MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Jól kezdődött az év....azaz hogyan tegyünk meg vonaton 33 km-t 5 óra alatt

2010. január 06. - georgejr

Új év és máris egy új negatív rekordról számolhatunk be! Az utasok tökéletes dezinformálásának mintapéldája a lenti történet. Először elküldték az utasokat, hogy menjenek Pestszentimrére, mert onnan megy tovább egy vonat Ócsára, mivel gázolás történt. Közben az eredeti vonaton maradottakat is leszállították, mondván a vonat a Nyugatiig közlekedik, majd a vonat elindult Ócsára utasok nélkül, persze Pestszentimrén nem állt meg... így 5 órás késéssel tudtak az utasok 33 km-re lévő céljukig eljutni... Azt hiszem ANYÁD díjas történet ez...

Tisztelt Ügyfélszolgálat!


Mint azt a a tárgyban is jeleztem, jól kezdődött az év első munkanapja számomra. Kezdem az elején, kérdéseim felteszem közben.

A Lajosmizsei vonalon utazom, Ócsáról. A reggel 5 óra 55 perckor induló vonat érkezésekor bemondták, hogy az utolsó két kocsiba nem lehet felszállni világítás- és fűtésprobléma miatt. Vasúton szocializálódott ember lévén ezt már fel sem veszem, hiszen a késések, a hideg, a koszos vonat....szóval hozzá vagyok szokva. Megjegyzem, a működő 2 kocsi 2 ajtaja sem nyílt ki (-7 fokban ezen sem akadunk ki), mint ahogy azon sem, hogy a vonaton a Nyugatiig a jégvirágos ablakon bámultam ki (mert hogy fűtés itt sem volt). Mindegy, az a lényeg, hogy megy a vonat. Akkor még el sem tudtam képzelni, mi lesz hazafelé....

Kimentem 16 órakor a 16.18-as vonathoz, ami - természetesen - késett. Utastársaimhoz hasonlóan már ezt is birkatürelemmel vettem tudomásul, bár kérdésem azért van. Megérkezett ugyanis a 17.13-as vonat. Tudjuk, személyzet nélkül nem indul tovább (mozdonyvezető volt, kalauz nem), ezért vártuk tovább a vonatunkat, a kalauzunkkal. Van egy A személyzet és egy B vonat, sosem értettem, miért nem lehet párosítani? 
Mindegy, megérkezett az én vonatom is, olyan 40 körül el is indultunk. Nem jutottunk messzire, Kispesten megálltunk. A kalauz nagyon rendes volt, tájékoztatott bennünket, hogy Pestszentimrén gázolás volt, a helyszínelés miatt nem megyünk tovább. Aki Kispestről haza tudott jutni, el is indult, sokan azonban maradtunk (nincs autónk, tudom, megérdemeljük, hogy vonattal utazunk). 
Menetrendszerint megérkezett a 17.13-as vonat is, szépen beállt mögénk. A kalauz közben próbált információhoz jutni, aztán közölte is a jó hírt: át tudunk menni Pestszentimrére,  a BKV-t igénybe véve (felsorolta, melyik villamossal és busszal lehet oda eljutni, amelyeken elfogadják a MÁV-bérletet is), ahonnan indítják a vonatot Lajosmizse felé. Piros pont a MÁV-nak, gondoltuk még ekkor (igaz, Budapest-bérletünk, van, de mindenkire gondolnak...)
Kb. 100 ember úgy döntött, az Ismerd meg hazádat keretében elindul, és sötétben, ismeretlen helyen elindul a városba. A többiek maradtak a meleg vonaton. Mi időközben megérkeztünk Pestszentimrére, ahol még tartott a helyszínelés, de a vonat még bent állt, örültünk is, hogy elértük. 
Az öröm nem tartott sokáig, amikor megtudtuk, nem Lajosmizse, hanem a Nyugati felé indítják....!!!
Nem mondom, volt kiabálás, szitkozódás, hogy akkor miért küldtek át bennünket. A dühünk csak fokozódott, amikor közölték, hogy mindjárt érkezik az a vonat, amelyikről leszálltunk, azonban UTASOK NÉLKÜL megy Ócsára. MIÉRT????? Később kiderült, hogy azokat, akik a vonaton maradtak, leszállították, mondván, hogy a vonat megy vissza a Nyugatiba - ja....népharag ott is nagy volt, mikor észrevették, hogy átvágták őket. 

Az üres vonatunkat tehát láttuk elmenni Pestszentimrén...én ennyi embert még nem láttam köpködni, kiabálni....Mint megtudtuk, Konrád (?) Lídia menetirányító fergeteges ötlete volt ez....elbeszélgetnék szívesen a hölggyel, milyen este hidegben, a fűtetlen váróteremben állni, étlen-szomjan, mosdó nélkül. 

