MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Holnaptól valóban átfogó vasutas sztrájk kezdődhet

2009. október 26. - georgejr

 Vagy ismét a félnapos szájkarate party kezdődik?

 A 2000-eshez hasonló nagy leállás körvonalazódik

Már kedden megbénulhat a vasút, ha a kormány képviselőivel a mellékvonalak bezárásáról ma folytatódó egyeztetés nem a vasutas-szakszervezetek elvárásai szerint alakul - tudta meg a Népszabadság. A volános szakszervezetek is sztrájkra készülnek.

A múlt heti vasutassztrájkhoz még nem kapcsolódott, mára azonban kész a munkabeszüntetésre a MÁV-nál működő legnagyobb érdekképviselet, a Vasutasok Szakszervezete is. Simon Dezső, a tömörülés elnöke közölte: azért nem csatlakoztak korábban a VDSZSZ gördülősztrájkjához, mert egy hete még bíztak abban, hogy a tárgyalóasztal mellett meggyőzik a kormány képviselőit arról, hogy mondjanak le a tervezett vonalbezárásokról.

Az érdekvédő lapunknak azt mondta: olyan mellékvonalak bezárására is készül a kormány, amelyeket a közeljövőben éppen az uniós csatlakozások miatt nem bezárni, hanem fejleszteni kellene. A szakszervezetek már 2003 óta azt várják, hogy egy vasúti közlekedéspolitikai koncepció készüljön, ez azonban máig nem történt meg - állítja Simon Dezső. Hozzátette: mára kiderült, hogy az érveik nem hatottak a tárgyalófélre, ezért a szakszervezet döntéshozó testülete úgy döntött: készülnek a sztrájkra.

A nyomásgyakorlástól csak akkor állnak el, ha a kormány visszavonja a vasút átalakításának jelenlegi koncepcióját, és újat tesz az asztalra. A sztrájkot a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező másik négy reprezentatív szakszervezettel együtt tartanák meg. Simon úgy véli, a munkabeszüntetést határozatlan időre kellene meghirdetni. A Mozdonyvezetők Szakszervezete ma dönt a sztrájkról.

Közösen utoljára 2000-ben sztrájkoltak a vasutas érdekképviseletek, akkor a társaság történetében leghosszabb munkabeszüntetést szervezték meg: két hétre leállt a vasúti közlekedés.

A vasutasok mellett a volános érdekképviseletek is sztrájkba lépnek, ha nem sikerül megegyezniük a kormánnyal a közösségi közlekedés átalakításáról. A Volán Szakszervezetek Együttműködési Fórumának ügyvivője a hétvégén azt mondta: nem számítottak ilyen drasztikus járatritkításra, mint amit kedden nyilvánosságra hozott a minisztérium.Hoffmann Antal emlékeztetett rá, hogy a volános szakszervezetek már egy hónappal ezelőtt megalakították sztrájkbizottságukat.

 

Forrás

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr481476197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.10.26. 14:46:50

Fasza lesz!Főleg ha a Volán is csatlakozik.

Akkor munkába/suliba/akárhová járás ohne!Rengeteg embert ki fognak rúgni a munkahelyéről az tuti,aki nem fog tudni bejárni dolgozni.Továbbra is tartom magam ahhoz az elképzelésemhez,hogy vagy MINDENKI sztrájkoljon vagy SENKI SEM.Mert ez ilyen formán pont azokkal cseszik ki,akik amúgy is folyamatos szívóágon vannak következmények nélküli országunkban..

megamosoly 2009.10.26. 15:30:36

@Jack/rendetteremt/: máv (igen, kisbetűvel) alkalmazott vagyok ,teherforgalomnál.ez úgy zajlik ,hogy munkakezdéskor orrod elé tolnak egy ívet, választhatsz akarsz-e sztájkolni. nem tudok olyan válaszról ,hogy igen. MINDENKI vagy SENKI -soraidhoz szólva, rákérdeztem főnökömtől egy alkalommal, nem illene -e csatlakozni mégis, hogy egységesen mindenki sztájkoljon? megtehetem -mondta mosolyogva, hívnak be helyettem embert ,majd pedig elgondolkodhatok hova vesznek fel 55 évesen bárhova, mivel ebben az esetben itt megköszönnék az eddígi munkám(vagy azt sem).

