MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jegyvásárlás fail - "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.."

2010. március 22. - georgejr

S.B. rendszeres bérletesként, kivételesen nem bérlettel, hanem jeggyel akart utazni. Ez nem lett volna  gond, ha a bkv és egyéb szerencstélenségek miatt nem a vonatindulás előtt pár perccel ért volna ki a Nyugatiba. A karámőrök beengedték, de a kalauz kipécézte. Pótdíjjal akart jegyet adni neki, ami teljesen jogos, de olvasónk ezt elutasította. Itt indult be az igazi magyarvirtus. A kalauzt nem érdekelték a felmutatott bérlet, sem semmi, szó szerint ledobták az utast a vonatról, majd később bliccelőként emlegették... Úgy látszik, hogy a MÁV importálni kezdte a bkv-s trollokat. Tény a "törvény" betűje szerint: jogos lett volna a pótdíj, tény, le kellett volna szállnia az utasnak a felszólításra a vonatról; De ez még nem jogosítja fel kedves kaller urat a tettlegességre, vagy ez lenne a normális eljárás???

 Sziasztok!

 
Az alábbi levelet 2010. február 23-án küldtem el a MÁV-START Zrt. <eszrevetel@mav-start.hu> címére. Választ azóta sem kaptam..azóta már belenyugodtam, de megtalálva ezt a blogot gondoltam megosztom veletek:
 
Tisztelt XY!