Felhívtam közben az ügyfélszolgálatot, mikor jön olyan vonat, ami haza is visz, a hölgy közölte, 20.01 perckor ott a vonat....Jelzem, ekkor már 4 órája voltam úton, és a türelmem már fogyatkozott, ezért kértem az ügyintézőt, nézzen utána, mennyit fog késni a vonat, mert nem hiszem el, hogy ez ilyen egyszerű lenne....Pár perc zenehallgatás után közölte, hogy utánanéztek, nincs információjuk a késésről. Azt gondolom, hogy ezek után nem meglepő, hogy 20.01 perckor nem volt vonat....Miért nem tájékoztatták a MÁVDIREKT-et, ne mondjon valótlan információkat???? 

Végül hazaértem, 21 órakor, 5 órás utazás, várakozás után, átfagyva, idegileg kimerülten. Tehát szeretném megtudni a következőket:

1. miért késett a 16.18-as vonat?
2. ha van vonat és van kalauz, miért nem rugalmasabbak?
3. miért küldtek át Pestszentimrére?
4. miért ment üres vonat?
5. miért nem tájékoztatják az ügyfélszolgálatot?
6. ki kárpótol ezért az 5 óráért?


Várom gyors válaszukat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr131650966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hümüzhümümüz 2010.01.06. 11:15:38

Uhh bazz! Nem lettem volna a helyedben. :S

Nekem legdurvább az volt, hogy elindultam este 9-kor vidékre, vonattal és reggel 6-ra értem oda, 7 órával később, mint kellett volna. :) Mákomra nyár volt, így kis alvással és pár sör elfogyasztásával várakoztam. :)

De ezt is úgy fogtam ki, hogy 5 évente egyszer kényszeülök vonatra. :) Még a kalauz is kiröhögött, hogy megszívatott a cége. MÁV a mindenható! :D

-gyaloggalopp- 2010.01.06. 11:16:14

Ó, 33 kilométert 5 óra alatt gyalog meg lehet tenni. A jégvirág meg lehet népművészeti motívum, bár lenne ugyanilyen motívum a népművészeti agyagedény (köcsög) mávos himbilimbijén is gombából, aki ennek a felelőse!

Miért késett a 16:18-as vonat? Miért, szokott pontos is lenni a vonat? Valójában az egy 17 02-es vonat, de siet.

Ha van vonat és van kalauz, miért nem rugalmasabbak? Mert megfagytak. Fagyott kalauz meg nem rugózik.

Miért küldtek át Pestszentimrére? Boré' esetleg a bakternak? Csak elfelejtették mondani.

Miért ment üres vonat? Valójában csak a mozdony ment volna, de odafagyott a szerelvényhez...

...és így tovább.

hhh. 2010.01.06. 11:18:26

döbbenet!!!! !!! !! !!!!!

Shalamoon 2010.01.06. 11:38:55

Ha bárki azt hiszi, hogy valaki intézkedik, tesz valamit azért, hogy ekkora ökörség többet ne legyen, az téved. A jegyárakat emelik, a vezetők még többet lopnak ki, a dolgozók még kevesebbet dolgoznak és az egész egyre szarabb lesz.

hegyilany 2010.01.06. 11:51:09

Én azon vagyok meglepődve, hogy a kalauz tájékoztatta az utasokat. Eddig azt hittem, ezt a MÁV-nál tiltja a szolgálati szabályzat. ;)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.06. 11:52:47

ugyan mar.. ezek mindennaposak.
Az egesz tetves mavot be kene szantani, emberekkel es vezetokkel egyutt, besozni a helyet.

Mikor Svajcban es Nemetorszagban jartam, a vonat ott nem kesett, nem volt hangja es jo volt utazni rajta, mert tiszta, kenyelmes es elegans, gyors volt.

A mavos tetveknek az egyetlen szerencseje, hogy akik a fos vonataikra kenyszerulnek - mert csak kenyszerbol utazik az ember azon a szaron - azok nem tartozkodnak huzamosabb ideig kulfoldon nagy tomegben. Kulonben lenne itt - megerdemelt - lincseles.

es meg ezek sztrajkolnak. faszkalapok.

Shawher 2010.01.06. 12:05:23

Miért nem lehet privatizálni a MÁVot?

PL. a német vasútnak, ingyé, azzal a feltétellel, hogy 3 év múlva olyannak kell lennie, mint a német vasútnak és nem kerülhet többe.
Szerintem pár vasúttársaság ráizgulna, a államnak meg nem kéne támogatást adnia.
Ja, 15000 semmirekellőt ki kéne rúgni? Ez van, a versenyszférában 15 éve túl vagyunk rajta.

charlie 2010.01.06. 12:11:38

@Shawher: van nekünk állami tulajdonú élvonalba tartozó vasúttársaságunk, szóval en ma privatizálás a megoldás. hanem a sok kicsi regionális vasút, amikbe nem szólnak be fentről, pestről.

