MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Durva késések, szemtelen kalauzok

2009. október 21. - georgejr

Olvasónk teljesen kiakadt a kalauz flegmaságán és azon, hogy a pénzéért milyen silány szolgáltatást kap. Tényleg kiakasztó, ha a késés után érdeklődő kalauz flegma, majd még nekiáll az utassal szemtelenkedni...

Tisztelt Ügyfélszolgálat !

  
Felháborító ami jelenleg a 30a vonalon folyik. 
 
Az elmúlt hetekben egyre durvább késéseket produkálnak, amit csak tetéz a kalauzok szemtelensége..
 
A minap a kalauz majd egy órás késés után flegmán beszólt több utasnak.. mondván mi köze neki a késéshez.. mit tehet ő róla?!  A mellettem ülő utas már a bérletét sem akarta elővenni ezért a szemtelenségért, hogy neki már le kellet volna (időben) szállnia – erre a kalauz szemtelenül azt találta mondani: - Akkor szálljon le, épp most gurulunk be Kelenföldre ! Erre a vigyorgó kalauzt én tettem helyre, hogy ő így nem beszélhet, nem sértegetheti az utasokat és jelenleg ő a vasút képviselője. Mire ő megkérdezte, akkor mit csináljon? Elmagyaráztam neki ilyenkor sajnos neki kell nyelnie, illetve elnézést kérnie a kellemetlenségért.
 
Elmagyaráztam neki hogy a Fehérvári vonat ami 14:43 helyett 14:38-kor majd 14:33-kor kellett volna indulnia! Több ember rohan, elkéri magát a munkából hogy elérje biztonsággal a vonatát, erre 15:00-kor még állunk a Déliben  MIÉRT ???  Mert az idióta forgalmi tiszt a hosszú vonat elejénél áll, a szerelvény mellett ami enyhén kanyarban van, és hiába kiabál hátra vagy 5percen át.. semelyik kalauz sem figyel rá, a háromból egyiknek sem tűnt fel hogy el kéne már indulni, a forgalmi tiszt hölgy meg csak sipítozik.. mert annyi esze nem volt hogy sípot hozzon magával vagy legalább a mozdonyvezetőnek szólna hogy nyomja meg a kürtöt.. csak ezért nem állunk ma is ott mert MI UTASOK láncban hátrakiabáltunk a kalauzoknak, akik még 10-15 embert megvártak mire elindultunk, ekkor a forgalmi tiszt az utasok füle hallatára becézni kezdte már a kalauzok szülőanyját.. Nagyon ideges volt, meg tudom érteni, de azért egy síp a XXI. században sem ártana !!!
 
A helytelenül összeállított menetrend egyenesen felháborító !!  Székesfehérvár felöl ill. felé utazni katasztrófa !!! Martonvásártól 1/2óránként ill. 20percenként van lehetőség Bp. felé, míg Szfvár irányába az óránkénti vonat nem tud elindulni !!! SZÁNALOM !!!! 
Az elmúlt időszakban mindennap probléma a visszafordítása némely vonatnak.. Ha egy vonat késik, akkor az egész napra kihat, mert ua. a vonat fordul vissza ami 60-70percet késik. HA LENNE EGY TARTALÉK SZERELVÉNY AKKOR EZ ELKERÜLHETŐ LENNE, CSAK EHHEZ  ÉSZ KELLENE  !!!  Tegnap is ott álltunk a szélben, mert a keszthelyi vonat késett, de a martonvásári 18:38-as vonat már ½ 3-kor ott állt és szemtelenül ki is írták !!!  Az ügyfélszolgálatos hölgynek elmondtam a gondom, mire húzott egy vonalat, (+1reklamáció) aztán unottan végighallgatott, majd közölte írjak mailt .. ő semmit sem tud tenni. Mondom tájékoztassa a felettesét, vagy tegyen jelentést… ő nem tud… AKKOR MINEK ÜL OTT ??? mellesleg a tető alatti részen nem hallható az utastájékoztatás.. csak a vágányok közt, amikor még nem jön be a vonat és esik az eső, bent állnak az emberek az idióta kerítésen belül és SEMMIT SEM HALLANAK AZ UTASTÁJÉKOZTATÁSBÓL !! A KERÍTÉSNEK SEMMI HASZNA, CSAK A KULTÚRÁLT UTASOKAT CSESZTETIK… A HAJLÉKTALANT BEENGEDIK, AZTÁN A HUGYOS GATYÁJÁVAL FELSZÁLL ALUNI A VONATRA, AHOL MAJD EMBEREK UTAZNAK !!
Miért kell az időjárásra fogni a késéseket, miért kell az átépítések miatt késéseket produkálni ???  MEG KÉNE TANULNI JÁRATOKAT SZERVEZNI !!!
 