Azért keresem fel Önt, mert már egy ügyben Öntől kedvező és igazságos ügyintézést kaptam. Itt tenném hozzá, hogy a felajánlott kártérítést nem használtam fel, mivel megelégedtem azzal, hogy helyén lett kezelve az ügy és Önök elismerték a hibájukat..
Ami ma történt velem, az nem egyszerű felsővezeték szakadás és egyéb problémákból adódó késés, hanem - nincs rá jobb szó - BOTRÁNY!
Mai napon - 2010.02.23.- reggel a 07:45-kor induló Nyugati - Göd - Vác útvonalon haladó vonattal akartam munkahelyemre eljutni, teszem hozzá itt, hogy több mint egy éve probléma mentesen heti 5 napban teszem ugyanezt. Legtöbb esetben bérlettel utazom, ma reggel viszont jeggyel akartam, mint utólag kiderült hiba volt. Bérletem 02.17-én lejárt, amit még nem pótoltam, mivel hétvégén és egy be nem tervezett szabadság miatt badarság lett volna előbb megvenni. Reggel sajnos a BKV jóvoltából éppen csak elértem a 07:45ös Dunakeszire tartó járatot, időm sajnos nem engedte hogy akár pénztárból, akár automatából jegyet váltsak. Ezen problémával nem is törődve mentem a kapunál álló kedves kisasszonyhoz, rövidre fogva de lényegre törően, nincs időm jegyet váltani de, felmutatván bérletemet igazoltam hogy "rendszeres" felhasználó vagyok, ő beengedett hogy majd váltok a vonaton. Én beszaladtam és szerencsére a vonatot el is értem...legalábbis azt hittem szerencsére... mert ami ezután jött arra főleg kora reggel nem számítottam.
Felszálltam hát a vonat legutolsó vagonjába, ahol egyébként a kalauz is állt, ezt azért említem, mert ha félni valóm lett volna, bizonyosan nem ott szállok fel... A hátsó vagonba munkatársaimat felfedezve helyet foglaltam, és kis késéssel ugyan, de elindultunk. A probléma akkor indult, mikor az Önök kalauz kollégája hozzám ért, és én normális hangnemben kértem tőle egy jegyet a Nyugati pu.-tól Dunakeszi-ig. Ő közölte velem, hogy a jegyet már felszállás előtt meg kellett volna váltanom, mire tájékoztattam hogy sajnos erre nem volt módom, de most pótolnám a dolgot. Erre ő közölte velem, hogy fél óránként indulnak járatok, és hogy ilyenkor várjak a következő vonatra. Megmondtam neki, hogy sajnos a munkahelyemen nem tolerálják  a késést, ezért erre nem volt lehetőségem és újra kértem a jegyem. Itt egy MÁV-os kollega/barát is csatlakozott a párbeszédhez, közölve hogy én már percekkel a vonat indulása előtt ott ültem és hogy ne hazudozzak... Nem tudtam hogy ő kicsoda, és azt sem mért képzeli hogy 3 perc alatt, aminek egy része a vonat késéséből való indulásból adódott, hogy tudnék elmenni jegypénztárhoz, de felajánlottam hogy én kérnék egy jegyet. A kalauz közölte velem, hogy pótdíjat vagyok köteles fizetni, amit bevallom nem fogadtam el, mivel már ilyen eseteknél - 2 bérlet közötti időszak - sokszor váltottam jegyet kalauznál. A kollégájuk közölte velem hogy Rákosrendező végállomás! Elindult az ajtó irányába, hogy leszálljon elindítani a vonatot ahogy ez ekkor szokás. Én utána mentem hogy rendezzük az ügyet, ki akartam fizetni a jegyemet. Sajnos ő hajthatatlan volt és egyre erőszakosabban leszállásra szólított fel. Kezemben a jegyre szánt pénzel értetlenül álltam az esett előtt...mért akarnak leszállítani egy vonatról amin éppen fizetni próbálok?
Aztán az utolsó vagonban lévő, valószínüleg MÁV alkalmazottak közül, (akik Istvántelek Elem utca 5-7. számohoz mentek), akik a kalauz barátainak tűntek, az egyik felállt és elkezdett lelökdösni a vonatról, a kollégáim és a többi utas előtt, és a kalauzzal együtt szó szerint ledobtak a vonatról. Természetesen a kollégáim akár ezt tanúként meg is erősítik. Konkrétan ledobtak a vonatról, talán sportoló múltamnak köszönhetem hogy épségben érkeztem földet és nem szegtem nyakam. Bár a lökdösődésben a ruháim némileg megszakadtak, ez a legkevesebb, lényeg hogy nem esett nagyobb bajom. A megaláztatásról nem beszélek..
Még annyit a dologról, hogy a kollégáim elmesélték, hogy egy kocsiban utazván a kalauz kollégáival/barátaival hallották ahogy azt mondják hogy: "fiatalok..ahelyett hogy dolgoznának lógnak a vonaton.." Ezt kikérem magamnak!! Nemcsak hogy dolgozom, de jegyet is akartam váltani! Azt hogy rendszeres bérlet vásárló vagyok tudom akár bizonyítani is és tanúim is vannak.
Kérdéseim az lennének:
A járatszám alapján -2010.febr. 23. 07:45ös Göd-Vác - lehet e azonosítani a tetteseket és valamilyen felelősségre vonni?
Vagy ez a helyes eljárás?
Ha igen, akkor elfogadván válaszként én is alkalmazhatok erőszakot? (sportoló és küzdősport múltam van)
Mit tehetek ilyenkor? Tudnak e kárpótolni a szégyenért és azért hogy emiatt késtem a munkahelyemről?
Menjek-e tovább vagy Önök tudják kezelni az ilyesfajta problémát?
Megérné-e Önöknek, hogy publicitást adjak ennek a történetnek?
Kívánják-e hogy cégük imázsát továbbra is az Önök alkalmazásában (nyilván tévesen) álló alulképzett munkatárs határozza meg?

Ehhez hasonló történet még szélesebb ismeretségi körömben sem történt senkivel, az eset abszurditása mélységesen felháborít.

Várom válaszát!

Köszönettel:

S.B.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1001858590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.22. 10:01:34

MÁV blog-e vagy REPOST blog-e?

Most vagy egyezz meg Homár szent ollóival, hogy a MÁV-os postokat lepasszolja Neked, Kedves Georgejr, vagy ha nem akarnak együttműködni, akkor, ne repostolj....

Ott már ki lett tárgyalva kb 200 kommenten, hogy az utas magának köszönheti amit kapott...

Csak egy javaslat volt...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.22. 10:11:14

"De ez még nem jogosítja fel kedves kaller urat a tettlegességre, vagy ez lenne a normális eljárás???"

