MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re:Otthagyta az utasokat a vonat

2010. március 31. - georgejr

 

Még januárban írtunk arról, hogy a vonat otthagyta az utasokat a peronon. Olvasónk panaszleveléra a mai napig egy sor válasz nem érkezett. Pedig már azóta már eltelt lassan 60 nap is. Bocsánat jött válasz, havonta egy-egy:

2010-02-27:

"Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata folyamatban van. A végleges válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét és megértését kérjük."

2010-03-18:

"Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött bejelentését. Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata folyamatban van. A végleges válaszlevelünk megérkezéséig szíves türelmét és megértését kérjük."

Ja és két különböző "ügyfélszolgálati szakértőtől".

Most kicsit elgondolkoztam. Milyen párbeszéd folyhat, amikor a szerencsétlen user megpingeli az ÜSZ-t.

"hé Juli, már megin' írt ez a csávó!"
"Jó' van Pityu, válaszd ki a GY/M/START-2534831486531-M/123-Béla sablont és küldd el neki, de ne felejtsd el átírni a feladót! Ez majd biztos lefoglalja egy ideig..."

MEGASZÁNALOM!!!!!

Kedves Georgejr!

megköszönve korábbi pozitív hozzáállásodat, jelezném, hogy a MÁV-hoz eredetileg 2010. január 28-án elküldött panaszomra a mai napig se érkezett válasz, csak a mondhatni "semmitmondó" szokásos típusválasz, abból viszont 2 is. Legutóbbi levelemet mellékelem:

Üdv,

Micimackó

 

Tisztelt MÁV!

2010. január 28-án küldtem egy panaszoslevelet a MÁV-Start honlapon keresztül, melyre érdemi választ azóta sem kaptam. Egyszerű utasként nem gondolom, hogy annyira bonyolult problémára kívántam volna rávilágítani, amit 2 hónap alatt se lehetne megoldani. Emlékeztetőül arról volt szó, hogy Vecsés-Kertekalján a vonat hamarabb elindult, semmint az utasok le- és felszálltak volna. Egyszerű utasként a jegyvizsgálót (akinek le kellett volna szállni és indítani a szerelvényt) és a mozdonyvezetőt (akinek indulás előtt nem ártott volna kinézni) figyelmeztetni kellene, hogy a munkájukat lennének szívesek az előírásoknak megfelelően végezni ...

A honlapon az szerepel, hogy a válaszadási idő 15 nap - ehhez február 27-én (azaz a megjelölt határidő kétszeri elteltével!) kaptam egy közbenső levelet, melyben tájékoztatnak, hogy az ügy bonyolultsága miatt csak később kapok választ.

Válasz helyett 2010. március 18-án újabb közbenső levelet kaptam, ami tartalmában szóról szóra megegyezik az előzővel, csak az aláírója más. Ezzel a levéllel az a gondom, hogy nem lehet tudni, hogy mire is vonatkozik, miután időközben egy másik ügyben is panasszal fordultam Társaságukhoz.

Tisztelettel azt szeretném kérdezni, hogy - a formaleveleken túl -  az eredeti panaszommal kapcsolatban, mi történt az előző két hónapban???

Tisztelettel:

Micimackó

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr91883360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2010.03.31. 10:31:52

CTRL+C, CTRL+V, az ügyfélszolgálatosokat azzal lehetne a legjobban büntetni ha ezt a 3 billentyűt kiszerelnék a billentyűzetből.

A Gyula 2010.03.31. 11:11:15

Itt van, ami miatt ott tart a vasút, ahol. A sok léhűtő aktatologatót is eltartani...

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2010.03.31. 15:33:31

@Adani: szerinted meghatja őket? Valsz amúgy is egeret használnak. De a helyi menüből is kiválasztható a billentyűzeten... na mindegy.

Egyébiránt mi a fenét kellene még hozzátenni? Sablonszitura (még tart a vizsgálat) sablonlevél...

A szánalmas az az, hogy a vizsgálattal nem végeztek.