Sam the Ace 2010.01.06. 12:12:48

Hihetetlen ez az egész.. Én hál' Istennek már nem vagyok rákényszerülve ezekre, de annyira abszurd amit művelnek, hogy nem hiszem el, hogy ez a helyzetükben a maximum, amit kihozhatnak.
Ez megy azonnal, -már évek óta- ahogy leesik az első hó, és/vagy a hőmérséklet 0 fok alá csökken.. MIÉRT? Nem tudják az okokat? Ha igen, miért nem változtattak rajta az évek alatt? Ha nem, akkor meg miért nem rúgják ki az adott területen dolgozó kollegát, és vesznek fel mást, aki ért hozzá?
De ez még semmi, mert nyáron ugyanez megy. Egy az egyben ugyanez. Ott kb 30 fok a határ a MÁV megsemmisüléséig.. Onnantól pályaudvarok állnak le, vonatok állnak meg stb.. És mindez még talán talán elviselhetőbb lenne, ha tájékoztatnák megfelelően az embereket. De nem, még ezt sem. A legnagyobb pályaudvar, legnagyobb információs pultjának, (ahol kb 4-en dolgoztak egy időben) fogalma sincs semmiről, de ezt nem bevallva kiötlenek egy valóságot teljes mértékben nélkülöző infót inkább, hadd ücsörögjenek tovább nyugodtan, az utas meg menjen és szálljon fel a kísértet vonatra nyugodtan..
Magánkézbe az egészet, VDSZSZ-t felszámolni, börtön, golyó.. :))

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 12:14:52

@Shawher:
Az a baj, hogy csak szerinbted izgulna rá bárki is. A valóság, sajnos más...

a Lojalista 2010.01.06. 12:18:32

A java csak most jön. A VDSZSZ ma bejelentette, hogy jövőhéten szolidárisak lesznek a BKV szrájkkal. :)) = kényszerszabadság

Skunkworks 2010.01.06. 12:41:42

Jaj, gyermekeim! Mindig ez a csúf rosszindulat. Egyszerű fizika ez. Nos, a történet a következő. Itt az idődilatáció jelenségét érjük tetten. Ugyanis, az álló vasútállomás hozzádképest is majdnem fénysebességgel haladt így a 33km-t az ott lévő megfigyelő az előírt menetidő alatt teljesítette. Mivel a Tisztelt posztíró a vonaton volt, így az idő nála lelassult. Mi itt a probléma?

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2010.01.06. 12:42:13

@a Lojalista:
Nem mondod?! Gaskó kezd felpörögni? Igaz, jön a tavasz, megy még idén RailJet Lajosmizsére! (Vagy marad a jól bevált BlueJet:))

citrix 2010.01.06. 12:49:38

Akiben még nem tudatosult volna,a MÁV egy öszvér.Szocialista minőség albán színvonalon mindez kapitalista árakkal számítva.Az éppen "haladó" vonatok átlagsebessége a 40km/h körül van,hála a lassújeleknek és elképesztő állapotú pályáknak.Ahol "modernizálnak" pl. 30-as vonal,még rosszabb a helyzet és ez hosszú évekig tart (versenyben a 4-es metróval).A vasút csak a nyugdíjasoknak és a diákoknak éri meg,igen nagy kedvezménnyel utaznak,annyiért "nyelhetnek" is.Válasz a kérdésekre.1:késett mert éppen hideg vagy meleg volt,már előtte is késtek,a cica átszaladt előtte és babonások a sínbetyárok.2:a MÁV félkatonai szervezet,ami a rugalmasság kifejezést csak a szótárból ismeri.3:Átküldték,miért is ne,ha egyszer arrafelé indították el.4:Azért üresen,mert leszállítottak mindenkit.Nem az utasnak,hanem a vonatnak kell a célállomásra megérkezni.5:Tájékoztatni arról tájékoztatnak amit már amúgy is mindenki tud.6:Ezért az 5 óráért pontosan az kárpótol majd,aki a szovjet málenykij robotért fizetett kárpótlást a "csapatépítő tréningen" résztvetteknek.Vagyis senki a világon.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 12:53:08

@citrix:
"és a diákoknak éri meg,igen nagy kedvezménnyel utaznak"

Igen, qrva nagy kedvezmény mondhatom... 25%-kal kevesebb mint 10 éve, 2 év alatt több mint 110%-os emelés a diákjegy tekintetében, de valóban óriási a kedvezmény :-)
Főleg, amikor egyik napról a másikra 100%-os emelés volt. (510 ft helyett 1020 a 140 km-es pl. )

Hozzászóló 2010.01.06. 12:59:25

42 km-t le lehet futni alig bő két óra alatt, akkor a 33 km-t oda-vissza is megtehetted volna az 5 óra alatt. Sőt még frissítőért is megállhattál volna valamelyik MÁV állomáson.

en.wikipedia.org/wiki/Marathon_world_record_progression

(irónia)

bebike 2010.01.06. 13:07:44

Az a szomoru, hogy mi is ezen a vonalon lakunk es bar nekem meg nem kell hasznalnom a vonatot, de osszel ez megvaltozik. Akkor hogy fogom elhozni a gyerekeket az ovibol? Igaz mi Pakonyon lakunk. Es bar Apa kocsival jar, de O meg Budan fog dolgozni akkor mar. Gyereket bezarjak az oviba vagy mi? Nekem ez okoz gondot.
Jah errol a hirrol nem is volt szo a mediaban.

