MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV és a XXI. század

2009. október 02. - georgejr

Panka belefutott egy felsővezeték szakadásba a Nyugatiban. Az utasokat nem tájékoztatták, a MÁV-Direkt is csak a bizonytalan ideig szünetel dumát mondta, ahogyan később a Nyugati hangosa is. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy mi a büdös sünseggéért nem lehet időben tájékoztatni az utasokat, esetleg vonatpótlókat biztosítani... Tudom nem köteles a MÁV.... Egyébként az soha nem fogom tudni felfogni, hogy egy ilyen esetnél miért a megtörténte után órákkal kell tájékoztatni az utasokat? Talán arra várnak, hogy valami ufo pikk-pakk megcsinálja vagy abban reménykednek, hogy a felsővezeték meggondolja magát és úgy dönt mégsem szakadt le? Nem lénne "európaibb" időben szólni?

 

Tisztelt MÁV és kedves utastársak! 
Mint több éve MÁV-ingázó általában jól tűröm a nehéz helyzeteket, (van módunk gyakorolni, főleg amikor Gaskó úr színre lép)  és a bloggnak is rendszeres olvasója vagyok. Azonban a tegnap este történtek miatt  már szükségét éreztem egy hozzászólásnak.  A történet majdnem szokványos, Nyugati Pályaudvar kora esti órák. A pályaudvaron az 1-7-es vágányoknál többszáz utas gyűlt össze, természetesen egymást kérdezgetve, hogy a Vác felé menő vonatok, miért vannak kihúzva a fénytáblán. Az is természetes volt, hogy  szokás szerint ilyen esetben minden MÁV dolgozó eltűnik a közelből, nehogy a tájékozatlan utasok még kérdésekkel merjék zaklatni őket. Begyakorlott mozdulat, mobil, MÁV direct. Természtesen a felvilágosítás itt sem teljes, de legalább annyit megtudtam, hogy felsővezetékszakadás van és már több órája tart a közlekedési káosz. Végül a pu.-i hangosbemondó is közölte az emberekkel a tényt, kihangsúlyozva, hogy a közlekedés "bozonytalan ideg szünetel".

Rendben van elfogadom, vannak műszaki patthelyzetek. DE: ilyen esetben, amikor előreláthatólag több órán át nem tudják az utasokat szállítani miért nem állítanak be vagy vonatpótló buszokat vagy irányítanak át a sérült vonalra egy-két piros dizelt? Csak egy kis beleérzés, jóindulat és szervezés kérdése az egész s akkor többszáz utasnak oldják meg a helyzetét. Vagy a a XXI. században, egy mamutvállalat számára ez megoldhatalan feladat?  Talán egy többmillió forintos tanácsadói szerződés erre is tudna hasznos tervet készíteni.Magam és a többi utastársam nevében is várom a MÁV válaszát, mit szándékoznak lépni? 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr21422215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2009.10.02. 09:37:58

Megvolt a tájékoztatás:
fmh.hu/belfoldi/20090928_felsovezetekszakadas_kesesek_vac_fele.aspx
Az utas hibája, hogy nem olvas netet a pályaudvaron.
A máv vezetői pedig megérdemlik a 100milliós fizetéseket/végkielégítéseket.

Netuddki. 2009.10.02. 09:45:23

Nem csak az utast nézik hülyének. Most jönnek a MÁV-os 100 milliós végkielégítések.
Miközben milliárdokkal kell támogatnunk ezt a szemétdombot, mert veszteséges.

becher 2009.10.02. 09:48:50

Tudom, hogy nem teljesen a témába vág, de nekem is feltűnt néhány dolog. A Szfehérvári vonalon felújítás van. A napi ingázók ezt teljesen jól viselik hónapok óta - a mazsolák meg hőbörögnek :). Egyet azonban - talán többet is - nem értek. Miért indít a MÁV 16:38-kor egyszerre két vonatot, egyiket Martonvásárig, másikat Szfehérvárig. Nem lenne költséghatékonyabb a szfehérvári vonat mögé odacsapni egy kocsit és akkor mindenki felfér? Vagy annyira fontos, hogy Érd alsón és felsőn is megálljon a vonat? Majd mivel a szfehérvári nem áll meg minden fánál Tárnoknál rendszeresen be kell várnia a martonvásárit, hogy az beleőzze, miért könyörgöm??? Ha már előbb van ott, miért nem mehet tovább. Ott még 2 sínpár van, bőven elférnek. Tudom, hogy túl nagy kérés, de mi lenne ha minden vonalon prioritást élveznének azok a járatok amiken tényleg munkába vagy -ból mennek a népek. Elhiszem, hogy a gyorsvonat rohadt fontos, de van rajta - pláne ilyenkortól - 3 ember, míg az elővárosin 300. És akik munkába járnak még meg is fizetik rendesen a viteldíjat.