Kápolnásnyéken élek, naponta utazok a fővárosba… nem értem miért nem indítanak több vonatot csúcsidőben ??? MIÉRT ÁLLNAK MEG MARTONVÁSÁRON A FLIRT VONATOK ????  MIÉRT NEM HASZNÁLJÁK KI ???  OTT A SOK BARACSKA KÖRNYÉKI FALU.. SOK BEJÁRÓ, ÉS OTT VAN NYÉKEN A SOK PÁZMÁNDI, VEREBI, NYÉKI !!!  NEKIK MIÉRT LETT ÁTOK A BEJÁRÁS, ÉS MIÉRT LETT KÉNYELMES MARTONVÁSÁRRA, TÁRNOKRA ??
 
Az időjárásra nem szabad hivatkozni, minden évben van szél, hó, eső, napsütés.. nincs ebben semmi rendkívüli !!!!!! A pálya melletti fákat bokrokat meg a parlagfüvet egész évben lehetne irtani csak a személyzetnek nem fusizni kéne !!! – nem a pályamester kerítését kell munkaidőben festeni…és nem a kertjét ásni..
A vonatok fűtése katasztrofális, amikor 16-17 fok volt reggel akkor 30 fokra fűtötték a kocsikat, hogy minden ablakot lehúzva kellett jönni, mert kikapcsolni sem lehetett.. a kalauz meg leszarta..  Bezzeg most hétfőn fűtetlen volt és ma (szerdán) is csak szakaszolva és csak 1-2 kocsiban volt enyhébb az idő. 27.000Ft-ot fizetek a bérletért, joggal várok el korrekt közlekedést, szolgáltatásokat. Amit még már 6000x szóvá tettem, hogy retkesek a kocsik, a fejtámlák vastagon zsírosak.. mint az olajsár !! VEGYEK ÖNÖKNEK VEGYSZERT ..VAGY EGY MAGASNYOMÁSÚ MOSÓT ???  A 27.000Ft-os BÉRLET ÁRÁBÓL KIJÖNNE !!!!!!!! DE HA AZ ÖNÖK VEZETŐI SEM REPÜLNÉNEK KÜLFÖLDI TANULMÁNYUTAKRA… CSAK FELSZÁLLNÁNAK A VONATJAIKRA, MEGLÁTNÁK A BALKÁNI HELYZETEKET.. AMI NEKÜNK NAPI PROBLÉMA, AZTÁN A REPÜLŐJEGYÜK ÁRÁBÓL MEG IS OLDHATNÁK A PROBLÉMÁKAT!!
 
A SZÖRNYŰ AZ HOGY EZ NEM IS PÉNZKÉRDÉS, CSAK  ODAFIGYELÉST IGÉNYEL, MEG HOGY MINDENKI TISZTESSÉGGEL VÉGEZZE A MUNKÁJÁT !!
Várom szíves válaszukat !  ..és nem a sablon hülye szöveget, amit Ctrl+V-vel beillesztenek , hanem a valós problémákat orvosolják !!!
 
Üdvözlettel:
 
S. György

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr821465461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.10.22. 14:27:25

Hát igen. Mindennapos probléma.

De sajnos a 120a-s vonalnál is ha egy vonat kidől, késik pl. reggel, akkor ott az egész menetrend dominóként eldől. Tehát ez nem csak a levélben szereplő vonalon van.