Adani 2010.03.31. 15:55:44

@chipetke:

Egérrel azért macerásabb, billentyűzetről pár mp és 4 billentyűleütés egérrel kicsit tovább tart.

petya.bacsi 2010.03.31. 16:10:09

A legtöbb szolgáltatónál ennyire fontos az ügyfél - ez nem csak "MÁV-betegség"...

Szkájvóker Lajos (törölt) 2010.03.31. 17:43:29

@Adani: Csak halkan, mert a végén pár százmillióért olyan különlegese Office-t rendelnek, amiből ki van szedve a másol/kivág/beilleszt funkció. Mondván, hogy nekik jó lenne a sima is, de az ügyfeleik így szeretnék xD

eml 2010.03.31. 21:10:01

Régen minden vontató járművön és vezérlőkocsin volt júdásóra. Ilyen sokáig tart azt a qrva szalagot felnagyítani, és meghatározni hány másodpercet állt a vonat? Abból már lehet következtetni is.

A MÁV 20 éve csak romlott.

Manyizga (törölt) 2010.04.01. 07:57:44

@eml: GPS-es rendszer naplózza a mozdonyok pozícióját és sebességét. Pontosan lehet tudni, hogy hol, mennyit állt a vonat/mikor indult/érkezett (állt meg).
Persze az nem derül ki belőle, hogy ha egy helyen 2 percet állt a vonat, az jó, vagy rossz érték. (Mert mondjuk még szálltak le/fel az utasok)

MagyarZizzi (törölt) 2010.04.01. 10:37:08

Szerintem egyszerűen nincs mit mondaniuk. Nem akarják mentegetőzéssel égetni magukat, de szó nélkül sem hagyhatják. Nesze semmi, fogd meg jól!

Micimacko 2010.04.07. 13:55:16

Háááát közben kaptam választ az Illetékestől, amit nem igazán sikerült elfogadnom, de hát patthelyzet van ...

===========
2010/4/1 <eszrevetel@mav-start.hu>

Tisztelt Utasunk!

A 2010. január 28-án, elektronikus úton megküldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Az kései válaszadás miatt szíves elnézését kérjük. A megkeresésében foglaltakat kivizsgáltuk, annak eredményéről az alábbiakban tájékoztatjuk.

A vizsgálat során megállapítottuk, hogy a jelzett napon a 2628-as számú járatunk 12 perc késéssel érkezett meg Vecsés-Kertekalja megállóhelyre. A vonat 26 másodpercet tartózkodott a megállóhelyen, amely idő alatt - az utasok fel- és leszállása során - a mozdonyvezető rendkívüli eseményt nem látott és nem is jelentett. A mozdonyvezető a jegyvizsgáló menesztését követően indult tovább a vonattal.
Az érintett jegyvizsgálót is meghallgattuk jegyzőkönyvileg, aki elmondta, hogy a jelzett eseményre nem emlékszik, azonban minden esetben megfelelő körültekintéssel az Utasok le– és felszállását követően ad engedélyt az általa továbbított járatok indulására.
Jelezni szeretnénk, hogy a vonatok indulásra történő felhatalmazása csak akkor történhet, amikor az erre felhatalmazott munkatársunk már nem észlel olyan irányú mozgást, mely fel, illetve leszállási szándékra utal. Néhány másodpercnyi ilyen mozgásszünetet követően történik az adott járat indítása.
Természetesen sem az Ön, sem a munkatársaink által elmondottak valóságtartalmát nincs szándékunkban megkérdőjelezni, ugyanakkor sajnálatosan az Ügyfélszolgálatnak nem állnak olyan eszközök a rendelkezésére, amellyel utólagosan a két állítás között feszülő ellentmondást feloldhatná.
Jelezzük továbbá, hogy az érintett munkavállalók figyelmét felhívtuk, hogy minden esetben megfelelő körültekintéssel járjanak el a vonatok indításakor.
Őszintén sajnáljuk az Önnel történt kellemetlen eseményeket, amelyekért ezúton kérjük szíves elnézését, Társaságunk és minden érintett munkatársunk nevében is.
Megkeresését, jelzését köszönjük.
Üdvözlettel:
Hódi Richárd
ügyfélszolgálati szakértő
MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
Ügyfélszolgálat

====================
és a válasz:
-----------
Hódi Richárd Ügyfélszolgálati Szakértő részére

Tisztelt Ügyfélszolgálati Szakértő Úr!

