MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vác-Bp expressz

2010. február 08. - georgejr

A MÁV-nak egy hét alatt sem sikerült gatyábaráznia a közlekedést a váci vonalon, holott ez az egyik legnagyobb forgalmú és mellesleg állítólag nyereséges elővárosi vonalak egyike. Mindig van valami, amire a káoszt fogni lehet. Pedig szerintem (és ide a követ vállalom) normális, becsületes karbantartással csökkenteni lehetne a sorozatos szívást... V

 

 Kedves Georgejr!

 
Immár 6 éve ingázom nap mint nap munkába a Vác-Budapest vonalon.. Sokmindent megéltem már, de ami most az utóbbi időszakban zajlik, az már tényleg elképesztő.
 
A hétvégi hirtelen nagy havazás elfogadható módon megbénította a vasúti közlekedést egy időre, ami természetes. Az már viszont kevésbé tolerálható, hogy hétfő óta nem sikerült gatyába rázni a közlekedést ezen a vonalon, pedig állítólag az egyik legnagyobb forgalmú és a kevés, nyereséges vonal közé tartozó szakasz.
 
Pl: A 7:28-as zónázó vonat napok óta vagy meg sem érkezik a váci állomásra és azt mondják, hogy nem is tudják mikor jön és merre van vagy beérkezik ugyan, de mivel a helyi hasonló időben induló vonat szerelvényhiány miatt nem közelekedik így a zónázóból egy mozdulattal személyvonat lesz, ezáltal a menetideje és a szállítandó utasok száma is a duplájára nő - utóbbi egyébként összevonás nélkül is több, mint maximális... Egyébként hogyan keletkezik szerelvényhiány? Egyik nap van, másnap nincs, harmadnapra megint van?
 
Nem csak reggel, hanem este sem könnyű célba érni, lóvontatta sebességhez hasonlítható km/h-val zötyögnek a vonatok, már ha késve beérnek a végállomásra, hogy aztán onnan újra útnak indulhassanak.
 
A menetrend már csak egy írásos emlék, a menetidő hasonlóképp.
 
Már a kalauzok is a MÁV-ot szidják, hogy képtelenség a menetidőt tartani műszaki és technikai okok miatt, hogy a váltók minden nap befagynak és ellehetetlenítik a közlekedést, hogy mindig fejetlenség van és persze az utasok csak azt szidhatják, akit a helyszínen érnek és ezt persze bőszen (jobb híján) meg is teszik.
 
Ha hó van arra fogják a káoszt. Ha szél van, arra. Ha köd, akkor arra. Ha párás a levegő, akkor meg arra. Az esőről, napsütésről, hidegről vagy melegről már nem si beszélve.
Hol van ennek a folyamatnak a vége és legfőképp a megoldása?
 
Felháborodottsággal tölt el a tökéletes tehetetlenség. A mindennapos kiszolgáltatottság miatt kénytelen vagyok elviselni a körülményeket és lelkesen kifizetni az emelt árú havi dolgozó bérletet, amiért cserébe napi idegeskedést, folyamatos késést a munkahelyemről és megszámlálhatatlan plusz vonaton töltött órát kapok cserében.
 
 
Köszönöm a lehetőséget, hogy elpanaszolhattam a sérelmeimet.
 
Bízva a futurisztikus utazóbarát MÁV-ban, üdvözlettel:
 
Mohaupt Melinda 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr671738672

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt van európa 2010.02.08. 19:29:11

Tegnap Európa bekukkantott az ablakon. Persze nem az a gyönyörű nő, de majdnem. Mi, magunkat felvilágosulnak, civilizáltnak gondolók gyakran emlegetjük a tőlünk keletre, esetleg délre lévő kontinenseket, kontinensrészeket, ha valami nem tetszik nekünk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 11:19:09

"Pedig szerintem (és ide a követ vállalom) normális, becsületes karbantartással csökkenteni lehetne a sorozatos szívást... "

Ohhh, Georgejr for PRESIDENT!!!
Te tudsz valamit...
Igazából ezt ugatja mindenki, csak annyi különbséggel, hogy az utasokban az a tévképzet van, hogy a TMK-ért felelős személyzet munkaidőben épp a sarki italboltot látogatja...

Holott azért nincs karbantartás, mert nincs rá pénz, mert amit ide keleltt volna fordítani 20-30 év alatt, azzal megfelelő szintű vezetők zsebét tömték ki...
Amikor megrendelken egy váltóalkatrészt egy pályahibához, és pár hónap után visszajelzik: nem engedélyezik mert nincs rá pénz, és nem is indokolt a csere. ENNYI.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 11:23:24

"Egyébként hogyan keletkezik szerelvényhiány?"

Sok oka lehet:
Pl,

Valamikor délelőtt lerohad, az abból forduló vonatoknak nem lesz szerelvénye amíg nem találnak helyére más szerelvényt.

Esetleg ki sem tudják adni a szerelvényt a telephelyről, mert már ott lerohad. Amíg nincs helyette másik addig szerelvényhiány.

Másik vonalról beforgó szerelvény késik jeletősen, így a Ti vonalatokra forduló szerelvény is késik azaz a vonat a szerelvény hiánya miatt nem indul.

Másik vonalról beforgó szerelvény meddöglik a másik vonalon, így hozzátok beforogni már nem tud, szerelvényhiány van amíg nincs helyette másik.

Sorolhatnám még.

Pretoryan 2010.02.08. 13:37:01

A MÁV mai előadása rossz vicc kategóriában megnyerheti a "Méteres karó vazelin nélkül az utasok seggébe" díjat!

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Ezzel az a baj, hogy;
1, 17600 HUF a havi bérlet (gödről)
2, Ezért a pénzért nem akarnak a fogyasztók kifogást, ez simán lehet 2 számjegyű %-os adat egy egy utas havi elszámolásában
3, A MÁV egyetlen dolga hogy az utasokat gond nélkül eljuttassa A-ból B-be IDŐRE! Ezért fizetünk. Megoldásra tudom ajánlani:
4, nyírni kellene a MÁV felső vezetést és a léhűtő dolgozók nagyobb részét, ha fáj ha nem. Én a versenyszektorban dolgozom, pénzügyi területen, el lehet képzelni a létszám leépítést az elmúlt évben, eléggé csak azok kerülték el az elbocsájtást akik megfelelően dolgoztak. Szeretném üdvözölni a MÁV-ot a kapitalizmus brutális világában!
5, továbbra is a legfontosabb hiányzik: információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ, információ! Jah és még esetleg az információ.

Pubi a professzor 2010.02.08. 13:54:56

Hagyjuk már ezt a kib@szott jegyáremelést!!! Nem az egyszeri dolgozó találja ki, hogy szívassuk a népet és kérjünk több pénzt a sz@rért, hanem a drágalátos minisztérium határozza meg a menetjegyek árát és ők dugják le a torkodon a békát!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 13:59:20

@Pretoryan:
"1, 17600 HUF a havi bérlet (gödről)"
Aminek a 86%-át a munkáltató fizeti. Jajj, tudom, autoreply: "NEM FIZETI!". Jaja. Ebben a blogban eddig egyetlen embertől nem hallottam azt, hogy a munkáltató fizeti, mert úgy nem hangzik jól, hogy ő mindössze 2000 ft-ot fizet havonta :-) (Ha meg nem fizeti tessenek csak bátran reklamálni a munkáltatónál.)

"4, nyírni kellene a MÁV felső vezetést és a léhűtő dolgozók nagyobb részét, "
A felső vezetés 80%-át ki lehetne repíteni, úgy, hogy a vasút meg sem érezné. A végrehajtói szint sok területén azonban létszámhiány van.
Tudom, egyszerű emberként nehéz megérteni, de a dolgozókból nincs hova leépíteni, már így is agyfasz van mindig: Hófrász mert nincs aki havat lapátoljon, felsővezetékszakításnál 100 km-ről mennek a hibahelyhez!!! Ez milyen dolog már?! 100 km-ről vonulni.
Ez volt a leépítés. Közben egy dolgozóra jut vagy 2 főnök meg tanácsos, meg szakelőadó meg anyámtyúkja...
Mindenki tapsolt a szétváláshoz, hejjdejó start, stop, trakció, attrakció, ez lett a vége tessék, lehet tapsolni! Eddig volt 1 főnök egy pozición most van 8, 8 különböző cégnél... A dolgozók létszáma meg csökkent...

MÁV-Cargo:
Nagyfőnök. (Feladata az alattalévők basztatása)
Kisfőnök.(Feladata a N.F utasítására a kisebbek basztatása)
Mancika (felada napi rekorddöntés passziánszban, kv főzés, főnökök seggének nyalása.)
Állomási árupénztáros. (Árufuvarok kezelése nagyállomáson.)
Vonali árupénztáros (Árufuvarok kezelése olyan kisállomásokon, ahol nincs álloási áp.)
Géza, a kocsivizsgáló (Feladata a tehervonatok vizsgálata, fékvizsgálat, kocsik akasztása, stb. Egyszerű utas kerékkopácsolóként ismeri.)

Nos, ez a felállás. Caróéknál rájöttek, hogy kicsit sokan vannak, le kéne építeni.
Kit küldtek el???
Gézát, és a vonali árupénztárost.
Tehát 1 dolgozóra maradt 2 főnök és egy hivatásos naplopó...

lyken 2010.02.08. 15:39:49

@Pretoryan: "Ezzel az a baj, hogy..."

