MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Lúzer sztrájk

2010. január 14. - georgejr

Mindenhonnan kapom az információkat, hogy ez a sztrájk nem volt valami hatásos. Az emberek nagy része felvette a munkát. Ez szerintem várható volt. A korábbi sztrájkokban résztvevőkkel a bkv-sok soha nem voltak szolidárisak, így nehezen volt elvárható, hogy a vasutasok szolidárisak legyenek. Sőt ez már a második eset, amikor a VDSS rászervezi saját önkényes sztrájkját a BKV sztrájkra.... Megaszánalmas... Úgy látszik elkopott a sztrájk varázsa. Bizony jóból is megárt a sok, és az emberek inkább pénzt akarnak keresni, dolgozni nem pedig sztrájkolni... Köszönjük mindazoknak a munkavégzést, akik becsülettel felvették a munkát!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr151671292

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kis magyar Solidarność 2010.01.14. 09:45:29

Elérkezett az az idő, mikor a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezeténél (VDSZSZ) ki kellene mondaniuk, hogy elég volt. Gaskó úr, köszönjük, mehet.  Gaskó úrnak végleg mennie kell, mert az utóbbi években semmi mást nem csinált csak lejáratta magá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2010.01.14. 09:37:33

Jaj már Georgejr! "Szerencsés véletlen", hogy a BKV-s sztrájkkal esett most is egybe a vasutasok BKV-sokkal szimpatizáló sztrájkja.

Emlékeztető :)
www.youtube.com/watch?v=mLAEheLwkdg

a Lojalista 2010.01.14. 09:59:23

Úgy tűnik Gaskó Pista most pofára esett. Bár így is megszívatott sok embert, mert este még arról volt szó, hogy általános a sztrájk, így volt aki eszerint szervezkedett. (szabadság, altenatív közlekedés, előre bejelentett késés)
Én is a 7-órás Hírt Tv műsorból értesültem, hogy működik a Nyugati, nosza felkaptam a nyúlcipőt, kifogtam pont egy vonatot és így csak 15 percet késtem. De nem lehet ezt állandóan eljátszani. Volt aki kifogásolta itt a blogon a Gaskó felé irányuló gyilkos szándékot. Lehet, hogy rosszabbul jár? Ott végzi, ahol a BKV vezérek? Az lenne a szép! :))

Voloka 2010.01.14. 10:12:23

"Mindenhonnan kapom az információkat, hogy ez a sztrájk nem volt valami hatásos."
Ez micsoda egy buta bevezetés? Először is ez a "mindenhonnan" ez azt jelenti:sehonnan, csak kitaláltam!
Másodszor a sztrájk nem "nem volt", hanem most is tart.
Tehát, egy folyamatban lévő esemény, még nem létező végét kommentálni végeredményként, nagy blődség. ( Vagy szándékos hangulat keltés, de ezt fel sem tételezem?)
"Az emberek nagy része felvette a munkát"
Hol, kik? A BKV-sok? Azok akik BKV.vel mentek volna dolgozni? Mások?
"bkv-sok soha nem voltak szolidárisak, így nehezen volt elvárható, hogy a vasutasok szolidárisak legyenek."Most az is baj, hogy korábban nem sztrájkoltak,másik mellett?
Azért, a vasutasok ( nem általában a vasutasok, csak egyes vasutas szakszervezetek) ugyan miért ne, lehetnének szolidárisak?
A baloldaliság alapja, a szolidaritás.Mi a baj ezzel?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.14. 10:18:44

@Voloka: Véget ért a vasutas sztrájk. Olvass már, tájékozódj. Mindenhonnan: telefon, email, média. Szolidaritás? Legyenek szolidárisak azokkal, akikből élnek. Mellesleg minden sztrájk milliós veszteséget okoz a MÁV-nak, a kenyéradójuknak, aztán meg picsognak Gaskóék, hogy nincs pénz a MÁV-nak. Vajon miért? Mert az elmúlt két évben 4 milliárdot sztrájkoltak el? Te nem érzed ezt az egészet groteszknek?

A Gyula 2010.01.14. 10:43:18

@georgejr: És hány milliárd tűnt el nyomtalanul, az nem zavar?

lyken 2010.01.14. 10:58:08

Először is ezúton szeretném megköszönni a vasutasoknak, hogy nem tettek keresztbe az utasoknak, tényleg hálásak vagyunk érte.

