MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Megint álltunk...

2010. január 02. - georgejr

BUÉK. De tényleg legyen egy boldogabb, és eredményesebb évetek 2010, mint amilyen 2009 volt. Mindjárt így a pezsgő, a buli és a rétes után egy kis visszaemlékezés még a karácsony előtti havazás okozta szívásokra. Nagyon sok levelet kaptam a témában, de nem tudom mindet publikálni, ezért, csak szemezgetek a következő két napban belőlük.

Levél 1.

 Kedves megintállunkv!

 
Vasárnap este fél 6kor (12.20) indultam Keszthelyről Budapestre. Többnyire 9-re már Kelenföldön szoktunk lenni  (sokszor majdnem 30perces késéssel, nhade ehhez már hozzászoktam). De most valahogy csak nem akart menni a vonat, átszállítottak minket személyvonatba,ahol vigyorogva közölte velünk a kaller, hogy "van egy rossz hírem: minden állomáson megállunk". Persze fogalmam sem volt, hogy épp hol vagyunk, mert az összes ablak csontra volt fagyva, többen bankártyákkal próbálták levakarni róla a jeget. Fűtés nem volt, kabátban és sálban ücsörögtem, de még így is majd' lefagyott a lábam.
9-kor még valahol Gárdony környékén ácsorogtunk, annyi információval, hogy nem tudunk továbbmenni, mert előttünk az összes megállóban állnak a vonatok, szóval bizonytalan ideig várnunk kell. Közben hívott a nővérem, hogy nehogy vonattal menjek fel Pestre (sajnos elkésett a figyelmeztetéssel), mert a barátja délután 4kor indult Fonyódról és még mindig nem ért oda.
Mindenki feszült volt, mivel nem tudtunk semmit, és lassan már talajmenti fagy állt be a szerlvényekben.- ekkor beszólt az egyik kaller-néni, hogy "én is haza akarok jutni!" Közöltem vele, hogy őt fizetik ezért, én pedig ezért fizettem. Remélem érzi a különbséget!- arra pedig senki ne sámítson, hogy visszakapja a jegyek árát, mert kifogás az mindig van, és sohasem az ő hibájuk. Persze 11tájt- mikor végre megérkeztünk, már eszembe sem jutott reklamálni.
 
Levél 2. 
Kedves Megint Állunk Vazze!


Azt nem szeretném ragozni, amit eddig is megírtak, hogy hó  és hideg van.  Ez van.  Ami engem igazán felháborít, az a MÁV részéről tapasztalt mérhetetlenül pimasz, az utasokat semmibevevő, pofátlan magatartás, az információ és utastájékoztatás teljes hiánya.
Tegnap (12.21 hétfő este , Nyugati pályaudvar). A kijelzőkön mindössze 3 szerelvény van feltüntetve,  a pályaudvar szerelvények szempontjából szinte üres,  a z 1-8-as vágányok elött több tucat tanácstalan utas, személyzet egy szál se. A hangosbemondó annyit bír közölni, hogy â01E az időjárási viszonyok miatt késések és kimaradások várhatóakâ01D. Az hogy mikor, hova és egyáltalán indul-e vonat, már nem tartozik az utasokra, akik az idő múlásával rohangálnak össze-vissza, valami hírmorzsáért.
A MÁV direct  cc. 10 perces zenehallgatás után, megszakítja a vonalat.
A bejövő vonatok személyzetétől próbáltunk valamit megtudni, de csak flegma elutasításban volt részünk. Gyöngyszemek:  vonatvezető " én ugyan sehova, lejárt a műszakom", kalauz "én se tudom, honnan tudnám," stb.
A beérkező szerelvények egy részét áramtalanítják, kijelző táblák nem működnek,  a személyzet felszívódik, s ezt volt szerencsém átélni  17:30 és 19:00 óra között,  amikor begurult egy olyan szerelvény, ami úgy tűnt vissza is fordul Veresegyház-Vác irányába.  Így végül is csak hazaértem.
Azt hiszem, mint fizető utasnak jogom van megtudni, hogyan és milyen körülmények között van reményem hazamenni. És ha rosszak az utazási körülmények, a személyzet részéről hiteles tájékoztatást és udvarias viselkedést kapni.  Ha ez így történne, talán az utasok is megértőbbek lennének.
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr871638749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.02. 10:41:08

A hó és fagy kérdését már 2-3 postban töviről-hegyire kielemeztük, egyebet nem tudok elmondani kéremkapcsojjjjaki!!

De tényleg, azért a hófrász után lassan 3 héttel nem sok értelmét látom ennek az újabb postnak, amiben ugyanazt lehetne leírni...