Szemtelen a kalauz? Pedig ha jól tudom őket még képzik is, hogy hogyan viselkedjenek az utassal. Látszik, mennyire eredményes a fenti példa esetében.

zengo682 2009.10.22. 15:17:48

petya.bacsi

Már nem képez sem a MÁV sem a Start semmire,egy külső cég képez és oktat.De ettől függetlenül a fenti probléma még fenn áll.A legszebb az egészben az,hogy ezekről valóban a Start tehet a legkevésbé.A vonaton lévő kalauz kap minden információt legutoljara,bár őneki kellene legelőbb tudni a késések okárol.Bár már mindegyiknek van szolgálati telefonja,de csak néhány számot hivhat rajta,aki meg ezeket az okokat tudja az nincs a közvetlen kapcsolatok listájában,mert az más szolgáltató céghez tartozik.A vonatok fütése hütése meg nem igazán függ a kallertől a minősege szintén egy másik cég sara,ő csak annyit tehet hogy be vagy kikapcsolja,és ez nyolc-tiz kocsis szerelvénynél egy kalauz számára nem is olyan egyszerü.Mert mire ugyan abba a kocsiba visszaér amibe a fütést lekapcsolta mert meleg volt amikor ott járt, már régen a mínuszok röpködnek,már ha egyáltalán müködik a kapcsoló a kocsiban.Valóban a takaritás szánalmas a minősége csapni való.

anemo 2009.10.22. 21:40:20

Ez van. Nem véletlenül újítják fel a vonalat azt hiszem, mert a több mint ötven éves biztosító berendezés nagyon sokszor hibás lesz.. Ma például látszólagos foglaltság Székesfehérvár - Dinnyés között. Térközjelzők vörösek, haladás mellettük 15 km/h-val + még az AS-t nem is említve. Át kell vészelni, hosszú lesz, de nem lehet mást csinálni. Sajnos a posztolónak igaza van abban, hogy kellene tartalék.. a flirt forduló vérszegény lett, egy vonat késik, az összes többire hatással van. Azért számoljunk.. 1 vágány üzemel az egész tó körül...
Ha az összes ember nem szidná a kalauzokat (mert a vonatot csak Őt tudja), teljesen más lenne a hozzáállásuk az egészhez. Felborul a menetrend, nem tehet róla se a kaller, se a forgalmista. Napokban kábellopások = biztber hiba, ma ez = biztber hiba.

gyik-680 (törölt) 2009.10.22. 22:23:24

Ha nem tetszik,akkor utazzál buszal bazd+ !

Rabbeleben 2009.10.23. 08:48:17

Kedves S. György!

Ha jól értettem, önnek gondot okozott egy fehérvári vonat késése.
Feszültségét az ott lévő jegyvizsgálón próbálta kulturáltan levezetni, de nem volt az ön által elvárt mértékben partner a hisztériában.
(Sajnos valóban a jegyvizsgálók rendelkeznek a legkevesebb információval ilyen helyzetekben.)
Ezek után hősiesen megvédte utastársát, aki nem kívánt jegyet/bérletet felmutatni felszólításra, tehát kizárható az utazásból. Bravó!
Ön egy igazi lovag.
Egy sötét lovag.
A helyszínen lévő MÁV alkalmazott valóban a cég képviselője, de nem köpőcsésze, nem köteles az önhöz hasonló egyszerű utasok hisztijét, sértéseit eltűrni!!!

(Drága Sz. György! Megragadnám a lehetőséget, hogy felhívjam becses figyelmét a szemtelen és a szenvtelen szavak közti különbségre.)

A 30a vasútvonalon jelenleg felújítási munkák vannak. Leginkább azért, hogy a tisztelt utasok kellemesebben , kevesebb idő elpazarlásával közlekedhessenek. Az önhöz hasonlóak is.
Ezek az építkezések gyakran gondokat is okoznak, de sajnos az önhöz hasonló szervezési lángelmék sem tudnak ugyanannyi idő alatt ugyanannyi vonatot közlekedtetni két vágány helyett a meglévő egy vágányon.
Néhány gyöngyszemet külön is kiemelnék kiváló írásából:

"Több ember rohan, elkéri magát a munkából hogy elérje biztonsággal a vonatát"

Besz*rás!
Fehérvár felé óránként, Martonvásár felé fél óránként megy vonat.
Ezért kell elkéredzkedni?

