MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Számla konteszt

2009. november 11. - georgejr

Egyik ismerősöm áfás számlát kért. Ez lett belőle: 


Az még oké, hogy nem mindenki tudja leírni az online szót. De hogy a Montevideó-ból Montevidi, és hogy sikerült Vesselényt írni Wesselényi helyett fel nem foghatom. Számomra alap lenne, hogy legalább a helyesírást, illetve a neveket jól tudja írni a pénztáros...

(Ismerősöm minden hónapban elmondja, és betűzi ugyanannak a pénztárosnak, most elfelejtette...)

Akinek van hasonló története kérem ossza meg velünk!

Ui: KÖNYÖRGÖM MIÉRT NEM LEHET ÁTÁLLNI GÉPI SZÁMLÁZÁSRA? 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr291517321

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csuklós tolvaj nyomában 2009.11.11. 11:29:00

Mi történhetett Dobozon? Ki nem emelhette el azt a csuklós buszt? Valószínűleg ugyanazok, akik a juhnyájat sem tavaly Napkorról. Aki nem lop juhnyájat, az sárgabuszt sem szokott csenni. Pedig lehetne rá oka. De - komolyra fordítva a szót - egyazon elkö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2009.11.11. 10:19:42

Én a céges névjegykártyámat adtam oda mindig, hogy arra a cégnévre/címre írják meg. Ez nem is okozott nagy gondot (másolni még tudnak a pénztárosok).

Aztán történt egyszer, hogy FELTŰNŐEN lassan haladt a másolás. Látom ám, hogy betűnként(!) másol valamit a pénztáros. Jobban odanézek: bocs, tévedésből a kétnyelvű névjegy NÉMET oldalát adtam oda, és a Gesellschaft szó már túlterhelte a processzort ... :D

muaddib · http://obudai.blog.hu/ 2009.11.11. 10:33:38

Ha gyakran kérsz számlát, legyen nálad nyomtatott nagybetűkkel, kedvesen odaadod és nincs rinyálás.

kaes 2009.11.11. 11:06:09

De hát, miért is kell kézzel skribált számlát írni mávéknál? Ott a nyomtató,amivel a jegyet nyomtatják.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.11.11. 11:12:04

"Ui: KÖNYÖRGÖM MIÉRT NEM LEHET ÁTÁLLNI GÉPI SZÁMLÁZÁSRA? "

Mert ez magyarország és még csak 10 éve nagyon ciki a kézzel írt számla. Majd 20 év múlva talán megoldják.

petya.bacsi 2009.11.11. 11:12:10

Rutinos számlakérők már visznek egy kis papírt, amin nyomtatott betűkkel szerepel a név/cím.

Így ez már nem okoz(hat) nagyobb gondot, max. a pénztáros küld el a francba, hogy számlát kell adnia (mert nem tudja, hogy kell. Ilyenkor nagy lapozgatás, ÁFA-számolás, fejvakarás, az utas anyázása megy, a legtöbb esetben...).

Gépi számlaadás? A helyesírás akkor sem megoldott :D

A MÁV évezredekkel le van maradva 2009-től.

zsitva 2009.11.11. 11:13:00

Számomra alap lenne, hogy legalább a helyesírást, illetve a neveket jól tudja írni a pénztáros...
-------------

Számodra.

Sajnos havi 80e Ft.- nettóért ilyen munkaerőt kapsz Budapesten és Bp-től nyugatra. Nagy a munkanélküliség, de napi 10e Ft.-ért nincs jelentkező 220 négyszögöl felásására.
Kérdezz munkaadókat, havi 80-90 nettóért milyen felkészültségű emberek jelentkeznek portásnak, biztonsági őrnek, egyszerű adminisztrációs munkakörökbe, stb.

Murderface 2009.11.11. 11:23:58

@muaddib:
Ne legyél benne biztos. Nálam mindig van egy papír, amin rajta van a cég bélyegzője, reflexből azt adom oda a MÁVosoknak, BKVsoknak, egyéb számlaadóknak. Nem egyszer elrontották a sima tükörmásolást is, de volt már arra is példa, hogy a néni odaadta a számlatömböt, írjam oda a cég nevét inkább én. :P

kalman.kalman (törölt) 2009.11.11. 11:28:44

MÁV bizonyos nemzetközi jegypénztáraiban meg nem tudnak semmilyen idegen nyelven, pedig 50 szavas angol szókinccsel már nyerők lennének. Ez a színvonal.
Éhbérért nem fognak nyelvtanárok és számviteli szakemberek a pénztárba ülni. Bár ha folytatódik a válság, akkor majd rákényszerülnek ők is.

belakis 2009.11.11. 11:30:20

Pont amiatt nem írják géppel, amiért még mindig emberek ülnek a kis kuckókban, az elágazásoknál, meg csak úgy az állomásokon.