Hülyeség. MÁV vezetők lopnak. Pofátlanul. Itt meg egymásnak esnek az utasok meg a MÁV dolgozók. A MÁV vízfejek meg röhögnek és tovább lopnak. Itt pedig egyre többen ugranak fel a körhintára. MÁV panaszlevelet tessék írogatni hetente, meg cc-ben vagy direktbe elküldeni az illetékes államtitkárnak: www.khem.gov.hu/miniszterium/khem/khem/csepi_lajos.html
Egymás vegzálása helyett inkább az illetékeseket kéne vegzálni.
Illetékes képviselőket is lehet cseszegetni, hogy tegyék a dolgukat: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_lis?p_ckl=38
Tessék nekik addig írogatni amíg nem válaszolnak. Amíg itt cseszegetjük egymást, addig nem fog változni semnmi. Ha az illetékeseknek a fülükön is levelek fognak jönni, akkor majd rájönnek, hogy vége a nyaralásnak.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 15:40:15

@lyken:
Tervszerű Megelőző Karbantartás

Még a korábbi rendszer ideája volt, nem is alaptalanul miszerint jobb a bajt megelőzni mint javítani. Tervszerűen végzett hibát megelőző karbantartások redukálják a váratlan, elhasználódásból eredő meghibásodások által okozott károkat.
Tehát nem várod meg amíg tökremegy egy alkatrész, hanem folyamatosan karbantartási ciklusokkal cseréled azt.

_Totty_ 2010.02.08. 15:52:25

itt azzal van a gond h 30 percenként jön vonat és ltalában 23-24 percet késnek.induláskor ennyi a késés érkezésnél is kb. tehát tök üresen megy mer aki a késöhöz megy ki az nem fog minusz3 fokban 20 percet várni aki a következöhöz megy az pont lekési az elözöt...másrész meg dunakeszin meg gyártelepen is reggel kikapcsolják a vizuális utastájékoztatást...gondolom nem lehet kiirni anyni vonatot amennyi késik bár azt is elég lenne kiirni mondjuk 7 órakor:
Várható indulások :
Budapestre: 7:15-7:20
Vácra: 7:20-7:25
mer kivagyok segitve hogy kiirják hogy 6:23 késik 60 perc... 6:33 késik 25 perc 6:34 késik 40 eprc és elis fogyott a hely..

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 16:00:14

@_Totty_:
"mer kivagyok segitve hogy kiirják hogy 6:23 késik 60 perc... 6:33 késik 25 perc 6:34 késik 40 eprc és elis fogyott a hely.. "

Csak az adatbázisban szereplő vonatokat tudják kiírni.
Kiíratsz egy vonatot, ami menne mittom, 7:00-kor, és ha késik teszel mellé késést.

Ilyet nem tud kiírni, hogy Pest felé 7:15-20 körül.

vanek ur 2010.02.08. 16:35:06

@lyken: "Hülyeség. MÁV vezetők lopnak. Pofátlanul." Ez igaz. De ez csak a jéghegy csúcsa. (Meg az is, hogy sokan vannak.)
Az igaz nagy pénzek a tanácsadóknál röppennek ki (pártkasszába), meg a közbeszerzéseken. Közröhej, hogy bármit veszel közbeszerezve (értsd: nyílt pályázat, "objektív" értékelés), leglaább 30-50%-kal drágább, mintha nem közbeszerezve vennéd ugyanattól ugyanazt.
Mindezek az általad panasztételi helyként aposztrofált szervezetek aktív közreműködésével történnek. (Tudod, megy a telefon, kivel milyen szerződést kell kötni.)
Néhány 10 milliárd évente így, plusz további néhány tízmilliárdos alulfinanszírozás, és máris minden nap összeomlik az egyik legfontosabb elővárosi vasútvonal.
Hozzáteszem: ha a dolgozók nem tartanák össze erőn felül, már rég bedőlt volna az egész...

zsaf 2010.02.08. 16:46:11

ugyan ezen a vonalon jártam (járom már szerencsére csak hétvégente) utjaimat én is jó pár évig. én kiküszöböltem először egy pesti barátnővel aztán albérlettel. hihetetlen hogy képtelenség vonattal közlekedni magyarországon...ha időre mentem akkor kénytelen voltam 1 vonattal előbbire szállni mint amire kéne mert a 10 perc az alap amit késik minden évszakban és akkor erre jönnek rá az épp aktuális dolgok: sztájk, hideg,meleg,szél,eső szóval minden ami létezik ezen a bolygón az hátráltatja a mávot :D

Artie 2010.02.08. 16:46:46

"Budapest-Vác... 400 óra vonaton! Visszafelé gyorsabb, mert úgy visznek... Régen nem volt ennyi... Na ja, mert akkor még ló húzta!"

Hofi: Koncert (1985)

Artie 2010.02.08. 16:49:26

Bocs, az első viszonylat Vác-Budapest, amit említ ugye...

Alexi Borzovan 2010.02.08. 16:58:40

Rá kéne szépen szállni MÁV-ékra úgy, mint most a mocskos BKV-"vezetésre". Tuti becsuknának pár félmajmot innen is...

borsócska 2010.02.08. 17:00:54

Már elnézést, de a munkáltató nem azért fizeti ki a bérletem árát, mert annyira jószívű, hanem mert megéri neki, vagyis én megdolgozom azért a pénzért is, amit ő erre kifizet!!!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 17:04:47

@borsócska:
Nem, a munkáltató azért fizeti a bérleted árát, mert erre törvény kötelezi.

seatdealer 2010.02.08. 17:05:02

@borsócska:
Igaz! Tök mindegy ki fizeti a "révészt", ezért a pénért szolgáltatni kell(ene), de nem a szart!!!

@vanek ur:

gondolom te is vasutas vagy...

seatdealer 2010.02.08. 17:06:38

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
de nem azért, hogy a MÁV és a Gaskó hízzon tőle, hanem mert a dolgozónak be kell menni dolgozni. Igen a törvény előírja... ezt is...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 17:10:28

@seatdealer:
Az más kérdés már, hogy a gaskót hova kívánja a vasutasok többége is... (Ahová az utasok.)

borsócska 2010.02.08. 17:11:57

A rendszeres késéseket a következő okok miatt tartom a lehető legnagyobb kib***nak a MÁV részéről:
1. kések a munkából, ami miatt a főnököm érthetően nem túl boldog. Még akkor is, ha este tovább maradok bent, nem nézik jó szemmel, ha hetente 1-2 alkalommal tíz, tizenöt percel később érkezem.
2. ha (ne adj isten) arra kerül a sor, hogy ki legyen elküldve a cégtől, inkább esik olyanra a választás, aki 40 km távolságról a bizonytalan MÁV-ot használva utazik, mint aki csak a szomszéd kerületből metrózik (arra kíváncsi lennék, hogy mennyit fizetne a máv, ha valaki azzal perelné be, hogy a sorozatos késések miatt rúgták ki)
3. a késésekből adódó stressz nagyon nem hiányzik az életemből
4. az az idő viszont igenis hiányzik, amit nem otthon töltök, esténként, hanem a vonaton, mert persze a késések nem csak Pest felé keserítik meg az életet.

uf28x61 2010.02.08. 17:18:25

Svajcban ha kesik az elovarosi vonat, akkor a (helyi) budapesti kozlekedesi szovetseg (kb aki az egyseges berletet adja ki) kotbert kovetel a (helyi) mavtol, aki a jaratokat uzemelteti.

Nem kesnek.

borsócska 2010.02.08. 17:20:29

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Az egy dolog, hogy a törvény kötelezi, a másik pedig az, hogy nem feltétlenül engem kellett volna anno fölvennie, biztos jelentkeztek közelebbről is emberek.
És steatdealernek igaza van, a szolgáltatás ki van fizetve, csak nem szolgáltatnak a pénzért.

sajtomagnes 2010.02.08. 17:26:32

"Holott azért nincs karbantartás, mert nincs rá pénz, mert amit ide keleltt volna fordítani 20-30 év alatt"

Bocs, de akkor nem kell bevállalni ezt a menetrendet. 34 km 25 perc alatt: Magyarországon irreális!

seatdealer 2010.02.08. 17:26:35

Egyébként a hal a fejétől büdösödik!
Ismerek vasutast, akitől simán lehetett gázolajat venni ( a tartalék mozdonyból éjjel leszívottatt), aki a kiültetett tujákból (állomás elött) simán hozott haza, aki a feltört vagonokból (amíg a rendőrök megjöttek) öltöztette gyerekeit.
Gondolom találkoztatok zsebre dolgozó kallerral is...

vodi 2010.02.08. 17:37:57

azt a parasztságot hogy a zónázóból egy böffentéssel személyvonatot kreálnak nagyjából mindennap eljátsszák, csak más időben...

vodi 2010.02.08. 17:43:13

arról egyébként volt már szór hogy miért pont a 16:07 a 17:07 és 18:07kor (szobfelé) induló zónázó a rövidített, 4 szerelvényes? ezis teljesen logikus döntés, utaztatnám vele rendszeresen aki kitalálta....

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 17:44:15

@seatdealer:
Söpredék mindenhol van, bizonyára mindenki látott már korrupt rendőrt, hivatalnokot, stb, de ezek normális kiadását is.
A vasutas is ilyen. Abban is van alja, és normális.

Pretoryan 2010.02.08. 17:46:34

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

17600 HUF 86%-t kifizeti a cég, de ez hol érdekel bárkit is???? Ki van fizetve az az X összeg? Azért szolgáltatást kell biztosítani? IGEN! A többi kurvára mellékes már elnézést, ne is lovagolj rajta, mert ezt a pénzt én kifizetem az utazését!! Amúgy van ismerősöm aki olyan maszeknál dolgozik aki szarik az előírásokra!

