MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bréking: Új felügyelőbizottsági tagok a MÁV-nál?

2010. április 01. - georgejr

 Belső informátoromtól azt a fülest kaptam, hogy a jelenlegi fb át fog alakulni. Az FB tagjai és elnöke 2010 június elsejétől, a tervezet szerint, nem állhat a MÁV csoport egyik cégénél sem alkalmazásban, nem lehet tisztségviselő a MÁV-hoz kötődő szakszervezeteknél, illetve semmilyen politikai tisztséget sem tölthet be, ahogyan egy pártnak sem lehet tagja kivéve az elnök, mert az a mindenkori közlekedési tárca szakállamtitkára lesz. Az FB új tagjai kizárólag közlekedési, közlekedésbiztonsági, közgazdasági szakemberek lehetnek. Ami viszont örvendetes, hogy a felügyelőbizottság tagjai közé delegálhatnak tagokat, maximum kettőt fogyasztó, és jogvédő szervezetek. 

Évek óta ez lenne az első olyan igazi lépés, amikor a MÁV működésébe független szakemberek, valamint az utasok is beleszólást kaphatnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr551886418

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A gazdaság fékjei: Felelőtlenség 2010.04.03. 01:23:24

(Nem érdekel a politika. Még kampány idején sem!) A lányka képére kattintva megismerhetjük a maoi köztisztviselői réteg hajszínének változását.Mi vezethetett a korrupció teljes elburjánzásához Mon? A szemhunyás.Kik vezethetnek nyomozást egy visszaélés...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2010.04.01. 14:20:21

A jelenlegi FB-tagokat érdemeik elismerése mellett kirúgják? Mert ha nem, az csak tovább növeli a vízfejet.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.01. 14:21:53

@Manyizga: Persze, kirugjak. Vegkielegiteskent nem tudom mit kapnak, de sejtem, h nem szifont:)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.04.02. 04:35:58

Vihar a biliben.
Megszakertik es kideritik, hogy nem a MAV volt a hibas.

Törzsgyökeres szentesi 2010.04.02. 11:56:39

No a régi bizottság helyett egy nagyobb vízfejet hoznak létre.

Remélem, tényleg olyan emberek kerülnek oda, akik konyítanak is a vasúthoz, és ismerik, hogyan lehet azt fejleszteni, és nem leépíteni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.02. 18:01:07

!!!Petyabá!!!

Láttad az eTicket ÁFA-s számlát? :-)

GH 2010.04.03. 09:13:46

Ez biztosan azt jelenti majd, hogy az eddigi vörös-libsi tagokat kirúgják, és helyükre fideszesek kerülnek. Ha jól tudom, most több százezer Ft-ot kapnak a tagok tiszteletdíjként, nyilván az új kormány ezt a pénzt saját haveroknak akarja adni. Gaskó biztos bent marad, mert ő a FIDESZ embere. Simon és a többi MSZP-s szakszerv. vezető meg kénytelen lesz beérni az eddigi 1-1,5 millás fizetésével, amit a vasút fizet saját kasszájából.

A Gyula 2010.04.03. 20:26:32

@Törzsgyökeres szentesi: Naív vagy mint mindig, akik értenek hozzá azok nem fent, hanem elsősorban lent vannak a végrehajtó szolgálatban.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.03. 21:11:59

Az informatorom April Fool:)
Mielott komolyan vennetek:)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.03. 21:13:38

@georgejr:
Ha kiviccelődted magad ( :-)) nem szeretnél egy postot izzítani az eTicket számlázásáról?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.03. 21:30:02

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: :) De bizony inditok. Most jovo heten fogom elesben tesztelni, merthat csak ugy irok mar valamirol ha ki is probaltam:)

Pretoryan 2010.04.04. 16:28:04

Az a baj hogy ez túl szép lett volna hogy igaz legyen, kár hogy ápr. 1-e volt :-)

lyken 2010.04.06. 16:14:45

Bocs a dupért. Szóval elnézést, nem akarok nagyigényű lenni, de egyre ritkábban járok vissza, mivel egyre ritkább az értelmes post. No offense, de mavfigyelo anno valós problémákkal foglalkozott, emiatt látogatói is voltak. Nyilván nem véletlen.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.06. 18:40:39

