MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hó az IC-ben

2009. december 21. - georgejr

Lehúzott ablakkal állt, közlekedett a vonat? Senkiben nem volt annyi, hogy felhúzza az ablakokat? Ha nem a lehúzott alblak miatt lett tiszta hó belül, akkor komoly gondok vannak a komfort szolgáltatással.... 

 

Kedves megintállunkv!

Épp Győr felé tartunk az 19:00s ICvel Szombathelyről, jelenleg csupán 70 perc késéssel a hátunk mögött, ám ez semminek tűnt, miután megláttuk a másodosztályú kocsi belsejét, ahogy a videon is látni, hó az ablakokon és az üléseken, nem kevés. És ez minden ablaknál a kocsiban, döbbenet mindenkin, illetve serény kattintgatás a mobilokkal. Őrület, 21. század...



Üdv,
Bálint

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr501612542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.12.21. 09:58:01

(sírvaröhögős). Ez azért gáz. Jól mondja a videón a srác, 21. század! Nesze neked országimázs.

De annyit azért mondanék a MÁV védelmében, hogy a kedves leszálló utastársaknak se tört volna le a keze, ha felhúzza az ablakot, miután leszáll a vonatról, hogy az utánuk utazók se szívjanak. Itt nem ez történt, ezért is készülhetett a videó.

Nyári záporos időszakban meg víztől tocsog az egész (az utasok nagy része bambán szemléli, hogy beesik az eső, szinte senki sem húzza fel az ablakot). Itt azért az utas is hibás.

bogy0 2009.12.21. 10:34:31

Nem hinném, hogy az utasok hibája lett volna, ugyanis a kocsi összes ablakán ez a jelenség volt tapasztalható, a dohányzó kocsiban annyiban jobb volt a helyzet, hogy ott csak az olvadó hólé? szivárgott befelé, majd ráfagyott aranyos kis jégfolyások formájában az ablakra.

Blackmore 2009.12.21. 10:57:30

Itt az ablakok szigetelésével is gond lehet, a régi fajta Bhv kocsikon pl lefagy az ember karja az ablak mellett. Persze intercicin nem olyanok vannak, de az is MÁV :)

MagyarZizzi (törölt) 2009.12.21. 11:13:33

Szombat este a pécsi IC-n az ajtó maradt nyitva, mert amikor órákig álltunk a pusztában, egy vénasszony le akart szállni, és kinyitotta. Az ajtó befagyott, visszacsukni nem lehetett, mire Pécsre értünk, állt a hó és a jég a peronon, a falakon is, nem csak a padlón, tisztára mint a Holnaputánban. Meg lehetett fagyni, benn az utastérben is, mert a kalauz után rohangálók ott is mindig nyitogatták az ajtót. Ez nem csak a MÁV hibája volt, mert csinálhatnának olyan ajtót, ami nem fagy be, mondjuk a fűtés miatt. De amit az utsok csináltak ("Kalauz, mért nem megyünk?! Fel fogom magát jelenteni!") az közröhej volt.

2009.12.21. 11:40:01

Ami ebben az országban a MÁV-nál tapasztalható, az maga a röhej! Nem tudnak semmit, nem csinálnak semmit, de a nagy pénzeket meg felveszik a vezérek! A hóesésre meg kéretik nem hivatkozni, mert esett már ettöl nagyobb hó is és volt már hidegebb is! Akkor miért tudtak a vonatok menni? Most pedig miért nem?

Ákibard! 2009.12.21. 11:47:56

Itt nem az ablak volt lehúzva, hanem az ablak szigetelése nem volt tökéletes.
Sajnos ez a porhó meglehetősen alattomos dolog, teljesen tömörré pedig nem tehető az ablak szigetelése működéséől adódóan...

És nem ez nem csak nálunk okoz gondot, láttam egy fotót európa legmodernebb mozdonyának tartott taurus gépteréről az is tele volt ilyen porhóval, a szellőzőn keresztül bejött a szűrőrácsok ellenére... Sajnos ez ilyen.

Ákibard! 2009.12.21. 11:51:05

@jános515:
Talán azért mert akkor egy állomásra volt 3 hómunkás most egy fél fővonalra van 5.

Lehet tapsolni a leépítésekhez, cégfelszáoláshz, hajrá-hajrá.

