszéd szántóba, és a 30 centis sárra kellene kiszállnod. Biztosan jót röhögnék rajtad :D

Amúgy az egész megállítósdi rendszer azóta van, amióta a prolivonatokat megszűntették, merthát ugye spórojjunk vazze!! Itt is mindig ezen megy a nyáladzás! Megspóroltak napi 4 prolivonatot, cserébe van potyamegállás. Megérte? Nem. Elégedett a nép? Nem. Spóroltunk? Ja. Ez a lényeg nem?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.19. 19:57:56

@A Gyula:
Igen, nem akarom bántani petyát mert jóval az átlag blogoló IQ szintje felett van, de az, hogy ezen röhögött, egyenes ágon enged következtetni az igen alacsony farokméretére :-D
Valamim öröm kell, ha már éjjel nincs :-D (Bocs)

chachi 2010.05.19. 20:34:19

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Szolnok bejáraton is megállnak rendszeresen a reggeli és kora esti zónázók,annak ellenére,hogy ott a 2 sárga a jelzőn,de én is letenném a kollégámat a fűtőháznál,nincs is ezzel semmi gond.

petya.bacsi 2010.05.19. 20:48:50

@A Gyula: neked is. Jó, hogy ilyen emberek képviselik a MÁV-ot. Ülj le, egyes.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: na ja, én több lábon állok :D

A Gyula 2010.05.19. 20:56:09

@petya.bacsi: "Jó, hogy ilyen emberek képviselik a MÁV-ot." Milyenek? Sorold a negatív tulajdonságaimat, amiket személyesen tapasztaltál utasként.

petya.bacsi 2010.05.19. 20:59:15

@A Gyula: a kommentek, amiket beírsz minősítenek. Kell ennél több?

Adani 2010.05.19. 21:03:08

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Mennyire védett a rendszer?

Pl. ha a forgalmász haver és "elfelejti" időben kezelni a jelzőt a bejáraton és azért áll meg? Kap érte lebaszást ha igen mekkorát? Elég nagyot ahhoz, h ne tegye meg haverságból?

Avagy mi van ha a vezér dob egy vészféket meg mondjuk dudál egy nagyot és ugye ennek nyoma marad, de mondhatja azt, h hülye utas flangált a síneken. Nem tudom ezt mennyire nézik meg mennyire nem, de sztem ez legyen a legnagyobb baj ,h néha megáll a vonat potyára, mert sógor-koma jóbarát ott akar leszállni.

A Gyula 2010.05.19. 21:13:31

@petya.bacsi: Mi a baj a kommentekkel? Az a baj, hogy korrekt szakmai válaszokat írok be sokakkal ellentétben és emellett teszek személyes megjegyzéseket? Emlékszel? Volt olyan post, ahol eleve kocsmatöltelék stílusban született a panasz is, ott se kocsmatöltelék stílusban reagáltam pedig ok lehetett volna rá, amikor lesenkiháziznak, csak azért, mert kalauznak mentem. Szerintem nem én szoktam szapulni trágár stílusban folyamatosan a másikat, akkor most miről is beszélsz? Jobb lenne, ha átgondolnád mielőtt elküldesz egy kommentet, átnéznéd ki milyen stílusban ír és aztán a megfelelő helyre címeznéd az ilyen típusú hozzászólásaidat (ez nemcsak rád vonatkozik).

záporjózsi 2010.05.20. 08:43:07

@Ashi Valkoinen: A gyorsvonati megállás idejét jó MÁV-os szabállok írják elő. Van minimális tartózkodása. Na meg amíg a Magas Minisztérium (=megrendelő) nem tud ezekről, addig nem szól bele, mivel a késési kimutatásban sem jelenik meg. Jó kérdés, hogy a VPE mennyire van képben (nem a dolgozók, hanem hivatalosan...).

VJV Man 2010.05.20. 11:34:14

Én sem szeretem az ilyen potyázást. Van menetrend, az mindenkire vonatkozik.
Én sem engedek senkit felszállni és leszállni forgalmi okból megálló vonatra. Van olyan kolléga akit ez nem zavar.
(Pár hete volt, hogy szerelvény vittem, és azt kőrözte le egy kolléga, pedig 2 vágánnyal odébb akkor járt be a személy és csak egy megállót akart jönni. Szépen elmagyaráztam neki, hogy mivel szórakozzon. (persze szigorúan betartva az etikai kódex-t.)
Persze nem engedtem fel.

VJV Man 2010.05.20. 11:35:35

Ja!

