MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szlovákia: magyar mozdonyoknak behajtani tilos!

2009. október 16. - georgejr

Fuvarpiac. A hazai vasútpiaci szereplők nehezményezik, hogy csak a MÁV Cargo Zrt-n keresztül férnek hozzá az Ukrajna felől beérkező áruhoz a záhonyi átrakónál.


Úgy érzik, ezzel nemcsak a verseny szabadsága sérül, de az a magyar-ukrán kormányközi egyezmény is, amely a Záhonynál bejövő tehervonatok fogadására a MÁV Zrt-t jogosította fel. E jog szerintük a MÁV Cargo Zrt. eladásával közvetve a Rail Cargo Austriához került. „Eladtuk a Cargóval a magyar-ukrán határt az osztrákokak", fogalmazott lapunknak az egyik hazai magánvasút társaság vezetője.

„Szó sincs a kormányközi megállapodás megsértéséről. A MÁV Cargo Zrt. nem örökölte meg a határon bejövő vonatok fogadásának a jogát, az továbbra is a MÁV Zrt-é”, reagált a felvetésre a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kovács Imre.

keresztül férnek hozzá az Ukrajna felől beérkező áruhoz a záhonyi átrakónál.

Úgy érzik, ezzel nemcsak a verseny szabadsága sérül, de az a magyar-ukrán kormányközi egyezmény is, amely a Záhonynál bejövő tehervonatok fogadására a MÁV Zrt-t jogosította fel. E jog szerintük a MÁV Cargo Zrt. eladásával közvetve a Rail Cargo Austriához került. „Eladtuk a Cargóval a magyar-ukrán határt az osztrákokak", fogalmazott lapunknak az egyik hazai magánvasút társaság vezetője.

„Szó sincs a kormányközi megállapodás megsértéséről. A MÁV Cargo Zrt. nem örökölte meg a határon bejövő vonatok fogadásának a jogát, az továbbra is a MÁV Zrt-é”, reagált a felvetésre a MÁV Cargo Zrt. elnök-vezérigazgatója, Kovács Imre.

Záhony mellett az is fáj a többi magánvasút társaságnak, hogy túl eminens a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a vasúti engedélyek kiadásakor. Miközben a hazai piacot „ellepték" a szomszédos országok vasúttársaságai, a hazaiak engedélykérelmét rendre visszadobják a környező országok vasúti hatóságai.

Uniós szinten sem érvényesülnek maradéktalanul a liberalizált piac játékszabályai. Az Európai Bizottság ezért nyomást kíván gyakorolni a tagállamokra, hogy hiánytalanul és pontosan tegyenek eleget a vasúti teherszállítási piac megnyitását tartalmazó Első Vasúti Csomag direktíváinak. 
forrás: vg.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr111453574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.10.16. 09:40:44

Tipikus ostobák.

Ha a MÁV Zrt-nek van joga a vonatokat fogadni, akkor mi köze van a dologhoz a MÁV Cargi Zrt-nek?

A vonatokat továbbra is a MÁV Zrt fogadja, feltételezem a Trakció mozdonyaival...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.10.16. 10:40:49

Azért az jó, hogy a címmel ellentétben a szövegben egyszer sem szerepel Szlovákia :)

Az elmúlt hetekben egyébként a szlovákok valóban korlátozták a kihaladó forgalmat olyan módon, hogy nem engedték be az országba a V63-as sor. mozdonyokat...így amit MÁV-os géppel kellett továbbítani, azt Szili vitte ki Párkányig.

Kopi3.14 2009.10.16. 15:05:35

@Ákibard!: a MÁV darabolásakor lehet ezt is betették valami módon a csomagba, mivel nem látjuk a szerződést így nem is tudunk róla semmit.

Nem lehetne kicsit átfutni nocheinmal a szöveget, és értelmesre formázni? Valami mintha duplán lenne benne, így értelmetlenné téve a dolgot.

Nem értem a magyar magánvasutakat,az a bajuk, hogy a magyar szabályozásnak megfelelnek a külföldiek, ők meg a külföldieknek nem? Esetleg a külföldiek packáznak velük? Akkor meg irány perelni, előbb adott országban, majd EU-ban. Ennyi sok dilettáns ül közöttük, hogy jogilag sem tudják mi a helyzet, vagy jobb mártírnak beállítani magukat?