Olvasónk hozzáértőként megválaszolja a múltkori postban felmerült kérdéseket. Olvassátok figyelmesen okos, és logikus dolgokat ír le. Köszönjük!
Üdvözlet.
Szóval hozzáértőként azt javaslom mindenkinek, hogy először is tisztázzuk a kormányrendeletet ami a közforgolmú személyszállítást szabályozza.
1, van egy menetjegy árusítás
2, van egy igény a szolgáltatásra
3, van egy szerződés megkötése
4, van egy teljesítendő szolgáltatás
5, optimális esetben minden feltétel szükséges
Tehát a lényeg egyszerűsítve: az utas a menetjegy megvásárlásával elfogadja az üzletszabályzatban foglalt utazási feltételeket(a törvény nem ismerete nem ment fel a vád alól), bárki megnézheti a pénztárakba, ügyfélszolgálatokon
Miután vettünk jegyet, MÁR HA VETTÜNK akkor a vasúttársaság (máv-start) vállalja hogy a menetrendben meghirdetett vonatokkal elszállítja az utast a MEGVÁLTOTT JEGYEN SZEREPLŐ viszonylatban.
Csak az a VISSZMAJOR ne lenne ami mentesíti a MÁV ot ha rajta kivül álló okból nem tudja teljesíteni. Na és ez itt a gond hogy mi a rajta kivül álló???
Ez esetben az ÖNGYILKOS a hibás, nem pedig a máv.
1, kérdésre a válasz: számomra a hozzászólásokból nem derül ki.
2. kérdésre a válasz : Sajnos a vonat olyan mint a jogosítvány , van SM, A, B, C kategoria , itt sincs mindenkinek minden típusra vizsgája, müszaki ismerete. A kalauznak esetleges tűznél tudnia kell, hol van a porral oltó, az hogy nyitható, kinek a hatásköre a mentés. Ha nem ismeri a kocsi müszaki felépítését nem tud segíteni ha baj van, akkor meg nem mehet azzal a vonattal. A mozdonyvezető lehet azt se tudja hogy kell beindítani ha nem vizsgázott belőle stb.
3. kérdésre : azért lettek az utasok átküldve, mert a felelős irányító akit meg is neveztek a blogban, a teljes helyzet ismeretében kell döntést hozzon. A vonat első számú felelős vezetője a Vezető jegyvizsgáló. Az Ő kötelessége lenne a menetirányítókat tájékoztatni a történtekről, és a lehetőségekről. De Ők csak a zsebükig látnak sokszor. Ilyenkor nagyon fontos embernek tartván magukat, valótlan és megalapozatlan dolgokat mondanak az irányítónak: pl. :hú itt nem tud ám menni vonat mert az utasok annyian vanak, hogy a másik vágány ez miatt nem járható, szerintük csak a busz tudna segíteni. De hát Ők értenek hozzá, 3 hónapig tanulták az egész szakmát.
Ilyen esetben főleg állomáson, a Forgalmi szolgálattevő szakszerű, praktikus és valóban jó megoldásokat tudna adni, ha valaki megkérdezné. ??? Higgye el mindenki olyan eset is volt hogy kisiklott a vonat, és nem szoltak neki, Ő pedig fogadta a másik irányból a vonatot. És ha a rezgés miatt a siklott kocsi a másik vonat elé dölt volna??
Szóval ha ilyen eset van a szolgálattevőt mindenképp értesíteni kell és Ő ( aki évekig tanulta a szakmát), valós adatokat adna az irányítónak aki máris jobb döntéseket hozna. A szolgálattevő ez esetben a jegyvizsgálót megkérdezte hogy ki lett ez idáig értesítve, azt mondták neki hogy az irányító már tud róla, és intézkedik, de azt nem mondták el neki hogy milyen valótlanságokat tettek hozzá.
4. kérdés az üres vonat: Arról a vonatról a vezetőjegyvizsgálót valamiért visszarendelték a nyugatiba, és amint irtam személyzet nélkül nem mehet a vonat a tüz, a rosszullétek, a balesetek miatt. Nincs aki jelezze a lámpával hogy vége a beszállásnak, a tökörbe nem látszik, az ajtó vezérlés lehet elromlik, szóval baleset veszélyes úgy menni és TILOS is egyébként.
5. kérdés . az ügyfélszolgálat Miskolcon van KOMOLYAN !Tudom van telefon, ja ja csak az állomásoknak nincs lehetősége felhívni Őket, ugyanis a szolgálati mobilok csak hivócsoporton belül használhatók, az ügyfélszolgálat nem hívható. Senkitől se várható el hogy a saját mobiljáról telefonálgasson nekik hogy figyi má Én vagyok a bakter és most nem lesz vonat stb. Ezt a felső vezetésnek kéne orvosolni, a megoldás az lenne hogy a telefonoskisasszonyokhoz beszerezni egy mobilt, amit a máv adna nekik és csak az állomásokon lenne ismert a szám, és akkor tudnánk nekik, (söt kötelezővé tehetnénk a felhivásukat)hogy ez és ez miatt késik, nem megy vagy épp kimarad a vonat.
6. kérdés:ha az utasnak van menetjegye, jogosult a bizonyítható kárát megtérítetni a MÁV-val.
Szóval vegyünk jegyet ez a jogalapja mindennek, mert a jegyvásárlással kötünk szerződést, és csak az követelhet akinek nem csak joga hanem teljesített kötelezettségei is vannak.
Amig a kallerok zsebét tömjük pénzzel, addig a megoldást is töllük kell kérni. Amikor nincs helyünk, gondoljunk arra hogy a MÁV-nál csak az az utas valós és létező utas aki jegyet is vett, mert ennél a cégnél darabra megy minden. A pénztárban tudják mennyi jegy fogy, a kalauznál is tudják ha elkérjük a jegyet és akkor képeznek átlagot hogy mennyi férő hely kell. VEGYETEK JEGYET MINDENKÉPP.
EZ A KEZDETE MINDENNEK. Német , osztrák, svájc ezért van minden mert max 2% a bliccelés, itt közel 30%. hát ez van
Remélem kimerítő választ kaptatok mindenre.
Ja és utóirat. HA elérjük azt hogy egy balesetnél hagyjuk a vasutasokat intézkedni, nem egyből azt kérdezgetjük mikor lesz vonat. Ha adnának az utasok 10-15 percet, hogy nyugodtan átgondolva értesítsenek mindenkit, elmondják közbekérdezések nélkül az irányítónak a történteket, akkor utánna semmi más dolga nem lenne mint az hogy tájékoztassa az utasokat, de higgyétek el bepánikol a sok ideges utastól, és valótlan dolgokat állít és kér az irányítotól. Pl küldjetek buszt, mert meglincselnek, stb. Ha nyugodt körülmények között tud beszélni, akkor átgondolja amit mond, nem azon parázik hogy mit is mond az utasoknak. PRÓBÁLJÁTOK KI, müködik.