greggrant 2009.10.26. 15:32:58

Kedvenc részem: "A nyomásgyakorlástól csak akkor állnak el, ha a kormány visszavonja a vasút átalakításának jelenlegi koncepcióját, és újat tesz az asztalra."
Miért nem ők tesznek le egy ellen-koncepciót? Nagyon egyszerű dolog nemet mondani, de talán gondolkodni is kellene, hogy akkor milyen módon szeretnék ők racionalizálni a mai vasúthálózatot? Hogyan lehet ezeket a kisforgalmú, totál veszteséges szárnyvonalakat megmenteni? Milyen üzleti modellt készítenének ők hozzá?

kenshikun 2009.10.26. 15:58:47

@greggrant: Na ez az amit nem értenek meg odafennt sokan, hogy nem elég csak nem-et mondani. A tárgyaláson két TELJES álláspontnak szokás ütköznie és kompromisszumot keresni, nem úgy, hogy van egy állásfoglalás, amire "kompromisszum" a nem. Mondjanak valamit ők is, úgy már lehet tárgyalni.

Mellesleg elgondolkodott már valaki a vasútnál arról, hogy a sztrájkokkal összesen hány munkahelyet szüntettek meg? Mennyi embert rúgtak ki miattuk? Én kíváncsi lennék az eredményekre.

Kopi3.14 2009.10.26. 16:17:46

mgkérdezném: mégis pl a pécs-pécsváraddal mi a fenét akarnak? Azt a pár vasutast fizessük, hogy ők eljátszanak egész álló nap a vonalon?

story (törölt) 2009.10.26. 16:31:44

Én mondjuk a következőkkel kezdeném a vasút átalakítását:
1. Azonnal megszüntetném az összes szolgálati gépkocsit, amit a főnökök használnak. Semmi más helyre nem kell menniük nekik, csak oda ahol vasút is van, akkor pedig menjenek vonattal. Azért van! Rengeteg pénz elmegy a szolgálati autók lízingelésére, tankolására, fenntartására.
2. Megszüntetném azt, hogy a kisebb állomásokról a napi bevételt páncélozott pénzszállító autó szállítsa el. Azt a napi 10-20 ezer forintot régebben is el tudta vinni a postás, csekken feladva. Teljesen fölösleges fizetni egy pénzszállító céget ezért.
3. Megszüntetném azt is, hogy a vasútállomásokra szóló belső levelezést külön autóval szállítsák ki, régebben is felült a kezelő a vonatra és leosztott egy egész vonalat levéllel, csomaggal, stb. Ott is meglehetne egy csomó pénzt spórolni az autókon.
4. Megszerkeszteném úgy a menetrendet, hogy elő körben csinálnék a fővonalakra egyet, aztán az abból ágazó mellékvonalakra egy olyant, ami a fővonali vonatokra-vonatokról hordaná az utasokat. Biztos, hogy lenne több utas, csak olyan menetrend kellene, ahol nem késnek a vonatok.
5. Persze nem szabad megfeledkezni a tisztaságról sem. Vannak olyan szerelvények, amik tényleg nagyon koszosak, de egy kis akarással és odafigyeléssel rendbe lehetne tenni őket úgy, hogy az elfogadható legyen az utasok számára.

Első nekifutásra ezek kellene megvalósítani.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26. 17:25:07

Végre történik valami, és nem csak a VDSZSZ sztrájkol a mellékvonalakért.

@greggrant: Egy szakszervezetnek nem feladata semmilyen modell elkészítése. A szakszervezet egy érdekvédelmi szervezet.

Ahhoz egyébként nem szakembernek lennie senkinek, hogy belássa, hogy ez az állítólagos reform teljesen átgondolatlan, és minden szakmaiságot nélkülöz. Ezzel nem lehet mást kezdeni, mint nemet mondani rá...