"Tehát, egy folyamatban lévő esemény, még nem létező végét kommentálni végeredményként, nagy blődség."

Valóban, nagy blődség megírni egy hajnali 4-től reggel 8-ig bejelentett sztrájk konklúzióját délelőtt 9:21-kor.
Gondolom nem megy teljesen korrekt módon így reggel az informálódás meg a szöveg olvasás utáni értelmezése. Szomorú.

Voloka 2010.01.14. 10:58:27

@georgejr: Megint pontatlan, csúsztató,demagóg vagy.Először is:a mai napra 4-8ig tartó sztrájk, 8 után véget ért. És? Mi a probléma ezzel?
"Legyenek szolidárisak azokkal, akikből élnek."
Nem is tudtam, hogy a munkavállaló a munkaadóból él.Én idáig úgy tudtam, munkaadó nincs munkavállaló nélkül és fordítva.Szerintem nem kellene ennyire leegyszerűsíteni a dolgot.Gaskónak ( pontosabban az általa vezetett szakszervezetnek)az a munkája, hogy védje az általa képviseltek érdekeit. A nyugati demokráciákban, az ilyen véleményekért mit amit te képviselsz azt mondanék: mi vagy te kapitalista kizsákmányoló?

lyken 2010.01.14. 11:04:18

@A Gyula: Mindkettőtöket zavar valami és mindkettőben van igazság bőven. Annak viszont marha sok értelme van, hogy egymásnt vegzáljátok

@a Lojalista: "De nem lehet ezt állandóan eljátszani."

De el lehet. BKV sztrájkról is azt hittük, hogy nem lehet, aztán lett anno. Aztán azt hittük, hogy nem lehet többnapos és lett.
Én kimentem reggel az állomásra, megnéztem hogy megy-e rendesen, azzal a szándékkal, hogy amennyiben nem megy irány BP kocsival. Utastárs is lett volna bőven, úgyhogy a pool-car is megvalósult volna.

lyken 2010.01.14. 11:06:39

@Voloka: Könyörgöm. gaskó mióta védi a vasutasok érdekeit?

Voloka 2010.01.14. 11:16:04

@lyken: A sztrájk végével kapcsolatos dolog a BKV sztrájkról szólt! ( Valóban ezt nem hangsúlyoztam ki!) Ha a BKV-s sztrájk eredményes lesz, azaz megegyeznek a munkavállalók és a munkaadók, akkor elmondható, hogy eredményes volt a vasutas sztrájk is.Úgy gondolom, a vasutasok sztrájkoló részének nem az volt a szándéka, célja,hogy "keresztbe tegyenek" az utasoknak.tehát általábaan a sztrájkot úgy "beállítani", hogy azért csinálják, hogy kib@..anak "velem" igen nagy önzésről munkavállaló ellenességről tanúskodik.

Voloka 2010.01.14. 11:20:09

@lyken: Gaskó azóta védi az általa vezetett szakszervezet dolgozói ( ezen keresztül a "vasutasok" )érdekeit,a mióta a MÁV olyan rendelkezéseket hoz, amik az alkalmazottak kevésbé megfizetett rétegének,keményen a zsebébe nyúl.

Voloka 2010.01.14. 11:24:13

Azon gondolkodom, ha például a főváros vezetése
"szolidáris" lenne a Budapesten dolgozókkal, akkor például ezekben a napokban ingyenessé tehette volna a parkolást, lévén, hogy ugye nem szórakozásból jönnek az emberek többen kocsival ilyenkor.De hát ugye mit várhatunk ( demagóg leszek:) egy SZDSZ-MSZP többségű városvezetéstől

a Lojalista 2010.01.14. 11:38:20

@lyken: azt, hogy "nem lehet állandóan eljátszani", úgy értettem a késést a munkából, rendesek a főnökeim, de ...

a másik, hogy nekem nincs alternatívám, kivéve, ha előre leszervezem valamelyik szomszédot, aki kocsival jár, erre is volt bőven példa, de mások jóindulatával se él vissza az ember a végtelenségig

a Lojalista 2010.01.14. 11:43:00

@Voloka: tudod Gaskóval az a legnagyobb baj, hogy senki mással nem szolidáris kivéve önön magával, az állandó hőbörgésével lejáratja a vasutasokat és az egész ágazatot és igen kinyílik a bicska az ember zsebében, amikor azon utasokról, akik ezt nem mosolyogva fogadják úgy nyilatkozik, hogy "az ideges kissebbség". De remélem igaz a mondás és majd "addig jár a korsó a kútra..."

