MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Átszállnék, de hová...

2009. november 09. - georgejr

Olvasónknak a bicska nyílik a zsebében, amikor a vonat késése miatt nem tud átszállni. Mert, IC nem vár ICre. Az utas hiába fizet a helyjegyért, a vonat nem várja be a másikat, hanem tartva magát a menetrendhez otthagyja az utasokat, mint eb a szaharát. Mivel tudott, hogy az adott vonat késik, miért nem lehet megvárni az átszállókat? Nem hiszem, hogy nem tudja senki, hogy iskolaszezonban több átszálló is lenne.... Nincs egy rendszer, ahol ezt látják, hogy né' mán van itt 20-30 ember, aki vett jegyet Nyíregyháza-Szeged között, és a pójegyek pont erre a csatlakozásra szólnak...  Na ilyenkor sírok a MÁV-Start reklámján: Válassza a kiszámíthatóbb, kényelmesebb vasúti elővárosi közlekedést a dugók helyett. Vagy valami ilyesmi...

 
Biztosan előfordult már mással is, hogy Uram bocsá'  lekéste  kis hazánk vasúttársasága által "percre pontosan induló" csatlakozását... Ez még egyszer el is viselhető, de személy szerint nekem kinyílik  a bicska  a zsebemben ilyenkor...

A gond igazából akkor fokozódik, amikor adott esetben a Szeged-Bp. Nyugati vonal  / Délről utazva:P / IC-gyors vonatairól, magyarul gyors vonatról szeretne átszállni  a jóhiszemű utas egy Bp. Nyugatiból Kelet - Magyarország felé tartó, menetrendben csatlakozásként feltüntetett IC-re!
Kezdjük ott, hogy a Szegedről induló vonatoknak csak kis százaléka nem szed össze 5-10 perc késést Ceglédig, pont annyit, amennyivel az átszállás már kezd egyre reménytelenebbé válni! Szóval rendszeresen előfordul, hogy a ceglédi állomásra való megérkezés előtt 20-30 mp-cel látjuk elrobogni a  csatlakozást zsebünkben a megváltott helyjeggyel! :(

Nov. 1. Az egyetemisták, főiskolások őszi szünetének utolsó napja + a fél ország közlekedik, adott esetben vonattal. Vonatunk, ami IC, tehát pontos, mint  a svájci óra :P Nyíregyházáról őrült sebességgel, talán egy biciklis nem előzött volna meg minket, száguld Cegléd felé kb. 10 perces késéssel:P. Az átszállók már startra készen, tudva, hogy 1-2 percen múlik a boldogság, látják elsuhanni  a csatlakozást pár száz méterrel a cél előtt!
Teendő : egy óra kellemes várakozás nevezett állomás várótermében melletted szunyókáló, pisi szagú hajléktalanok társaságában. Öröm az ürömben, hogy van jó néhány sorstársad is. Persze mindenki anyáz, a szelídebbek  csak magukba roskadnak némán. Én személy szerint ütni tudnék, de nincs kedvem az egyébként is "jónak " induló estét egy fogdában tölteni...:P
Szóval a percek ólomlábakon bandukolnak... Már csak 10 perc... :) Kezd kigyúlni  a fény az alagút végén. Csak arra nem számít  a szegény utazó, hogy vonatérkezés előtt 1 perccel közli a Hangos az időközben 80-100 fős tömeggel, hogy a várva várt 20 percet késik. Nem gond, elvileg már mindenki megfagyott, és senkinek sem akaródzik már visszavánszorogni  a hangulatos kis váróba.
Végre, mégis csak van fény :) A vonaton vagyunk. Úgy tűnik, túl hosszú  a vonat, hogy egy kalauzzal öszefusson az ember a félórás utazása alatt. Sebaj, jól jártak  a bliccelők...Mázlisták:P
30 perces késéssel és 90 perces várakozás után megérkezünk  a célállomásra. Hihetetlen...