A többivel egyet tudok érteni, de megmondom őszintén nem érdekel. Ha versenyszektorba lenne a cég vagy valamilyen manager jellegű
vezetés biztos vagyok benne hogy tudná jobban csinálni. (informatikus vagyok) Ha a szerver leáll vasárnap hajnali 3-kor akkor bemegyek megjavítom, hogy hétfőre menjen. Ha hétfőn hajnali 3-kor leáll ismét megjavítom, ez az én időm, ezért meg is fizetnek (ilyenért kéne mondjuk sztrájkolni nem üres politikai célokért Gaskó úr). Minden várható körülményre megpróbálok felkészülni, hogy mások munkáját segíthetem. Ennyi, nem több! Nálam ez a munkavégzés, a MÁV-nál a felét sem látom! Nem mindenhez kell vezetői döntés, valamit meg lehetne oldani anélkül is!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 17:46:34

@sajtomagnes:
Sajnos senki nem kérdezi bevállalod-e vagy sem.
Ez van ezt kell szeretni alapon megy.
A minisztérium ezt mondja akkor ez van. Nem kérdezik, hogy tartható-e?

seatdealer 2010.02.08. 17:51:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
igaz, de azok (rendőr, hivatalnok)nem sztrájkolnak azért, hogy az ellopott forintokat pótítsuk ki a közpénzből.
Ha netán mégis sztrájkolnak, nem szívatják az embereket ilyen keményen. Hány embert rúgtak ki, mert a gaskó sztrájk miatt többször elkésett?
Hány ember autózott azokon a napokon, holott ki volt fizetve a bérlete?
Persze abban igazad van, hogy vannak normális vasutasok is! Tőlük elnézést!

seatdealer 2010.02.08. 17:55:20

Én egyébként nem használom a vasutat (hála Istennek), de a Párom naponta. Éppen most hívott, hogy ül a vonaton a Nyugatiban, de nem tudja indul e? Ez rendszeres. A múlt héten volt olyan este, hogy 40 percbe tellett, amig valami elindult...

dontals 2010.02.08. 18:30:54

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Aminek a 86%-át a munkáltató fizeti. Jajj, tudom, autoreply: "NEM FIZETI!". Jaja."

HANGOSAN MONDOM, HOGY AZ OLYAN CSÖKKENT AGYI KÉPESSÉGŰEK IS MEGÉRTSÉK, MINT TE. MI KÖZÖD HOZZÁ, HOGY KINEK A BÉRLETÉBE KI HÁNY SZÁZALÉKKAL SZÁLL BE? AZ, HOGY TIZEN, HUSZON EZERBE KERÜL EGY BÉRLET, AZ TÉNY. ENNYIT MEGKAP A MÁV AZ UTASTÓL. AZ, HOGY EZT AZ UTAS ESETLEG MEGKAPJA A ANYJÁTÓL-APJÁTÓL, NÉNIKÉJÉTŐL, VAGY LOTTÓN NYERI RÁ A PÉNZT, ESETLEG A MUNKÁLTATÓ TÉRÍT BELŐLE VALAMEKKORA ÖSSZEGET, AZ TÖKÉLETESEN IRRELEVÁNS A MÁV SZEMPONTJÁBÓL!!!! AZ EMBER ENNYI PÉNZÉRT NEM EZT A SZOLGÁLTATÁST VÁRJA!!! EZEN A TÉLEN MA REGGEL CSAK EZEN A SZAKASZON ÖTÖDSZÖR VOLT FELSŐVEZETÉKSZAKADÁS! KÉRDEZNÉM A DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT, MI KELL MÉG HOZZÁ, HOGY EZ NE ÍGY LEGYEN? JELEZNI KÉNE A MÉLTÓSÁGOS NAGYURAK FELÉ, HOGY AMI ITT VAN, AZ EGY VICC. MERT AZ EGY KÉRDÉS, HOGY A HÍREK SZERINT BKV-S KOLLEGÁIKHOZ HASONLÓAN A HÁTSÓ AJTÓN KITALICSKÁZTÁK A PÉNZT, DE KÖZBEN MÁR-MÁR FENNTARTHATATLAN AZ ÜZEMSZERŰ VASÚTI KÖZLEKEDÉS, LEGALÁBBIS EZEN A VONALON. NEM ÁLLAPOT, HOGY ÁLLANDÓAN LESZAKAD, ELROMLIK, KIMARAD, ELTÖRIK VALAMI.

ICLaci 2010.02.08. 18:31:38

Lopás,létszámleépítés,pénztelenség,karbantartás teljes hiánya,leszarom tabletták szedése.
Következmény: mindennapi szívás!
Teendők: más közlekedési eszközök igénybevétele!
összegzés: privatizáció előkészülete,lopás,létszámleépítés,pénztelenség,karbantartás teljes hiánya...és újra és újra...

Alexander de genere Fazekas 2010.02.08. 19:07:41

Oh, yeah my frieds! Úgy látom, ráleletem a blogomra. Nos, én is nap, mint nap élvezem a MÁV csodálatos szolgáltatását, igaz csak 2 éve. Javaslatom az lenne, mivel minőségbiztosítási területen dolgozom, hogy késések esetén legalább egy 5WHY-t kapjon minden utas. Tudnillik nem értem, hogy reggel mi a francért kell a váci állomás előtt ácsorogni legalább 5 percet.(Lehet, hogy a váltóállító éppen a reggeli kávéját szopogetja?!)

Alexander de genere Fazekas 2010.02.08. 19:11:03

Ja, jut eszembe, hogy ma reggel is sikerült a 7:09-kor Nagymarosról induló zónázónak a 45 perces menetidő helyett 1:45 percet teljesíteni. Szerintem ez világrekord. :-)

Tibike15 2010.02.08. 20:09:33

Ma akartam menni Vácra Veresegyházról és a hangos mondta, hogy 15 percet késik a 10 órás vonat, de igazából kimaradt és a 11-es vonat jött csak, hogy rohadjanak meg. Egy öreg bácsika egy vasutast kérdezgette, hogy most sztrájkolnak vagy miért nem járnak a vonatok ????
Nem értette a szerencsétlen öreg, ha a buszok járnak, akkor az nem azt jelenti, hogy a nagyságos MÁV is jár.

Érdekes, hogy most emelték 15%-al, jóval az infláció felet a vonatjegyeket. A jegy egyre drágább a szolgáltatás meg egyre szarabb.

Mozvez 2010.02.08. 20:10:34

@dontals: "KÉRDEZNÉM A DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT, MI KELL MÉG HOZZÁ, HOGY EZ NE ÍGY LEGYEN?"
Az hogy állj be egy hónapra csináld és bele láss mi is van mögötte:). Viccet félretéve: tudjátok a leépítés a legjobban a végrehajtó személyzetet érintette. A vonalon több helyen van vonóvezetékes váltó, váltófütés nélkül. Általában ezekkel egy időben van a gond és már nincs annyi ember amennyinek kéne.
Felsővezeték szakadást pedig ha a fejed tetejére állsz sem tudod elkerülni, ráfagy lefagy stb és maga a vezeték sem 2 kg. Mindennek utánna tudsz nézni. A felsővezeték szakadáshoz spec jármü kell amiből 1 vagy 2 van Vácon. Ha több helyen van szakadás akkor ök sem tudnak osztódni. Ez van sajnos...
A legjobb buli egyébként a müszaki része:
- a kocsi a MÁV-Start-é
- a mozdony a MÁV-Trakció-é
- a karbantartást a MÁV-Gépészet végzi, ha van rá pénz.

Utastájékoztatás: Az állomási utastájékoztatást a MÁV-Start megrendeli a MÁV forgalomtól, amihez a programot és a többit a MÁV-Informatika adja. Vonali utastájékozttás: BRG rádió van (csak) a mozdonyokon, ami vagy müködik vagy nem. Az ember pedig nem szívesen használja a saját mobilját, mert nem fizetik. Ergo, hiába szeretnék infot adni, ha nem tudok:(. Ez legjobban akkor teljesedik ki mikor hirtelen szeretnének forditanak vonatot valahová

Sztrájk: No comment. Olyankor nem a vasútasok, hanem a VDSZSZ(!) sztrájkol és lásd az utolsókat, hogy mekkora volt a támogatottság, jobban mentek a vonatok, mintha nem lett volna sztrájk.

retikanya 2010.02.08. 20:22:56

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Mi lenne, ha egyszer egy adott vonal azért sztrájkolna, hogy NEM TELJESÍTHETŐ DOLGOT KÉNYSZERÍTENEK RÁJUK?
Félreértés ne essék, annó én is blokkosnak készültem, majd elmenekültem. A szolgáltató szektorban ennek a tizedét sem tehetem meg! Nem tudom elfogadni, hogy nem lehet a táblára kiírni mert... Akkor töröld az előző sort (ha kell módosíttasd a ketyerét talán ez nem nagy kihívás 2010-ben, ha igen akkor törölj róla mindent és mondd be rendszeresen). Ezeket megtéve legalább tudnák, hogy te is az utasokkal vagy.
Amúgy jelezném, hogy a munkába járás támogatása nem kötelező hanem adható (még ha a dolgozók nem szeretnék ezt elfogadni). Az is mindegy a MÁV miért kapja meg ezt a pénzt, ha megkapta melózzon. Ha kell rúgjátok ki érte a Gaskót, vagy akit akartok. Amúgy amíg a Gaskó is a MÁV által (azaz az én adómból van fizetve a mindenkori MÁV vezig pénze szerint) addig nem értem miért támogatjátok ezerrel?
A szakszervezetiseket mind TI VÁLASZTJÁTOK, HA NEM SZERETITEK HÍVJÁTOK VISSZA - ENNYI!
Sajnos a MÁV és a BKV dolgozók ma már a rinyát látják csak kivitelezhetőnek és a melót nem. Persze megértem a kevés pénzt meg minden mást, de kérem, ebben az országban azért a melósok nagy része nincs túlfizetve és mégsem rinyál - melózik és igencsak pipa ha ebben a MÁV a BKV és azok dolgozói akadályozzák.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:27:12

@Mozvez:
"amihez a programot és a többit a MÁV-Informatika adja"

A-a :-)
A programot a Schauer Kft adja (Rábai Balázs Hangja) vagy a HungaroByte Kft (Szalóczy Pál hangja.)