Mozvez 2010.01.14. 11:43:57

@georgejr: Az esztergomi oldal igen csak simulékony volt ma:).
Már este tudható volt, hogy legalább angyalföldig bejut minden vonat:).
Az első 3 késés nélkül, a negyedik 13 perc késéssel, mert a nyugatiból induló első vonat késve indult.

Voloka 2010.01.14. 11:47:21

@a Lojalista: Nos ebben van igazság.Egy épeszű főnök ilyenkor nem baszogatja a beosztottját. Ha mégis, akkor egyébként is lehet valami baj!
Tudod ilyenkor eszembe jut,több alkalommal futottam bele Franciaországban, Németországban, s mindenhol az volt az általános vélemény, amit egy ismerősöm
(Renault egyik igazgatója, tehát a munkaadókat képviselte!): ne morogj, joguk van hozzá!( nem mondta el őket szemétnek, ilyennek olyannak...stb., pedig képletesen szólva ő ellene is tüntettek.)Kész. ezzel le volt tudva részéről minden minősítő véleményformálás.

lyken 2010.01.14. 12:07:49

@a Lojalista: Igen, pont ugyanerre gondoltam gaskóval kapcsolatban.

@gyik-680: "És lám, máris volt hely reggel a vonatokon"
Nem volt. Tömeg viszont volt, mert a reggeli desiro kettő helyett ismét csak egy szerelvényből állt.
Amúgy nagyon menő vagy, hogy ilyen vagány módon hülyézel le másokat, gratulálok hozzá.
Abban igazad van, hogy gaskó az okosabb. Bizonyítják ezt a szakszervezetősége alatt megszerzett javai is...

gyik-680 (törölt) 2010.01.14. 12:18:10

@lyken: Na úgy látom,visszafele már fáj a kritika!Itt bárki szidhat vasutast,lincselésre buzdithat,bolond vasutasozhat,de ha őt hülyézik le,akkor már fölrántja a vizet...Nem kicsit vagytok ti demagógok!!!Ezért lehet a legtöbb emberrel bármit megtenni,mert BIRKA.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.14. 14:24:44

@Kopi3.14: Kopi stilus maga az ember, es most minositetted magad. Ezennel elindult a moderalasi hullam: aki a mas kommentezot, bekuldot, vagy engem tragar szavakkal illet, serteget, azt kitiltom, menjen mashova sertegetni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.14. 14:26:23

@Voloka: a munkavállaló, a vasutas munkavállaló az utasból él.

lyken 2010.01.14. 15:37:08

@gyik-680: Konkrétan fogalmam sincs milyen visszafele dologról beszélsz, érzésem szerint kevered a szezont a fazonnal. Mindenesetre mutasd már meg légyszíves, hogy hol buzdítottam lincselésre, vagy hogy hol anyáztam én le bárkit is. Nem vasutast. Bárkit.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.14. 17:53:55

Hatalmas koszonet azoknak a VDSZSZ tagoknak akik sztrajk helyett inkabb felvettek a muszakot.

mizrolist 2010.01.14. 18:35:33

@Voloka: a probléma az, hogy a Gaskó-féle sztrájk részben alaptalan és megvalósíthatatlan dologért folyt/folyik, részben meg bármilyen változás ellen. Az egyetlen célja, hogy minél jobban keresztbe tegyen a munkaadónak, és az ügyfélnek (=utas).
Én speciel több, mint egy éve nem vagyok hajlandó vonatra ülni; ha valahová nincs más tömegközlekedés, oda nem utazom el.

lurkó 2010.01.14. 19:12:03

@georgejr: Hazudsz és folyamatosan marhaságokat irsz sztrájkal kapcsolatban. Nem érted az egészet és szerinted ha nem lenne egy utas a vonatokon akkor nem kapnának fizetést a vasutasok. DE igen.