Amúgy Georgejr, Te is kevered a szezont a fazonnal. A levélben nem szerepel, hogy a jegyvizsgáló tettlegességet alkalmazott.
A levélben ez szerepel:

"Aztán az utolsó vagonban lévő, valószínüleg MÁV alkalmazottak közül, (akik Istvántelek Elem utca 5-7. számohoz mentek), akik a kalauz barátainak tűntek, az egyik felállt és elkezdett lelökdösni a vonatról, a kollégáim és a többi utas előtt, és a kalauzzal együtt szó szerint ledobtak a vonatról."

A vonaton szolgálat nem teljesítő vasutas (vagy vasutas egyenruhás ember) lökdöste, és a kalauzzal együtt tette le a vonatról. (Most hogy a kalauz mit tett ezt nem tudjuk, de a levél ezt sugallja).

Noskérem, legyen akármilyen ruhában, ha nincs szolgálatban Ő is egy utas, semmi több!

Nekem is van MÁV-os pólóm, ha felveszem még nem leszek vasutas...

Azt pedig, hogy az utasok fellépnek egy bliccelő ellen, igenis helyes...

Ez a felmutatot egy hete lejárt bérletet meg már bocsánat, de EPIC FAIL...
Kit érdekel, hogy van egy lejárt bérlete? Ez mire jogosítja fel? Arra, hogy kidobja a kukába vagy eltegye emlékbe...
Vagy ha egyszer veszek bérletet utána ha lejár jogosult vagyok bármikor pótdíj nélkül vonatjegyet venni? NA ne már... :-))))))))

Az utas csak és kizárólag magának köszönheti, amit kapott...

Asszem a Homáron is megírta valaki:

Ez egy mutyizós ország, megszokta mindenki, hogy lehet mutyizni, "okosítva" megoldani a dolgokat.
Aztán, amikor nem siekrül, telitorokból megy az ódégatás, meg szidalmazás.
Ez az eset ugyanez...

Amúgy arra még kíváncsi lennék, hogy ha a panaszost lerakták a vonatról Rákosrendezőn, akkor honnan tudta, hogy aki lökdöste:
1) MÁV alkalmazott
2) Az Elem utca 5-7-be tartott
3) A kalauz barátja?

Saját véleményem szerint: Így színesebb a történet. A 2) pontban megadott címet pedig könnyen ismerheti, hisz Istvántalken kb 90 centis betűkkel van kiírva...

PhilipR 2010.03.22. 10:48:16

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Eddig tartott a nagy kezdeti lelkesedés már megint. Először napi 2 bejegyzés, majd napi 1, majd kétnapi 1, majd 3 napi 1, most már heti 1 van, az is ilyen semmitmondó, lerágott csont.

Nem véletlenül volt olvasottabb és közkedveltebb a másik máv blog :-)

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 10:53:20

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: @PhilipR: Az elmult heten nem volt idom. Ez blog, nem portal. Ha van post van, ha nincs nincs. Homart nem figyeltem, lehetetlenseg volt figyelni. A masik blog meg egy nyulas volt kedves PhilipR (esetleg GalM?. Mind1. Nem zavar. Lehet fikazni, es vadolni, h magarahagyom a blogot meg leszarom, ugy, h senkinek fogalma sincs arrol mi miert van.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 10:54:00

@PhilipR: Azt se felejtsd, el, hogy ki volt elobb: Mav blog vagy bkvfigyelo blog, igy kezdeti lelkesedesrol se beszeljunk ha lehet...

PhilipR 2010.03.22. 10:58:17

@georgejr:

Igen, ez a cinkes, hogy a MÁV blog elvileg előbb volt, mégis sokkal kevesebbet frissül és sokkal kisebb a jelentősége a szférában, holott voltak jó kezdeményezéseid, csak beleuntál.

Senkit nem érdekel a magyarázat, köszönöm hogy nem kezdtél bele. Frissítetted? Nem. Ez a lényeg. Az olvasó azt a blogot olvassa, amelyik sűrűbben frissül, amelyiken jobb a tartalom.

