MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem fért fel a vonatra, lemaradt az óráról, nem kapott igazolást

2010. április 07. - georgejr

Reggel 8 órakor már az állomáson volt, mégsem fért fel a 9-kor induló IC-re egy Győrben tanuló egyetmista lány. Nem először járt így.

A megyehídi K. D. Győrben egyetemista. Kedden 11 óra 20 perckor kezdődik az első órája az egyetemen. Akárcsak máskor, kedden is a 9 órakor induló InterCityvel szeretett volna eljutni Győrbe.

Reggel nyolc órakor már a szombathelyi vasútállomáson volt, de hiába: már nem kapott jegyet az egyébként Szentgotthárd felől érkező vonatra, mert az tele volt. Ekkor telefonált szerkesztőségünkbe a lány barátja, L. István, akit szintén nagyon bosszantott az eset.

 - Nem először fordult elő velem, hogy nem fértem fel a vonatra. Nem voltam egyedül, mások is lemaradtak. Ajánlották az öt perccel később induló vonatot, de azzal nem értem volna be órára. Latin órám kezdődik 11 óra 20 perckor, ez a harmadik, amiről lemaradok a vonat miatt, így valószínű, hogy vizsgázni sem mehetek. Bementem az ügyfélszolgálatra, hogy igazolást kérjek, de elküldtek, mondván: csak a vonatok késése esetén adhatnak ki igazolást mesélte K. D.

A lánynak csütörtökön lesz legközelebb órája, így a történtek után már előre megvette a jegyét az IC-re. Érdekesség, hogy erre az IC-re helyjegy helyett pótjegyet kapott, vagyis: bár fizetett 400 forintot, nem garantált az ülőhelye.

A történtekről  megkérdeztük a MÁV illetékeseit is.

Kérdéseinket - például, hogy  miért nem indítanak több kocsit, és miért nem adtak igazolást a vonatról lemaradt egyetemistának - a vasúttársaság központi sajtóosztályára kellett elküldenünk.

A tőlük kapott levélben válasz helyett a következő állt: "Köszönjük az értesítést az említett esetről. A beérkezett megkeresést utaspanasz tartalma miatt, a belső hivatali rendszernek megfelelően továbbítottuk a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatához kivizsgálásra. Ügyfélszolgálatunk a nap 24 órájában készséggel áll utasaink rendelkezésére utazásaikkal kapcsolatos kérdéseik megválaszolására, panaszaik és elismeréseik fogadására. ... A vizsgálat lezárásáig szíves türelmét kérjük, a vizsgálat eredményéről természetesen önt is tájékoztatni fogja az ügyfélszolgálat."

SZUBJEKTÍV - munkatársunk véleménye

Szeretem a sajtóosztályokat. A prímet eddig a közút győri sajtóügyeletese vitte, aki - amikor már jó pár órája kamionok vesztegeltek a korcsolyapályává változott a 86-os főúton - megnyugtató hangon közölte, hogy nincs semmi probléma, minden út járható. Nos, a MÁV sajtóügyelete rajta is túl tett. Újságíróként elküldött kérdéseimet megköszönték, majd továbbították kivizsgálásra. Igaz, nem ezt kértem, de sebaj.

Mindenesetre kíváncsian várom a vizsgálóbizottság válaszát.

 

Via vasnepe.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr961901027

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Első! 2010.04.07. 18:39:45

*facepalm* Reggel 8 órakor már az állomáson volt, mégsem fért fel a 9-kor induló IC-re egy Győrben tanuló egyetmista lány. Nem először járt így.   A megyehídi K. D. Győrben egyetemista. Kedden 11 óra 20 perckor kezdődik az első órája az egyete...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Légnyomásos Gyuri 2010.04.07. 10:25:38

Elég sűrűn járok IC-vel,így van amikor napokkal korábban megveszem a pótjegyet.Ha utolsó pillanatban esek ki az állomásra elfogadom,hogy időben kellett volna megvennem,így felszállok egy "anti-city"-re,és azzal megyek.

Caesarevics 2010.04.07. 10:40:28

Nos akkor:)
A történet több sebből vérzik.Elképzelhető,hogy az átlagember ezt a történetet is elolvasva teljesen jogtalannak tartja,ugyanakkor vannak szabályok,amiket be kell tartanunk.
Először is : az Üzletszabályzatban konkrétan benne van,miről lehet igazolást kérni. Nem lehet igazolást kérni arról - amúgy teljesen logikusan - arról,hogy már nem volt hely az adott InterCity-n. Vagy talán adják ki az igazolást a Hölgy saját nemtörődömségéről,hogy egy helybiztosítással közlekedő vonatra az indulás előtt,az utolsó pillanatban próbált meg helyjegyet váltani?:)) Egy IC-re általában az indulás előtt már 1-2 héttel meg lehet rendelni a helyjegyet,több csatornán keresztül is : telefonon,interneten,e-mailben és végül személyesen is.
Másodszor: miért érdekesség,hogy egy IC helyjegyköteles vagy csak pótjegyköteles? Ezt odafent döntik el a menetrend megszerkesztésénél,ahogy döntenek,sajnos az van,el kell fogadni. Az,hogy pótjegyköteles a vonat csupán azt jelenti,hogy nem konkrét kocsi,konkrét ülésére szól a jegye,hanem bármelyik helyre leülhet,amelyik még szabad. Szabad hely pedig mindenképp lesz a vonaton,mivel csak annyi pótjegyet adhatnak el maximálisan,amennyi ülőhelyet tartalmaz a vonat.
Úgy ennyit erről. Semmi érdekesség nincs a sztoriban,teljesen hasonlatos ahhoz,mikor Húsvétkor,Karácsonykor az emberek az utolsó pillanatban, ilyen esetben " szezon " időszakban az adott IC-indulása előtt 1 órával rendelik meg a helyjegyet és csodálkoznak,hogy nincsen már:) Ugyanez a szituáció,mikor szorgalmi időszakban a diákok,illetve a szüleik anyáznak sűrűn csodálkozva pl. a Budapest-Debrecen vonalon,mikor a 17:36-os IC-re adott nap 17:00-kor már elfogyott az összes hely....még az erősítő kocsikra is:) Tény,hogy több kocsira,erősítő vagonra lenne szükség,ugyanakkor ennek a felelőseit valószínűleg odafent,a legmagasabb székekben ülő úriemberek körében kellene keresnünk:)
Noh,örültem:)

Törzsgyökeres szentesi 2010.04.07. 11:27:32

Menjen reggel a nyolcórási bokorugróval, csak eléri akkor a latinóráját. Vagy szerkesze úgy az órarendjét, hogy biztosan beérjen hétfő reggel.

Adani 2010.04.07. 11:28:32

Ráadásul ha nagyon sürgős és mindenképpen menni akart volna felszállhatott volna IC jegy nélkül is a vonatra, bevállalva, h 500 ft pótdíjjal majd a vonaton kell megvennie. Ilyenkor ez a módi. Ha fontos bemennie órára mert pl. ZH-t írnak akkor ez semmiség egy esetleges újbóli tantárgyfelvétel költségeihez képest. Volt már, h én is inkább választottam azt, h +500 ft és felszállok a vonatra minthogy várjak 1 órát a következőre.