Cifu78 2009.10.02. 09:59:55

becher:

Szerinted a Martonvásári vonaton nem munkából járnak haza a népek, ugyanúgy, mint te? A rajta utazók nem fizetik talán ki a rendes viteldíjat, mint te? Komolyan érdekel, hogy valóban így gondolod-e, vagy csak a dühödet akarod másokra oktalanul kivetíteni...

Darkcomet 2009.10.02. 10:11:04

En pont a MAV ilyen, es ehhez hasonlo szarsagai miatt voltam kenytelen visszakoltozni videkrol a fovarosba, pedig a hatam kozepere sem kivantam. Telen a ho miatt, nyaron a meleg miatt nem kozlekedtek rendesen a vonatok, aztan ugye a buzi Gasko fele sztrajkok is kozrejatszottak, allando kesesek, stb. GG (g.ci gasko) miatt pl. majdnem ki is rugtak a cegemtol. Szoval koszonom MAV, hogy ujra ebbe a tetu fovarosba kell elnem.

becher 2009.10.02. 10:12:07

@Cifu78: Itt nem erről van szó. Hanem arról, hogy egy irányba megy a két vonat. Miért nem egyet indítanak, amit kiegészítenek plusz egy kocsival - gondolom ezek végtelen számíig összeköthetőek, max nem bírja elhúzni - és ez költséghatékonyabb, meg ésszerűbb is lenne. Ráadásul ha arra járnál látnád, hogy a martonvásárin alig vannak, hiszen sokan vannak akik úgy gondolják a fehérvári gyorsabb - hiszen gyorítottnak van kiírva míg a másik személy - és arra szállank fel. Aztán hamarabb beér a másik. Tegnap is voltak a vonaton akik Martonvásárig mentek és néztek mint borjú az újakpura, mikor bevárta a másik vonatot és az hamarabb ért be. Én csak ésszerűltennek találom ezt a megoldást. Ha már spórolni kell...

borsócska 2009.10.02. 10:14:43

A tájékoztatás tényleg nem az erősségük, és akkor még finoman fogalmaztam! Azokon az új vonatokon, amiken én közlekedem, van bemondó, és jócskán van késés, nyílt pályán állás, csiga tempóban való "haladás" és minden nyalángság, csak arra nem volt még példa, hogy erről két mondatban az utasokat is figyelmeztették volna. Néhány hete pl. Kökinél nyugodtan elmondhatták volna, hogy aki úgy gondolja, hogy siet, az itt nyugodtan száljon le, mert a Nyugatiban kiömlött valami a vágányokra (nem vicc, tényleg ez volt az ok!!!) és a vonatok kint várnak a nyílt pályán, hogy jó alapos késéssel be tudjanak végre valamikor állni a végállomásra.

a Lojalista 2009.10.02. 10:30:20

Kedves Tompus. Rákattintottam. Ami feljött a Fejér Megyei Hírlap online (én Pest megyében lakom) és a 28-i, azaz hétfői hír. Igen akkor is volt felsővezetékszakadás, de reggel, akkor is álltam 1 órát. Amiről Panka írt, a szerda este volt. Egyébként értettem a "fekete" humort. :))

Cifu78 2009.10.02. 10:36:25

@becher: "Itt nem erről van szó."

Akkor ne írd le a kommentedben!

Manyizga (törölt) 2009.10.02. 10:52:08

Ezen a héten csütörtökig minden nap volt valami a Szolnok-Cegléd-Nyugati vonalon, ami miatt a szokásosnál is többet késtek a vonatok. Tegnap pl. síntörés.

Ma meg ellenőrök jöttek és minden bérleten ellenőrizték az igazolványszámot és kérték a hozzá tartozó igazolványt is. Az előző poszthoz kapcsolódva. ( megintallunkvazze.blog.hu/2009/10/02/elvett_berlet_olvasni_ertelmezni_keptelen_biorobot )
Voltunk vagy 50-en a szakaszban (tömve volt a vonat) DE senkinek nem volt problémája ezzel.

