MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jegyvisszaváltás-nehézségek

2010. április 28. - Ashi Valkoinen


Tisztelt Blog!

 
 
Sokév pocsék tapasztalat után azt hiszem nálam is eljött a pillanat amikor már nem tudtam tovább magamban tartani, hogy miként húzza le az embereket a MÁV.
Eddig mindig valamivel sikerült lenyugtatnom magam, persze mindeközben töltődött a pohár folyamatosan, de mostmár tényleg elég.

A történetem:

2010 április 5. Húsvét Hétfő. 
Lementem vidékre a rokonságot meglátogatni a hétvégére, teendők tömkelege, de ezen a napon mindenképp vissza kellett jönnöm Budapestre amint végeztem.
Hogy egy csúszós akadályt - ami azt jelenti, hogy át kellett volna szállnom a debreceni vonalról Füzesabonyban - kiiktassak egy ismerősöm eldobott Füzesabonyig, ahol terveim szerint a 15:05-kor induló IC-re váltottam volna jegyet, hogy elérjem Budapestet. Megérkezésemkor a kasszában közölték velem, hogy másodosztályra már nincs helyjegy (ez történt 14:37-kor), így elsőosztályra váltottam jegyet illetve pótjegyet mivel tényleg sietős volt a dolgom. Mivel még a vonat indulásáig volt időm, gondoltam szerzek valahonnan innivalót amit az útra magammal vihetek, így elsétáltam az állomással szemben található kocsmába, majd visszatértem és szépen át is gyalogoltam a 4-es peronra az összes cuccommal. Majd egyszercsak a vonat indulása előtt kb. 8 perccel bejelentik, hogy ugye szíves türelem meg blablabla, de az IC 40 percet késik. Ehhez tudni kell, hogy az IC előnye 30 perc a gyorsvonathoz képest ami 15:09-kor indult és már bent állt két peronnal odébb. Így döntenem kellett, ha megint visszacaplatok táskával megrakodva pénztárhoz és ott változtatok a jegyeken tuti lekésem a gyorsvonatot így még később érek be. Vagy elmegyek a gyorsvonattal és majd a Keletiben váltom vissza a dogokat, amit mellesleg a peronon álló kalauz is javasolt. Én az utóbbit válaszottam, gondolván, 21. század, EU, stb, csak menni fog...
A vonat beért, egyből a pénztár felé vettem az irányt, addigra persze már kissé feldúltan mivel a vonatút alatt megtudtam, hogy persze lekéstem azt ami miatt sietnem kellett. Bementem a pénztárba, ahol eleinte normális hangnemben kommunikáltam, és kb. még ki sem mondtam, hogy mi meg, hogy történt máris csattant a válasz, hogy ezt sajnos nem tudják visszaadni, meg, hogy én mit keresek itt amikor az IC még be sem jött. Majd végül sikerült megértetnem, hogy mégis, mi az a varázslatos mód minek "hála" itt lehetek az IC előtt, a hölgy telefonált és közölte fintorogva, hogy nem kapott engedélyt arra, hogy visszafizesse a pénzem mert gázolás történt és, hogy ezt bemondták, így nekem még Füzesabonyban lehetőségem lett volna lemondani a helyfoglalásról. Ekkor persze elfüstölt az agyam annak hallatán, hogy utastájékoztatás. Először is, egy 40 perces késést szerintem nem 8 perccel a vonat indulása előtt kell bemondani, főleg úgy, hogy egy gázolás lehelyszínelése stb sok időt vesz igénybe és körülbelül az én jegyvásárlásom előtt történhetett maga az eset. Persze senki nem mondott semmit, és én a semmire fizettem a sima jegy árának a dupláját. Másrészről ne merjünk már utastájékoztatásról beszélni amikor a peronkiosztást és vonatindulást az aluljáróban és a váróteremben is egy kézzel állítható órával (általános iskola elsőben még elmegy óramutató tanításra) ami összevissza áll, "tájékoztatják" az utasokat. A hangosbemondót meg a peronon (még ha valóban be is mondták hamarabb) a mindkét oldalon zakatoló dízelmozdonytól nem is hallhattam volna.
Így persze, mint írtam dupla áron vettem igénybe a "szolgáltatást". Mert ugye én megváltottam a jegyet, ahogy kell, becsületesen. Ilyenkor mindig az dühít a legjobban,hogy a kalauzok a bliccelőket fenthagyják a vonaton, mert többen vannak és mert veszélyes emberekről van szó (nem kell részleteznem). Ezen a vonalon minden úton ezzel szembesülök. Én pedig nappalis egyetemistaként, mellette dolgozva, csak szórjam a MÁV perselybe a pénzt... Nekem viszont az extra költségeimet, amik ebből következtek persze senki nem fogja megtéríteni.
Felháborító. Erre már a sem a Kelet, sem a Balkán nem kifejezés. Ez ezekől sokkal lejjebb van.