@lyken: autobalesetunk volt. ezert nem voltak postok az elmult napokban

banpepe 2010.04.07. 02:27:23

@georgejr: Szia. Tényleg nem akarlak megbántani, ne vedd sértésnek, de azt kell mondanom, h lyken-nek igaza van. Némelyik poszt(sajnos egyre több) értelmetlen. Eddig naponta jártam ide olvasgatni. Már kb hetente felnézek, hátha van vmi poszt. Kommentek is alig vannak. A kommentelők is max 5-en vannak, és nagyjából egymással vitáznak. Kicsit össze kéne szedni a blogot. A balesetben meg remélem, hogy nem lett súlyos bajod. Jobbulást, ha valami baj ért téged a balesetben. További sok sikert, és sok sok posztot:):):)

lyken 2010.04.08. 09:49:45

@georgejr: Nagyon sajnálom, hogy balesetetek volt, remélem nem sérült meg senki. Nem csak úgy sablondumaként mondom.
Blogról: a MÁV vezetők fizujáról a nagy csönd csak egy példa volt. Senki nem repült rá a témára(origo se, 60 perc után levették címlapról), lehetett volna aratni vele.
Már hónapok óta nem érzem, hogy valós problémákat feszegetne az oldal. Neadjisten megoldási javaslatokat kínálna fel, vagy bármi gondolatébresztő tevévékenységet végezne. Bármit ami konstruktív beszélgetésbe torkollna.
Bejön valami I-hate-MÁV típusú levél és az kimegy postba. Persze a post általában valós tüneti problémákat ír le. De ennyi. Pedig lehetne komolyabb témákat boncolgatni, mert van ilyen bőven. Akár vasutas szemszögből is. Egészen biztos vagyok abban, hogy találnál mozdony vezetőket, kallereket, stb. akik mesélnének neked ezt-azt. Bármit a 10-i sztrájk kapcsán, hogy az aktualitásoknál maradjunk.
Se egy levél a vezérigazgatónak/szakállamtitkárnak/miniszternek, mint sajtós vagy mint az utasérdekekkel törődő blogger, aki a plebs nevében érdeklődik, se semmi. Értem én, hogy az ember belefárad egy-egy témába. MÁVfigyelő ezt elegánsan megoldotta, kiírta, hogy gyerekek nem bírom szuflával, lefekszik a blog.
Nekem ez most ilyen vegetálásnak tűnik, mikor az ember gondolkozik, hogy ne hagyja-e abba. Csak ugye ez már hónapok óta tart.

PhilipR 2010.04.08. 10:41:24

@lyken: Elnézést hogy közbeszólok, de egy gyors észrevétel: A MÁV-figyelő azért zárt be, mert georgejr folyamatosan fúrta a blogot és a szerkesztőt, valótlanságokat állított (pl: az Index fizet neki a blogért). Ezt unta meg és emiatt lett vége.

Azt mondta, hogy a MÁV blogot azért olvassák kevesen, mert a MÁV-figyelő elveszi az olvasóit. Mióta nincs a másik MÁVos blog, érezhetően zuhant itt a színvonal. Kevés a poszt, 3-4 hozzászóló van, nincsenek eredmények. Megértem én, hogy megunta és nincs rá ideje, csak akkor nem kellett volna harcolni és kicsinálni az egyébként jó MÁV-figyelőt, aminek legalább eredményei is voltak.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.08. 10:44:05

@PhilipR: Bocs, de a MAV-Figyelot azert futtatta az index, mert ott kvazi jobbak voltak a hirdetesi ct-aranyok. Nem furtam, csak megjegyeztem egy-ket dolgot, amit nagy plenum elott a masik fel elferditett. A 2-3 kommentet honnan veszed?