Felesleges volt hisztizni, hogy a másik MÁV blog azért olvasottabb, mert Index csókos. Te is rájöttél, nem nem volt az. Frissült, volt bejegyzés, és az emberek inkább oda mentek.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 11:19:29

@PhilipR: Nem, a csok elmult. Hogy miert lett vege a dolognak az lenyegtelen, nem kivanom az infoimat senkivel sem megosztani. Nem feltetlenul azt olvassak, ami surubben frissul. Nem fogok olyan cikkeket kitenni, amik mar leragott csontok sem olyanokat, amelyekben celtalan frocsoges van. Nezd a tartalom megitelese nem az en dolgom, hanem az olvasoke. Van akinek ez jott be van akinek az ilyen ez. A masik blog azert volt olvasottabb, mert ott jobbak voltak a hirdetesi ct aranyok, ezert porgott annyit az indexen...
Azt megjegyzem: ez egy blog, nem foallasban csinalom, hanem magamert, magunkert. Es lehet nem latszik, de nagyon sok olyan eset van, ami nem kerulhet ki a blogra, itt csak kozvetitek, tanacsot adok.
Ui: Misikem legalabb a sajat nicked alatt kommentelnel

PhilipR 2010.03.22. 11:25:34

@georgejr:

Érdekes, pedig nem ez az első levél amit másodikként teszel ki. Az olvasókat pedig a legtöbb esetben nem érdeklik a panaszok, ha megnézed 10 posztból 7-szer legalább beszólnak és a MÁV-nak adnak igazat, többször teljesen jogosan.

Nem kell főállásban csinálni egy blogot ahhoz, hogy sűrűn frissítsd és jól csináld. Több blogger van itt, aki munka és család mellett blogol és 4-5 blogot visz egyszerre és mindegyiket frissíti. Neked még könnyebb is a dolgod, mert egy levélhez írnod kell 4 sort, nekik meg 5-600 szavas posztokat kell írni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 11:31:05

@PhilipR: Nem kovetem a homart naprol napra, sem az index cimlapot. Miert baj, ha kint van itt is, ha egy level eseten a cimzettek kozott ott van a homar is, akkor ellenorzom, de maskor nem. Bocsi korbacsot a hatamra... Akkor frissitem, amikor odajutok. Ez blog nem portal lassuk mar be...

PhilipR 2010.03.22. 11:39:17

@georgejr:

és ha blog akkor nem kell frissíteni? A blog egy internetes napló, ahová naponta ír az ember, ha énblog akkor a saját dolgairól, ha tematikus akkor az adott témáról.

Ha te azt a célt tűzöd ki magad elé, hogy az utasok panaszaival foglalkozol és megpróbálod jobbá tenni a MÁV-ot, akkor foglalkozni kell ezzel, mert nagy felelősség. Ez a hozzáállás meg, hogy "majd csinálom ha akarom" csak téged minősít. Ennyire érdekelnek téged az utasok és ennyire érdekelnek a problémák.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.03.22. 11:54:14

@PhilipR: Ertsd mar meg tobbszor nem fogom leirni: attol meg, h itt nem jelenik meg post mindennap, es van olyan, hogy par napig sem, az nem azt jelenti, hogy nem foglalkozok vele. Sok a level, de ezek kozul nem kerulhet ki minden: leragott csont temak, tul durva szovegezesu levelek, 2-3 soros levelek. Ezeket privat valaszolom meg, jarok utana a problemanak. Ez itt nyilvan nem latszik. Masik: "megnézed 10 posztból 7-szer legalább beszólnak és a MÁV-nak adnak igazat, többször teljesen jogosan" ezt hivjak parbeszednek, es baj, ha nemcsak a mav-ot osztjuk? Lehet engem is, abbol legfeljebb tanulok ennyi. Topic off

PhilipR 2010.03.22. 11:59:38

@georgejr:

Mégis kiteszed a lerágott csontot, holott másodszor mondtad, hogy te ilyet nem teszel ki. Fura ez az ellentmondás.