Aki meg ugye gyakorlott utazó és tapasztalt ha nagyon fontos időre odaérnie akkor eleve jóval hamarabb elindul, és kalkulál mindennel, h késik a vonat, öngyilkosjelöltet fog stb. órákkal hamarabb, h biztos odaérjen. Nálam még ha ismeretlen helyre megyek ott az eltévedés faktor is mivel elég gyenge lábakon áll a tájékozódó képességem arra is rá szoktam számolni 30-60 perceket ,h odataláljak. Bár mióta van GPS-es telefonom már könnyebben megy.

De min. az, h ha időpontra mész, h eggyel korábbi vonat/busz, még autó esetén is 1 órával korábban indulni.

Manyizga (törölt) 2010.04.07. 11:37:28

Nem volt jegye, de nem akart pótdíjat fizetni. Helyette panaszkodik. Nahát!!!

Latinóra... Jogász, orvos, vagy teológus? Egyiket jobban szeretjük, mint a másikat. :D

kinki 2010.04.07. 11:52:08

@Manyizga: ez nem volt korrekt. Latint egy rakat másik szakon is lehet tanulni. Abban viszont igazad van, hogy panaszkodni nem szép dolog.

És ha fontos odaérni, akkor tényleg időben el kell indulni, bármikor bármi történhet :-] . Jut eszembe, Győrben olyan fajásan mennek a dolgok, hogy nincs szeminárium hétfő reggel nyolctól háromnegyed 10-ig?

eml 2010.04.07. 11:56:54

Szerintem nem reggel nyolckor tudta meg, hogy Győrbe kell utaznia.

záporjózsi 2010.04.07. 12:12:04

"a történtek után már előre megvette a jegyét az IC-re"
Tényleg háromszor meg kellett szívnia, hogy erre rájöjjön?! Az órarend elég jól tervezhető. 60 nappal előre meg tudja venni az összeset, így ha nagyon eminens, akkor kétszer kell jegyet venni egy félévben.
Szerintem az ügyfélszolgálaton
- még mindig ezen röhögnek
- több aszatalt selejtezni kellett és egyes válaszfalakat újraépíteni, az önpusztítás általi fejsérülésekkel kórházba vitt dolgozókról a MÁV gondoskodik... E percekben fogalmazzák a hasonló események elkerülése érdekében a vezérigazgatói utasítást a történet kizárólag részletekben történő továbbításának szabályairól. (Ld. még a Monty Python a leghalálosabb viccről alkotott képszerű eszmefuttatását...)

gozos 2010.04.07. 12:45:23

Ó, ha Győrbe a Széchenyibe járt volna valamely mérnöki szakra, akkor az első eset is elég lett volna, hogy előre váltsa a jegyét. No mindegy.

Egyébként részemről utálom a PÓTDÍJAS, de HELYBIZTOSÍTÁST NEM VÁLLALÓ járatokat. Mire a pótdíj? Hogy úgy néz ki a vonat, ahogy minden vonatnak ki kellene néznie?
Ráadásul ... pótdíj ide, pótdíj oda, legtöbbről hiányzott a büfé kocsi is.

Igenis ha pótdíjas, akkor ugyanmár legyen lehetőségem helyjegyet is váltani és legyen rajta büfé kocsi.

Ennek egyébként abszurd esete, amikor kinntről bejött a Citadella Nemzetközi Gyors, amit Zalaegerszegtől IC-vé avandzsáltak át. Megvetted a pót- és helyjegyet, aztán ültek a helyeden. A kalauz pedig nem akart intézkedni, mondván külföldi ül ott, aki még nemzetközi gyorsként szállt fel.
(Bufé kocsi ezen sem volt.)

gozos 2010.04.07. 12:53:25

Bocsánat ... kalauz helyett jegyvágót akartam írni. A jegyet "természetesen" lyukasztotta, annak ellenére hogy oda nem tudtam leülni.

Mégegy kérdés, ha már IC és pótjegy. Ha Veszprémből utazok Szolnokra IC-kkel, miért kell KETTŐ IC pótjegyet vásárolnom?

Miért nekem, amikor a MÁV sara, hogy nem tud/akar Veszprém-Szolnok között közvetlen IC-t indítani, ahogy tette Miskolc-Budapest-Pécs között?

Német vasútnál ha vásárlok helyjegyet X-ből Y-ba, EGYETLEN helyjegyáron csinálják az összes átszállásomat, és ők kérnek elnézést, hogy fel kell állnom és át kell szállnom. Nem pedig akár 3-szor is kifizettetik egy útra a sarcot.

gozos 2010.04.07. 12:59:59

És egy utsolsó jó kérdés: Budapest-Győr-Szombathely egyetlen IC-vel...

Miért kapok - mint utas

- MÁV jegyet
- GYSEV jegyet
- IC pótjegyet

Mi közöm nekem ahhoz, hogy a MÁV és a GYSEV hogy bizniszel egymással Győr és Csorna közötti 31 km-en?

Én EGYETLEN, "Budapest-Győr-Szombathely IC" feliratú menetjegyre tartok igényt és nem a sok apró fecnire, ahol mindenhol felkerekített kilométerekkel adják a jegyet - és mint rövidtávú jegy, drágább Ft/km áron.

Manyizga (törölt) 2010.04.07. 13:03:50

OFF:
@kinki: "Latint egy rakat másik szakon is lehet tanulni. "
Alig lehet BÁRMILYEN nyelvet tanulni főiskolán/egyetemen. Ott is csak külön díj ellenében, nem a szak részeként. Latint meg tipikusan csak az említett szakokon. :)
ellenorzo.blog.hu/2010/03/22/foiskolai_nyelvtanitas_olyan_is_volt

ON

Csigorin 2010.04.07. 13:40:44

Valahogy én se tudom sajnálni... Ha egyszer oda jár be tanulni, mi a retekért nem lehet mikor hétvégére hazamegy még az állomáson megváltania a visszajegyet?
Miért kell háromszor szívnia ugyanúgy hogy végre megtanulja? Csak tán nem bölcsész?
Ha nem sajnálja a pluszpénzt IC-re akkor a tárgyújrafelvétel helyett miért sajnál +500at a vonaton mint pótdíj?
Mi a fenének kell IC-zni? ment volna ki korábban, és menjen gyorssal. Arra nem kell pótjegy.

flimo13 2010.04.07. 13:55:40

Én is sokszor megyek a Halászbástyával, de ha más nem előtte nap megveszem. Helyjegy azért nincs rá, mert nemzetközi a vonat, és túl bonyolult lenne nekik összehangolni a sógorékkal. (Pótjegy meg azért, mert mégis csak IC.) Viszont a magyar pénztárakban csak a kapacitás 75%-ig adnak el jegyeket, a többit vagy megveszik Ausztriában, vagy - ami valószínűbb - marad elég sok üres hely. Ilyenkor megveszed a menetjegyet, a vonaton meg 900-ért kapsz pótjegyet. Ki lehet bírni, ha tényleg ilyen fontos az a latinóra. Bár azt hiszem a gazdaság nem fog összeomlani, ha nem lesz diplomád.

hard 2010.04.07. 14:11:42

Hát érdekes módon nekem mindig vissza kellett jönnöm már vasárnap. Bár én győriként nem a helyi műintézményt választottam. Mondjuk nem is kínálnak BME villany karhoz hasonlót a SZIF-en. Ráadásul 5 évet buszoztam inkább a vonat helyett. Sok felsővezetékszakadást és egyéb nyalánkságot úsztam meg, amit a 2 gépész lakótárs megtapasztalt.

vidi-master 2010.04.07. 14:16:26

a Halászbástyán Szentgotthárd - Szombathely között nem szokott tömeg lenni, általában Szombathelyen telik meg a vonat, de telt házzal még soha nem utaztam. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tapasztalataim, élményeim többsége hétvégi, hétköznap ritkán mentem vele.

a pótjeggyel meg az a gondom, hogy nem helyjegy. alakítsák át helyjeggyé:) egyébként büfés szokott lenni rajta, igaz, az árai irreálisan magasak.