lurkó 2010.01.14. 19:16:44

@georgejr: Tök jó lenne ha az országban mindenki olyan szerencsés helyzetben lenne mint te. Sajnos nem igy van. És te a folyamatos gunyolódás helyett gondolhatnál arra mit tennél ha ugyanabban a cipőben járnál.

lurkó 2010.01.14. 19:21:09

Egyébként jan. 31.-én a MÁV-nál is lejár a kollektiv szerződés. Megegyezés nincs. Tehát mi várható februárban???

bigway 2010.01.14. 19:26:45

@georgejr: És hol van az a 102 milliárd a cargós bizniszből?
Biztos fejlesztésre költötték?!

bigway 2010.01.14. 19:29:41

@georgejr: Soha nem fog meg élni az utasból!

petya.bacsi 2010.01.14. 19:54:02

@lurkó: nem kell ahhoz indok, hogy a vasutasok sztrájkoljanak. Egyébként pedig hajrá...

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.14. 21:10:06

@lurkó: @bigway: Ha nincs utas, nincs MAV, ha nincs MAV, nincs fizetes. Ez egy eleg leegyszerusitett pelda volt, de vegyuk vegig:
Adott a 345a45-os vonal. Evek ota, csak fel tucat utas utazik rajta. 1 utas fizet havonta 5 forintot, az osszesen havonta 30 forint. A vonal fenntartasa kb 1500 forintba kerul havonta. Lehet kevesebb, de a szamokat akarom vele erzekeltetni. Mivel ez a vonal folyamatos veszteseget termel ket dolgot lehet tenni:
1. elvonunk penzt mas vonalaktol, es tovabbra is fenntartjuk, mas vonalak, munkavallalok, fejlesztesek karara
2. bezarjuk, igaz el kell(ene) kuldeni emiatt 4 embert, de maris bentebb vagyunk havi 1500 forinttal.
De mit is tett a MAV, illetve a fenntarto (allam, adofizetok) eddig? Hat kerlek az egyes opcioval elt. De ez sajnos odaig vezetett, hogy mar tul nagy a veszterseg. Ez a vonal penznyelokent funkcional. Ergo a fenntarto ugy dont bezarja. El kellene kuldeni embert, de nem teszi meg (még). Viszont el fog jonni az az idoszak, amikor mar tul sok lesz a munkavallalo az ellatando feladatokhoz kepest, igy leepitesek lesznek. Azaz ahol nincs utas onnan kivonul a MAV es utilaput kot a munkavallalok talpara.

A fenti levezetes remelem ertheto volt, hogy miert is az utasbol el a vasutas. Ugye nem gondoljatok komolyan, hogy sokaig lesz meg az a modi, hogy nem kuldenek el embert azert, mert csokken az utasszam es csokken a bevetel? Ez a kommunizmusban mukodott (ennek isszuk a levet), de ebreszto mar reg kokemeny kapitalizmusban elunk. Es elobb vagy utobb itt is ervenyesulni fognak azok a farkastorvenyek, amik a maganszektorban mar 20 eve elnek.

Tehat nyugodtan sztrajkoljatok meg szolidaritasbol is, de ezzel tovabb hergelitek az utasokat, aminek a kovetkezmenyekent egyre tobben fognak autoval, telekocsival, busszal bejarni, es igy csokken az utasszam is...
Ha az elmult evekben nem lett volna ennyi sztrajk, mindenfele 250 nettoert, meg szerencses veletlenekert meg miegymas, akkor nem szolnek semmit, de 3 ev alatt tobb mint 4 milliardot sztrajkoltak el a kedves vasutasok eredmenytelenul. Mit ertek el vele? Az utasokat magukraharagitottak, 4 milliard forintot eltapsoltak, es az embereknek okolbeszorul a kezuk ha meghalljak, hogy sztrajk....

Koszonjetek Gaskonak es bandajanak, hogy az embereknek tele lett a mindenuk a sztrajkkal.

Lehet demagog vagyok, es bunko, es tudatlan, meg csak gunyolodok, de:
A mai sztrajk sikertelen sztrajk volt. Nem tudta megbenitani a fovarost a Szakszervezet, ez egy Gasko fele szinjatek volt... Persze szolidaritasbol ahha...

A tobbi szakszervezet miert nem sztrajkolt? Hmm de erdekes...

