MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ritka mint a nemzetközi gyors

2009. november 16. - georgejr
Tamás jegyet szeretett volna venni egy általa az interneten kinézett vonatra. Nem volt semmi gond, de a pénztásorok nem ismerték, és a menetrendben sem találták a vonatot. A végső tanács az volt, hogy ilyen ritka vonat esetén tessék megnézni a vonatszámot... Apró kérdés: miért nem lehet naprakész információkkal ellátni a pénztáros kollégákat?

November elsejére szerettem volna menetjegyet vásárolni Pécs és Kunszentmárton között. Előtte az Internet segítségével kinéztem a megfelelő vonatokat, és a megfelelő kiinduló állomások és idők tudatával felvértezve elmentem a pécsi vasútállomásra. Mondtam, hogy kérek egy jegyet, hozzá két helyjegyet, egyet a reggeli Pécs – Budapest Intercity-re, a másikat pedig a Keletiből 11.13-kor induló nemzetközi gyors (vagy IC?) vonatra Szolnokig. Előre szeretném kijelenteni, a MÁV-os pénztáros hölgy végig kedves és kulturált volt. A probléma ott kezdődött, hogy nem találták a megfelelő vonatot a menetrendben. Megnézték többször is, de csak azt tudták mondani, hogy ilyen vonat márpedig nincs . Aztán az egyik kolléganője elment, és megnézte interneten, onnan megtudta a vonatszámot, az alapján már tudtak vonatot adni. A történet tanulsága a végén elhangzott tanács. Ilyen ritka(!!!) vonatok esetében írjam fel az interneten megnézett menetrendből a vonat számát, mert ők a pénztárban (!!!) nem tudnak minden vonatról. Hát ha ők nem, akkor kinek kellene tudnia? Azért egy nemzetközi gyorsvonat szerintem a vonatok közötti hierarchiában mégiscsak eléggé előkelő helyen szerepel, és megelőzi a belföldi IC-ket is, Pécs pedig területi központ a MÁV-on belül, tehát ide elsőként szállingóznak le az olyan úri huncutságokról szóló hírek, hogy új nemzetközi vonatot közlekedtetnek a továbbiakban a budapesti főpályaudvarokról. Nem mellesleg 15 alatt sikerült megvásárolnom a jegyet, amit Halottak napja előtt zokon vettek a mögöttem sorban állók, másfelől a MÁV sem fog sokra menni, ha 15 percébe telik egy utas jegyét kiadni.
 
üdvözlettel:

Tamás 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr281528285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2009.11.16. 10:13:23

Friss adatbázist és számítógépet minden pénztárba. A francért kell papír alapú menetrendben keresgélniük...

Kopi3.14 2009.11.16. 11:13:20

Megnéztem. Jelzett vonat nem új, régóta él, virul, közlekedik. Az meg, hogy nem ismerik Pécsen, elfogadható, mivel nem pécsi illetékességű. Ellenben valami vonatnevet talán jó lett volna tudni, ha nem is vonatszámot, mert asszem menetidő alapján nem nagyon lehet a számítógépben keresni. vonatnévvel még soha nem volt gondom, ország túlfelén véve a jegyet sem. vonatszámmal még könnyebb, de azt az utasnak szerintem nem kell tudni.

magocska 2009.11.16. 11:24:46

Szerintem vonatnevet se köteles tudni az utas. Nem értem miért nincs adatbázis. 2009-ben...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.16. 11:42:21

Egyáltalán, hogyan képes menetjegyet adni, ha nincs bent az adatbázisban? Miért nincs benne egy közlekedő szerelvény az adatbázisban? (feltételezve azt, hogy egy olyan nagyvárosban, mint Pécs, nem papír alapú rendszerrel szórakoznak, mint régebben pár kisebb falu esetén)

gozos 2009.11.16. 11:43:37

Minden villamosított pálya mentén ott van a nagysebességű optikai hálózata a MÁVnak.

Nem kell friss adatbázis, csak www.elvira.hu - és már mindent tudnak.

Egy intercity-n szolgáló kalauznál sem luxus már egy PDA-s mobiltelefonos menetrend a nagykönyv helyett.