Légnyomásos Gyuri 2010.04.07. 14:18:58

@gozos: Veszprémtől van közvetlen járat Szolnokra?Ugyanazt az ülőhelyet használod az egész úton?Egy járat,egy jegy!De lehet,hogy egyszer lesz összvonalas IC-pótjegy.

Dr_utcai_arcos 2010.04.07. 14:41:19

Ez az. Ratyizzuk le a posztolót,mert még mindig nem jött rá, hogy egy -sajnos a balkáni már nem megfelelő- xxx országban él. Ő olyan hülye, hogy nem tudja, hogy ma magyarországon hónapokkal előre meg kell venni a jegyet ha nem bűzben, mocsokban akarsz valahova eljutni. Ja, az senkinek nem felelőssége, hogy Budapest-Miskolc vonalon péntekre már nem lehet IC jegyet venni szerda reggel és vissza felé,meg mondjuk ugyan ettől az időponttól. De hogy több kocsit rakjanak be?Á, hova gondolnak az utasok.Igen, tényleg az utas egy barom, ti meg továbbra is tartsátok a fejetek, valaki se..., eh, még erre is kár.

syklist · http://hanglepel.wordpress.com/ 2010.04.07. 14:42:32

Ez most komoly? Mondjátok, hogy ez a post egy vicc. Háromszor eljátsszani ugyanezt: lúzerség. És persze most is a MÁV a gonosz.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.07. 14:44:05

"Ekkor telefonált szerkesztőségünkbe"
Hasztamannyana!
Ennek a blognak külön szerkesztősége van?
Hát ez hihhhhetetlen!

Alikam 2010.04.07. 14:52:01

Értsük már meg, hogy IC-re min. egy nappal előtte nem árt jegyet foglalni.

Nem a MÁV miatt, hanem magad miatt, hogy legyen helyed, ugyanis csak helyjegyet adnak.

Ha meg valaki harmadszorra jár így, akkor elég szomorú, hogy még harmadszorra sem tanult a hibájából...

Alikam 2010.04.07. 14:54:55

@utcai_arcos: nem hónapokkal előre, szerintm egy-két nappal előtte nem árt. Amúgy vannak húzós IC-k meg kevésbbé.

Én Pécsre jártam sokszor IC-vel, pár hét után már tisztán látszik ált., hogy melyiknél nem kel kapkodni a helyjeggyel, melyiknél érdemes napokkal előtte megváltani.

A vonatnak is megvannak a maga fizikai korlátai. Az IC meg ilyen burzsuj, úgy működik, hogy mindneki le tudjon ülni.

Ez van.

Utálom a MÁV-ot, egy szar az egész de ez a poszt kivételesen az emberi hülyeségről szól.

noja_ 2010.04.07. 14:59:16

:)) Egyetértek a kommentelőkkel. Biztos hatalmas fáradtság előre vonatjegyet venni. Én Pécsről járok Budapestre - rendszeresen -, ezen a vonalon aztán megtanulja az ember, hogy mikor vegyen jegyet, pedig sok járat van és pótkocsi is hétvégén.. Volt olyan, hogy szombati IC-re nem volt jegy már szerdán.

Adani 2010.04.07. 15:00:35

@Sün‼:

A poszt alján ott a link ahonnan átvette a blog gazdája.

v2peti 2010.04.07. 15:04:52

Németországban is előfordulhat, hogy nem kap helyjegyet az ember, ha későn megy oda. Sőt, még olyan is volt, hogy lezavarták a helyjegy nélküli embert a vonatról, mert túl volt terhelve!

Miért nem vett elővételben? (Ha már egyszer máskor sem kapott.)
Miért nem vett 1. osztályra jegyet és pótjegyet? (Igaz, hogy arra nincs 50% kedvezmény, viszont csak 25% az első osztályú jegy felára 50% helyett, azaz ugyanannyit fizetne, mintha lenne kedvezmény arra is!)
Miért nem kérdezte meg a kalauzt, hogy mennyi lenne a büntetés? (500 Ft)

Tipikus viccbeli bölcsész.

Annó volt egy Pannon GSM-es mobilreklám diákoknak, amiben leírták az akciót, majd
megismételték a bölcsészek kedvéért. Néhányan megsértődtek rajta. Pedig úgy tűnik, hogy igaz a poén. :)

flimo13 2010.04.07. 15:07:37

@v2peti: egész pontosan az első-másod különbözetre nincs kedvezmény, a jegy másodosztályú része 50%-os.

v2peti 2010.04.07. 15:09:15

Most nézem, hogy "vidéken" lakik. Na de az sem ok erre! Csak van otthon internetje. Azon rendelhet. (Manapság már mindenhol van!) Ha nincs, akkor amikor megérkezik haza, akkor vegye meg visszaútra a helyjegyet! Vagy ha rohan a buszra, akkor meg akár Győrben is vehet retúrt Szombathelyre!

VJV Man 2010.04.07. 15:10:14

Ez annyira komolytalan most, hogy az ember elgondolkodik, hogy írjon e hozzá bármit is...

Nem fért fel???
Még jegye sem volt. Ha vállaja az kis időt állva, pótjeggyel (500 pótdíj) megoldhatta volna.

Gyanúm, hogy a kislány nem akart iskolába menni.

Igazolást arról, hogy nem fért fel a vonatra...
Basszus...

Az egészben az a legviccesebb, hogy még világgá is kiabálja a hülyeséget.

v2peti 2010.04.07. 15:10:19

@flimo13: Így van, csak pongyolán fogalmaztam. Ezért jön ki így is a korábbi 50%-os különbség!

VJV Man 2010.04.07. 15:15:39

@gozos: Nem értem, hogy téged miért zavar, hogy + egy sor a jegyen...
Tényleg ez a legnagyobb gondod? :-)

Ennek egyébként abszurd esete, amikor kinntről bejött a Citadella Nemzetközi Gyors, amit Zalaegerszegtől IC-vé avandzsáltak át. Megvetted a pót- és helyjegyet, aztán ültek a helyeden. A kalauz pedig nem akart intézkedni, mondván külföldi ül ott, aki még nemzetközi gyorsként szállt fel.
(Bufé kocsi ezen sem volt.)