Lehet irugdosni az embereket, csak gondoskodjanak a műszaki eszközzel való pótlásról, pl. hómunkás helyére váltófűtő berendezést felszerelni. De nem, itt kirugdalták az embereket, de semmi műszaki kütyüvel nem helyettesítették, mondván max évente pár napot okoz gondot...

Ahol van váltófűtés ott sem megy üzemszerűen, mert a takarékosság jegyében kisebb teljesítményű lett beépítve vagy épp nem működik, mert bélabácsi ellopta a gázpalackját kellett otthonra a disznópörzsöléshez...

Ákibard! 2009.12.21. 11:56:24

@petya.bacsi:

Igazad van!

Nyáron Pesten a trolira szálltam fel odekint eleredt úgy rendesen az eső, a vezető pedig bemondta, hogy:

Kedves Utasok! Odakinnt szakad az eső, legyenek már kedvesek behúzni az ablakokat, mert beesik a kocsba, az ülésekre mások is le szeretnének ülni még.

Sok birka meg nézett csak bambán, egyik sem mozdult, végül a vezető szállt ki a fülkéből és ketten húzigattuk be az ablakokat... Szánalom, szánalom...

2009.12.21. 14:18:16

Kedves Ákibard! Ha egy állami cégnek a vezetöi szarnak mindenre, mert a fizetésüket megkapják, akkor ez van! Mert itt nem az a lényeg, hogy csak 3 ember van a fövonalra, és nem az ,hogy Béla bácsi ellopta a gázpalackot, hanem az ,hogy nem müködik a vasut! Én, mint utazni akaró . jegyemet megvásárló egyén-ezt leszarom! Én utazni akarok!Várom már hogy mikor szántják már fel a vasutat és hintik be sóval, mert ezt kell tenni! Az meg, hogy hány vonalra nem jut hó eltakaritó nem érdekel. Ha nincs , akkor hajtsanak le mindenkit a nagy irodaházakból, a vezérigazgatótól kezdve, a szakszervezeti vezetökkel együtt és takaritsanak!Mert ott, ahol egy fizikai melósra 6 alkalmazott jut, az nem müködöképes vállalat! Csak és kizárólag egy pénznyelö ! Erre pedig nem hogy 40 milliárd, de még 600 milliárd is kevés! Dolgozni kell! Aki nem akar, az menjen kapálni és ne lopja az adófizetök pénzét, a nagy semmiért!

Kheopsz · http://giza.eg 2009.12.21. 14:43:50

@Ákibard!:
Csak arra lennék kíváncsi, hogy a MÁV mennyit fizet neked, hogy egész nap itt ülsz, és kommentelsz? :)
Nyilvánvaló, hogy bérkommentelő vagy... nincs az a hülye, aki a mávot védné állandóan. :))
Persze, tudom, ha a rohadt utasok nem lennének, a máv nagyon jól működne, nem kéne megállni sehol sem, nem kellene senkinek sem magyarázkodni (illetve nem magyarázkodni), hogy miért állunk órákig a pusztában...
De hát a szolgáltatóipar sajnos ilyen... A máv azért van, hogy az utasokat elvigye...(azt hiszem) vagy talán tévedek?

Adani 2009.12.21. 14:55:12

Erre lehetne használni a közmunkásokat, sok városban mondják ,h nme tudnak elég közmunkát adni, viszont segélyezettből sok van. Most lenne megoldás. Aki nem dolgozik ne kapjon segélyt aztán mehetnek a munkanélküliek közmunkában havat lapátolni meg a síneket kiásni a hó alól. Azt lehet még "nyócáltalános" végzettséggel is, sőt havat lapátolni az is tud, aki sosem látott még belülről iskolát. Lehetne peront takarítani, síneket, váltókat kiásni a hó alól.

Ahol meg nem megy a váltófűtés ott meg azt kéne csinálni ,h kizavarni az összes aktatologató irodakukacot, h ha másképp nem megy hát leheljék addig ameddig fel nem olvad.

Múlt hét szombaton nagyon leszerepelt mindenki,a MÁV, BKV, Volán közútkezelő stb. Mindenki. 20 centi hó leesik és a fél ország megbénul. Főleg Budapesten volt nagy káosz ,de a vidéknek is kijutott. Pedig hogy mondták mindenhol ,h felkészültek a télre. A BKV-nál a buszflotta harmada kidőlt, a MÁV-nál még ma is káosz van Keletiben, tegnap délután még voltak járhatatlan utak Békés megyében annak ellenére, tele volt minden helyi újság, h már nincsen.