A MÁV átszervezésére tényleg szükség van, de ezt a mostaninál komolyabban kéne átgondolni. Nem csak azt tartva a szem előtt, hogy mennyit csökken a bevétel, ha bezárják az adott vonalat.

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26. 17:26:20

jav : Ahhoz egyébként nem kell szakembernek lennie senkinek, ...

Peron8 2009.10.26. 17:36:24

@greggrant:
A legjobb az lenne ha egy közlekedés managerre bíznák a dolgot és ne csak ilyen ad hoc jellegű ötletelgetés szintjén menne a dolog...
Biztos kiszámítható fejlődés kell, nem pedig ötletelgetés egy hozzánemértő személytől.
ennyi...

Peron8 2009.10.26. 17:41:02

@Kopi3.14:
Fejlesztés..azt kell vizsgálni hogy jó pályaállapotú vonalon mennyien utaznának..gazdasági számítások..
Így Pécs eléggé elszigetelt, ha Pécs - Pécsvárad - Bátaszék vasútvonalat felújítanák, átépítenék új csatlakozások lehetnének, kelet fele lehetne tekinteni, esetleg erre közlekedhetena Pécs- Bátaszék-Sárbogárd- Budapest gyorsvonatok..jah persze ehhez szakemberek kellenének ez tény nem kóklerek.

greggrant 2009.10.26. 17:58:23

@Szkájvóker Lajos: Na, pont ez a gondolkodásmód a probléma! Méghogy nem feladata alternatíva készítése? Miért nem? Talán azért, mert nem ért hozzá? Akkor milyen jogon ugat bele, hogy ez az ajánlat nem jó?!
És nem a bevétel az egyedüli, ami csökken, ha bezárnak egy vonalat - azért zárják be, mert ezáltal a költségek/ráfordítások még jobban fognak csökkenni.

greggrant 2009.10.26. 18:01:11

@Peron8: nem egy hozzá nem értő személy ötletelgetése volt mindez, hanem egy többkörös érdekegyeztető folyamat egy adag begyepesedett MÁV és Volán potentát részvételével. Tehát a hangsúly azon van, hogy "nem egy" - hanem több :)

kenshikun 2009.10.26. 18:02:29

Éééés igen, holnap 10-től délis ismét buli...

Mellesleg a szakszervezet dolga az érdekképviselet. Igen. DE ez nem egyenlő a folytonos sopánkodással, mindenre nemet mondással, ami veszélyezteti-a-szolgálati-a4-es-audim arra nemet mondással. Azzal mindenki egyetért, hogy a jelenlegi rendszernek így semmi valóságalapja, és sok pénz folyik el fölöslegesen. Éppen a szakszervezet dolga kéne, hogy legyen, hogy a MÁV felsővezetésének kommunikálja le a gondokat, és lehetséges megoldási javaslatokat (hiába okolják mindenért a minisztériumot, a takarítás pl nem az ő dolguk, mint a menetrend sem), hogy ne a minisztérium szüntessen vonalakat. Ennyi. Tisztelet a kivételnek (azaz szinte mindenkinek kivéve VDSzSz vezetőség és holdudvara, meg akik politikát csinálnak a közszolgáltatásból...)...

petya.bacsi 2009.10.26. 18:50:40

@story: egyetértek veled.

nem tudom ki hogy van vele, de a máv-ból, mint szolgáltatóból baromira elegem van. a vdszsz már mindenért sztrájkolt, először 10%-os béremelés, 250 ezer a cargóból, mert az jár (a szájuk az jár állandóan, az említett összeg nem, vagy ha igen, akkor én is kérek a tortából, magyar állampolgár vagyok, ergó az én sikerem is ez - szól a régi dal).

felröppent a hír, hogy leépítés, és a túlságosan elhízott, már-már cseppfolyós állapotú cégből néhányan most gyorsan megint sztrájkolnak, mert hát milyen dolog az, hogy leépítést akarnak most eszközölni a máv-nál? pont kapóra jött, hogy ejnye-bejnye be akarják záratni a mellékvonalakat (a mellékvonalak bezárásával NEM értek egyet, viszont azt megtanultam, hogy ha valami nagyon drága, akkor keresek alternatívát, és nem ölöm tovább bele a pénzt hiába, tehát addig nyújtózkodom, ameddig a takaróm ér).