A Citadella belföldön nem ic, hanem gyors. Nem kell rá sem pót, sem hely, sem pót és hely jegy...
A kalauz azért nem csinált semmit, mert nincs mit csináljon. Hely meg annyi rajta, hogy inkább az utasokat kell keresni, mintsem üres helyet.
Büfé meg talán soha nem is volt rajt.

flimo13 2010.04.07. 15:16:45

@VJV Man: állnia se kellett volna, a vonat negyede fenn van tartva nemzetközi forgalomra, de sziget előtti pár napon kívül sose fogy el. Ráadásul ha a fülkés kocsi is rajta van, azon a folyosón vannak kihajtható ülések, amikre nem adnak el jegyet.

kinki 2010.04.07. 15:24:11

Ennek az egésznek semmi köze a bölcsész/nem bölcsész dologhoz. A leány járatlan bizonyos dolgok terén, de egészen biztos vagyok abban, hogy tud olyan dolgokat is, amiket mi a büdös életben nem tanulunk meg...a fika nem kell, abból van elég...

gozos 2010.04.07. 15:32:07

@VJV Man:
- nem egy + sor a jegyen, hanem fizikailag másik jegyet kapsz!

- IC volt a Citadella, bő egy éve lett belföldön is minden bokornál megálló gyors. Megjegyzem, amióta nincs átszállásmentes IC, azóta egyébként nem járok erre a megyeszékhelyre (Zalaegerszegre) sem vonattal.

záporjózsi 2010.04.07. 15:41:23

@gozos: "Mi közöm nekem ahhoz, hogy a MÁV és a GYSEV hogy bizniszel egymással Győr és Csorna közötti 31 km-en?" Semmi. A KHEM rendelet írja elő.

@utcai_arcos: Milyen kocsit? Pénteken minden hadrafogható kocsi a vonatokban döcög!

@kinki: Majd mennek hozzá villanykörtét cserélni a villanyszerelők. Aztán duguláselhárítani is. :D

kitiltott 2010.04.07. 15:41:37

Az ellen két dolgot lehet tenni: 1., Helyjegyet venni.
2., Idejében kimenni, ha van rá lehetőség
Iszonyúan dühített, mikor jókor kimentem a vonathoz, találtam ülőhelyet, aztán az utolsó pillanatban beesett egy öregasszony, vagy kismama és elvették a helyem, Közben tudtam, hogy elpletykálták az időt, hogy úgy is lesz egy marha aki átadja a helyét.

kitiltott 2010.04.07. 15:43:39

Másik tippem (az előző elkallódott) előző vonatra kell szállni.

kyanzes (törölt) 2010.04.07. 15:44:47

NeMennyéLatinórára!!!!!

In Soviet Russia, Latin class goes to you!!!!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.07. 15:53:59

@Adani:
Az kérem mindjárt ma´s megözelítésbe helyezi a kérdést.

veny 2010.04.07. 15:58:43

Előző nap még nem tudta, hogy másnap bemenne órára? Jajj.

veny 2010.04.07. 16:01:54

@kinki: "A leány járatlan bizonyos dolgok terén, de egészen biztos vagyok abban, hogy tud olyan dolgokat is, amiket mi a büdös életben nem tanulunk meg..."

Szeptember óta azért megtanulhatott volna jegyet venni...

kyanzes (törölt) 2010.04.07. 16:13:48

Persze comes, de kit érdekel.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.04.07. 16:26:56

Hát nem tom, soha nem kértem igazolást egyetlen órára sem mikor nem mentem be anno. Inkább ittam mégegy sört.DE még így is tudtam h. van néhány vonat amire előre meg kell venni a jegyet. Ennek semmi köze ahhoz, hogy az ország mekkora fos helyzetben van, sőt a MÁV-hoz sincs.Fix ülőhelyes jegyeket főleg az IC-ken lefoglalják előre. Nagyon sajnálom ,hogy ezt szegény kisasszony harmadszorra sem volt képes megjegyezni!Itt van a történet csattanója, harmadszorra sem! Ment volna egy nappal előbb, vagy vette volna meg a jegyet előre. Ennyi!Remélem megjegyezte mert ha negyedszerre sem vesz jegyet akkor inkább dobják ki az egyetemről mert nem való oda!

calvin&hobbes 2010.04.07. 16:49:43

Hat eleg regota olvasom a blogot, meg eleg sokat vonatoztam az elmult evekben es tudom en hogy a MAV nem tokeletes.... DE EZ a cikk a legszerencsetlenebb, a legnyavajgosabb es a legrohejesebb eddig.

Haallloo, ha biztosra akarsz menni akkor menj egy nappal hamarabb, ket oraval hamarabb vagy csak vedd meg a szerencsetlen jegyet mondjuk 5 nappal hamarabb! Olyan marha nehez ez?

Egyebkent ennyi erovel reklamalhatnek az easyjetnek is, az utazas napjan mar nincs hely a gepen akarhogy is probalom lefoglalni! Kerek toluk karteritest, igazolast stb....

Tomi1973Wien 2010.04.07. 16:58:02

a kiscsaj hulye. punktum. :-DDD

Slowly 2010.04.07. 16:59:39

elvira.hu
lehet venni neten helyjegyet _előre_. nem csalás nem ámítás :)

calvin&hobbes 2010.04.07. 17:02:42

@Manyizga: Ott van meg a bolcsesz- tortenelem, regesz szak is :)

combo 2010.04.07. 17:04:22

A vegye meg 3 héttel korábban a jegyet a legröhejesebb (és leggyakoribb) érvelés, amit hallottam...Ha mindenki 3 héttel előbb venné meg, akkor ugyanúgy nem lenne hely, mert az a nagy büdös helyzet, hogy többen szeretnének utazni, mint ahány hely van... Egy normális cég próbálna valamit tenni ez ellen pl. kínálatbővítéssel, de a MÁV-ról beszélünk. Tudom, a kötött pálya nehezítés, de azért ez nem normális, hogy szinte minden fontosabb fővonalon ez van, amikor az egyetemisták "vonulnak". Ha nem sikerül elszállítani az egyetemistákat, akkor nem kötelező tömegközlekedéssel foglalkozni.

JuveKrisz 2010.04.07. 17:08:01

Akik a MÁV-ot fikázzák, hogy nem tesznek elég kocsit az IC vonatokra azokhoz egy pár kérdés:

Tudjátok ti, hogy hány IC minősítésű vagon van a MÁV birtokában?
Tudjátok hány IC vonatot közlekedtet naponta a MÁV?
Tudjátok, hogy mennyibe kerül egy, a tisztelt utasok által leamortizált kocsiból IC kocsit varázsolni?

Ha ezekre tudjátok a választ, akkor számoljatok és megkapjátok ti is azt az eredményt, hogy ennyi van, ezzel kell beérni.

Egyébként valaki írja, hogy minimum legyen büfékocsi az IC-n. Gondolkozz el azon, hogy miért fizeted a hely- és pótjegyet.
Pótjegy: azért mert IC vonat, ami lényegesen kevesebb állomáson áll meg, és rövidebb a menetidő, mert a kocsik alkalmasak nagyobb sebességű közlekedtetésre.
Helyjegy: helybiztosítás díja.