RobinGood 2009.10.02. 11:02:07

Nem tudom miért olyan rohadt nehéz bemondani, kiírni, hogy mi a szitu. Mondjuk a Ny-i hangosbemondója is vicces, mert a gépről darált indulási infót mindenhol lehet hallani, de amikor valami más infót mond be az ügyeletes, azt alig lehet hallani, mert annyival halkabb.
Ezen a héten kétszer volt felsővezeték szakadás a váci vonalon.
Jónéhány embert seggbe kellene rúgni a MÁV-nál.

nekemirj 2009.10.02. 11:03:37

A MÁV-nál az utastájékoztatás évről évre romlik, pedig a technika fejlődik. És csodaálkoznak, hogy be kell zárni vonalakat meg spórolniuk kellene milliárdokat. Pedig amilyen szinvonalat nyújtanak így is túl vannak fizetve a dolgozók.
Egyébként 2 hete a Biatorbágy előtt a mozdonyvezető hülyesége miatt álltunk a nyílt pályán. Be is döglött a Flirt áramszedője, mert fázishatáron későn húzta le. Még jó hogy nem lett nagyobb baj. Persze be nem mondott senki semmit. Fél óra után bevergődött az állomásra és mondta neki a kalauz (aki szintén nem szólt az utasokhoz semmit), hogy be kellett volna valamit mondani tájékoztatás képpen. Erre ezt válaszolta a mozdonyvezető, hogy lesz@rom. Ezért tartunk itt. Ezeket nem rúgják ki, pedig azonnal fegyelmivel ki kellett volna rúgni. Bezzeg a másikat aki minden állomást bemondott, meg a vonat sebességét, időjárást, stb. és jól szórakozott az utas, azt kirakták mert nem tetszett egy fejesnek.
Ma meg a kalauzok annyira hülyék voltak (Rajkai gyors), hogy még a bérlethez is igazolványt kértek mindenkitől, hogy egyezik e száma, mert az pattant ki a fejükből, hogy valaki olyan marha több 10 kilómétert utazik naponta más bérletével...
Nekem meg utána esett le, hogy el kellett volna kérni az igazolványát, mert lehet nem is vasutas elvégre lehet már kölcsönzőből is ruhát kivenni:)

RobinGood 2009.10.02. 11:04:48

@Manyizga: hehe nekem a múlt pénteken volt szerencsém ellenőrhöz aki annyira alapos volt, hogy belekötött a 2007 decemberi BKV bérletembe, de azt nem vette észre, hogy a MÁV bérletem szept 23-án azaz két napja lejárt (megjegyzem hat napig velem együtt senki nem vette észre :-))

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.10.02. 11:09:50

Mi tegnap pályafelújításba futottunk bele Zágrábból hazafele, ami miatt Nagykanizsa és Balatonszentgyörgy közt pótlóbusz helyettesítette a vonatot... ami még nem is lett volna baj, ha a képzett, a helyzet magaslatán álló buszsoför nem tévedt volna el az azért nem igazán maratoni szakaszon, ahol saját bevallása szerint az életben nem járt még. :D Ráadásul a térképen sem igazodott ki, így azt végül egy utas vette el töle és ö mondta, hogy merre menjünk, plusz megállítottunk egy kamionost és az egyik mexikói utasnak is elökerült a GPS-e, de a nagytehetségü soför még így is egyenesen ment volna tovább amikor végre találtunk egy Balatonszentgyörgy BALRA! táblát. Nem tudom honnan szalasztották ezt a sofört, de azon már csak röhögtek az utasok, hogy amellé hogy az utat és a térképet sem ismeri, még a bazinagy útmutató táblákat sem képes értelmezni. :) Szóval ez hozzáadódott az alapból meglevö 40 perc késéshez és végül másfél órás csúszással döcögtünk be a Keletibe.

sirocco 2009.10.02. 11:15:12

bechernek: A kocsikat nem lehet végtelen számig összekapcsolni. Azt, hogy milyen hosszú lehet egy vonat az adott vonal határozza meg. Az állomásokon és itt-ott vannak "kiállók". Ha két vonat "találkozik" akkor az egyiknek félre kell állnia és ezen a "kiállón" el kell férnie a vonatnak. Így lehet az, hogy az egyik vonalon 20 kocsival jár a mozdony a másikon csak 10 kocsival.

Egyébként csak csatlakozni tudok hozzátok. Rengeteget szívtam én is a MÁV miatt, ha esik az eső azért késik, ha süt a nap azért. Felháborító!!!