"forgalmi tiszt a hosszú vonat elejénél áll"

Az ki az a forgalmi tiszt?
Tudja valaki?

"a mozdonyvezetőnek szólna hogy nyomja meg a kürtöt.."

A Déliben ez nem annyira egyszerű.
Vannak különféle dudaszabályok ...

"de a martonvásári 18:38-as vonat már ½ 3-kor ott állt és szemtelenül ki is írták !!!"

Ez biztos, hogy nem igaz!!!!!!

"A HAJLÉKTALANT BEENGEDIK, AZTÁN A HUGYOS GATYÁJÁVAL FELSZÁLL ALUNI A VONATRA, AHOL MAJD EMBEREK UTAZNAK !!"

Ennek bizony nem sok köze van a valósághoz.
A karám értelmét lehet vitatni, de a csövi kérdés megoldódni látszik.

"A pálya melletti fákat bokrokat meg a parlagfüvet egész évben lehetne irtani csak a személyzetnek nem fusizni kéne !!!"

Erre gondolom konkrétumokat is tud említeni, nem csak alaptalanul vádaskodik.

A vasúton is vannak gondok.
Vannak emberkék, akik ezeket próbálják megoldani. Ilyenkor talán hagyni kéne őket, hiszen az önhöz hasonló szimpatikus utasokkal való hosszas csevegés a tényleges munkától veszi el az időt és senkinek sem használ.

Köszönjük visszafogott, kulturált, tényszerű észrevételeit!

sütöde 2009.10.23. 10:20:40

A 27000-ezer Ft.-os bérletedre nincsen ráírva ,hogy TE irányíthatod a forgalmistát vagy az ügyeletes tisztet!! Kapjál a fejedhez,cimbi. remélem viccnek szántad a hülye irományodat.
Ha valamihez nem értesz ,akkor ne szólj bele !!!

sütöde 2009.10.23. 12:36:15

LE A busszal, ÉLJEN A VASÚT !!!!!!!

frodo28 2009.10.23. 16:25:24

Kedves idegbeteg, hozzá nemértő S.György!
Szerintem maga nem menjen emberek közé!
És, így van, járjon busszal!!! Vagy ott nem pattoghat?! A Volán meg a BKV nem szoktatta hozzá az utasokat! Múltkor egy ilyen faszit dobott le a szemem láttára a buszsofőr és az utasok megtapsolták!!! Talán itt is ezt kellett volna tenni!
Mi az, hogy neki kell nyelnie? Fúúúj, EMBER!!! Gondolom milyen "normálisan" állhatott hozzá szegény kallerhoz!
Rabbeleben gratula nagyon tetszik a hozászolásod!

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.23. 17:47:40

Hát ez a cikk kicsit vicces. Akkor most én is kezdjek el panaszkodni, hogy a gyorsvonatok szinte sohasem pontosak? És én se adjam oda a jegyemet a kalauznak? Egyik sem lenne helyes.

Egyébként nálunk fel is hívják minden Budapestre utazó utas figyelmét, hogy a Budapest felé közlekedő vonatok pályaépítési munkálatok miatt késéssel érkezhetnek a Déli pályaudvarra/Keleti pályaudvarra.

Keszthelyről Budapestre közlekedő vonat - téli menetrend szerint - nincs. Az író valószínűleg a nagykanizsai gyorsra gondolt, amelynek van keszthelyi része (mivel Balatonszentgyörgyön zár össze a két rész). Igazából az sem teljesen igaz, hogy az elővárosi vonat - a pályaépítések miatt - várja be a gyorsvonatot. Talán a reggeli 859 és az esti 858 esetében igaz, de pl. az EN 240 kápolnásnyéknél bevárja a Budapest felé közlekedő vonatot, illetve a 1853 és 853 Gárdonynál elég gyakran bevárja a Fehérvár felé közlekedő vonatot vonatot. Persze, ez csak néhány példa és ezek ráadásul nem a cikk írója mellett szólnak.

Ha én kérdeztem valamit a kalauztól, mindig normális választ kaptam. Valószínűleg ebben az is szerepet játszik, hogy normálisan is szoktam mindent megkérdezni és normális hangnemű választ is kaptam.