21.ik században nem tudnak automatizálni... LOL.

Ákibard! 2009.11.11. 11:36:39

@belakis:
De bármit lehet automatizálni csak pénz kérdése....

ÉS mivel közbeszerzéssel kell megoldani egy rohadt, OFFTICE+Windows XP-s számítógép ami amúgy lenne 80 ezer megkapják 300e-ért.Mert Magyarországon ez a trend. Nem csak a MÁV-nál...

Meséltem már egyszer, volt középsulim az EU-s támogatás miatt közbeszerzéssel vett HP gépeket, a boltinál 3,5 szeres áron... Erről ennyit.

Tehát nem kifejezés, hogy pénz kell hozzá, hogy minden nagyobb (nem mindegyiken csak a forgalmasokon) állomáson gép és nyomtató legyen, hanem rengeteg kell hozzá...

Amúgy pl. az Elvira eTicket hamarosan tudni fogja az ÁFA-s szőmla nyomtatást majd szokjatok rá arra, ha tudtok.

Artie 2009.11.11. 11:49:56

@Ákibard!: Amiből 40.000 az ofisz meg az ikszpé. Ez nem zavar?

Magam_a_Mondomét! 2009.11.11. 11:57:26

@Ákibard!:

Látjuk, Te nagyon hozzáértő vagy!
Lehetnél Te a MÁV-vezér!
Én szeretném!
És biztosan nem fikázna többé senki!
Küldd be fiam a Zönéletrajzodat!

Manyizga (törölt) 2009.11.11. 12:02:47

@Ákibard!: tényleg fog tudni ÁFA-s számlát nyomtatni az ember az e-ticketben vett jegyéről? Coool lesz! :)

(Már csak meg kell találnom, hova, melyik állomáson levő nyomtatóra nyomtatja :D )

Isteee 2009.11.11. 12:18:52

@Manyizga: Nyilván oda, ahol a jegyet is fogod kivenni az automatából...merthogy egyuzserűsített számlát fogsz kapni hozzá...már ha lesz ilyen tényleg.

De nagyon el vagytok ám tévedve...nem a gépesítéssel van a gond, hanem az analfabéta jegyeladókkal...ami érvényes a bkv-ra és a mávra is...

esef 2009.11.11. 12:18:54

@Murderface:
A mi cégnevünk olyan, hogy inkább magamtól felajánlom, hogy a számlának azt a részét kitöltöm inkább én... :)

Isteee 2009.11.11. 12:25:07

@Isteee: mávra és volánra is...nah, biztosan a sertés beszél belőlem :D

kp69 2009.11.11. 12:28:20

Nem kell számla a menetjegy vagy a bérlet elszámolásához.
Akik kérik a számlát, szívatják a pénztárosokat, és az utastársakat...(a múlt héten ketten maradtunk le egy hosszú szőke hajú hölgy miatt, ő persze elérte a vonatot. mielőtt jönne a "miért nem mentél ki korábban" szöveg: korábban mentem.)

Isteee 2009.11.11. 12:30:23

@kp69: Cégfüggő, hogy kell-e számla vagy sem a menetjegyhez. Bár ha maga a cég adja a jegyet/bérletet, persze, hogy nem kell hozzá.

Egyébként egyetértek, hogy szívatás a számlakérés, főleg, amikor szóban akarják a hülyék bediktálni azt, amit még tükörmásolásban sem tudnak rendesen leírni.

AmonShi 2009.11.11. 12:31:18

a mai technikai színvonal mellett is vérlázító, hogy kézzel írott számlát állítanak ki a mávnál. az, hogy nem tudnak helyesen írni, pedig sztem itt is elvárás lehet a befejezett 8 általános, kifejezetten szánalmas.