"BRG rádió van (csak) a mozdonyokon, ami vagy müködik vagy nem."

Csak hogy mindenki értse: A BRG rádiók a 60-as 70-es években készült BRG FM301-160S(D) ketyerék, tehát cirka 40-50 évet szolgáltak már le, digitális elektronikát hírből ismerik, kvarcos rendszerűek.
Egyszerű ember nyelvén: fosok.
Igaz, úgy tervezték őket, hogy a páncélos harcjármű átmegy rajta működőképesnek kell maradnia (nem vicc) de eljárt felettük az idő.
Az újabb rádiók sem az üzemkészségükről híresek.
Tehát használatuk a tolatási mozgásokra, és a toronnyal való kapcsolattartásra korlátozódik.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:36:40

@retikanya:
Vedd észre, a sztrájkok politikai nyomásra lettek végrehajtva, 95%-ban egyetlen szaxi által.
A politikai feleknek rohadtul nem érdekük a MÁV-ért sztrájkoltatni! A politikának pont az volt az érdeke, amit csináltak: egy baloldali politikus szóban elhangzott ígérete (250nettó) miatt sztrájkoltatni. Aztán persze odavették a mellékvonalakat, menetrtendet, hátha a lakosság nagyobb támogatottságát fogják élvezni...

"Amúgy jelezném, hogy a munkába járás támogatása nem kötelező hanem adható (még ha a dolgozók nem szeretnék ezt elfogadni)."

Javaslom, nézz utána, hiszen KÖTELEZŐ adni. Munkaügyes ül a jobboldalamon, napi szinten foglalkozik ezzel.

" addig nem értem miért támogatjátok ezerrel? "

Ki támogatja? Én nem az biztos. Hányok, amikor rágondolok. De tényleg. És a vasutasok túlnyomó többsége így van vele, lejáratta a vasutas társadalmat, ez látszik az idióta látszatszrtájkjainak támogatottságából(vagy támogatatlanságából) is.

"A szakszervezetiseket mind TI VÁLASZTJÁTOK, HA NEM SZERETITEK HÍVJÁTOK VISSZA - ENNYI!"

Csak ez nem így működik, hogy te választod. Úgy általában a demokrációban sokmindent te választol, aztán kiderül, hogy mégsem.
A megoldás hogy kilépsz a szakszervezetből, attól, hogy 1-2-10-100-1000 embernek nem tetszik a szakszi vezetője még nem fogják leváltani. (Lásd még a műfajban: Miniszterelnök.) A többségi ilyenkor kilép a szakyzservezetből, csak ezt a vdss nem kommunikálja, mert vér ciki :)

"Sajnos a MÁV és a BKV dolgozók ma már a rinyát látják csak kivitelezhetőnek és a melót nem. "

Az a baj, hogy az utasok többsége ha lát 100 rendesen dolgozó, lelkét az utasért kitevő dolgozót, és 5 lusta, lézengőt, akkor az 5 lusta lézengőt jegyzi meg, és a teljes vasutasságot a lézengőkkel azonosítja...

"ha kell módosíttasd a ketyerét talán ez nem nagy kihívás 2010-ben, ha igen akkor törölj róla mindent és mondd be rendszeresen)."

Mindezt nem egyszerű dolgozóként fogod megtenni. Te egy beosztott vagy, és a programodon valami hibádzik. De ha a főnököd nem tesz semmit a program módosításáért, akkor b_szhatod, azzal kell dolgoznod.
Ha az van előírva, hogy ezt kell kiírni, akkor ezt kell, ha tetszik ha nem.

(Megjegyzem, az is marha volt, aki 3 soros kijelzőt álmodott meg oda, lehidaltam, amikor először megláttam...)

cs_line 2010.02.08. 20:38:57

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

@sajtomagnes:
Sajnos senki nem kérdezi bevállalod-e vagy sem.
Ez van ezt kell szeretni alapon megy.
A minisztérium ezt mondja akkor ez van. Nem kérdezik, hogy tartható-e?

Mi van a minisztériummal?Ki adja az ötleteket a MÁV töketlenségéhez? Nem saját maga? Mi az, hogy nem tartható és ezt kell szeretni? Ki vagy te? vasutas? Ha az, akkor igen gyorsan ismételd meg a vizsgáidat (ha vannak)!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:44:07

@Alexander de genere Fazekas:
".(Lehet, hogy a váltóállító éppen a reggeli kávéját szopogetja?!) "
Hehe, jóvicc :-)
De ha érdekel a valódi válasz megírom:

Jelenleg a váci állomáson a 40-es 50-es évek technikája működik, helyszíni váltóállítással, a saját technológiai idejével együtt.
Értsd: Míg egy modern biztosítóberendezésen beállítasz egy vágányutat, 1-2 kattintással beáll a vágányút, átállnak a váltók, és ott végállásban reteszelődnek, átváltanak a jelzők. Ez kb. biztonsági időkkel 2 perc. De nem több.
Mindez a váci állomáson:
Elrendelik a vágányút beállítását.
Váltókezelő kiveszi a váltózáskulcsokat.
Gyalog kimegy, egyesével átállítja a váltókat, és mindegyiket a váltózásrkulcssal lezárja, megelőzendő, hogy egy vicces kedvű ember, vagy bárki más tévedésből átállítsa. A kulcsokkal visszamegy, majd behelyezi az erre szolgáló, 60 éves készülékbe. Elvégzi a dokumentálását a vágányút beállításának, majd mindezt telefonon jeleti a rendelkezőnek, miszerint elkészítette a vágányutat, beengedheti a vonatot. A rendelkező kiadja a szabad jelzést, és a vonatod begördül.
Technológiai ideje magától értetődően többszöröse az előbb említettnek.
És sajnos a menetrendet úgy zsúfolják be, mintha egy modern biztber lenne. Persze figyelembe veszik, hogy itt minden lassabban megy, de ha egy vonat késik akár 3 percet is, rögtön borul a bili, neked meg kell állnod.
Emellett utasvédelmi szabályokat is be kell tartanod, ha az 5.-re érkezik egy vonat, akkor a 4.-re nem érkezhet a másik, lévén elgázolod az 5.-ről lepotyogó utasokat.
Tehát vácon szar a helyzet nagyon.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:45:24

@cs_line:
Jelenleg a minisztérium rendeli meg a szolgáltatást az adott vonalakra adott menetrenddel. Nem a MÁv találja ki kénye-kedve szerint.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:52:00

@dontals:
1) Ne oríts, mert az a saját alacsony szellemi színvonalad tükre.

"MI KÖZÖD HOZZÁ, HOGY KINEK A BÉRLETÉBE KI HÁNY SZÁZALÉKKAL SZÁLL BE? "

Mondjuk, annyi, hogy ha a munkáltató a 86%-át fizeti, akkor lehetőség szerint ne verje a nyálát senki, miszerint ő 20 000 ft-ért vesz bérletet, holott ő abból 2200 ft-ot finanszíroz maximum. Korrektség alapja.

"KÉRDEZNÉM A DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT, MI KELL MÉG HOZZÁ, HOGY EZ NE ÍGY LEGYEN? "

Mondjuk pénz. RENGETEG pénz. Amit tényleg az utasok kiszolgálására költenek el, gondolok itt, utaskomfort emelésre, új kocsikra, illetve a meglévő infrastruktúra TMK-jára, fejlesztésére.
Ez lenne a legfontosabb.
Olvasd el, amit írtam: Váltóhibához, hónapokkal később jön vissza a levél, nincs pénz nem engedélyezik az alkatrészvásárlást, meg különben se kell azt cserélni.
Szarból nem lehet várat építeni...
Erről nem az egyszeri munkás tehet, hiába őket okolod.
Ha azt mondjk, gépelj le 100 oldalt de nem kapsz számítógépet, csak egy szar szakadt írógépet, az is elromlik 10 oldal után, akkor ha megszakadsz sem tudod a maradékot legépelni.
És ez nem a te hibád lesz, ahnem azé aki nem gondoskodott megfelelő minimális infrastruktúráról, a feladatod elvégzéséhez.

És mégegyszer kérlek, ne ordíts, mert maximum a fogyatékosságod fogod kifejezni vele, a mondandód nyomatékosítását nem.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 20:56:03

@Pretoryan:
Egyetértek veled, a máv megkapja az ellenértéket, de mint dontals ordítozós barátnknak is említettem, a korrektség alapja az, hogy nem habzó szájjal dobálózunk 20 ezrekkel, amikor annak az összegnek a 13%-át fizeted.
Egy baráti társaságban jól hangzik, hogy 20 ezret hagytál a máv zsebében, holott ez nem igaz.