Ezekben nincs benne a büfékocsi. Egy büfékocsi és a személyzetének költsége nem 1000 forint/vonat, hanem kicsit több. Na ezért nincs minden vonaton büfékocsi.

És a légkondi sem kötelező mert IC. Sok vagon oldalán meg lehet nézni a piktogramokat és a vagon számát. Abból sokszor kiderül hogy még légkondícionáló berendezés sincs a kocsikban. Legfeljebb légkeverésre alkalmas kütyü.

Ja és nem MÁV dolgozó vagyok, hanem egy vasútbarát rajongó.

Egyébként a poszt írója meglehetősen butácska. És igen buta, mert még külföldön is előfordul, hogy a vonat indulása előtt 1-2 órával már nem lehet kapni jegyet.
Ugyanis ott sincs kolbászból a kerítés és még külföldön sem tehetik meg azt, hogy ha a vonat indulása előtt 1 órával elfogy a jegy, akkor kukáznak egy IC kocsit és ráteszik a vonatra. Ez nem csak úgy zajlik hogy ott egy vagon és tegyük a vonat végére. Sokszor a vonat már rég úton van. Plusz jegyzőkönyvezni kell ha egy új kocsi kerül a vonatra. Plusz vontatás, esetleg szalajtás, stb, stb. Nem 2 perces feladat.

combo 2010.04.07. 17:11:14

@JuveKrisz: Mi ezt lesz@rjuk. Akkor indítsanak a kritikus időpontokban hibrid IC-t, mert a gyorsvonati részben annyian utazhatnak, ahányan felférnek. Ja, hogy ez kevesebb bevétel? Akkor meg ne tessék itt a "KÉNYTELENEK vagyunk a lemaradó egyetemistahegyeket nézni" dumával jönni.

Darth Revan 2010.04.07. 17:12:48

A MAV hibaja, hogy valaki nem tud gondolkodni? Ha mar tobbszor is elofordult, hogy nem kapott IC potjegyet az adott napon, akkor nem lenne jobb elovetelben megvenni?

Az eszet is hasznalhatna a posztolo neha.

combo 2010.04.07. 17:15:36

@Darth Revan: Neked is mondom, az a nagy helyzet, hogy több utas van (lenne), mint ahány ülőhely. Innentől kezdve egy össznépi játék, hogy kik a szerencsés nyertesek, akik az adott IC-vel el tudnak menni. Ha nem a posztíró marad le, akkor majd más. Nem bírom felfogni, hogy ezen mit nem lehet érteni.

calvin&hobbes 2010.04.07. 17:19:34

@utcai_arcos: Hat ez nem csak balkanra vonatkozik... mas orszagban is igy van!

De vegulis utazhatnank ugyis mint Indiaban, ahol sokszor furtokben lognak az emberek a vonaton, kivul-belul-alul-felul :)

kleinkoe 2010.04.07. 17:31:56

hogyisvan? az ilyenek mennek a mekibe dolgozni nem? ja hogy ez még oda se :P

Adani 2010.04.07. 17:57:56

"Pótjegy: azért mert IC vonat, ami lényegesen kevesebb állomáson áll meg, és rövidebb a menetidő, mert a kocsik alkalmasak nagyobb sebességű "

A 120-as vonalon ez a tétel nem igaz, mert az IC ugyanott áll meg és minden 2. vonat IC ha tetszik ha nem. De itt legalább 400 helyett csak 220 ft a pótjegy. Ez is valami.

@calvin&hobbes:

Attól szerencsére még messze vagyunk. Azért marhavagon szintű kihasználtságú vonatok még előfordulnak szerencsére már azok is ritkábban.
Már a MÁV-nál is rájöttek ,h vasárnap délutáni gyorsokra nem 4 meg 5 hanem 6 kocsit kell tenni és akkor nincs tömegnyomor. Újabban mindig 6 kocsis volt nem is volt gond, jutott ülőhely mindenkinek. Arról meg írtam posztot is, h milyen az mikor csak 4 kocsis. Mint a szardínia a dobozban.

záporjózsi 2010.04.07. 18:03:18

@combo: Azokat a kocsikat pedig a felvigyázó, mint Zeusz a fejéből pattintja ki.

@JuveKrisz: Az IC, mint brand feltétele (volt valamikor) a kocsma és a 90 km/h minimális eljutási sebesség. Az IC brandet a MÁV megvásárolta és a követelményeknek nem tud megfelelelni. Semmi gond, vissza kell minősíteni gyorsvonattá és be kell vallani, hogy azon kívül, hogy a gyv pótjegyet azzal törölték el, hogy a személyvonat többet fogyaszt, ezért igazságtalan, mégis bevezetjük. Vagy lehet, hogy egyszerűen csak egy normálisan megcsinált 1. osztály kellene? De akkor mi lesz a jelenleg az utasok 90%-át adó kedvezményesekkel? Az 1. és 2. osztály különbözete teljes áron számítódik. Ehhez jön még a pótjegy - jó világ jön a Volánokra... A hibrid IC nagyon jó ötlet volt, az ára szerintem túl magas, az IC kocsit olcsóbban kell mérni. Az a business class (több szolgáltatás, pl. wifi is kellene bele), a sima 2. osztály pedig a tourist class. Mellesleg ott is bevezetném a helybiztosítást.

Trog_Air 2010.04.07. 18:07:15

A latin orabol kigondolva a holgy a gyori jogaszkepzes egy prominens alakja lehet... es hat aki harom esetbol nem tanul, az inkabb menjen fagylaltot arulni.

Ez egy ilyen eset. I. J. B. :D

Allítólag 2010.04.07. 18:32:45

Hát igen kedves hozzászólók ez ma Magyarország mindenki a másikat fikázza, és mindenki a másiknál jobban tudja mi a jó neki. Csak akkor van a bibi ha pont ővele történik meg....
Egyébként engem már nem érint, csak szórakozásból ülök néha vonatra, egyébként személyautó! Mindig pontos, kényelmes, háztól házig visz, nem fogy el a jegy, és általában gyorsabb, mint a vonat.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.04.07. 18:36:09

@JuveKrisz: Néhány dologban igazad is lenne, de...

Légkondi / légbefúvás, stb. az utóbbi valóban nem klasszikus értelemben vett légkondi, mégis hüvösebb van az IC kocsiban.

A sebesség és lényegesen kevesebb megállás viszont téves, egyszerűen azért, mert akad olyan vonat amelyiken bizonyos kocsik ICként, mások viszont gyorsként közlekednek, ergo itt a kényelem, az IC kocsi a különbség.

Egy vonaton nem 1000 forint jön be pótjegyből, és a büfékocsi, stb. valóban fontos igény. Uram bocsáss, amelyik vonaton rendszeresen felmerül a büfékosi használatának igénye, ott a fogyasztás is fedezi e költségek jelentős részét.

Uram bocsáss, ha a pótjegy köteles, 100% kihasználtság közelében lévő vonatok sem tudják kitermelni mondjuk a korszerű szerelvény lízingköltségét, ott komoly gond van.