Üdv,

S

UI.: Hogy teljesen tiszta legyen a kép bevallom, hogy a Keleti kasszájából kifelemenet beletapostam az ajtóba. Sajnálom, nem úriemberhez méltó viselkedés, de elszakadt a cérna. Ezt megtettem mindössze egyszer, a sokszázadik ilyen után.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr131960321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.04.29. 12:19:10

Ezzel szoktak takarózni, h nem fizetik ki, mert bemondták előre a késést tehát tudtál róla. Az nem érdekes, h csak akkor mondták be mikor már rég jönnie kellett volna a vonatnak. A másik érv az szokott lenni ,h nem a MÁV hibájából történt. És ezt mindenre rá lehet fogni. A gázolás mondjuk valóban nem MÁV hiba, de ennek ellenére vissza kéne adni az IC jegyet ,hiszen olyan szolgáltatásért fizetett amit önhibáján kívül nem tudott az utas igénybe venni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 13:24:33

@Adani:
Teljesen mindegy ezesetben mikor mondják be, gázoláskor nincs visszafizetés, csak ha a késés miatt az INDULÓ ÁLLOMÁSON lemondasz az utazásodról. (Ez független a gázolástól, ez mindig így van.)

Szépen hangzik az utas önhibáján kívül nem vette igénybe a szolgáltatást, de ha azt nézzük, a máv önhibáján kívül nem tudta teljesíteni szolgáltatási kötelezettségét...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 13:26:05

Amúgy bocs, hogy ezt mondom, de tipikus a posztíró is, tudja hogy mi a szabály, tudja, hogy ott kell visszaváltania a pótjegyet, tudja, de nem teszi meg, majd reklamál, hogy nem váltották vissza a jegyét. Hm...

A kalauz meg valószínűleg azért mondta, hogy visszaválthatod a keletiben, mert ha nem gázolás miatt késik, akkor vissza lehetne váltani ott, mert egyéb hiba az a máv hibája. A gázolás nem.

Adani 2010.04.29. 14:17:29

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ez is igaz és a gázolás az pont az a dolog, ami vitathatatlanul nem MÁV hiba. Nem tehetnek róla ,h egyesek a vonat elé ugranak ahelyett, h felszállnának rá. De hát ez esetben kinn lehetne leverni a többletköltséget? A gázolton esetleg, de vélhetően egy vonattal való találkozást nem fog túlélni, tehát esélytelen dolog.

Ashi Valkoinen 2010.04.29. 17:59:08

Ugye nemcsak az IC-pótjegy volt a baj, hanem az utas első osztályú menetjegyet vett, éppen azért, mert az IC-re már nem volt másodosztályú hely. Végül pedig a (feltehetően csak másodosztályú kocsikkal közlekedő) gyorsvonattal jutott el céljáig, tehát a különbözetet is elveszítette.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 18:10:19

@Ashi Valkoinen:
Az időadatok alapján az 5515-tel jött, ami továbbít 1.o. kocsit.
De ha netán mégsem lenne benne 1.o. kocsi, akkor a jegyvizsgáló igazolást ad arról, hogy az utas 2.o.-on utazott, és bármely pénztárban visszafizetik a különbözet árát, levonás nélkül.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.29. 18:11:45

@Adani:
Millió-egy eset van, amikor ilyen más okoz neked kárt mégsem térít senki...
Pl a szomszédod felrobbantja a lakását, megsemmisül a te lakásod is, a szomszéd egyedülálló vlt, rokona nulla, biztosítása nulla, neked biztosításod nincs, akkor a szomszéd okozott neked kárt de nincs aki kifizesse...