Lehet magyarázni a dolgot, de nem foglalkozol vele és kész. Ha fontos lenne, akkor is frissítenéd, ha nincs levél. Magad mennél a problémák elé és keresnél témákat, megoldásra váró hibákat. Nem teszed, mert nem érdekel.

Ha pedig a háttérben annyi sikersztorid lenne, elbüszkélkednél vele, ahogy azt többször is tetted. Legegyszerűbb olyan dologra hivatkozni, amit mi olvasók nem látunk. Nem látunk, mert nincs.

Te osztod a MÁV-ot meg a levélíró is, csak utána téged osztanak ki, ezzel van itt a baj. Folyton mellé lősz, kb. annyit értesz a vasúthoz, mint a kisboltban a Gizike.

Topic off. Ne a tiéd legyen az utolsó szó.

chachi 2010.03.23. 10:39:33

Kezdjük az elején.A karámőrök beengedték jegy nélkül.Eddig azt hittem,ők azért állnak ott,hogy ne lehessen bemenni jegy nélkül.Innentől kezdve teljesen fölösleges az alkalmazásuk.

VJV Man 2010.03.24. 09:02:40

@chachi: A karámőrök kifejezés szerintem azért rossz, mert ez azt sugallja, hogy a keríts a karmám, a karámon belül az utas a marha, pedig szerintem pont az lett volna a célod, hogy megbántsd az ott dolgozókat és nem az utasokat.

Amúgy a "karámőrök" nem tartóztathatnak fel, hisz a vonaton is megveheted a jegyed, igaz 2000 ft pótdíjjal, de mivel él ez az opció, senki nem tilthatja meg, hogy te ott vásárold meg.

VJV Man 2010.03.24. 09:08:26

@georgejr: "A karámőrök beengedték, de a kalauz kipécézte."

Mert a "karámőr" nem tehet mást.

"Pótdíjjal akart jegyet adni neki, ami teljesen jogos, de olvasónk ezt elutasította."

Innentől felesleges ez a poszt.

Egyszerűbb lett volna rendőrt hívni és lerendezni úgy ahogy kell. Igaz az utas akkor többet fizet, de legalább az erőszakos rész kimarad.

"Tény a "törvény" betűje szerint: jogos lett volna a pótdíj"

Nem értem, hogy miért a jv hibája,hogy ez a szabály. Mikor gyorshajtáson kap a rendőr ott sem kezdesz magyarázkodni, hogy szar a törvény. Ez van.
(ettől függetlenül maga rendszer úgy szar ahogy van)

chachi 2010.03.24. 10:03:38

@VJV Man: Akkor hogyan kell hívni őket?Nekem sem tetszik ez a kifejezés,de írja már meg valaki,hogy kik ők,mi a feladatuk,kit fordíthatnak vissza,mikor és miért?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.24. 12:12:07

@chachi:
Ők peronkapus menetjegy ellenőrök. Pontos munkaköri megnevezésüket nem ismerem.

Az ő feladatuk az, hogy a peronkapu által körbezárt területen csak érvényes menetjeggyel/utazási jogosultsággal/benttartózkodási engedéllyel rendelkezők tartózkodjanak. Vissza nyilván azokat fordítják, akik ezzel nem rendelkeznek.
Kifelé ugyanez, ellenőrzik, hogy van-e jegyed, amivel utaztál.
Azonban ahogy sejteni lehetett, hatékonyságuk elég csekély, és ez elsősorban nem az ő hibájuk. Képtelenség rendesen ellenőrizni minden elhaladó utazási igazolványát. Ahhoz meg kellene állni átadni a jegyet, végignézni, lepecsételni a zöld "Zárt Peron" bélyegzőjükkel, hogy csak egyszeri belépésre jogosítson fel... De ez rengeteg idő, hasraütök legalább 5-6 mp, az áthaladás 0,5mp-es idejéhez képest.
Én fel szoktam mutatni a bérletem, de ellenőrizni lényegében nincs idejük. De minden alkalommal megköszöbik, van, hogy jó utat is kívánnak.

Ha jól tudom, a Keysys kft alkalmazásában állnak, és többségük Startos pénztáros, vagy jegyvizsgáló. (De ott és akkor nem a Start munkavállalói.)

