MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

TGV-n Paris-tól Henday-ig

2010. január 22. - georgejr

Olvasónk meglepett minket egy TGV élménnyel. Én is szívesen kipróbálnám milyen lehet suhanni:)

 

Szia Georgejr!
 
 
Rendszeresen olvasója vagyok a blognak, onnan tudom, hogy európai gyorsvasutas élményekre van szükséged egy készülő cikkhez.
2005-ben volt szerencsém utazni a francia vasutak TGV vonatán Paris-tól Henday-ig.Amikor elindult a vonat Párizsból egy ideig együtt haladt a többi vonat által is használt vágányokon aztán felmegy a csak TGV vonatok számára épített pályára. A sebesség 270-280km/h, de nem lehet érezni, nincsen zötykölődés, rángatózás csak suhanás.Emlékszem, volt egy rész ahol autópálya mellett haladtak a vágányok és az ott menő autók és kamionok állni látszottak. A vonat belső kialakítása nagyon igényes, egymás melletti kettes és egymással szembeni négyes ülések vannak, asztallal, konektorral melybe nyugodtan lehet lap-top/telefon töltőt csatlakoztatni.Kellemesen hűvös levegő volt a működő légkondinak köszönhetően és mindenütt tisztaság volt, nem kivétel ez alól a mellékhelyiség sem mely zárt üzemű tartályos, feltöltve folyékony szappannal, és elegendő kéztörlő ill. toalett papírral.Az utastájékoztatás folyamatos volt, minden állomást bemondtak frania és angol nyelven is, a vonatkísérők készségesek és udvariasak voltak.A Paris-Henday távolságot kb 4-4,5 óra alatt tette meg a vonat késés nélkül.
 
Hát asszem most így első nekifutásra ennyi jut eszembe, remélem ezzel is tudtam segíteni Szudvari és a te munkádat.Ha szeretnétek további infókat külföldi vasutakról vagy a MÁV-ról akkor írjatok nyugodtan mert a vasútnál dolgozom több mint hét éve tehát lesz miről mesélni és szívesen teszem.
 
Üdvözlettel: hisztis461-2 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr441692112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.22. 13:39:28

Hát, tény hogy sokkal simábban megy mint a MÁV-os kocsit, de 300-nál már kapaszkodni kell, ha felállsz, vagy vécézel, mert eléggé dülöngél.

1116001 2010.01.22. 18:25:38

@Peti817172M:
Nem tudom nekem nem volt ilyen problémám 300-nál Köln-Frankfurt és Ingolstadt-Nürnberg között.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.22. 22:53:33

Nekem kb. olyan volt, mint egy 2G-s IC kocsi 80-nál.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.22. 23:00:38

Egyébként a leggyorsabb átlagsebességet Európában a Párizs-Marseille non-stop járat csinálja. 750 km 3 óra alatt.

Kínában viszont már csináltak olyan vonatot, ami 1068 km-t tesz meg 2 óra 45 perc alatt. Legalábbis ezen cikk szerint:

tranzitonline.eu/2/hirek/hirek/2010-01-05/kina-bemutatta-a-vilag-leggyorsabb-vonatat

stepboy 2010.01.23. 23:28:03

@Peti817172M: ehh, az a cikk tele van hibákkal; de a lényegen nem változtat: valóban Kínában, az új vonalon van a legnagyobb átlagtempó.

Alexi Borzovan 2010.01.24. 11:51:20

Kedves posztíró, irigyellek! :)

Kínára meg atomo(ka)t, de gyorsan!

krtek24 2010.01.24. 17:43:52

Sajnos nem sok gyorsvasút van Európában, ami kényelmetlenebb lenne, mint a TGV.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.25. 10:31:07

A svédeknek van az X2000 nevű gyorsvonat, maxsebesség 200 (ennyi a megengedett sebessége, a rekord eddig 276km/h). Mivel a svéd vasúthálózat eléggé kanyargós, a vonatot úgy tervezték meg, hogy dőljön a kanyarban, ezáltal nem kell akkorát fékeznie és az átlagsebesség megnő. 10 évvel ezelőtt menő volt ez a vonat, de mostanra sajnos eléggé lepukkant. Évente 5-6 alkalommal utazom vele, és rengeteg a késés, fejetlenség. Sokszor van áramszünet is, olyankor nyilván sötétben, hidegben áll az egész szerelvény. Nagyon kényelmes, komfortos, szeretek vele utazni, de úgy érzem, kezd eljárni fölötte az idő.