MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Elővárosi közlekedés az 1-es vonalon - 2010 első harmadév

2010. április 30. - Ashi Valkoinen

Még 2010 januárjában elkezdtem vezetni egy excel-táblázatot vasúti utazásaimmal kapcsolatos dolgokról (bérlet- és jegyárak, megtett kilométerek és beutazott viszonylatok, illetve késések), és most, hogy elérkeztünk az első harmadévhez, meg is osztom ezeket a blog közönségével.

Annyiban talán mindenképpen szerencsém van, hogy az 1-es vonal mentén (Tatabányán) lakom, saját és mások tapasztalatait összevetve errefelé azért jobb a helyzet, mint más vonalakon (főleg a 2-es).

Nade, akkor lássuk a Tatabánya-BP-Kelenföld viszonylatban megtett utakat és ezek költségét:

 

 

A következő táblázat már tartalmazza az összes vasúton megtett kilométert és a BKV-bérlet is benne van (*korrigált költség: BKV-bérletenként 100 Ft, nem a teljes ár):

 

 

 

Legvégül a késések. A késés mértékét a saját órámon ellenőriztem, az adatokat semmilyen módon nem kozmetikáztam, az 5 perc késés 5 perc, a 4 pedig 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grafikonnal:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aki esetleg mégis úgy gondolja, hogy itt is sokszor van nagy késés (index fórumán hangoztatják páran), kezdjen el vezetni egy hasonló táblázatot, egy-egy vonatot beírni mindennap nem olyan megterhelő feladat. Persze tény, pont kimaradtam a keréktöréses baleset utáni késésekből. Általában reggel utazta BP felé, délután visszafelé.

A teljes táblázat megtalálható itt: http://ashi.web.elte.hu/utazasok.xls

A csatlakozás Oroszlány és Győr között maradt ugyanolyan, mint volt, vagyis a Győrbe (Komáromba) tartó személyvonat pár perccel azelőtt elmegy, hogy az oroszlányi inga megérkezne. A másik elég meglepő dolog éppen a héten történt velem, a Déli Pályaudvarról menetrend szerint 14:51-kor induló vonattal mentem haza, ez az órás ütemen felül jár hétköznaponként. 15:42-re ér Tatabányára, az oroszlányi inga meg 15:41-kor megy el. Amint leszálltam a vonatról, akkor indult el Oroszlány felé a másik.

Szóval azért lenne mit javítani, viszont menetidő és megbízhatóság szempontjából jeles.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr911964105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.30. 19:50:13

@A Gyula:
Remek.
Most mennék a tablettás IC-vel páratlanban haza, kíváncsi leszek...
A helyből ítélve biztosan nem cigányok voltak...

A Gyula 2010.04.30. 20:53:08

Ashi Valkoinen: Ne kerteljünk. 100%, hogy azok voltak.

VJV Man 2010.04.30. 21:13:41

@Ashi Valkoinen: Esetleg az nincs meg, hogy hányszor volt pontos (percre)?

Gondoltam én is, hogy vezetni fogok erről statisztikát, már csak kíváncsiságból, mert itt nálad is érdekes lett az eredmény.

Azt meg nem is értem, hogy a kábellopásokat miért nem büntetik rendesen, meg ezeket a rongálásokat...

eml 2010.04.30. 21:26:10

@Ashi Valkoinen:
Esetleg egy olyan megoszlás van, ahol a késések értéke, azaz pl volt összesen 5000 perc, ennek az 1 darab 30 perces késése hány %, és így tovább?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.30. 23:48:59

@Ashi Valkoinen:
Hajjaj kimondom én :P Ironizáltam, de ez szövegben annyira nem jön át.
A szokásos felsőgallai térség volt érintve... Nembaj, hamarosan beüzemelik abban a körzetben a térközöket, a felsőgallai jelfogót meg elbontják... Rohadjon meg mind...

Amúgy végül Daciaval jöttem, 40 perc késés, Felsőgallán 15-tel szöttyögtünk végig úgy 3-4 km-t saccra, 2x leoldott az éberségi, remek volt...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.30. 23:50:10

@VJV Man:
Utálok bezzegországozni, de most megteszem: Amerikában ez terrorcselekmény lenne minimum... Nálunk meg? Hjajj okozott kár 50000 ft, nem foglalkozunk vele...

Ashi Valkoinen 2010.05.01. 11:47:42

@eml: Nincs, de elvileg a linkről leszedhető a táblázat, annak az adataival azt csinálsz, amit akarsz. ;)

@VJV Man: Botorság utólag, nem jegyeztem, mikor percre pontos, én úgy a 0-4 percesek felét tenném erre, ha olyan mv vezet, aki inkább csak ED féket használ, összejön a +2-3. Következő harmadévben szerintem már ezek is jegyzésre kerülnek. Gombamód szaporodnak a lassújelek is, párosban több is van, ráadásul a menetidő is kevesebb, mint páratlanban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.05.02. 10:27:23

En azert csinalnek egy statisztikat a gyali vonalrol is.
A keses ott szinte be van epitve a menetrendbe.

Mozvez 2010.05.02. 20:28:37

SzvSz a késések nagy része az 1-esen behozható a FLIRT-tel, ezért van inkább 1-4 perces. Ezt a tapasztalom a 70-esen is, hétvégén mikor FLIRT van a késések általában negativak. A 142-es Bp-Lajosmizse vonal... háááát:) 10, 15, 20 perc.

kinki 2010.05.03. 07:17:31

Én Debrecen-Szöged között járok hetente (sosem IC-vel), és teljesen normálisan közlekedik minden. Néha van gázolás vagy árvíz, egyszer pedig találkoztunk festékdobálókkal. Mondjuk, amikor télen késem le a csatlakozást, akkor ciki, mert a ceglédi állomás hiába szép kívülről,mert viszont belülről ... inkább nem is mondok semmit. Azt hiszem, a kábeltolvajokat be kellene oda terelni, rájuk zárni az állomásépület ajtaját, utána pedig ... nem is tudom --- talán vinni nekik naponta fél liter iskolatejet meg kettő korpás kiflit. Summa summarum, Debrecen-Szeged között is rendesen át lehet szállni, és ált. megérkezik a 0-5 perc késés tartományban mindkét vonat.