MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az új menetrendhez nem kaptuk meg az új utastájékoztató programot

2009. szeptember 28. - georgejr

Az előző menetrendváltásnál Kelenföldön nem kapták meg az új utastájékoztató programot, ezért sokan szívtak. Egy idős bácsit azért pótdíjaztak, mert a szokásos gyors helyett IC jött és felszállt pótjegy nélkül. Örömteli, hogy fejlődik az utastájékoztatás, de ha nem működik a program vagy nem jó a verzió, akkor miért nem lehet Jucikát beültetni a mikrofon elé????

 

 Kedves Mindenki!

 
Ez a történet az előző menetrendváltásnál történt:
 
Kelenföldről mentem Győrbe. Az állomáson megnéztem az elektronikus információs táblát. Megkerestem a vágyányszámot és az indulási időt, ami a Győrbe induló gyorsvonat volt.....
Kimentem időben a vágányhoz, itt az idő,de a vonat nem jön... Várok vagy 10 percet 20-at elkezdek magamban anyázni....Elkezdek gondolkozni,hogy vissza kellene szaladni az információhoz érdeklődni,hogy miért nem jön a vonat. Be nem mondtak a  hangosba semmit sem... De ha visszamegyek és pont akkor jön akkor lemaradok. Nem én voltam az egyetlen türelmetlen ott várakozó ember.Gyors döntés: futás vissza a pénztárhoz az információhoz a 15-ödik vágányról...
Az információban  a fiatal srác segítőkész volt. A válasza miután megkérdeztem,hogy mi van,miért nem jön a vonat: Az új menetrendhez nem kaptuk meg  az új utastájékoztató programot.
Erre fel lehetett volna készülni, ki hibázott? A következő vonat egy IC ,amire meg is vettem a pótjegyet. Pár perc az indulásig. Futás vissza a 15-ös peronra...Jön a vonat,fölugrás indulás. Itt kezdődnek a problémák: Egyszer csak jó sokára jön egy kaller nő, aki kéri a jegyeket. Itt akadtam igazából ki. Egy idős bácsi úgy járt ahogy én és nem szaladt vissza az információhoz,hanem várta azt a gyors vonatot ami ki volt írva. Nem volt pótjegye. A kaller nő jelezte,hogy BÜNTETÉS  a pótjegyhiány miatt. Az úr magyarázta,hogy ő egy gyorsvonatra várt,nincs pótjegye. HIÁBA. Az idős úr védelmére keltem, mert jogtalannak éreztem a pótjegyet,hiába volt az egy IC. MIért is?
Mert az úr a táblák szerint egy később induló (késő) gyorsvonatra szállt fel. A kaller hölgy mondogatta,hogy őt nem érdekli,mert ez egy IC,büntetés lesz,mert nincs pótjegy. Nagyon ideges lettem az idős urral történt igazsságtalan eljárás miatt. Mondtam neki ne fizessen ,meg a kallernak,hogy a MÁV hibázott miért az utast szívatja. Persze finoman. Úgy gondolom a hölgy lehetett volna tapintatos. Véleményem szerint a büntetés nem járt volna. Mert az öreg úr egyértelműen nem bliccelni akart, mint ahogy én sem. A MÁV hibázott,hogy az előre tudható menetrendváltáshoz nem küldte el Kelenföldre az új utastájékoztató rendszer programját...
A máv ilyen hibája miatt miért kell az utast szivatni?
Szó nem volt blicceklésről,de még elfelejtésről sem. 
Vagy a kaller jutalmat kap a beszedett bírságból? Mert a viselkedése nem emberhez méltó volt, ahogy ő igen is ragaszkodott a büntetéshez. Hangsúlyozom nem engem ,hanem az idős urat.
MIT szól ehhez a kedves MÁV?
 
Másfelöl. A reggel 5:46-kor GYőrből induló kocsik katasztrófák. MÁV-os utasoktól hallottam amint beszélgettek az út során. Ausztriából leselejtezett kocsikat vettek meg, aminek a felújítása többe került,mintha újat vettek volna. Pár napja szinté mávos emberkék beszélgettek,hogy szerintük kb 3 év és az öntödében végzik az újraolvasztóban mert sok velük a baj. Vékony tengely, meg a féktuskó is más szabványú.. Ezt nem érzékelem ,de amit igen. Zajos kocsik, és az ajtók szinte kivétel nélkül magától kinyílik az egyik kanyarban a másikban becsukódik. Így jó ám utazni. Minden kocsiban nincs vc mint régen. És ha valaki éppen összekoszítja a vc-t ,mert előfodul sajnos, akkor bagy nem tudok elmenni, vagy állok a húgyban, jobb esetben csak a szagban, vagy elmegyek a másik létező vc-be a kocsi túlvégébe,ami ha szerencsém van nem tiszta csak működik és nem kell a lében állnom. Miért kellett ilyen szar kocsikat venni? A másik az ülés. Szörnyű kényelmetlen. Kagyló alakú agyondizájnolt, íróasztalon tervezett szar. Biocsánat de az. Görbület van benne mindkét irányban. Púpos embereknek tervezték ezeket vagy mi? A fejtámla szintén kemény és íves. Kényelmetlen. Ott voltak a régi fülkés kocsik 6 üléssel. Egyenes háttámla,de semmiképp sem két irányból ívelt, a fejmögötti rész plüss egyenes, és jobbról balról merőleges kis rész állt ki szintén puha bevonattal aminek a fej nekidönthető volt... Ezek a kocsik hol vannak? Legközelebb savállóból lesz minden vagy mi van? Az IC-k bnagy része kényelmes, nem agyondizájnolt,olyan mint a régi fülkés plüsös vonatok.... Nem azokkal van a baj. Aki ezt megvette nem figyelt a részletekre, hagyták volna meg inkább a régi kényelmes jól bevát kocsikat... Figyelni kellene a részletekbe, mert ott dől vagy veszik el minden.
 