ennél a cégnél sem ártana annyi embert foglalkoztatni, amennyi tényleg szükséges, nem pedig őrizni a mostani elhízott állapotot. egy ilyen lomha, ennyi embert foglalkoztató (sokak munkájára szerintem amúgy sincs szükség, kevesebb ember is el tudná végezni - pl. felső vezetésben is! -, racionalizálni kéne a céget, és ésszerű döntést hozni (és nem a szívre hallgatni). a népszerűtlen döntéseket - pl.leépítést - amúgy is meg kell lépni, ha most nem, majd később.

amúgy végre valaki megmutathatná a vasutasoknak, hogy abba a kézbe nem harapunk, amelyikből eszünk. mikor munkahelyek szűnnek meg, emberek százai, ezrei mennek tönkre és nem találnak munkát, ők meg fesztiváloznak itt.

mindenki sztrájkolhatna, mert gondolom jövőre is ihaj, de mekkora béremelés lesz (0%, vagy örüljünk, ha nem lesz bércsökkentés). de gondolom a vasutasoknak marad az ingyenjegy, a horribilisan magas béren kívüli juttatás. valamit nekik is fel kéne áldozniuk a mellékvonalakért, meg a kollégáikért, nem?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.10.26. 19:24:52

Most reppent fel a pletyka, hogy benn a melohelyemen a fonok nem akarja allni a munkaba jaras koltseget.

Masok meg sztrajkolnak a leepitesek, vonalbezarasok miatt...

Nagymoli 2009.10.26. 19:36:17

Fejleszteni, vagy bezárni... Ha nem költenek rá, tönkremegy... Mennyivel egyszerűbb mindent bezárni, meg várni, hogy a problémák maguktól oldódjanak meg. Meg lehet nézni a Budapest-Esztergom vasútvonalat. Kis fejlesztéssel mennyi utas lett ismét... Na ezt kellene alapul venni. És fejleszteni.. fejleszteni.. az adómból is akár.. inkább erre, mint tűzijátékra a pénzt... valamikor elsők voltunk... Most évtizedes lemaradás van. De vasútra költsék a pénzemet, ne a vezetőség végkielégítésére. Azokat elzavarnám egy fillér nélkül.

petya.bacsi 2009.10.26. 19:40:53

@Nagymoli: nézz utána, hogy mennyi pénzt öltek a rozsdásodó, lassan szétrothadó mávba. én már nem hiszek abban, hogy ha még több pénzt beletömünk, akkor jobb lesz.

a szemléletváltás pénz nélkül is megvalósítható, csak akarni kell. és ki is mondtam a kulcsszót: akarás.

gyik-680 (törölt) 2009.10.26. 19:53:24

@petya.bacsi: Mi van,savanyú a szöllő?Ne a szád járjon,ha nem tetszik a melóhelyen valami,hanem tegyél ellene!Mi most ezt teszük.Ez még csak figyelmeztetés lesz.De szerintem fogunk még igen sokáig állni.És ahogy hallom,a Volán is szervezkedik sztrájk ügyben:Az lenne a szép,ha ők is velünk egyszerre állnának le:)) Amúgy javasoltam már itt másnak is,JÁRJÁL AUTÓVAL,és akkor nem érint semmi,ami a Máv-val kapcsolatos! Üdvözlettel,egy mozdonyvezető.

kenshikun 2009.10.26. 20:00:14

@gyik-680: És arra nem gondolnak a tisztelt vasutasok, hogy a sok esetben értelmetlen sztrájkjaik miatt eddig hányan vesztették el a munkájukat? Inkább szólaljatok fel a vízfej ellen, mint azok ellen akikből éltek, nem? Lehetne jó vasutat csinálni, csak akarni kell, és igen, járjunk autóval, akkor mit gondolsz a MÁV-os dolgozókkal mi lesz? Fizeti őket továbbra is az állam? Gondolkodj már egy pillanatra.

petya.bacsi 2009.10.26. 20:04:33

@gyik-680: huh. nem savanyú nekem semmi, majd nektek lesz az, nyugi :)

nekem minden oké a melóhelyen, tudod, én dolgozni járok be, nem sztrájkolgatni.

remélem sok utastársam megfogadja a javaslatodat (már elég sokan megfogadták, és a saját kis autójukat vezetgetik a mocsok és a késések helyett), és autóval közlekedik.