Utazgatóó 2010.03.29. 02:39:06

Nem értem miről van itt a vita egyáltalán.
Nyugatiban van jegykiadás,így a vonaton a menetjegyet csak pótdíjjal lehet kiadni.
Az állítólagos lökdösődéses dolog meg sántít is kicsit.
Az meg csakis az utas felelőssége,hogy nála van-e a jegy/bérlet.
A jegyvágónak nincs mérlegelési jogköre,lehetősége.
Fizettem már én is pótdíjat a saját hülyeségem miatt.
Ennyi.
Persze,millió gond van a MÁV-nál,sokminden rossz,nem megfelelő,de menetjegy nélküli utas vagy fizet,vagy gyalogol.Nem?

chachi 2010.03.29. 15:16:55

@Utazgatóó: Arról van vita,hogy a peronkapunál álló ellenőrök egy lejárt bérletre való hivatkozásra beengedték.Egy lejárt bérlet egyenlő a semmivel.'VJV Man'szerint viszont be kell engedniük,mivel él az az opció,hogy majd a vonaton vesz jegyet.Ezek alapján kérdezem én,hogy mi értelme van a peronkapusok foglalkoztatásának?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.29. 15:43:14

@chachi:
Nyilván semmi értemük nincsen... De ne találd már fel a spanyolviaszt, a kezdetek óta tudja mindenki hogy jelen formájában értelmetlen az egész...

chachi 2010.03.29. 16:19:15

Egyébként a vonatról történő rendőri intézkedés kezdeményezése is megérne egy külön posztot.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.29. 16:35:47

@chachi:
Miért?
Amúgy nem sűrűn alkalmazzák már.
Beszéltem egy repülőbrigád vezetőjével (valami főkalauz vagy mifene volt) és mondta, hogy sokszor basznak rá a rendőrök ki sem jönnek...
Meg nem sokan vállalják be hogy megkésetik a vonatot egy nemfizető utas miatt.
Persze külön kiemelte, hogy károkozás esetén, vagy akkor ha a közlekedés biztonságát valami módon veszélyezteti akkor szó nélkül rendőrhívás, amúgy nemigazán.

chachi 2010.03.29. 17:00:37

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Én is úgy tudom,hogy garázdaság,rendbontás esetén egyértelmű,de egyébként 'csak különösen indokolt esetben'.Azért vetettem fel,mert többször olvastam már itt is,hogy 'utolsó aduként előhozza'.

chachi 2010.03.29. 17:38:30

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Repülőbrigád az volt,amikor anno a Hellasz exp.Kelebia és Bp.Keleti között menetrend(!)szerint nem állt meg,persze ha 10 percet késett már meg kellett állnia valamelyik állomáson a keresztezések miatt,de ha pontos volt,akkor is 'megfogták' pl.Taksonyban,felszállt 2 fővizsgáló,és 'megbeszélték',hogy minden rendben volt-e.Ennyit a repülőbrigádokról.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.31. 10:12:49

@chachi:
Lehet régen ez volt a módi, de a Start aránylag komolyan veszi ezeket a repülőbrigádos ellenőrzéseket.
Most voltak 6-an plusz a vezetőjük, termeltek is utasleadást egy párat. Mondjuk azt mondták, ilyenkor nem érdemes ellenőrizni, (mármint a start szempontjából) mert ezeken a vonatokon szerencsére rendben megveszik a jegyet-bérletet.
Amikor igazán megéri és célszerű, az a hajnali és esti vonatok, amikor azzal játszanak, hogy nem vesznek jegyet, vagy egy rövidtávú menetjeggyel próbálnak tovább utazni. Mondták, akkor szoktak aratni, vagy leszáll a delikvens vagy fizet.

Én támogatom az ilyen ellenőrzést, valamilyen szinten az én érdekeimet is szolgálja, ha az én pénzeme nem utazik még 2 ember...
Egyszer a reggeli győri gyorson jöttem, Kelenföldön felszálltak, hát csak az én kocsiszakaszomban volt 2 utasleadást. Bicskén leraktak legalább 20 embert...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.03.31. 10:14:25

@chachi:
Hát éppen előhozhatja, aduként is, ha utána fizet az utas...