Kopi3.14 2009.12.21. 15:39:48

@Adani: elgondolkodtál azon, mennyi demagógiát sikerült belesűrítened ebbe a kommentbe? Hol vannak zömében a munkanélküliek? Ahol még vonat sincs. Vagy esetleg te fizeted azt is, hogy mondjuk Zsadányból Békéscsabára hurcibáljunk egy falunyi embert, a váltókat takarítani, nulla hozzáértéssel?

Adani 2009.12.21. 15:53:57

@Kopi3.14:

Vannak pl. Bp-n is munkanélküliek. Meg sztem minden vasúttal rendelkező faluban.

0 szakértelem? Bakker megfogod a lapátot és hányod a havat még a 20 alatti IQ-val rendelkező vadparasztnak is el lehet magyarázni kb. 5 perc alatt. Ahol meg nincs vasút ott takaríthatja le a közútról csákányozhatja a jeget, a járdáról stb. Munkát lehet találni pláne most télen. Van olyan település, ahol ez így is van közmunkások szedik ősszel ősszel a faleveleket pl. télen a havat hányják meg homokot/sót szórnak vagy csákányozzák a jeget. A MÁV is nyugodtan mondhatná, h elkél a segítség ha van szabad kapacitás a közmunkásoknál akkor küldhetnek ide is pár embert.

Ákibard! 2009.12.21. 17:41:39

@jános515:
Látod, ebben egyetértünk, én is szívesen látnám a fél irodaházat havat lapátolni.
Mindössze annyi a lényeg, hogy a gond elsősorban nem azon a szinten van, amivel az Utas utazása során találkozik, legyen az pénztáros, vagy menesztő, jegyvizsgáló, mozdonyvezető. Ennél feljebb van a hiba...

Ákibard! 2009.12.21. 17:43:29

@Adani:
Igen, ezt így kellene, azonban jelenleg a tv-i háttér miatt csak az "Adani-világban" létezik ez így.
De nem olyan rég volt egy riport egy gombatermesztő cégről, akik több tíz embert keresnek, küldi is ki a munkanélküli hivatal (munkaügyi kp.) a munkanélkülieket, mégsem marad ott senki dolgozni, mert a meló büdös...

Ákibard! 2009.12.21. 17:45:27

@Adani:
Az a baj, hogy a munkának vannak törvényi hátterei, és nem csak úgy megy, hogy 10 embert kihajtanak a váltók közé mint a birkákat.
A vasút veszélyes üzem, nyilván te is tudo, képzeld behajtanak oda egy félnótás faszt aki eddig a kapát fota csak a kezében...
Még hivatásosokat is ér sajnálatos módon halálos baleset mi lenne itt, ha minden jöttmenetet ráküldenéd a sínekre...

Ákibard! 2009.12.21. 17:46:33

@Kheopsz:

Én pont annyit kapok, amennyit te az ilyen ostoba minden értelmet nélkülöző kommentekért :)

kukatr 2009.12.21. 18:12:49

@jános515: ebben az esetben légyszíves ne szavazz faszkalapokra szavazáskor! ne adj isten vegyél részt valamilyen építő jellegű politikai mozgalomban! utána rinyálhatsz. ja, hogy ott már van felelősség meg plusz munka. akkor inkább csak rinyálsz. :S
a politika meg a korrupció tette tönkre a mávot, nem pedig Béla bá a váltókezelő. persze az ilyen rinyák mindig a valóban dolgozó embereken csapódnak le, közben a legkevesebb közük van hozzá.
apám azt mondta, hogy 1 dolgozóra kábé 5 irodai alkalmazott jut. és Mancika nem fog havat lapátolni a nagy műkörmeivel, ahogy az állomásfőnök sem.
ja, ezt amúgy minden fikázónak üzenem.

gcsabi 2009.12.21. 18:21:09

@Ákibard!:
Hát ugye a közmunkást is fizetni kell és mint annyi mindenre erre sincsen. Ezt én sem értem, mert a vasút sok közmunkást foglalkoztathatna értelmesen,közben meg azt hallani nincsen elég közmunka és értelmetlen sepregetésre használják.
Mult nyáron volt egy közmunkás brigád, aki megállókat és átjárókat kaszálta. A brigádvezető szerint egyszerb sem sikerült minden emberrel befejeznie a hetet, a fele mindig eltünt :)
Na még az hiányozna, hogy icukára a pr.-töl is vigyázzunk egész nap, hogy keze, lába meglegyen estére :)