Ha en demagog vagyok, akkor ez milyen duma mar?
"A BKV-s munkavállalók már lassan két napja küzdenek a zsarnokkal, hogy azt a keveset, amit eddig megszereztek, ne veszítsék el."
Szavak, hangzatos szavak, hangulatkeltes...

Nevezzetek hazugnak, fasznak stb. de ez egy eszoszto, velemenyblog is egyben. Nem kell velem egyeterteni sem szeretni. De annyit kerek, mielott valaki nekiall szidni engem es felmenoim valamint ilyen marhasagokat allit, hogy akkor is kapna fizetest a vasutas, ha nem lenne utas, az gondolkozzon el, hogy a MAV, illetve a MAV-Start bevetelenek mekkora szazaleka szarmazik a szemelyszallitasbol? Igen a MAV-ba pumpalja az allam a penzt, de ha kevesebb az utas, akkor kevesebb az allami suska is, ergo megiscsak az utastol fugg a fizetes.

De addig nem lesz valtozas, amig azt a vasutasok nagyon nagy resze nem fogja fel, hogy az utas nem ellenseg, nem szukseges rossz, hanem kozvetve a kenyeradom, es nekem meg kell mindent tennem azert, hogy az utas elegedett maradjon es tovabbra is igenybevegye a munkahelyem szolgaltatasait. A maganszferaban ez igy megy, es elobb utobb a MAV-nal is ez lesz.

lurkó 2010.01.14. 22:47:22

Továbra is nem az igazat irod csak a saját véleményed. Vannak bizonyos dolgok amit már nem lehet felválalni azért hogy az utas jól érezze magát. Pl. a MÁV dolgozók kárára. A vonalbezárások miatt senki nem lett kirugva és a sporolás egyenlőre nem akar megjelenni. Nem is fog mert ha ilyen statisztikának utánanézel akkor a végén nem lesz pozitiv az egyenlet, nem teszed mert nem téged igazol.
Más: a 4 milliárd miből jött ösze ha kérdezhetem mert egy sztrájk bevételkiesést okoz de mellette sporolást is (vontatás,pályahasználat,energia,bér) Az állam azért pumpálja a pénzt mert vállalta hogy biztositja a tömegközlekedést az állampolgárok számára ráadásul előirja hogy bizonyos csoportoknak nem kell az előirt viteldijjat megfizetni. Mindemmelett azt az eszközparkot kell használni amit a 60-as 70-es években szerzett az állam. Az ország legnagyobb múzeumában dolgozunk és a kedves utas természetessen XXI. századi szolgáltatás vár el. Kiváncsi lennék te mit tennél ha itt lennél alkalmazott.

A Gyula 2010.01.15. 08:59:39

@lurkó: El se hinné mi mindennel kell itt megküzdeni, úgyhogy csak nézne mint Rozi a moziban... :D

bigway 2010.01.15. 09:01:42

@lurkó:"Az ország legnagyobb múzeumában..." Ez az igazi MÁV NOSZTALGIA!

petya.bacsi 2010.01.15. 09:29:38

@bigway: igen, de a dolgozók felfogása is "múzeumi", sokan a múltban ragadtak... de nagyon.

A Gyula 2010.01.15. 09:32:53

@petya.bacsi: A sok huszonéves fiatalnak nem hiszem, hogy ilyen lenne a felfogása. Nem tudom ti hol éltek vagy csak mindg én vagyok rossz időben, rossz helyen, de az esetek 99%-ában az ellenkezőjét tapasztalom mint amit ide írogattok... :D

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.15. 09:33:57

@A Gyula: Hidd el nem legbol kapott tortenetek ezek. A mutyit, az utasleszarast, a bunkosagot en is tapasztalom...

bigway 2010.01.15. 09:40:07

@georgejr: Úgy vélem ez már nem a vasút hibáinak feltárásáról,közléséről szól hanem a vasutasok fikázásáról.
KI miatt törik el a sín?
KI miatt szakad le a felső-vezeték?
KI miatt mennek tönkre jelzők?
KI miatt késik vonat a ha havazik?
stb.
Vagy inkább MI miatt?