A csatlakozásokról ne is beszéljünk.
pl: Eger-Füzesabony, ezen a vonalon óránként 2 vonat jár. 1. Fabony->Eger, 2. Eger->Fabony. Egerből a vonat minden óra 34 perckor indul, 17 km hosszú útjára, ezt jó esetben 18perc alatt meg is teszi. DE gyakran előfordul, hogy Füzesabony előtt megáll, lelassít és a Miskolc felé induló IC-t gyakran lekési ami 2óránként xx.56kor indul,. 34+18 = 52, tehát 4 perc marad átszállni, mi lenne ha hamar indulna a személy Egerből???

Habzsolháp 2009.10.02. 11:30:48

Most tényleg elhiszitek, hogy felsővezeték szakadás volt?
Fogalmuk sem volt, hogy mi volt..
Az a lényeg, hogy sikeres a cég mert ha valahol ilyen prémiumokat lehet kapni, akkor ez csak sikercég lehet.

kutyuska 2009.10.02. 11:56:33

Na ezért járok 2008. január óta kocsival.
Így a gyerek pontosan beér az iskolába, néha a szomszédok is jönnek velem.
És röhögve hallgatom reggelente a Slágeren a Máv-Start hirdetést a gyors, pontos, tiszta elővárosi vasútról.

etkezesiutalvany 2009.10.02. 12:05:49

Kíváncsian várom meddig tűrik még az emberek, hogy a MÁV és a BKV ellopja a befizetett adójukat :D

Már 20 éve ezt csinálják (most az előző 20-at nem számítom) - lehet fogadásokat kötni!

Szerintem még 20 évig simán ugyanígy marad, mert ez hungarikum, ha meg akarnák ugyanis változtatni akkor minden érdekelt, az adófizetők pénzét szívó görény menne tüntetni meg sztrájkolni :D

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.10.02. 12:09:46

Hát bennem pont az ilyenek miatt lassan kezdenek újra előjönni az elfeledettnek hitt, 20+ éves kelet-európai reflexek - oldd meg magad a problémádat, mert a szolgáltató nem azért létezik; hanem a te basztatásodért és a pénzed törvényesített formában való lenyúlásáért.

becher 2009.10.02. 12:24:46

@Cifu78: Te meg tanulj meg értelmezni.

becher 2009.10.02. 12:30:38

@sirocco: Azt azért sejtem, de plusz egy kocsi gondolom nem oszt nem szoroz a fehérvári vonalon :).

Amúgy múltkor amikor a Déliben bemondták, hogy változások lesznek a vonalon, senki nem adott pontos információt, nézzék meg a táblán. Csak hogy a jelölésekhez nem adtak megoldó kulcsot és többen is értetlenül álltak előtte. Mikor meg a kalaúztól megkérdeztem, hogy tud-e vmit a változásokról annyit mondott, hogy sajnálja, de őket nem tájékoztatják. De kérdem én a tudatlan utas nem a kalauztól próbál információt szerezni? Hiszen talán ő legkommunikatívabb a MÁV-nál.

tibortelep 2009.10.02. 13:28:48

A volán max. 1-2 buszt tud általában kiállítani ilyenkor, ha nincs előre megrendelve mint egy tervezett vágányzárnál. Azzal egy vonatot még lehet pótólni (Vác felé még arra is kevés), de nem lehet vele azegész délutáni csúcsot elszállítani, ebbe bele kell törődni.
Diesel vonatok csak Esztergom felé járnak a környéken, és elvétve a Lajosmizseiek. Annyi jármű van amennyi a forulóhoz kell, el lehet venni, de akkor meg íEsztergomfelé lesz káosz ahol egyébként nem lenne gond. Melyik ujjamba harapjak tipikus esete. Sőt úgy Isten igazából még egy vonalon lehet percek alatt romba dönteni a menetrendet.

hókuszpókusz 2009.10.03. 21:07:33

@Manyizga: A tegnapi posztnál sem azzal volt gond, hogy jöttek az ellenőrök és ellenőrízték a jegyeket, hanem azon, hogy jogtalanul bevonták a bérletet és dupla annyi bírság volt. Ha nekünk be kell tartani az ÁSZF-t, akkor tőlük is elvárható. Persze tudom meg van szorulva a cég, de ne rajtunk hajtsa be. Olvasd el az ÁSZF-t.

lurkó 2009.10.05. 12:59:35

@hókuszpókusz: Csak a bevonás volt nem szabályszerü. A 2X6000 az utasleadás és a jogosulatlan használatból adódik.