Persze emellé társul az is, hogy 10 forintért is maximális szolgáltatást kellene nyújtani, de ez a jelen műszaki, eszmei, és alulfinanszírozott helyzetben lehetetlen.
Eszmei helyzeten értem a vízfej hatalmasságát, és a végrehajtói szinten lévő feladatai ellátására alkalmatlan munkavállalókat.
Őket kellene kiselejtezni, és a helyükre képzett munkaerőt megbecsült fizetésért felvenni.
Ám ez a jelen anyagi helyzetben nem megy. (Mind A Gyula is írta, havi 90 nettóért nem tolonganak a jegyvizsgáló-jelöltek, holott van betöltetlen állás bőven!)

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.08. 21:10:09

Fiatalok, ne egymast szidjuk mar. Dontalsnak is igaza van, mert nagyon sok munkaltato nem fizeti a berletet, mert lexarja, lehet hihetetlen, de sajnos igy van. PL Bekes megyeben nezzetek szet, hany embernek van rajta a berleten az afas szamla kiadva pecset? Megdobbennel...
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Beszelhetunk itt allandoan a felsovezetok alkalmatlansagarol, feleslegessegerol stb, de nemcsak ott vannak hibak ismerjuk el. Bizony elofordul, hogy a vegrehajtoi szinten sem ugy vegzik a feladatukat, ahogyan azt kellene:
Volt valamikor Mezoberenyben egy kedves vonalbejaro, aki olyan szorgosan jarta be a vonalat es olyan gondosan megnezett minden talpfat, hogy csak a restiig jutott el, de addig rendesen kidolgozta magat... Ezt kb 2 evig csinalta, aztan kirugtak. Igaz regi pelda, de kb egy eve talalkzotam az esztergomi vonalon malaj reszeg jegyvagoval... Az ilyen emberek szegyent hoznak a tobbi vasutasra es miattuk olyan rossz a megitelesuk. bizony ezeket az embereket is ki kellene rugni az alkalmatlan vezetessel egyutt..

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.08. 21:15:39

Ja es kerek mindenkit, hogy a csupa nagybetus irasmodot tartogassa valami 'fasza' valasztasikampanyblognak

lyken 2010.02.08. 21:42:07

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Köszi.

@vanek ur: Akkor is jobb a felelősöket virtuálisan baszogatni, mint a vétlen MÁV melóst ott. De legalábbis több értelme van.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Az más kérdés már, hogy a gaskót hova kívánja a vasutasok többége is... (Ahová az utasok.)"

Gaskó amúgy miért nem lett még taurus elé kötve a sínre? Ki pacsizik azért hogy még mindig kapja a fizetését?

l. 2010.02.08. 21:56:20

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: de attól még nyugodtan verheti a nyálát mert ha a munkáltató kifizeti a 20 ezres bérletet az a mávnak 20 ezer, attól hogy ő 3 forintot fizet vagy 5ezret vagy bármennyit,
mennyi kellene hogy legyen a bérlet hogy normális legyen a szolgáltatás 3millió forint ?!?!?!....

és egyébként ténylegsemmiközehozzá fizetievagysem, a bevételoldalon sem jelenik meg ki fizette......

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 22:04:52

@georgejr:
"de nemcsak ott vannak hibak ismerjuk el. Bizony elofordul, hogy a vegrehajtoi szinten sem ugy vegzik a feladatukat, ahogyan azt kellene "

Idézem, amit pont feletted írtam:
... és a végrehajtói szinten lévő feladatai ellátására alkalmatlan munkavállalókat.
Őket kellene kiselejtezni, és a helyükre képzett munkaerőt megbecsült fizetésért felvenni.

lyken 2010.02.08. 22:04:55

Már megint egymást gyepáljátok. Jólesik?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 22:06:18

@lyken:
"Gaskó amúgy miért nem lett még taurus elé kötve a sínre? Ki pacsizik azért hogy még mindig kapja a fizetését? "

A politika, mint úgy minden Mo-n...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 22:07:21

@l.:
Neked is idézek, mert látom te sem olvasol:

"Persze emellé társul az is, hogy 10 forintért is maximális szolgáltatást kellene nyújtani, de ez a jelen műszaki, eszmei, és alulfinanszírozott helyzetben lehetetlen."

l. 2010.02.08. 22:13:30

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: nem mert marha hosszú, a nagyját átfutottam :D
de a végén ez megfogott, meg közben eszembeisjutott hogy attól hogy a jóságos "cég" fizeti az abból van amit a dolgozó kitermelt tehát jogosan veri a nyálát ígyisúgyis ő dolgozik meg érte.....

meghát mindennapi kenyerünket és cirkuszunkat :)

_Totty_ 2010.02.08. 22:21:29

ha nekem a diák bérletem van akkor kussoljak mer az csak 1300 egy honapra? igaz h a mutlhéten 1Xerértem idöben az iskolába de aki nem fizeti a teljes árat kussoljon,fagyoskodjon,álljon. Ha beérek késve mondom hogy késett a vonat, csütörtökön az volt a német tanár válasza:én nem hiszem el hogy megint a vonattal van a gond, ma nem is esett már a hó, szerintem te elaludtál. Ilyenkor nem lehet mit mondani, ujpesten nem adnak igazolást szolj a tanárnak hogy hivja fel am ávot és igazoljuk. DE CSAK DU. 2ig. Igaz a várakozással elötött idöt a vároteremben töltöttem. amink az ajtaja nyitva van ugyanis a fütés annyira de annyira megy hogy szelöztetni kell... ja és a holnap nem megyek már 38,6 fokos láz.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 22:35:26

@_Totty_:
Én a helyedben le_arnám, mint mond a némettanárom, úgysem ő foglalkozik a késésekkel. (Kivéve ha ő az osztályfőnököd.)

A MÁV elvileg nem tagadhatja meg az igazolás kiadását 15 perc felett, gyakorlatilag tényleg hülyeség igazolásért sorbanállni.

Nálunk úgy volt, hogy meg volt tiltva az igazolás hozása, mert 15 perc késés miatt 30 perct álltak volna sorba. Azt mondta az osztályfőnök, majd ő szúrópróbaszerűen megkérdezi a máv-ot volt-e késés reggel, és egyszer bukjanak csak meg, hogy hazudtak...
Mondjuk nem is kamuztak soha vonat miatti késést...

Miért van nyitva az ajtó? Nem ismerik az utastársak a kilincset? Vagy nincs ajtó? :((

blint63 2010.02.08. 22:36:22

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Na most akkor áruld már el, MÁV-os vagy? Csak azért mert nemrég még bőszen tagadtad.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 22:39:58

@blint63:
Nem vagyok vasutas, de ha az lennék, nem tagadnám. ÉN semmi cikit nem érzek ebben, ahogy pl A Gyula és sokan mások is büszkék a vasutas létükre.
Ők a normális fajtából valóak, akiket az utasok igyekeznek nem észrevenni :(

A vasutat még ezek az emberek viszik előre akik szívvel-lélekkel csinálják, hivatásnak tekintik amit csinálnak, és nem munkának. Sajnos kihalófélben lévő "faj"...

lyken 2010.02.08. 22:58:12

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Hja, csak azért kérdeztem, mert nálunk a tagok döntik el, hogy kik a szakszervezeti vezetők. Kis cég vagyunk, na. Úgy tűnik még nem éri meg lopni.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.08. 23:10:09

@lyken:
Kis cég, kevés dolgozó nagy állami cég, sok dolgozó nagy károk... :S

Pretoryan 2010.02.09. 08:40:24

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Ebben a logikában az éttermeknek / ABC-knek derogáljon elfogadni a hideg /meleg étkezési jegyeket, mert azért a dolgozó nem dolgozik meg, csak úgy van neki.

Tisztelettel, mikor odamegyek a jegypénztárhoz akkor a magammal hozott 20000-essel szoktam fizetni, nem várom el a pénztárostól hogy felhívja a munkahelyem hogy a 86%-ot utalja majd én a maradék 14-et. És még 1x, ez a MÁV szemszögéből irreleváns adat, hogy ki mit fizet. Az én 20000 forintom ugyanolyan mint bárkié, ugyanannyi az értéke, a szolgáltatást ami mögötte van nem látom, nem látjuk kollektívan!

Amúgy igazad van a sok paraszt léhűtő jobban kitűnik a munkahelyeken, és rájuk lehet mutogatni, de azért lássuk be az hogy valaki a munkáját végzi szívvel lélekkel az az alap szolgáltatás. Kérdezz meg bárkit hogy a munkahelyén ki tűnik ki jobban a léhűtő vagy a dolgos, ez nem egyedi eset, csak valahogy a MÁV-nál ezek az emberek soha nem kerülnek elbocsájtásra, és hidd el itt most főleg és mindenképpen a felső / közép vezetésre gondolok.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.09. 09:10:22

@Pretoryan:
Azért a cafeteria más tészta, mert az adható.