A legismertebb ilyen állomás az Adács. Ott még az IC is megáll. Ha máshogy nem, hát megy a vészfék. :-)
Ott rendszeresen megállnak a vonatok. (már állítólag elég ha csak kicsit megcsapolják a levegőt és a vezér inkább megáll)

Nem hiába mondják, hogy Adácson még a pap is vasutas...

VJV Man 2010.05.20. 11:38:44

jee...
Most meg már itt van mind a kettő. Kérem a szerkesztőt ezzel együtt az egyiket törölje.

Adani 2010.05.20. 12:53:30

@VJV Man:

A leszállást hogy akadályozod meg? Főleg a régi Bhv-n ahol kézzel nyitható az ajtó. Erőszakkal csak nem tuszkolhatod vissza, h tilos leszállni.

VJV Man 2010.05.20. 20:45:56

@Adani: Az ellen nem sokat lehet tenni. Mondhatni semmit.
Sajnos vannak olyan emberek akik csak akkor tartják be a szabályokat, ha rá vannak kényszerítve...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.24. 11:16:37

Szerintem tegnap én is felfedeztem egy ilyen megállót. A reggeli gyorssal mentem Tapolcára, és megállt Tördemicen. Viszont az volt az érdekes, hogy civil utasok szálltak le a vonatról, és menesztették, tehát nem forgalmi okból álltunk meg. Meg Révfülöpnél is volt egy érdekes eset, mert megálltunk a sárga-sárga jelzőnél (bár lehet, akkor még vörös volt, de közvetlenül megállás után kinéztem, és akkor már sárga-sárgát mutatott, a vezető mégse indult, hanem megvárta, hogy sárga-villogó sárga legyen, és csak akkor indult meg.

Adani 2010.05.24. 11:22:47

Már csak azt nem értem ha úgyis megáll ott a vonat és összesen kb. 10-15 vonatot érint a dolog miért nem lehet bevenni megállóként? Akkor nem lenne titok belőle és más is kihasználhatná legálisan biztos lenne aki jól járna vele.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.24. 20:14:51

@Adani: Van jobb is.A Tapolcai gyorsok nem állnak meg hivatalosan Polgárdi-Ipartelepen, de reggel ott van a kereszt, így a Tapolca felé menő kénytelen megállni. Persze a menetrendbe luxus bevenni mint megállót (csak Tapolca irányába, mert a másik megállás nélkül halad át, vagy a bejáratnál fogják meg).

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.24. 23:15:39

@Peti817172M:
Az eljutott a kis agyadig, hogy mi van akkor, ha valamelyik vonat késik, és a keresztet áthelyezik, hm?
Ha meg lenne hirdetve, jogosan verhetnéd a melled, hogy nem állt meg, így nem.
Tudom, ehhez gondolkodnod kell, elnézzük neked :-)

Adani 2010.05.25. 07:55:33

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Volt, ahol megcsinálták. A Szegedi hibrid IC-gyors vonatok pl. azért állnak meg Nagykőrösön és Szatymazon, mert ott kereszteznek. Ha csúszik a kereszt akkor is megállnak. Ha úgyis késik a vonat annyit, h átcsúszik a kereszt akkor az a néhány perc már nem oszt nem szoroz.

chachi 2010.05.25. 08:32:19

@Adani:
Fordítva.Azért állnak meg,mert menetrend szerint meg kell állniuk.Ha késnek,vagy ha tudnának haladni,akkor is meg kell állniuk.
A menetrendszerkeztők pedig ezek alapján tervezik a keresztet,ami persze nincs kőbe vésve.

Adani 2010.05.25. 10:12:08

@chachi:

Szatymazon tuti meg állnának meg ha nem lenne muszáj, mikor még gyorsvonatok voltak azok se álltak ott meg, csak a személyvonatok. Ahogy Nagykőrösön is. Oda jött ki a kereszt ezért vették be pluszban. Anno a szegedi IC csak Kecskeméten állt meg Budapestig. Aztán mikor öszvér lett akkor bevették még Kiskunfélegyházát, meg Ceglédet ( átszállások miatt), a keresztek miatt meg muszáj volt Nagykőröst és Szatymazt is. Itt egyébként sose állt volna meg, de igaz- ami igaz mióta óránként van vonat nőtt az utasszám Nagykőrösön Szatymazon nem tudom mennyire. Kistelek is bekerült, mert belefért a menetrendbe és ott régen megálltak a gyorsvonatok. Bp-n belül meg ugye később bekerült Ferihegy,Köki,Zugló.