citrix 2010.01.06. 13:19:24

A kedvezmény valóban relatív ez esetben,de létező "figyelmesség".A 140km 1020-ért még mindig fél ár a teljes 2400 helyett.Ugye az hogy eheti a kefét,aki ugyanazon a szutykos,huzatos,pontatlan szerelvényen utazik (ha éppen utazik és nem rostokol valahol).A diáknak alternatíva a busz,de az zsúfolt,szűkös férőhelyekkel.Autója még nincs,talán apu oda adja (nem adja,mert neki is csak egy van).Ha az ár/minőség viszonyt nézzük,a MÁV sokkal pocsékabb mint a nyolcvanas években volt.Svájc,Németország,Ausztria:kicsit magasabb árak mint itt,de a minőség elképesztően más.Pontos,tiszta,kényelmes,kultúrált személyzetű vonatok,makulátlan állomások,mellékhelyiségek.A MÁV 230 milliárd forintba kerül az adófizetőknek évente,azoknak is akik sose használják.Ők vannak többségben.

2010.01.06. 13:19:44

5 óra alatt 33 km, ó az is valami?:) a nemrégi nagy havazás beálltakor kb. ennyi idő alatt a Nyugatitól a Dózsa György úti felüljáróig jutottam vonattal, az 2 km sincs...

kezdődött azal, hogy több mint 1 óra múlva később indult el - persze az utána induló elment, tájékozatás semmi
aztán kis gurulás után megálltunk a hóesésben és álltunk, mellettünk meg mentek el a vonatok. Idővel túlélőcsapatok kezdtek el leszállni és menni a sínek közt a sötétben és hóesésben, ami nem túl veszélytelen, mivel itt még kb 10 sínpár fut 2 irányban (Vác/Cegléd).
Még a kalauz se tudta mi lesz, végül azt az infót kapta hogy visszatolnak a Nyugatiba, erre "nemsokára" elindultunk előre... ennyit a szervezettségről.

z8 2010.01.06. 13:36:19

Én spec örülnék egy teljes máv csődnek, tény akinek nincs autója megszivja, de ez van

blackiii 2010.01.06. 13:48:30

Hugom is rajta volt :D :D :D De, ez annyira mindennapos arra, csak mostanában van az ilyesminek ekkora felhangja... hányszor volt baleset miatti 3-4 órás várakozás Imrén? én legalább 3-4 ilyen esetre emlékszem, hgy a vonaton ültem, és valakivbepotyog a vonat alá. ;) de a leggázabb, amikor a szolgálattevő elment kocsmázni és ott állt a vonat 40 fokan Gyálon, 4,5 órát... rajta voltam azon is :D aztán olyan is volt, h Pakony után - tehán áthúzta a láncot a síneken, ott is álltunk 3 órát, na egyedül ezen tudtam röhögni... :D csak az volt a gáz h ennyi idő alatt gyalog is odaértem volna, de olyan k*rva hideg volt, h akkor nem mertem egyedül éjszaka az erdőben kóricálni.

qdiace 2010.01.06. 13:48:56

Kb. egy évtizede egy vasutas suxervezeti bácsi azt mondta nekem, hogy a rendszerváltás még a vasútnál sem oldható meg vér nélkül, nemhogy az államban.

Akkor nem hittem neki. Mostanában elkezdtem hinni. :(

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.06. 13:54:30

MÁV-ot értékesíteni, befolyt összegből minden családnak kifutná egy közepes autóra. Ezzel annyival több benzin fogyna, hogy ki lehetne venni az adó felét legalább. Ez miatt ide járna mindenki tankolni, ha már itt van vásárolna is és pikk-pakk felvirágozna az ország! :-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.06. 13:58:23

Az meg milyen, hogy jászsági vonalon egyszer eltűnt a vonat két község között? Vezető ugyanis kiállt az ajtóba pisálni menet közben, jött a kanyar, ő kihullott a hóba, vonat meg ment, amíg le nem állította az automata :-) Főleg iskolába siettünk, így nem köpködött senki.

Picur87 2010.01.06. 14:05:18

ha az ember bkv-val járt volna így, még tutira megspékelték volna az "élvezetet" egy bunkó ellenőr hullámmal óránként :)

Kopi3.14 2010.01.06. 14:16:11

@Shawher: Ha most is sírsz milyen drága a vasút, akkor a német tarifák láttán egyenesen harakirit követnél el. Amelyek szintén állami támogatással mennek.

Kerti Öröm 2010.01.06. 14:19:38

Sajnos ez (kritikán aluli szolgáltatás, hatalmas veszteségek, kiskirály szakszervezeti vezetők) addig nem fog megváltozni, amíg nem privatizálják és liberalizálják a vasúti személyszállítást.