Manyizga (törölt) 2009.11.11. 12:33:21

@kp69: nem kell számla, HA a törvényben előírt 86%-ot akarja a cég elszámolni. Csak sok cég nem tudja ezt... Illetve 100%-ot számol el költségként, amiből 86%-ot kifizet a dolgozónak... Szerintem. :D

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.11.11. 12:57:16

A gépbe jobban írná be?

shylock 2009.11.11. 12:59:49

Ez nagyon így van!
Pár éve nekem is áfás számla igényem volt.
Emberünk a kötőjelet, ami a cég nevében van, kiírta: xy kötőjel xy Kft. Azt hittem beszarok a röhögéstől:D

flegman · http://usazzunk.blog.hu/ 2009.11.11. 13:02:28

lelv 2-nek, a nyomtatott betűvel írt kis papírkát laminálod. "örökre" ahsználható marad.

SzZsoel 2009.11.11. 13:09:33

Szerintem ez inkább Montevidedi. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.11. 13:10:42

Ezek a fasorban sincsenek ahhoz a (már kijavított) működési engedélyhez, amelyben a Nagy Szent Bazil Nővérek Szent Makrina Otthona helyett a diplomás(!) köztisztviselő a kérelmet kissé felületesen olvasva Nagy Szent Brazil Nővérek Szent Makaréna Otthona részére állított ki, amit főnöke (Dr!) zokszó nélkül aláírt és ki is postázták...

petya.bacsi 2009.11.11. 13:12:14

@Ákibard!: egy éve ezt mondod, hogy lesz számlanyomtatás :D mikor? :)

muaddib · http://obudai.blog.hu/ 2009.11.11. 13:19:22

@Murderface: "a néni odaadta a számlatömböt, írjam oda a cég nevét inkább én. :P "

hát ennyi :D:D, havi 80ért miért is várnánk el a másolni tudást...

i23kovacs 2009.11.11. 13:26:16

Üvegablak mögött ül, lehet, hogy nem is hallja jól, a sorban meg ezrek állnak.

Szerintem a Wesselényi meg a Batthyány betűzése azért nem triviális.

A gépi számlázásra vonatkozó megjegyzés viszont teljesen releváns. Még elkézpelni is rossz, hogy milyen rend szerint gyűjtik be a számlatömböket, a havonkénti elhatárolásokat vajon hogyan oldják meg, etc. A válasz persze nyilvánvaló: sehogy.
A fél APEH-nak munkát adnának, ha egyszer az a botor ötletük támadna, hogy ellenőrzik őket.
Persze nyilván azért sem térnek át a gépi számlázásra, mert nem érdekük, hogy jól követhető legyen a rendszer.

Michael Collins 2009.11.11. 13:31:43

@Kitalátor feljegyzetei: Ez olyan mint a hippodrom Hyppolit helyett, a brazilnak és a makarénának ismerte a jelentését :)!

johevi 2009.11.11. 13:40:11

Ráadásul nbem Montevidi, hanem Montevidedi.
"Az nem slukker, hanem stukker. Csak én a "t"-t nem húzom át..." :-)))

tom sailor 2009.11.11. 13:41:00

@Zka:
"Mert ez magyarország és még csak 10 éve nagyon ciki a kézzel írt számla."

Magyarország nagy M, ha már a hülye vasutasokat cikizzük.

johevi 2009.11.11. 13:42:29

Egy régi kolléganőm a Curia utca helyett azt írta: Kurja utca. Mondtam neki, hogy ezt nem így kell, mire azt válaszolta: Csodálkozott is magában a néven :-)))))))

Manyizga (törölt) 2009.11.11. 13:43:54

A betűzéskor előfordulhatnak hülyeségek:

Telefonon:

"-Akkor mi legyen a táblán?
- Bartha Zoltán. Té-hával!
- Tehát, Barta Zoltán Téhával?
- Igen!
- Két nap múlva kész lesz, lehet érte jönni!
- Köszönöm, viszonthallásra
- Viszonthallásra!"

napihulyeseg.blog.hu/2008/02/01/tehaval

ZWS 2009.11.11. 13:45:47

Nem tudom, hogy közismert tény-e errefelé, de készült arról megismételhető, számszakilag igazolható felmérés, hogy a MÁV által működtetett jegyeladási apparátus fenntartási költsége magasabb, mint a teljes jegyárbevétel, felszámolásával még spórolni is lehetne.
Nem kellene számlát sem kérni, a helyesírási gondok is megszűnnének.

hiperaktív 2009.11.11. 13:51:23

kalman.kalman

Örülnék, ha nem általánosítanál a magasabb végzettségűekre vonatkozólag!!!!!!!!!!