Hisztis461-2 2009.10.24. 00:07:58

Kedves Sz.György!
Ott lehet hagyni a nagyon fain munkahelyet, ahonnan el lehet kéredzkedni, hogy elérje a vonatot és el lehet jönni a Máv Starthoz kalauznak.Ki lehet próbálni hogy milyen jó érzés minden nap ugyan azt a hisztériát végighallgatni több verzióban és türelmesen válszolgatni mindenki kérdéseire úgy hogy az embernek csak sejtései vannak arról hogy miért is késünk vagy álldogállunk valahol...de hosszasan lehetne ezt még sorolni,talán ha átgondolná egy kicsit hogy a kalauz sem mindenható hanem egy alkalmazott akkor nem írogatna ilyeneket.Egyébként kíváncsi vagyok hogy ön ugyan mit mondott volna a kalauz helyében?Érdeklődéssel várom a válaszát!

VJV Man 2009.10.24. 09:17:21

"Több ember rohan, elkéri magát a munkából"

Ha én ezt megtenném, nem menne el a vonat :-)

"MI UTASOK láncban hátrakiabáltunk a kalauzoknak, akik még 10-15 embert megvártak mire elindultunk"

verzió 1: A szemét kalauz még megvárja a rohanó utast.

verzió 2: A szemét kalauz nem várta meg a szegény rohanó utast.

verzió 3: A kedves utas nekirongyol a vonat oldalának, mert nem várták meg, és csak a kezét vagy a lábát húzzuk magunk után pár méterig, míg le nem akad valahol...

Már többen leírták, hogy ez a kényelmetlenség (ami tényleg bosszantó lehet) azért van, hogy minőségibb legyen a szolgáltatás. Kis türelem kellene.
A jegyvizsgáló meg olyan sok mindent nem tehet.
Esetleg még megvárja a rohanó utast aki szintén korábban eljött, hogy elérje a vonatát.

Modigliani 2009.10.24. 11:15:18

Na, a MÁV kórus felvonulása után az egészhez csak annyit fűznék hozzá, h fel kellene szántani és sóval behinteni az egésze MÁV-ot.

Én csak -nagy átlagban- kb. 2 hetente utazom vonattal és az esetek 99,9%-ában akkor is IC-vel, de még ezt is az "európai színvonalú szolgáltatás" alsó harmadába pozicionálnám. El se tudom képzelni, h vki naponta 2x küzdjön a MÁV-val... Pedig próbálom leszorítani a MÁV-alkalmazottakkal való kontaktust a szükséges minimumra (pl. neten veszem a jegyet), de még így is felforr az agyvizem, ha arra gondolok, h kb az elmúlt félévben nem sikerült úgy megtenni a Miskolc-Bp távolságot IC-vel, h min. egy 5 perces késést össze ne szedtünk volna. A 15 percet meghaladó késések esetén a helyjegy visszaváltásáért vívott küzdelmekről, panaszkönyvi beírásokról pedig már egy izmosabb novellát ki tudnék hozni.

Pedig kifejezetten vasútbarátnak tartom magam, olyan távolságra, ahol még időben elviselhető a vasút hátránya pl. a repülőhöz, autóhoz képest, mindig vonattal megyek (pl. Bécs, de még Velencébe is), de be kellene látni, h ez így nem megy. Eladni az egészet, aztán ha mondjuk a DB vagy az ÖBB tud egy olyan ár/érték arányt produkálni, h megérje nekik működtetni a magyar vasutat, azzal csak nyerhetünk, ha pedig nem... nos ettől jobban lezülleszthetik még??? Mit csinálnak? 40 éves kocsikat importálnak az országba??? Ja, h most 50 évesek járnak?:D:D

Btw, itt szeretném megragadni az alkalmat, h felajánljam (akár munkaviszonyban, akár tanácsadóként) szolgálataimat a MÁV-nak. Mivel az IC késések kb 50%-át nyáron a meleggel, télen pedig a hideggel, ill. ezek váratlanságával indokolják, egy barátságos összegért, mondjuk havi nettó 2 kilóért vállalnám, h hetente emailben átküldöm az illetékesek számára az aktuális időjárást. De addig is egy ingyen jótanács: télen hideg, nyáron meg meleg van, vazze!!!!

anemo 2009.10.24. 11:44:18

@Modigliani: 5 perc 180 km-en.. emiatt ne dőljön össze a világ. Egyedül az rj tartja be a menetrendjét mindig, csatlakozásra nem vár sehol, mindenhol elsőbbséggel rendelkezik..