A január 28-i levelemre több mint 2 hónappal későbbi levelét megkaptam, de jó néhány kérdésre nem kaptam választ.

Különösképpen arra nem - amit időközben írt második levelemben kérdeztem -, hogy mikor is történt a vizsgálat, mert azért 2 hónap távlatában az emlékek eléggé meg tudnak szépülni.

A kérdésem nem az volt, hogy a jegyvizsgáló és a mozdonyvezető tisztában vannak-e a szabályokkal. Ennek gondolata fel sem vetődött bennem, hogy a MÁV-nál az alkalmazottak ne kapnának megfelelő képzést a feladataik elvégzéséhez.

A kérdésem sokkal inkább arra vonatkozik, hogy mit tesz a MÁV annak érdekében, hogy az előírások betartásra kerüljenek és milyen következményeket von maga után a szabályok esetleges be nem tartása.

Elég sajátosnak hat "vizsgálatnak" nevezni azt, hogy behívják a mozdonyvezetőt és a jegyvizsgálót és megkérdezik őket, hogy "vizsgálat van, hajlandóak lennének-e önmaguk ellen vallani". Akár én is egyet tudok érteni azzal a kijelentéssel, hogy: "a mozdonyvezető rendkívüli eseményt nem látott" - merthogy az adott helyen és időpontban a gond az volt, hogy a mozdonyvezető nem az ajtók és az utasok irányába nézett. A mozdony előtt valóban semmi rendkívüli, a vonat haladását akadályozó dolgot nem láthatott.

A levelében említett 26 másodperc önmagában nem támasztja alá vagy cáfolja egyik fél igazát sem, nem tudva, hogy hányan is szálltak fel és le. Nem áll módomban további tanúkat és bizonyítékokat szolgáltatni, azt sajnálom, hogy a lemaradt utasok nem jelezték a MÁV felé az esetet, mert akkor nem két állítás állna az én egy állításommal szemben. Habár az is lehet, hogy ők már tapasztalt utasok voltak, és ismerték a "MÁV-szerű" vizsgálatok koreográfiáját.

Azt az időközben kialakuló feltételezésemet sem tudom bizonyítani, hogy a panaszok nagy száma eredményezi az igen késedelmes válaszadást a MÁV részéről. A panaszoknak pedig oka lehet, mert az utas utazni szeretne és nem az ügyfélszolgálattal levelezni. A Budapest - Monor vonalon sajnos hetente akár többször is írhatna az ember a késések, járatkimaradások és ezekhez kapcsolódóan az utastájékoztatás elmaradása miatt.

Ha a mozdonyvezető és a jegyvizsgáló mindent a legnagyobb rendben végzett, akkor elég ellentmondásosnak tűnik, hogy [a vizsgálat eredményével ellentétesen] elnézést kérnek olyasmiért, amiről nem a MÁV tehet és ennélfogva nincs is felelőse.

Tisztelettel:
"az utas"
=========

Íjb :) 2010.04.09. 12:02:24

@Adani: ezzel ma feldobtad a napomat XDDDDDDDDDDD

Íjb :) 2010.04.09. 12:05:36

@Micimacko: legalább a nevét kihagyhattad volna, hiszen tudod adatvédelem, stb. Ő is egy ember, akinek ez a munkája. Félre ne értsd nem őt védem, de az ügyfélszolgálat ha kiadná a nevedet a panaszoddal....akkor egyből menne a rinyálás...meg a bírósági fenyegetőzés....meg az ombudsman...ésatöbbi.

Láttam már olyan válaszlevelet itt bemásolva, h csak a monogram volt ott. Szerintem sokkal korektebb. De persze ez csak az én véleményem.