Adani 2010.04.29. 21:33:26

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Panelben lakva ezért is kell biztosítást kötni. Nekünk is van a pesti lakásra. Elvégre lehet, h te tudsz vigyázni magadra, de a szomszéd nem biztos, az emlékezetes miskolci paneltűznél is elég volt egy ketyós öregasszony aki cigivel felgyújtotta a lakását, h komoly tűz legyen halálos áldozatokkal. Debrecenben is volt vmi hasonló szintén ketyós öregasszony, aki valamit főzött és úgy hagyta. De volt durvább eset is mikor vmi agyatlan barom mosógépben kevert aceton-peroxidot ami berobbant és fél ház elszállt a lakókkal együtt.

Való igaz én is így tudtam ,h ha nincs első osztály de meg volt hirdetve és te arra vettél jegyet visszakapod a pénzt. Nem csak fordítva működik, h másodosztályú jeggyel is maradhatsz az elsőn ha fizetsz.

DePassant 2010.04.29. 22:15:27

Az IC pótjegy visszaváltással szoktak gondok lenni. Múltkor 20perc késéssel ért be Bpről Békéscsabára valami nemzetközi IC (amire csak pótjegy kell), lekéstem a csatlakozást, gondoltam visszaváltom a pótjegyet, hogy csökkentsem a busszal történő továbbutazásom költségét. Beállok a pénztárhoz, mondom mit szeretnék, pénztáros telefonál, majd közli, hogy nem térítenek vissza mert csak 8 percet késett. Tessék?? Mondom neki inkább 20 perc volt az kereken, de ő csak hajtogatja a 8 percet. Nagyon bepipultam, ennyire azért még sehol nem néztek hülyének, nem tudtam mit csináljak, bementem a forgalmi irodába megkérdezni a srácokat, hogy szerintük mennyit késett az IC? Mondták 20 percet, majd elkezdtek vadul telefonálgatni, mire kiderült, hogy "most már kaptunk kódot, visszatérítünk". Ugye-ugye... Én értem hogy várni kell a kódra, csak akkor a pénztáros miért néz hülyének, ahelyett, hogy azt mondaná, hogy várjak 5 percet és akkor többet tud mondani... Végül megkaptam a kemény 220Ft-omat és a pénztáros édesanyjára vonatkozó megjegyzéseket -jólneveltségem végett- már az állomáson kívül, magamban mormoltam. Tényleg muszáj hülyének nézni az utast?

A Gyula 2010.04.30. 06:23:25

@DePassant: "Tényleg muszáj hülyének nézni az utast?" Nem nézzük annak őket, de a tényeken az sem változtat, hogy az utasok egy része nagy rakás hülyék gyülekezete, a jólneveltség híre-hamva sincs meg sokukban (köszönni például ma már luxus, mielőtt kérdezne valamit)...

Adani 2010.04.30. 08:46:12

@A Gyula:

Nem csak a MÁV-nál luxus a melóhelyemen az olvasószolgálatosok mondták ,h a könyvtárba betérő olvasók zöme (50-60%) egyáltalán nem köszön max. akkor ha ők ráköszönnek. Pedig ez egy egyetemi könyvtár és az egyetemre általában értelmes és okos emberek járnak, de sokszor még a felnőttek meg a profok sem köszönnek. Aztán van 15-20%, aki odamotyog vagy mekeg vmit, amiből ki lehet sejteni, h mintha köszönni akart volna pl. eeöö, ooöe meg hasonló magánhangzók egymás után illesztése). A többi 20% viszont képes nem motyogva normál hangon és még helyesen is köszönni. Legalább annyit oda tud mondani ,h helló.

