MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Késés svéd módra

2009. november 04. - georgejr

Tamás Svédországban és párjával. Ott is előfordulnak késések, de azt valahogy jobban kezeli a svéd MÁV. Már az megdöbbentő, hogy 500 km két átszállással 4 óra, de hogy a vasúttársaság taxit, buszt intéz, akár 4 embernek is, már tényleg elképesztő. Látszik ott fontos az utas. Itt jó, ha egy szakadt Ikarus-t rendel a MÁV két óra fagyoskodás után...

Szia
 
Késés svéd módra.
 
Gondoltam kirakhatod a blogodra mint egy referencia. Ide kellene tartanunk, vagy legalábbis errefelé. Így sztrájk idején eszembe jut, hogy most miért is sztrájkolnak?
 
Szóval a szófecsérlés helyett:
 
Stockholm melletti kisvárosban lakunk, a párom időnként Göteborgba jár át pár napra, ami cirka 500 km. Az út két átszállással kicsivel kevesebb, mint 4 órát vesz igénybe.
 
A múltkor 1 óra késés jött össze amikor visszafelé jött Stockholmba. Amikor a késés nyilvánvaló lett, a kalauz végigjárta a vonatot és az átszállások iránt érdeklődött, és összeírta, hogy ki hova megy. Mint írtam, a párom két átszállással jött. Az első átszállási ponton, mivel a csatlakozó vonat elment, egy busz várta a tíz egynéhány embert, aki azzal a vonattal utazott volna, és vitte őket tovább.
A második átszállásnál, mivel csak négy ember jött onnan tovább kisvárosunkba, a vonattársaság egy taxit rendelt, ami várta őket, és az hozta az utasokat haza. Cirka 40 km-t. Természetesen mindent a vonattársaság fizetett.
 
Mielőtt az árral jönne valaki, hogy persze a svéd árakért lehet is szolgáltatni, egy oda-vissza útért általában 18-20 ezer magyar forintot fizetünk, ha egy hónappal előre foglalunk. Szerintem nem rossz ár, a minőségre meg jellemző a fentebb leírt történet.
 
Üdvözlettel:
 
Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr851497687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek ur 2009.11.04. 12:43:00

Nem védendő a MÁVot, de svéd vasútnál gondolom senki nem érdeklődik, hogy miért az a buszos cég és miért az a taxis viszi az utasokat, aki.

Nálunk nem lehet "csak úgy" hívni egy taxit ilyen esetben, mert a többi rögtön feljelenti a MÁVot, hogy miért nem őket hívták. Szerződést kötni viszont pályázattal, vagy közbeszerzéssel lehet (1-2 év + bírósági perek).
Emlékeim szerint a buszos pótlásra valamikor tavasszal írtak ki közbeszerzést, volt is belőle félreértés, sokan azt mondták, hogy a MÁV le akarja állítani a vonatokat. Szóval ha van ez a közbeszerzés, akkor még 1-2 év, és valakinek a valakije dupla áron fogja hordani a népet a szakadt Ikarusán, ha a vonattal valami gond van.

Kopi3.14 2009.11.04. 19:29:32

Nézzünk magyar példát. Pécsre IC Bp-ről, aznapi utolsó. Érdnél kitérő megadja magát, fehérvár felé áll. malmozunk. Majd elindulás után jv végigrohan a vonaton, s összeszedi Sárbogárdon meyik irányba van utas, Dombóváron szitnús, stb. S a csatlakozások eszerint várják a vonatot, ami valami jó órás késésben volt.

kenshikun 2009.11.04. 21:41:18

@Kopi3.14: Igen, ilyenre már volt példa, és általában ha szólunk, hogy csatlakozáshoz megyünk legalább megérdeklődik, hogy megvárja-e a vonat a csatlakozást. Viszont ha nemleges a válasz akkor így jártál és pótlás nincs (ha bedöglik a vonat sem).
Vanek ur-nak ilyen szinten igaza van, hogy idehaza ezért feljelentenék a máv-ot, hogy hol a közbeszerzés, hol az egyenlőség? Nem az utas érdekeit figyelik itt...

Nagymoli 2009.11.12. 07:07:55

Kit érdekel az utas? MÁV-ot nem, de a taxist sem.. a PÉNZ érdekli. Csak MÁV kap pénzt máshonnan, az utasok pénze csak aprópénz... Igazából felesleges is az utas, mert akkor dolgozni kell rá... Vonatot közlekedtetni, takaríttatni, stb.. Anélkül is jönnek a milliárdok... (amit ugyanannak az utasnak a zsebéből vesznek ki, de adó formájában...) Taxis nem kap ilyet, neki nyalnia kell az utasokért, ha akar pénzt, vagy megy az utas a másik taxival.. Nem ad neki állam bácsi, csak elveszi tőle közel felét adó formájában.. és adja a MÁV-nak például.. Aki továbbra sem akar utast szállítani.. csak vonalat bezárni.. És milliárdokat elcseszni...

Kocsivizsgáló80 2009.11.12. 07:57:43

@Nagymoli: Emlékeztetnélek, hogy nem a Máv Start Zrt akarja bezárni a vonalakat, hanem a jó "istenünk", az állambácsi!!!!

Azért gondolkozz el azon is, hogy miféle pénz is jön a Mávhoz? Kicsit láss tovább az orrodnál és ne csak fényképezz az útátjáróban!