Kheopsz · http://giza.eg 2009.12.21. 19:08:14

@Ákibard!:
Már személyeskedsz... :)
Mégis csak érzékeny ponton találtalak el. :))
Szóljon, aki szerint nincs igazam :)

Adani 2009.12.21. 19:32:22

@Ákibard!:

Igazad van ebben is, de pl. sztem a peront meg az állomás területét rendben tarthatnák. Oké, h a váltókhoz nem zavarjuk oda az IQ light embert ,de a peronra miért ne lehetne? El lehet azt is mondani neki egy mondatban, h pl. te most a kettes és hármas vágányok közötti peronon vagy ha a hangos bemondja, h oda vonat érkezik vigyázz ,h ne ess be alá. A gyengébbek kedvéért a hangos többször is be szokta mondani.

A MÁV-nál is le kéne szokni már arról ami sajnos általános ebben az országban ,h mikor vki felvet egy jónak látszó ötletet akkor nem reflexből azzal indítani, h jajj azt nem lehet mert. Meg kéne vizsgálni, h hogyan lehetne kivitelezni? Lehet, h maga az ötlet nem is rossz, és némi változtatással még meg is valósítható. A hogyan nem lehet megoldani helyett át kéne állni a hogyan oldjuk meg vonalra.

Ákibard! 2009.12.21. 19:59:48

@Adani:
Az a baj ehez törvénymódosítás kellene az meg nem a mávon múlik... :S

Ugye volt egy település, ahol csak a valamennyit közmunkában dolgozók kaptak segélyt. Volt belőle alkotmánybíróság, fejelentés meg minden...

Adani 2009.12.21. 21:35:16

@Ákibard!:

Igen aztán kitalálták ,h lesz szociális kártya, és majd azzal lehet vásárolni kijelölt boltokban és ott nem árulnak cigit és alkoholt. Abból i volt, de egy békés megyei falu bevezette, megcsinálta, működik is és azóta is csend van a jogvédők meg eleinte háborogtak, de már nem, a rendszer meg működik. Igaz az kistelepülés és nincs sok munkanélküli a meglévők többsége se C kategóriás ( merthogy ugye mindig csak ők tiltakoznak, ahogy pl. Monokon is történt).

A MÁV viszont rúgdoshatná az illetékesek seggét, h csináljatok valamit. Akár naponta 50x megkeresheti az illetékeseket vagy addig bombázhatja ha basznak válaszolni, ameddig csak történik valami.

dontals 2009.12.21. 21:42:33

:D Komoly ez a videó...

Az rendben van, hogy tél van, meg hideg van. De. Immáron 2 napja egy pehely hó sem esett, a máv pedig ma is képtelen volt még jelentős késések és járatkimaradások nélkül üzemeltetni a járatait. Utastájékoztatás nuku.

Én nem tudom, valóban törvényszerű, hogy így kell lennie? Ilyenkor tűnik fel igazán, hogy az állomások többségében nincs normális, fűtött váróterem. A Nyugatiban hol lehet pl. várakozni úgy, hogy az ember ne faggyon jéggé?

Szóval én azt mondom, az ember elnéző, ha leesik 10 cm hó, mert biztos meglepetés a vasútnak, hogy télen szokott esni a hó. De most attól, mert hideg van, megáll az élet és tavaszig nem is várható normális közlekedés?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.21. 23:07:09

hat igen a 18-ik szazadban ez nem fordulhatott volna elo

Ákibard! 2009.12.21. 23:11:41

@Adani:
Szerinted amikor millió község ostromolja őket ezügyben, de a munkanélkülieknek-dolgozni nem akaróknak jogaik vannak szöveggel el van utasítva, pont a máv fog nyarat csinálni?

Ákibard! 2009.12.21. 23:13:42

@dontals:

Faggyon=fagyjon

A nemzetköi pénztárnál fűtött váró van. (Jó nem otthoni szobahőmérséklet, de nem is -20.)

Adani 2009.12.22. 07:59:31

@Ákibard!:

Természetesen nem, de minél többen bombázzák őket ezzel annál nagyobb az esély a sikerre. Persze tudom én, hogy ameddig ez a banda van hatalmon nem változik itt semmi.