De mint mondtam, illetve már 1x beillesztettem újból, valóban irreleváns ki fizet, és 10 ft-ért is megfelelő szolgáltatást kellene nyújtani, de egymás közötti beszélgetés során korrektebb megemlíteni, hogy ki hogy fizet...
(Tehát az ÉN 20000-t fizetek ezért és azért nem állja meg a helyét, bár jól hangzik.)

pocokpocok 2010.02.09. 10:53:15

@dontals:
"KÉRDEZNÉM A DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT, MI KELL MÉG HOZZÁ, HOGY EZ NE ÍGY LEGYEN? " ezt beszéld meg a drágalátos időjárással. Erről nem a vasutas tehet, a karbantartásról sem: a felsősök külső cégbe lettek kiszervezve Bss 2000 Kft néven fut.
Gratulálok az arrogáns reagálásaidhoz: ügyes levegőbe puffogások.
jöhet a taps!:)

lyken 2010.02.09. 12:53:59

@dontals: "HANGOSAN MONDOM, HOGY AZ OLYAN CSÖKKENT AGYI KÉPESSÉGŰEK IS MEGÉRTSÉK"
Ezt a gyöngyszemet most találtam. Az előzményeket el se olvastam, ebből is diagnosztizálom, hogy helyből vagy arogáns, csökkent agyi képességü és nem nekifutásból. Szívesen leírnám nagybetűvel is, hiszen ez szerinted nagyban segíti a megértést, de esetedben ezt se gondolom elégségesnek.

"KÉRDEZNÉM A DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT, MI KELL MÉG HOZZÁ, HOGY EZ NE ÍGY LEGYEN? "
Az idiótától elvonatkoztatva egyébként ha kirugsz 5 emberből hármat aki eddig elvégezte a munkát, de nem oldod meg, hogy gépesítsd a munkájukat(pl váltópucolás havazás esetén), ráadásul a meglévő eszközpark karbantartását se finanszírozod, akkor a rendszer rohamosan romlani kezd. Erről konkrétan nem az átlag vasúti dolgozó tehet. A döntéshozók nem járnak ide(de más fórumokra sem), hogy tájékozódjanak. Ők döntést hoznak és eleve eldöntik, hogy az az utasnak _jó_.
Másképpen fogalmazva aki itt tájékozódik a "DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT" vegzálva az szimplán hülye, aki itt büfizik hogy levezesse a frusztrációját, de még egy darab levelet nem írt a témában az illetékeseknek: se az illetékes miniszternek se az illetékes államtitkárnak, se a polgármesterének se a képviselőtestületének.
Magyarul érdemi levelezésekre nem képes, de a nem túl illetékes "DRÁGALÁTOS VASUTASOKAT" vegzálni igen. Persze ez is érthető. Ilyen stílussal bárki nekifutásból baszná bele a kukába az írását.

dontals 2010.02.09. 18:25:41

@pocokpocok: Érdekes, az időjárás nem okoz gondot a Skandináv országokban nem szakad le napi rendszerességgel a felsővezeték. Érdekes, Szibériában a -20-30 fokokban nem törik el a sín. Érdekes, hogy 1 héttel a havazás után már a Románia szintű országokban sem okoz gondot a téli csapadék. Érdekes, hogy Ausztriában, esetleg a mediterrának egyáltalán nem nevezhető Svájcban sose okolják az időjárást, hanem percre pontosan közlekednek a vonatok.

@lyken: írtam már levelet több alkalommal is, ezen a blogon is olvashattad őket. Nektek, vasutasoknak kutya kötelességetek lenne jelezni a felsőbb szintekre, ha valami nem működik. Kicsit röhejes, hogy én mint utas irogatom a leveleket, de eddig megtettem. Az egyszerű vasutast nem szidom, aki valóban a munkájának él. Azt viszont rühellem, amikor valaki ezeket a hibákat nem jelenti, még csak változtatni se akar semmit és ha valami gond van, akkor a lehető leggyorsabban elpárolog, nehogy megszólják az utasok. Nézd meg a várókat a vonalon, nézd meg az állomásokat, nézd meg a vonatokat, nézd meg az utóbbi időben mennyit késtek a vonatok. Ha az elvira azt jelzi, hogy menetrend szerint leközlekedett a vonat, az mindig azt jelzi, hogy az a vonat nem is járt!

dontals 2010.02.09. 18:28:45

@lyken: Ja a frusztrációmat meg engedd meg, hogy legalább így levezessem, vasárnap 40 ezret hagytam ott a kasszánál. Álljál ki egyik reggel a vonal egyik állomására és kérdezd nyugodtan az utasok véleményét a szolgáltatásaitokról

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.09. 19:08:04

@dontals:
Az a baj, még mindig nem érjük fel ésszel, hogy más országok vasutait nem lehet úgy egymáshoz hasonlítgatni, mint két éttermet. Szibériában és Svájcban teljesen természetes a hó, sőt náluk online 0-24ó hó van, ugyebár. Náluk nincsen ilyen probléma, hogy napi 40 fokos hőingadozás. (Aki nem hiszi nézze a met.hu adatait.) A sínek nem azért törnek, mert huha hideg van és megijednek.
A sínek azért törnek, mert egy nap 40 fokos hőingadozást kellene kibírniuk. Nappal felmelegszik, éjjel piszok módon lehül, és ez a nyúlás-összehúzódás egy dinamikus nyíró igénybevétel, melynek vége egyszer fáradásos törés lesz.
Emellett Svájcban nem találsz a hálózaton sem fő sem mellékvonalban 50-100 éves sínszálakat. (Fotóztam már fővágányban 1903-as Diósgyőri sínszálat) De a fővonalak gerincét is néhány kivétellel 40-50 éves sínszálak adják, melyek ezidő óta viselik a terhelést. Svájcban nyakam rá, ilyen nincs. 10 év és kampec, teljes csere. Ez is egy oltári nagy különbség.
Meg természetesen ide tartozik a kivitelezés hiányosságai a "tűzoltás" ami annyira jellemző Magyarországra: A sínhegesztéseket nem lehet csak úgy hjajj gondoltam egyet hegesztek módon végezni. Van egy úgynevezett semleges sínhőmérséklet azon a hőfokon kellene végezni a kötéseket, hogy azok tartósak legyenek. (Semleges sínhőmérsékleten a sínszálban nem ébred semmilyen feszültség. (erőhatás) Tessék emlékezni az itt megjelent általatok marha viccesnek talált postra, amikor írták, hogy meg kell várni, hogy "kiszellőzzön" (asszem így volt a postban) a vágány, na pont erről van szó. Az egyszerű ember el sem tudja képzelni milyen sínhőmérsékletek vannak. Kültéren 20 celsius, napsütötte sínszálon akár 60 is lehet.
Az sem utolsó, hogy a glob. felmelegedés miatt a semleges sínhőmérséklet folyamatosan nő.
Ellenben az 50 éve fektetett sínszálak nem a mostani körülményeknek megfelelő hőfokon lettek fektetve...
Sorolhatnám...

Az sem utolsó, svájcban szibériában nyilván tartanak arra embereket, akik váltót takarítanak, vagy váltófűtést alkalmaznak, és nem egy váltón, mutatóba! Nálunk sajna ez nincs.
Ott nem szakad le a felsővezeték? Csak nem azért mert karban van tartva és nem 40 éve koptatott alkatrészek lógnak odafent??
Folytassam még...??

Ez az amit írtam feljebb, hogy ha az elmúlt 50 évben a vasútba öntöttek volna elegendő pénzt, és azt is arra fordítják amire kellene nem itt tartanánk...

Őszintén, szerinted az illetékesek nem tudnak arról, milyen állapotok vannak a vonalon?!
Komolyan elhiszed, hogy ezer és ezer dolgozó megy el pályahiba vagy bármilyen más hiba mellet úgy hogy azt mondja: leszarom?! Hihetetlen ostoba vagy...

Zuglóban a pénztárablakot betörték. A pénztárosok letakarták egy plakáttal. Bejelentették, rendszeresen, mi a gond, de nem jöttek. Több mint egy év után jöttek kicserélni, addig a pénztárost, és a mellette lévő milliókat egy hevenyészett vasrács és a törött plexy védte.
De nyilván ez is a pénztáros hibája, ő csak hetente hívta őket, mi lesz már...

Az pedig, hogy az elvira menetrend szerintinek jelez egy vonatot, azt jelzi, hogy arról a vonatról nem érkezett adatszolgáltatás, nem pedig azt, hogy nem közlekedett le. (Bár jól hangzik, egy heveny tapsot megér.)
Jelenleg sok gép van még amiről műszaki okok miatt nem jön adat vagy szimplán azért mert nincsen rajta MFB.

A feszültséget pedig egy szivacslabdán vagy egy hóemberen vezesd le, ne itt. Kösz.

Nem is tudom van-e értelme műszaki indokokkal magyarázni azt ami történik, mert úgysem ér célba csak a fröccs-fröccs, az megy rendesen...

Mozvez 2010.02.09. 20:02:32

@dontals: Jobban járunk, ha az utas ír, még hozzá azért, mert ha én írok az valahol tuti a szemetesben köt ki... és lehet, hogy a legalsó szinten.
Viszont ha valami gáz van és nem irok, akkor meg keresik.

cs_line 2010.02.09. 20:16:27

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
"Jelenleg a minisztérium rendeli meg a szolgáltatást az adott vonalakra adott menetrenddel. Nem a MÁv találja ki kénye-kedve szerint."

BLÖFF,csúsztatás......és hazugság is, az 1ügyü emberek részére!

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.09. 20:43:04

@cs_line:
Akkor halljuk-halljuk a hiteles verziót, ha szerinted ez hazugság! De valami hiteles, hihetőt, de gyorsan! Nos?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.02.10. 05:22:04

@cs_line: ez nem blöff, ez így van. Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző jól mondja

A Gyula 2010.02.10. 07:04:19

@cs_line: Mert szerinted a MÁV-ot, úgy mint a volánt mint közlekedési társaságot mi tartja ellenőrzése alatt? Tán csak nem a Közlekedési Minisztérium? Nézz utána a Magyar Közlönyben stbstb helyeken...