A kevesebb megállás a MÁV számára is kevesebb költség, mint a gyorsabban közlekedő vonat esetén is kevesebb megy el munakbérre, idő arányos karbantartási, és amortizációs költségekre, stb. A több megállás (neki jó helyen megálló csatlakozás, stb) viszont az utas kényelmét megteremtő drága többletszolgáltatás.

Többiek: Aki azt mondja elővételnél is elfogyna a pótjegy: Ha két héttel előbb fogy el, akkor van idő elgondolkodni, hogyan kerül a kiinduló állomásra plusz kocsi idejében, hogyen lesz hosszabb a vonat, honnan lehet mentesítő vonatot szerezni...

Egy másik állomáson 5 perccel a vonat ottani indulása előtt erre nincs lehetőség, ez pedig azt hiszem elég jelentős különbség.

Uram bocsáss, azt is meg merem jegyezni, hogy egy egyetemistától, de általában bárkitől akinek egy érettségije van, elvárható, hogy ezt képes legyen felfogni, képes legyen a feltételek ismeretében tájékozódni, önálló döntést hozni, legyen az akár a pótdíj kifizetése, akár a korábbi jegyvásárlás.

Nem beszélve arról sem, hogyha két héttel korábban derül ki, hogy az ICn műár biztos nem lesz hely, akkor ugye az egyetemista maga is fel tudja mérni: Nincs több IC kocsi, nem lesz több hely, máshogy oldom meg a lejutást. Ergo: Ekkor kimegy az előző vonathoz... De nem kell feleslegesen korán kellnie akkor is, ha amúgy lenne hely.

Aki nem tud / nem akar gondolkodni az sok más dologba is beleszalad az életben. Ez pedig nem a MÁV hibája

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.07. 18:36:13

Nos.
Ha a postoló ide tudott írni azt jelenti van internet hozzáférése.
Ha a postoló egyetemista, akkor van bankszámlája is, anélkül az ember az egyetemen nem létezik.
Ha van bankszámlája van bankkártyája is.

Mi hiányzik még, hogy otthon a kényelmes fotelből előre megvegye a póthjegyét?
jegyvasarlas.mav-start.hu

Ja igen, tudom:
Az ÉSZ!!! Ez hiányzik, de ezen nem tudunk segíteni :-)

Kasia 2010.04.07. 18:39:31

Az esztergomi vonalon van egy főiskola és egy egyetem is,+ sok-sok munkába igyekvő + iskolások. Naponta többször előfordul, h. 1, azaz egy kocsis vonatot küldenek, reggeli csúcsidőben, mikor 3-ra sem férnek fel az emberek.
Itt konkrétan előfordul, hogy fizikailag nem férnek fel a vonatra, ami inkább szardíniásdobozhoz hasonlít ilyenkor.
Ebben az esetben, ha valaki lemarad, akkor szintén ő lesz a hibás, mert nem futott elég gyorsan a vonathoz/nem lökte fel időben a szintén oda igyekvőket/nem utazott vissza 5-6 megállót még, hogy felférjen?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.07. 18:42:05

@kinki:
"Jut eszembe, Győrben olyan fajásan mennek a dolgok, hogy nincs szeminárium hétfő reggel nyolctól háromnegyed 10-ig?"

Kinek hogy.
Nekem szerda kivételével minden nap van 8-tól órám.
De ha egyetemista vagy talán te is tudod, hogy ez nem azon múlik, hogy Pesten vagy Győrben tanulsz-e...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.07. 18:47:30

@gozos:
"Miért kapok - mint utas

- MÁV jegyet
- GYSEV jegyet
- IC pótjegyet"

Nem kapsz.
Csak egy MÁV jegyet kapsz és egy IC pótjegyet.
A MÁV jegyen lesz // jellel elválasztva a GySEV és a MÁV szakasz.

Miért kapsz külön pótjegyet?
Mert az indulás előtti 2 óráig bármikor kicserélheted a pótjegyed a korábbi vonatra.
űAkkor el kellene venni a jegyedet is...
Így meg a tőled elvett ic pótjegyet akár még ki is adják valakinek.
Egyzser a Keletiben kaptam Záhonyi IC pótjegyet a Wiener Walzerre.
Mondta a pénztáros, h várjon, most váltotta vissza valaki...
Nomeg bármikor dönthetsz úgy hogy a pótjegyed odaadod a barátodnak, ő menjen ic-vel te meg elkíséred a személyvonaton azt a szép szöszkét, akit a pénztárnál megláttál... :-)))))))))))))))

combo 2010.04.07. 19:06:15

@TheElf: "Többiek: Aki azt mondja elővételnél is elfogyna a pótjegy: Ha két héttel előbb fogy el, akkor van idő elgondolkodni, hogyan kerül a kiinduló állomásra plusz kocsi idejében, hogyen lesz hosszabb a vonat, honnan lehet mentesítő vonatot szerezni..."

Hehe, ez jól hangzik, de erősen félrevezető. Szerinted mekkora forgalomingadozás van a különböző hetek hétfője között? Elárulom, nem sok. (Kivételek persze vannak, például ünnepek környékén.) Ezek alapján azt állítani, hogy az elővételi rendszer ahhoz kell, hogy MEGBECSÜLJÜK a forgalmat, félrevezetés... Érdekes módon a legtöbb volán normálisan meg bírja becsülni a pénteki szükséges kapacitást, azok is, ahol nincs elővétel. (Az autópályás járatok nem szállíthatnak álló utast.) Illetve azt is ki lehet(ne) számolni statisztikai alapon, hogy a pótjegyek közül "átlagosan" mennyit értékesítenek előző nap éjfélig, és ebből következtetéseket levonni a tényleges utasigényre.

Jöhet a következő "magyarázzuk a bizonyítványt" kísérlet. :-)

Adani 2010.04.07. 19:06:34

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ez igaz, életem egyik legjobb döntése volt ,h csináltattam egy internetes kártyát, azóta vonatjegyet ahol lehet a neten veszem, igaz az is kell hozzá ,h legyen az induló állomáson kioszk. Nincs sorbaállás nincs elrontott jegy, biztosan van jegy.

Annyiban pontosítanálak csak, h dombornyomott kártya kell a sima bankkártya nem elég, de ez mellékes, nekem sem az van, külön netkártya csak netes vásárlásra, ez már 100% biztonság. Ekkor még arra sem lehet fogni, amire sokan fogják, h nem merem megadni a kártyaszámomat, mert ellopják a pénzem. A legtöbb ilyen embert meg hasztalan próbálja az ember meggyőzni, h egyrészt nem a MÁV-nak adod meg hanem a banknak, ők meg miért lopnák el, több millió ügyfél bizalmával egyik bank sem játszana, másrészt meg erre való a netkártya, ha akarod csak annyi pénzt teszel rá, amennyibe a tranzakció kerül így nem is tudnak többet levenni róla. Szerintem semmivel sem kockázatosabb az online vásárlás mint a hagyományos.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.04.07. 19:09:23

Szerintem a pótjegy jobb, mint a helyjegy, mert olcsóbb, és akárhova ülsz le, nem küldhetnek el onnan. És pótjegyből is csak annyit adnak el, ahány hely van a vonaton, tehát közvetett módon az is biztosítja az ülőhelyedet.

combo 2010.04.07. 19:20:59

@záporjózsi: Én eleve hülyeségnek tartom az 1. osztályt. Ne mondjátok nekem, hogy behozza az árát, főleg akkor, amikor arról csacsog mindenki, hogy (IC-)kocsihiány van.