lyken 2010.04.08. 13:40:45

@PhilipR: "Mióta nincs a másik MÁVos blog, érezhetően zuhant itt a színvonal."
Igen, így éreztem én is. A háttérben zajló harcokkal nem voltam tisztában, mindenesetre nem is érdekelne, ha azt látnám, hogy teret nyert a minőség. Egy üzleti oldalnál(Index Zrt.) egyébként miért rossz az, ha azt a site-ot preferálja ahonnan magasabb a ct arány?
Nem akarok kritizálni, de BKVfigyelő számtalan alkalommal járt ki az olvasóinak infót, panaszra választ, vagy mondjuk elsősegélycsomagot a buszokra. Mert megvolt az akarat.
Én nem tudom, hogy ki mit tett/nem tett/ferített a háttérben, azt viszont érzem, hogy most nem foglalkozik a MÁV dolgokkal komolyan egy blog sem. És ez tény. Meg az is, hogy igenis vannak postok ahol 4-5 komment van. Meg olyanok is, ahol ugyan 40+ komment van, de kb 3-4 ember acsarkodja körbe a placcot. Ez így homokozó.

lyken 2010.04.09. 12:33:52

Tudom, hogy lesz akinek off/spam, tőlük elnézést kérek. Lehet, hogy georgejr lelkét se simogatja túlzottan a dolog, de akiket érdekel:

Peticiót indítottam a mavfigyelo újraindításáért. Nem igazán érdekel mi volt a háttérben. Régen két blog volt, most csak egy van. Ez a blog a jelek szerint sajnos nem tudott mit kezdeni az átirányított levelekkel és látogatókkal. Aki gondolja, írja alá.

www.petitiononline.com/mavblog/petition.html

-------------------
Ha te is úgy érzed, hogy hiányzik egy olyan blog ami napi szinten, valósan foglalkozik a MÁV utasok érdekeivel és a vasutat érintő fontos kérdésekkel, akkor csatlakozz hozzánk egy aláírás erejéig.
Célunk elérni, hogy a 2009 ősze óta szünetelő mavfigyelo.blog.hu újrainduljon.
Amennyiben egyetértesz velünk, csatlakozz a peticiónkhoz. Aláíráshoz a blog.hu-n használt nick-nevet javasoljuk, a mailcímek kitöltés után nem jelennek meg nyilvánosan.
Peticiónkal nem kívánunk semmilyen hasonló témájú, jelenleg működő oldalt leminősíteni.
Köszönjük a támogatást!
-------------------

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.09. 13:33:55

@lyken: Nem akarok emberkedni, de valszeg tobb mindent jartam ki a mavnal mint misi a mavfigyelojevel...

banpepe 2010.04.14. 23:13:24

@georgejr: Nem tudom, hogy olvasod e még a komenteket. Én személy szerint sajnálom, mert feljártam. Jó, utóbbi időbe kevesebbet a posztok hiánya miatt, meg 1-2 kommentelő leugató stílusa miatt. Viszont bkv figyelőt is olvasom. Misi elérte az elsősegélydobozokat, elment a Szilágyi Károllyal az ellenőröket ellenőrizni, közreműködésével hívtak be x buszt az nkh telepére, stb. Ez csak 3 dolog. Nem védeni akarom, csak leírtam.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.04.15. 09:25:32

@banpepe: akkor nezd vegig a mav bloggal mit tettem eddig. nem kisebbiteni akarom, amit a mav blog elert, csak sokan elfelejtettek...

banpepe 2010.04.20. 00:29:06

Jó, neked is voltak remek postjaid, meg minden. Oké, hogy baleset miatt hanyagoltad el, csak már valahogy az utóbbi időbe nekem úgy tűnt, hogy értelmetlen levelek kerültek ki. Ismerősöm is küldött egy jó levelet Egomi vonalról, de helyette 80 darab váci került ki, hogy úr isten, mennyien vannak a vonaton. Ami pl Egomiba a 13:52-esen van. Elvileg neked kell tudnod, hogy 1 kocsi, és Nyugatiba már meg van tömve, és emiatt borul az egész menetrend.

Neked, és családodnak jó egészséget kívánok. Köszönöm, hogy volt a blog a te irányításod alatt. A negatív kritikát meg nem sértésnek mondtam, ne vedd annak.