De pl. a 135-ösön is mióta ütemes van több helyen megállnak a vonatok. Azelőtt volt IP járat, ami Békéscsaba-Orosháza-Hmvh-Népkert-Rókus-Szeged távon ment. Emellett volt személy, ami mindenhol megállt. Ütemes óta nincs IP van gyors meg személy, de a gyors is megáll az IP megállásain kívül Telekgerendás, Csorvás, Algyőn is, épp azért, mert belefér így is 5 percet vár menetrend szerint is keresztre Vásárhelyen és OH-n is, semmit nem nyerne ha nem állna meg.

chachi 2010.05.25. 10:57:00

@Adani:
Szerintem a 140-esen teljesen rendben van ez az ütemes óránkénti közlekedés.Ezek elsősorban gyorsvonatok,amelyekre ráakasztottak 3 IC kocsit,akinek kell a nagyobb kényelem és a klíma,fizessen kicsit többet.
A sima gyorsok régen is megálltak Nagykőrösön és Kisteleken is,a vicc az volt,hogy a Szeged-Bp.IC Cegléden haladt.
Ha jól emlékszem,volt viszont egy Szeged-Nyíregyháza vonatpár,amelyik nem ment be Ceglédre,hanem a deltán át közlekedett.

Adani 2010.05.25. 11:35:14

@chachi:

Megvan még a Záhony-Szeged vonat? Pénteken és vasárnap járt, egyik sulistársam azzal járt Záhonyból Kecsóra. Az is úgy ment, h nem ment be Ceglédre hanem deltázott.

Sőt volt anno Miskolc-Szeged vonat is ( nem tudom most van-e), ami meg Ceglédet és Szolnokot is elkerülte, deltázott Cegléden, majd Szolnokra se ment be hanem átdeltázott a 120-asra és Újszásznál lement Hatvan felé.

A 140-es rendszer szerintem is jó, és az utasok is örülnek az öszvér vonatoknak, mondogatták is még évekkel ezelőtt mikor rendszeresen arra vonatoztam ,h bár máshol is lenen ilyen ,h IC vonatba sima kocsik, amin pótjegy nélkül lehet utazni. A 120-ason tudnék még ilyet elképzelni, elvégre ott az IC és a gyors ugyanott áll meg. Csak páran szidják a szegedi IC-ket is, h régen hamarabb Bp-re ért. Na igen, de nem is járt óránként vonat Szeged-Bp között és persze ,h hamarabb odaért mikor csak Kecskeméten állt meg Bp-ig és mivel IC tolták előre mindenhol bárki is történt az IC ment előre kaptak ki mindent az útjából.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.25. 12:15:27

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem volt késés, menetrendszerint van ott a kereszt. Mindkét vonat 8 óra körül ér oda, és a legközelebbi menetrendszerinti állomásaik Fehérvár és Akarattya.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.25. 14:09:02

@Peti817172M:
És ha késik??????
Attól hogy veled épp nem késett még késhet!
Megszoktam már, hogy idiótákat kérdezel, de hogy utána is viszed a magadét....? :-((((
Ha az egyik jön menetrend szerint másik megcsúszik 20 percet, akkor rohadtul nem ott lesz a kereszt hanem átteszik...
Ronda világ lenne, ha minden kereszt kőbe lenne vésve, ha a fene fenét eszik akkor is ott kellene megvalósítani...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.25. 21:06:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: De egyik se késett. Menetrend szerint oda jön ki a kereszt. Ha késik, akkor nem Ipartelepen van a kereszt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.05.25. 21:09:44

A két vonat menetrendszerint egy perc különbséggel indul Akarattyáról illetve Fehérvárról egymás felé, és a kettő között nincs menetrendszerint megállójuk.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.25. 21:10:11

@Peti817172M:
Nem értem, direkt kekeckedsz vagy nem érted?

Van egy kereszt, ami nincs meghirdetve.
Ha minden menetrend szerint megy, akkor ott van a kereszt. Ha késnek a vonatok, a keresztet áthelyezik, tehát ott nem áll meg a vonat.

Ha ez a kereszt meg lesz hirdetve, akkor mindenképp meg kell állni, ráadásul egy késő vonattal, majd újra meg kell állni az áthelyezett kereszt miatt.
Tehát meg kell majd állnod egy olyan helyen ahol amúgy nem indokolt csak meghirdetted a megállást az eredetileg ott megtartandó kereszt miatt.

Ennél értelmesebben szájbarágósabban nem tudom, vagy érted vagy nem...

záporjózsi 2010.05.26. 08:56:25

@chachi: Volt olyan is, hogy Cegléden akadt a miskolci pakk. Hogy utána még hányszor, azt nem tudom...