MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Jól kezdődött az év....azaz hogyan tegyünk meg vonaton 33 km-t 5 óra alatt

2010. január 12. - georgejr

 

Olvasónk hozzáértőként megválaszolja a múltkori postban felmerült kérdéseket. Olvassátok figyelmesen okos, és logikus dolgokat ír le. Köszönjük!


Üdvözlet. 

Szóval hozzáértőként azt javaslom mindenkinek, hogy először is tisztázzuk a kormányrendeletet ami a közforgolmú személyszállítást szabályozza. 

1, van egy menetjegy árusítás

2, van egy igény a  szolgáltatásra

3, van egy szerződés megkötése

4, van egy teljesítendő szolgáltatás

5, optimális esetben minden feltétel szükséges


Tehát a lényeg egyszerűsítve: az utas a menetjegy megvásárlásával elfogadja az üzletszabályzatban foglalt utazási feltételeket(a törvény nem ismerete nem ment fel a vád alól), bárki megnézheti a pénztárakba, ügyfélszolgálatokon  

Miután vettünk jegyet, MÁR HA VETTÜNK akkor a vasúttársaság (máv-start) vállalja hogy a menetrendben meghirdetett vonatokkal elszállítja az utast a MEGVÁLTOTT JEGYEN SZEREPLŐ viszonylatban. 

Csak az a VISSZMAJOR ne lenne ami mentesíti a MÁV ot ha rajta kivül álló okból nem tudja teljesíteni. Na és ez itt a gond hogy mi a rajta kivül álló???

Ez esetben az ÖNGYILKOS a hibás, nem pedig a máv. 

1, kérdésre a válasz: számomra a hozzászólásokból nem derül ki. 

2.  kérdésre a válasz : Sajnos a vonat olyan mint a jogosítvány , van SM, A, B, C kategoria , itt sincs mindenkinek minden típusra vizsgája, müszaki ismerete. A kalauznak esetleges tűznél tudnia kell, hol van a porral oltó, az hogy nyitható, kinek a hatásköre a mentés. Ha nem ismeri a kocsi müszaki felépítését nem tud segíteni ha baj van, akkor meg nem mehet azzal a vonattal. A mozdonyvezető lehet azt se tudja hogy kell beindítani ha nem vizsgázott belőle stb. 

3.  kérdésre : azért lettek az utasok átküldve, mert a felelős irányító akit meg is neveztek a blogban, a teljes helyzet ismeretében kell döntést hozzon. A vonat első számú felelős vezetője a Vezető jegyvizsgáló. Az Ő kötelessége lenne a menetirányítókat tájékoztatni a történtekről, és a lehetőségekről. De Ők csak a zsebükig látnak sokszor. Ilyenkor nagyon fontos embernek tartván magukat, valótlan és megalapozatlan dolgokat mondanak az irányítónak: pl. :hú itt nem tud ám menni vonat mert az utasok annyian vanak, hogy a másik vágány ez miatt nem járható, szerintük csak a busz tudna segíteni. De hát Ők értenek hozzá, 3 hónapig tanulták az egész szakmát. 

Ilyen esetben főleg állomáson, a Forgalmi szolgálattevő szakszerű, praktikus és valóban jó megoldásokat tudna adni, ha valaki megkérdezné. ??? Higgye el mindenki olyan eset is volt hogy kisiklott a vonat, és nem szoltak neki, Ő pedig fogadta a másik irányból  a vonatot. És ha a rezgés miatt a siklott kocsi a másik vonat elé dölt volna??

Szóval ha ilyen eset van a szolgálattevőt mindenképp értesíteni kell és Ő ( aki évekig tanulta a szakmát), valós adatokat adna az irányítónak aki máris jobb döntéseket hozna. A szolgálattevő ez esetben a jegyvizsgálót megkérdezte hogy ki lett ez idáig értesítve, azt mondták neki hogy az irányító már tud róla, és intézkedik, de azt nem mondták el neki hogy milyen valótlanságokat tettek hozzá. 

4.  kérdés az üres vonat: Arról a vonatról a vezetőjegyvizsgálót valamiért visszarendelték a nyugatiba, és amint irtam személyzet nélkül nem mehet a vonat a tüz, a rosszullétek, a balesetek miatt. Nincs aki jelezze a lámpával hogy vége a beszállásnak, a tökörbe nem látszik, az ajtó vezérlés lehet elromlik, szóval baleset veszélyes úgy menni és TILOS is egyébként. 

5. kérdés . az ügyfélszolgálat Miskolcon van KOMOLYAN !Tudom van telefon, ja ja csak az állomásoknak nincs lehetősége felhívni Őket, ugyanis a szolgálati mobilok csak hivócsoporton belül használhatók, az ügyfélszolgálat nem hívható. Senkitől se várható el hogy a saját mobiljáról telefonálgasson nekik hogy figyi má Én vagyok a bakter és most nem lesz vonat stb. Ezt a felső vezetésnek kéne orvosolni, a megoldás az lenne hogy a telefonoskisasszonyokhoz beszerezni egy mobilt, amit a máv adna nekik és csak az állomásokon lenne ismert a szám, és akkor tudnánk nekik, (söt kötelezővé tehetnénk a felhivásukat)hogy ez és ez miatt késik, nem megy vagy épp kimarad a vonat. 