És ezek után kérik  a türelmünket és megértésünket??? Bocs, de nekem már nincs...
Aki ezek után mégis vonatra száll, javaslok 2 napi hideg élelmet és egy doboz Xanaxot.... Talán így elviselhető:(

Nem beszélve arról, hogy mindez mennyibe is kerül...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr41510861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyizga (törölt) 2009.11.09. 12:11:15

Magam is láttam már ilyen esetet, bár én Cegléden felszálltam a Szegedről-Nyugatiba tartó IC-re, és láttam, hogy a mellette levő vágányról előbb indul a nyíregyházi IC. A két mozdonyvezető kb. a peron szélétől 50 méterre köszön egymásnak.

A 2 percet még véletlenül se tudna várni a nyíregyházi, ugye?

Bezzeg menet közben tudják személyvonattá degradálni a zónázót/gyorsvonatot, hadd késsen még többet...

Adani 2009.11.09. 13:49:42

@Manyizga:

Cegléden az ilyesmi megszokott. Mikor még főiskolás voltam akkor rendszeresen utaztam Kecskemétről Mezőberénybe és igen ez úgy működik, h Cegléden átszállni egy Szolnok felé menőre ott le és felszállni a gyorsra. Megesett velem is, h otthagyott a csatlakozás. Eleve 7 perces átszállást terveztek, de ugye 5 perc késés bennevan, de közös peronra megy a két vonat. Hányszor volt úgy, h a ceglédi bejáraton cammogva láttuk, h a szemközti vágányon épp megy el a csatlakozás. És igen volt olyan nálam is, h késve értünk be, de látom a vonat ott áll a peron túlsó oldalán örültem is, h mégis csak elérem, az ajtóban álltam a vonat megállt én le a másik pedig lassan elindul. Nem hogy 30 mp-t de 5 mp-t sem tudtak várni. Annyi kellett volna, h futva felszálljak. de komótosan gyalogolva se kellett volna 10mp-nél több. Ha pedig 20 perc késéssel mész akkor ne is reménykedj ,h eléred. Igaz párszor volt úgy, h a sima gyorsot buktam, amire a csatlakozást terveztem ,de IC jött mögötte 10 perccel később én meg felszálltam arra jegy nélkül ( IC jegy nélkül) mondván mindenki bekaphatja, és csak egyszer kellett jegyet venni, akkor a kallernél az inkább leszállok Szolnokon kártya nem jött be. Egyébként sokszor nem is találkoztunk azon a negyed órán, mert a hátsó kocsik egyikében álltam, vagy ha mégis akkor a Szolnokon leszállok majd elég volt, miután közöltem ,h IC jegyem az nincs.

zsuzsicute 2009.11.09. 14:20:05

Ez nem átszállás témába tartozik, de IC-kről van szó...Szerencsről járok Pestre, de nem emlékszem az útóbbi 1-2 hónapban olyan esetre, hogy az IC időben vagy a 15 perces késéshatáron belül érkezett volna be a Keletibe...persze ilyenkor mi van...az egész "utazóközönség" vasárnap este fél 9-kor hosszú sorban vár a helyjegye visszaváltására...ez miért jó a MÁVnak? Bár én már sejtem a megoldást...a késést szépen beleillesztik az új menetrendbe...

8Gbit 2009.11.09. 14:27:43

ÉN megtaláltam a megoldást erre a problémára. AUTÓ. Rengeteget utaztam ( Győr - Debrecen - Győr ) ,de elegem lett az állandó késésekből, az igénytelenségből, a koszból, a mocsokból.

A poszthoz: Szegedről tudtommal nem jár külön IC csak ilyen morbid Gyors és IC vagonos vonat. Asszem ezt a poszt írója is írta. Szóval ez a vonat nem IC, hanem helyjegyes gyorsvonat (utazók megtévesztése sztem. ezerrel). Sajnos. Aki kitalálta ezeket a menetrendeket 1 hónapig vonatoztatnám az országban mindenfelé, hogy leessen neki,hogy mekkora nagy baromságokat csinálnak!

A problémára megoldás: Ha már úgyis van időd, akkor panaszkönyvbe rögzíteni az esetet, helyjegy árát visszakér (nem használt szolgáltatásért, nem vagy köteles fizetni és nem a Te hibádból,ment el a vonat az orrod előtt)

Picsasereghajtó 2009.11.09. 14:27:46

"Na ilyenkor sírok a MÁV-Start reklámján: Válassza a kiszámíthatóbb, kényelmesebb vasúti elővárosi közlekedést a dugók helyett."