Spilett 2010.01.02. 12:11:06

Csak annyit fűznék hozzá, hogy igazán nem értem, hogy miért várja azt bárki is egy "valahonnan" beérkező vonat kallerétől, hogy BÁRMILYEN információja is legyen az adott - általában igen nagyforgalmú - állomás induló vonatairól...? Hiszen mondjuk egy Keletiben naponta leközlekedik teszem azt 100 vonat, egy "vidékről" érkező kalauz mondjuk hetente 2x jár ott, miért kellene tudnia az összes kiinduló vonat indulási idejét, vágányát!? Elhihetitek, hogy sokszor örül, ha a saját vonatát megtalálja időben, hogy elő is tudja készíteni az indulásra.
Tehát én nem csodálkozénk a "nem tudom, honnan is tudnám" válaszon, mert ha egy kicsit is belegondolunk, valóban honnan is tudná!? Még akkor se tudja (és nem is ez a dolga) ha minden vonat rendesen jár, nemhogy akkor, amikor tőle x kilométerekre valahol elakadt vonatok felől érdeklődnak az emberek. Gondolkodjunk már!
Erre van az információ. Az persze másik kérdés, hogy sokszor ők se tudnak semmit, de erről igazán nem a vonatszemélyzet tehet...
Ha felszállsz egy buszra Szegeden, ott sem fogod megkérdezni a buszsofőrtől, hogy hogyan járnak a buszok Szombathelyen. Nem fogja tudni, és nem is ez a dolga.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.02. 12:17:53

Nem ertem minek kell ezen a harom hete megtortent dolgon lovagolni.

Inkabb figyeljuk a hireket, hogy mikor jelenti be a VDSzSz a BKV-val torteni szolidaritas sztrajkot.

Pubi a professzor 2010.01.02. 13:33:22

Érdemes lett volna reklamálni mondjuk az ügyfélszolgálaton, mert egy csomó panasz beérkezése esetén tuti térítenek valamit a jegy árából, hacsak nem az egészet...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2010.01.02. 13:45:02

A pályavasút nagyon rosszul teljesített ezekben a napokban. Fontos volna vizsgálni, milyen intézkedések maradtak el, milyen hiányosságoknak köszönhető, hogy a vasúti forgalomban ilyen nagymértékű zavart okozott a hirtelen hideg és a porhó.
Szögezzünk le néhány tényt:
A kedvezőtlen időjárás pl. Ausztriában is gondot okozott. A sokkal korszerűbb rendszerekkel működő osztrák vasút sem tudta az összes vonatát közlekedtetni, volt olyan távolsági vonata, amely csak 5-6 óra késéssel tudott egyáltalán elindulni Bécsből Innsbruck felé. A tájékoztatás ott is csak annyi volt, hogy bizonytalan ideig késik. A fennakadás azonban jóval kisebb volt annál, mint itthon. De az időjárás még egy alpesi országban is okoz gondokat.
Ami a tájékoztatást illeti, a panaszok jogosak. Ma a MÁV Zrt. nem tud normálisan kommunikálni a MÁV-START Zrt. utasaival. A pályavasútnak ilyenkor biztosítania kellene, hogy erre képzett emberei kiálljanak az üres tábla elé, és elmagyarázzák, hogy azért üres, mert az irányítók sem tudják, mikor indul a következő vonat. Mindezt hitelesen, türelmesen, udvariasan, megértően.
Ilyen helyzetben ez jogos elvárás az utasok részéről, de nem látok erre törekvést a MÁV-nál.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.02. 17:20:06

@Spilett:
Ugyan mitképzelsz!
Hát magyarországon az a menő, hogy ha jegyet vett az uats legyen töviről-hegyire kinyalva a segge.
Az utasnak tökmindegy MÁV-MÁV, eszébe nem jut, hogy az a jegyvizsgáló épp Szombathelyről érkezett, és gőze nincs arról, hogy mikor megy Mocsolád-alsóra vonat...
Nem értik meg, hogy a dolgozókat is tájékoztatja valaki, vagyis tájékoztatná... SOkszor az utas többet tud mint a vonatszamélyzet...
Mindegy, ez van...

Amúgy érdekes, akármilyen gázhelyzet (hó, sztrájk, akármi ) volt, amikor odamentem egy MÁV dolgozóhoz? "Jóestét/napot, nem tudja véletlenül ezt és azt illetve amazt" nem volt a válasz az, hogy "Faszom se fudja honnan tudnám". Persze lehet ez lett volna a válasz, ha "Hé, maga monnnnya má meg honnan megy az a kibaszott vonat vácra" lett volna a kérdésem...

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.01.02. 17:22:42

@vonat blog:
"de nem látok erre törekvést a MÁV-nál. "

Akkor nézz körül. Voltak többen is kukásmellényben, menetrenddel tájékoztatókkal felszerelkezve, akik információt nyújtottak az utasnak. Sztrájk idején is voltak.
MÁV-Start információ feliratú kukásmellényben.