Nem mi, felsőfokú végzettségűek nem akarunk rangon alul dolgozni, hanem a munkáltató nem vesz fel "túlképzett" embert, mert annak többet kell fizetnie alapbérként, nyelvpótlékot, egyebet (főleg közalkalmazottként).

Diplomás közgazdászként nem tudok elhelyezkedni, mert gyesről szeretnék visszamenni. Tudsz valami helyet, ahol mosolyogva kifizetik a nettó 100.000 fölöttit nekem? Szólj bátran, vállalom akár a wc-pucolást is....

Ákibard! 2009.11.11. 13:51:50

@petya.bacsi:
Egy éve még csak egy elképzelés volt...
Nyáron készült el a dolog, akkor láttam terveket róla. Azt még engedélyeztetni kell, vállalati szinten is, és APEH-nél ABC-nél, CBA-nál KMBC-nél és az összes semmirekellő hivatalnál...
Emellett több fejlesztéssel együtt lesz bevezetve, azokat is engedélyeztetni kell, azokhoz kiépíteni a rendszert, tehát kicsit összetettebb dolog annál, minthogy beleteszel egy "ÁFA-s számlát kérek" gombot... :(
De remélem minél hamarabb elindul.

Ákibard! 2009.11.11. 13:56:26

Amúgy Gratula Georgejr-nek, kitörölte a számlasorszámokat, épp csak a Rákosrendezőt felejtette el... :))
Tekintve hogy Rrenden 2 pénztáros van (60-as és a 03-as) minden bizonnyal nehéz megtalálni :D

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.11.11. 13:59:25

@Ákibard!: direkt csak a számlasorszámokat toroltem...

Ákibard! 2009.11.11. 14:01:17

@Artie:
Esetünkben majdhogynem lényegtelen.
A komment lényege az volt, hogy közbeszerzésen minden 4x olyan drága kb.
De azt te sem gondoltad komolyan, hogy az XP-re kiképzett 50 éves pénztáros elé linuxot tolsz oda... Még akkor is ha ingyen van.

Tudom a linuxfanoknak nehéz elfogadni de a világ az MS oprendszerek felé irányult, ha tetszik ha nem...

hiperaktív 2009.11.11. 14:04:19

Annyian vagytok itt rosszindulatúak, hogy az már fáj. Oké, rendben, az alapvető magyar helyesírás elvárható lenne MINDEN, legalább nyolc általánost végzett magyar embertől, de szegény pénztáros:
- egy hangfogó ablaküveg mögött ül
- zajban
- ki tudja, hanyadik órája nyomja a műszakot
- fáradtan
- tudva, hogy éhbérért gürizik
Szerintem érthető, hogy néha hibázik.

Amúgy az itt kommentezők túlnyomó többségénél észrevettem, hogy

ELGÉPELNEK

szavakat. Csak egy kis odafigyelés kéne a "komment küldése"-re kattintás előtt. Ráadásul az automatikus helyesírás ellenőrző még a pofátokba is tolja, hogy elb@sztatok valamit. Szóval előbb a magunk portáján söpörjünk, mielőtt másokat fikáznánk....

Ralesk 2009.11.11. 14:23:07

@i23kovacs: „Szerintem a Wesselényi meg a Batthyány betűzése azért nem triviális.” – egy érettségizett embertől viszont elvárható. De még a 8 általánostól is. Egyébként meg nem az szokott lenni normális helyen, hogy betanítják a munkásembört? Mert annak az ilyen apróságokra is kéne vonatkoznia.

@kalman.kalman: „MÁV bizonyos nemzetközi jegypénztáraiban meg nem tudnak semmilyen idegen nyelven, pedig 50 szavas angol szókinccsel már nyerők lennének. Ez a színvonal.
Éhbérért nem fognak nyelvtanárok és számviteli szakemberek a pénztárba ülni.” – és a pacinak meg a túloldalára is esünk. Nem kell nyelvtanárnak lenni, van az országban milliónyi ember, akinek túlélő szintű angol- vagy némettudása van, és igenis a nemzetközi MÁV-pénztárakba* és a turisták által frekventált BKV-s helyeken legyen követelmény egy nyelv alapszintű ismerete. Nem olyan nehéz az. Vagy megint: tanítsák meg. Nem olyan nehéz az.