Másik. Le lehet ellenőrizni. Kelenföldről naponta indul vonat Győrbe reggel 8:55-kor. A menetrend szerint. Úgy gondolom ez az indulási idő kellene,hogy legyen. A vonat a keletiből jön. Kelenföldig nincs nagy táv. 8:55-kor soha nem indul el a vonat ,mindig késik. DE MÉG AZ ÁLLOMÁSRA SEM ÉRKEZIK BE. miért? VALAKI NEM ÉRT A MENETREND KÉSZÍTÉSHEZ? EZ NEM EGYEDI ALKALOM MINDIG ÍGY VAN. tESSÉK LEELLENŐRIZNI. 
mIÉRT NEM OLYAN IDŐ VAN KIÍRVA AMI VALÓS IS LEHET?gratuláok máv.
Figyeljünk már a részletekre.....
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr761412187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sütöde 2009.09.28. 17:05:26

Ez a kocsi ezerszer jobb mint a műbőrüléses , amibe belerohadhattál volna .

Tomi77 2009.09.28. 17:10:42

Jaaj sütöde már megint primitív vagy?
Mi az, hogy belerohadhatott volna?Te normális vagy egyébként?:D:D:D:D
Vissza a suliba...

Ákibard! 2009.09.28. 18:29:21

Ennyire nincs levél, hogy minden kretén minden tényt nélkülöző levelét le kell közölni?

Persze Ausztriából jött meg vékony a tengely...

Tegnap mögöttem beszélgettek a vasutasok képzeld az beszélték, hogy görbefából esztergálnak tengelyt a kocsinak...

Nagy nulla post...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.28. 18:35:22

@Ákibard!: legyszives a postirot ne kretenezd, ha nem tetszik nem muszaj kommentelni

Ákibard! 2009.09.28. 19:10:16

@georgejr:
Őszintén volt egyetlen értelmes része a levélnek?

Hiányolta a gyorsot, ami valamiért nem jött, igaz menetrend errefelé nem változott.

Utána felsorol szedett vedett dolgokat, a német (nem osztrák) kocsikról, majd felsorolja, hogy mennyire nyomja a seggét az ülés.

Végül mint egy sulinetes NAGYBETŰKKELMERTAZAMENŐ elmondja, késett a vonat.

Írjak én is, hogy mennyire nyomta a seggem az ülés?

Szorri eddig tényleg a pártodon álltam, de most kezdem érezni, hogy tényleg elég alacsonyra esett a színvonala a blognak... 1-2 értelmes post, a többi nulla, meg online újságból beollóott idézet... :-/

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.28. 19:19:57

@Ákibard!: Te elolvastad a level elso reszet is?

lurkó 2009.09.28. 20:37:14

@georgejr: Én elolvastam és egészben egy nagy marhaság. Pedzeget valamit de semmi konkrétum semmi tanulság. Normálisan nem is tudok hozzászolni én sem.

Ákibard! 2009.09.28. 21:03:41

@georgejr:
Igen. Az elejétől az utolsó betűig elolvastam, és semmi értelmeset nem találtam benne.
Megközelítőleg egy 14 éves ember meséli a haverjának a pénteki sztorit szint az egész.

v2peti 2009.10.02. 12:38:36

A cikkben szereplő kocsik nem tudom milyenek lehetnek!!! A cikkiró is ellentomondásba keveredik. Mert ha régiek, akkor nem lennének benne dizájnos ülések, ha meg viszonylag újak, akkor nem kerülnének pár év múlva olvasztóba. Ami lehet Győrben (a hagyományos MÁV-cuccokat leszámítva):
1. "Halbi", ez rövidebb távon kényelmes lehet, de hosszú távon nem, műanyag plüssös ülés, átjárható, kocsinként egy WC-vel (MÁV, GYSEV) - ezek azok, ahol az ajtók nem vonat végén, hanem a középen (1/3-2/3 résznél) vannak. Viszont nem kerülnek hamar olvasztóba!
2. Talent vagy Flirt (villamos motorvonat): Új, kényelmetlen üléssel, nem átjárható, kocsinként egy WC-vel, ami könnyen el tud romolni. (ÖBB, MÁV)
3. Schlieren: Ősrégi, kopott kocsi, de kényelemes, plüss üléses, kocsinként két (vagy egy) WC, átjárható. (pár év múlva tényleg ócskavasként végzik, ellentétben az első két fajtával)
4. City Shuttle: Felújított, jó állapotú, közepesen kényelmes ülés, kocsinként egy WC, szűk lábtér. (ÖBB) - Mostanában nem jellemző.