A Gyula 2010.04.30. 08:53:34

@Adani: "az egyetemre általában értelmes és okos emberek járnak" - ebben nem vagyok ennyire biztos. A diplomával együtt nem adnak jólneveltséget, azt mindenki otthonról hozza magával.

Adani 2010.04.30. 10:14:19

@A Gyula:

Én pedig tudom, mert látom. A mondás igaz, h diplomát adnak de eszet hozzá nem. Van ,aki diplomás létére olyan hülye mint 6 pár rendőrcsizma.

Pretoryan 2010.04.30. 11:53:05

Én az egészben a kommunikáció hibáját tartom rossznak! Miért 8 perccel az indulás előtt kell bemondani hogy késni fog a vonat? (rövid matek után ez 32 perccel az esemény előtt már tudható lett volna, ki és miért nem közölte az adatokat a célállomással?) Miért nincs rendes kommunikáció a vonat (nemtom ki a vonaton a főnök, akinek tájékoztatási kötelessége lenne) és a célállomások között. Gondolom most megint az jön hogy szét van darabolva az egész MÁV és ezért nem működik rendesen, de azért ez nem túl jó így!...

Amúgy arra van valami visszatérítés hogy a vonat majd minden nap késik valami miatt és az embernek bérlete van?
Decemberben, Januárban órákat kellett várakozni 1-1 nap (felső vezeték szakadás, befagyott váltók stb. gondolom nem vis major, vagy ha igen akkor gáz van!)

Ashi Valkoinen 2010.04.30. 12:51:20

@Pretoryan: Nem tudom, hogy az adott vonaton volt-e szolgálati telefon a személyzet akármelyik tagjánál, ha nem, akkor mégsem várhatod el, hogy majd valaki a saját mobilján telefonáljon.

Bár szerintem elég hasznos lenne, ha minden állomáson (nem megállóhelyen csak állomáson) eljutnánk már odáig, hogy legyen internet, és legalább az iemig-en vagy vonatinfón keresztül kapjon információt az állomási személyzet.

Adani 2010.04.30. 12:54:03

@Ashi Valkoinen:

Utastájékoztató rendszert is lehetne építeni az Iemigre ha már létezik. Sima ügy egy egyszerű kis gép vandálbiztos házba meg egy monitor amin fut az Iemig és lehet nézni ,h közelít e feléd vonat vagy sem.

gcsabi 2010.04.30. 16:43:32

@Pretoryan:
Nem biztos, hogy csak rövid matek kérdése. Nem tudom a konkrét esetben hol történt gázolás, de lehetett akár 10-20km-rel előbb, ami nem 30 perc. Egy gázolásnál azért lehet tudni, hogy nam 10-perces helyszinelés következik. Így közel sem biztos a rövid matek, hogy 40-8=32!
Ilyenkor azért eltart pár percig az információáramlás.A vezér vagy a jv felhívja a menetirányt vagy a mozdonyirányítót, ha van térerő és az értesíti az állomásokat is. No meg előbb a mentők rendőrség stb.Ez beletelik néhány percbe. Nem biztos, hogy lassú volt a kommunikáció.
Ettől függetlenűl a start elég "érdekesen" áll az utaspanaszokhoz!
@Ashi Valkoinen:
Az elágazó és kiinduló állomásokon van FOR és vele együtt iEMIG is. Az összes állomást ellátni terminéllal sajnos sok pénz. Én örülnék a legjobban, nem nekem kellene több vonal állomásainak a FOR adatait kezelnem:)
Azért az sem csodaszer, ha távolabbi a gikszer nem igazán tudok meg túl sokat belőle. Azt látom, hogy x-vonatom 150km-el előttem + akárhány percel van, de, hogy mikor és mennyi késéssel fog megérkezni azt nem. Legfeljebb+ 120-percnél tudom, hogy nem 10-perces késés lessz, de 10-20 perc nálam akár rendes érkezés is lehet, de +60is! Erről az irányítók sokkal pontosabb infót tudnak adni, telefon meg minden szolgálati helyen van!
A kedves utasnak azért volt 12-perce visszaváltani a jegyét amit meg sem próbált. Nem jártam Füzesabonyban, de 12-perc elég hosszú idő!