Magyarázza már el valaki, hogy ez mitől annyira stratégiai ágazat, miközben a vizet, kenyeret, áramot, benzint egyaránt privatizált cégektől vásároljuk?

Kopi3.14 2010.01.06. 14:25:20

1-es kérdés ezer válasszal megoldható. Egy kézenfekvő- az gázolt, befele menetben.
2-es kérdés egyértelmű, annak a jv-nek máshova kell mennie, amelyik szitnén késik, mire vadásznak rá embert. Plusz az embernek a munkaidejét is nézni kell, elszállásolási lehetőségeit is ha lejár a műszakja, akkor megoldani a váltást, stb.
3. Mert a jv akkor azt az infót kapta, de nem küldött, csak elmondta mit tud, az alapján a kedves utas maga dönthetett arról, hogy átmegy, vagy marad.
4. A kedves posztoló már megválaszolta ezt a kérdést. Mert a menetirányító úgy döntött.
5. Erre a kérdésre senki nem tudja a választ, de megérné politikai részen kezdeni a kaparást, miért is kellett ilyen értelmetlenül felbontani a céget különálló egységekre.
5. kártérítési igénnyel forduljon a MÁV-Start zrt-hez, mivel bármilyen jogiszonyban velük áll, nekik kell rendezni a keletkezett kár ellentételezését, enyhítését.

Kopi3.14 2010.01.06. 14:27:42

@Sam the Ace: ha szépen elosztom az általad mondottakat a valósághoz közelítővel, akkor sok minden nem marad benne, ami reális.

Kopi3.14 2010.01.06. 14:30:34

A posztot még egyszer átnézve bizony érdekes, már négy órája utazik, mikor beszél az információval, aki azt mondja nyolc egykor lesz ott a vonat. De ő négyre ment ki az állomásra, vagyis valahol ugrott az időben, de minimum zavar támadt a folytonosságban.

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.01.06. 14:30:47

@citrix: a diákok és a nagy máv-os kedvezmények? hun élsz Te?

georgejr · http://mav.blog.hu 2010.01.06. 14:32:44

@Kopi3.14: kb 4 órája, most perceken ne kötözködjünk már, szerintem 10-15 perc ekkora késésnél ilyen távon már nem oszt

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.01.06. 14:40:02

@Kopi3.14: a német vasút pontosan ötször drágább, mint a máv, de kb. 20x jobb... na most melyik a jobb üzlet? (Vagy kérdezzem azt, nem lehetne-e, hogy a máv a mainál kétszer drágább, de akkor arányosan nyolcszor jobb legyen, mint most?:)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:45:42

@Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu:
Az a baj, hogy ha 5x drágább lenne a máv, akkor azon verné mindenki a nyálát, hogy ő bizony annyit nem fizet!! Hiába lehetne enni a vonat palójáról enyi pénzárt, akkor az ár lenne mindenki problémája...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:47:33

@Kerti Öröm:
Az a baj, hogy hiába várod a liberalizálást nem fog változni semmi. Ki kell mondani, a máv le van rohadva 1:1-ben.
Nem fog idejönni az ÖBB Nyíregyháza-Bp IC-t csinálni, mert ugyanazon a szar lerohadt pályán ugyanazzal az irányítással kellene dolgoznia mint a mávnak.

Kopi3.14 2010.01.06. 14:48:39

@georgejr: A többi adatot akkor mennyire vehetjük pontosnak? ott is plusz-mínusaz negyed órákkal számolhatunk és minden rendben? A végén kiderül, a történet fele sem igaz.

@Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu: mennyit használtad a német vasutat, hogy ennyire pontosan ismered? Mert saját, elővárosi tapasztalataim alapján a húszas szorzó egyáltalán nincs meg, sőt, szolgáltatási színvonal jó, ha háromszoros, hangsúlyozom, elővárosi közlekedést nézve.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:49:16

@espadazo:
Igen-igen, köszönjük szépen :)
Az UFO-k is a vonaton utaztak ugye?

Kopi3.14 2010.01.06. 14:49:46

közben egy off: valaki nem tud oldalt, ahol az orosz villanymozdonyok adatait lehet beszerezni, valamint egy átlagos konténerszállító kocsi tömege érdekelne még. Vasúti vontatási energiaszükségletről valaki tud valamit?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:51:44

@Kopi3.14:
Megszokhattad volna már, hogy az itt és egyéb szolgáltatópanaszos oldalakon megjelenő postoknak a fele sem igaz.
Ha az utast slrelem éri, mondjuk késett a vonat, önmagában nem hír, így egy kicsit fel kell tuningolni ahhoz, hogy érdekes legyen...

Kis Hableány 2010.01.06. 14:54:14

Kéne a MÁV-nak is egy szuperellenőr csapat mint a BÉkávésoknak,oszt mindjárt mennének ezek a nyűves vonatok!Vagy nem?