A Nyíregyháza-Szeged vonal mióta elővárosi közlekedés? :)))

Az elővárosi vasutak tényleg jók.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.11.09. 14:31:05

@Sün! balázs: Hááát amikor a kiszámíthatóságról és a kényelmességről beszélnek és ilyen a szolgáltatás színvonala országosan, igen sírok. Egyébként az elővárosi közlekedés sem az igazi...

Adani 2009.11.09. 14:57:46

@8Gbit:

IC az, csak ugye gyorsvonati kocsik is vannak az IC elé vagy mögé téve, így aki nem akar külön fizetni annak nem kell, ülhet a gyors részre, ami kevésbé komfortos, de olcsóbb.

Igaz a régi szegedi IC ami tiszta IC volt az gyorsabb volt, de hát azt Szent Tehénként tolták előre és csak Kecskeméten állt meg, és kapkodtak ki előle minden vonatot. Viszont most, h egyesítve van az IC a gyorssal több helyen áll meg ,de cserébe óránként jár a korábbi 3 óra helyett.

AmonShi 2009.11.09. 14:59:19

ez a szekerce gyerek már nem az első posztban hirdeti ezt az oldalt! csak azért sem kattintottam rá, nekem itt ne reklámozzon!!! grr

Sparhelt 2009.11.09. 15:04:28

@Sün! balázs: Az elővárosi vonatok lehet, hogy jók, de csak a többihez viszonyítva. Rengeteg a késés, a kimaradó vonatok - tájékoztatás meg nincs. A koszról és mocsokról már nem is szólva.

pecs2010 2009.11.09. 15:20:25

Kedves dühös fórumozók!

Én a Budapest-Pécs viszonylattól teltem be.
Sokszor mondtam a vonaton, hogy EZ AZ UTOLSÓ, VÉGE, KÉSZ, BEFEJEZTEM A MÁV-val, de csak felszálltam rá.
DE.
A legutolsó utazás pontot tett az ügy végére.
Szeretem Pécset, ott a családom, sokbarátom, de még így sem ér meg a 200km közel 3-4 órásidegbetegeskedést, majd' 8000 FT (!!) így csak a családommal baszok ki, mert TOTÁL idegkimerűltem érek haza.

Úgyhogy:

www.oszkar.com

Katt rá, online autós-utas-kereső.
Kipróbáltam többször is, jól működik és töredékért autóval nyugodtan célba érek.
HÁZTÓL HÁZIG.

Üdv:

Gábor

boogieee · http://www.pallas70.hu/logisztikai-ugyintezo.php 2009.11.09. 15:22:32

És a MÁV minek alkalmaz több száz ezer Ft/hó-ért közlekedésmérnököket, ugyan hagy kérdezzem már meg? Mert nem hiszem, hogy percre pontosan kell kiszámolni a csatlakozásokat, és egy egyetemet végzett szakember nem számol a késésekkel! Ez Magyarország, és ez a MÁV!

vanek ur 2009.11.09. 20:08:58

@boogieee: Mégis pontosan mennyi időt adnál az átszáálásra? 5 percet? 10-et? 15, 20, 30 percet?
Ha azt mondják, hogy fél órába minden késés belefér, akkor választanád azt az átszállást, vagy éppen azért szidnád a "több száz ezer Ft/hóért alkalmazott közlekedésmérnököket", hogy miért kell neked olyan rohadt sokat várni a csatlakozásra?
Nincs jó válasz. Meg kell találni az egyensúlyt a még elfogadható várakozási idő, és a "biztosan érje el a csatlakozást" között.

Másik kérdés: kivel toljunk ki? 40-50 átszállni akaróval, vagy a másik 2-300 emberrel, akik a másik vonaton ülnek, és akik aztán emiatt nem érik el a csatlakozásukat? Vagy ott is várjanak?

Elhiszem, hogy kritizálni egyszerűbb, de néha gondolkodni sem ártana. Igaz, az manapság nem trendi...

Ákibard! 2009.11.09. 21:16:09

@pecs2010:
Fájna abbahagyni a kommentszpemelést?

Ott van a jobboldalt, akit érdeker az oszkár faszságod majd rákattint.
Szarért kell mindig más nicken hirdetni ezt az autós szart?