*: apropó kézzel írott számlák. Nem is olyan régen, láttam, hogy a Déli pu.-nál a nemzetközi pénztárban a jegy az valami ilyen indigós papír volt. Aztán fél évvel később volt is a MÁV-figyelőn vagy a MegintÁllunkVazzén egy sztori, hogy leszállítottak valakit Olaszországban a vonatról, mert nem fogadták el azt a jegyet... Meg is lepődtem, hogy német stílusú keménypapír jegyet kaptam most augusztusban a Keletiben...

Ralesk 2009.11.11. 14:28:04

@Ákibard!: Ha csak egy gömbésző meg egy offisz kell neki, akkor szerintem lehet AmigaOS is, rohadtul nem fog számítani.

Ákibard! 2009.11.11. 14:29:06

@Ralesk:
"Meg is lepődtem, hogy német stílusú keménypapír jegyet kaptam most augusztusban a Keletiben... "

Ez hülyeség...
Továbbra is az indigósat hazsnálják, a Keletiben meg 1-2 helyen használnak gépi jegyet is (godolom erre mondog, hogy német stílusú).
Ettől fügetlenül nemzetközileg szabványos és szabályos az ingigós jegy, adnak máshol is, Pl Horvátországban.
Teljesen szabályos TCV jegy.

Fly_G_Fly 2009.11.11. 14:30:34

eTicket esetében kétféle számlázási mód lehetne:
1. eSzámla - interneten érkezik a HIVATALOS számla (én már így kapom az Internetszolgáltatómtól a számlát)
2. A számlát kipostázzák vagy a vevőnek vagy a számlán feltüntetettnek! (A nyomtatási munkákat a MÁV-Start akár ki is adhatná bérmunkába olyan cégnek, amelyiknek van számlázó nyomdája.

Ha a pénztárosnak lenne számlázó programja a szgépén, akkor azon csak egyszer kellene rögzíteni az adott nevet. Utána már csak listából kellene kiválasztania a pénztárosnak. Ahhoz már elég a 8 általános is! :)

Ákibard! 2009.11.11. 14:35:02

@Magam_a_Mondomét!:
MÁV vezető egy bizonyos szint felett csak az lehet, aki nem ért semmit a vasúthoz, így ezt már buktam... :D

Ákibard! 2009.11.11. 14:41:30

@Fly_G_Fly:
Az eTicket esetében a kioszk fogja kinyomtatni a jegyeddel együtt a számlát.

Kopi3.14 2009.11.11. 15:05:06

@Ralesk: tudnál elfogadható indokot mondani miért nem tolonganak a tűlélőnyelvet beszélők, hogy pénztárosok akarnak lenni?

Ákibard! 2009.11.11. 15:10:00

@Manyizga:
Igen, tényleg tudni fogja.

petya.bacsi 2009.11.11. 15:26:50

@Ákibard!: én még lehetek máv vezető :D nem értek a vasúthoz, így ideális jelölt vagyok :))))))))

Adani 2009.11.11. 22:32:18

Nem semmi, látom a Barta Zoltán téhával is előjött. Láttam olyan számlát is, amin ez állt: Blue Fish minta kék hal angolul. De volt olyan, egy sima cégnevet is el tudtak baszarintani, nem árt megnézni a számlát mielőtt távozol.

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.11.11. 22:39:09

@georgejr: OFF: Valami miatt nem jelenik meg a fényképsáv és a MÁV-blog is lassabban töltődik be mint más blog.hu-s oldalak. A hiba nálam lehet, vagy a képeid szálltak el az örök vadászmezőkre?
ON:
Én azt is megkérdezném, hogy a számítógépes jegykiadókkal felszerelt állomásokon miért hőpapírra nyomtatnak? Ha egyszerű nyomtató lenne, akkor az áfás számlát is lehetne azon nyomtatni. Ha valaki már kérdezte ezt, akkor elnézést.