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:54:49

@espadazo:
Magyarország 10M fő, Legyen átlag 10 fős családok, azaz 1 millió család. (ennél nyilván több van, de így is szélsőséges eredmény lesz). 1 milió családnak adjuk csak egy suzukit 3 millkóért.
Szorozd össze a kettőt, és jöjj rá mekkora faszságot mondtál :-)
Köszönjük a részvételt.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 14:57:01

@Kis Hableány:
Vagy nem.
Jelenleg olyan hibák felett hunynak szemet, amik amúgy felszínre kerülnének...
Ha minden szabályt betartanának a vasúton, egy vonat nem indulna el...
Jeleneg a vasút nem arról szól, hogy minden szabályt betarts hanem arról, melyiket ne tartsd be úgy, hogy ne legyen baleset. Ez vonatkozik a BKV-ra is pl.
Amúgy ha méltóztatsz utánaolvasni a szuperellenőr csapatok a bkv legnagyobb megböbbenésére igazolták a buszsofőrök hibajelzéseit...

én egy vidéki lány vagyok 2010.01.06. 15:00:36

Pakonyig mentem ezzel a vonattal.Én is átbuszoztam Imrére, ahol (ezek szerint a posztíróval együtt) szívtam tovább.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 15:00:47

@citrix:
És az autópályák pl mennyibe kerülnek azoknak az adófizetőknek akik soha nem használják? Millárdoba. És itt is a nem használók vannak többségben...
És hány milliárdba kerül az egészségügy azoknak a honpolgároknak akik vannak olyan szerencsések, hogy nem kell hazsnálniuk a szolgáltatásokat? Itt is a nem haználók vannak többségben...............

KR_ 2010.01.06. 15:06:40

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:

Egy ismerősöm mondta, hogy valahova tőlünk nyugatabbra mentek a családdal,barátokkal kirándulni.

Az egyik (naiv) kisgyerek kérdezte hogy "...apúúú, itt miért nem mondja azt a vonat hogy tak-tak...tak-tak...tak-tak?!?!"
(ironikus) apuka pedig válaszolta hogy "...azért kisfiam mert itt nem értenek hozzáá..."

:D

mindegykivagyok 2010.01.06. 15:23:18

Hàt ilyen csak a mesében van!Legalàbbis idàig azt
gondoltam!Hihetetlen és ezért még jutalmat is kap
a felsö vezetés!Persze a kalauz örül,ketyeg a tulora a semmiért!
Igy néz ki az MSZP-s piacgazdasàg!

diktatorikus kleptokrácia 2010.01.06. 15:40:02

amikor először olvastam a zindexes főoldalon címet, azt hittem, eltévedt az író, s a futóblogra írt volna (ott sem nagy teljesítmény :D ). sajnos a valóság szomorúbb lett, mert a máv megint olyan büdöset rondított a világba, hogy ki sem lehetne szellőztetni.
gaskó elv-baj-faj-kar-bűntárs ilyenkor kussol, a havi másfél nettó millió épphogy elég a megélhetésre, abból hozzáértő szakmai tanácsra már nem futja.
abszurdia - én így nem szeretlek

redriot77 2010.01.06. 15:43:34

A MÁV-ot úgy kéne leszerelni mint egy vesztes hadsereget csata után. Világosi fegyverletétel. Alkalmatlanok mindenre. A hájfejű MÁV-führerek adják le az Audi kulcsát, és hagyják el az irodaházat. A büdösszájú kallerek meg ugorjanak az utolsó járat elé a sínekre. Gaskót meg fel....., a legmagasabb fára hogy jól lássa mindenki.

A MÁV az utolsó kommunista csökevények egyike az országban.

steve85a 2010.01.06. 16:05:43

Privatizálni nem fogják, mert némely fdeszes mélymagyar vezetők útálják a külföldi/multi/stb vevőket. Jelszavuk: nem engedjük kiárusítani az állami vagyont.
Másnak meg nem hiszem, hogy lenne pénze erre a csődhalomra.

Persze vezetőin (köztük ócsai Szücsi Lajoskánk) nem rázattják a seggüket vonattal. Minimum Audival suhannak a mi pénzünkön...

Xmas 2010.01.06. 16:10:12

@Shalamoon: Ez az! Legyünk demagógok! Az viszi előbbre a világot!

Xmas 2010.01.06. 16:12:48

@steve85a: Privatizálni nem is fogják. A vasút azért mégis csak stratégiai dolog. (Állami/katonai/harcászati szempontból.)

Ettől függetlenül viszont a piacnyitás elképzelhető lenne. Legyen állami a vasútvonalak műszaki fenntartása, a forgalomirányítás, és legyenek különböző piaci érdekeltségű egymással versenyző szállítócégek.