"...mielott valaki nekiall szidni engem..."
Hidd el az a vasutas aki az emberek között dolgozik minden nap meg kapja a napi adagját a szitkokból.
Fojtogattak,köptek már le, rúgtak beléd fenyegettek már késsel vonaton, vonat mellet szolgálat végzés közben?

"Adott a 345a45-os vonal. Evek ota, csak fel tucat utas utazik rajta...."
A mellék vonalak fejlesztésével ellehetett volna érni hogy, hogy ne 6 utas utazzon hanem legalább 66 amelynek a fele tovább utazik a fővonalakon.
Szóval a mellékvonalak ellátnák funkciójukat és rá szállítanának a fővonalakra és ez által kisebb lenne a veszteség!

"Koszonjetek Gaskonak es bandajanak...."
Tudod te egyáltalán sok vasutas miért sztrájkolt?
A tényleges okokat,szerintem nem!

A Gyula 2010.01.15. 09:40:57

@georgejr: Nem mondtam, hogy légből kapott történet, de vannak olyan sztorik, amiket itt megosztasz a mélyen tisztelt olvasóközönséggel, amit el nem tudok képzelni, hogy megtörtént volna, vagy ha megtörtént a történet kicsit fel van tupííírozva, hogy a sértett jobban hangot tudjon adni igazának. Kalauz vagyok, de akkor lehet még mindig én vagyok mindig rossz időben, rossz helyen, de nekem nincsenek nagyon ilyen élményeim utasokkal kapcsolatban. Lehet bennem van a "hiba", hogy normálisan próbálok velük viselkedni? Ezért tűröm nehezen az általánosítást? Pozitív történetek sosem fordulnak elő? Mert ilyeneket úgy kell keresni mint tűt a szénakazalban, pedig ilyenek is kellenének, hogy azok akik tisztességesen próbálják végezni a munkájukat kapjanak egy kis bizatatást, mert így azok is elbizonytalanodnak, akik ebbe a kategóriába tartoznak.

A Gyula 2010.01.15. 09:43:51

@bigway:

"Úgy vélem ez már nem a vasút hibáinak feltárásáról,közléséről szól hanem a vasutasok fikázásáról."

Én is így érzem. Lásd előző hozzászólásomban felvetettem milyen hiányosságokat vélek felfedezni a bloggal kapcsolatban. Pedig szerintem egészséges arányban kellene megjeleníteni mind pozitív mind negatív történeteket.

A Gyula 2010.01.15. 09:46:31

@bigway:

"Tudod te egyáltalán sok vasutas miért sztrájkolt?
A tényleges okokat,szerintem nem!"

Ő is mint a köznép is csak a 250e Ft-ot és a +10% béremelésért folytatott, eredménytelen küzdelmet látta a sztrájk mögött, pedig ez csak a jéghegy csúcsa volt...

petya.bacsi 2010.01.15. 15:23:39

@bigway: "Tudod te egyáltalán sok vasutas miért sztrájkolt?
A tényleges okokat,szerintem nem! "

Az egy dolog, ha az ember nem tudja, hogy a vasutasok miért sztrájkolgatnak. A gond az, hogy már lassan ők sem tudják. Kezdték a Cargos privatizációs pénzért, majd 10%-os béremelésért, aztán már mindenféle dologért. Csoda, ha elveszítjük a fonalat? Megkérdeztem anno egy sztrájkoló vasutast, ő sem tudta miért sztrájkol. Hoppácska...

@A Gyula: Igazad van, a MÁV és az összes alkalmazottja a 21. századot képviseli. De még hogy! (nincs internetes számlakiadás, sok helyen a manuális számlakiadás is gondot okoz, utastájékoztatás egy nagy nulla, és sorolhatnám több napon keresztül, hogy miért is ragadt a MÁV a múlt században...)!