Utazgatóó 2010.01.03. 10:07:08

Honnan tudna a kalauz bármit is,ha ő sem ér el telefonon egy irányítót sem??????
Bár az irányító is csak a pultról látja az eseményeket,nehéz pontos infót adni.
Kevés a végrehajtó,sok a főnök!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.03. 14:21:50

Vajon a mostani "hatalmas" homennyiseggel meg tud birkozni a MAV?

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2010.01.03. 21:36:15

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
A MÁV és a MÁV-START nem ugyanaz a cég. A MÁV-START elvben megrendeli vonatainak leközlekedtetését a MÁV-tól. Az én véleményem szerint, ha ez nem sikerül a MÁV-nak, akkor neki kell információt adnia a forgalomról. Főleg azért, mert a pályaudvari utastájékoztatást (feliratok, hangos) ő végzi.
Kukásmellényes MÁV-START dolgozók pedig csak a legnagyobb állomásokon voltak. Az információ viszont ugyanúgy járna egy megállóhelyen is az utasnak.

a Lojalista 2010.01.04. 09:48:34

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

Kérlekszépen tedd meg, hogy egy olyan napon, amikor "helyzet" van, estefelé a Nyugati pályaudvaron próbálj információhoz jutni.

Más: ha bejön egy vonat és udvariasan azt kérdezed a kallertől, honnan érkezett és megy-e valahova tovább, talán nem felháborító zaklatás az utasok részéről. Ami pedig a kérdés hangnemét illeti az utasok részéről UDVARIAS volt!!!!

a Lojalista 2010.01.04. 09:52:50

@Spilett: Nem is csak a személyzetet hibáztatja az ember. Valóban szervezés kérdése. De szinte mindenkinek van mobilja, remélem a vonatvezetőket szolgálati készülékkel látják el. Mondjuk valóban macerás, de ezen keresztül nem lehetne követni melyik vonat épp hol vesztegel és az információt az utasokkal megosztani? Elég ha annyit mondanak ne is várják a vonatot. De úgy toporogni a hidegben, hogy abszolút nem tudod mikor és egyáltalán lesz-e vonat... igen kicsit idegesítő.

ZolTTán 2010.01.04. 19:55:12

Senki idegét nem szeretném borzolni, lehet az utas fizetett, de én is jártam más ok miatt így és a jegykezelő 16 órája közelében járt, váltás nélkül. Tovább nem dolgozhat. Egy személlyel nem mehet tovább a szerelvény. Én a kérdést inkább úgy tenném fel, hogy a szétdarabolt MÁV különféle ágazatai közötti kommunikáció megfelel-e a jelenlegi utas-és áruforgalmi igényeknek. Ráadásul kisebb állomások sorban válnak személyzet nélkülivé. Ugyanakkor az információáramlás elég messze van a GPS-es követési rendszertől és a pillanatnyi információ meglététől. A többek között műszaki hibák elhárítását végző hálózat is ritkul, így egy sima felsővezetékszakadás helyszínre érkezése egy óra volt. Nem vagyok máv-os, de utasként láttam, hogy mindenki megpróbált segíteni, de igazán nemcsak mi, hanem az információ is állt. És ezt valaki szervezi ugye?

Kopi3.14 2010.01.04. 21:09:15

@vonat blog: terjeszd be a céghez. Legközelebb hófrász esetén majd loholnak minden megállóhelyhez kitenni a tacepaót, hogy bizonytalan ideig bizonytalan vonatok, bizonytalan késésekkel feltételesen közlekednek.

@a Lojalista: édes álom. Mármint a céges mobil. Ami pl. pont jó, ha ne adj isten térerő nélküli helyen döglik le a gép. Van pár ilyen az országban, hálózatfüggően. A káosz közepette szerinted honnan fogja tudni az épp most beesett kaller, hogy megy-e valahová, és ha igen, akkor hova? Egyáltalán mehet-e, vagy a szolgálati ideje már a megfelelő visszaérkezéssel teljesen borulna, ezért akár a személyzetnek is mindig variálni kell a vonatait ilyen esetben?

gyik-680 (törölt) 2010.01.04. 22:12:44

@Spilett: Mitől tudnának ezek gondolkodni?Hisz,ha elolvastad a leveleket,ezekről süt,hogy valami egyetemet végzet irodista birka irta!Ne várd el tőle,hogy gondolkozni fog!

gyik-680 (törölt) 2010.01.04. 22:16:20

@gyik-680: Ja,és tanuljátok meg kedves fikázók,hogy a vasútnál réges rég óta csak mozdonyvezető van.Nem vonatvezető.M o z d o n y v e z e t ő!Remélem érthető voltam...