MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

RE[2]: Otthagyta az utasokat a vonat

2010. április 15. - Ashi Valkoinen

Utasunk panaszára végre megérkezett a válasz, korábban csak a türelmet kérő leveleket kapta meg a MÁV-Start ügyfélszolgálatától. Sajnos azonban a mostani válasz sem jobb, az ügyfélszolgálat szerint a menesztés a lehető legnagyobb rendben zajlott, a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló elmondása alapján. Korábbi poszt itt.


A MÁV-Start válasza

Tisztelt Utasunk!

A 2010. január 28-án, elektronikus úton megküldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Az kései válaszadás miatt szíves elnézését kérjük. A megkeresésében foglaltakat kivizsgáltuk, annak eredményéről az alábbiakban tájékoztatjuk.

A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a jelzett napon a 2628-as számú járatunk 12 perc késéssel érkezett meg Vecsés-Kertekalja megállóhelyre. A vonat 26 másodpercet tartózkodott a megállóhelyen, amely idő alatt - az utasok fel- és leszállása során - a mozdonyvezető rendkívüli eseményt nem látott és nem is jelentett. A mozdonyvezető a jegyvizsgáló menesztését követően indult tovább a vonattal.

Az érintett jegyvizsgálót is meghallgattuk jegyzőkönyvileg, aki elmondta, hogy a jelzett eseményre nem emlékszik, azonban minden esetben megfelelő körültekintéssel az Utasok le– és felszállását követően ad engedélyt az általa továbbított járatok indulására.

Jelezni szeretnénk, hogy a vonatok indulásra történő felhatalmazása csak akkor történhet, amikor az erre felhatalmazott munkatársunk már nem észlel olyan irányú mozgást, mely fel, illetve leszállási szándékra utal. Néhány másodpercnyi ilyen mozgásszünetet követően történik az adott járat indítása.

Természetesen sem az Ön, sem a munkatársaink által elmondottak valóságtartalmát nincs szándékunkban megkérdőjelezni, ugyanakkor sajnálatosan az Ügyfélszolgálatnak nem állnak olyan eszközök a rendelkezésére, amellyel utólagosan a két állítás között feszülő ellentmondást feloldhatná.

Jelezzük továbbá, hogy az érintett munkavállalók figyelmét felhívtuk, hogy minden esetben megfelelő körültekintéssel járjanak el a vonatok indításakor.

Őszintén sajnáljuk az Önnel történt kellemetlen eseményeket, amelyekért ezúton kérjük szíves elnézését, Társaságunk és minden érintett munkatársunk nevében is.

Megkeresését, jelzését köszönjük.


Az utas reakciója MÁV-Start válaszára:

Tisztelt Ügyfélszolgálati Szakértő Úr!

A január 28-i levelemre több mint 2 hónappal későbbi levelét megkaptam, de jó néhány kérdésre nem kaptam választ.

Különösképpen arra nem - amit időközben írt második levelemben kérdeztem -, hogy mikor is történt a vizsgálat, mert azért 2 hónap távlatában az emlékek eléggé meg tudnak szépülni.

A kérdésem nem az volt, hogy a jegyvizsgáló és a mozdonyvezető tisztában vannak-e a szabályokkal. Ennek gondolata fel sem vetődött bennem, hogy a MÁV-nál az alkalmazottak ne kapnának megfelelő képzést a feladataik elvégzéséhez.

A kérdésem sokkal inkább arra vonatkozik, hogy mit tesz a MÁV annak érdekében, hogy az előírások betartásra kerüljenek és milyen következményeket von maga után a szabályok esetleges be nem tartása.

Elég sajátosnak hat "vizsgálatnak" nevezni azt, hogy behívják a mozdonyvezetőt és a jegyvizsgálót és megkérdezik őket, hogy "vizsgálat van, hajlandóak lennének-e önmaguk ellen vallani". Akár én is egyet tudok érteni azzal a kijelentéssel, hogy: "a mozdonyvezető rendkívüli eseményt nem látott" - merthogy az adott helyen és időpontban a gond az volt, hogy a mozdonyvezető nem az ajtók és az utasok irányába nézett. A mozdony előtt valóban semmi rendkívüli, a vonat haladását akadályozó dolgot nem láthatott.

A levelében említett 26 másodperc önmagában nem támasztja alá vagy cáfolja egyik fél igazát sem, nem tudva, hogy hányan is szálltak fel és le. Nem áll módomban további tanúkat és bizonyítékokat szolgáltatni, azt sajnálom, hogy a lemaradt utasok nem jelezték a MÁV felé az esetet, mert akkor nem két állítás állna az én egy állításommal szemben. Habár az is lehet, hogy ők már tapasztalt utasok voltak, és ismerték a "MÁV-szerű" vizsgálatok koreográfiáját. 

Azt az időközben kialakuló feltételezésemet sem tudom bizonyítani, hogy a panaszok nagy száma eredményezi az igen késedelmes válaszadást a MÁV részéről. A panaszoknak pedig oka lehet, mert az utas utazni szeretne és nem az ügyfélszolgálattal levelezni. A Budapest - Monor vonalon sajnos hetente akár többször is írhatna az ember a késések, járatkimaradások és ezekhez kapcsolódóan az utastájékoztatás elmaradása miatt.

Ha a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló mindent a legnagyobb rendben végzett, akkor elég ellentmondásosnak tűnik, hogy [a vizsgálat eredményével ellentétesen] elnézést kérnek olyasmiért, amiről nem a MÁV tehet és ennélfogva nincs is felelőse.

Tisztelettel:
"az utas"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr851923040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eml 2010.04.15. 21:59:51

Régen ültem utoljára vonaton, így ismereteim hiányosak. De végiggondoltam:

Miután megáll a vonat, kinyílik az ajtó, Mari néni leteszi az egyik kosarát, Mari néni letes

Írás közben itt járt le a 26 mp

Ez bőven ekég volt hogy megírjam amit akartam. Köszönöm MÁV

EvangelineS (törölt) 2010.04.16. 09:01:31

Sziasztok!nem idevágó,de máv téma,szóval tegnap vettem magamnak vonatjegyet,és rányomtak egy BK feliratú kis pecsétet.nem hinném,h érdekes lehet,de ha vki tudja,mi ez a jel,írja már meg légyszi!köszi!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.16. 22:05:32

@EvangelineS:
BK: BankKártya.

Gondolom bankkraival fizetted ;-)
Szívesen ;-)
süti beállítások módosítása