és te meg majd mehetsz a munkanélküli hivatalba, ha nincs utas, nem kell mozdonyvezető sem. és akkor bizony ha nincs utas, a vonalra sem lesz szükség. ez egy folyamat, csak tovább kellene látni a mozdony üvegénél.

a mávnál a változást egy valami akadályozza: a maradi, begyepesedett, a 70-es évek szintjén ragadt munkaerő ("jóvanez!"). sebaj, egy pöppet változott a világ, erre előbb-utóbb a vasutasok is rájönnek, és majd csak felébrednek. :P csak lenne már piacnyitás, meg egy kis éles verseny. és viszlát múlt, szia jövő!

Szkájvóker Lajos (törölt) 2009.10.26. 20:26:37

@greggrant:
"Talán azért, mert nem ért hozzá? Akkor milyen jogon ugat bele, hogy ez az ajánlat nem jó?!"

Azért, mert nem szakmája a közlekedéstervezés, és nem is kell, hogy az legyen. Erre megvannak odafent a megfelelő emberek (akik egy része a jelek szerint vagy politikailag befolyásolható, vagy alkalmatlan a feladata ellátására, esetleg mindkettő - tisztelet a kivételnek) Viszont mivel a vasúton dolgozik nap mint nap, van "némi" rálátása a dolgokra.

De ott vannak például a kerékpárosok, vagy akár az autósok. Ezek szerint akkor ők (mint mindennapi használók) se mondjanak véleményt egy-egy elkészült kerékpárútról/kereszteződésről, ha nincs a zsebükben a komplett tervdokumentáció a szerintük helyes megoldásról? Ugye ezt nem gondolod komolyan?

"És nem a bevétel az egyedüli, ami csökken, ha bezárnak egy vonalat - azért zárják be, mert ezáltal a költségek/ráfordítások még jobban fognak csökkenni."
Bocs, elírtam. Kiadásokat akartam írni, nem bevételt.

gyik-680 (törölt) 2009.10.26. 20:44:17

@petya.bacsi: Szerencsére,Én Pesten dolgozom,tehát a leépités,mint olyan nem érint.Amúgy ebben a régióban van munka dögivel,és lesz jövőre is,ugyanis a menetrendben a pesti elővárosi vonatokat még sűritik is!Amúgy,ha a vonalbezárások végbemennek,akkor 250 dolgózónak nem tudnak majd munkát adni!Ezeket majd szépen elküldik nyugdijba (kb.50-éves emberek!),ami majd mindanyiunk adójába fog ám fájni!!Akkor inkább dolgozzon nem?Próbálj meg racionálisan gondolkodni,mégha ez nem is megy mindig.Jó...?!

GH 2009.10.26. 20:47:36

Én támogatom a vasutasokat! Valakinek már nemet kellett mondani végre. A Kormány úgynevezett "reformjai" egy cél szolgálnak: a bezárt vonalakon a járatokat ki akarják adni "baráti", buszos cégeknek. (Érdekes módon már a Wallisnak is vannak ilyen cégei).

A vasút olyan nagyon nincs túlméretezve (néhány éve, amikor még jobban működött a cég, majd százezren dolgoztak ott, mára ez kb. 35 ezerre olvadt. A vízfejet nem építették le, sőt! Mióta öt cég van, kineveztek öt új kis vezérigazgatóságot. A forgalomból meg rúgják ki az embereket évek óta.

Arra is gondolni, kell, hogy az elbocsátandó 4-5 ezer embernek segély és átképzés is kell majd.

Egyébként én nem vagyok vasutas, de a közszférában dolgozom. Ott már végignéztem egy-két ilyen "reformot". Minden szarabb lett csak tőle.