Továbbá: CSINÁLTASSON MÁR EGYSÉGES MÁV+VOLÁN+HELYIJÁRAT MENETRENDET A KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM !!! Hiszen az utas az uticéljába szeretne eljutni, és nem arra kíváncsi, hogy "ott nincs MÁV állomás".

min 2009.11.16. 11:45:23

Csodálkoztok?
Pár éve felhívtam a keleti pu-on lévő nemzetközi pénztárt, hogy miként tudok eljutni Barcelonába. Nem tudták. Aztán a német vasút honlapján megtaláltam, hogy a KELETI-ből indul ekkor meg ekkor.

biododírium 2009.11.16. 12:16:21

Így már én is jártam. Kimentem a keletibe a vonathoz, erre kiderült, hogy nincs is olyan vonat. Várhattam 1 órát, mire a "következő" indult.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.11.16. 12:34:12

@min: Igen, nincs összekötve a magyar rendszer az összes többivel.

Az alap lenne, hogy az EU-n belül mindenhová el tudjak jutni vonattal mostanság. Tessék megalkotni a szükséges nemzetközi szervezetet és rendszert.

Ja és lehessen interneten jegyet venni illetve kártyával fizetni a kalauznak mint az osztrákoknál.

Marr 2009.11.16. 13:05:36

@min: A nemzetközisek eközben nagyon hitelesen tudnak azon csodálkozni, hogy az ember inkább a fapadost választja.

Ákibard! 2009.11.16. 13:16:33

@gozos:
"Továbbá: CSINÁLTASSON MÁR EGYSÉGES MÁV+VOLÁN+HELYIJÁRAT MENETRENDET A KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM !!!"

Persze és legyen egy 3000 oldalas 12 cwnti vastag 3 kilós könyv nem?

A mostani MÁV menetrend 4 centi és 850 oldal...
Képzeld el ha még benne lenne az összes volán és helyijárat. (Mucsaröcsöge-felső - Alsómocsolád viszonylatú buszok is...)

Ákibard! 2009.11.16. 13:18:13

@min:
"Aztán a német vasút honlapján megtaláltam, "

Még mielőtt túlfényeznénk a német vasutat:

Az összes európai vasút keményen tejel a DB-nek azért hogy fenntartsa az adatbázist, és hogy az legyen a hivatalos európai nemzetközi menetrend...

De próbáld ki: Tudja a Szolnok-Békéscsaba vonatokat is...

magocska 2009.11.16. 14:52:33

@Ákibard!: Szerintem internetesre gondolt..

gozos 2009.11.16. 15:24:21

Igen, elektronikusra, papír és annak bogarászása 2010 előtt másfél hónappal egyre inkább felejtős. GPRS internet sem tegnapi találmány, ideális lenne a kalauzok számára. Nyomdaköltséggel meg mindennel együtt már kezd elgondolkoztató lenni, hiszen telefon mindenképp kell a kalauznak, akár baleset akár egyéb kapcsán.

Most gondoljatok bele, Hollókőről szeretnél eljutni Felsőszölnökre közösségi közlekedéssel.

Hívjál fel most egy bármilyen információs telefonszámot vagy tudakozót. Vagy üssd be az interneten.

NEM KAPSZ UTITERVET RÁ, csak ha magad térképészkedsz és saccolod meg, meddig érdemes menni vonattal, ahonnan valószínűleg lehet busz is.

Pedig ott is élnek emberek, ezekre a helyekre is úgy hozhatja, hogy el kell jutni közösségi közlekedéssel.
Ha mást nem, egy szép kirándulás céljából.

Felejtsük már el azt a nézetet, hogy van a MÁV, van a Volán... Van EGY KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI RENDSZER és van az ezt igénybe venni kívánó utas.

Ákibard! 2009.11.16. 16:07:42

@gozos:
"Nyomdaköltséggel meg mindennel együtt már kezd elgondolkoztató lenni, "

Miért elgondolkodtató?

990-ért adják az egyszerű embernek a kalauzok pedig már 3-4 éve nem kapnak. Tehát a vasútnál elenyésző azo száma aki kap, a többi pedig felhasználóknak megy, pénzért.