Rockinrockcats 2010.01.06. 16:13:12

Én arra emlékszem pár éve, mikor a Kecskemét-Lajosmizse (kb 15 km) vonalon 45 percet késett a vonat. A távolság autóval kb 10 perc, ha nem az autópályán mész :)

steve85a 2010.01.06. 16:21:35

@Xmas:
Nem igaz , hogy a demagógia viszi előre a világot.
A lustaság az!
Annélkül mezítláb szaladgálnánk a préda után.

clementino1 2010.01.06. 16:34:29

ez a beszámoló nekem extrán ütött, mivel tegnap értünk haza hollandiából, ahol többször mentünk vonattal ide-oda.

mondanom sem kell, hogy másodperc pontosan érkezett az összes. fűtött, kényelmes, hang nélkül közlekedő vonatok, és kaller egyszer se jött. és ugyanez igaz ausztriára, németországra, svárjca, stb.

mit rontunk el ennyire?

Mike36 2010.01.06. 16:38:57

magad megadtad a választ:

"nincs autónk, tudom, megérdemeljük, hogy vonattal utazunk"

ennyi :)

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.06. 16:43:59

Ha ennyi várakozási idő van, akkor inkább játssz!
Gyorsabban telik...
www.ejatekok.com

Egyébként döbbenet!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.06. 16:53:36

Esett saccra 10 centi ho es a Nyugati - Szolnok vonalon egybol kestek a vonatok napkozben ugy 15-20 percet.

Rohely...

Kopi3.14 2010.01.06. 17:08:18

@clementino1: Mekkora merítésből mérted ezt le, hogy ott minden klappol?

combo 2010.01.06. 17:18:12

Jaj, ne hasonlítgassuk már a német vasút árát a MÁV-éhoz. Németországban majdnem minden drágább, az élelmiszertől kezdve az albérletig... És persze ahogy mondani szokták, nem is annyit keresnek, mint mi

kapuka 2010.01.06. 17:21:32

Én annak idején a MÁV miatt mentem el letenni a jogsit, és vettünk aztán autót.
Amikor Gyulán a Bp. felé menű vonaton volt 5 kocsi, ebből 2 lezárva, 2 első osztályú, a maradék 1-nek meg a fele dohányzó. És amikor ezt szóvá tettük, akkor a kalauz épphogy el nem küldött anyánkba (csak azért nem tettünk rá panaszt, mert a másik nem győzött elnézést kérni miatta), és szerinte örüljünk, hogy utazhatunk vonattal.
Akkor kiszámoltam, hogy ketten, 2 hetente vettünk 240 km-es retúr jegyet, és legtöbbször még buszjegy is kellett, mert Békéscsabán nem várta be a csatlakozás. Szóval annyi pénzért egy utazási irodában már örülnének nekünk...
Na szóval, ez után az eset után 3 nap múlva jelentkeztem egy autósiskolánál, aztán ahogy meglett a jogsi: agyő MÁV!!!
Azóta sem mentem vonattal sehová...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.06. 17:44:36

@kapuka:
Mutass nekem egy utazási irodát, ahol 2 240 km-es TÁ retúrjegy áráért annyira nagyon örülnek neked. Remélem én is az ügyfelük lehetek, szeretnék mondjuk Görögországba menni ennyiből...

Amúgy meg azért vettél autót, mert volt rá pénzed. Sajnos sok honpolgárnak nincs rá...

Thrasher 2010.01.06. 17:48:06

@Hozzászóló:
nem irónia, hanem szarkazmus.
de nyugi, mindenki más is el szokta rontani.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.06. 18:23:29

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Inkább csak ironikus poénnak szántam, eszembe sem jutott, hogy valaki utána számol! :-)
Egyébként is használt, 10 éves kadettre gondoltam 600ezerért ;-)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.06. 18:31:14

Elnyelte valami:-( Na még egyszer!

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Inkább csak ironikus poénnak szántam, eszembe sem jutott, hogy valaki utána számol! :-)
Egyébként is használt, 10 éves kadettre gondoltam 600ezerért ;-)