Mozvez 2010.02.10. 09:00:15

A MÁV-Start ezért nem akar vonatot lemondani sokszor... inkáb leközlekedtetti 30-60-80-120-400-xxx perc késésekkel. Ez után kapja a pénzt az államtól. Az irányitók ezért nem tudják eldönteni sokszor melyik vonatot mondja le, mert esetleg az állásába kerülhet.

a Lojalista 2010.02.10. 12:45:36

A magam részéről csupán négy éve utazom nap mint nap szintén a Váci vonalon, csak a Fót-Veresegyház felé menő ágon. Amikor kiköltöztem a városból több kollégám, aki amúgy szintén bejáró előre felkészített, nem fáklyásmenet. Az első évben még nevettem is rajtuk, mit kell ennyire parázni, a BKV sem semmi. Na de eljött a feketeleves. Mert ami 2009 november óta megy, az felülmúlta az előző három évet is Gaskóstul. Rendben van, sokmindent elhiszek, rosszak a körülmények, ennyi hó és ekkora hideg rég nem volt, nehéz a MÁV helyzete, de akkor is. A hét 5 napjából 10*utazásból ha három alkalom viszonylag pontosra sikerül már örülhetünk. A reggeli vonatok sorra kimaradnak, késnek, a délutániak szintén, vagy el se indulnak. Több alkalommal álltam reggel 50-60 percet, mert három vonat is kimaradt, pld. tegnap is, vagy este a menetrendszerinti 7:10-es érkezés kitolódott 9 órára, mert befagyott a váltó, leszakadt a vezeték, elakadt az előző vonat. Úgy gondolom ez a MÁV részéről már nem csak vismajor, hanem súlyos szerződésszegés. Ha én megveszem hó elején a bérletet szerződést kötök velük, én előre teljesítek, ők meg magasról lesz-ják. Már bocsi. Valamit sűrgősen tenni kellene ott felül, mert többnyire nem a dolgozókon múlnak a dolgok s a MÁV országunk szégyene. Sokan költöznek vissza az aglomerációból Pestre, mert a munkahelyük kerül veszélybe, én még nem tartok itt, de senkinek nem mindegy, hogy napi hány órát tölt utazással és hány órát fagyoskodik a pályaudvarokon.

regyu 2010.02.10. 14:06:39

Írtam ma egy levelet a Minisztériumnak, gondoltam ide is bemásolom, témáját tekintve abszolút ide illik.

Tisztelt Minisztérium!

Mint a MÁV felügyeleti szervéhez, ismét panasszal vagyok kénytelen fordulni Önökhöz, a vasút szolgáltatása és a kalauz méltatlan eljárása miatt.

Sajnos a vasút szolgáltatása a Vác-Budapest vonalon továbbra is csapnivaló, heti 2-3 alkalommal tapasztalok fél óránál nagyobb késéseket, de a ma reggeli produkciójuk minden eddigit alulmúlt. Ma, 2010 február 10-én Vácról igyekeztem be Budapestre, épp 7:58-kor megállt Vácon egy vonat, amire felszálltam, tekintve hogy megint elmulasztottak tájékoztatni minket arról, hogy a 7:58-as gyorsított személy mikor közlekedik. Kisvártatva jött a kalauz (ketten voltak), akik miután megmutattam a 21100 forintért vásárolt bérletemet, valamilyen pótjegyet kezdtek követelni rajtam, továbbá felszólítottak, hogy fizessek 900 forintot, mivel nemzetközi vonaton utazom, ami helyjeggyel vehető csak igénybe. Én erre nem voltam hajlandó, hivatkoztam arra, hogy én a 7:58-as vonatra szálltam fel (mely mellesleg kongott az ürességtől), ha rendesen közlekedne a személyvonat, természetesen arra szálltam volna. Ekkor megfenyegettek, hogy rendőrt hívnak, meghúzzák a vészféket és leszállítanak, ezután sem fizettem. Elmentek, majd kisvártatva visszajöttek, felszólítottak, hogy álljak ki a folyosóra, hiszen nem váltottam helyjegyet, nincs jogom ülni. E kérésüknek eleget tettem. Rákospalota-Újpesten vélhetően elromlott a vonat fékje (természetesen az utasokkal semmit sem közöltek, csak azt tapasztaltuk, hogy áll a vonat), kb. 5 perc várakozás után inkább BKV-val folytattam utamat, jelentős késéssel érve uticélomhoz.

Kérem ügyemben eljárni szíveskedjenek.

Tisztelettel:

rokarudolf 2010.02.10. 15:21:42

Már elnézést, de akkor ez az egész addig fog tartani, amíg a MÁV teljesen megdöglik? Nem nagyon hiszem, hogy a következő években bármi is változna, csak azt nem tudom, hogy merre fut ki a dolog? Én is állami intézményben dolgozom, a baj az, hogy senki nem gondolkodik 10 évet előre. Az egy dolog, hogy a MÁV agóniáját meg lehet hosszabítani pár évvel, de aztán mi lesz?
Az szép és jó, hogy most ne b@szogassuk egymást a vasutasokkal, meg én megértem az ő helyzetüket is, de nem kellene akkor EGYÜTT fellépni a valahogy? Gondolom sokkal hitelesebb lenne a dolog, ha nem csak az utasok írkálnának levelet olyan címekre, ahol valszeg a spamekkel együtt a reklamáló leveleket is azonnal törlik.

dontals 2010.02.10. 18:25:01

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Nem is tudom van-e értelme magyarázni azt ami történik, mert úgysem ér célba, csak a szerecsenmosdatás, az megy rendesen... Szibériában és Svájcban teljesen természetes a hó, igazad van. HOzzáteszem, hogy télen. Ugyan úgy természetes nálunk is a hó télen már évszázadok óta. Nem kell itt a globális felmelegedés problémájáról beszélni, mert az nem csak szerény kis hazánkat sújtja.

Az, hogy 50-100 éves sínszál van a hálózatban, vagy nem történt meg a felsővezetékek karbantartása, hanem hetente leszakad, az szerinted kinek a hibája? Talán a sarki közértesé? Mi kifogásod ellene, hogy ezért az utasok a mávot szidják?

Lehet most egymásra mutogatni amióta szétválasztották divíziókra a céget, csak nem érdemes. Szerinted kit érdekel, hogy trakciónak, vagy mávstartnak hívják az egyes részlegeket és ki mutogat kire. Ha a vonat nem jön normálisan, akkor azért kompletten a máv a felelős.

Hja igen, a pénzhiány. Kicsit nyílik az ember zsebében a bicska, mikor egy máv-hoz, bkv-hoz hasonló szervezet a pénzhiányra panaszkodik... Az utóbbi hónapok tükrében meg pláne.

A váci vonalunkon a menetrendváltással végre-valahára kivonták a 100 éves kohószökevény régi bhv-kat (úgy tudom, hogy ezek a szerelvények, - amiket Ákibard néven még egy éve is olyannyira védtél - olyan minősíthetetlen állapotban vannak most már a máv szerint is, hogy kitiltoitták őket az elővárosi forgalomból) De azért hozzátartozik a történethez, hogy a mese az volt a máv részéről, hogy nem volt elegendő szerelvény eddig, azért járatták eddig felénk azokat a sz.rokat. Ezen sz.r szerelvények egy részét felújították (éppen a vonalhoz tartozó Dunakeszin) és most jutott ezekből a felújított kocsikból ide is. Csak az a bökkenő, hogy most olyan szerelvényeket raktak ide amiket legalább 5-10 éve újítottak. Az ablakokon fél centis barna színű mocsok, az ülések hányadék. Magyarán erre a vonalra megint iderakták a máshol már leharcolt, leamortizált 40-50 éves bhv-kból átalakított kocsikat.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.10. 22:06:39

@dontals:
"Nem is tudom van-e értelme (...)"

Látom nem sikerült megérteni a sítörések okát, és az országok közti különbségeket, sajnálom....

"az szerinted kinek a hibája? Talán a sarki közértesé? "

Egyértelműen azoké, akik a mávnak adott pénzeket nem karbantartásra összességében nem a vasútra költötték, hanem talicskával tolták haza a pénzt.
De semmiképpen nem a kerékkopácsoló józsibácsi és a jegyvizsgáló pistabá a hibás a jelen állapotokért. Ők ugyanolyan elszenvedői a rendszernek mint az utasok, holott az utasok rendszerint az egyszeri dolgozó vasutast szidják.
Emellett hibás maga az állam, és annak képviseletében az aktuális kormány legyen jobb vagy baloldali, akik a vasútba nem töltötték be az elegendő mennyiségű pénzt. Igen, a vasút alulfinanszírozott, és azt a keveset sem arra költik amire kellene...

"Lehet most egymásra mutogatni amióta szétválasztották divíziókra a céget, csak nem érdemes."

Mint már egyszer említettem, eddig is divíziókra volt osztva a cég, soha nem volt egységes. Csak a Start előtt nem MÁV Start Zrt-nek, hanem MÁV Személyszállítási Üzletágnak, a
MÁV Gépészet Zrt-t Gépészeti Üzletágnak, a Trakciót Vontatás-szolgáltatási üzletágnak vagy mi a szarnak hívták.
Eddig is ugyanez ment, csak nem volt annyira látványos az egyszerű embernek. (Mindenhol csak a MÁV Rt-t látta, az üzletágakat nem, vagy csak ritkán.)

"Hja igen, a pénzhiány."