Modigliani 2009.10.24. 12:27:54

@anemo: nem az egyszeri 5 perc a baj, hanem a sorozatos 5-10 percek. Meg a hozzáállás: legutóbb is várom tesómat a Keletiben, az IC-nek 30 perce bent kellene lennie, tesóm mobilon elmondja, h talán a Bp táblát már elhagyták, tehát a még további 10-15 perc késés garantálható. A kijelzőn természetesen 10 perc késés szerepel, én már előre készülök, h milyen indokra hivatkozással nem fogják visszaadni a helyjegy árát, a külföldiek meg értetlenkednek mellettem, de h hát csak 10 perc késés van kiírva...

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25. 09:41:16

@Modigliani: igazából a Miskolc-Budapest szakaszon néhány helyre lassújelek kerültek (legalábbis úgy emlékszem), ezért vannak az állandó késések... (Vagy legalábbis voltak lasújelek...) A magyarázat pedig állandó "probléma". Mindenesetre én még nem vesztem össze senkivel.

Egyébként a DB vagy az ÖBB biztos többet tudna adni. Csak a kérdés az lenne, hogy mennyi az az elfogadtható ár?

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25. 09:43:28

@anemo: "Egyedül az rj tartja be a menetrendjét mindig, csatlakozásra nem vár sehol, mindenhol elsőbbséggel rendelkezik..."

Railjet Budapest-Miskolc, Miskolc-Budapest szakaszon tudtommal nem jár. Railjet egyedül az 1-es vonalon jár, de ott általában minden vonat pontos. (Persze itt is vannak kivételek.)

ressm 2009.10.25. 11:43:26

a késések az építések miatt sajnos vannak de ezt sajnos el kell fogadni.25 éve is elfogadtuk akkor is pont ez volt, aztán kb 10 évig tapasztaltuk az eredményét.Amit meg nem lehet az a takarítás!korábban megírtam, hogy a Bhv, By, Halbi kocsik tetejét soha nem mossák le. Ahogy kijön a javítóból úgy feketedik, nézzétek meg! pl a Déliben minden vonat teteje fekete a kosztól! A Flirtek még nem, vajon meddig? Pedig a Flirtek teteje nem egy egyszerű lapos tető. A belső takarítás is megfelelő gépeken múlna amit be lehet szerezni, az évtizedes vízkő a mosdón vagy a "csészében" mitől van? Ha valamikor voltatok sorkatonák akkor emlékeztek a takarítási "igényekre, ellenőrzésre"!

sütöde 2009.10.25. 12:40:15

@Modigliani: Hozzá....prüszkölésed, szóra:(-SÓRA), sem érdemes !!!

-Ahol van jóléti társadalom,
-magas életszintvonal
OTT A VASÚT IS MAGAS SZINTVONALÚ.
Magyarországon erről álmodozni lehet csak ,amíg gyökeres változást ki nem erőszakolunk.
- De ahhoz nem ilyen " hozzáállásra" van szükség!!!!!!!

sütöde 2009.10.25. 12:42:26

LE a busszal !! ÉLJEN A VASÚT !!!!

Zsoberpapa (törölt) 2009.10.25. 16:03:38

@ressm: A Flirtnek szerintem sohasem lesz koszos. Már többször mondták, hogy minden Flirtre vigyázni fognak. Eddig tartották a szavukat. Volt, hogy egy szerelvényt teljesen összefirkáltak és vitték is egy teljes újrafestésre.

Modigliani 2009.10.26. 19:17:15

@sütöde: pontosan milyen hozzáállást vársz el? Ahol csak tudom, igénybe veszem a vasutat, mindig veszek jegyet, minden alkalmazottal normálisan beszélek (feltéve, h ő is úgy viszonyul hozzám). DE! Ezért el is várom az ígért szolgáltatást. Ha ezt a hozzáállást érzed problémásnak, akkor valóban bennem van a hiba.