De szigorúan vett értelemben a rendőrnek ehhez valymi kevés köze van. Ez egy szolgáltató cég és az ügyfele közötti jogvita ebbe a rendőrség nem avatkozhatna bele. Kivétel persze ha a közlekedés biztonságot veszélyezteti.

chachi 2010.03.31. 11:27:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Pontosan ezért írtam,hogy hülyeség ezzel fenyegetőzni.Egy polgárjogi vita tartalmi részébe egy rendőr soha nem fog beleavatkozni.Ráadásul az adatvédelmi szempontok is erősen szabályozva lettek.

lurkó 2010.04.01. 00:49:23

@chachi: Ezt te nem értheted! Itt egy cég kéri a jogos bevételét egy konkrét személlyel szemben...
A rendőrnek csak az adatait kell fölirni. Neki nem tagadhatja meg. Aztán peres eljárással követeli a cég az adott személytől csak ez kicsit drága lenne neki. Több mint a 6000+menetdijj.

GH 2010.04.03. 09:34:48

Kicsit sántít a történet. Ha tényleg ledobták, és tanúk is vannak, miért nem tett feljelentést a rendőrségen tettlegesség, gyilkossági kísérlet miatt...:))
Egyébként némely MÁV alkalmazott tényleg frusztrált és elég hülyén viselkedik. Van egy nő a szegedi vonalon, akinek (pontosabban) a férjének szexuális problémái vannak (nem fog a cerka), na ő az utasok felét feljelenti, rendőrt hív, már a Start is röhög rajta. A legtöbb vasutas jó arc és normális én sokat ismerek.

kinki 2010.04.04. 07:25:19

@GH: én is arra járok, de még nem tűnt föl, hogy zavara lenne, ő csak fura, vagy lehet, nem egyre gondolunk?

Amúgy nekem a legmegdöbbentőbb élményem az "önkényesen érvényesített bérlettel/igazolvánnyal" az volt, amikor úgy egy éve egy kecskeméti "tanárnénivel" utaztam. Nos, neki a közalkalmazottija xeroxozott volt, fehér javítóval lehúzva benne az előző pecsétek és még az aláírás is fénymásolt volt benne...persze megkapta a büntijét, de utána fennhangon kárciálni kezdett, hogy neki JOGA van akármeddig utazni akármennyiért, mert hogy ő TANÁR...

milu vagyok:) 2011.10.16. 22:06:41

Tisztelt Utasunk!

Kérdéseire az alábbi válaszokat adjuk:
-sajnos nem
-igen
-semmiképp, különben rendőrt hívunk
-nem (LOL)
-menjen..
-leszarjuk
-nincs imázsunk, sose volt, így ezt is leszarjuk.

Üdvözlettel:
MÁV Start ügyfélszolgálat

MÁVoskaller 2011.11.26. 12:22:36

Szerintem a kedves kolléga teljesen jogosan járt el... Bérlet ide-vagy oda teljesen mindegy ha lejárt...
Bár vannak egyes kollégák, akiknél az ha a kedves utas leszáll és vár egy másik vonatot (ami kb 15 perc múlva van) sokkal jobban jár, mint a helyszínen esetleg a rendőrökkel egyezkedni... Sőt, van aki ilyen esetekben előszeretettel hív rendőrt. És ez esetben 6000+6000+ menetjegy ár kerül a vasút részéről a helyszínen kiállított nyomtatvány + még az utólagos pénzbüntetések, amik természetesen a kedves utast terhelik...
De más példával talán jobban érthető a dolog... Ha pl valaki lejárt jogosítvánnyal vezet autót, magyarázkodjon a rendőrnek...valószínűleg az sem lesz elnézőbb...

pison · http://pison.blog.hu 2011.11.27. 09:43:01

kaller g.eci te se vennél bérletet ha nem ott dolgznál és nem kapnál ingyen, mert te se adnál érte 20 ezret úgyhogy l.eszophatsz az egész mávs g.ecikkel eggyütt
süti beállítások módosítása