Ákibard! 2009.11.16. 16:23:54

@magocska:
Internetest meg ki hozna létre? A 25 cég egyesülve...? Ugyanmár...

Kopi3.14 2009.11.16. 16:28:22

@gozos: "telefon" van a vezérnek. hogy tényleg kell-e még egy a jv-nek emellé, az kérdéses. Aztán kipróbáltad már a gprs hálózatot, működik rendesen mindenfele? Én erősen kételkedem benne. plusz azért nem lenne olyan hú de olcsó megoldás , ha utánaszámolsz. alapesettel számolj, mintha te vásárolnál magadnak mindent, majd szorozd meg min másféllel, mert közbeszerzés.

Kopi3.14 2009.11.16. 16:30:18

@Krajcs: benne volt az adatbázisban, de ha az utas nem tud segíteni, melyik vonat lenne, akkor ez van, időbe telik, mire megtalálják.

gozos 2009.11.16. 17:14:58

@Kopi3.14: Hát, 4 éve a kalauz az utastól kért mobiltelefont, amikor a vonat halálos balesetet okozott (begyűrt egy autót). Szóval telefon az kell neki. De akkor is kell neki, ha valamelyik utas például megsérül vagy rosszul lesz. Ciki, hogy utastól kérnek telefont.

Végülis engem, mint utast nem az érdekel, hogy oldják meg, de ha én Tarjánba kívánok eljutni, akkor engem nem az a válasz érdekel, hogy "oda nem megy vonat", hanem az, hogy ezzel és ezzel a vonattal menjen el Tatabányáig és onnan szálljon át az ekkor induló és ide tartó (ez van ráírva) buszra.

Ennyi. Szerintem 2010-es évben ez nem egy "luxus igény".

Továbbra is vállalom azt a véleményemet, hogy nem MÁV, nem Volán, nem BKV, nem DTK, hanem KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI RENDSZERe van az országnak, az utas ezt szeretné igénybevenni, és nem azt a választ kapni, hogy "a mi cégünk oda nem megy".

frodo28 2009.11.16. 20:17:53

PDA a jegyvizsgálónak??? :) Már a menetrend könyvet sem kapják. Akinek van az saját pénzből vásárolta a pénztárba. És a mobilt is csak pár hónapja kapták, addig a saját telefonjukat használták. És Kopi3.14 a mozdonyvezetőnek csak a forgalomhoz van köze a személyszállításhoz nincs, Ő honnan fogja tudni, (Pl.:15 perces késésen felül), hogy hová van átszálló és hogy mely vonatokat kell váratni az üzemiránynak, vagy ha nincs sajátja(elromlott, lemerült, nem használ,...stb)és bedobják az ablakot, ég a kocsi, valaki rosszul lett hogy értesíti az illetékeseket!? És még sorolhatnám...

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.11.17. 03:04:06

A posztoló azt írta, hogy végül interneten kikeresték a vonat számát. Ezek szerint csak a "pénztáros" számítógép nem volt netre kötve (ha van olyan) vagy az a számítógép saját tulajdon volt?
Egyébként elismerés a pénztárosoknak, hogy nem küldték el az utast azzal, hogy jegyet vegyen a kalauznál.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.11.17. 03:17:43

@Kopi3.14: Szerintem az utasnak csak azt kell tudni, hogy honnan hová akar utazni. A többit a vasútnak kell elintéznie. Abban egyetértek, hogy a vonat nevének ismerete megkönnyíti a beszélgetést, de ez akkor sem várható el.

Kopi3.14 2009.11.17. 11:14:36

@Murphistic: azért azt is tudnia kell, minimum, mikor akar utazni, mert a helyjegyekkel gubanc lehet.

Kopi3.14 2009.11.17. 11:17:16

@gozos: Az az elv lenne, de nem a jv-nek kell tudnia mi merre megy. Avagy a BKV buszsofőrtől várod el, hogy elnavigáljon Székesfehérváron is, mert az agglomeráció? Legyen felület, ahonnan tudod, de az utazásod megkezdésekor tudd, mikor hova tudsz menni. nehogy már menet közben totojgassanak, mint egy debilt.

Kopi3.14 2009.11.17. 11:33:08

@frodo28: esetleg beszél a jv-vel?