A Gyula 2010.04.30. 19:29:42

A vezető jegyvizsgáló kap szolgálati mobiltelefont, de bármilyen hihetetlen általában nincsenek benne állomási telefonszámok (hacsak nem szerzed meg), csak a menetirányító (hálózati, területi), a szolgálati helye szerinti vezénylet, vezénylőtiszt és szolgálati helye szerinti fordába tartozó másik vezető jegyvizsgálók száma(i) vannak benne "gyárilag".

Kopi3.14 2010.04.30. 19:41:34

Három évvel ezelött volt kellemes történetem a MÀv-val. akkoriban igen érdekes utazási módom volt, mert péntek délután levonatoztam Veszprémböl Pécsre, Székesfehérváron, illetve Sárbogárdon keresztül. ez két átszállást jelentett-pedig fehérvártól pécsi vonaton utaztam. Csakhogy azzal nem értem ovlna le az utolsó helyijáratot, így maradt az IC, s a reménykedés, nem késik tíz percet, mert akkor azzal is bukta van. Na, egy alkalommal beleszaladtam a késbe. Sárbogárdon leszállok, én vonatom továbbáll, szembe IC megjön, majd vár, közben síri kuss az utastájékoztatásban. nagy nehezen becsattog a szerelvény, addig kérdeztem a forgalmi irodánál váró vasutaskat, tudnak-e valamit a vonatról, semmi infójuk nem volt, majd a vonattal tipli Pécsre. Ott jegyvisszaváltás jönne, de a csaj visszautasított: mondván nem, csak a Pestieknek adják vissza, mert Sárbogárdon már bemondták a késést, így nem jár. Hangsúlyozom, egy szó nem volt a vonatról, nem hogy késés. írtam nekik szép kis levelet a panaszkönyvbe, semmi foganatja nem lett. Azóta is válaszolnak. Plusz fizetik a kártérítési igényemet, a taxi díját. Azóta dolgoztatom öket, ha megérdemlik, már küldettem velük a levelet Németországba is. Érdekes, oda tudtak levleezni. Söt, összel Békéscsabára vonatozva voltproblémám, két levelet is kaptam, mert macerás volt az információ beszerzése, végeredményben a válasz is elfogadható volt, bár kicsit érthetetlen, hogy áramingadozásra a budi ne müködjön többet egy vagonban-román kék-fehér termeskocsi rettenetekben- plusz az ajtót se lehessen belülröl kinyitni.

A Gyula 2010.04.30. 20:14:58

@Kopi3.14: "áramingadozásra a budi ne müködjön többet egy vagonban-román kék-fehér termeskocsi rettenetekben- plusz az ajtót se lehessen belülröl kinyitni." Az utóbbi időben igen sokat szoktam ilyen típusú román kocsikkal utazni, nem tapasztaltam ilyen problémákat rajtuk.

VJV Man 2010.04.30. 21:07:04

@A Gyula: Már én is szóvá tettem, hogy a szolgálati telefonokba miért nincsenek benne az adott vonalra vonatkozó telefonszámok...

Ettől függetlenül, a balesetet rögtön jelenteni kell a menetiránynak (is). Ők meg gondolom intézik az állomásokat.

Adani 2010.05.01. 12:24:46

Ha már jegyvisszaváltás hadd kérdezzek valamit.

Kb. 2 hete mikor hazajöttem retúrjegyet vettem Budapest-Mezőberény távra, de visszafelé autóval hoztak. A retúrjegyet odafelé lekezelték, de még érvényes, tehát elvben visszajöhetnék vele.

Ha vissza akarom váltani akkor azt hol tehetme meg? Csak Mezőberényben? Mert ha megint kocsival megyek vissza és beviszem a Keletibe mondhatják azt, h biztos nem jött a kaller és azértnem adják vissza.