6. kérdés:ha az utasnak van menetjegye, jogosult a bizonyítható kárát megtérítetni a MÁV-val. 

Szóval vegyünk jegyet ez a jogalapja mindennek, mert a jegyvásárlással kötünk szerződést, és csak az követelhet akinek nem csak joga hanem teljesített kötelezettségei is vannak. 

Amig a kallerok zsebét tömjük pénzzel, addig a megoldást is töllük kell kérni. Amikor nincs helyünk, gondoljunk arra hogy a MÁV-nál csak az az utas valós és létező utas aki jegyet is vett, mert ennél a cégnél darabra megy minden. A pénztárban tudják mennyi jegy fogy, a kalauznál is tudják ha elkérjük a jegyet és akkor képeznek átlagot hogy mennyi férő hely kell. VEGYETEK JEGYET MINDENKÉPP. 

EZ A KEZDETE MINDENNEK. Német , osztrák, svájc ezért van minden mert max 2% a bliccelés, itt közel 30%. hát ez van

Remélem kimerítő választ kaptatok mindenre. 

Ja és utóirat. HA elérjük azt hogy egy balesetnél hagyjuk a vasutasokat intézkedni, nem egyből azt kérdezgetjük mikor lesz vonat. Ha adnának az utasok 10-15 percet, hogy nyugodtan átgondolva értesítsenek mindenkit, elmondják közbekérdezések nélkül az irányítónak a történteket, akkor utánna semmi más dolga nem lenne mint az hogy tájékoztassa az utasokat, de higgyétek el bepánikol a sok ideges utastól, és valótlan dolgokat állít és kér az irányítotól. Pl küldjetek buszt, mert meglincselnek, stb. Ha nyugodt körülmények között tud beszélni, akkor átgondolja amit mond, nem azon parázik hogy mit is mond az utasoknak. PRÓBÁLJÁTOK KI, müködik. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr381665707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.12. 09:42:40

Hm, egészen korrekt, és értelmes post.

Azért mondjuk az Irányítókat ne emeljük ennyire isteni magasságokba, miközben a jegyvizsgálókat lehúzzuk, sajnos nem egyszer találkoztam olyan esettel, amikor az Irányítóval közölte a vonatszemélyzet, hogy xxx számú vonattal mennek x-ből y viszonylatban, és 20 perc késéssel közlekednek, ezért kérik, hogy z állomáson várjon a csatlakozás, mert több átszálló utas lenne. Az irányító azt sem tudta hol van miről van szó, melyik vonat, de ígérte intézkedik. A csatlakozás elment...
Meg amikor Inárcs után szolgálatképtelen lett a mozdony, és közölte az irányító, hogy megy a segélymozdony, de közben a másik vágányon jön majd a vonat,át tudnak szállni az utasok. A jegyvágó visszakérdezett tudja egyáltalán melyik vonalról van szó, mert itt egy vágány van....

Persze vannak pozitív példák is, ez ellenpélda volt csak.

lyken 2010.01.12. 11:48:46

"Német , osztrák, svájc ezért van minden mert max 2% a bliccelés, itt közel 30%. hát ez van."

Esztergom-Bp viszonylat tapasztalatok: kalauz mindig jön és kezeli a jegyeket, ill. ad el jegyet. Jegyeladásnál mindig ad jegyet, nem zsebre megy a dolog. A bérleteket, startklub kártyákat is mindig lelkiismeretesen leellenőrzik.
Elképzelhetetlennek tartom a vonalon a bliccelést. Biztos van olyan amit nem vesz észre az ember, de a 30% irreális.
Egyszer próbálkozott be egy egyetemista azzal, hogy Leányvár-Bp helyett Pázmáneum-Bp kérjen jegyet, de páran igen csúnyán néztek rá, úgyhogy gyorsan javította magát.

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.12. 11:55:51

@lyken: BP-Esztergom??? hat akkor nagyon szerencses vagy, ott megy a legnagyobb mutyi, csak mostansag sok az ellenor, ezert meghuzzak magukat. Terjunk vissza szerintem erre a kerdesre egy-ket honap mulva:(

lyken 2010.01.12. 12:24:49

MÁV sztrájkról nincs valami bennfentes információ sztrájk témában? Jó volna tudni, hogy elinduljak-e haza szokásos módon, vagy vételezzek egy cégautót...

ZBR 2010.01.12. 15:31:34

@lyken:
Jahhaaaj! Az egomi vonalon külön kézijelzése van a kalleroknak kereszt esetén arra, hogy nincs vonalon ellenőrzés! Ebből következik, hogy arra is van, ha épp van ellenőrzés.

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Az irányító félretájékoztatása után minden esélytelen lesz. A dolgon igazából az segítene, ha MINDENKI értene ahhoz amit csinál és mindenkinek meglenne a megfelelő kommunikációs csatornája is.
Mindenre van példa és ellenpélda egyaránt. Még az itt igencsak kiemelt szolgálattevők között is akad olyan, aki leizzad, ha kettőnél több vonat érkezik az állomásra. Van olyan, aki a szomszédot faggatja, hogy most mi lesz, ha nem menetrend szerint járnak.

A Gyula 2010.01.13. 07:59:24

@lyken: Indulj el, nincs sztrájk, csak a BKV-nál, nem kell a bolhából elefántot csinálni.

lyken 2010.01.13. 11:14:20

Köszi, 8-kor már a vonaton ültem. :)