Minden történetet nem tud ellenőrizni Georgejr, éppen ezért kell fenntartással kezelni a legtöbb levelet. Biztos, hogy vannak olyanok, akik így akarnak bosszút állni/kellemetlenséget okozni egy-két kalauznak, vagy épp unatkoznak, és kreálnak egy történetet.

petya.bacsi 2010.01.15. 15:24:59

@petya.bacsi: annyit azért még hozzátennék, hogy az előbb felsorolt dolgok nem éppen a kétkezi vasutas dolgozók miatt van.

lyken 2010.01.15. 16:01:27

@A Gyula: Nekem két tapasztalatom van e témában.
1: Desiron, railway-en általában szívesebben és kultúráltabban dolgozik a személyzet. Gondolom a jobb körülmények összefüggenek a kultúráltabb utaskezeléssel.
2: A fiatalabb személyzet többnyire sokkal jobban teljesíti az elvárásokat. TI. egy mosoly nem kerül semmibe és az utas is boldogabb mint egy ugatás jellegű kéremajegyeket mondattól.

lyken 2010.01.15. 16:20:11

@bigway:
"Tudod te egyáltalán sok vasutas miért sztrájkolt?
A tényleges okokat,szerintem nem! "

Én igyekeztem utánanézni minden alkalommal, de még nekem sem világos. El tudom képzelni, hogy egy átlagos tévéből tájékozódó ember mennyit láthat az egészből. Megfelelő kommunikáció nélkül nem lehet elérni a tömegek szimpátiáját és így sokkal kisebb a nyomás a munkáltatón. Az embereknek megfelelő kommunikáció hiányában az a benyomása, hogy a követeléseknek nincs alapja. Ilyenkor a munkáltatónak 3 dolga van.
1: Inni egy kávét.
2: Kiállni és nyilatkozni, hogy a követelések irreálisak.
3: Várni, miközben a tömeg a sztrájkolók ellen hangolódik. (Állami cég lévén ez lényeges dolog.)
@A Gyula: De vannak pozitív történetek. Én napi szinten vagyok boldog az egom-nyugati vonalon a kallerek miatt. Van köztük egy kivétel. 50 körüli kereksapkás idős fazon, fasisztoid viselkedéssel. Egyszer kötött belém, elmeséltem neki a véleményemet a korrekt utaskezelésről kb. 20 utastárs érdeklődő tekintete előtt. Azóta ahányszor meglát megy tovább megállás nélkül.
Az _összes_többi_ kaller akivel eddig a vonalon dolgom volt kivállóan végezte a dolgát minden helyzetben. (Volt már síntörés, autó a síten, bliccelő utas, stb.)

A Gyula 2010.01.15. 16:42:52

@petya.bacsi:

"nincs internetes számlakiadás, sok helyen a manuális számlakiadás is gondot okoz, utastájékoztatás egy nagy nulla, és sorolhatnám több napon keresztül, hogy miért is ragadt a MÁV a múlt században..."

Igazad van. Ezekről mind a végrehajtó szolgálatban dolgozók tehetnek...Igazad van.

A Gyula 2010.01.15. 17:11:07

@lyken:

"2: A fiatalabb személyzet többnyire sokkal jobban teljesíti az elvárásokat. TI. egy mosoly nem kerül semmibe és az utas is boldogabb mint egy ugatás jellegű kéremajegyeket mondattól."

Erre gondoltam fentebbi kommentemnél.

lyken 2010.01.15. 22:47:51

@A Gyula: Persze, csak ugye WoM marketing definiciója igaz erre az esetre is. Ha pozitív dolog történik veled azt természetesnek veszed. Ha negatív, azt átlagosan 4 embernek mondod el.
Pl az maradandó, hogy tegnap jófej volt a kallersrác, mert találtam egy telefont az egyik ülésen és visszajuttatta a gazdájának a visszaúton. Ez ritka, de emlékezetes.
Az, hogy mosolyogva és udvariasan veszi el a jegyet kezelésre, már kevésbé marad meg, mert természetesnek tűnik. Az sokkal hangsúlyosabb marad, hogy ma álltunk 8 percet Piliscsabán, majd egyszer csak kivágódott az állomás egyik ajtaja, halálos iramban kirohant rajta egy közepesen telt hölgy és kalimpált egyet a zöld táblával, miközben odakiabált, hogy "elnézést, elfelejtettem!". Ez először vicces volt, amíg bele nem gondol az ember, hogy így szed össze késést a vonat.
Az emberi természet már csak olyan, hogy a negatív dolgokat jobban megjegyzi és ezért azt sokkal többen adják tovább. Emiatt (is) vannak dugig az ilyen oldalak anyázó emberekkel.

bigway 2010.01.16. 09:25:58

@petya.bacsi: "Megkérdeztem anno egy sztrájkoló...."
Csak egyet?!
Én többet!
Hoppácska...

dontals 2010.01.16. 16:50:09

@Voloka: Hallod-e, te olyan sötét vagy, mint az éjszaka.

dontals 2010.01.16. 16:51:29

@Voloka: "Legyenek szolidárisak azokkal, akikből élnek. ->
Nem is tudtam, hogy a munkavállaló a munkaadóból él."