Lásd fent. A vasút alulfinanszírozott, amit kap azt meg nem arra költi amire szükséges lenne...
De ettől független az állam több éve nem hajlandó kifizetni az általa megrendelt kedvezmények ellenértékét, lásd nyugdíjas (65+) ingyenutazás, 90% diákkedvezmény, stb stb stb. Nem fizeti meg, de rákényszeríti a cégre a kedvezményeket...

"- amiket Ákibard néven még egy éve is olyannyira védtél - "

Ugye most nem érzed magad profinak mert "lelepleztél", úgy, hogy eddig kb 15x írtam meg a korábbi nickem? :) Najó egy heveny tapsot megér.

"olyan minősíthetetlen állapotban vannak most már a máv szerint is, hogy kitiltoitták őket az elővárosi forgalomból) "

Roszul tudod.
Egy részük átlényegült felújított Bhv-vá, egy részük nem kap már főjavítást, egy részük pedig áttelepült más helyekre ahol eddig ennél is alacsonyabb szintű kocsik futottak.
És nem utolsó sorban selejt, nem feltétlen azért mert már szarok (a szarságuk miatt 20 éve kellett volna selejtezni őket) hanem a 60 flirt és a 300 halberstadti kocsi érkezése lehetővé teszi a selejtezésüket. (A 60 flirt kb 200 kocsit vált ki. By kocsik egyreinkább eltűnnek a vonalakról például.)

"Csak az a bökkenő, hogy most olyan szerelvényeket raktak ide amiket legalább 5-10 éve újítottak."

Ez ebben a formában nem igaz.
A kocsik Szolnoki honállomásúak, azaz felétek a 100-as vonalról forognak be, a telepállomásról. Eddig is így volt, bejön a szolnoki megy Vácra vagy Szobra, majd vissza ugyanez.
Példának okáért Pénteken egy 800-as (Legfrissebb kiadású, 2009-ben készült) szerelvénnyel jöttem Szolnokról, majd ment Vácra.
Azaz ami felétek megfordul szerelvény az a 100-as vonalról fordul át, tehát így nem jelenhető ki, hogy felétek CSAK AZ megy ami szar, mert ami felétek teljesít menetet az előtte lévő vonatként a 100-ason dolgozott. Azaz egy nap több vonalat megjár.

Ahhoz hogy hozzátok csak a szar menjen, az kellene, hogy vagy a nyugatiba állomásítsák a kocsikat, vagy a 70-es vonalra, de amíg Szolnokon vannak állomásítva kénytelen-kelletlen el kell fogadnod, hogy neked is jut jobb és rosszabb kocsiból is.(És ugyanaz a kocsi a 100-asra is.)
Amúgy tavaly ezeknek is elkezdődött a főjavítása (letelt a ciklusidejük) a járműjavítóból pedig nagyon pöpec állapotban jönnek ki a 10 éves kocsik is.
Csakhát az utasok és a máv takarítatlanságának hathatós segítsége nyomán hamar lezüllenek a korábbi szintre...

Pretoryan 2010.02.11. 10:27:41

Előre is bocsi, de én nem ismerem a vonatokat névről, nekem van régi kispiszkos, van szürke levegőtlen, van piros csíkos új, és van piros villamos ami naaaaagyon jó! Ez utóbbit nem is értem hogy miért nem állítják főműsoridőben forgalomba, csak az éjszakai órákban.

kispiszkos, na ilyenen ebben az évben még nem utaztam. Egyetlen előnye van mindegyikkel szemben; minden esetben nyílik az ajtó, ami nagy szó a MÁV-nál. Ami még nagyon jó benne hogy biciklit a peronon is lehet úgy szállítani ahogy kell (merthogy építettek bicikli akasztókat a peronokra), és ha nem szakad a hó akkor elég sokat járok bringával!

szürke levegőtlen: nagyon utálom ezt a típust. Valahogy mindig ezzel van a baj. A heti utazások 80%-ban valamelyik kocsi ajtaja nem nyílik, de ezen a héten 3x jártam úgy hazafele hogy a 4 kocsis szerelvény utolsó előttijén konkrétan egyik ajtó sem működött egyik oldalon sem, azaz a használható rész leredukálódott 3 kocsira. Amúgy is ilyeneket szoktak indítani nagy tömeg esetén is jellemzően, hogy biztos ami zicher ne férjenek fel rá az emberek. Bringával rémálom, mert az a kevés hely ami a bicikliknek van fenntartva nehezen lehet elérni, és általában "civilek" el is szokták foglalni, ugyanis lehet oda állni is... amúgy is a 28-as bringám az akasztó legfölső fokára állítva is félárbocon lóg és folyamatosan fogni kell. Megspékelve még hogy a babakocsik sokkal jobban elférnek ott így inkább nem szoktam ott utazni, peronon állok és megpróbálok kevés vizet zavarni. Jah és a non plus ultra mikor a beállt 4 kocsiból 2-ben egymás felé fordított négyes ülések és/vagy elsőosztályú kocsik vannak beállítva, ilyenkor az álló és ülőhelye száma 20-30%-kal redukálódik.

Piros csíkos új: ha jól asszociálok ezt hívjátok felújítottnak, nekem teljesen rendben vannak, legalábbis fűtés/kényelem/konfort szinten, vele is csak az a bajom hogy a bicikli szállító dupla ajtaja nem kevésszer hibás vagy számomra rossz helyen van; Értsd ott ahol az emberek nagy része elhelyezkedik (nyugati felé az elején, vác fele pedig a végén), így bár emberekkel tömve van nem kevésszer utaztam már peronon biciklivel, sok társammal egyetemben.

Új piros villamos; eddig csak gyalogosként utaztam rajta de nagyon kultúrált, kijelzős biztonsági kamerás, bemondós nagyon teccik. Ennél jobban sajnálom hogy nem mennek főműsoridőben, mert saját szerény számításaim szerint jóval többen elférnének egy ilyenen mint bármelyik másik kocsin. Tuti lesz velük is baj, mert mindennel van (pl kolléganőm aki ezek dízel változatával szokott esztergomba szívni - ritkán szokott más szót mondani erre az állapotra az utazást a legkevésbé - , azt mondja hogy a WC nagyon szokott büdösödni), de nagyon szeretném már megélni a reggeli csúcsot egy ilyennel.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.02.12. 10:36:11

@Pretoryan:
"Ez utóbbit nem is értem hogy miért nem állítják főműsoridőben forgalomba, csak az éjszakai órákban. "

Folyamatosan keverik a lapokat, ahogy tudom, jár arra most valamikor reggel is.
Amúgy szermély szerint nem támogatom a felétek való futtatásokat, nem azért mert irigylem tőletek, hanem azért mert
1) Rendszeresen Győrből vagy a 40a vonalról forognak át hozzátok a szerelvények, és az ott megkéső vonatok verik a tiéteket rendesen.
2) Hatalmas üresfutások vannak, amíg Déliből átviszik őket a Nyugatiba.
3) Sajnos megszaporodtak a komoly rongálások amióta a 70-es vonalon is futnak. Nem mondom, rongálták őket eddig is, de azóta hatványozódtak ezek az esetek.

Gazdaságosan akkor lennének a Flirtek arrafelé futtathatóak, ha lenne még belőlük még 60, akkor jutna arra, hogy az összes szerelvény ilyen legyen, és nem lenne az állangó szerelvényementes szenvedés...
Bár, megjegyzem, szerintem férőhelykapacitás meglehetősen kevés lenne.

"kispiszkos, na ilyenen ebben az évben még nem utaztam. "
Régi Bhv kocsik, sittes Bhv-nak is hívják. Nagyon nem fogsz velük találkozni, hacsak be nem üt a ménkű, de kétlem...
Eszméletlen jó fűtésük volt, és az az ülés sem volt utolsó, ezeket is lehetett szeretni :-))

"szürke levegőtlen: nagyon utálom ezt a típust."

BDV villamos motorvonat. Sajnos üzemkészségük ahogy említetted is rettentően leromlott. A Start nem nagyon számol velük, pedig gondos odafigyeléssel remek járművk lehetnének, csak alkatrészgondok miatt állandó jellegű a fekvemaradás. :(

"Piros csíkos új: ha jól asszociálok ezt hívjátok felújítottnak"

Igen. Posta-Bhv mert külső fényezésük a selejtezett postakocsikéval azonos.
Nekem túl nagy bajom nincs velük, bár, az ülés nem túl kényelmes, és a futásjósága sem az igazi. A forgóvázat ki keleltt volna dobni alóla, és egy tárcsafékeset alátenni, de ez rengeteg pénz lett volna, plusz mivel felújításra kapták a pénzt, ezért komoly aggályok lettek volna az EU részéről is.
A bicikli tárolós részre nem tudok mit mondani... Ilyen kultórálatlanok az emberek. És mivel az a vezérlőkocsi, így mindig a vonat elején vagy végén lesznek.

"Új piros villamos; eddig csak gyalogosként utaztam "

:-) Viccesen NPV Nagy Piros Villamos : Jó járgányok, szívesen látnék még belőlük egy párat a vonalakon.

Azt viszont hozzá kell tenni, hogy egom felé nem ezek dízel változatai járnak, kb annyi azonos bennük mint egy Piros Opel és egy Piros Ferrari között. :))
Az egom felé járkálót (Desiro) a Siemens gyártotta, és a MÁV tartja karban őket, a Flirteket pedig a Stadler Rail AG. és maga a Stadler gvégzi a karbantartást Pusztaszabolcson. Nagy különbség...:(
A Desiro sem lenne rossz csak nem a MÁV karbantartási színvonalával.
A DB-nél (Német vasút) tömegével járkálnak, és túl nagy gond nincs velük...