GH 2009.10.26. 20:57:00

Ami a tervek "szakmaiságát" illeti ahhoz annyit, hogy 1998 óta a közigazgatás teljesen átpolitizált és kézi vezérelt (ez sajnos saját tapasztalat). Orbánék, majd a Gyurcsány-kormány szinte száműzték a minisztériumokból az igazi szakértelmet, minden döntés politikai. A vonalbezárást sem olyanok dolgozták ki, akik értenek hozzá, hanem a miniszter csinovnyikjai... Az ügyben egyeztetés pedig nem volt, vagy csak látszat.

gyik-680 (törölt) 2009.10.26. 21:08:15

@gyik-680: Ja,és ha minden igaz,akkor tavaszal választás.A Fidesz már most harsogja,hogy vissza lesz csinálva az egész!Amúgy a piacnyitásról ne nagyon álmodj,az még igen messze van sajnos.Ez még Európa más országaiban is gyerekcipőben jár!Úgyhogy,szerintem minden marad a régiben,mert sajnos a politikusoktól a Máv vezetőkig,mindebkinek jó a jelenlegi helyzet.Lásd:Bkv,ott változott valami a botrány kipattanása óta?Ugye nem .Na a Mávnál sem fog,sajnos!Úgyhogy,autóra fel!Attól nekem még lesz munkám,hogy sokan autóznak a melóhelyükre.Legfeljebb,ha Én is autóga ülök,akkor köpködök a dugó miatt,de ez már egy másik történet...!

vanek ur 2009.10.26. 21:13:00

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Sz@r a törvény. Az állam a munkáltatón keresztül támogatja a munkábajárást, a cégeknek persze ehhez nem fűlik a foga. Így nem csoda, ha ingázót nem vesznek fel, vagy őt építik le először.

vanek ur 2009.10.26. 21:19:32

@petya.bacsi: "nézz utána, hogy mennyi pénzt öltek a rozsdásodó, lassan szétrothadó mávba."

10 év alatt 1600 milliárdot. Nekem csak 1 kérdésem van: ebből mennyit költöttek ténylegesen a vasútra (mindennapi működés, bérek, karbantartás, fejlesztés), és mennyi folyt el kézen-közön, meg vissza a pártkasszákba.

És van egy másik szám is: az állam az általa megrendelt és a MÁV által elvégzett szolgáltatásért (vasutat kell működtetni) további 2000 milliárdot _nem_ fizetett ki 1990-2008 között (az Állami Számvevőszék jelentése szerint). Aztán mindenki csodálkozik, hogy 20-szal döcög a 40 éves Bz a széteső pályán...

Karbantartani kell és fejleszetni. Ez pénzbe kerül, de ha nem adnak rá, azt a keveset, amit mégis adnak pedig ellopják, akkor csak a "rozsdásodó, lassan szétrohadó máv" marad.

micmac 2009.10.27. 04:49:31

Én egyetértek a sztrájkolókkal.Évek óta a ténylegesen munkát végzők létszámát csökkentik a MÁV-nál ahelyett,hogy a havi több milliót kereső tehetetlen vízfejtől szabadulnának meg.Nagyon kíváncsi lennék viszont arra,hogy ténylegesen kik vesztették el a munkájukat a sztrájkolók miatt.Én egyet sem tudok.Nem köpködni kellene rájuk,hanem belátni,hogy itt is az egyszerű melósok harcolnak a munkájukért,a családjuk megélhetéséért.

petya.bacsi 2009.10.27. 06:53:27

@micmac: tehát ha te nem ismersz olyat, akik elvesztették a munkájukat, akkor nincsenek is. Persze.

Nem elég, hogy vidéken szinte nincs munka, elég sok vidéki kénytelen kétszer 1-2 órát utazni, csak azért hogy dolgozni tudjon. És kivel szúrnak ki a sztrájkoló vasutasok? Ezekkel a szerencsétlen ingázókkal. És kit fognak leépíteni majd? A vidékieket, mert hogy sztrájkkor nem tudnak dolgozni jönni, meg dolgozzon helyben. Tehát közvetve a drága sztrájkolók is elintézik a vidéki munkavállalókat.