A szabály mit mond? Csak Mezőberényben váltható vissza?

A Gyula 2010.05.01. 14:46:39

@Adani: Mezőberényben váltható vissza kezelési költség levonása mellett, vagy utazd le 1 hónapon belül a visszaúti részét is.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.01. 16:19:07

@A Gyula:
Megbuktál :-P :-)

A SZÜSZ I. 3.3.1.d pont szerint a jegykiadóhely közigazgatási területétől eltérő állomástól kezdődő utazásra kiadott menetjegy fel nem hazsnálása a jegykiadóhely állomásán is igazoltatható.

Tehát Keletiben kér egy igazolást miszerint a visszautazásról saját elhatározásból lemond (Ha jól emlékszem van is ilyen cikkely az "Igazolás" nyomtatványon)
Az igazolás birtokában pedig visszafizetteti kezelési költség levonással.

Kopi3.14 2010.05.01. 20:59:13

@A Gyula: a konkrét történet: Mezötúr környékén szerettem volna elmenni a mosdóba, de nem mentem, mert jött a megálló, s mint tudjuk amíg ott tartózkodik nem lehet, plusz nem is szeretem én sem, ha várakozás közben pont egy kupacot kell nézni, szagolni. A kocsi szerkezetét pedig nem tudom e téren milyen, ígyin kább vártam. De tapasztaltam nagyot: Mezötúron nem tudtak leszállni páran, mert nem nyílt az ajtó. Ott voltam, láttam a küzdésüket. Asszem másik ajtóval müködött, de akkor is durva volt a leszállni vágyóknak.
Ezután az öt-hat kocsiból lecsekkoltam hármat. Ebböl egy kocsi egyik slizoja zárva votl, a foglaltságot jelzö lámpa nem világított, csak az ajtó nem nyílt. A kocsi másik wc-je, illetve a következö két kocsiban még három wc úszott a húgyban, szinte színig volt. vagy a harmadik kocsi utolsó, vagy a negyedi kocsi elsö mosdóját sikerült használni, de az sem húzta le a cumót, csak gyült benne. Majd Bcs-n nem nyílt a kocsi ajtaja leszállásnál. Nem ugyanaz a kocsi, oldal, ajtó, mint a mezötúri eset. Át a másik ajtóhoz, ott sikerült leszállni. remek élmény volt. az egész együtt. Ezután panaszkönyv, miközben utánam mások is írkáltak, mert ök meg nem tudtak leszállni ott, ahol akartak ott nem tudtak, így túlhordta öket a cég. Elsö levél a 30 napos határidön belül egy modntat, folyamatban van legyek türelemmel. A következö már késöbb mint újabb harmicn nap a fenti indokot fogalamzta meg. Ezt el tudom fogadni, pláne, hogy tömegesen jelentkezett ugyanaz a probléma. csak furcsa a XXI. században.

Adani 2010.05.02. 08:42:27

@Kopi3.14:

Ha nem tudnék leszállni mert az ajtó nem nyílik én biztosan vészféket rántanék, szarva bele, h szabályos vagy sem. Vészfék megránt aztán működő ajtó keresés.

Én is jártam úgy, h mikor Balatonboglárra mentem egy fürdősnek becézett vonattal, ami Miskolcról jött. Én Gödöllőn szálltam fel, onnan bement a Keletibe majd tovább Kelenföldre onnan pedig a 30-ason Fehérvárig majd Déli parton végig.

Vhol Fehérvár környékén úgy döntöttem, h most elmegyek retyúzni,a legközelebbi nem volt nyitva, kicsit rángattam az ajtót hátha szorul, dep ont jött a kaller és mondta, h ezt bezárták ,de mindjárt kinyitja hátha működik. Kinyitotta majd ugrott egy nagyot hátra. Benéztem és rögtön láttma miért. Púposan állt benne a szar (Bőrülés:) és azonnal ölő volt a pisi-szarszag kombó, mondtam is ,h már értem miért zárták be, ide max. vegyvédelmi szerelésben mennék be oxigénpalackkal felszerelve.