Ne a munkaadóval legyenek szolidárisak, hanem az utasokkal

petya.bacsi 2010.01.16. 20:14:29

@bigway: itt nem a mennyiség a lényeg, hanem az, hogy már ők sem tudják mit akarnak. :D És ez übergáz!

bigway 2010.01.16. 21:16:05

@petya.bacsi: Hát ha egy vasutast meg kérdeztél és az azt mondta akkor valószínű az úgy is van!
Tuti biztos 100%. :)

lyken 2010.01.17. 11:47:14

Jól látom, hogy sztrájk nélkül is meg lehetett állapodni pár konstruktív megbeszélést követően?

Cruizer 2010.01.17. 15:55:56

Aham...lúzer sztrájk mi? Hú de sajnálom ezt a MÁV-os csapatot, "szegények" csupán annyit harcoltak ki, hogy

1. a béren kívüli juttatásokat 25%(!)-kal növelik (válságban nooormális???)

2. 170 ezer Ft alatti jövedelemmel rendelkezők az OÉT által megállapodott béremelést kapnak

persze arról sem szól a fáma, hogy a 170 ezer az most nettó vagy bruttó...

Nem tudom, én úgy látom, hogy egész szépen teljesítettek ami a lényegi (zseb) rész illeti, a többi úgyis csak bullshit.

Cruizer 2010.01.17. 16:07:30

persze azt megnézném, hogy a versenyszférában az emberek hány százaléka kap bármivel is többet, mint tavaly...

Elegem van abból, hogy a pénztárcám csöcsein lóg mind a MÁV mind a BKV, de mikor nagy ritkán szükségem lenne a szolgáltatásaikra, rendszerint valami mindig balul sül el.

25(a vízfejben 50)%-os leépítést mindkét helyen, egyből lenne pénz új buszokra, egyből kevesebb állami pénzt kellene pumpálni a MÁV-ba. Berlini Budapesttel azonos hosszúságú vonalhálózatára fele annyi dolgozó jut, mint a BKV-nál. Mi ez ha nem abszolút pazarlás? És a fő redundanciát nem az operatív szinten találjuk (tudtommal minden buszt pontosan egy sofőr vezet), hanem az irodistáknál, akiknek ezek szerint egy jó vastag rétege léhűtésnél többet nem csinál(hat). Mert nincs mit.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.17. 22:16:41

@Cruizer:
"persze arról sem szól a fáma, hogy a 170 ezer az most nettó vagy bruttó..."

Bruttó. Oké, hogy fikázni akarsz, de azért elszállni nem kell :-) Így is bőven hülyítve van a nép, nem kell még rátenni pár lapáttal...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.17. 22:18:25

@Cruizer:
Azt azért megnézném, a végrehajtói szintből hogyan küldesz el minden 4. embert, amikor így is létszámhiánnyal küzd a máv, de nembaj, oszd csak az észt :-)
Alig találsz olyan szolgálati helyet, ahol ne hiányozna minimum egy ember/beosztás ... Van ahol a 4 túrra 2 ember jut, mennyi túlóra van ott...?

Kocsivizsgáló80 2010.01.17. 22:54:04

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Semmenyi túlóra nem keletkezik, mert nem engedik.

Azt mondják, hogy oldjuk meg, verjük el a vonatot nyugodtan stb.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.17. 23:27:26

@Kocsivizsgáló80:

Ahhoz képest hogy nem engedik ismerek egy pénztárt, ahol 3-an csinálják a 4-es túrt, és egyszer sincsen "üzemszünet" ahiányzó helyán...

Kocsivizsgáló80 2010.01.19. 20:23:07

A pénztári dolgokat nem ismerem.

Nálunk viszont volt, hogy inkább elverték a magán vasutat de nem engedtek kb 2-3 óra túlórát. A vonat viszont kb 4-5 órával a tervezettől később indúlt el.