Ákibard! 2009.11.12. 00:50:55

@Murphistic:

Nálam is fennáll ez a probléma, 3 féle böngészőn is... Elég sűrűn, van hogy 3-4 percig nem tölt be az oldal valamit szarakodik az indafotós képekkel.. :S

Miért hőpapír? Biztonságos, nem kell hozzá festék, kevésbé karbantartásigényes. Hirtelen ezek jutottak eszembe :))

Murphistic · http://www.youtube.com/user/Murphistic 2009.11.12. 01:11:06

@Ákibard!: Nekem csak azért nem tetszik, mert ha sima tűs nyomtatóval dolgoznának, akkor lehetne vele nemzetközi jegyet is nyomtatni vagy áfás számlát :) .Biztonságilag meg lehetne olyan "huzalos" papír mint a BKV-jegynél. :)

driopios 2009.11.12. 08:39:12

Egyáltalán ez a számlabaszkódás annyira szánalmas. Miért kell ráírni a vevő nevét meg a címét a számlára? Ez is egy ilyen magyar dolog, máshol ilyen nincs. Ami kijön a pénztárgépből az a számla. Ez csak nálunk van, hogy ilyenkor a szépen nyomtatott blokkot félreteszik, elővesznek egy indigós könyvet, olvashatatlan betűkkel belemásolják ami a nyomtatott blokkon rajta van, ráírnak jól-rosszul egy nevet meg egy címet, majd ezt a kézzel írott fecnit nyomják a vevő kezébe, hogy ez a számla, a szépen nyomtatott blokkot meg a számlatömbükhöz kapcsozzák.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.11.12. 08:48:20

@Murphistic: @Ákibard!: mar en is neztem ezt problemat, fogalmam sincs miert lagzik az indafoto, de ki fogom szedni a 'csaba...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.11.14. 11:12:38

Érdekes számomra az, amikor a vasutat kevésbé ismerő emberek nem értik, hogy miért nem lehet valami egyszerűnek tűnőt megcsinálni a vasútnál.
Mert az egész országos pénztári rendszert le kellene cserélni. Milliárdokért. És mivel egy ilyen horderejű projekt Magyarországon politikai ügy (kinek az ismerőse jut megrendeléshez), egyelőre kár túl sok eredményt várni...
Ha a magyar vasúti személyszállítás finanszírozása és hatékonysága egyszerre javul majd, továbbá kicsit távolabb kerül a politikától, akkor majd nem jelent gondot sok száz jegyautomata beszerzése és a pénztári gépek cseréje. A fenti három feltételre azonban szükség van.

vonat blog
szazvasutat.blog.hu

borzsa 2009.11.14. 21:42:27

Egy 25 perces IC késésnél, átszállásról lemaradva tengernyi időm lévén visszakaptam a késett vonatom helyjegyárát. A "Borbély" feladta a leckét pénztárosunknak, így csak egy "Borbéj"-ra futotta :P Már nem tudtam, hogy kínomban sírjak vagy nevessek...

borzsa 2009.11.14. 21:47:08

A lényeg lemaradt :D Mielőtt elkezdte volna írni a névre szóló készpénz-visszafizetésit, eltünt, hogy utána nézzen, tényleg meghaladta-e a késés a 15 percet, mert ugye csak úgy nem adnak vissza pénzt!
Nem az lenne a minimum, hogy képben legyen az ilyesmivel kapcsolatban a "kisasszony"??? :O

Ákibard! 2009.11.14. 23:06:46

@borzsa:
"Nem az lenne a minimum, hogy képben legyen az ilyesmivel kapcsolatban a "kisasszony"??? :O "

És a kedves kisasszony szerinted csak úgy isteni szikrából, netán füstjelekkel tudja meg a késés mértékét?
Vagy legyen naprakész arról, hogy az 5 perccel előbb beérkezett vonat hány percet késett?

Ennek ez az eljárásmódja, ha az utas olyan jegyet téríttetne vissza amiről nincs késésinformáció, utánaérdeklődik. Adnak rá egy engedélykódot is. Ész nélkül csak úgy nem térítenek vissza. (Ez az utasnak nyilván nem fontos, azonban a vasútnak igen, a kód ugyanis tartalmazza, hogy a késés milyen hibára vezethető vissza. És kegyetlenül leverik az adott cégen a kiesést.) Tehát pl. ha forgalmi hiba volt, akkor a pályavasúton.