A hibrid IC-n meg aztán különlegesen felesleges. Egyetértve veled, az 1. osztály megfelelője itt az IC-kocsi kellene legyen (helybiztosítással), a 2. osztály megfelelője pedig a standard gyorsvonati rész.

flimo13 2010.04.07. 20:07:43

@combo: én meg azt nem fogom fel, azon mit nem értesz meg te, hogy ha két nappal előtte nem kap rá jegyet, akkor el tud menni az előző esti, kevésbé terhelt ic-vel is, ha ilyen kurva fontos dolga van. Vagy olyan gyorssal, amelyikkel még beér.

vanek ur 2010.04.07. 20:41:55

@combo: Még ha tudja is a MÁV, hogy mennyi kocsira lenne szükség, jelenleg biztosan nincs annyi IC kocsi, amennyi elég lenne a csúcsidőben.

Jöhetne a válasz: hát akkor vegyen! Ksi nyomozással kideríthető, hogy egy régi kocsiból átépített "új" IC kocsi ára 180-200 millió Ft alsó hangon (forrás: nol.hu/gazdasag/20100316-vagonfelujitas_tizmilliardert), vadiújat építeni pedig még ettől is több.
Milliárdos tételekről beszélünk, amihez először is forrás kellene, majd jöhet a közbeszerzés az összes nyűgével, majd 3-4 év múlva lenne is belőle kocsi.
És mindez azért, hogy a csúcsidőben legyen elég kapacitás, mert csúcsidőn kívül annyi kocsi bőven elég, amennyi most van. Vagyis a hét 5 napján csak állnának a kocsik, akkor meg azért lenne a felháborodás, hogy pazarolja az adófizetők pénzét a MÁV.
Na így hozz egy okos döntést! Kell plusz kocsi vagy nem? Ha pedig kell, akkor mennyi és miből?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.07. 20:53:41

@Adani:
"Annyiban pontosítanálak csak, h dombornyomott kártya kell a sima bankkártya nem elég, de ez mellékes, ne"

Én meg 20. alkalommal írom le neked, hogy ez HÜLYESÉG.
A GYIK tartalmazza milyen kártyákat fogad el.
Példának okáért enyém sem dombornyomott.
És nincs netkártyám meg semmi szarságom. Sima bankkártyám használom.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.07. 20:58:08

@gozos:
"nem egy + sor a jegyen, hanem fizikailag másik jegyet kapsz!"
Lassan írom, hogy te is megértsd:
NEM KAPSZ KÉT KÜLÖN JEGYET MÁVRA ÉS GYSEVRE. Ok?
:-)

combo 2010.04.07. 21:21:01

@flimo13: Aha, meg mehetne kocsival is a hülyéje, tényleg. Nehogy már eljussunk oda, hogy az utas a hibás, amiért nincs hely. Röhej.

@vanek ur: Akkor járjon kevesebb IC és több gyorsvonat... Mert sulipénteken meg sulivasárnap csak az anyázás van mindenhol. Ennek nem sok értelme van.

combo 2010.04.07. 21:26:47

@combo: "Aha, meg mehetne kocsival is a hülyéje, tényleg."

Abban igazad van, hogy az igazolás kérése indokolatlan, ha jóval előre tudja az illető, hogy nincs hely az IC-n. De én most amiatt puffogok, hogy Magyarországon teljesen természetes, hogy elfogyott a helyjegy, és a tisztelt utas oldja meg úgy az utazását, ahogy óhajtja, sőt, még le is van hülyézve, amiért nem vette meg a jegyet napokkal korábban. (Ezzel a rugalmasságot ki is lehet húzni a "vonattal utazás" tulajdonságai közül.)

Adani 2010.04.07. 21:28:48

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Nekem sima K&H kártyám van, azt nem fogadja el. Máshol sem lehet vele a neten fizetni se PayPal se egyéb más oldal nem veszi be. Ezért csináltattam csak erre egy dombornyomottat. Sima Maestro kártya.

Igazad van megnéztem, a Maestro-t is elfogadja, de csak ha OTP-s. Meg Visa-t is, sosem volt OTP-s kártyám. Tényleg nem kell feltétlenül dombornyomott elég ha netes fizetésre jó. Mindig tanul az ember vmi újat. :)

vanek ur 2010.04.07. 23:06:13

@combo: Pénteken és vasárnap minden mozdulni képes kocsi megy. Itt azt is megtalálod, miből mennyi van: www.mav-start.hu/mavstart/jarmuveink_bevezeto.php
Nézd meg, hogy mennyi és mikori gyártmányú kocsi van. Amiből sok van, azt elég rég gyártották, ezeket előbb-utóbb (de inkább előbb) le kellene cserélni. De még erre sem jut, nemhogy még több kocsit beszerezni.
És ahogy írtam: ha holnap kiírnák a pályázatot új kocsikra, abból 2-3 év, mire lesz valami.
Hidd el: jó döntést ezzel a készlettel nem tudsz hozni. Teljesen mindegy, hogy osztod el, a mozgatható kapacitás adott.

rickyramirez 2010.04.08. 00:52:41

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Bocsáss meg, hogy így megszólítalak, talán jobb lett volna személyes üzenetet küldenem, de azt nem biztos, hogy elolvasod. Szóval az lenne a kérdésem, hogy te nem Ákibard! vagy? Mert pontosan úgy fogalmazol szerintem, mint ő... És akkor miért nem azon a néven írod a hozzászólásokat? És ha esetleg nem az vagy, akkor ő miért nem ír már hozzászólásokat? Megsértődött valamin? És miért ilyen kacifántos az (új) neved? Mi az, hogy fedezőjelző? És miért "esett" vörösbe? Miért nem csak egyszerűen vörös jelzést ad, vagy ilyesmi?
Elnézést, hogy egy kicsit eltértem a megadott témától, de kíváncsi vagyok.

rickyramirez 2010.04.08. 01:02:17

@vanek ur:
Az a baj, hogy az IC-kocsihiány már több éve jelentkezik problémaként a MÁV-nál, főleg a karácsonyi, újévi időszakban jelent ez áthidalhatatlan problémát. Erre már 2008-ra is ígértek megoldást, hogy új kocsikat szereznek be, és most itt vagyunk 2010-ben, és a helyezet változatlan. Tehát az a bizonyos 2-3 év már eltelt, amennyi idő alatt lehetett volna változtatni. De nem baj, ne szomorkodjon senki, ha nem fér fel az IC-re, vagy amikor negyven éves húgyszagú vonatokon ülve utazik, gondoljon arra, amit Gyurcsány Ferenc is megmondott: legyünk büszkék, hogy milyen sok autópálya épült az elmúlt években Magyarországon!