A Gyula 2010.05.02. 10:20:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem buktam meg, nem írtam oda, hogy CSAK Mezőberényben váltható vissza, a másik lehetőséget elfelejtettem, de így van, ahogy írod ... :D

A Gyula 2010.05.02. 10:26:01

@Kopi3.14: Az ajtóval való küszködés helyett talán a zöld gombot kellett volna megnyomni, nekem mondom sose volt vele gondom, pedig egy-egy alkalommal 1076 km-t utazok ilyen kocsikból kiállított szerelvényen és se a homlok, se a terem, se a feljáró ajtókkal, se a WC-kel nem volt gondom. A WC-kel nemcsak román szerelvényekkel az a gond, hogy aki azt hiszi árnyékszéken végzi a dolgát és elfelejtik megnyomni a gombot használat után, hogy az anyag a tartályba távozzon. Nem szégyen én már végeztem ilyen szerelvény WC-jében kicsi és nagy dolgot is, mindkettőt tökéletesen leszippantotta. Biztos bennem volt akkor is a hiba, hogy nálam minden működött.

DePassant 2010.05.02. 11:41:04

nekem is volt már rossz tapasztalatom a fent említett román kocsik wc-jével. egyszerűen nem szippantja le a cuccot és csak gyűlik, gyűlik...
egyébként ha nem műxik az automata ajtó, ott a vésznyitó, nem vészfékezni kell, hanem a vésznyitót használni. azért van (mert ugye az elég vészes, ha a célállomásodon nem tudsz leszállni...)

Adani 2010.05.02. 18:34:15

@DePassant:

Szerintem ilyen esetben a vészfék is lehet indokolt, hiszen ha elindul és még nem tudtál leszállni akkor szerintem elég indok arra, h vészféket ránts, meg lehet indokolni elég ha azt mondd, h már kinyitottad az ajtót és még nem tudtál leszállni, és balesetveszélyes lett volna ha nyitott ajtóval indul. Hozzáértők is leírták már többször is, h ha valóban nyomós indokod van rá és ezt el is tudod mondani a kallernek meghúzhatod és nem fog megbüntetni. Azt is kitárgyaltuk egy másik fórumon ,h ha nem áll meg a vonat ott ahol meg kéne neki akkor is meg lehet húzni, mert jó okod van azt feltételezni ,h vészhelyzet van pl. elaludt a vezér vagy rosszul van, neked nem kell tudni, h elalvás esetén az éberségi úgyis megállítaná a vonatot. Van rá nyomós okod és meg is tudod indokolni miért húztad meg, tehát elvben nem büntethetnek meg érte.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.02. 21:46:36

@Adani:
Általában ilyen esetben célszerűbb vészféket húzni.
Ugyanez vonatkozik arra az esetre ha elfelejtesz leszállni, vagy rossz vonatra szállsz. Vagy mész tovább, vagy inkább vészfék...
Max jól nyakonvágnak, de jobban jársz mintha a kerekek alatt végeznéd...

Kopi3.14 2010.05.03. 08:51:45

@A Gyula: elhiheted, a megfelelö gombot nyomkodtuk. A wc-t pedig én is szoktam rendeltetésszerüen használni, ahogy az utasok is ezt szokták tenni, nem szokott utánuk ottmaradni, pláne nem ennyi. S nyomkodtam a gombot, nem ért semmit. gondolom ismersz már annyira, hogy nem tartozom a hüjeuta kategóriába, aki semmit nem képes megoldnai és midnenen visít. Illetve akkor csak a te kedvedért kihangsúlyozom, a fenti indoklás, hogy áramkimaradás a hivatalos válasz volt.

Kopi3.14 2010.05.03. 08:53:25

@Adani: az ajtóproblémához, sikerült végül leszállni, másik ajtót keresve,s én már csak Csabán láttam a fennmaradtakat, akik nem tudom mit csináltak és mit nem, nem foglalkoztam velük utána.