Jah, amúgy pl a Keletiben hasracsapok, érkezzen 30 IC/EC/EN stb. Az egy 8 órás szolgálatban 15 percenként egy IC. Te fejből vágnád az elmúlt 24 óra (pontosabban vonatérkezés+24 óra) összes visszatérítős vonatának összes késését??? Ugye hogy nem.
Nos ennyire nem minimum erről tudnia.

borzsa 2009.11.17. 10:59:01

Nem hiszem, hogy a ceglédi állomáson nem lehetne az ilyesmit nyomon követni...Nem beszélve arról, hogy nem egy bp-i, jelentősen nagyobb forgalommal bíró állomásról beszélünk .../pl. Keleti:)/
És mióta nem számít késésinfonak egy 25 perces csúszás???
Mindegy, ilyesmivel kapcsolatban úgyis csak ködösítést kap cserébe az utas!

pénztáros87 2009.11.27. 15:28:31

azért van itt egy két érdekes hozzászólás!először is . minek okoskodtok olyanban amiről halvány lila nincs!
ott eldől a számlás téma, hogy a máv start nem fizet annyit a gépi számlás szolgáltatásért mint amennyit kérnének. az hogy ki hogy tölti ki az meg sajnos nem csak a máv pénztárosok gondja!

akik habzó szájjal örjöngenek a pénztárosok hülyeségei miatt, azok gondolkodjanak kicsit!

max 90.000 ezret keresünk, 12 órát fizetnek a nappalos szolgálatért ,9 órát az éjszakásért holott ugyanúgy ott vagyunk, csak úgy gondolják azt a 4 órát rendes pihenéssel töltjük! hát nem.
a pénztárak 80%-a nem felel meg az eu követelményeinek , nincs szellőzés, vagy ha van azt úgy hívják huzat, amitől nem egy kolléganő süketült meg.de ugyanúgy dolgoznak!

alig van vasutas akinek nincs másodállása,ja máshol is így van, csak itt nagyrészt nők dolgoznak,gyerekkel stb. és nem húszévesek.

a pénztáros munkájának csak fele a jegykiadás. az elszámolás, a sokféle számadás vezetése, a havi kétszeri zárlatolás stb az ún. munkaidőn kívüli tevékenység.

ehhez csapódik hogy rendszeresen hiány van nyomtatványból eszközből!

szolgálatonként 250-450 db jegyet is kiadunk,ez nagyjából ugyanennyi ember kiszolgálását jelenti.ebből van 50 aki emberként bánik velünk!

KEDVES UTAS! ja aki köszönni sem tud!
Mert az a legújabb köszönés hogy ööö pestig egy diákot!

de tőlem elvárja mind hogy kinyaljam a seggét!

lehet hisztizni az ic késés miatt is. van egy központ ahol eldöntik lehet-e téríteni a pótjegyet vagy sem!ha a pénztáros megkapja az engedélyt téríthet, ha nem akkor NEM! 15 percet meghaladó késés esetén, ha az vasúthibából következik be akkor jár!a késés perceit viszont nem az utas órája dönti el! visszatérítési igénnyel 24órán belül élni.

a jegyek visszatérítése pedig:

50 km alatti jegynél 250 ft a kezelési költség
a kez.költ min. 100 max 500 ft lehet.
jegyet visszaváltani az érvényességi időn belül lehet!

a jegyek érvénytartamára vonatkozó szabályok pedig minden gépi jegy hátoldalán szerepelnek

mindenki tájékozódjon mielőtt elhordja minden tetűnek a pénztárost amiért nem térít!

lehet kis kultúrát vinni a jegyvásárlásba is! mert akik itt panaszkodnak azok is nyilván dolgoznak valahol.

Ők viszont biztos kifogástalanul végzik a munkájukat!!!

az az orvos aki 200 forintot követel vissza jogtalanul, de egy szívinfarktust képtelen felismerni.

ahány orvosi műhiba, rendőri túlkapás, "teszkós" baki, kamionos baleset, apeh eon vízmű stb elszámlázás történik a vasutasok is örjönghetnének minden szarért! ahol fúrnak ott van forgács

Végül:

kedves elégedetlen utas, próbáld meg a mi munkánkat végezni! vagy csak a tanfolyamokat elvégezni amikkel mi már rendelkezünk.Az összes utasításból kétévente újravizsgázni.hajrá.

Nem biztos hogy kettőnk közül mindig a vasutas a hülye...
süti beállítások módosítása