Adani 2009.11.09. 22:11:25

@vanek ur:

Nem a mérnök a hülye, ő megtervezi és kihozza, h igen 5 perces csatlakozás megvan, az mindenkinek jó a menetrend is laza egy kicsit, h annyit hozhasson ha muszáj. De ő nem tehet róla, h állandóan késések vannak, mert leesett két centi hó, meleg van és nem bírják a sínek, színes fémtolvajok ellopták a kábelt, vagy épp magától pottyant le madzag, ere járt Godzilla stb. Nem tervezheti be a késést mindenhová.

Michael Collins 2009.11.10. 09:02:16

Nekem a Bp-Pcs IC rendszer bassza a csőröm. Én ugyan Pécsig szoktam utazni, de mire számíthat valaki, aki esetleg csatlakozásra akar átszállni, ha rendszeresen 10-20 perc késéssel indul a vonat Budapestről, mert már a Miskolc felöl érkező vonat is késik. Bár a menetrendben a két vonat nem is egy néven fut. Tehát, egy másik vonat miatt késve indul az IC, mert a szerelvény viszont megegyezik!

sütöde 2009.11.10. 14:38:31

@Sparhelt: A koszról és a mocsokról:
NE is szólj!! AZT ti, utasok okoztátok !!!
Mint a barmok ,úgy viselkedtek a vonaton .
A buszról ilyen modor esetén páros lábbal rúgnának le !!!!

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.11.10. 14:49:51

@sütöde: igen az utasok sem szentek, de konyorgom nem olyan veszes takaritani... tudom megcsinaltam. tudod, amikor kiragasztjak, hogy takaritottak, pedig nem is takaritottak, amikor a takarito a desiro oldalan nyomja el a csikket, majd bemegy es "takaritja" a vonatot az eleg vicces... az ilyet jobb helyeken páros lábbal rúgnák ki...

Kocsivizsgáló80 2009.11.10. 21:10:37

@georgejr: Amikor volt a ti takarítós akciótok akkor azt mennyi idő alatt és hányan csináltátok?

Nálunk a Tiszain igen kevés létszámmal, igen gyorsan kell takarítani iszonyú kevés pénzért.

Sajnos manapság nincs semmiféle motiváció a munka iránt. Ez nem csak a Mávra igaz!

@zsuzsicute Te gondolom az 536-os számú Hernád ICre gondolsz. Na, most tudtommal ez belépő, pótjegyes IC.
A késés gondolom, a határon keletkezik (nem tudom pontosan!) A pótjegy pedig tudtommal nem jár vissza! (Lehet, hogy rosszul tudom. Nem ez a munkaköröm)

A csatlakozásokhoz. Most tudtam meg, hogy egy új szabályozás lépett életbe a közelmúltban. Tehát minden vonat Max 30 percet vár! Az utolsó is. Ennek betartásáról egy ember dönt ő pedig a Startos irányító. De!!! A mai nap pontosították ezt az infómat. Hiába van Startos irányító akkor is a forgalomi irányító dönt. Nem érdekli, hogy van-e átszálló!

Természetesen ezek az emberek nem az állomás területén dolgoznak. Csak mi átlag parasztok, akiknek hallgatniuk kell, pedig nem én tehetek erről az egészről! Mindegy már fel sem veszem!

Adani 2009.11.11. 08:25:56

@Kocsivizsgáló80:

Eddig meg úgy volt ,h az utolsó bármeddig vár ha van átszálló. Sokszor érdemes a kallernek jelezni ,h át akarsz szállni, mert előfordul ,h tud intézkedni. Van mikor nem akar vagy nem tud, de volt már nálam is, h tudott. Mondta, h megpróbál intézkedni és majd szól milyen eredménnyel. Percek múlva jött szólni ,h szólt az állomásra, h van átszálló és meg fog várni a vonat, de az is lehet, h faragunk a késésből, mert jól haladunk. Végül alig pár perc késés maradt és megvárt a vonat.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.12.16. 11:03:10

Mindenkit megkérek a kultúrált hangnemre. És mindenkitől kérem, hogy legyen bármilyen a post, ne zsigerből essünk neki a post beküldőjének vagy egy kommentelőnek!