Csak unom már, h amikor pl. bevezették a netes jegyvásárlást, az elsők között próbáltam ki, TERMÉSZETESEN nem működött, majd fél évig hívogattam én felváltva a bankomat meg a MÁV-ot, h ugyan, derítsék már ki, mi volt a baj, ne 2 évvel később büntessenek meg. Ma pl. 30 percet késett a miskolci IC, ami egy 2 órás úton már azért figyelemreméltó. Tény, h legalább szó nélkül visszaadták a helyjegyet

FishTechnics 2009.11.02. 17:47:16

Hát kedveseim innen a sínek mellől akkor, most először:
Mint máshol is, itt is kétfelé van szakadva az ország: Pestre és vidékre. Cizellálhatnám jobban is, de minek...
Szal a vonatok pontossága csak irányelv a gyakorlatban, semmi több. Sajna ez van. Minél magasabban áll valaki a vasúti nemlétező ranglétrán, annál ostobábbak általában, annál kevésbé értenek a dolgukhoz. Pl: menetirányítás és a bizber. A vasuti szent tehenek, ahol mintegy panglossi módon, minden a legnagyobb rendben van. Őket sehol sem látni, így a kalauzon, ritkábban a mozdonyvezetőn, forgalmistán csattan az utasok jogos haragja. Sajnos egy kezemen meg tudom számolni azokat a menetirányítókat Délitől Szombathelyen át Pécsig, akik tényleg lőnek a dologhoz, és nem azért tették oda, mert máshova nem lehetett eldugni. Hogy mennyire nem mellébeszéd ez: mit és hogy is csiinálnak drága jó urak mondjuk egy váltófelvágásnál, vagy egy nyílt pályán történt gépdöglésnél?

Továbbmegyek: a kalauzok jó részét bizonyos állomásokon -vidéken!- minden percről elszámoltatják, térfigyelő kamerák figyelik, hogy hol, mennyi ideig, mit csinálnak. Ellenben pestországban meg bármit meg lehet tenni -büntetlenül. Lásd próbavásárlók kérdése, majomketreces félmegoldás, satöbbi. Hogyan lehet, hogy a Helikon IC pl. még be sincs állítva indulási időben? Ekkor még se vonatfelvétel, se takarítás, se fékpróba, se lótúró. S persze ez rendjén van...

Summa summarum: nem értem egyébiránt magát a problémát sem. Tudva tudjuk, hogy a MÁV-Start, és az egész rendszer legnagyobb zavaró tényezője az utas. Lásd: menetrend, infrastruktúra, SZÜSZ (Személyszállítási ÜzletSzabályzat), stb. A szándékos lezüllesztés korát éljük. Aki pedig megpróbál tenni valamit annak kitekerik a nyakát. Lásd: MÁV-Start Munkavállalói fórumok után mik történtek országszerte...

A kosz kérdése: napi párharcot vívok a KOSZ-MOSZ Kft, és egyéb takarítókkal. Szerintetek?

FishTechnics 2009.11.02. 17:55:53

@sütöde:

ööö.. színvonalú. T nélkül. Tudod te is jól, miért és kiknek köszönhetően tartunk ott ahol. Napokig lehetne citáni a példákat. Hogy vannak balf@szok is mindkét oldalon... istenkém... Hol nincs?

Hogy lehet, hogy a sokat szidott "piszkos, reakciós" Horthy-korszakban fehér kesztyűs kalauzok dolgoztak, s a 474es három óra alatt fenn volt Nagyfaluba (BP) akár Tapolcáról, akár NKanizsáról úgy, hogy több helyen megállt vizet venni.

A Corvinus menetideje bő egy órával volt rövidebb, mint mikor Simon Z. úr -minden tiszteletem az övé, ettől függetlenül is- visszakönyörögte. Pedig akkor egy ebédet (!) is tartalmazott.
Jelzem, egyik emlíett vonat se 3-4 szaros-mocskos B - Bo pullmannal járt, hanem 8-12 kocsival.
Vagy gondolj arra, a GYÍK (M63) hány kocsit rángatott a Bakonyba anno? S miért? Meg egyáltlán? Nem itt van az egy -legalább egyik lába- elhantolva?

Jóccakát!