Ha nem tetszik valami a vasutasoknak, akkor miért az utasokkal szúrnak ki? Az utasok tehetnek erről? Nem. Akkor meg? Tavaly Aranyvasárnap a kereskedők tehettek a Gaskó-féle sztrájkról? Nem. És mégis velük lett kiszúrva, meg az utasokkal.

lurkó 2009.10.27. 07:53:06

@petya.bacsi: Vidék? Mi számit neked vidéknek? Bp. elővárosi része? Hidd el annál sokkal távolabb is élnek emberek és szeretnének továbbra is élni még akkor is ha ez a magadfajtának ez elfogadhatatlan is. Ugyanis nekik is munkábajáráshoz és a mindennapi élethez kell a vasút. Valakik azt mondták hogy nem éri meg,veszteséges stb. Mivel téged negativan nem érint el is hiszed. Mikor jártál utoljára a bezárandó vonalakon?

lurkó 2009.10.27. 08:15:06

@petya.bacsi: Igen. Részletesen akik abszolult sajtóból értesülve mondanak véleményt valamiről és/vagy érdekük fűződik emberéletek megkeseritéséhez.

greggrant 2009.10.27. 08:48:25

@Szkájvóker Lajos: Ha "van némi rálátása", akkor talán a problémákat is látja, és netalántán még valami okosat is tud rá mondani, mivel lehetne elkerülni. Ja, hogy ehhez gondolkozni is kellene?! Nagyon kényelmes úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy ha nem tetszik valami, azt mondom rá, hogy "NEM!", de azt már nem teszem hozzá, hogy akkor hogyan is legyen. Egy óvodástól még elfogadom, afölött nem tekintem egyenrangú tárgyalópartnernek.

Bedina74 · http://anyaapagyerekek.blog.hu 2009.10.27. 09:06:52

Máv-os akarok lenni. A sztrájkot fizetik-e?

kinaisas 2009.10.27. 11:20:52

Én a mávnál dolgozom, de nekem se fizeti a cég a munkába járást. Persze a bkv bérletet nekem is meg kell vennem.
Egyébiránt az utóbbi években folyamatosan a ténylegesen munkát végzők köréből kerültek ki a leépítés áldozatai, s nem a vízfejből (átlag 40 emberenként van egy főnök, és ezek még csak a közvetlen főnökök). És igen, tényleg meg kellene szüntetni a gépkocsi lízingelést a cégnél, járjanak vasúton, nekik az is ingyen van.

kinaisas 2009.10.27. 11:25:37

Ja! És nem kellenek a topmenedzserek topfizetésért, top-végkielégítést kapva a munkájáért ahonnan a béka segge tökéletes panorámában látszik!!!!

Kopi3.14 2009.10.27. 12:31:14

@lurkó: bazz, akkor én mondom vidékről: Körösnagyharsány-Vésztő vonal, teljesen értelmetlen fenntartani, teherforgalom alig-most már- személyforgalom szitnén, mert az erre élőknek nem Vésztőn vannak dolgai, hanem a megyei központokban. Kórház, Eü ellátás, miegymás nem a vésztői csatlakozással érhető el nekik, hanem a Berettyóújfalu-Gyula közúton. S járnak is igen nagy gyakorisággal arra. De azért pár sínbohócért tartsuk fenn a vonalat? Amelyikre valahonnan valakik kihozták, hogy a két irány egymástól eltérő. Na akik ismerőseim közül már jártak arra nem tudják ez mi, hol van két külön irány az egy vágányon.

micmac 2009.10.28. 02:48:33

@petya.bacsi: Bocsi, én nagyon vidéki vagyok.Láss már egy kicsit tovább! Pontosan a vidéki emberek érdekei miatt is van a sztrájk.Ezért most egy kis áldozatot kell hozni minden kedves utasnak.

Kocsivizsgáló80 2009.10.29. 21:53:25

@petya.bacsi: a szemléletváltás pénz nélkül is megvalósítható, csak akarni kell. és ki is mondtam a kulcsszót: akarás.

Ezt fejtsd ki bővebben. Nagyon kíváncsi vagyok rá!!