Goo 2010.04.08. 03:11:39

Ugyanezen a járaton, ugyanekkor utaztam Szentgotthárd-Budapest viszonylaton. Már Szentgotthárdon meghalt a MÁV informatikája, szegény pénztáros pedig fogadkozott, hogy várjunk még egy kicsit, miután beér a vonat, és tudják, hány utas jön Ausztriából, már tudnak kiadni jegyet. Végül nem derült ki, hány üres hely van, de mivel hál' Isten pár éve átvette az állomást a GySEV, mindenki kapott kézzel írt pótjegyet és a pótlóbusz valóban mindenkit megvárt.
Körmenden sikeresen átszálltunk a vonatra, majd Szombathelyen jött a feketeleves. Valóban minden létező jegyet eladtak, igazából csak abba a fülkébe, amelyikben én utaztam, három utas szállt fel Szombathelyen pótjegy nélkül és váltott a kalauztól.
Nem szidom a MÁV-ot, főleg, hogy felénk szerencsére az ezerszer utasbarátabb GySEV szolgáltat. Sokat utazok ezen a vonalon, de sokszor még reggel sem tudom, melyik IC-vel tudok menni. Hogyan vennék előre pótjegyet? Hogyan vegyem meg online, ha Szentgotthárdon nincs kioszk? Azért gondoljunk már bele, pár száz kilométert utazni hétköznapi dolog, ne kelljen már napokra előre tervezni.

Adani 2010.04.08. 08:02:11

@rickyramirez:

Emeletes vonatokat is be lehetne szerezni abban több ember fér el és a helyhiány is megoldódna, de még ötletként is ritkán merül fel, pedig hasznos lenne.

vanek ur 2010.04.08. 08:58:24

@rickyramirez: A 2-3 év onnan számítódik, hogy kiírják a pályázatot. Ez előtt 1-2 év, amíg eldöntik, megtalálják a pénzt, engedélyezik a pályázat kiírását, előkészítik, stb.
Egy közbeszerzési eljárás 3-6 hónap, ha nem támadják meg. De ilyen nagyértékű szerződéseket mindig megtámadnak a vesztesek, tehát mire megköthetik a szerződést még 6-12 hónap eltelik. Utána esnek neki a gyártásnak, és 1-2 év, mire minden kocsi forgalomba áll.
Eltelt 2-3 év, de én egy pályázatot sem láttam...

záporjózsi 2010.04.08. 09:25:03

@combo: Egy hibrid IC-n a kötelező helybiztosításos rész felel meg az 1. osztálynak és a nem kötelező a 2. osztálynak. Lehet különbség még pl. az álló utasok engedélyezésében, az ingyenes (jegyárba foglalt díjú) wifiben, a nagyobb egy főre jutó térben, vagy abban, hogy az IC kocsikban légkondi van, a normál kocsikban légjavító. Igen, redukálni kell ezeket a dolgokat, nyugodtan lehet pótdíjas gyorsvonat is, nem kell IC-nek hívni. Én inkább IC-nek hívnám és álljon meg kevesebb helyen, majd az utas jusson el a kisebb településekre busszal vagy zónázó vonattal.

záporjózsi 2010.04.08. 09:34:48

@rickyramirez: Olvasgass vasutas oldalakat. Lezárt, fedezőjelzős sorompó esetén ha a sorompóval történik valami csúnya dolog, akkor visszaesik a jelző vörösbe. Erre ad előjelzést egy főjelző. Amúgy egyszerű kimásolni ezt egy arra alkalmas utasításból

záporjózsi 2010.04.08. 09:37:06

@Goo: Annak, hogy nem tudod előre, forintosítható ára van. Ennyi. Ha előre tudod, annak is, forintosítható előnye van.

Adani 2010.04.08. 09:47:04

@záporjózsi:

A vasutas szakirodalmak szeretik a jelző szót. Volt kint neten régebben egy idézet egy vasutasszabályból egy mondaton belül vagy 6x volt leírva a jelző meg jelez szó. Szóismétlés.

záporjózsi 2010.04.08. 09:59:25

@Adani: Nézz meg egy szerződést vagy egy jogszabályt ugyanilyen. Ugyanis ez jogi relevanciával bíró szakszöveg, amit csak kőkockán lehet megírni.

Adani 2010.04.08. 11:04:11

@záporjózsi:

Infósok is tudnak hasonlót ha akarnak. Bele lehet tenni egy mondatba is annyi szakszót, h az átlagparaszt azt se tudná eszik-e vagy isszák és csak a kötőszókat értené belőle. De inkább a bölcsészek meg jogászok szeretik az ilyesmit minél több idegen eredetű szó akkor ha van magyar megfelelője mert így lehet májerkodni egymás előtt, h igen mi ezt értjük.

záporjózsi 2010.04.08. 15:01:38

@Adani: A szakszavakat sokszor azért használja az ember, mert magyar megfelelőjük mást jelent.

Adani 2010.04.08. 15:47:07

@záporjózsi:

Igaz, de az esetek nagy részében inkább sznobkodásból. Managerek meg bölcsészek szeretik sznobkodásból használni pl. meetingre megyek holott kiváló magyar megfelelő rá az értekezlet.

záporjózsi 2010.04.09. 08:24:15

@Adani: Szakszövegről volt szó, nem mindennapi beszédről. A szakszövegben nem sznobkodás.

Íjb :) 2010.04.09. 11:53:35

A kedves utasnak ha még nézi a blogot: Máv-Start Zrt. Személyszállítási Üzletszabályzat I.rész 2.1.5

Az utas kérésére a tizenöt percet meghaladó késésről, valamint az akadály tényéről és időtartamáról a Máv-Start igazolást ad. A vasúttársság részéről a szükséges igazolásokat a vasútállomás ügyeletes alkalmazottja, a vonaton a jegyvizsgáló adja ki, és ezt a tényt feljegyzi az utas menetjegyére.

Ezt újabban az ügyfélszolgálatokon is belehet szerezni.

Az üzletszabályzat pedig nyilvános, tehát kedves egyetemista társam....használd az eszed....jahh nem te bölcsész vagy....azoknak csak a filózás megy :)))))

pocokpocok 2010.04.09. 13:10:12

@gozos:
ejnye te nagy széchenyis!
Helyetted is szégyenlem magam a többiek nevében is!
Tudhatnád, mérnök, hogy az utazási feltételeket nem minden utas maga szabja a maga kedve alapján.
Hogy MO-n a vasúti cégeknek nem egységes az elszámolásuk?
Azt hiszem, ezen nincs mit csodálkozni: ha te húsvét hétfőn nem kapsz kenyeret egy non-stopban Szolnokon és el kell kocsikáznod a Szecskából a város másik végére érte, fizesse ki a bolt, mert nem nyújtotta az általad elvárt szolgáltatást?
Ugyan már, utópisztikus Orwell-i ötleteid vannak.
Jah, és csúnyán hangzik, de ha ennyire szimpi a német rendszer, maradj ot, ahol a magas szolgáltatáért magas díjat fizethetsz: és nincs választási lehetőség: csak MINŐSÉG van!
süti beállítások módosítása