franta 2010.01.06. 19:59:57

Adalék a poszthoz. Mivel ezen a redvás járaton ma haza kívántam jutni, nagy-nagy érdeklődéssel figyelgettem a neten óránként a hadihelyzetet. A honlapjukon - az Elvirából indulva, hóhelyzet stb. - 13 óra nagyságában közlik, hogy a vonal ezen és ezen járata kimarad. Illetve azt, hogy a Kökiről mennek és jönnek kifelé a vonatok. 15.30-kor jelezték, hogy immáron a Nyugatiból mennek és jönnek a vonatok. A biztonság kedvéért felhívtam a 494949-et (egyes gomb, majd egyes gomb stb. - megy ám a pénzem -), ahol közölte a diszpécser csaj, hogy nyugodtan menjek ki a Nyugatiba, immáron onnan indulnak a vonatok, mert HELYRE ÁLLT A REND. De azért számítsak 10-20 perc késésre.
A 16.18-as Desiro 16.40-kor is ott állt bent. A Második vágányon. (A15-16-on szokott, gondolom az egyszerűbb elfprdulás miatt.) Majd nagy nehezen méltóztatott elindulni, ám valahol a Városligeti elágazás előtt elakadt. Vagy húsz percre. Közben melletünk "húztak el" az egyéb vonatok. Na végre bemondja a hangosbemondó, mármint a vonaté, hogy "műszaki okok miatt visszamegyünk a Nyugatiba". Így is történt. Immáron a jó öreg Nyugatiban megkérdem a kallernőt, hogy most mi is van. Közölte, hogy a váltóproblémák miatt visszairányítottak minket a nyolcas vágányra, de mindjárt megyünk. Mentünk is, kb. 17.20 körül, amikor a 17.13-asnak kéne mennie. Ergo kimaradt egy járat. Ment is ám flottul a dolog Pestszentimréig, ahol megint dekkoltunk az elenvonat miatt vagy 20 percet.
Kérdem én: mi a kurva fasz van, mert megint esett pár centi hó, és plusz 3 Celsius fok volt a hőmérséklet?
Gyerekkoromban Mikulásra leesett a hó és maradt kb. január végéig, és ilyen nem volt.
Ja, és még azt is megkérdezném - minősüljek akár populistának -, hogy ugye a vezetők a jutalmat felvették, illetve a melósok - gaskóék - sztrájkolnak majd.
Ja, meg még annyit, hogy elég ismerős vagyok a GYSEV által működtetett vonalok környékén, mert onnan kerültem ide erre a tetves MÁV uralta Bp. agglomerációba - elnézést a sorstársaktól - , de azon a környéken, ahol a leghidegebb van az országban és a legtöbb hó esik, miért nincs probléma? Tán azért, mert a GYSEV fasza cég, a MÁV meg az, ami.
Csatlakozom sok-sok előttem szólóhoz: behinteni sóval, kibaszni a legkisebb empátiával sem rendelkező "dolgozókat", és privatizálni az egészet a picsába, akár a GYSEV-nek, akár másnak.

zengo682 2010.01.06. 23:09:28

@a Lojalista:
Ezt hol olvastad? Nem a VDSzSz és nem a Gasko jelentette be a szolidaritást,hanem a Vsz. és Simon a Vezér.nem egy társaság!

Kopi3.14 2010.01.07. 14:47:20

@franta: Az a kurva fasz van, hogy a MÁV európai viszonylatban az ország méretéhez képest a legnagyobb hálózatot kell ellássa, mindezt szintén európai viszonylatban marha alulfinanszírozottan. Ennyi.

mobil12 2010.01.09. 22:18:11

@üdv!

oké, hogy mindenki a MÁV-ot szidja a késések miatt! azokról a figyelmetlen vagy öngyilkos emberekről, akik miatt pl. 2010.01.06- án káosz volt 17 óra után a lajosmizsei vonalon, miért nem esik egy szó sem???? talán, ha a családunk tagjaival kicsit elbeszélgetnénk, hogy "tiszteljük az erőt", a vonatot, akkor talán nem késtek volna aznap a vonatok ennyit.
a sorompós balesetek, figyelmetlen gyalogosok, öngyilkos jelöltek!!!!! talán másképp kellene átértékelni a közlekedési morálunkat, mert az ilyen balesetekkel kapcsolatban is elsősorban az utasok szívnak, MIATTATOK, de MINDENKI csak a MÁVot szidja!!!! és ha egy kicsit belegondoltok egyvágányú pályán ti sem tudnátok gyorsabban leközlekedtetni a vonatokat, vagy igen? szerintem van felvétel a MÁVnál, ne csak kívülről okoskodjatok!!!!

kérek mindenkit, - akinek labilis családtagja van, aki ha öngyilkos akar lenni- beszéljen vele, ne a vonat elé ugrást válassza Hümüzhümümüz:

Sam the Ace 2010.01.12. 00:59:43

@Kopi3.14: Tényleg? Az általam elmondottak egy picit túloztak, de remélem a "vasút megsemmisülését -20 fok alatt" meg hasonlókat nem is vetted szó szerint. Ennek ellenére az igazság nem áll túl távol tőle sajnos.. A történet a MÁV információjával meg egy szép nyári napon esett meg véletlenül pont velem, de volt még néhány ezer emberke, akik sztem szintén meg tudnák erősíteni a "realitását" ennek, és az ehhez hasonló történeteknek..

Ha szerinted az én sztorim nem áll közel a valósághoz, akkor már csak egy MÁV bérletet tudok kívánni neked a szolnoki vonalra..

A VD "SS", meg Gaskó, meg a munkakerülő alkalmatlan vasutas csatlósai meg az élő példái annak, hogy valami nagyon nincs rendben itthon! Ha ennek a realitását is megkérdőjelezed, akkor meg már őszintén, nem tudok mit mondani neked!

Barbara Hercegnő - lurva.blog.hu 2010.01.13. 13:31:30

@Kopi3.14: Igaz, alővárosi vonalon sok tapasztalatom nincs, nagyobb távokat szoktam vonatozni (de ott sokat) jellemzően a München-Stuttgart-Frankfurt "háromszögben"...
süti beállítások módosítása